soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.647
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Οι περγαμηνοί κώδικες, τα πατριαρχικά έγγραφα, το αρχιερατικό ένδυμα ο λεγόμενος «σάκκος» του αυτοκράτορα Τσιμισκή διακοσμημένο με αραβουργήματα και παραστάσεις δικεφάλων αετών και λεόντων, τα εκατοντάδες χειρόγραφα, τα λειτουργικά ειλητάρια, οι περγαμηνοί κώδικες και τα αρχέτυπα και παλαίτυπα βιβλία, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει το χρυσόβουλο του Κωνσταντίνου του Ζ’ του Πορφυρογέννητου από το 946 μ.Χ., δεν ήταν δυστυχώς δυνατόν να μας τα δείξουν. Η μονή Ιβήρων χρειάζεται μουσείο αλλά προέχει η επισκευή και συντήρηση μέρους της σκεπής και της τοιχοποιίας, όπως μου είπαν. Κάποιο όμως εκθετήριο θα έπρεπε να υπάρχει γι΄ αυτά τα σημαντικά εκθέματα.
Γεμίζω το μπουκάλι με νερό σε μια από τις παλιές κτιστές κρήνες της αυλής, βάζω σ΄ ένα μικρό μπουκαλάκι αγιασμό από το πηγάδι δώρο γι’ αυτούς που ενδιαφέρονται, κι αναχωρώ για την κοντινή μονή Σταυρονικήτα, μια απόσταση απ΄ ότι υπολογίζω γύρω στα 40 λεπτά. Από την παραλία παίρνω τον οδικό δρόμο, πάντα χωμάτινος ή στρωμένος με τσιμέντο καμία σχέση με τη μαγεία του χτεσινού μονοπατιού, και μετά από είκοσι λεπτά συναντώ μια πινακίδα : «προς Σταυρονικήτα». Εφόσον το γράφει καθαρότατα δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Με βγάζει στην παραλία και συνεχίζω πάνω στην άμμο και στα βράχια. Η θάλασσα δεν είναι καθόλου φιλόξενη για βουτιές αν επιτρεπόταν. Καδρόνια, πλαστικά, μπουκάλια, διαλυμένα δίχτυα που η θάλασσα έχει ξεβράσει βρίσκονται παντού . Η πορεία πάνω στην άμμο ώρα μεσημέρι είναι κουραστική. Κάποια στιγμή το μονοπάτι με ανεβάζει ξανά στην πλαγιά . Το βάδισμα γίνεται ευκολότερο αλλά ανάμεσα από αγκαθωτούς θάμνους και κλαδιά, όμως το μακρύ παντελόνι, που επιβάλλεται στο Α.Ο. μπορεί να με ζεσταίνει, αλλά αποτρέπει από το να πληγώνονται τα πόδια μου.
Δυστυχώς το παραλιακό κάστρο που από την αρχή της πορείας μου έβλεπα, και που νόμιζα ότι είναι η μονή Σταυρονικήτα, είναι ένα κάστρο με πύργο ερειπωμένο. Κάνω στάση σε μια σκιά του για ανάσα, και να ξεδιψάσω. Ψάχνω το νερό, άφαντο. Αδειάζω το σάκο, τίποτα. Το μπουκάλι βρίσκεται ακόμα στο πρεβάζι του πηγαδιού της Μονής Ιβήρων!!! Μασάω τις τελευταίες μου σταφίδες κάπως με ξεδιψούν. Μήπως θάπρεπε να είχα πάρει τον αυτοκινητόδρομο; Η επιστροφή θα είναι από το ίδιο αφιλόξενο μονοπάτι; Κι αν ναι, πως θα πάω απόψε στη σκήτη που βρίσκεται πριν από τις Καρυές;. Μπορώ να διανυκτερεύσω στη μονή αλλά το πρωί πρέπει να είμαι στο λεωφορείο 1015 για τη Δάφνη. Το κινητό μου από την πρώτη μέρα στο Α.Ο. δεν λειτουργεί. Εδώ έχει την αποκλειστικότητα ο ΟΤΕ. Καρτοτηλέφωνα υπάρχουν στον εξωτερικό χώρο των περισσοτέρων μοναστηριών. Προσωπικά δεν με ενοχλεί. Συντελεί ακόμη στην απομάκρυνση από τα καθημερινά σ΄ αυτό το τετραήμερο απομόνωσης που διαλέγουμε.
Το μονοπάτι συνεχίζει πάνω στην πλαγιά, όχι όμως για πολύ. Βρίσκομαι μπροστά στην είσοδο μιας σκήτης που κατοικείται μιας και έχει ωραίο περιβολάκι και μποστάνια. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανείς μέσα. Ο δρόμος κατηφορίζει και νάμαι ξανά στην παραλία, κι εδώ το ίδιο σκηνικό με τις πέτρες μέσα κι έξω από το νερό και τα σκουπίδια, να περπατώ πάνω στη άμμο, πάνω από βράχια, να τα κατεβαίνω με τα τέσσερα, αδιάκριτο το μονοπάτι, αμφιβολίες αν είναι το σωστό, ξανά και πάλι ανηφορίζω πάνω στην πλαγιά με πυκνότερους αγκαθωτούς θάμνους, άλλους χαμηλούς που τους περνώ σκυφτός από κάτω, η ζέστη και ο εκνευρισμός να μουσκεύουν τα ρούχα που κολλάνε πάνω μου ελπίζοντας, μάταια όμως, ότι σε κάποια κάθε στροφή της παραλίας θα φανεί ίχνος μοναστηριού.
Επιτέλους, μετά από μιάμιση ώρα πορείας κάτω από το ήλιο, βρίσκομαι σε καθαρό μονοπάτι το οποίο μάλιστα σε μερικά μέρη το σκεπάζουν φυλλωσιές χαμηλών δένδρων. Τα τελευταία λεπτά σ’ ένα μικρό παράδεισο. Σε λίγο συναντώ μια ανθρώπινη παρουσία, ένας ξένος πιθανώς Ουκρανός ο οποίος με πληροφορεί ότι σε πέντε λεπτά θα φτάσω. Μάλλον ήθελε να πει 35 εκτός και βαδίζει διαφορετικό ρυθμό από το δικό μου! Κατόπιν συναντώ κι ένα νεαρό ‘Ελληνα που φορά μόνο ένα σορτσάκι και με βατραχοπέδιλα και μάσκες στο χέρι. Στην ερημική παραλία θα βρει την ευκαιρία για δρόσισμα σ΄ αυτό τον καύσωνα του μεσημεριού χωρίς κάποιος να το παρατηρήσει, κι όπως αργότερα αποδείχθηκε αν έκανα μια ωριαία στάση για βουτιά θα ήταν ότι καλύτερο και για μένα.Μετά από δυο ώρες πορεία βρίσκομαι στους εξωτερικούς χώρους της Μονής Σταυρονικήτα κί εδώ το πρώτο που ψάχνω και βρίσκω είναι μια βρύση…
Γεμίζω το μπουκάλι με νερό σε μια από τις παλιές κτιστές κρήνες της αυλής, βάζω σ΄ ένα μικρό μπουκαλάκι αγιασμό από το πηγάδι δώρο γι’ αυτούς που ενδιαφέρονται, κι αναχωρώ για την κοντινή μονή Σταυρονικήτα, μια απόσταση απ΄ ότι υπολογίζω γύρω στα 40 λεπτά. Από την παραλία παίρνω τον οδικό δρόμο, πάντα χωμάτινος ή στρωμένος με τσιμέντο καμία σχέση με τη μαγεία του χτεσινού μονοπατιού, και μετά από είκοσι λεπτά συναντώ μια πινακίδα : «προς Σταυρονικήτα». Εφόσον το γράφει καθαρότατα δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Με βγάζει στην παραλία και συνεχίζω πάνω στην άμμο και στα βράχια. Η θάλασσα δεν είναι καθόλου φιλόξενη για βουτιές αν επιτρεπόταν. Καδρόνια, πλαστικά, μπουκάλια, διαλυμένα δίχτυα που η θάλασσα έχει ξεβράσει βρίσκονται παντού . Η πορεία πάνω στην άμμο ώρα μεσημέρι είναι κουραστική. Κάποια στιγμή το μονοπάτι με ανεβάζει ξανά στην πλαγιά . Το βάδισμα γίνεται ευκολότερο αλλά ανάμεσα από αγκαθωτούς θάμνους και κλαδιά, όμως το μακρύ παντελόνι, που επιβάλλεται στο Α.Ο. μπορεί να με ζεσταίνει, αλλά αποτρέπει από το να πληγώνονται τα πόδια μου.
Δυστυχώς το παραλιακό κάστρο που από την αρχή της πορείας μου έβλεπα, και που νόμιζα ότι είναι η μονή Σταυρονικήτα, είναι ένα κάστρο με πύργο ερειπωμένο. Κάνω στάση σε μια σκιά του για ανάσα, και να ξεδιψάσω. Ψάχνω το νερό, άφαντο. Αδειάζω το σάκο, τίποτα. Το μπουκάλι βρίσκεται ακόμα στο πρεβάζι του πηγαδιού της Μονής Ιβήρων!!! Μασάω τις τελευταίες μου σταφίδες κάπως με ξεδιψούν. Μήπως θάπρεπε να είχα πάρει τον αυτοκινητόδρομο; Η επιστροφή θα είναι από το ίδιο αφιλόξενο μονοπάτι; Κι αν ναι, πως θα πάω απόψε στη σκήτη που βρίσκεται πριν από τις Καρυές;. Μπορώ να διανυκτερεύσω στη μονή αλλά το πρωί πρέπει να είμαι στο λεωφορείο 1015 για τη Δάφνη. Το κινητό μου από την πρώτη μέρα στο Α.Ο. δεν λειτουργεί. Εδώ έχει την αποκλειστικότητα ο ΟΤΕ. Καρτοτηλέφωνα υπάρχουν στον εξωτερικό χώρο των περισσοτέρων μοναστηριών. Προσωπικά δεν με ενοχλεί. Συντελεί ακόμη στην απομάκρυνση από τα καθημερινά σ΄ αυτό το τετραήμερο απομόνωσης που διαλέγουμε.
Το μονοπάτι συνεχίζει πάνω στην πλαγιά, όχι όμως για πολύ. Βρίσκομαι μπροστά στην είσοδο μιας σκήτης που κατοικείται μιας και έχει ωραίο περιβολάκι και μποστάνια. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανείς μέσα. Ο δρόμος κατηφορίζει και νάμαι ξανά στην παραλία, κι εδώ το ίδιο σκηνικό με τις πέτρες μέσα κι έξω από το νερό και τα σκουπίδια, να περπατώ πάνω στη άμμο, πάνω από βράχια, να τα κατεβαίνω με τα τέσσερα, αδιάκριτο το μονοπάτι, αμφιβολίες αν είναι το σωστό, ξανά και πάλι ανηφορίζω πάνω στην πλαγιά με πυκνότερους αγκαθωτούς θάμνους, άλλους χαμηλούς που τους περνώ σκυφτός από κάτω, η ζέστη και ο εκνευρισμός να μουσκεύουν τα ρούχα που κολλάνε πάνω μου ελπίζοντας, μάταια όμως, ότι σε κάποια κάθε στροφή της παραλίας θα φανεί ίχνος μοναστηριού.
Επιτέλους, μετά από μιάμιση ώρα πορείας κάτω από το ήλιο, βρίσκομαι σε καθαρό μονοπάτι το οποίο μάλιστα σε μερικά μέρη το σκεπάζουν φυλλωσιές χαμηλών δένδρων. Τα τελευταία λεπτά σ’ ένα μικρό παράδεισο. Σε λίγο συναντώ μια ανθρώπινη παρουσία, ένας ξένος πιθανώς Ουκρανός ο οποίος με πληροφορεί ότι σε πέντε λεπτά θα φτάσω. Μάλλον ήθελε να πει 35 εκτός και βαδίζει διαφορετικό ρυθμό από το δικό μου! Κατόπιν συναντώ κι ένα νεαρό ‘Ελληνα που φορά μόνο ένα σορτσάκι και με βατραχοπέδιλα και μάσκες στο χέρι. Στην ερημική παραλία θα βρει την ευκαιρία για δρόσισμα σ΄ αυτό τον καύσωνα του μεσημεριού χωρίς κάποιος να το παρατηρήσει, κι όπως αργότερα αποδείχθηκε αν έκανα μια ωριαία στάση για βουτιά θα ήταν ότι καλύτερο και για μένα.Μετά από δυο ώρες πορεία βρίσκομαι στους εξωτερικούς χώρους της Μονής Σταυρονικήτα κί εδώ το πρώτο που ψάχνω και βρίσκω είναι μια βρύση…
Attachments
-
67,8 KB Προβολές: 88
Last edited by a moderator: