Πακιστάν "Μη ξεχάσεις ν'αγοράσεις σεντόνια και πετσέτες για τα προικιά!" (by hydronetta & isabelle)

isabelle

Member
Μηνύματα
902
Likes
4.163
Να και μια είδηση απ' αυτές που βεβαίως δεν πρόκειται να διαβάσετε στα main stream MME καθώς δεν ταιριαζουν με το στερότυπο "Πακιστάν ίσον χώρα όπου σε κάθε γωνιά καραδοκούν οι Ταλιμπάν για να πάρουν λευκά χριστιανικά κεφάλια".
Θα το γράφω και θα το φωνάζω με κάθε ευκαιρία: Το Πακιστάν δεν είναι αυτό που μας σερβίρουν με κάθε ευκαιρία στις "ειδήσεις". Καμιά χώρα απ' όσες έχω γνωρίσει δεν έχει φάει κατακέφαλα τόση μαύρη προπαγάνδα!

http://tvxs.gr/news/eyropi-eop/paki...sia-gia-toys-xristianoys-geitones-toys-binteo
 

isabelle

Member
Μηνύματα
902
Likes
4.163
Η φωτογραφία της Ιζαμπέλ...δε βρίσκω λόγια....το τσαγάκι ήταν με άσπρη, μαύρη ζάχαρη ή στέβια;
Αισκος!!
Αίσχος δεν πάει να πει τίποτε. Και που να δεις Πακιστανό σερβιτόρο με σαλβάρ καμίζ σε απόσταση αναπνοής για ό,τι χρειαστούμε. Ηardcore μπιχλοταξιδιώτες σου λέει μετά. Άσε, το ίματζ έχει πάει πλέον στα Τάρταρα...
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.767
Likes
18.143
Αίσχος δεν πάει να πει τίποτε. Και που να δεις Πακιστανό σερβιτόρο με σαλβάρ καμίζ σε απόσταση αναπνοής για ό,τι χρειαστούμε. Ηardcore μπιχλοταξιδιώτες σου λέει μετά. Άσε, το ίματζ έχει πάει πλέον στα Τάρταρα...
Από τα ταξίδια που θέλω να κάνω και γρήγορα...
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.150
Likes
14.438
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει
Να και μια είδηση απ' αυτές που βεβαίως δεν πρόκειται να διαβάσετε στα main stream MME καθώς δεν ταιριαζουν με το στερότυπο "Πακιστάν ίσον χώρα όπου σε κάθε γωνιά καραδοκούν οι Ταλιμπάν για να πάρουν λευκά χριστιανικά κεφάλια".
Θα το γράφω και θα το φωνάζω με κάθε ευκαιρία: Το Πακιστάν δεν είναι αυτό που μας σερβίρουν με κάθε ευκαιρία στις "ειδήσεις". Καμιά χώρα απ' όσες έχω γνωρίσει δεν έχει φάει κατακέφαλα τόση μαύρη προπαγάνδα!
http://tvxs.gr/news/eyropi-eop/paki...sia-gia-toys-xristianoys-geitones-toys-binteo
Για να κάνω λίγο ....τζερτζελοαντίλογο :D, θα έλεγα ότι οι εντυπώσεις από τους ανθρώπους αφορούν αποκλειστικά το βόρειο Πακιστάν όπου ταξιδέψαμε. Τι γίνεται νοτίως του Ισλαμαμπαντ, Κύριος οίδε, μια τζούρα πήραμε...
Πάντως με Πακιστανούς που μίλησα εν Αθήναις σ'ενα σχετικό εστιατόριο μου είπαν ότι όσοι βρίσκονται στην Ελλάδα προέρχονται κυρίως από τη περιοχή μεταξύ Ισλαμαμπαντ - Λαχώρης (αν ισχύουν τα λεγόμενά τους). Δεν νομίζω ότι έχουμε εδώ βορειοπακιστανούς.
Πάντως καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει. Προφανώς το Πακιστάν έπαιξε και έχασε στη διπλωματική σκακιέρα και διεθνώς αυτά δεν συγχωρούνται. Μπήκε εντελώς στη μαύρη λίστα. Έχουμε νοιώσει κι εμείς τι εισίν ταξιδιωτικές οδηγίες....
Πάντως τώρα που είναι ήρεμα τα πράγματα αξίζει να πάει κανείς. Ποτέ δεν ξέρεις εκεί τι σου ξημερώνει, αν και Αφγανιστάν δεν το λες.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.702
Likes
11.129
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.150
Likes
14.438
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει
Khaplu

Πρωτομαγιά και Κυριακή του Πάσχα στην ημεδαπή. Άλλοι προετοιμάζουν σούβλες κι ακονίζουν μαχαιροπήρουνα κι εμείς ατσίκνιστοι μαζί με τον Amir στους δρόμους προς τη κοιλάδα Khaplu στο βόρειο Πακιστάν.
Στα 2600 μέτρα υψόμετρο, μια ανάσα από τις “ευαίσθητες” περιοχές των διαφιλονικούμενων συνόρων με τον μεγάλο εχθρό: την Ινδία.

zipped_48.jpg


zipped_46.jpg


zipped_1.jpg

Τraffic jam

zipped_2.jpg


zipped_3.jpg


zipped_4.jpg

Kι άλλη μια πινελιά στο δρόμο


Στη διαδρομή ξεκίνησαν και τα παρατράγουδα με τα οποία έπρεπε να εξοικειωθούμε όλες τις μέρες του ταξιδιού: τα συχνά μπλόκα της αστυνομίας, του στρατού, των συνοριοφυλάκων και λοιπών ένστολων. Ο πράκτοράς μας είχε μεριμνήσει να αφήνουμε μια φωτοτυπία σε κάθε μπλόκο με τα στοιχεία μας, τον αριθμό του οχήματος, το όνομα του οδηγού και την προβλεπόμενη διαδρομή. Για να κερδίσουμε τη συμπάθειά τους, σκάγαμε ένα πλατύ χαμόγελο κι ευθύς συστηνόμασταν: “We are Yunani, you know... Alexander the Great” (με την αναφορά στον ξακουστό στρατηλάτη ως στοιχείο για να εμπεδώσουν τη χώρα προέλευσής μας). Οφείλω να παραδεχθώ ότι η συμπεριφορά των ένστολων ήταν άψογη απένταντί μας. Μπορεί η διαφθορά να είναι ο κανόνας της καθημερινότητας στο Πακιστάν, εμείς ποτέ δεν γίναμε αποδέκτες τέτοιων συμπεριφορών. Αντίθετα όλοι ήταν από αδιάφοροι (στη χειρότερη) ως ευγενέστατοι και φιλόξενοι. Όλοι τους όμως τυπικοί με τις οδηγίες που είχαν από τους ανωτέρους τους. Μέχρι και τσάι μας κέρασαν ή αναλώθηκαν σε συζητήσεις περί αρχαιοελληνικής ιστορίας και φιλοσοφίας...

Η πακιστανική κυβέρνηση έχει πάρει πολύ στα σοβαρά την ασφάλεια των ξένων στη χώρα. Οφείλεις να δηλώνεις τις μετακινήσεις σου, ώστε αν συμβεί οτιδήποτε να ξέρουν πού να κινητοποιηθούν. Ο στρατός κι η αστυνομία έχουν πάρει το έλεγχο στα χέρια τους σε μια προσπάθεια να επαναφέρουν τη τάξη σε μια χώρα που φαινόταν να κατρακυλά στο χάος της αναρχίας. Τη τελευταία διετία μας είπαν επικρατεί μια σχετική ηρεμία. Σχετική... (βλέπε τη μαζική βομβιστική ενέργεια στη Λαχώρη από θερμοκέφαλους εξτρεμιστές).

Η εμμονή τους έφτασε σε τέτοιο σημείο που μας κατσίκωσαν κι έναν ένοπλο στο όχημά μας. Ήταν ανένδοτοι: “Ο διευθυντής της αστυνομίας είναι στο Khaplu. Αν σας δει χωρίς συνοδεία ενόπλου θα βρούμε το μπελά μας” Διαταγή ανωτέρου κι οι υφιστάμενοι βαράνε προσοχή. Τώρα μη ρωτήσετε τι αίσθημα ασφάλειας δημιουργεί ένας ένστολος με όπλο που κοιμόταν σ'όλη τη διαδρομή τον ύπνο του δικαίου στο πίσω κάθισμα αγκαλιά με τα μπαγκάζια μας...

Αλλά ας ξαναγυρίσουμε στις ομορφιές της διαδρομής…

Ο Ινδός ποταμός μας συνόδευε πάντα στο διάβα μας. Αλλού στενός κι ορμητικός,

zipped_6.jpg


zipped_42.jpg


αλλού πλατύς σχηματίζοντας τεράστιες παραλίες από αφράτη ασπουδερή άμμο που θα την ζήλευαν τα καλύτερα παραθαλάσσια resorts παγκοσμίως.

zipped_45.jpg


zipped_41.jpg


zipped_43.jpg


zipped_7.jpg


Περάσαμε βουνοκορφές, φαράγγια, κοιλάδες με μικρά χωριά, γέφυρες πάνω από το ποτάμι

zipped_12.jpg


zipped_13.jpg


zipped_14.jpg


zipped_15.jpg


Ο σκληρός χειμώνας είχε δώσει τη θέση του σε μια έκρηξη χρωμάτων της άνοιξης κάτω από το λαμπερό φως του ήλιου.

zipped_11.jpg


zipped_8.jpg


Συναντήσαμε γυναίκες πολύ ντροπαλές στο φωτογραφικό φακό να πλένουν τα ρούχα στο ποτάμι.

zipped_5.jpg


zipped_10.jpg


zipped_9.jpg



Μετά την 4ωρη οδική διαδρομή λοιπόν, φτάσαμε στο Khaplu

zipped_18.jpg

Βλέμμα στ'αριστερά του δρόμου….

zipped_16.jpg

Βλέμμα ευθεία

zipped_17.jpg

Βλέμμα και στα δεξιά με φόντο τη κοιλάδα του Khaplu


…και στάση για τσάι στο εντυπωσιακό PTDC KHAPLU χτισμένο με πέτρα σαν υδραίικο σπίτι.
Τα μοτέλ PTDC τα εμπεδώσαμε καλά. Ακόμη κι αν δεν μέναμε σε κάποιο απ'αυτά, ένα τσάι για χαλάρωση θα το πίναμε.

zipped_21.jpg


Αν με ρωτούσατε ποιό μέρος θα επέλεγα για περισυλλογή και συγγραφή τόσων ταξιδιωτικών ιστοριών που περιμένουν στο ράφι των “Υπό Εξέλιξη”, αυτό θα ήταν. Εκεί στην καρδιά της οροσειράς του Καρακόραμ.

zipped_19.jpg


zipped_20.jpg


Κινηθήκαμε ανηφορικά μέσα στο χωριό κι επισκεφθήκαμε το Khaplu palace που χτίστηκε στα μέσα του 19ου αιώνα κι ανακαινίστηκε πρόσφατα από το ίδρυμα Aga Khan με την αρωγή της Νορβηγικής Κυβέρνησης.
Αν η Σαουδική Αραβία αναλώνεται χτίζοντας μεντρεσέδες και τζαμιά, το ίδρυμα Aga Khan χτίζει σχολεία, κέντρα υγείας κι αναπαλαιώνει μνημεία εθνικής κληρονομιάς. Μόνο που υπάρχει μια διαφορά: οι πρώτοι είναι Σουννίτες, άκαμπτοι οπισθοδρομικοί ουαχαμπίτες, οι δε είναι Ισμαηλίτες (κλάδος του σιιτικού Ισλάμ) που δίνουν έμφαση στην κοινωνική δικαιοσύνη, τον πλουραλισμό και την ανθρώπινη λογική μέσα στο πλαίσιο της μυστικιστικής παράδοσης του Ισλάμ. Κοινώς η μέρα με τη νύχτα, έτσι για να μη βάζουμε όλο το Ισλάμ στο ίδιο καζάνι.
Το τετραόροφο κτήριο από ξύλο και πλίνθους, με αρχιτεκτονικές επιρροές από το Θιβέτ, το Κασμίρ και το Λαντάκ, είναι πανέμορφο εξωτερικά.

zipped_25.jpg


zipped_26.jpg


Πληρώσαμε το τσουχτερό εισιτήριο για να δούμε και το εσωτερικό του (μέρος του λειτουργεί κι ως boutique ξενοδοχείο). Εδώ αντίθετα δεν εντυπωσιάστηκα και μου φάνηκε πολύ στενάχωρο. Από δω οι βασιλικές αίθουσες συσκέψεων, απο κει η κουζίνα, εδώ το μπουντουάρ της βασιλίσσης, άρχισα να ψιλοβαριέμαι στο ίδιο έργο θεατής. Λιγοστά παλιά αντικείμενα χρήσης, έγγραφα και ρούχα υπήρχαν ως εκθέματα.

zipped_27.jpg


zipped_32.jpg


Ενδιαφέρουσες βρήκα μόνο τις αίθουσες αναψυχής που είχαν απρόσκοπτη θέα στα βουνά κι όπου οι μαχαραγιάδες απολάμβαναν ιγκόγκνιτο τις εορταστικές εκδηλώσεις που λάμβαναν χώρα στην αυλή του παλατιού. Εκεί τους ζήλεψα ομολογουμένως...

zipped_30.jpg


zipped_31.jpg


zipped_29.jpg


Φεύγοντας από το παλάτι, προσπεράσαμε το ιστορικό και πολύ ενδιαφέρον αρχιτεκτονικά ξύλινο τζαμί Chaqchan (η είσοδος σε μη μουσουλμάνους απαγορευόταν), ένα από τα παλιότερα της περιοχής,

zipped_33.jpg


zipped_34.jpg


κι από κει αρχίσαμε το κρυφτούλι φωτογράφησης με τις γυναίκες και τα κοριτσόπουλα του χωριού. Μη νομίσετε ότι πόζαραν, όλες είναι κλεφτές είναι, τύπου παπαράτσι, είτε μέσα από το αυτοκίνητο, είτε σαν μια στιγμιαία ριπή του κλείστρου της μηχανής (…κι ότι τράβηξα, τράβηξα). Πριν το καλοκαταλάβουν και κρύψουν το πρόσωπο πίσω από τις μαντήλες.

zipped_35.jpg


zipped_36.jpg


zipped_22.jpg


zipped_23.jpg


zipped_24.jpg

Συστολή; Άρνηση; Σίγουρα η αλήθεια για την αποστροφή στο φακό της μηχανής είναι κάπου στη μέση. Σαν παραδοσιακές κοινωνίες διέπονται από πολύ αυστηρούς κανόνες σχετικά με την κοινωνικότητα των γυναικών και “ελευθεριάζουσες” συμπεριφορές εγείρουν θέματα “τιμής” για όλο το σόι. Δεν είναι τυχαίο που τα πάμπολλα εγκλήματα “τιμής” στοιχειώνουν τη χώρα και καταγγέλονται (αναζητείστε το πρόσφατα βραβευμένο με όσκαρ: A girl in the river. The price of Forgiveness). Διότι η τιμή της οικογένειας πλήττεται ακόμα κι αν μια γυναίκα απλά συγχρωτιστεί με άντρες που δεν έχει δεσμούς αίματος. Πόσο μάλλον να ερωτευτεί κάποιον που η οικογένεια δεν έχει εγκρίνει. Σφαίρα στον κρόταφο και πέταμα στο ποτάμι, στην χειρότερη στην πυρά, γιατί η “ντροπή” μόνο με αίμα ξεπλένεται.

zipped_37.jpg


zipped_38.jpg

Είχε φτάσει απόγευμα πια όταν πήραμε το δρόμο της επιστροφής.

zipped_40.jpg


Ο Khaju πάτησε το γκάζι και σε μόλις 2 ώρες, χωρίς ούτε μια στάση για την ανάγκη μας ή φωτογράφηση της προκοπής, επιστρέψαμε στο Skardu.

Δεν είναι να σε πιάνει η νύχτα στους δρόμους αυτούς…

zipped_44.jpg


zipped_47.jpg
 
Last edited:

isabelle

Member
Μηνύματα
902
Likes
4.163
Γουρουνάκι κέντησες!

Και προς αποκατάσταση της τιμής σου μετά τη διαπόμπευση επ' αφορμή του five o'clock tea, ιδού και μια προσθήκη για να γνωρίζουν όλοι πόσο σκληρά βγάζεις το ταξιδιωτικό σου ψωμί. Μάρτυρας μου ο αλλάχ, πιο εύκολο να πετύχει κανείς Πακιστανή ξεσκούφωτη παρά τον Hydronetta χωρίς φωτογραφική στο μάτι.

000.JPG
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.112
Μηνύματα
880.678
Μέλη
38.838
Νεότερο μέλος
Crimson_gr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom