Αιθιοπία Με τη βοήθεια του Θεού... στη Κόλαση!

misha19

Member
Μηνύματα
359
Likes
1.274
Επόμενο Ταξίδι
Ολλανδία-Θεσσαλονίκη
Ταξίδι-Όνειρο
Round the world
Πολύ ωραία ιστορία και πολύ καλα κάνεις και αναφέρεις και τιμές!! Να προσθέσω και εγώ πως το εισιτήριο για την Πέτρα εχει 50 δηνάρια (μονο μεχρι το απογευμα) , οταν πηγα η ισοτιμία έβγαινε στα 70 ευρω! Εδω αξίζει να σημειωθεί οτι η τιμή για όσους δεν διανυκτερευουν στη χωρα δηλαδή έρχονται μονοήμερη μονο για την Πετρα κυρίως απο το Ισραηλ , η τιμή ανεβαίνει στα 90 δηναρια!!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Μας τα ¨ειπες" ολα γουρουνι μου και αυτες οι φωτογραφίες σου απιαστες !! σ ευχαριστουμε!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Bahir Dar (Ι)

Α! Δεν θέλω γκριμάτσες αποδοκιμασίας περί βασκανίας. :mad:
Διότι δεν ήμουν ο μόνος που ψυχανεμιζόμουν ότι το «μάτι το κακό» είχε καρφωθεί πάνω του: το trekking στα Simien κληροδότησε στoν Γ. ένα ελαφρύ –ευτυχώς- διάστρεμμα.
Αν και ήταν μόνο η αρχή... :confused:

Το επόμενο πρωί αποχαιρετήσαμε το Gonder με τις καλύτερες των εντυπώσεων και συνεχίσαμε οδικώς προς τη παραλίμνια πόλη του Bahir Dar.
Μιας κι εγώ ανάρρωνα, ο έτερος της παρέας ήταν κούτσαβλος κι ο τρίτος ήδη ξεγοφιασμένος καταλήξαμε να επιλέξουμε την ανετότερη αλλά κι ακριβότερη των λύσεων. Μεταφορά με βαν μέσω του ξενοδοχείου, με την δέσμευση να κάνουμε στάσεις για φωτογραφίες και κυρίως να επισκεφθούμε μια παραδοσιακή αγορά σε επαρχιακή πόλη.
Ο αφιλότιμος ο οδηγός ήταν ανένδοτος: οιαδήποτε παράκαμψη εκτός του κεντρικού δρόμου πληρωνόταν εξτρά, παρότι είχαμε πληρώσει για μια τρίωρη διαδρομή ένα σκασμό λεφτά με τα οποία θα μπορούσε να ζήσει ολόκληρη αιθιοπική οικογένεια για ένα μήνα. Συνεπώς έκανα λαϊκώς γαργάρα όλα τα πιθανά αξιοθέατα που αναγράφονταν στο οδηγό μου (κάστρα, εκκλησιές κι ιδιόρρυθμα χωριά) και κινηθήκαμε αυστηρά πάνω στον άνετο ασφαλτοστρωμένο οδικό άξονα μεταξύ Gonder – Bahir Dar.

Εικόνες από τη διαδρομή:

bada (3 of 56).jpg


bada (2 of 56).jpg


bidi (1 of 11).jpg


bada (8 of 56).jpg


bidi (7 of 11).jpg


bidi (3 of 11).jpg


bidi (2 of 11).jpg


bada (10 of 56).jpg


bada (9 of 56).jpg


bidi (6 of 11).jpg



Κάπου στο πουθενά το υπαίθριο πλυντήριο/μπανιέρα (= ποταμάκι με νερό πολλαπλής χρήσης)

bada (4 of 56).jpg


bada (5 of 56).jpg


bidi (4 of 11).jpg


bidi (5 of 11).jpg


κι όπου συνάψαμε δημόσιες σχέσεις με την τοπική νεολαία

bada (7 of 56).jpg


...που σε κάποιες περιπτώσεις αποδείχθηκε πολύ επιφυλακτική με το φακό της μηχανής...

bada (6 of 56).jpg



Στην άσημη επαρχιακή κωμόπολη Wereta σταματήσαμε για να επισκεφθούμε τη τοπική αγορά.

bada (17 of 56).jpg


bada (11 of 56).jpg


bada (12 of 56).jpg


bada (13 of 56).jpg


bada (14 of 56).jpg


bada (16 of 56).jpg


Είμασταν οι μόνοι “λευκοί”, περιφερόμενοι εντελώς προκλητικά με τις φωτογραφικές μηχανές ανά χείρας, σ’ενα σκηνικό που κατά διαστήματα έμοιαζε απαράλλακτο στο διάβα του χρόνου.

bada (24 of 56).jpg


bada (18 of 56).jpg


bada (23 of 56).jpg


bada (21 of 56).jpg


bada (20 of 56).jpg


bada (19 of 56).jpg


Ήταν μια αυθεντική εμπειρία για μας κι η σπάνια (μάλλον) παρουσία faranji έγινε δεκτή με μια ποικιλία αντιδράσεων από τους ντόπιους. Κάποιοι χαμογελούσαν κι αλληλεπιδρούσαν μαζί μας (ειδικά τα παιδιά), κάποιοι μας περιεργάζονταν απορημένοι, κάποιοι έδειξαν ενοχλημένοι ως κι επιθετικοί όπως ο μισότρελλος που άρχισε να μας πετά πέτρες. Έκανα μια επιδέξια χορευτική κίνηση για να την αποφύγω, καθώς λίγο έλειψε να με βρει στο Δόξα Πατρί και να καταλήξουν άδοξα οι μέρες μου στο μάταιο τούτο κόσμο. Εδώ το “κακό μάτι” προσπάθησε αλλά απέτυχε…

bada (22 of 56).jpg


Παρά το λιθοβολισμό εγώ ήμουν κατενθουσιασμένος κι άλλο τόσο συγκλονισμένοι οι συνοδοιπόροι μου από το βάπτισμα στις εικόνες μιας ανόθευτης αφρικάνικης αγοράς. Καταλαγιάσαμε για μια παγωμένη μπυρίτσα πριν συνεχίσουμε το δρόμο μας. Η Αιθιοπία επαίρεται για την τοπική παραγωγή μπύρας και η φίρμα St.George ήταν από εκείνες που τιμούσαμε ιδιαιτέρως.

bada (25 of 56).jpg

Οι Αιθίοπες κατά κανόνα δεν είναι υπέρ των καταχρήσεων. Αλκοόλ και κάπνισμα. Ειδικά το δεύτερο απαγορεύεται και στον προαύλιο χώρο εκκλησιών ή μοναστηριών. Ίσως γιατί δεν αντέχει το ισχνό εισόδημα τέτοιου είδους κακές συνήθειες.

Το παραλίμνιο Bahir Dar ήταν μια έκπληξη.
Μας υποδέχθηκαν φαρδιές λεωφόροι περιστοιχισμένες από φοίνικες και κλίμα υποτροπικό, απουσία όμως τετράποδων να περιφέρονται και τις υπηρεσίες του δήμου να επιδίδονται μετά ζήλου στον ευπρεπισμό των πεζοδρομίων (τόσο που αναλογίστηκα με πίκρα ότι καταντήσαμε στη καθαριότητα χειρότεροι κι από Αφρική).
Τοπίο καθαρά αστικό σε αντιδιαστολή με το γοητευτικό επαρχιώτικο Gonder.
Η αιθιοπική Riviera (με πολλή φαντασία βέβαια).

bada (29 of 56).jpg


bada (48 of 56).jpg


bada (30 of 56).jpg


bidi (9 of 11).jpg


Οι υπηρεσίες του δήμου επιδίδονται μετά ζήλου στον ευπρεπισμό των πεζοδρομίων (τόσο που αναλογίστηκα με πίκρα ότι καταντήσαμε στη καθαριότητα χειρότεροι κι από Αφρική)

bada (31 of 56).jpg



Το Β&Β Αnnex αποδείχθηκε το καλύτερο κατάλυμμα που είχαμε στην Αιθιοπία και ω του θαύματος και το οικονομικότερο. Λίγα δωμάτια και μια γραφική αυλή για χαλάρωση τις βραδυνές ώρες σαν επιστρέφαμε.

bidi (8 of 11).jpg


Εκεί γνωρίσαμε μια γερμανίδα εξ’Αννόβερου η οποία είχε αποφασίσει να χαλαρώσει στο Bahir Dar για μερικές βδομάδες κι είχε γίνει πια ένα με το προσωπικό. Να χαλαρώσεις τόσο καιρό σ’ένα ελληνικό νησάκι το καταλαβαίνω, στο Bahir Dar πάλι... θα παραμείνει μυστήριο άλυτο για μένα.

Μ’αυτήν και τον υπεύθυνο του ξενώνα καταστρώσαμε τα πλάνα της διήμερης παραμονής μας στο Bahir Dar.
Το απόγευμα της άφιξής μας σκοπεύαμε να επισκεφθούμε τους εντυπωσιακούς (στα χαρτιά) καταρράκτες του Μπλέ Νείλου ή Tis Abay: το «νερό που καπνίζει» στα Amharic. Όμως από πρόσφατες φωτογραφίες που μας έδειξε η οικόσιτη αλλεμανή, απογοητευτήκαμε. Μια ότι ήταν εποχή ξηρασίας, μια το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο που χτίστηκε εκεί το 2003, οι καταρράκτες της Έδεσσας φάνταζαν σαν της Βικτώρια μπροστά τους.
Έτσι αρκεστήκαμε αρχικά σε επίσκεψη (με την καθοδήγηση της αλλεμανής που την ήξερε σαν το δεξί της χέρι) στη Κεντρική Αγορά του Bahir Dar. Πολύβουη, μπιχλάτη ως όφειλε, σεβόμενη τον αφρικανικό της χαρακτήρα, είχε απ’όλα, σ'ένα γοητευτικό αχταρμά:

ζώα

bada (32 of 56).jpg


ζαρζαβατικά,

bada (37 of 56).jpg


bada (39 of 56).jpg


bada (34 of 56).jpg


bada (33 of 56).jpg


μπαχαρικά,

bidi (10 of 11).jpg


είδη σπιτιού,

bada (45 of 56).jpg


ως άδεια πλαστικά μπουκάλια προς πώληση εκτεθειμένα στον αφρικανικό ήλιο (άρα τίγκα στη τοξική δισφαινόλη)

bada (46 of 56).jpg


μπουτίκ,

bada (47 of 56).jpg


bada (43 of 56).jpg


bada (42 of 56).jpg


bada (41 of 56).jpg


bada (38 of 56).jpg


μέχρι και πέδιλα ανακυκλώσιμα από λάστιχα αυτοκινήτων.

bada (44 of 56).jpg


Kι άμα το θελήσετε ρίχνετε κι ένα μοδάτο κούρεμα!

bidi (11 of 11).jpg


Χαλαρώσαμε καθ’υπόδειξη της αλλεμανής για ένα πάμφθηνο υπέροχο, υγιεινότατο, δροσιστικότατο, φρεσκοστειμμένο χυμό που ήταν μια οπτική πανδαισία.

bada (50 of 56).jpg


bada (49 of 56).jpg


...πριν κινηθούμε με bajaj για 2,5 χλμ στα περίχωρα στο λόφο Bewazit.
Εκεί βρίσκεται το πρώην παλάτι του αυτοκράτορα Haile Selassie (περισσότερο με βίλα αισθητικής 60’s έμοιαζε) όπου δεν επιτρεπόταν η επίσκεψη και η φωτογράφηση. Φαίνεται πως ο λόφος Bewazit είναι δημοφιλές σημείο να φέρνουν ομαδικώς τους τουρίστες σαν γέρνει ο ήλιος.
Πανοραμική θέα της λίμνης Tana, του Μπλέ Νείλου και της πόλης, αλλά εμείς δεν πετάξαμε και τη σκούφια μας.

bada (51 of 56).jpg


Στην επιστροφή απαιτήσαμε στάση στην Γέφυρα του Μπλέ Νείλου.
Με παρακάλια μας επέτρεψαν οι αστυνομικοί να μείνουμε μερικά λεπτά της ώρας για να φωτογραφίσουμε τον ποταμό και τους ιπποπόταμους που βούλιαζαν νωχαλικά στα νερά του, αλλά μόλις διακρίνονταν.

bada (53 of 56).jpg


bada (52 of 56).jpg


bada (28 of 56).jpg


Κι αφού το «κακό μάτι» φρόντισε να μας βρει και λάστιχο,

bada (54 of 56).jpg


...ξεκουραστήκαμε στο ξενώνα μας πριν απολαύσουμε δείπνο με λιμνίσιο ψάρι στο Lake Shore Resort (πώς είναι η πελαγίσια τσιπούρα; καμία σχέση).

Η διαδρομή δίπλα από τη λίμνη Tana ήταν απογοητευτική καθώς η ακτή παραμένει εντελώς αναξιοποίητη τουριστικά. Αντί για καφενεδάκια ή ταβέρνες, μποστάνια!

Με τα χρώματα του δειλινού επιστρέψαμε στο ξενώνα μας.

bada (56 of 56).jpg


Συντροφιά μας μερικά κουνουπάκια.
Σποραδικά καταγράφεται ελονοσία στην περιοχή έγραφαν οι οδηγοί... :eek:


bada (36 of 56).jpg


bada (35 of 56).jpg

Mα δεν είναι κουκλάκια;
 
Last edited:

LULLU

Member
Μηνύματα
3.517
Likes
7.733
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
ευχαριστω για τις αναμνησεις ..
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.566
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Τέλεια! Με βλέπω πολύ σύντομα στην Αιθιοπία! Γενικά πάντως κατάλαβα ότι είναι ασφαλής χώρα. Υπήρξε κάπου που νιώσατε ότι είναι πιο επικίνδυνα από το βράδυ στην περιοχή της Ομόνοιας;
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Τέλεια! Με βλέπω πολύ σύντομα στην Αιθιοπία! Γενικά πάντως κατάλαβα ότι είναι ασφαλής χώρα. Υπήρξε κάπου που νιώσατε ότι είναι πιο επικίνδυνα από το βράδυ στην περιοχή της Ομόνοιας;
1. Σοφότατη ταξιδιωτική επιλογή κι ακόμα δεν έδειξα τα καλύτερα
2. Αν εννοείς στην Αιθιοπία, πουθενά δεν νοιώσαμε ανασφαλείς, ακόμα και βράδυ και ως μόνοι λευκοί. Βέβαια μέσα στα σκοτάδια μας πλησίαζαν διάφοροι τύποι που αρχίζαν το τροπάρι: how are you? what is your name? where are you from? do you like here? που τους αντιμετωπίζαμε επιφυλακτικά αλλά τελικά ήταν απλά ενοχλητικοί και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούσαν απειλή. Αυτά στην επαρχία. Δεν ξέρω τι ισχύει για την Addis. Πάντως στην χειρότερη να υπάρχουν πορτοφολάδες. Δεν έχω ακούσει κάτι για απειλή κατά της ζωής.
 

James

Member
Μηνύματα
1.001
Likes
5.328
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Τρομερές εικόνες, απίστευτη ιστορία.

Το Bob fashion πάντως σε μία φώτο παραπάνω με πέθανε!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Τρομερές εικόνες, απίστευτη ιστορία.
Το Bob fashion πάντως σε μία φώτο παραπάνω με πέθανε!
Eυχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Η Αιθιοπία είναι ένας παράδεισος για όσους αγαπούν την φωτογραφία και μάλιστα όταν αυτή περιλαμβάνει ανθρώπους (ο Αλέξανδρος μπορεί να το επιβεβαιώσει).
Αλλά λύσε μου την απορία γιατί ως γουρούνι είμαι άξεστος κι αμαθής...τι είναι το bob fashion γιατί ο γουγγλης δεν με διαφώτισε. Απαθανάτισα τέτοιο πράγμα εν αγνοία μου;;
 

vasiliss

Member
Μηνύματα
918
Likes
8.352
Επόμενο Ταξίδι
Οδικό στην ;;;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Eυχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Η Αιθιοπία είναι ένας παράδεισος για όσους αγαπούν την φωτογραφία και μάλιστα όταν αυτή περιλαμβάνει ανθρώπους (ο Αλέξανδρος μπορεί να το επιβεβαιώσει).
Αλλά λύσε μου την απορία γιατί ως γουρούνι είμαι άξεστος κι αμαθής...τι είναι το bob fashion γιατί ο γουγγλης δεν με διαφώτισε. Απαθανάτισα τέτοιο πράγμα εν αγνοία μου;;
Η 20η φωτογραφία στο σημερινό κομμάτι!
 

James

Member
Μηνύματα
1.001
Likes
5.328
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Με πρόλαβε ο @vasiliss !!
Το συνηθίζω να κοιτάω στις φωτογραφίες τα πιο απίθανα πράγματα!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.566
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
hydronetta, ελπίζω το Σαββατοκύριακο να συνεχίσεις το γράψιμο. Περιμένω πως και πως!!!
 

Alexandros_T

Member
Μηνύματα
159
Likes
373
Επόμενο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Μιας και αναφέρατε τα souvenir. Στις περισσότερες χωρες βρισκει κανείς πράγματα που αφθονούν και στο Μοναστηράκι. Επίσης εγώ προσωπικά δε θέλω το σπίτι μου να θυμίζει εθνογραφικό μουσείο. Όμως στην Αιθιοπία βρήκα αρκετά πραγματάκια. Μια χειροποίητη mini tv φταιαγμένη από παιδάκια στο Konso, ένα lip plate της φυλής των Mursi, ζωγραφικές παραστάσεις σε δέρμα, ένα φοβερό puff από δέρμα αγελάδας που κουβαλούσα στο χέρι στα αεροπλανα, το αντιστοιχο τραπεζακι που συμπληρωσα αργοτερα, κουτακια με ενδιαφερουσες ζωγραφιες και τέλος το χαρακτηριστικό ξύλινο προσκέφαλο.
FullSizeRender.jpg FullSizeRender_1.jpg IMG_0612.JPG IMG_0613.JPG

IMG_0616.JPG
IMG_0625.JPG
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.188
Μηνύματα
883.371
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom