Γαλλία Ιταλία Παρίσι με άρωμα Ιταλίας…..

Grerena

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
17.205
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas

Παρίσι με άρωμα Ιταλίας…..

Όταν ήρθε και για μένα η ώρα του Παρισιού, άρχισα να ψάχνω δειλά δειλά τα αεροπορικά εισιτήρια, χωρίς να έχω συγκεκριμένες ημερομηνίες στο μυαλό μου. Περίμενα τη στιγμή που θα πετύχαινα το φθηνό εισιτήριο. Και το βρήκα (με alitalia μέσω airtickets). Μόνο που δεν ήταν εισιτήριο μόνο για Παρίσι, αλλά και για Ιταλία. Δηλ. Βρήκα εισιτήριο με 137€ το άτομο πήγαινε-έλα για Παρίσι με ανταπόκριση 17 ωρών στη Βενετία στο «πήγαινε» και 12 ωρών στη Πίζα στο «έλα». Ήταν υποτίθεται φθηνό το εισιτήριο γιατί είχε το μειονέκτημα της πολύωρης «αναμονής» σε Βενετία και Πίζα. Αν είναι δυνατόν! Μιλάμε για Βενετία και Πίζα…ξαναλέω! Εμείς αγνοήσαμε αυτό το «disadvantage» και τα κλείσαμε χωρίς δεύτερες σκέψεις και…φύγαμε. Στην ουσία κάναμε μία ημερήσια εκδρομή στη Βενετία, μία τριήμερη στο Παρίσι και μία ημερήσια (ή μάλλον νυχτερινή) εκδρομή στην Πίζα.

1η ημέρα
Φύγαμε με πρωινή πτήση για Βενετία. Φθάσαμε εκεί στις 12:00 το μεσημέρι. Η μέρα αυτή δεν είναι όμως τυχαία για τη Βενετία. Είναι η ημέρα που οι Βενετοί έχουν τη regatta storica. Πρόκειται για μια fiesta που διοργανώνουν αρχές Σεπτεμβρίου, η οποία περιλαμβάνει παρέλαση με γόνδολες, με πληρώματα που φορούν κοστούμια εποχής και στη συνέχεια αγώνες κωπηλασίας με γόνδολες. Πάντα ήθελα να πάω στη regatta storica, αλλά να μου «κάτσει» ενώ το συνδυάζω με Παρίσι, αυτό θα πει τύχη.
Φθάσαμε στο ξενοδοχείο και τακτοποιηθήκαμε. Το ξενοδοχείο μας ήταν δίπλα στο σταθμό των τρένων, το Hotel Universo and Nord, το οποίο μας προέκυψε κατά λάθος. Πως γίνεται να προκύψει κατά λάθος;

Εδώ θα κάνω μια παρένθεση για να πω δυο λόγια για τα ξενοδοχεία. Είναι γνωστό ότι είναι πανάκριβα στη Βενετία. Γι’ αυτό και η Βενετία έχει πάρα πολλούς τουρίστες της μιας μέρας. Ακόμα και όσοι θέλουν να διανυκτερεύσουν μένουν στο γειτονικό Μεστρε. Έτσι και εγώ σκεφτόμουν να μην κλείσουμε ξενοδοχείο για το βράδυ. Ποιο βράδυ δηλαδή; για λίγες ώρες μιλάμε. Στις 6:00 το πρωί θα έπρεπε να είμαστε στο αεροδρόμιο. Θα κάνουμε όλη μέρα βόλτες και το βράδυ θα πάμε στο αεροδρόμιο να αράξουμε για να είμαστε κοντά και στην πτήση μας. Ε! να μην τη χάσουμε κιόλας (έψαχνα να βρω δικαιολογίες για την τσιγκουνιά μου). Εξάλλου το έχω κάνει το χρέος μου στο παρελθόν έχω πληρώσει σε 2 προηγούμενα ταξίδια ξενοδοχείο στη Βενετία. Όχι πάλι. Όμως 2 βράδια πριν το ταξίδι από περιέργεια μπήκα στο booking να δω τιμές και τι να δω; Προσφορές της τελευταίας στιγμής. Πολλά ξενοδοχεία προκειμένου να μην τους μείνουν άδεια τα δωμάτια τα έδιναν πολύ φθηνά. Προσφορά για τους ταξιδιώτες της τελευταία στιγμής. «Κλείσαμε» λοιπόν δωμάτιο, μιάμισι μέρα πριν πάμε, με 60€. Εμένα μου φάνηκε «χλίδα». Ήταν δίπλα στο σταθμό, με μεγάλο ιδιωτικό μπάνιο, καθαρό και πολύ φθηνό.
Νιώθωντας λοιπόν δικαιωμένη και για την έμπνευσή μου να ψάξω για κατάλυμα αλλά και ικανοποιημένη με την τύχη μου και χαρούμενη γιατί η μέρα ήταν καταπληκτική έφτιαξα φραπεδάκια για το δρόμο -γιατί ως γνωστόν ο φραπέ είναι ελληνική πατέντα και δεν «κυκλοφορεί» στο εξωτερικό- και αρχίσαμε να περπατάμε παράλληλα στο Grand canal προκειμένου να βρούμε ένα ωραίο σημείο για να δούμε τη regatta, πίνοντας χαλαρά τον καφέ μας και απολαμβάνοντας το θέαμα.
Αφού περπατήσαμε αρκετά, τελικά καταλήξαμε να αράξουμε σε ένα σημείο μετά τη γέφυρα του rialto κοντά στο Δημαρχείο. Εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούσαμε να έρθουμε μέχρι εδώ παρά μόνο με τα πόδια γιατί λόγω της regatta δεν κυκλοφορούσε τίποτα στο μεγάλο κανάλι. Ούτε waterbus ούτε watertaxi. Περίμεναν όλοι την παρέλαση. Πρώτη φορά έχω δει το μεγάλο κανάλι άδειο και ήρεμο. Δεν κουνιόταν φύλλο.
Γύρω στις 4:00 το απόγευμα ξεκίνησε η regatta.
Είδαμε την παρέλαση των βενετσιάνων με τα κοστούμια τους, είδαμε και τους αγώνες κωπηλασίας και μετά χωθήκαμε μέσα στα στενά. Φτάσαμε στην πλατεία του campo Margarita, πήραμε μια υπέροχη πίτσα στο χέρι και καθίσαμε στις σκάλες της Scuola grande di San Rocco να τη φάμε ακούγοντας ισπανική κιθάρα από έναν καλλιτέχνη του δρόμου. Συνεχίζουμε το περπάτημα και ΅πέσαμε΅ πάνω στην εκκλησία του Αγίου Βαρνάβα. Εκεί έβγαλα τις απαραίτητες φωτογραφίες. Πρόκειται για την εκκλησία που ο Χάρισον Φορντ ως Idiana Jones ανακάλυψε τον τάφο ενός ιππότη και στοιχεία για το χαμένο δισκοπότηρο. Μετά αφού περάσαμε τη γέφυρα της Ακαδημίας καθίσαμε για παγωτό στο Paolin. Φάγαμε το παγωτό μας και μόλις πια άρχισε να σουρουπώνει και αφού ρίξαμε και μια ματιά στο πωλητήριο της όπερας La Fenice, που ήταν στο δρόμο μας, συνεχίσαμε προς την πλατεία του Αγίου Μάρκου.
Τα τραπεζάκια όλα ήταν γεμάτα και οι μουσικοί από τα γύρω καφέ είχαν βάλει τα δυνατά τους να προσελκύσουν τον κόσμο. Έχω ξαναδεί την πλατεία στο παρελθόν και είπαμε να μη σταθούμε πολύ. Έχει τόσα άλλα η Βενετία. Καθώς απομακρυνόμασταν όμως, ένας γνώριμος και πολύ ευχάριστος ήχος μας έκανε να γυρίσουμε πίσω. Ένας βιολιστής από το Gran Caffe Chioggia είχε αρχίσει να παίζει την πιο διάσημη μουσική του Moricone, από την τριλογία ταινιών του Leone. Το τι έγινε δε λέγεται. Μαζεύτηκε κόσμος αμέσως και τα χειροκροτήματα δεν σταματούσαν. Το αποκορύφωμα όταν ο βιολιστής τελείωσε το κομμάτι, φύσηξε «τον καπνό» που έβγαινε δήθεν από το δοξάρι του, όπως κάνουν και οι cawboys μετά τον πυροβολισμό. Αργότερα έμαθα ότι ο βιολιστής αυτός λέγεται Joseph Miotti, έχει ένα τεράστιο ρεπερτόριο και πολλούς θαυμαστές. Μαζί με αυτούς και μένα.
Εγώ ήμουν κατευχαριστημένη. Μετά από αυτό, βραδάκι πια περπατήσαμε προς το ξενοδοχείο Danielli. Είναι το ξενοδοχείο που «έπαιξε» στην ταινία: «ο Τουρίστας», το οποίο μέσα είναι αρχιτεκτονικό αριστούργημα. Εγώ ήθελα να το δω και έτσι μπήκα με άνεση μέσα. Οι υπάλληλοι δεν έδειξαν να ξαφνιάζονται με αυτό που εγώ νόμιζα θράσος. Δηλ. με ένα τζιν ξεβαμμένο να μπω μέσα στο 5άστερο ξενοδοχείο και να τραβάω φωτογραφίες στο λόμπυ χωρίς να είμαι ένοικος. Μάλλον είναι συνηθισμένοι σε κάτι τέτοια, γιατί το κτίριο είναι σαν μουσείο και μάλλον το κάνουν πολλοί αυτό.
Στο γυρισμό ρίξαμε μια ματιά και στο διάσημο Harry’s bar. Ωραίο, αλλά μάλλον το περίμενα καλύτερο με τόσα που είχα διαβάσει. Τραπεζάκια είχε μόνο μέσα και με τόσο ωραία βραδιά ήταν κρίμα να καθίσεις μέσα.
Πήραμε το δρόμο του γυρισμού, ποδαράτοι. Είναι τόσο ευχάριστο να περπατάς στα στενά της Βενετίας μια τόσο γλυκιά βραδιά. Το βράδυ έχουν φύγει οι ορδές των τουριστών της μιας μέρας και σε γειτονιές μακριά από τη San Marco, η περιπλάνηση στα στενά σε πάει χρόνια πίσω. Νομίζεις ότι έχεις ταξιδέψει στο παρελθόν και όπου να’ ναι θα δεις τον Καζανόβα στη γωνία.
Θα αναρωτιέται κανείς πως γίνεται ο τίτλος της Ιστορίας μου να λέει: Παρίσι, και εγώ να μιλάω για τη Βενετία; Στη συνέχεια…. όλα «θα δέσουν».
Κοιμηθήκαμε αργά και σηκωθήκαμε πολύ νωρίς για να προλάβουμε την πτήση των 7:00 για Παρίσι….Να το το Παρίσι, εμφανίστηκε…..


2η ημέρα.
Όλα καλά με το πρόγραμμά μου μέχρι στιγμής. Και στην ώρα μας φύγαμε και στην ώρα μας φθάσαμε. 11:00 ήμαστε στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle και γύρω στις 12:00 στο ξενοδοχείο μας στη Μονμάρτη. Το ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει ήταν ένα πάρα πολύ γραφικό, με ωραίο λόμπυ και πολύ κοντά στο Moulin rouge και στη στάση Pigalle. Είχα ζοριστεί αρκετά να βρω ξενοδοχείο σε καλή τιμή (97€), με πρωινό μέσα σε αυτή.
Ήμαστε μάλλον πολύ κουρασμένοι ύστερα από το πρωινό ξύπνημα και το ταξίδι, που αποφασίσαμε να κοιμηθούμε λίγο για να πάρουμε δυνάμεις. Έτσι και έγινε. Ύστερα από ένα δύωρο υπνάκο με πολλή όρεξη ξεκινήσαμε την εξερεύνηση.
Με το metro φθάσαμε στον πύργο του Άιφελ.
Εκεί βλέποντας τις ουρές και το τσιμπημένο εισιτήριο πείσαμε τους εαυτούς μας ότι μάλλον δεν αξίζει τον κόπο να ανέβουμε και να χάσουμε χρόνο από άλλα θεάματα. Έτσι μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες πήραμε ένα παγωτό στο χέρι και αρχίσαμε τον περίπατο δίπλα στο Σηκουάνα χαλαρά. Στη συνέχεια διασχίζοντας την Pont Alexander περάσαμε στη δυτική όχθη φθάνοντας στη Champs-Elysees. Την περπατήσαμε όλη χαζεύοντας τα μαγαζιά και τα happenings που γίνονταν στο δρόμο. Είδαμε έναν τραγουδιστή που μόλις είχε βγήκε από ένα εμπορικό κέντρο που είχε παρουσιάσει τον δίσκο του και που οι θαυμαστές του παραλίγο να μας ποδοπατήσουν. Με το που καταφέραμε να βγούμε από αυτό το στρίμωγμα πέσαμε σε άλλους θαυμαστές ενός ποδοσφαιριστή αυτή τη φορά της Εθνικής Γαλλίας. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τα εντυπωσιακά μαγαζιά της Citroen και της Disney και με αυτά και με αυτά είχαμε φθάσει πλέον στην αψίδα του θριάμβου και ήταν σούρουπο πια.
Νομίζω ότι για πρώτη ημέρα με πολύ περπάτημα κιόλας αυτά που είδαμε ήταν υπέρ αρκετά Έτσι πήραμε την απόφαση να γυρίσουμε ξενοδοχείο με το metro. Φτάσαμε Pigalle και εκεί μας γυάλισαν κάτι εκλεράκια σε μια βιτρίνα ζαχαροπλαστείου. Νομίζω ότι οι άνθρωποι είναι μεγάλοι μάστορες. Ήταν το ωραιότερο εκλέρ που έχω φάει και ήταν από ένα τυχαίο ζαχαροπλαστείο!
Ύστερα από αυτό ο ύπνος ήταν γλυκός.

Λίγο πριν τη regatta
IMG_2340.JPG



IMG_2348.JPG


Οι ¨κερκίδες¨ γεμάτες περιμένουν
IMG_2349.JPG


Νατοι οι πρώτοι Βενετσιάνοι!
IMG_2358.JPG

IMG_2359.JPG

IMG_2362.JPG

IMG_2363.JPG

IMG_2367.JPG

IMG_2378.JPG


Στις σκάλες της Scuola grande di San Rocco
IMG_2399.JPG

IMG_2405.JPG

IMG_2409.JPG


Η εκκλησία του Αγίου Βαρνάβα
IMG_2418.JPG


Το μεγάλο κανάλι πριν τη regatta. Δεν κινείται ...σταγόνα. Δεν κυκλοφορεί τίποτα.
IMG_2428.JPG


Εδώ όμως....
IMG_2430.JPG


Το θέατρο Fenice
IMG_2452.JPG


Το ξενοδοχείο Danieli
IMG_2470.JPG


Το μεγάλο κανάλι τη νύχτα
IMG_2484.JPG

IMG_2490.JPG


Υπέροχη πόλη!!!
IMG_2495.JPG


Αλλάξαμε πόλη
IMG_2522.JPG

IMG_2558.JPG

IMG_2589.JPG

IMG_2591.JPG

IMG_2611.JPG

IMG_2635.JPG

Αυτά για σήμερα.
 

Attachments

Grerena

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
17.205
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
Συνεχίζω....
3η ημέρα
Η ημέρα άρχισε πολύ δυναμικά. Ξέχασα να αναφέρω ότι την προηγούμενη ημέρα από το αεροδρόμιο είχαμε προμηθευτεί εισιτήρια απεριορίστων επισκέψεων για τα μουσεία του Παρισιού τη museum pass. Το κόστος της Museum pass για εισόδους σε μουσεία για δύο ημέρες είναι 48€ το άτομο. Νομίζω ότι αν είσαι μεθοδικός και διαβασμένος (όσον αφορά τις ώρες που λειτουργούν τα μουσεία που θέλεις να δεις) το εισιτήριο αυτό σίγουρα αξίζει.
Οπότε μετά το «πλούσιο» πρωινό με θερμιδοφόρα κρουασάν και μερέντα ξεκινήσαμε με το Orsay. Εκεί αφού προσπεράσαμε την τεράστια ουρά με τη χρήση του Museum Pass, μείναμε περίπου 3 ώρες, οι οποίες σαφώς δεν φθάνουν. Μετά από ένα μικρό διάλειμμα για κολατσιό στην αυλή του μουσείου, με τρένο φθάσαμε στα περίφημα egouts του Παρισιού, δηλ. τους διάσημους υπονόμους του Ουγκώ και του Γιάννη Αγιάννη. Ασυνήθιστο αξιοθέατο δεν μπορώ να πω και μάλλον καταλληλότερο για μικρότερες ηλικίες. Τα παιδιά μου μάλλον θα ενθουσιάζονταν. Σωληνώσεις, βρώμικα νερά και μυρωδιές, αναλυτικοί χάρτες για το υπόγειο δίκτυο των υπονόμων και των σωληνώσεων και εκτενή αναφορά στο μυθιστόρημα του Ουγκώ με φωτογραφικό υλικό κ.α. Η αποθέωση ήταν ότι στην έξοδο των υπονόμων υπήρχε και μαγαζάκι ου πουλούσε σουβενίρ (όπως όλα τα μουσεία), με κυριότερη attraction τα λούτρινα ποντίκια!!!
Εντάξει όμως γιατί δεν χάσαμε και πολύ χρόνο. Αυτό ήταν επίσκεψη του μισάωρου το πολύ.
Βγαίνοντας στην επιφάνεια συνειδητοποιήσαμε ότι ήμαστε πολύ κοντά στο μνημείο της Diana. Και χθες είχαμε περάσει πολύ κοντά από το μνημείο αυτό, αλλά δεν ξέραμε ότι ήταν εκεί. Μετά ενημερωθήκαμε από τους ταξιδιωτικούς οδηγούς μας.
Πρόκειται για ένα γλυπτό χρυσού πυρσού, το οποίο προϋπήρχε του θανάτου της Diana, αλλά επειδή βρίσκεται πολύ κοντά στο σημείο του δυστυχήματός της, έγινε με τα χρόνια μνημείο τιμής για την πριγκίπισσα. Εκεί λοιπόν υπήρχαν φωτογραφίες της, λουλούδια, αφιερώματα και αρκετός κόσμος.
Το επόμενο αξιοθέατο ήταν το μουσείο-σπίτι-κήπος του Roden. Πρόκειται για τον κήπο που εμφανίζεται και στην ταινία του Γούντυ Άλεν «Μεσάνυχτα στο Παρίσι». Εκεί είδαμε το σπίτι που έζησε τα τελευταία 9 χρόνια της ζωής του, γλυπτά και του ίδιου και της μούσας του της Camille Clauder καθώς και μία απρόσμενη μικρή συλλογή από έργα του Van Gong, που του είχε χαρίσει ο ίδιος. Το εντυπωσιακότερο όλων όμως για μένα ήταν ο πανέμορφος κήπος της βίλλας του και η περίοπτη θέση του «Σκεπτόμενου». Μείναμε στους κήπους μέχρι το κλείσιμο του μουσείου. Είναι ένα τέλειο μικρό πάρκο για περίπατο.
Δίπλα στο μουσείο Roden βρίσκεται το μέγαρο των απομάχων με το Musee de l’ Armee (στο οποίο δεν προλάβαμε να πάμε γιατί έκλεινε) και η Dome des Invalides (ένας ναός με το χρυσό τρούλο, που φαίνεται απ’ όλο το Παρίσι), μέσα στον οποίο βρίσκεται ο τάφος του Ναπολέοντα του Βοναπάρτη. Τεράστιος και πομπώδης, όπως αρμόζει στην προσωπικότητά του (και όχι στο ύψος του).
Η ώρα πια ήταν 7:00 και με το που έκλεισε και το τελευταίο μουσείο ήρθε πια η ώρα να πάμε για κρέπες. Έπρεπε να τις δοκιμάσουμε κάπου καλά, μια που είναι ένα από τα παραδοσιακά φαγητά της Γαλλίας. Ο οδηγός μας «έσπρωξε» στην περιοχή Montparnasse, όπου η Creperie Josselin είχε νόστιμες και οικονομικές κρέπες. Περιττό να σας πω ότι εκεί είχαμε αναμονή για να βρούμε ένα μικρό τραπέζι στριμωγμένο ανάμεσα σε άλλα. Οι κρέπες ήταν ιδιαίτερες με διπλή στρώση ζύμης κάτι που δεν το έχω ξαναδεί στην Ελλάδα. Ωραία ήταν και είδαμε και τη γειτονιά του Montparnasse. Για να είμαι ειλικρινής όμως η «ελληνικοποιημένη» πιο ζουμερή κρέπα με τη μία στρώση και την μπόλικη γέμιση, μου αρέσει πιο πολύ.
H ώρα πια ήταν εννιά παρά. Το Museum pass μας επέτρεπε και επίσκεψη στην αψίδα του θριάμβου. Εγώ δεν ήξερα καν ότι είναι επισκέψιμη και μέσα. Η είσοδος έκλεινε στις 10:30 το βράδυ και από ψηλά μπορούσες να δεις το Παρίσι φωταγωγημένο τη νύχτα, καθώς και τους 12 ακτινωτούς δρόμους που καταλήγουν στην αψίδα. Αφού λοιπόν τη θέα από τον πύργο του Άιφελ δεν την είχαμε δει την προηγούμενη ημέρα, τώρα επιβαλλόταν να ανεβούμε εδώ. Αυτό και κάναμε. Βέβαια το να ανέβεις μονοκοπανιά τα στενά σκαλοπάτια μέχρι επάνω ήταν κομματάκι ζόρικο, αλλά και η θέα επίσης ήταν ζόρικη. Ομολογώ ότι αν δεν είχα το Museum Pass στην αψίδα του θριάμβου και στον τάφο του Ναπολέοντα μάλλον δεν θα πήγαινα και πολύ κακώς θα έκανα.
Η επιστροφή στο δωμάτιο μας επιβάλλονταν πια. Είχαμε γίνει πτώματα από την κούραση.

4η ημέρα.
Σήμερα ήταν Τετάρτη. Κάθε Τετάρτη (& Παρασκευή) το μουσείο του Λούβρου είναι ανοιχτό μέχρι τις 10:00 το βράδυ. Οπότε επιλέξαμε να πάμε Λούβρο αργά δηλ. μετά τις έξι και μέχρι εκείνη την ώρα θα γυρίζαμε άλλα.
Ξεκινήσαμε το πρωί με το Πάνθεον. Πρόκειται για μια εκκλησία στα πρότυπα του Πάνθεον της Ρώμης , στο υπόγειο του οποίου βρίσκονται θαμμένοι πολλοί μεγάλοι άνδρες της Γαλλίας, Εμίλ Ζολά, Αλέξανδρος Δουμάς κ.τ.λ. και μια μοναδική γυναίκα ανάμεσα στους άνδρες, η Μαρία Κιουρί. Υπάρχουν αίθουσες προβολής με αποσπάσματα από το τελετουργικό της μεταφοράς των σωρών όλων αυτών των διάσημων, που σε κάνουν να μπαίνεις εντελώς στο κλίμα της εποχής. Επίσης, στο ισόγειο του κτιρίου βρίσκεται και ένα τεράστιο εκκρεμές (του Φουκώ).
Δεν μείναμε πολύ ώρα εδώ. Φεύγοντας βολτάραμε στην περιοχή Quartier Latin περνώντας και μπροστά από τη Σορβόννη και καταλήξαμε στην Παναγία των Παρισίων.
Στην Παναγία των Παρισίων είχαμε ξαναπάει στο παρελθόν. Δεν είχαμε πάει όμως στα λημέρια του Κουασιμόδου, στην οροφή δηλαδή της εκκλησίας….Η είσοδος για την κορυφή της εκκλησίας συμπεριλαμβανόταν στο Museum Pass, η ουρά όμως ήταν ατελείωτη. Θα χάναμε τουλάχιστον μία ώρα. Δεν ξέρω αν κάναμε καλά, αλλά αποφασίσαμε να φύγουμε και να πάμε να δούμε κάτι άλλο, που δεν θα είχε τόσο μεγάλη ουρά. Αντί λοιπόν της οροφής της Notre Dam επισκεφτήκαμε την Conciergerie δηλ. τις παλιές φυλακές και τη Saint Chapel που ήταν δίπλα.
Στη Saint Chapel πήγα με επιφυλακτικότητα γιατί σκεπτόμουνα τι το ιδιαίτερο να δω; Μια εκκλησία θα είναι, όπως τόσες άλλες που έχω δει. Κι όμως με ξάφνιασε ευχάριστα. Τέτοια χρώματα και βιτρό δεν είχα ξαναδεί. Από τις εντυπωσιακότερες εκκλησίες που έχω δει ποτέ. Και να φανταστεί κανείς ότι αν δεν είχα το museum Pass δεν θα πήγαινα να τη δω!
Αυτό μάλλον το ξαναείπα. Είναι από τον ενθουσιασμό μου.
Η Conciergerie βρίσκεται δίπλα στη Saint Chapel (πάνω στο νησάκι του Σηκουάνα) και στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο με τα δικαστήρια του Παρισιού. Μέσα στις παλιές φυλακές υπάρχουν τα κελιά των ετοιμοθάνατων και ομοιώματα των διαφόρων τύπων κελιών ανάλογα με την περιουσιακή κατάσταση των φυλακισμένων. Το κελί της Μαρίας Αντουανέτας διατηρείται ως είχε. Μέσα σε αυτό υπάρχει ένα ομοίωμά της που «δείχνει» να περιμένει καρτερικά το θάνατο. Το εντυπωσιακότερο για μένα ήταν όμως μία αίθουσα στην οποία οι τοίχοι ήταν καλυμμένοι με λίστες -ατέλειωτες λίστες- ονομάτων ανθρώπων που είχαν οδηγηθεί στην γκιλοτίνα. Ανάμεσά τους έψαξα και βρήκα του Ροβεσπιέρου και της Μαρίας Αντουανέτας. Βγαίνοντας από τις φυλακές περάσαμε και από την αυλή του Μεγάρου Δικαστηρίων. Βλέποντας την επιγραφή: liberte, egalite, fraternite ίσα που μου πέρασε από το μυαλό να πάμε μέσα να δούμε καμιά δίκη. Τελικά επικράτησε η άποψη να πάμε για καφέ στο απέναντι ατμοσφαιρικό καφέ Les Deux Palais.
Έτσι, τραπεζάκι έξω, περαντζάδα και macchiato.
Μετά το καφεδάκι μας και λίγο περπάτημα φτάσαμε στην πλατεία του Pompidou. Καλλιτέχνες του δρόμου να δίνουν show στην πλατεία μπροστά από το σουρεάλ κτίριο που είναι και πολύχρωμο και διαφανές συγχρόνως. Κατά ένα περίεργο λόγο δεν υπήρχαν οι τεράστιες ουρές που υποτίθεται ότι θα συναντούσαμε. Μπήκαμε «αέρα» μέσα. Αφήσαμε υποχρεωτικά τα πράγματά μας στη reception και αφού κάναμε μία φευγαλέα βόλτα στην βιβλιοθήκη του 1ου ορόφου, ανεβήκαμε επάνω για τα βασικά. Έργα των Πικάσο, Νταλί, Μιρό, Μπρέκελ, Καντίνσκι και πολλών άλλων σουρεαλιστών, κυβιστών και άλλων καλλιτεχνών εκθέτονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέσα σε μεγάλες φωτεινές αίθουσες με θέα το Παρίσι. Δυόμισι ώρες μείναμε μέσα στο Pompidou και θαυμάζαμε τα έργα που θα έπρεπε τουλάχιστον να αφιερώναμε ολόκληρη ημέρα.. Φύγαμε όμως για να προλάβουμε να μπούμε στο Λούβρο στις 6:00, για να έχουμε στη διάθεσή μας ένα 4ωρο μέχρι τις 10:00 που θα έκλεινε.
Φεύγουμε από το Pompidou center και στο δρόμο μας για το Λούβρο κάνουμε μια μικρή στάση για πρόχειρο φαγητό και λίγη ξεκούραση στην πεζοδρομημένη πλατεία των Rue Berger & St Denis, παρακολουθώντας και skate show από έφηβους θαμώνες της πλατείας. Γύρω στις 6:00 φτάσαμε στην περιβόητη γυάλινη πυραμίδα του Λούβρου. Δεν θα έλεγα ότι συναντήσαμε ουρά στα εισιτήρια. Μάλλον επειδή ήταν 6:00 η ώρα το απόγευμα.
Δεν έχω λόγια για το Μουσείο του Λούβρου. Έχω πάει σε αρκετά μουσεία και πινακοθήκες στην Ευρώπη. Νομίζω ότι το μουσείο του Λούβρου είναι μία κατηγορία από μόνο του και όλα τα άλλα μπορούμε να τα βάλουμε σε μία άλλη ξεχωριστή λίστα.
Τέσσερις ώρες για αυτό το μουσείο ήταν μάλλον λίγες. Η αλήθεια είναι ότι περισσότερη ώρα δεν αντέχω και σωματικά. Χρειάζομαι διαλείμματα για να αντέξω. Έτσι επιλέξαμε τι θα δούμε. Είδαμε τα αρχαιοελληνικά και ρωμαϊκά έργα, αναγεννησιακούς ιταλικούς πίνακες (αγαπημένος μου είναι ο Caravaggio), λίγους γαλλικούς και τις αίθουσες του Ναπολέοντα. Ολλανδούς και Φλαμανδούς δεν προλάβαμε, ενώ από τα Αιγυπτιακά πήραμε μόνο μια «μυρωδιά» Πραγματικά είναι πολύ εντυπωσιακό μουσείο. Το ωραίο στην όλη υπόθεση της επίσκεψής μας ήταν ότι επειδή πήγαμε αργά καταφέραμε και είδαμε τα αρχαιοελληνικά αριστουργήματα όπως η Νίκη της Σαμοθράκης και την Αφροδίτη της Μήλου σε άδειες από κόσμο αίθουσες. Δηλ. γύρω στις 9:15 λόγω του ο κόσμος έχει αραιώσει ή δεν αφήνει να δει τελευταία τα αρχαιοελληνικά που είναι must για το Λούβρο, με αποτέλεσμα εμείς που πήγαμε εκείνη την ώρα χαρήκαμε τα έργα σε μια άδεια αίθουσα από κόσμο και φυσικά το εκμεταλλεύτηκε δεόντως ο φωτογραφικός φακός μας.
Δέκα παρά δέκα βγήκαμε έξω. Άλλο απρόσμενο. Είχα ξεχάσει ότι μπήκαμε μέρα και τώρα ήταν νύχτα. Είχε σκοτινιάσει πια και το Λούβρο ήταν όμορφα φωταγωγημένο, όπως και η γυάλινη πυραμίδα που καθρεφτιζόταν στη λιμνούλα που είναι δίπλα της. Η βραδιά ήταν τέλεια και το όλο σκηνικό ήταν τέλειο. Μείναμε αρκετή ώρα σε πεζούλι έξω από την πυραμίδα και απολαμβάναμε το σκηνικό. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Επίσκεψη στο Λούβρο αργά απόγευμα της Τετάρτης. Έχει λιγότερο κόσμο, βλέπεις τα εκθέματα με μεγαλύτερη άνεση και οι αίθουσες στο μισοσκόταδο με τα εκθέματα είναι σαφώς πιο μυστηριακές και μη σας πω ότι για λίγο σκέφτεσαι ότι όπου να ’ναι θα εμφανιστεί και ο Ρόμπερτ Λάνγκτον στη γωνία (από τον «κώδικα Ντα Βίντσι» του Dan Brawn).
Τέλος της ημέρας. Έληξε και το Museum Pass. Τα μουσεία και οι εκθεσιακοί χώροι που πήγαμε αν είχαμε πληρώσει με κανονικό εισιτήριο θα είχαμε δώσει 106€ το άτομο, ενώ τώρα με το museum Pass μόλις 48€. Βέβαια μάλλον δεν θα είχαμε προλάβει να πάμε σε τόσα πολλά, γιατί με το Pass μπαίνεις πιο γρήγορα στους χώρους αφού προσπερνάς τις ουρές. Γενικά για κάποιον που έχει όρεξη να δει τα μουσεία του Παρισιού, νομίζω ότι το museum pass είναι επιβεβλημένο.
Τέλος της ημέρας. Ήμουν όμως πολύ «γεμάτη» αλλά και κουρασμένη.

Εδώ θα ήθελα να κάνω μια παρένθεση. Ανέφερα τόσες φορές τη χρησιμότητα του museum pass γιατί επειδή το έχω ψάξει και σε άλλες πόλεις (Ρώμη, Λονδίνο, Βερολίνο) πάντα απέρριπτα την αγορά του γιατί νομίζω ότι δεν συμφέρει. Το αντίστοιχο museum pass π.χ. του Λονδίνου μπορεί να συμφέρει οικονομικά μόνο αν προλάβεις να δεις τα αξιοθέατα που συμπεριλαμβάνει. Πρακτικά όμως είναι πάρα πολύ δύσκολο να προλάβεις (π.χ. μέσα σε δύο ημέρες) τόσα αξιοθέατα γιατί και οι αποστάσεις μεταξύ τους είναι πολύ μακρινές και οι ώρες που είναι ανοιχτά δεν συνδυάζονται σωστά.
Στο Παρίσι όμως, όπως αποδείχθηκε δεν ισχύει αυτό. Οι αποστάσεις είναι σχετικά κοντινές και αν προηγηθούν τα μουσεία που κλείνουν νωρίτερα και μετά αυτά που κλείνουν πιο αργά, πραγματικά εκμεταλλεύεσαι κατάλληλα το museum pass. Και εδώ κλείνω την παρένθεση.

Στο μουσείο Orsay
IMG_2652.JPG


με το πολύ χαρακτηριστικό ρολόι...
IMG_2665.JPG



IMG_2667.JPG


Στους υπόνομους του Παρισιού...
IMG_2685.JPG


IMG_2692.JPG


IMG_2687.JPG


Στο μνημείο της Daiana
IMG_2701.JPG

Ο σκεπτόμενος του Roden
IMG_2749.JPG


Ο τάφος του Ναπολέοντα
IMG_2756.JPG


Οι διπλές κρέπες της Montparnasse
IMG_2771.JPG

IMG_2775.JPG


H Champs-Elysees από την κορυφή της αψίδας του θριάμβου...
IMG_2777.JPG

IMG_2792.JPG


Μέσα στο Πάνθεον...
IMG_2797.JPG


Οι τάφοι των Βίκτωρ Ουγκώ και Εμίλ Ζολά
IMG_2807.JPG


Ο Σηκουάνας
IMG_2824.JPG


Η Μαρία Αντουανέττα περιμένει...
IMG_2839.JPG

IMG_2835.JPG


Η ακπληκτική Saint Chapel...
IMG_2850.JPG

IMG_2857.JPG


Τα δικαστήρια
IMG_2867.JPG


Το Pombidou
IMG_2893.JPG

IMG_2923.JPG

IMG_2942.JPG


To Louvre
IMG_2961.JPG


Ένας σκλάβος του Μιχαήλ Άγγελου
IMG_3018.JPG


Στη Νίκη της Σαμοθράκης...είμαστε τελείως μόνοι μας...μαζί της...
IMG_3030.JPG

IMG_3035.JPG


Μα δεν είναι υπέροχη αυτή η οπτική;
IMG_3057.JPG

IMG_3074.JPG

IMG_3078.JPG


Αυτά για σήμερα.
 

Attachments

Grerena

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
17.205
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Tromso, Las Vegas
Συνεχίζω και τελειώνω την ιστορία μου....

5η ημέρα.
Πρωινό ξύπνημα. Μαζέψαμε τα πράγματά μας, τα κλειδώσαμε σε φυλασσόμενο χώρο του ξενοδοχείου, φάγαμε το πρωινό μας και ξεκινήσαμε για τη Μονμάρτη. Εννοώ για την πλατεία της Μονμάρτης και την εκκλησία της, τη Sacre-Coeur. Είναι λίγο ζόρικη η ανηφόρα το πρωί με ζέστη, αλλά το αποτέλεσμα ήταν ανταποδοτικό της κούρασης.
Πολύ τουριστική η πλατεία, αλλά πολύ ωραία. Δεν νομίζω ότι έχει χάσει τη γραφικότητά της από τον τουρισμό στο ελάχιστο. Ανάψαμε κεράκι στη Sacre-Coeur και ήπιαμε καφεδάκι σε ένα από τα καφέ, δίπλα στους καλλιτέχνες του δρόμου που ζωγράφιζαν πορτρέτα. Για όποιον ενδιαφέρεται 25€ είχε το πορτρέτο (σκιτσογραφία), ενώ έγχρωμο με φόντο την πλατεία «πήγαινε» στα 75€.
Τι άλλο προλαβαίναμε να δούμε στο Παρίσι πριν πάρουμε το αεροπλάνο των 8:00 το απόγευμα, για την πτήση της επιστροφής μας; Υπήρχε ακόμα μια εκκρεμότητα και αυτή ήταν οι κατακόμβες. Με το metro φτάσαμε στην είσοδο τους. Η ουρά ήταν μεγάλη. Περιμέναμε 3 τέταρτα για να μπούμε. Η είσοδος ήταν ελεγχόμενη. Δηλ. επέτρεπαν την είσοδο σε 15 άτομα κάθε 10 λεπτά. Ο χώρος είναι «ευαίσθητος» και λίγο μακάβριος. Αυτό το αξιοθέατο δεν ήταν στο Museum Pass και γι’ αυτό το αφήσαμε την τελευταία ημέρα.
Οι κατακόμβες του Παρισιού είναι υπόγειες στοές, των οποίων τα τοιχώματα καλύπτονται εξ’ ολοκλήρου από οστά και κρανία ανθρώπων που είχαν μεταφερθεί εδώ μαζικά τον 17ο αιώνα. Δηλ. είναι ένα υπόγειο νεκροταφείο. Απόκοσμο. Για όποιον αντέχει. Είναι όμως ένα κομμάτι από την ιστορία του Παρισιού.
Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι τρία νεκροταφεία του Παρισιού θεωρούνται αξιοθέατα και λόγω των εντυπωσιακών μνημείων των τάφων, αλλά και λόγω των διασημοτήτων που έχουν θαφτεί εκεί. Pere Lachaise, Montparnasse και Montmatre. Έχω μια υποψία ότι το πιο «δημοφιλές» είναι το Pere Lachaise (κυρίως λόγω του τάφου του Jim Morisson).
Είχαμε ακόμα μία ώρα καιρό μέχρι να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής και μια που είμαστε σε απόκοσμο mood είπαμε να πάμε στο πιο κοντινό από τα νεκροταφεία, αυτό δηλ. του Montparnasse (που ήταν πολύ κοντά στις κατακόμβες που είμαστε).
Εκεί είδαμε τους τάφους των Satre και Simone de Beauvoir, του συγγραφέα Ionesko, του Bodler κ.α. Είχε και άλλων που δεν τους εντοπίσαμε, παρόλο που στην είσοδο σου δίνουν ένα πλάνο με το που βρίσκεται ο καθένας. Αυτό όμως που με συγκίνησε ήταν ο τάφος του Αδαμάντιου Κοραή. Στο πλάνο των τάφων του νεκροταφείου δεν υπήρχε κάπου γραμμένος. Οι Γάλλοι μάλλον δεν τον θεωρούν διασημότητα. Εγώ όμως ήξερα ότι ήταν εκεί θαμμένος και είχα δει και φωτογραφία του τάφου στο internet και έχοντας την εικόνα στο μυαλό μου, ψάξαμε λίγο και ήμαστε και λίγο τυχεροί και τον βρήκαμε. Ήταν ένα εγκαταλειμμένο μπρούτζινο άγαλμα πάνω σε ένα μαρμάρινο απεριποίητο τάφο. Είναι λίγο καταθλιπτικό να βλέπεις ότι κανείς δεν τον θυμάται. Εμένα όμως με ικανοποίησε ότι το αναζήτησα και τον βρήκα! Αυτά.
Μετά από αυτό είχαμε πάλι ένα γρήγορο πρόχειρο φαγητό και πήραμε το metro του γυρισμού. Κινηθήκαμε λίγο οριακά στο χρόνο. Πήραμε τις βαλίτσες μας από το ξενοδοχείο και πήραμε τα τρένα για το αεροδρόμιο. Φτάνοντας αρκετά εκτός χρονικού προϋπολογισμού και αφού είχαν αρχίσει και μας ζώνανε τα φίδια με τη σκέψη ότι δεν θα προλαβαίναμε, φτάνουμε στο αεροδρόμιο και ανακαλύπτουμε ότι όλοι οι επιβάτες περίμεναν απ’ έξω από τον αεροσταθμό για να λήξει ο συναγερμός για βόμβα. Όχι μόνο προλάβαμε, «κάναμε και τσιγάρο». Δηλ. μία φορά βγήκε κάτι από τη σειρά του, που τελικά δεν ήταν εις βάρος μας. Όλα καλά. Μπήκαμε στο αεροπλάνο και με 10λεπτη καθυστέρηση φύγαμε. Στις 10:00 το βράδυ ήμαστε στο αεροδρόμιο Galileo Galilei της Πίζας και περιμέναμε το λεωφορείο που θα μας πήγαινε στο ξενοδοχείο μας, που ήταν δίπλα στον πύργο (τον κεκλιμένο).
Ωραίο το Παρίσι, αλλά στην Ιταλία νιώθω πιο πολύ σαν το σπίτι μου. Νιώθω ότι μπορώ να κυκλοφορήσω πιο άνετα, να συνεννοηθώ πιο άνετα. Πήραμε το λεωφορείο προκειμένου να κατεβούμε στη Piazza dei Miracoli. Είναι η κοντινότερη στάση στην αυλή των θαυμάτων όπως αποκαλείται. Εκεί κοντά ήταν το ξενοδοχείο μας. Μόνο που κάναμε λάθος και κατεβήκαμε μια στάση πιο μετά με αποτέλεσμα να περπατήσουμε περιφερειακά των τειχών κανένα δεκάλεπτο για να βρούμε τον πύργο. Τώρα δε μένει να ρωτήσω κάποιον που είναι το ξενοδοχείο που είχα κλείσει. Εδώ είχαμε πρόβλημα. Ήταν αργά. 10:30 το βράδυ. Δεν υπήρχε ψυχή. Εγώ είχα στο μυαλό μου μια εικόνα για την πόλη της Πίζας γεμάτο κόσμο και τουρίστες από της δύο προηγούμενες φορές που επισκέφτηκα την πόλη περαστική. Ακριβώς αυτό είναι το θέμα. Όλοι περνούν από την Πίζα περαστικοί. Βλέπουν τον Πύργο και φεύγουν. Το βράδυ δεν έχει κόσμο. Ευτυχώς όμως βρήκαμε μια ταμπέλα με το όνομα του ξενοδοχείου μας και τελικά φτάσαμε. Μικρό γραφικό, μεσαιωνικό κτίριο. Αφήσαμε τα πράγματά μας και βγήκαμε να φάμε. Που να φάμε; όλα τα τουριστικά που θυμόμουν ήταν κλειστά. Να πάμε στο κέντρο της πόλης τέτοια ώρα, απίθανο. Τελικά βρήκαμε το μοναδικό στην περιοχή εστιατόριο που είχε μακαρονάδα, που πέθαινα εκείνη τη στιγμή να φάω.
Μετά ακολούθησε βραδινή βόλτα (μάλλον μεσονύχτια βόλτα) στην αυλή των θαυμάτων. Ο καθεδρικός, το βαπτιστήριο και το καμπαναριό (δηλ. ο κεκλιμένος πύργος) ήταν υπέροχα φωταγωγημένα μέσα στη νύχτα. Μόνο εμείς να περιπλανιόμαστε ανάμεσά τους χαζεύοντας τη «στραβομάρα» του Πύργου. Είναι απίστευτο πως στέκεται. Σχεδόν αστείο. Και ήμαστε μόνοι μας στο χώρο να το θαυμάζουμε. Τελικά μία πόλη είναι πολύ διαφορετική την ημέρα απ’ ότι τη νύχτα. Ήταν μια ρομαντική, ασυνήθιστη, απρόσμενη και αξέχαστη βραδιά. Ο καλύτερος τρόπος για να κλείσει αυτό το ταξίδι.

6η ημέρα.
Το πρωί φάγαμε πρωινό στο ίδιο μαγαζί που είχαμε φάει τη μακαρονάδα το προηγούμενο βράδυ (το οποίο συμπεριλαμβανόταν στην τιμή του ξενοδοχείου μας). Καφές και κρουασάν. Μια τελευταία ματιά στον πύργο με το φως της ημέρας και τους πάμπολλους τουρίστες και φεύγουμε αυτή τη φορά με ταξί για το αεροδρόμιο. Δεν θα κάναμε πειράματα και εξάλλου το αεροδρόμιο ήταν κοντά, μόλις 4 km. Κάναμε check in και ήπιαμε τον τελευταίο μας macchiato στο μικρό αεροδρόμιο. Όλα γραφικά μου φαίνονταν!

Ήταν ένα ταξίδι κλασικό μεν, αλλά με πολλές εναλλαγές. Τη μία μέρα ρομαντζάδα στο canal Grande της Βενετίας και στο Rialto, την άλλη βόλτα δίπλα στο Σηκουάνα και στα στενά της Μονμάρτης και την άλλη μακαρονάδα κάτω από τον Πύργο της Πίζας.
Ποιος είπε ότι τα αεροπορικά ταξίδια με ανταποκρίσεις είναι χάσιμο χρόνου; Το αντίθετο. Αρκεί η ανταπόκριση να κρατάει πολύ και το ταξίδι σου μετατρέπεται σε «γύρο της Ευρώπης……….».

Υπέροχη Μονμάρτη...
IMG_3100.JPG

IMG_3166.JPG


IMG_3152.JPG


IMG_3172.JPG

Οι κατακόμβες του Παρισιού
IMG_3217.JPG

Το νεκροταφείο του Montparnasse
IMG_3219.JPG

με τον τάφο και το άγαλμα του Κοραή!
IMG_3224.JPG


Η υπέροχη Pisa τη νύχτα! Η Piaza dei Miracoli!
IMG_3254.JPG

με τον πύργο της!
IMG_3258.JPG

χωρίς κόσμο!
IMG_3259.JPG

μόνον εγώ!
IMG_3262.JPG


IMG_3269.JPG


IMG_3277.JPG

Να και το ξενοδοχείο μας.
IMG_3286.JPG

Αποχαιρετώντας την Pisa. Πάνω από την άκρη του φτερού φαίνεται και και η Piaza dei Miracoli.
IMG_3314.JPG

Τέλος.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.186
Μηνύματα
883.278
Μέλη
38.893
Νεότερο μέλος
stefanoss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom