Αφγανιστάν Οι Βούδες έπαψαν να χαμογελούν (Αφγανιστάν)

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.610
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
Συγκλονιστικό το ιστορικό παρελθόν αυτής της περιοχής.
Κι άμεσα συνδεμένο με το δικό μας. Πολύ πριν τον Μεγα Αλέξανδρο, πιθανολογούνται σχέσεις του πολιτισμού της Βακτριανής με τον Μινωικό πολιτισμό.
Πολύ μεγάλη συμβολή σ αυτες τις έρευνες ειχε ο Ελληνικης καταγωγής Σοβιετικός αρχαιολόγος Βίκτορ Σαρρηγιαννίδης που έκανε ανασκαφές με εκπληκτικά ευρήματα κυρίως στην περιοχή του Τιλιά Τεπέ ( Βακτριανή , Αφγανιστάν)
http://el.wikipedia.org/wiki/Τίλια_Τεπέ
http://el.wikipedia.org/wiki/Βίκτωρ_Σαριγιαννίδης
http://www.ellinovretaniko.gr/periodiko/periodiko-4/brhke-knwso.html
Μήπως περιλαμβανεται και κάτι σχετικό στο ταξίδι;
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.153
Likes
14.451
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Συγκλονιστικό το ιστορικό παρελθόν αυτής της περιοχής.
Κι άμεσα συνδεμένο με το δικό μας. Πολύ πριν τον Μεγα Αλέξανδρο, πιθανολογούνται σχέσεις του πολιτισμού της Βακτριανής με τον Μινωικό πολιτισμό.
Πολύ μεγάλη συμβολή σ αυτες τις έρευνες ειχε ο Ελληνικης καταγωγής Σοβιετικός αρχαιολόγος Βίκτορ Σαρρηγιαννίδης που έκανε ανασκαφές με εκπληκτικά ευρήματα κυρίως στην περιοχή του Τιλιά Τεπέ ( Βακτριανή , Αφγανιστάν)
http://el.wikipedia.org/wiki/Τίλια_Τεπέ
http://el.wikipedia.org/wiki/Βίκτωρ_Σαριγιαννίδης
http://www.ellinovretaniko.gr/periodiko/periodiko-4/brhke-knwso.html
Μήπως περιλαμβανεται και κάτι σχετικό στο ταξίδι;
Δυστυχώς όχι, διότι δεν ήταν όλες οι περιοχές ασφαλείς και προσβάσιμες.
 

DRAKFIREMAN

Member
Μηνύματα
272
Likes
244
Επόμενο Ταξίδι
θα δούμε
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη-Ιαπωνία
τέλεια η αφήγησή σου. Εύχομαι αυτή τη φορά να σε άφησαν ήσυχο τα καταραμένα τα κουνούπια!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.153
Likes
14.451
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
τέλεια η αφήγησή σου. Εύχομαι αυτή τη φορά να σε άφησαν ήσυχο τα καταραμένα τα κουνούπια!
Eυτυχώς τα 2,500 μέτρα υψόμετρο στο Bamyan, ήταν εγγύηση ότι δεν έχει κουνούπια
Πρακτικά πλέον ενοχλητικά ήταν στην Καμπούλ και ελάχιστα στη Herat. Καθόλου στο Bamyan και περιέργως και στο Mazar-e Sharif
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.153
Likes
14.451
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Συγκλονιστικό το ιστορικό παρελθόν αυτής της περιοχής.
Κι άμεσα συνδεμένο με το δικό μας. Πολύ πριν τον Μεγα Αλέξανδρο, πιθανολογούνται σχέσεις του πολιτισμού της Βακτριανής με τον Μινωικό πολιτισμό.
Πολύ μεγάλη συμβολή σ αυτες τις έρευνες ειχε ο Ελληνικης καταγωγής Σοβιετικός αρχαιολόγος Βίκτορ Σαρρηγιαννίδης που έκανε ανασκαφές με εκπληκτικά ευρήματα κυρίως στην περιοχή του Τιλιά Τεπέ ( Βακτριανή , Αφγανιστάν)
http://el.wikipedia.org/wiki/Τίλια_Τεπέ
http://el.wikipedia.org/wiki/Βίκτωρ_Σαριγιαννίδης
http://www.ellinovretaniko.gr/periodiko/periodiko-4/brhke-knwso.html
Μήπως περιλαμβανεται και κάτι σχετικό στο ταξίδι;
Και να σκεφτείς ότι βρέθηκα μια ανάσα από τους αρχαιολογικούς αυτούς χώρους . Δυστυχώς δεν είχα δυνατότητα οδικής πρόσβασης πέραν της Aqcha κι ως εκ τούτου θα ήταν παρακινδυνευμένο να αιτηθώ κάτι τέτοιο. Σχετικά με τους θησαυρούς τώρα που το θυμάμαι υπήρξε σχόλιο σχετικά την ύπαρξή τους και το πως διασώθηκαν. http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_1_02/09/2003_75340
http://en.wikipedia.org/wiki/Bactrian_Gold
Θα ρωτήσω όμως πάλι αν είναι ασφαλές να τις επισκεφθεί κανείς. Το ζητούμενο είναι η ασφάλεια στο δρόμο αλλά και στο έδαφος καθώς υπάρχουν ακόμα νάρκες και συχνά τοποθετούνται βόμβες δίπλα στο οδόστρωμα.
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.153
Likes
14.451
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ψάχνοντας ψάχνοντας βρήκα ότι και να ήθελα, ο εν ζωή ουζμπέκος μουτζαχεντιν Dostum, φρόντισε να ρίξει μπουλντόζες στον αρχαιολογικό χώρο μπας και βρει κι άλλο χρυσό.
http://yumevision.photoshelter.com/image/I0000uQgS1N8uDcg
 

Nedelja

Moderator
Μηνύματα
1.773
Likes
3.136
Ταξίδι-Όνειρο
Whole Africa,Cuba
Το κεφάλαιο αυτό το περίμενα με ανυπομονησία (μη σου πω οτι είδα και trailer προχτές στον ύπνο μου). Ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ για τη συγκεκριμένη ιστορία που μοιράζεσαι μαζί μας!
Μάγια φάε τη σκόνη του σκόνη του γουρουνιού μας...:p

υ.γ πάντως μπορεί από τους ταλιμπάν να τη γλύτωσες αλλά αν συνεχίσεις αυτά τα ταξίδια από συμφορουμίτη θα το βρεις...:D
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.610
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
Ψάχνοντας ψάχνοντας βρήκα ότι και να ήθελα, ο εν ζωή ουζμπέκος μουτζαχεντιν Dostum, φρόντισε να ρίξει μπουλντόζες στον αρχαιολογικό χώρο μπας και βρει κι άλλο χρυσό.
http://yumevision.photoshelter.com/image/I0000uQgS1N8uDcg
Κρίμα...Δε θα μπορούσα να βάλω like σε μια τέτοια πληροοφρία...
 

Menia21

Member
Μηνύματα
781
Likes
2.020
Επόμενο Ταξίδι
Το σχεδιάζω...
Ταξίδι-Όνειρο
Photography trip
Καλώστον! Ομολογώ ότι ο τίτλος με παρέπεμψε στο Νεπάλ που μου είχες πει και ξαφνιάστηκα ευχάριστα όταν είδα το Αφγανιστάν! Μήπως να γράψεις για κανένα περιοδικό την ιστορία αυτή?;)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.153
Likes
14.451
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Καλώστον! Ομολογώ ότι ο τίτλος με παρέπεμψε στο Νεπάλ που μου είχες πει και ξαφνιάστηκα ευχάριστα όταν είδα το Αφγανιστάν! Μήπως να γράψεις για κανένα περιοδικό την ιστορία αυτή?;)
Λες να ενδιαφερθεί κανένα περιοδικό ή εφημερίδα για τα δρώμενα ενός χοίρου στο Αφγανιστάν; Δεν το έχω κάνει ποτέ.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.153
Likes
14.451
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Βamyan: Οι λίμνες Band-e Amir

Μετά το πρόγευμα κινήσαμε 75 χλμ δυτικά του Bamyan, προς το πρώτο εθνικό πάρκο του Αφγανιστάν, στις λίμνες Band-e Amir.

Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω αντίστροφα, συνοψίζοντας αρχικά τις εντυπώσεις μου.
Είναι από τα ωραιότερα και πιο επιβλητικά μέρη που έχω βρεθεί ποτέ. Με άφησε άφωνο. Συγκλονίστηκα από την απέριττη ομορφιά του. Αμφιβάλλω αν κι οι φωτογραφίες μπορούν να αποδώσουν στο ελάχιστο την μεγαλειώδη αίσθηση του χώρου. Ίσως καλύτερα τα μικρά βίντεο που τράβηξα κι ενσωμάτωσα στην ιστορία.
Τουρισμός ανύπαρκτος, κάτι που μου έδινε την ψευδαίσθηση ότι είμαι ένας μικρός εξερευνητής.
Το μέρος ενδείκνυται για κάμπινγκ (αν και ο Sajad δεν έδειξε να ενθουσιάζεται στην ιδέα να είσαι μόνος στις ερημιές το βράδυ), ψάρεμα και μπάνιο για τους τολμηρούς καθώς το νερό είναι αρκετά κρύο (έχω ιδίαν άποψη για να το λέω). Ειναι κάτι που θα ήθελα πολύ να είχα παρέα για να το πραγματοποιήσω.

Πρόκειται για μια αλυσίδα έξι λιμνών, σε υψόμετρο 2,900 μέτρων,που χωρίζονται μεταξύ τους από φυσικά φράγματα που δημιουργήθηκαν από ιζηματογενή πετρώματα ανθρακικού ασβεστίου. Οι λίμνες Bandir-e Amir, αντίθετα απ´ότι θα περίμενε κανείς δεν τροφοδοτούνται απο ποταμό κι έχουν μεγάλο βάθος, εξ´ου και το μαγευτικό lapis lazuli χρώμα τους.
Το όνομα Band-e Amir σημαίνει " Το Φράγμα του Αρχηγού" κι από μερικούς είναι μια αναφορά στον Ali, τον πρώτo ιμάμη των σιιτών μουσουλμάνων και το τέταρτο Χαλίφη των σουννιτών μουσουλμάνων.

Αλλά ας γυρίσουμε στην ιστορία μας.

Επειδή η περιήγηση προβλεπόταν να διαρκέσει ως τις απογευματινές ώρες, προτιμήσαμε να πάρουμε λιγοστές προμήθειες, ίσα για να κατευνάσουμε τη πείνα μας το μεσημέρι. Ξεπαραδιάστηκα στο παζάρι για ακόμα μια φορά πληρώνοντας το εξωφρενικό ποσό των 4 ευρώ και για τους τρεις μας.
Ο δρόμος προς τις λίμνες έχει πλέον ασφαλτοστρωθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος του με την ευγενική χορηγία των κορεατών και το οδόστρωμα είναι σε άψογη κατάσταση. Τους ευχαριστώ που έκαναν το ταξίδι μου ευκολότερο.
Στην έξοδο της πόλης, προσπερνώντας τους Βούδες, οι εικόνες ήταν μοναδικές. Πλινθόκτιστοι οικισμοί, κάποιοι τρωγλοδυτικές κατασκευές απαράλλακτες στο χρόνο, συντρόφευσαν το βλέμμα μου.

8705-1382261637-7ceaef2c35802fc811981fda20c8ae78.jpg


8703-1382261630-7bd3cde8c1b12d051ec6130ff0710d9b.jpg


8704-1382261633-7eadd12df323adc7a4bb27a7e3147065.jpg


Ξαφνικά το αμάξι χάθηκε μέσα σ´ενα στενό φαράγγι με τους ορεινούς όγκους να σε αγκαλιάζουν απο παντού.
Λίγο μετά το τοπίο έδωσε τη θέση του σε μια κοιλάδα με διάσπαρτα χωριά και χωράφια. Σ´αυτό το υψόμετρο δεν ευδοκιμούν και πολλά. Η πατάτα ειναι το κυρίαρχο προϊόν και το χορτάρι για ζωοτροφές. Η καλλιέργεια κι η συγκομιδή γίνεται χειρωνακτικά και η μεταφορά με τα γαιδουράκια. Όπως αιώνες τώρα.

8708-1382261648-d635bcee52fea996083de86373570e47.jpg


8709-1382261651-9d096d9f4208b4da4314ac3785d6f3c2.jpg

Ο δρόμος άρχισε σταδιακά να γίνεται ανηφορικός μέσα σ´ενα γυμνό ορεινό τοπίο.
Κάναμε παράκαμψη σ'ένα χωματόδρομο και στο βάθος το βλέμμα μου συναπάντησε μια επιβλητική οροσειρά. Δεν είναι τυχαίο που κάποιοι ονομάζουν τη περιοχή το Grand Canyon του Αφγανιστάν.

8753-1382261806-e8907f8cebeec7f57a5612dcb3d4101f.jpg

Εκεί σ'ένα πλάτωμα ξεδιπλώθηκε στα έκπληκτα μάτια μου στο βάθος η εικόνα της πρώτης λίμνης. Τα χρυσοκίτρινα χρώματα των γυμνών απόκρημνων βουνών αγκάλιαζαν έναν καταγάλανο όγκο νερού. Ήταν η λίμνη Pudina (η Λίμνη της Άγριας Μέντας), η πρώτη από τις 6 συνολικά λίμνες που συναντά ο επισκέπτης.

Οι πρώτες εικόνες όπως ξεδιπλώθηκαν στα μάτια μου

8713-1382261662-c808b6a2d9da88276e0d0cdfe606feb8.jpg

Πήραμε τη κατωφέρεια προς την λίμνη Haibat (η Επιβλητική Λίμνη), με βάθος που έχει υπολογιστεί στα 150 μέτρα, τη μόνη που έχει κάπως αξιοποιηθεί τουριστικά για τους ντόπιους πολυπληθείς επισκέπτες του καλοκαιρινού σαββ/κου.

8716-1382261670-b4aa605d9bf42ae877cbfc06096d8ec2.jpg

Στο δρόμο για τη λίμνη Haibat

Σταματήσαμε μερικές εκατοντάδες μέτρα πάνω από τη λίμνη για να απολαύσω τη πανοραμική θέα.
Πώς να περιγράψω με λόγια αυτό που αντίκρυσα. Στο γαλήνιο βαθυγάλαζο νερό της λίμνης αντανακλώνταν οι ορεινοί όγκοι με τις χρυσοκοκκινωπές αποχρώσεις. Νερό σαν καθρέφτης, χρώμα που μου θύμισε τόσο έντονα το μοναδικό Αιγαίο. Το φυσικό ιζηματογενές φράγμα έκανε τη λίμνη να φαντάζει σαν μια τεράστια μπανιέρα, όπου από την υπερχείλιση του νερού σχηματίζονταν δεκάδες καταρράκτες που ξεχύνονταν προς την κοιλάδα. Όσο κι αν η εικόνα με είχε καθηλώσει δεν κρατιόμουνα να βρεθώ στις όχθες της όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Oι πρώτες μου εικόνες από τη λίμνη Haibat
8720-1382261686-ac108bb59864b3ab7b607d7c0b1d6404.jpg


8718-1382261681-0a8dd046669b10157008f3906cbdf39e.jpg

Κατέβηκα από το αυτοκίνητο και περπάτησα μέχρι τις όχθες της. Κάθησα κι αφέθηκα στην μαγεία του τοπίου. Πλατσούρισα τα πόδια μου στα κρυστάλλινα νερά. Ήταν ο μόνος ήχος που διατάρασσε την ηρεμία. Κάτω από τα πόδια μου το έδαφος βυθιζόταν απότομα μέσα στο διαυγές νερό και χανόταν σε μια ψευδαίσθηση αβυσαλλέου βάθους.

8723-1382261695-d917b05ab0fab2c4d601cf70fb041557.jpg


8724-1382261698-592f07fb4e9e7aa886133f30f6bc2e44.jpg


Προχωρήσαμε προς την αντίθετη μεριά της λίμνης. Στην διαδρομή μας συντρόφευαν δεκάδες μικροί καταρράκτες. Κάποιοι αξιοποιήθηκαν για να κινήσουν μυλόπετρες ν’αλέσουν οι ντόπιοι το στάρι.

8726-1382261705-1eb2b9b29c983fe89bff95453895469c.jpg


8727-1382261709-8bb59cda20250529f1daced4ab7399ad.jpg


8729-1382261716-4df0dd637a7db39b1cbe48676a492c35.jpg

Στα ριζά του μεγαλύτερου καταρράκτη ο Sajad συνάντησε ένα συγγενή του. Στα χαλιά που είχαν στρωθεί για το πικ νικ μας πρόσφεραν τσάι και σταφύλια. Στην κατσαρόλα σιγόβραζε το αρνάκι. Πολυτέλεια χρόνου ώστε να αποδεχτώ την πρόσκληση για γεύμα δυστυχώς δεν είχα, παρότι το ορεγόμουν.
Στην αντίπερα όχθη υπήρχε ένα μικρό τζαμί και μπροστά του ήταν αγκυροβολημένα ένα σωρό ποδήλατα θαλάσσης. Ευκαιρία για μια βόλτα στα γαλήνια νερά της λίμνης. Όμως ο περιφερειάρχης είχε άλλη γνώμη: να μην κουνηθεί κανένα. Σαν τιμωρία γιατί δεν τα βρίσκανε οι ιδιοκτήτες στη τιμή ενοικίασης και μαλώνανε μεταξύ τους. Σολομώντεια λύση!

8732-1382261727-eb9d169d9c7d1fceef53638a212fce89.jpg


Βίντεο από τη λίμνη Haibat

Αποχαιρετήσαμε την λίμνη Haibat με μερικές πανοραμικές λήψεις ακόμα από διαφορετικό μέρος.

8736-1382261740-0481edaf1f5b544a8297eb1cf02b4f1d.jpg

Μέσω ενός καρόδρομου βάλαμε ρότα για την λίμνη Zulfaqar (η Λίμνη του Σπαθιού του Ali). Γλίτωσα μεν την εξάρθρωση αυχενικού σπονδύλου από το συνεχές κούνημα δεξιά αριστερά του αυτοκινήτου, όμως τα χρειάστηκα σαν περνάγαμε μια πλαγιά με τέτοια κλήση που είπα ότι θα καταλήξω άδοξα σαν μια άμορφη μάζα σιδερικών και σάρκας.
Η λίμνη Zulfaqar περιβαλλόταν από απότομα κάθετα βράχια, εικόνα θαρρείς κι ήταν βγαλμένη από κυκλαδονήσι.

8750-1382261797-ee0f6685a4395860f8299956a5e87709.jpg


8738-1382261747-7f1e1b90004903fd0a98c396b7df7e6c.jpg

Κατηφορίσαμε προς τη γειτονική λιμνούλα Panir (Λίμνη του Τυριού!) η οποία σχημάτιζε μια υπέροχη μικρή παραλία όμως με αρκετά ρηχά νερά για ν’απολαύσω το μπάνιο μου, καθώς ήμουν αποφασισμένος να το αποτολμήσω.

8740-1382261757-93ac272318968158742e01937ddb8355.jpg


8741-1382261763-1c6acbdec3b3d7d4fcd04669e51486b5.jpg

Ανηφορήσαμε προς τη τελευταία στάση του οδοιπορικού μας. Τη λίμνη Pudina, εκείνη που είχα πρωτοδεί σαν είχαμε φτάσει στο Εθνικό Πάρκο.
Κάθε λίμνη βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο από την προηγούμενη κι έτσι από την υπερχείληση δημιουργούνται στη διαδρομή ρηχά ρυάκια, καταρράκτες, μικρές λιμνούλες.

8746-1382261782-b26326d97a020be545f1f4ba9bc537c9.jpg

8742-1382261767-f1fd8d42b356416746b1d069d0f67eaa.jpg


8748-1382261790-e2b858133d88bbd669969d9ad19b822b.jpg

Έφτασα ξέπνοος στην άκρη της λίμνης. Εδώ υπήρχαν μικρά δέντρα και η περιοχή μαρτυρούσε ότι κάποιοι μαγείρευαν στο ύπαιθρο κι έκαναν κατασκήνωση.
Πέταξα τα ρούχα κι αποτόλμησα να βουτήξω στα καθάρια νερά της λίμνης. Από το shock του κρύου νερού, μου κόπηκε κυριολεκτικά η ανάσα. Δεν άντεξα να κολυμπήσω αρκετά.
Βγήκα τρέμοντας, ο ήλιος όμως αγκάλιασε το κορμί μου προσφέροντας θαλπωρή κι έτσι όντας πεινασμένος καταβρόχθησα το σπαρτιάτικο γεύμα μου: ψωμί και φασόλια.

8743-1382261771-8431efd84cd0a9b2b7e3b929f0d6e2b4.jpg


8744-1382261774-91e7c7db58d7cfded057c59227e3b00a.jpg


8745-1382261778-6888427a4867a7aa0ac7abab37552764.jpg

Ήταν πια αργά το μεσημέρι όταν πήραμε το δρόμο της επιστροφής.
Κάθε τόσο γύρναγα το βλέμμα μου πίσω μπας και ξεκλέψω μια τελευταία ματιά απ'αυτό το μαγευτικό τόπο. Ούτε δάση, ούτε λουλούδια, ούτε γραφικά σπιτάκια. Μόνο γυμνοί βράχοι κι ένα βαθυγάλανο υγρό στοιχείο. Τόσο όμορφο όσο τα νησιά μας. Μόνο που εδώ ήμουν στη καρδιά του Ινδοκαύκασου. Και κατάμονος!

Το δείπνο στον ξενώνα περιελάμβανε κοκκινιστό μοσχάρι που ήταν όμως σκληρό, φασολάκια και ρυζομακάρονα. Όλα είχαν τη σφραγίδα δύο εφήβων που για να βγάλουν χαρτζιλίκι και να σπουδάσουν έμεναν στον ξενώνα, εκτελώντας χρέη μάγειρα. Ο πιο εξωστρεφής εκ των δύο μου είπε ότι φιλοδοξεί να σπουδάσει μηχανικός ή γιατρός. Μου εξήγησε οτι πρέπει να μάθει καλά αγγλικά διότι οι διαλέξεις στο πανεπιστήμιο δεν γίνονται στις τοπικές γλώσσες. Οι σπουδές μετά απο κατακτήριες εξετάσεις είναι δωρεάν στα δημόσια πανεπιστήμια, υπάρχουν όμως και πολλά ιδιωτικά με τσουχτερό κόστος διδάκτρων, στο οποίο μπορούν να ανταποκριθούν μόνο οι εύποροι Αφγανοί. Τέτοια ευκαιρία δεν είχε ο ίδιος. Έπρεπε να το παλέψει με το σπαθί του.
Ο έτερος της παρέας, ήταν ένα πολύ ντροπαλό παλληκάρι που σε κάθε πείραγμα κατέβαζε το κεφάλι και χαμογελούσε. Τόσο συνεσταλμένος που είχε αρνηθεί τη προηγούμενη μέρα να καθήσει μαζί μας στο γεύμα. Οι υπόλοιποι της παρέας τον πείραζαν συνεχώς για τον νεανικό του έρωτα στο σχολείο. Τώρα μην φανταστείτε καμιά παθιασμένη σχέση. Ματιές αυστηρά εξ'αποστάσεως, ραβασάκια και παράνομα ραντεβουδάκια αδιανόητα. Πόσο μάλλον φυσική επαφή. Διότι αν το μάθει ο πατήρ θα έχουμε δράματα.
"Και τι θα γίνει; Θα το πάρεις το κορίτσι;" η απορία μου, κι ο φίλος μας όλο και χαμήλωνε το κεφάλι του χαμογελώντας και κοκκινίζοντας από ντροπή.

Μπορεί ο φίλος μας και η καλή του να έπεσαν θύματα του φτερωτού θεού, όμως στο Αφγανιστάν (ως πατριαρχική κοινωνία), ο πατέρας αποφασίζει ποιον πρέπει να παντρευτεί η κόρη του. Έτσι οι γάμοι με προξενιό είναι ο κανόνας και γίνονται συχνά για οικονομικούς και πολιτικούς λόγους, καμιά φορά πριν ακόμα γεννηθεί ένα κορίτσι! (αυτό κι αν δεν είναι λογοδόσημο)
Αφού κανονιστεί ο γάμος, οι δυό οικογένειες οφείλουν κοινωνικά και παραδοσιακά να τιμήσουν τη συμφωνία. Μετά η γυναίκα απαγορεύεται να παντρευτεί άλλον άνδρα (δεν υπάρχει σενάριο η νύφη τό’σκασε). Αν η κακιά μοίρα το φέρει να πεθάνει πριν την τέλεση του γάμου, η οικογένειά της οφείλει να την "αντικαταστήσει" με την αδελφή της ή άλλο επιθυμητό μέλος.
Ο κανόνας είναι ο γαμπρός να πληρώνει την οικογένεια της νύφης. "Μερικές χιλιάδες δολλάρια συνήθως είναι μόνο η προίκα προς τον πατέρα της. Το ποσό ποικίλει αναλόγως της περιοχής και της νύφης,. Σε αγροτικές περιοχές μπορεί να αφορά γη, ζώα κ.α."μου είπαν (τι τζάμπα την τάϊζαν και την πότιζαν οι γονείς της; ). Αν η νύφη είναι περιζήτητη κι η οικογένεια της άπορη τότε βγαίνει και σε πλειστηριασμό! Ειδικά στην επαρχία, οι φτωχές οικογένειες παντρεύουν τις κόρες τους σε πολύ μικρή ηλικία με αρκετά γηραιότερους, αλλα πλούσιους άνδρες, καμιά φορά με αντάλλαγμα απλώς την εξασφάλιση τροφής.
Εκτός λοιπόν της προίκας, ο γαμπρός επιβαρύνεται με τα πανάκριβα κοσμήματα και την υποχρεωτική φαντασμαγορική δεξίωση στα Wedding Halls που είναι πια της μόδας στις πόλεις. Εκεί προσκαλούνται οι πάντες, άρα αν υπολογίσετε ένα τσούρμο παιδιά κι εγγόνια που σέρνει κάθε οικογένεια από κοντά, ένας αριθμός άνω των 500 καλεσμένων δεν φαντάζει καθόλου μικρός. Η γαμήλια δεξίωση (όπου δεν μου επετράπει η πρόσβαση για να μη προσβάλω απρόσκλητος τους νιόπαντρους και προκληθεί διπλωματικό επεισόδιο) οφείλει να έχει μεγαλοπρέπεια. Άλλωστε το ανδρόγυνο κάθεται σε ειδική εξέδρα δίκην βασιλικού ζεύγους. Παραδοσιακή μουσική και πλούσια τοπικά εδέσματα πλαισιώνουν τη φιέστα.. Οι πάντες πάνε με τα καλά τους και οι κυρίες οφείλουν να επιδείξουν όλο το Λαλαούνη φορτωμένο πάνω τους.

8283-1381666053-62a36406fa28a8a83dbc929147e76c72.jpg

Με τα συνολικά έξοδα να φτάνουν και τα 50,000 δολλάρια, η υπόθεση κουλούρα στο κεφάλι βάζει φωτιά στο πορτοφόλι, ειδικά όταν πρόκειται για Αφγανό εργαζόμενο μερικών εκατοντάδων δολλαρίων. Η μόνη περίπτωση να μη σου κοστίσει τίποτα, είναι η υποψήφια νύφη να είναι χήρα από προηγούμενο γάμο. Μια τέτοια ευκαιρία έψαχνε ο οδηγός μου στο Bamyan που είχε χηρέψει πριν μερικά χρόνια.

Στις περισσότερες περιπτώσεις η νύφη αποτελεί “κτήμα” της νέας της οικογένειας, διότι το ζευγάρι σχεδόν ποτέ δεν μένει μόνο του, τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια του γάμου. Σε όλα τα θέματα ο σύζυγος κι η οικογένειά του έχουν τον πρώτο λόγο. Η γυναίκα απλώς υπακούει και συχνότατα υπομένει...
Σύμφωνα με τον αφγανικό νομό, αν μια γυναίκα αποφασίσει να ζητήσει διαζύγιο τότε θα πρέπει να έχει την σύμφωνη γνώμη του συζύγου και χρειάζεται μάρτυρες που να καταθέσουν στο δικαστήριο.
Αντίθετα οι άνδρες μπορούν χωρίσουν τις γυναίκες τους χωρίς την έγκρισή τους.
 
Last edited:

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Καλά, πόσο υλικό;;;

Καλά, τι ώρα είναι υτή που ανεβάζεις κεφάλαια ιστοριών;;;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.263
Μηνύματα
885.462
Μέλη
38.941
Νεότερο μέλος
doremmy

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom