soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.647
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Στις διαδρομές μου από και προς τις Καρυές, 80 μέτρα πριν από τη σκήτη είχε πέσει το μάτι μου πάνω σε μια πινακίδα καρφωμένη πάνω σένα δένδρο που βρισκόταν στη μέση μιας διασταύρωσης τριών αγροτικών δρόμων κι έλεγε «Προς Παναγούδα και Μονή Ιβήρων». Αυτό ήταν ένα θετικό του μέρους που έμενα, καθότι αφενός δεν χρειαζόταν να επιστρέψω Καρυές για να πάω στην Ιβήρων όπου είχαν κανονίσει διανυχτέρευση, κι αφετέρου θα πήγαινa μέσω ενός μονοπατιού μέσα από το δάσος, κι όχι από τη διαδρομή των λεωφορείων. Δεν βρήκα να έχει αναφερθεί στις εδώ περιγραφές αυτή η διαδρομή. Εάν ναι, αξίζει να την ξαναπώ.
Την επόμενη μέρα νωρίς το πρωί στην τεράστια κουζίνα φτιάνω τον καφέ μου, φορτώνομαι τον ένα μεγάλο σάκο στην πλάτη και στις οκτώ η ώρα ξεκινώ την πεζοπορία μου σύμφωνα με την πινακίδα. Μετά από δέκα λεπτά βλέπω μια μικρότερη που γράφει προς «Παναγούδα». Περίπου είκοσι λεπτά κατόπιν φτάνω στην σκήτη του γνωστού πατέρα Παΐσιου. Ένα τελάρο ξύλινο με σύρμα είναι το πορτάκι κλειδωμένο μ΄ ένα μικρό λουκέτο. Απ’ έξω υπάρχει ένα κουτί με λουκούμια, νερό τρεχούμενο, κι ένα μεταλλικό σήμαντρο μ΄ ένα σφυράκι. Επίσης μια πινακίδα γράφει: «χτυπήστε το σήμαντρο». Από την φτωχή σκήτη που είναι ένα απλό σπιτάκι, βγαίνει ένας ηλικιωμένος μοναχός που πήρε την σκήτη από τον π. Παΐσιο, μου λέει να κεραστώ, μου ανοίγει και με ξεναγεί στο χώρο. Μου δείχνει τους κορμούς από δένδρα που καθόταν ο π. Παΐσιος με τους προσκυνητές, το εκκλησάκι μέσα στην σκήτη, κι τον μικρό κήπο. Με αφήνει και παίρνω μερικές φωτογραφίες, κι αναχωρώ αμέσως γιατί επειδή ότι είναι νωρίς το πρωί δε θέλω να τον ενοχλήσω περισσότερο.
Μετά από 40 λεπτά συνολική καθυστέρηση ξαναμπαίνω στο δρόμο για των Ιβήρων. Δεν βρίσκομαι σε μονοπάτι. Το πλάτος του δρόμου φτάνει το 2.5-3 μέτρα. Είναι μια από τις ομορφότερες διαδρομές που έχω κάνει. Βρίσκομαι μέσα σε μια σήραγγα φτιαγμένη από δένδρα. Πετάω γυαλιά ηλίου και καπέλο. Σε μερικά σημεία η ανηφόρα με λαχανιάζει. Δεξιά κι αριστερά απλώνονται πυκνά και τεράστια τα δένδρα του δάσους, δεν υπάρχει ορατότητα εκτός από τον δρόμο. Στο ίσιωμα και τον κατήφορο είναι απόλαυση. Κάνω μερικές στάσεις για να πάρω ανάσα, να φάω κάποιο φρούτο να αλαφρύνει και ο σάκος μου που δεν ξέρω πως τα κατάφερα, φτάνει το δέκα κιλά. Περιέχει βέβαια και τα δωράκια για τις μονές, όπως καφές και ξηρούς καρπούς, εκτός από τους δικούς μου που πάντα άψητοι κι ανάλατοι είναι το πιο κατάλληλο φαγώσιμο για πορείες.
Κάποια στιγμή συναντώ μια πέτρινη γέφυρα. Από την μια πλευρά ξεκινά μια σειρά από λίμνες ανάμεσα στα βράχια γεμάτες με νερό, η διάμετρος της μεγαλύτερης φτάνει τα 12 μέτρα. Η ψηλότερη τροφοδοτεί την επόμενη χαμηλότερη της με μικρό καταρράχτη, κι’ αυτή την επόμενη και ούτως καθεξής. Περνούν κάτω από τη γέφυρα σε βάθος 40 μέτρα, συνεχίζουν να τροφοδοτούν η μια την άλλη με νερό από την άλλη πλευρά και χάνονται στην πυκνή βλάστηση του ποταμού. Είναι μια απόλαυση αυτό το φυσικό τοπίο που μοιάζει σαν τεχνητό. Το απολαμβάνω σαν αποζημίωση για τον κόπο μου. Μετά από ημίωρη ξεκούραση συνεχίζω την πορεία. Ανθρώπινη παρουσία δεν συνάντησα μέχρι τώρα, η καθαρή μιάμιση ώρα της διαδρομής σύμφωνα με τις πληροφορίες έχει περάσει, κάπως ανυπομονώ όταν σε μια στροφή διακρίνω κάποιο κτίριο και σε λίγο όλη τη Μονή Ιβήρων με τους εξωτερικούς της καλλιεργημένους χώρους της, βρίσκεται κάτω από τα πόδια μου…
Την επόμενη μέρα νωρίς το πρωί στην τεράστια κουζίνα φτιάνω τον καφέ μου, φορτώνομαι τον ένα μεγάλο σάκο στην πλάτη και στις οκτώ η ώρα ξεκινώ την πεζοπορία μου σύμφωνα με την πινακίδα. Μετά από δέκα λεπτά βλέπω μια μικρότερη που γράφει προς «Παναγούδα». Περίπου είκοσι λεπτά κατόπιν φτάνω στην σκήτη του γνωστού πατέρα Παΐσιου. Ένα τελάρο ξύλινο με σύρμα είναι το πορτάκι κλειδωμένο μ΄ ένα μικρό λουκέτο. Απ’ έξω υπάρχει ένα κουτί με λουκούμια, νερό τρεχούμενο, κι ένα μεταλλικό σήμαντρο μ΄ ένα σφυράκι. Επίσης μια πινακίδα γράφει: «χτυπήστε το σήμαντρο». Από την φτωχή σκήτη που είναι ένα απλό σπιτάκι, βγαίνει ένας ηλικιωμένος μοναχός που πήρε την σκήτη από τον π. Παΐσιο, μου λέει να κεραστώ, μου ανοίγει και με ξεναγεί στο χώρο. Μου δείχνει τους κορμούς από δένδρα που καθόταν ο π. Παΐσιος με τους προσκυνητές, το εκκλησάκι μέσα στην σκήτη, κι τον μικρό κήπο. Με αφήνει και παίρνω μερικές φωτογραφίες, κι αναχωρώ αμέσως γιατί επειδή ότι είναι νωρίς το πρωί δε θέλω να τον ενοχλήσω περισσότερο.
Μετά από 40 λεπτά συνολική καθυστέρηση ξαναμπαίνω στο δρόμο για των Ιβήρων. Δεν βρίσκομαι σε μονοπάτι. Το πλάτος του δρόμου φτάνει το 2.5-3 μέτρα. Είναι μια από τις ομορφότερες διαδρομές που έχω κάνει. Βρίσκομαι μέσα σε μια σήραγγα φτιαγμένη από δένδρα. Πετάω γυαλιά ηλίου και καπέλο. Σε μερικά σημεία η ανηφόρα με λαχανιάζει. Δεξιά κι αριστερά απλώνονται πυκνά και τεράστια τα δένδρα του δάσους, δεν υπάρχει ορατότητα εκτός από τον δρόμο. Στο ίσιωμα και τον κατήφορο είναι απόλαυση. Κάνω μερικές στάσεις για να πάρω ανάσα, να φάω κάποιο φρούτο να αλαφρύνει και ο σάκος μου που δεν ξέρω πως τα κατάφερα, φτάνει το δέκα κιλά. Περιέχει βέβαια και τα δωράκια για τις μονές, όπως καφές και ξηρούς καρπούς, εκτός από τους δικούς μου που πάντα άψητοι κι ανάλατοι είναι το πιο κατάλληλο φαγώσιμο για πορείες.
Κάποια στιγμή συναντώ μια πέτρινη γέφυρα. Από την μια πλευρά ξεκινά μια σειρά από λίμνες ανάμεσα στα βράχια γεμάτες με νερό, η διάμετρος της μεγαλύτερης φτάνει τα 12 μέτρα. Η ψηλότερη τροφοδοτεί την επόμενη χαμηλότερη της με μικρό καταρράχτη, κι’ αυτή την επόμενη και ούτως καθεξής. Περνούν κάτω από τη γέφυρα σε βάθος 40 μέτρα, συνεχίζουν να τροφοδοτούν η μια την άλλη με νερό από την άλλη πλευρά και χάνονται στην πυκνή βλάστηση του ποταμού. Είναι μια απόλαυση αυτό το φυσικό τοπίο που μοιάζει σαν τεχνητό. Το απολαμβάνω σαν αποζημίωση για τον κόπο μου. Μετά από ημίωρη ξεκούραση συνεχίζω την πορεία. Ανθρώπινη παρουσία δεν συνάντησα μέχρι τώρα, η καθαρή μιάμιση ώρα της διαδρομής σύμφωνα με τις πληροφορίες έχει περάσει, κάπως ανυπομονώ όταν σε μια στροφή διακρίνω κάποιο κτίριο και σε λίγο όλη τη Μονή Ιβήρων με τους εξωτερικούς της καλλιεργημένους χώρους της, βρίσκεται κάτω από τα πόδια μου…
Attachments
-
67,8 KB Προβολές: 88
Last edited by a moderator: