Τουρκία Μόνος και άγρυπνος στην Κωνσταντινούπολη

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.437
Likes
2.207
Μετά από το διάλειμμα κατέβηκα προς το τραμ αλλά με τα πόδια αυτήν την φορά. Ήταν περασμένες 12. Η θερμοκρασία κοντά στους 25 με υψηλή υγρασία που βάραινε τα βήματα και μούσκευε το σώμα σου αν περπατούσες για χιλιόμετρα κάτω από τον αστραφτερό ήλιο. Η ιδανική ώρα λοιπόν για το καραβάκι από το Εμίνονου. Το εισιτήριο για την μικρή βόλτα στον Βόσπορο με την Turyol κόστιζε 60 λίρες. Έδωσα στο ταμείο ένα διακοσάλιρο και πήρα τα μισά περίπου ρέστα από ότι έπρεπε. Τα έδειξα διαμαρτυρόμενος χωρίς να τα πιάσω στα χέρια μου. Τα ξαναπήρε πίσω ο υπάλληλος με ταχύτητα κρουπιέρη σε καζίνο και έδωσε τα σωστά χωρίς να αναφέρει τίποτα.

Επιβιβάστηκα στο καραβάκι 5 λεπτά πριν ξεκινήσει για την βόλτα των μία. Θρονιάστηκα στον τελευταίο όροφο που ήταν σκεπαστός αλλά ανοικτός από τα πλάγια. Στα μισά της διαδρομής οι περισσότεροι πήγαν στον κάτω όροφο γιατί δεν άντεχαν το κρύο. Φόρεσα κάτι ρούχα που είχα μέσα στο σακίδιο. Άλλαζα συνεχώς θέση για να παρατηρώ καλύτερα το μεγαλείο που προβάλλονταν μπροστά μας. Οι γλάροι μας συντρόφευαν σε όλη την διαδρομή. Ακόμη και αυτοί είναι πιο ήρεμοι εκεί και τους βλέπεις παντού σαν τα δικά μας τα περιστέρια. Δεν θυμάμαι ποτέ άλλοτε να πλησίασα τόσο κοντά γλάρους ακόμη και στους δρόμους. Η βόλτα κράτησε μιάμιση ώρα.

IMG_20220517_144222-01.jpeg
IMG_20220517_133657-01.jpeg


Δίπλα από το Εμίνονου βρίσκεται το Kucuk Pazar. Αγορά με φτηνοπράματα και ακριβώς από πάνω παλιές ασυντήρητες και εγκαταλειμμένες κατοικίες που έγιναν καταφύγιο για μετανάστες. Αγόρασα από έναν φούρνο ένα εύγευστο κουλούρι.

IMG_20220517_151538-01.jpeg


Όχι ακριβώς κουλούρι δηλαδή από ότι λένε οι Κωνσταντινοπουλίτες αλλά το simit το οποίο διαφέρει ελαφρώς. Το βρίσκεις παντού σε πλανόδιους πωλητές στον δρόμο. Κινήθηκα λίγο ανηφορικά αλλά το ένστικτο μου με σταμάτησε. Ελαφρώς κατεστραμμένες κατοικίες και δρόμοι και παράξενοι τύποι να περπατάνε δίπλα.

IMG_20220517_152334-02.jpeg


Τα χρήματα, οι κάρτες και η ταυτότητα ήταν σε ένα κρυφό εσωτερικό πορτοφόλι μέσα από το παντελόνι. Πάνω από το παντελόνι ένα τσαντάκι μικρό με ένα πορτοφόλι δόλωμα σε περίπτωση κλοπής, που είχε ελάχιστα χρήματα.

Ανηφόρισα για το τέμενος Σουλειμανιγιέ. Από τα καλύτερα μέρη για να δεις δωρεάν θέα πίσω από τους γραφικούς τρούλους.

IMG_20220517_165710-01.jpeg


Αναφέρουν ότι είναι το πιο εντυπωσιακό τζαμί της Istanbul. Κράτησα τα παπούτσια στο χέρι για να μπω να το δω. Ξεκουράστηκα μετά σε ένα τσιμεντένιο ύψωμα της εσωτερικής αθόρυβης αυλής.

IMG_20220517_162355-01.jpeg


Σε μιάμιση ώρα έκλεινε το Καπαλί Τσαρσί. Αναρωτήθηκα λίγο για το αν έπρεπε να δώσω τις τελευταίες μου δυνάμεις για να ανηφορίσω μέχρι εκεί η να γίνω ένα με το τσιμεντένιο πεζούλι για λίγο ακόμη.

Πέρασα από έναν έλεγχο για να εισέλθω μέσα στο αχανές παζάρι. Περνάς σε πολλά σημεία από ελέγχους, όπως στο metro αλλά και στα εμπορικά κέντρα. Είναι γνωστό πως οτιδήποτε πουλιέται σε αυτήν την καλυμμένη αγορά μπορεί να βρεθεί σε πολύ χαμηλότερη τιμή στα γύρω μαγαζιά. Εξερεύνησα σχεδόν όλα τα δρομάκια. Σε ένα σημείο είχε μαζευτεί κόσμος που παρακολουθούσε μια λεκτική φασαρία. Η μοναδική που είδα εκείνες τις ημέρες.

Στα στενά από το Καπαλί Τζαρσί μέχρι την Αιγυπτιακή αγορά νόμιζες ότι γίνονταν διαδήλωση στις 4 το απόγευμα. Το βάδισμα γινόταν σημειωτών ενίοτε. Περνούσαν συνέχεια άτομα που κουβαλούσαν εμπορεύματα πάνω σε καρότσια. Όλοι προχωρούσαν και όλοι μιλούσαν. Δεν υπήρχε μέρος να σταθείς να πάρεις ανάσα. Μέσα σε αυτό το κομφούζιο εμφανίζονταν ενίοτε μηχανάκια και αυτοκίνητα. Με τους μυς μου σφιγμένους και χωρίς να τα δω όλα έφυγα προς την Αιγυπτιακή αγορά. Πολύ μικρότερη και γεμάτη παλέτες χρωμάτων από τσάγια και μπαχαρικά που γέμιζαν τον χώρο με θεσπέσια αρώματα.

IMG_20220517_155104-01.jpeg

IMG_20220517_154734-01.jpeg


Μέσω ανηφορικών δρόμων βρέθηκα στο Μπλε Τζαμί.

IMG_20220517_182703-01.jpeg


Μετά τον παλιό ιππόδρομο εισήλθα στο εσωτερικό της Αγίας Σοφίας. Λόγω του ότι χρησιμοποιείται σαν τζαμί τα τελευταία χρόνια μπορείς να την δεις δωρεάν. Η είσοδος για το Τοπ Καπί είχε κλείσει.

Μια πολύ καλή και οικονομική επιλογή στην εστίαση είναι τα μαγειρεία. Η αλυσίδα Balkan Lokantasi προτείνεται για την μεγάλη ποικιλία καλομαγειρεμένων φαγητών σε χαμηλές τιμές. Έδωσα δύο ευρώ περίπου για μια μερίδα τουρλού, ένα γιαούρτι, λίγο ψωμί και ένα μπουκαλάκι νερό.


IMG_20220517_191410.jpg


Δεν είχε νυχτώσει ακόμη αλλά ήταν η ώρα που το σώμα έδωσε εντολή ότι τελειώνει η μπαταρία του. Πέρασα με το τραμ από την γέφυρα του Γαλατά την ώρα που βασίλευε ο ήλιος.

IMG_20220517_194521-01.jpeg


Ακινητοποιημένος όπως ήμουν μέσα σε αυτό, παρατηρούσα τον κόσμο καλύτερα. Με εξαίρεση ελάχιστες τουρίστριες οι γυναίκες ήταν όλες ντυμένες πολύ σεμνά και αρκετές με μαντίλες στα κεφάλια. Διέκρινα επίσης μια αγνότητα και ποιότητα σχέσεων από άλλη εποχή.

Το τέρμα ήταν στην στάση Κabatas. Από εκεί παίρνεις ένα τραινάκι που διασχίζει μέσα από ένα τούνελ την ανηφόρα για την πλατεία Ταξίμ χωρίς ενδιάμεσες στάσεις.

Επισκέφτηκα ένα μικρό παντοπωλείο για ανεφοδιασμό και έφτασα στο μικρό διαμέρισμα που θα έμενα. Ήταν στο Tarlabasi. Μισό χιλιόμετρο από την πλατεία. Το διαμέρισμα είχε ένα σαχνισί. Σαν μπαλκόνι κλειστό που προεξείχε από το κτίριο.

IMG_20220519_223505-01.jpeg


Πάντα ήθελα να μείνω σε κάτι τέτοιο. Ακουγόντουσαν παιδάκια που παίζανε έξω και ελάχιστα αυτοκίνητα. Βυθίστηκα στο κρεβάτι και έκανα έναν από τους καλύτερους ύπνους των τελευταίων εβδομάδων πίσω από μια πόρτα με τρεις κλειδαριές.

Ημέρα 2η

Ξύπνησα νωρίς και ασχολήθηκα με γυμναστική ,προσευχή, διαλογισμό, διάβασμα και γράψιμο σκέψεων. Δεν τα θεωρούσα σπατάλη χρόνου γιατί με βοηθούσανε να απολαμβάνω τα πάντα καλύτερα. Έγραψα ένα πρόγραμμα ημέρας όπου έβαλα σε μια σειρά αυτά που ήθελα να δω με απουσία αγχωτικών χρονοδιαγραμμάτων και έφυγα με την αίσθηση του εξερευνητή στα παπούτσια. Το σακίδιο είχε μόνο τα απαραίτητα για την βόλτα πλέον και οι ώμοι μου ένιωσαν αγαλλίαση. Είχε δροσιά και χαιρόσουν να περπατάς.

Έκανα μια γύρα στην πλατεία Ταξίμ. Από πίσω έχει ένα πάρκο που είχε γίνει πολύ γνωστό όταν μένανε σε αυτό διαδηλωτές που διαμαρτύρονταν για το καθεστώς πριν λίγα χρόνια. Το μέρος είναι σπίτι ακόμη για μερικούς αστέγους που γενικά παντού ήταν πολύ λιγότεροι από ότι ανέμενα σε μια χώρα που η οικονομία της καταρρέει και σε μια πόλη που ίσως να έχει και κοντά στα 20 εκατομμύρια πληθυσμό. Δεν στάθηκα για πολύ σε αυτά τα σημεία.

IMG_20220518_113221-01.jpeg


Δίπλα ήταν η περιοχή Cihangir. Διάσημη για την ομορφιά της αλλά παρά τους συνεχείς ελιγμούς δεν βρήκα κάτι που να τράβηξε την φωτογραφική μου ματιά εκτός από μια πολύχρωμη σκάλα. Ίσως να μην πέρασα από τους κατάλληλους δρόμους. Εδώ υπάρχει και ένα φημισμένο τζαμί στο οποίο γίνονταν συντήρηση και δεν μπόρεσα να το δω ολόκληρο.

IMG_20220518_120641-01.jpeg


Από τον παραλιακό δρόμο με το τραμ πήγα ξανά προς το Τοπ Καπί. Περιηγήθηκα μέσα στο πάρκο Γκιούλχανε που ήταν μια όαση γαλήνης δίχως δυνατές ομιλίες, αυτοκίνητα, κορναρίσματα και φωνές από ιμάμηδες. Ανηφόρες και κατηφόρες και εδώ. Οικογένειες κάθονταν στα παγκάκια, είτε στο γκαζόν με τα φαγητά τους και τα θερμό τους όπως και σε όλα τα πάρκα. Είναι σπα αναζωογόνησης για την ψυχή μου τέτοια μέρη.

IMG_20220518_131745-01.jpeg


Το εισιτήριο για το πακέτο Τοπ Καπί, χαρέμι και Αγία Ειρήνη κόστιζε 8€ για έναν ντόπιο και 28€ για έναν ξένο. Αυτή η λογική υπήρχε και σε άλλα αξιοθέατα όπου ζητάνε από τον τουρίστα να πληρώσει το διπλάσιο έως τετραπλάσιο εισιτήριο. Χρησιμοποιώντας έναν δρόμο που είναι δεξιά του μουσείου και που δεν έχει πολύ κόσμο στον έλεγχο είδα την πρώτη αυλή χωρίς εισιτήριο.

IMG_20220518_134139-01.jpeg


Δίπλα από το Τοπ Καπί υπάρχει ένα στενάκι που λέγεται Sogul Cesme με σπίτια που μοιάζουν περισσότερο εκθεσιακά παρά κατοικήσιμα. Από εκεί κατηφόρισα μέχρι τον Βόσπορο για να δω πως φαίνεται το παλάτι από την θάλασσα. Πολύ περισσότερος δρόμος από ότι ανέμενα και τελικά δεν φαίνονταν από εκείνο το σημείο καθόλου το παλάτι. Οι αυτοσχεδιασμοί δεν έχουν πάντα το αποτέλεσμα που περιμένω αλλά δίνουν μια αίσθηση περιπέτειας που χρωματίζει με πιο έντονα χρώματα την κάθε εμπειρία
 
Last edited:

Iris_90

Member
Μηνύματα
758
Likes
3.821
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Σε πόσα κεφάλαια ολοκληρώνεται η ιστορία ;;; Παρεπιμπτόντως πολύ γλαφυρές οι περιγραφές σαν να μας μεταφέρεις κατευθείαν στη Βασιλεύουσα , επίσης μπράβο για την οργάνωσή σου !!!
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.700
Στο Ταρλάμπασι έμεινες στο κτήριο που ήταν γυρισμένη η μόνη τουρκική σειρά που είδα αρκετά επεισόδια, Kadin, δεν έμαθα ποτέ πως τέλειωσε
 

Strange

Member
Μηνύματα
9
Likes
49
Επόμενο Ταξίδι
Βουδαπέστη
Ταξίδι-Όνειρο
Καππαδοκία
Με ενα ελαφρύ χαμόγελο και μια νοσταλγία διάβασα ολη την αφήγηση σου φίλε. Έχω κάνει ακριβώς το ίδιο πριν μερικά χρόνια (κάπου υπαρχει και το σχετικό ποστ), σα να βλεπω τη δική μου περιήγηση αλλα με πιο γλαφυρή περιγραφή. Η Κωνσταντινούπολη ηταν το πρώτο ταξίδι που έκανα μόνος, πλεον δε θέλω να ταξιδεύω με παρέα 😋
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.437
Likes
2.207
Iris πόσο πολύ μου άρεσε η ερώτηση σου. Να ενδιαφέρεται κάποιος τόσο για αυτά που γράφεις που να σε ρωτήσει πόση θα είναι διάρκεια τους. 3 κεφάλαια ακόμη αν δεν αλλάξω γνώμη.:) Λίγο μικρότερα σε σχέση με τα προηγούμενα. Σαν συνολικός όγκος γραπτού κειμένου άλλα τόσα σε σχέση με αυτά που έχω ανεβάσει ήδη. Σε ευχαριστώ και για τα υπόλοιπα που έγραψες. Όταν ήμουν εκεί έγραφα κάθε μέρα τις σημαντικότερες εντυπώσεις μου και για αυτό μπορώ να το παρουσιάσω τώρα το θέμα και με αυτήν την ανάλυση σε κάποια σημεία σαν να είμαι εκεί και να το ζω τώρα και το ίδιο θέλω να νιώσουν φυσικά και αυτοί που διαβάζουν την ιστορία.

Borealis σε ευχαριστώ για την πληροφορία για την σειρά. Δεν την γνώριζα καθόλου. Έκανα αναζήτηση στα videos της σειράς και σε σχετικά θέματα και βρήκα ότι το σπίτι αυτής της σειράς ήταν πολύ κοντά στο σημείο που έμενα. Δεν πέρασα από εκείνο το σημείο οριακά. Περιηγήθηκα στο τμήμα του tarlabasi που ήταν πιο κοντά στην πλατεία taxim. Πολύ τέλεια περιοχή για εξερεύνηση αλλά γεμάτη ανηφόρες και κατηφόρες και κρατούσα δυνάμεις για άλλα μέρη. Εδώ είναι το ακριβές σημείο από το σπίτι της σειράς
Saray Apartmanı (Kadın) · Şehit Muhtar, Cevza Sk., 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turquie

Strange τι να πρωτογράψω για εσένα; Εννοείται ότι έχω διαβάσει την ιστορία σου για το μοναχικό σου ταξίδι στην Κωσταντινούπολη και την διάβασα πάλι σήμερα. Όταν έψαχνα πληροφορίες για την πόλη θυμάμαι ότι ήταν η μοναδική solo ταξιδιωτική ιστορία στο forum για αυτό το μέρος και σίγουρα με ενέπνευσε. Αν προσέξεις στα likes που έχουν γίνει υπάρχει κάποιο δικό μου από τον Νοέμβριο του 2021 εδώ. Ήταν πολύ όμορφη η περιήγηση σου. Με λίγες λέξεις έγραψες πολλά πράγματα σε κάποια σημεία χωρίς να γράφεις άμεσα για αυτά. Όπως εκεί που πήγες να φύγεις από το χαμάμ και σου είπε κάποιος no και έγραψες ότι πέρασαν χίλιες δύο σκέψεις από το μυαλό. Ένιωσα μια περιπέτεια χωρίς να την έχω κάνει. Δεν είχα πάρει τότε απόφαση ότι θα κάνω κάτι αντίστοιχο. Πρέπει να έχεις και απίστευτη φυσική κατάσταση για να έκανες 70 χιλιόμετρα σε 3 ημέρες σε μια πόλη τόσο ανισόπεδη
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.437
Likes
2.207
Βρέθηκα ξανά στο Balkan Lokantasi. Παρήγγειλα μια μερίδα ρεβίθια, ντολμαδάκια και ένα εκμέκ κανταΐφι που μου έκατσε ελαφρώς σαν ξηρός στόκος λόγω της πολύ υγιεινής διατροφής που κάνω. 3€ το σύνολο. Το μόνο αρνητικό σε αυτό το μαγειρείο ήταν ότι με το που τελείωνες το γεύμα σου έπαιρναν κατευθείαν τον δίσκο αλλά ούτως η άλλως δεν πήγαινα για να φιλοσοφήσω.

IMG_20220518_140651-01.jpeg

IMG_20220518_141431-01.jpeg



Ξεχύθηκα στα στενά με τα μαγαζιά μεταξύ Καπαλί Τσαρσί και Αιγυπτιακής αγοράς. Πιο οργανωμένα αυτήν την φορά και προσπαθώντας να καλύψω σχεδόν όλους τους δρόμους. Εννοείται ότι υπάρχουν τεράστιες κατηφόρες και ανηφόρες παντού που κάνουν την περιήγηση άθλο. Δεν έχω συναντήσει ποτέ άλλοτε τόσο δύσκολη πόλη για περπάτημα αλλά η πρωτόγνωρη ανατολίτικη κουλτούρα με αποζημίωνε συνεχώς. Ο κόσμος τόσος πολύς που ένιωθα να μου σφίγγει το σώμα. Σε όλα τα εστιατόρια υπήρχαν κράχτες που με προσκαλούσαν στο μαγαζί τους με το που τολμούσα να ρίξω μια ματιά σε αυτά.

Άξιοι αναφοράς οι πωλητές παγωτού ντοντουρμά. Φοράνε όλοι το ίδιο γιλέκο και συμπεριφέρονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Σαν να έχουν αποφοιτήσει από την ίδια σχολή πωλητών παγωτού ντοντουρμά. Κάνουν θόρυβο χτυπώντας την κουτάλα πάνω στα σιδερένια δοχεία εφαρμόζοντας έτσι προφανώς μια τακτική προσέλκυσης πελατείας. Φωνάζουν δυνατά και κάνουν κόλπα με το παγωτό σε αυτούς που πάνε να το πάρουνε υποτίθεται και μένουν με το χωνάκι μόνο στο χέρι, ενώ το παγωτό έχει κολλήσει πάνω στην μεγάλη μεταλλική κουτάλα. Πουθενά δεν είδα να αναγράφεται τιμή όπου αποφασίζετε υποθέτω ανάλογα με τον αγοραστή.

Πέρασα από πολύ ενδιαφέροντα κτίρια

IMG_20220518_150618-01.jpeg
IMG_20220518_151034-01.jpeg


πηγαίνοντας προς τον σιδηροδρομικό σταθμό Sirkesi. Εδώ τερμάτιζε μια από τις διαδρομές του θρυλικού Oriant Express που ξεκινούσε από το Παρίσι.

Αποφάσισα ότι είχα τελειώσει από την παλιά πόλη. Σε λιγότερο από μιάμιση μέρα, πράγμα που με εξέπληξε. Ότι θα έβλεπα από εδώ και πέρα λοιπόν θα ήταν πάνω από τον κανόνα ικανοποίησης.

Στο κάτω μέρος της γέφυρας του Γαλατά έχει πολλά εστιατόρια. Έγραψα ότι δεν έχω ξαναπάει στην πόλη αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Είχα έρθει με τους αποβιώσαντες πλέον γονείς μου, σε ηλικία 6 ετών. Δεν θυμόμουν τίποτα παρά κάποιες παραστάσεις θολές. Είχα κρατήσει μια φωτογραφία με την μητέρα μου που στο πίσω μέρος έγραφε το όνομα ενός εστιατορίου. Με αναζήτηση στο google βρήκα ότι ήταν εκεί. Έπιασα συζήτηση όπως όπως με κάποιον που ήταν στην πόρτα του εν λόγω μαγαζιού δείχνοντας του την φωτοκάρτα. Μου εξήγησε πως το μαγαζί αυτό όντως υπήρχε στο ίδιο σημείο και αυτοί κράτησαν το παλιό όνομα. Παρατηρώντας γύρω γύρω πιο προσεκτικά ξεθάφτηκαν εικόνες από τα έγκατα της μνήμης του μικρού παιδιού που κουβαλούσα μέσα μου. Ανέβηκα στο πάνω μέρος της γέφυρας και άκουγα από το κινητό μουσική από την ταινία πολίτικη κουζίνα φανταζόμενος ότι είμαι ο πρωταγωνιστής της. Τα μάτια μου υγράνθηκαν. Δίπλα μου οι ψαράδες με τα τεράστια καλάμια τους για να μπορούν να καλύψουν οι πετονιές τους την μεγάλη υψομετρική απόσταση. Από αριστερά η παλιά πόλη, από δεξιά η νέα. Από πίσω η Ασιατική πλευρά με τον Βόσπορο να χωρίζει τις δύο ηπείρους. Από κάτω περνούσαν συνεχώς πλοία και από πάνω οι γλάροι. Μια γιγαντιαία ζωγραφιά που την πλαισίωναν γκρίζα σύννεφα.

IMG_20220518_155406-01.jpeg


Άρχισε να ψιχαλίζει και να φυσάει. Έφυγα από την γέφυρα και χώθηκα μέσα στα στενά της περιοχής Γαλατά για να κρυφτώ από τον αέρα και το ελαφρύ κρύο που είχε έρθει.

IMG_20220518_162757-01.jpeg
IMG_20220518_162938-01.jpeg
IMG_20220518_162002-01.jpeg
IMG_20220518_163857-01.jpeg


Φυσούσε γενικά σχεδόν συνέχεια όλες τις ημέρες λες και ήμουν σε κυκλαδίτικο νησί. Άνοιξα την μικρή ομπρέλα μου. Έκανα βόλτες και έφτασα μέχρι τον πύργο. Από εκεί βγήκα στην Ιστικλάλ. Η βροχή και ο αέρας είχαν θεριέψει. Έκλεισα την ομπρέλα για να μην σπάσει. Παντού στον δρόμο πωλητές πλαστικών διαφανών ομπρελών. Σπάζανε η μία μετά την άλλη στα χέρια των τουριστών. Οι κάδοι γεμάτοι με διαφανείς πλαστικές ομπρέλες. Η βροχή μούσκευε τα ρούχα. Φόρεσα ένα αδιάβροχο διαφανές πόντσο επιβίωσης που είχα μέσα στην τσάντα. Κοίταξα σε κάποιον καθρέφτη. Φαινόμουν σαν καρικατούρα αλλά δεν υπήρχε άλλη επιλογή. Πέρασα μπροστά από άπειρα μαγαζιά, αστυνομικούς με το δάχτυλο στην σκανδάλη και το υποδειγματικό κτίριο της Ελληνικής πρεσβείας. Το τέλος του δρόμου με βρήκε κοντά στο διαμέρισμα που έμενα. Το επισκέφτηκα για να ξεκουραστώ.

Ξάπλωσα για λίγο. Τα κόκαλα από τις πατούσες πονούσαν. Είχε σχεδόν νυχτώσει μόλις άνοιξα και πάλι τα μάτια. Μια φωνή με ρώτησε; -Έκανες τόσα χιλιόμετρα δρόμο για να έρθεις εδώ και να ξαπλώνεις; Θα πάω πάλι έξω και ότι γίνει σκέφτηκα. Καθώς έβγαινα από το κτίριο ο ιδιοκτήτης του airbnb εμφανίστηκε με μια μεγάλη πλαστική διάφανη ομπρέλα σαν από μηχανής θεός και μου την πρόσφερε. Και αν σπάσει; Του έδειξα με νοήματα. Μου είπε ότι δεν θα πείραζε.

Αισθανόμουν μυστήρια που κυκλοφορούσα με τέτοια ομπρέλα αλλά οι μισές ομπρέλες στον δρόμο ήταν ακριβώς ίδιες. Αυτή ήταν λίγο ενισχυμένη και άντεχε τον αέρα που είχε μειωθεί ελαφρώς. Με το τραινάκι που διασχίζει το τούνελ βγήκα στο Kabatas. Από εκεί με το τραμ στο Karakoy. Σουλατσάριζα στα στενά που ήταν ενίοτε σκοτεινά. Ο κόσμος λίγος, ίσως λόγω και της βροχής.

IMG_20220518_210737-01.jpeg


Μαγαζιά ως επί το πλείστον γεμάτα κανονικότητα για τα δικά μου γούστα. Μαζί με τον ήχο του νερού που έπεφτε ακουγόταν από κάπου ένα τραγούδι που το ρεφρέν του είχε μια μίξη Ελληνικών και Τούρκικων στίχων που κόλλησα και τραγουδούσα τις επόμενες ημέρες.

Στον παραλιακό δρόμο της περιοχής του Γαλατά ένιωσα ότι με ακολουθούσε κάποιος. Σταμάτησα. Σταμάτησε και κάποιος με αλογοουρά και μια μηχανή dslr περασμένη στον λαιμό του κοιτώντας το κινητό του. Έμεινα ακίνητος να δω τι θα κάνει μέχρι που έκανε μεταβολή και γύρισε πίσω. Δεν νομίζω να ήταν κλέφτης με τέτοια κάμερα μαζί του. Μάλλον φωτογράφος που τον τράβηξε το θέαμα της ψιλόλιγνης φιγούρας μου με τον παράξενο σκούφο στο κεφάλι και την διαφανή ομπρέλα στο χέρι. Ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος βέβαια. Έστριψα στον πρώτο δρόμο δεξιά και ανέβηκα την ανηφόρα τρέχοντας και χάθηκα μέσα στα σοκάκια. Εξερευνήσεις ατελείωτες πάλι.

IMG_20220518_213043-01.jpeg
IMG_20220518_213746-01.jpeg


Τα πόδια λέγανε σταμάτα. Η ψυχή έλεγε συνέχισε. Πιάτσες με μαγαζιά γεμάτα κόσμο ξετρυπώνονταν συνέχεια.

Στην γεμάτη από κοσμοσυρροή Ιστικλάλ ένας τύπος με ζύγωσε και με προσκάλεσε σε ένα club. Του είπα όχι και συνέχισα να περπατάω. Άρχισε να περπατάει και αυτός από πίσω μου και συνέχισε να μου μιλάει. Γύρισα απότομα προς το μέρος του με μια χορευτική φιγούρα και τέντωσα το χέρι προς αυτόν σαν τροχονόμος που διέταζε αυτοκίνητο να σταματήσει, κοιτάζοντας τον άγρια στα μάτια. Έμεινε άναυδος από την απρόσμενη συμπεριφορά μου που ούτε εγώ την περίμενα. Τον χαιρέτισα και έφυγα. Μέσα στις απάτες που διαδραματίζονται με τουρίστες είναι και αυτές όπου κάποιος έρχεται και σου πιάνει φιλική συζήτηση πείθοντας σε να βγείτε για ποτό. Αφού πάτε στο μπαράκι που αυτός θα προτείνει βρίσκεσαι μετά από λίγο με έναν τεράστιο λογαριασμό που αν αρνηθείς να πληρώσεις στην πέφτουν και σου παίρνουν τα χρήματα. Στο youtube υπάρχουν αμέτρητα σχόλια από άτομα με παρεμφερείς εμπειρίες.

Πήγαινα στο διαμέρισμα που έμενα στο Τarlabasi από διαφορετικό δρόμο κάθε φορά για να γνωρίσω την περιοχή. Παλιότερα έμεναν πάρα πολλοί Έλληνες. Τα τελευταία χρόνια αναβαθμίζεται με γκρεμίσματα ολόκληρων γειτονιών και διώξεις παλιών κατοίκων από ότι διάβασα εκ των υστέρων. Αναφέρουν ότι είναι γκέτο και τόπος κατοικίας αλλά και στέκι για μετανάστες, ρομά, ναρκομανείς, πόρνες και περιθωριακά άτομα που συχνάζουν εδώ κυρίως τα βράδια. Ανισόπεδοι δρόμοι, ασυντήρητες κατοικίες και κάποιες ερειπωμένες. Φτώχεια, άτομα να κάθονται στα πεζούλια και παιδάκια να παίζουν. Ένα μέρος που δεν φαντάζεσαι ότι υπάρχει δίπλα ακριβώς στην πλατεία Ταξίμ. Δεν συνάντησα ευτυχώς κανένα θέμα.
 
Last edited:

Iris_90

Member
Μηνύματα
758
Likes
3.821
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Ο καφενές με τα αρκουδάκια πολύ ωραίος !!! Καλά έκανες και έβαλες το τούρκικο λαμόγιο στη θέση του , τέτοια περιστατικά γίνονται πολλά εκεί να εκμεταλλευτούν και να κλέψουν τους τουρίστες ...
 

Vameap

Member
Μηνύματα
9
Likes
28
Ταξίδι-Όνειρο
Σκωτία
Φέτος τον Μάρτιο, μετά απο πολλές ακυρώσεις φίλων, πήρα και εγώ την απόφαση να ταξιδέψω μόνη. Προορισμός το Βελιγράδι όπουι τελικά ήταν το ωραιότερο ταξίδι που έχω κάνει.
Στην Πόλη πήγα τον Μάρτιο του 2019, ξεκίνησα να γράφω την ιστορία, αλλά ο υπολογιστής μου... μας άφησε χρόνους...και δεν την ολοκλήρωσα δυστυχώς....
Μήπως πρέπει οι μοναχικοί του travelstories, να κανονίζουν μεταξύ τους και να πηγαίνουν;;;
 

Hayate

Member
Μηνύματα
841
Likes
5.113
Επόμενο Ταξίδι
Oπου δεν κανονιζουμε..
Ταξίδι-Όνειρο
Hokkaido χειμωνα
Μπορεί η βροχή να μην είναι γενικά ''σύμμαχος'' του ταξιδιώτη αλλά το βροχερό σκηνικό και η μη πολυκοσμία σου προσφέρει πολύ δυνατές εμπειρίες και απο ότι καταλαβαίνω και από τις φώτο και απο τις περιγραφές κάτι τέτοιο βίωσες...
Επίσης βλέπω με τον τρόπο σου, δε ξέρω αν το κάνεις σκόπιμα ή έτσι προέκυψε, δεν επικεντρωνεσαι στα λεγόμενα τουριστικά αξιοθέατα..Τα αφήνεις να υπάρχουν στο background κάτι που για μενα δινει κάτι ιδιαίτερο στην Ιστορία. Μου θυμίζει Τούρκους μυθιστοριογραφους που αφηγούνται κάποιο σκηνικό αναφέροντας απλα την τοποθεσία Αγια Σοφια, Τοπ Καπι, Πύργος του Γαλατα κ.τ.λ...
Υ.Γ.Εχει γίνει bookmark η ιστορία ήδη γιατί η Πόλη νιώθω οτι κάτι μας ''χρωστάει''...
 

MVSylvia

Member
Μηνύματα
578
Likes
2.341
Μπορεί η βροχή να μην είναι γενικά ''σύμμαχος'' του ταξιδιώτη αλλά το βροχερό σκηνικό και η μη πολυκοσμία σου προσφέρει πολύ δυνατές εμπειρίες και απο ότι καταλαβαίνω και από τις φώτο και απο τις περιγραφές κάτι τέτοιο βίωσες...
Επίσης βλέπω με τον τρόπο σου, δε ξέρω αν το κάνεις σκόπιμα ή έτσι προέκυψε, δεν επικεντρωνεσαι στα λεγόμενα τουριστικά αξιοθέατα..Τα αφήνεις να υπάρχουν στο background κάτι που για μενα δινει κάτι ιδιαίτερο στην Ιστορία. Μου θυμίζει Τούρκους μυθιστοριογραφους που αφηγούνται κάποιο σκηνικό αναφέροντας απλα την τοποθεσία Αγια Σοφια, Τοπ Καπι, Πύργος του Γαλατα κ.τ.λ...
Υ.Γ.Εχει γίνει bookmark η ιστορία ήδη γιατί η Πόλη νιώθω οτι κάτι μας ''χρωστάει''...
Ναι! Ακριβως αυτο! Ο τροπος που γραφει ειναι μυθιστορηματικος, χωρις χρηση γλυκερων παρομοιωσεων κ πομποδων περιγραφων μεταφερει την ατμοσφαιρα της τοποθεσιας και την αισθηση της πολης, με σκηνοθετικη ματια. Τι να πω πραγματικα οταν ξεκινησα να διαβαζω την ιστορια δεν περιμενα να απολαυσω ενα τετοιο κειμενο. Και καμια φωτογραφια να μην ειχε (που ειναι εξαιρετικες βεβαια), παλι την ιδια ατμοσφαιρα θα λαμβανα.
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.437
Likes
2.207
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τα σχόλια σας! Μου έδωσαν μεγάλη χαρά. Επειδή θέλω να απαντήσω αναλυτικά και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε όλα θα το κάνω αυτό κάποια στιγμή μάλλον αύριο που θα έχω και τον κατάλληλο χρόνο και διαύγεια για κάτι τέτοιο
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.167
Μηνύματα
882.737
Μέλη
38.880
Νεότερο μέλος
Adamamdia

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom