Georgia86
Member
- Μηνύματα
- 192
- Likes
- 1.430
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
Τέταρτη Μέρα:
Το τρένο από την Λίλ έφτασε στο Paris Nord μετά από μια ώρα άνετου ταξιδιού. Το Paris Nord είναι από τους μεγαλύτερους σταθμούς τρένων στο Παρίσι και εξυπηρετεί πολλές πόλεις και χώρες. Από εκεί για να φτάσουμε στο ξενοδοχείο μας έπρεπε να πάρουμε το μετρό με προορισμό την στάση Pigalle. Βρήκαμε το ξενοδοχείο πολύ εύκολα, εξωτερικά έμοιαζε με αυτά τα φτηνά γαλλικά ξενοδοχεία που βλέπαμε στις παλιές ταινίες και το εσωτερικό χρειαζόταν μια ανακαίνιση. Μπήκαμε μέσα και αφήσαμε τα πράγματα μας στην ρεσεψιόν διότι το δωμάτιο μας δεν ήταν έτοιμο ακόμη και φύγαμε για να γνωρίσουμε το Παρίσι. Είχαμε τόσα να δούμε και δεν θέλαμε να χάσουμε ούτε λεπτό.
Πρώτη μας στάση η Μονμάρτη και η βασιλική της Ιερής Καρδίας (Sacre Coeur). Ήμουν ιδιαιτέρως χαρούμενη που βρισκόμουν στην πασίγνωστη και πολυαγαπημένη γειτονιά των καλλιτεχνών μιας αλλοτινής εποχής και που επιτέλους βάδιζα στους ίδιους δρόμους που τόσοι καλλιτέχνες είχαν περπατήσει δεκαετίες πριν. Ο ουρανός ήταν γκρίζος και με το που φτάσαμε στον ιερό ναό άρχισε να ψιχαλίζει. Ο χώρος έξω από τη Sacre Coeur ήταν γεμάτος κόσμο και για να μπεις μέσα έπρεπε να περιμένεις στην σειρά και ενώ η βροχή δυνάμωνε εμείς στεκόμασταν υπομονετικά κάτω από την ομπρέλα μας. Η Βασιλική της Ιερής Καρδιάς της Μονμάρτης χτίστηκε μεταξύ του 1875 και του 1912 από τον αρχιτέκτονα Πώλ Αμπάντι. Η τοποθεσία που χτίστηκε φημολογείται πως κάποτε στα αρχαία χρόνια ήταν τόπος συνάντησης των Δρυίδων ιερέων χαρίζοντας στην Βασιλική μια «μυστηριώδη» αίγλη. Θεωρείται το δεύτερο ψηλότερο σημείο του Παρισιού μετά τον πύργο του Άιφελ και το υλικό με το οποίο έχει χτιστεί διατηρείτε πάντα λευκό για αυτό και αποκαλούν την Βασιλική «ζαχαρένια». Η είσοδος στον ναό είναι δωρεάν και όποιος έρχεται πρώτη φορά στο Παρίσι πρέπει να την επισκεφτεί. Το εσωτερικό του ναού ήταν σκοτεινό, παντού υπήρχαν χώροι με τα κλασσικά κεριά των καθολικών και υπέροχα αγάλματα αγίων. Φυσικά και ο ναός ήταν γεμάτος με τουρίστες που έκαναν τον γύρο μαζί με εμάς θαυμάζοντας τα αγάλματα και τις τοιχογραφίες και μετά περνούσαν έξω, κάνοντας χώρο για τους επόμενους τουρίστες.
Η θέα από την κορυφή του λόφου όπου στέκεται η Βασιλική της Ιερής Καρδιάς είναι υπέροχη, σταθήκαμε λίγο να θαυμάσουμε το Παρίσι από ψηλά και βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες. Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε και τον πύργο του Άιφελ αλλά βρισκόταν πολύ μακριά και ίσα που φαινόταν. Κατεβήκαμε τα πάμπολλα σκαλιά προς τα στενά της Μονμάρτης με σκοπό να βρούμε τον τοίχο της αγάπης και μέχρι να τον βρούμε κάναμε μια μικρή βόλτα στα στενάκια περνώντας μπροστά από τα πολλά bistro της περιοχής. Φτάσαμε γρήγορα μπροστά από το τοίχο που είναι ντυμένος με σκούρο μπλε πλακάκι και την λέξη «σ’ αγαπώ» μεταφρασμένη στα ελληνικά και σε πολλές άλλες γλώσσες. Βρίσκεται μέσα σε ένα μικρό παρκάκι πίσω από την στάση του μετρό Abbesses.
Επόμενη στάση το παγκοσμίως γνωστό καμπαρέ Moulin Rouge! Μιλάμε για το κόκκινο καμπαρέ με τον ανεμόμυλο στην κορυφή του που έχουμε όλοι δει κάποια στιγμή της ζωής μας σε διάφορες φωτογραφίες, πίνακες και ταινίες. Το ορίτζιναλ κτήριο ολοκληρώθηκε το 1889 (όπως και ο πύργος του Άιφελ) την περίοδο της Belle Epoque αλλά κάηκε ολοσχερώς το 1915 και ξανά άνοιξε τις πόρτες του το 1919. Ήταν ένα καμπαρέ όπου οι χορεύτριες χόρευαν αισθησιακούς χορούς και οι καλλιτέχνες της εποχής τους έπιναν τα ποτά τους, έχει πλούσια ιστορία και γοητεία για όσους ενδιαφέρονται για το καμπαρέ και τις ρίζες του. Για να πω την αλήθεια μου εμένα δεν με εντυπωσίασε η εξωτερική του εμφάνιση και ακόμα λιγότερο εντυπωσιάστηκα από τη τιμή των εισιτήριων για να δεις μια παράσταση (κάπου στα 120 ευρώ). Παρόλα αυτά πρόκειτο για κάλο μέρος να βγάλεις φωτογραφίες, ένα Παριζιάνικο τουριστικό σημείο και για να το επισκεφτείς απλά κατεβαίνεις στην στάση του μετρό Blanche.Δίπλα από το Moulin Rouge βρίσκεται το Quick,μια παρισινή εκδοχή των McDonalds, ωραίο φαστ φούντ, σαφώς πιο ακριβό από ότι θα πληρώναμε στην Ελλάδα για ένα burger αλλά την δεδομένη στιγμή ήταν ότι ακριβώς χρειαζόμασταν. Ο δρόμος που οδηγούσε στο ξενοδοχείο μας ήταν γεμάτος με sex shops και διάφορα «ενδιαφέροντα» κλαμπς και μπαράκια. Γυρίσαμε κατά τις τέσσερις στο ξενοδοχείο για να ανεβάσουμε τα πράγματα μας στο δωμάτιο και να κανονίσουμε την πορεία του απογεύματος μας έτσι ώστε να δούμε όσα περισσότερα μπορούσαμε.
Από το δωμάτιο μας , το οποίο ήταν πολύ παλιό αλλά καθαρά γαλλικό, μπορούσες να δεις την Sacre Coeur και αυτό με χαροποίησε πολύ! Δεν καθίσαμε πολύ γιατί δεν θέλαμε να χάσουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το Παρίσι. Επόμενη στάση μας η γνωστή αψίδα του θριάμβου (Arc de Triomphe) . Ο Ναπολέων Α’ έκτισε την αψίδα για να μπορούν οι στρατιώτες του να περάσουν από κάτω της μετά την νίκη τους στο Αούστερλιτς το 1806 αλλά οι εργασίες σταμάτησαν μετά τις διαδοχικές του ήττες στην εκστρατεία κατά των ρώσων. Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν το 1836 μετά από την διαταγή του Λουδοβίκου-Φιλίππου του πρώτου. Επειδή απαγορεύεται να διασχίσεις τον δρόμο για να επισκεφτείς την αψίδα, ο σωστός τρόπος να το κάνεις είναι υπογείως. Βγάλαμε τις πρέπουσες φωτογραφίες και ακολουθώντας τις πινακίδες βρήκαμε τις σκάλες για την υπόγεια διάβαση προς την αψίδα. Αν θες μπορείς να επισκεφτείς και το εσωτερικό της αψίδας εμείς αποφασίσαμε να μην το κάνουμε. Υπήρχαν πολλοί τουρίστες στον χώρο και όλοι έβγαζαν φωτογραφίες το μνημείο με την φλόγα για τους πεσόντες του πρώτου παγκοσμίου πολέμου. Στους τοίχους της αψίδας ήταν διάφορα ονόματα και διακοσμητικά σχέδια.
Αποφασίσαμε αντί να πάρουμε το μετρό για τον πύργο του ΄Αιφελ απευθείας από την αψίδα να κατεβούμε με τα πόδια την Avenue des Champs-Elysees , μια από τις πιο γνωστές οδούς στο Παρίσι. Ο τεράστιος αυτός δρόμος ξεκινάει από την πλατεία Σαρλ Ντε Γκολ και φτάνει μέχρι την πλατεία Κονκορτ και αξίζει να τον περπατήσεις τόσο για την πολυτέλεια των μαγαζιών του όσο και για την αρχιτεκτονική των κτηρίων του. Αποφασίσαμε αντί να περπατήσουμε την Champs-Elysees να στρίψουμε δεξιά σε έναν δρόμο και καταλήξαμε να πάμε μέχρι την περιοχή που βρίσκεται ο Αίφελ με τα πόδια. Βγήκαμε κάπου ανάμεσα στον πύργο του Άιφελ και της γέφυρας του Αλεξάντρερ ΙΙ και επειδή είχαμε χρόνο μέχρι να ανεβούμε τον πύργο αποφασίσαμε να επισκεφτούμε την γέφυρα. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1897 και τελείωσε το 1900 την περίοδο πριν την παγκόσμια έκθεση. Ονομάστηκε προς τιμήν του Αλεξάντερ του 3ου που δημιούργησε την γαλλορωσική συμμαχία του 1892. Είναι πολύ όμορφη, διακοσμημένη με λιοντάρια στις εισόδους της και επιχρυσωμένα αγάλματα κατά μήκος της γέφυρας. Στην άλλη άκρη του Σικουάνα βρίσκεται το μέγαρο των Απομάχων , ένα σύμπλεγμα κτηρίων που περιέχει μουσεία και γκαλερί με θέμα τους την στρατιωτική ιστορία της Γαλλίας και τον οίκο ευγηρίας για τους απόμαχους. Διασχίσαμε την γέφυρα και προχωρήσαμε προς τον Άιφελ , χαθήκαμε λίγο και παρόλο που προσπαθούσαμε να εντοπίσουμε τον πύργο για να βρούμε το δρόμο μας τα ψηλά κτήρια τον κάλυπταν και έτσι καταλήξαμε να βγούμε από την πίσω μεριά του. Δεν ξέρω τι περίμενα να νιώσω όταν θα τον έβλεπα αλλά εντυπωσιάστηκα από το πόσο μεγάλος είναι και από το πόσο πολύ κόσμος υπήρχε από κάτω του. Ευτυχώς που είχαμε κλείσει τα εισιτήρια από πριν έρθουμε Παρίσι γιατί η αναμονή για το εκδοτήριο ήταν δυόμιση ώρες! Ο πύργος χτίστηκε για την παγκόσμια έκθεση του 1889 και δεν είχαν σκοπό να τον διατηρήσουν άθικτο για περισσότερο από είκοσι χρόνια αλλά ο Γκουστάβ Άιφελ έκανε τα πάντα για να τον σώσει. Απόδειξε ότι όχι μόνο είναι μια φανταστική ατραξιόν για τους τουρίστες αλλά ότι έχει και επιστημονική αξία. Μάλιστα ο Άιφελ έπαιξε μεγάλο ρόλο στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο σαν κεραία ! Μπορεί βέβαια να είχαμε ήδη τα εισιτήρια αλλά υπήρχε μεγάλη ούρα για το πρώτο ασανσέρ οπότε καθυστερήσαμε αρκετά στη άνοδο προς την πρώτη μας στάση. Ο δεύτερος όροφος σε βάζει όμορφα στο mood του πύργου με τα τουριστικά μαγαζιά, το ρεστοράν και το macaroon bar. Σε ταξιδεύει εντελώς όμως με την υπέροχη θέα του. Βλέπεις τα πάντα, τον Λούβρο, την Μονμάρτη, το Norte Dame και πολλά άλλα! Ένιωσα πραγματικά όμορφα εκεί πάνω, ο αέρας ήταν πιο καθαρός και η πόλη διπλάσια πιο ρομαντική. Τώρα κατάλαβα γιατί το Παρίσι ήταν το κέντρο της μόδας και των τεχνών. Περιμέναμε λίγα ακόμα λεπτά για να πάρουμε το ασανσέρ μέχρι τον τελευταίο όροφο και παράλληλα σκεφτόμουν ένα σωρό αγχωτικές σκέψεις. Ήταν τόσο ψηλά! Ξαφνικά ο πύργος μου φαινόταν σαν να είναι φτιαγμένος από σπίρτα. Ξεπέρασα όμως πολύ γρήγορα τον φόβο μου διότι αν η θέα από τον δεύτερο ήταν υπέροχη, από τον τελευταίο όροφο ήταν απίθανη! Μάλιστα ένας κύριος έκανε πρόταση γάμου στην κοπέλα του και όλοι χειροκροτούσαν και τους έφεραν σαμπάνια να πιούν, συγκινητικό!
Αφού κατεβήκαμε από τον πύργο πήγαμε μέχρι το αγαπημένο παρκάκι των τουριστών από όπου πολλοί , και εμείς μαζί τους, ξαπλώσαμε στο γρασίδι για να δούμε την δύση του ηλίου με θέα τον Άιφελ και φυσικά να απολαύουμε το σόου με τα φωτάκια με το που θα έπεφτε το σκοτάδι. Μου έκανε φοβερή εντύπωση πως στις 9:30 το «βράδυ» ήταν ακόμα μέρα. Τι όμορφα χρώματα είχε ο ουρανός και πόσο εντυπωσιακός φαινόταν ο πύργος φωτισμένος.. Εκείνη την στιγμή ένιωθα τόσο ευτυχισμένη!
Με τον άντρα μου αποφασίσαμε να πεταχτούμε μέχρι το Τροκαντερό από όπου είχαμε διαβάσει μπορείς να βγάλεις εξαιρετικές φωτογραφίες τον πύργο. Και επειδή όλο αυτό το τρέξιμο μας είχε ανοίξει την όρεξη , επισκεφτήκαμε το κοντινότερο στο ξενοδοχείο μας φαγάδικο και πήραμε δυο κεμπάπ. Όχι τα μπιφτεκάκια που έχουμε εδώ στην Ελλάδα, πιο πολύ μοιάζει με γύρο. Νόστιμο και βαρύ, μας έριξε κατευθείαν στο κρεβάτι έτοιμοι να ξεκουραστούμε γιατί την επόμενη μέρα είχε ακόμα πιο πολύ τρέξιμο!
Το τρένο από την Λίλ έφτασε στο Paris Nord μετά από μια ώρα άνετου ταξιδιού. Το Paris Nord είναι από τους μεγαλύτερους σταθμούς τρένων στο Παρίσι και εξυπηρετεί πολλές πόλεις και χώρες. Από εκεί για να φτάσουμε στο ξενοδοχείο μας έπρεπε να πάρουμε το μετρό με προορισμό την στάση Pigalle. Βρήκαμε το ξενοδοχείο πολύ εύκολα, εξωτερικά έμοιαζε με αυτά τα φτηνά γαλλικά ξενοδοχεία που βλέπαμε στις παλιές ταινίες και το εσωτερικό χρειαζόταν μια ανακαίνιση. Μπήκαμε μέσα και αφήσαμε τα πράγματα μας στην ρεσεψιόν διότι το δωμάτιο μας δεν ήταν έτοιμο ακόμη και φύγαμε για να γνωρίσουμε το Παρίσι. Είχαμε τόσα να δούμε και δεν θέλαμε να χάσουμε ούτε λεπτό.


Πρώτη μας στάση η Μονμάρτη και η βασιλική της Ιερής Καρδίας (Sacre Coeur). Ήμουν ιδιαιτέρως χαρούμενη που βρισκόμουν στην πασίγνωστη και πολυαγαπημένη γειτονιά των καλλιτεχνών μιας αλλοτινής εποχής και που επιτέλους βάδιζα στους ίδιους δρόμους που τόσοι καλλιτέχνες είχαν περπατήσει δεκαετίες πριν. Ο ουρανός ήταν γκρίζος και με το που φτάσαμε στον ιερό ναό άρχισε να ψιχαλίζει. Ο χώρος έξω από τη Sacre Coeur ήταν γεμάτος κόσμο και για να μπεις μέσα έπρεπε να περιμένεις στην σειρά και ενώ η βροχή δυνάμωνε εμείς στεκόμασταν υπομονετικά κάτω από την ομπρέλα μας. Η Βασιλική της Ιερής Καρδιάς της Μονμάρτης χτίστηκε μεταξύ του 1875 και του 1912 από τον αρχιτέκτονα Πώλ Αμπάντι. Η τοποθεσία που χτίστηκε φημολογείται πως κάποτε στα αρχαία χρόνια ήταν τόπος συνάντησης των Δρυίδων ιερέων χαρίζοντας στην Βασιλική μια «μυστηριώδη» αίγλη. Θεωρείται το δεύτερο ψηλότερο σημείο του Παρισιού μετά τον πύργο του Άιφελ και το υλικό με το οποίο έχει χτιστεί διατηρείτε πάντα λευκό για αυτό και αποκαλούν την Βασιλική «ζαχαρένια». Η είσοδος στον ναό είναι δωρεάν και όποιος έρχεται πρώτη φορά στο Παρίσι πρέπει να την επισκεφτεί. Το εσωτερικό του ναού ήταν σκοτεινό, παντού υπήρχαν χώροι με τα κλασσικά κεριά των καθολικών και υπέροχα αγάλματα αγίων. Φυσικά και ο ναός ήταν γεμάτος με τουρίστες που έκαναν τον γύρο μαζί με εμάς θαυμάζοντας τα αγάλματα και τις τοιχογραφίες και μετά περνούσαν έξω, κάνοντας χώρο για τους επόμενους τουρίστες.









Η θέα από την κορυφή του λόφου όπου στέκεται η Βασιλική της Ιερής Καρδιάς είναι υπέροχη, σταθήκαμε λίγο να θαυμάσουμε το Παρίσι από ψηλά και βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες. Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε και τον πύργο του Άιφελ αλλά βρισκόταν πολύ μακριά και ίσα που φαινόταν. Κατεβήκαμε τα πάμπολλα σκαλιά προς τα στενά της Μονμάρτης με σκοπό να βρούμε τον τοίχο της αγάπης και μέχρι να τον βρούμε κάναμε μια μικρή βόλτα στα στενάκια περνώντας μπροστά από τα πολλά bistro της περιοχής. Φτάσαμε γρήγορα μπροστά από το τοίχο που είναι ντυμένος με σκούρο μπλε πλακάκι και την λέξη «σ’ αγαπώ» μεταφρασμένη στα ελληνικά και σε πολλές άλλες γλώσσες. Βρίσκεται μέσα σε ένα μικρό παρκάκι πίσω από την στάση του μετρό Abbesses.




Επόμενη στάση το παγκοσμίως γνωστό καμπαρέ Moulin Rouge! Μιλάμε για το κόκκινο καμπαρέ με τον ανεμόμυλο στην κορυφή του που έχουμε όλοι δει κάποια στιγμή της ζωής μας σε διάφορες φωτογραφίες, πίνακες και ταινίες. Το ορίτζιναλ κτήριο ολοκληρώθηκε το 1889 (όπως και ο πύργος του Άιφελ) την περίοδο της Belle Epoque αλλά κάηκε ολοσχερώς το 1915 και ξανά άνοιξε τις πόρτες του το 1919. Ήταν ένα καμπαρέ όπου οι χορεύτριες χόρευαν αισθησιακούς χορούς και οι καλλιτέχνες της εποχής τους έπιναν τα ποτά τους, έχει πλούσια ιστορία και γοητεία για όσους ενδιαφέρονται για το καμπαρέ και τις ρίζες του. Για να πω την αλήθεια μου εμένα δεν με εντυπωσίασε η εξωτερική του εμφάνιση και ακόμα λιγότερο εντυπωσιάστηκα από τη τιμή των εισιτήριων για να δεις μια παράσταση (κάπου στα 120 ευρώ). Παρόλα αυτά πρόκειτο για κάλο μέρος να βγάλεις φωτογραφίες, ένα Παριζιάνικο τουριστικό σημείο και για να το επισκεφτείς απλά κατεβαίνεις στην στάση του μετρό Blanche.Δίπλα από το Moulin Rouge βρίσκεται το Quick,μια παρισινή εκδοχή των McDonalds, ωραίο φαστ φούντ, σαφώς πιο ακριβό από ότι θα πληρώναμε στην Ελλάδα για ένα burger αλλά την δεδομένη στιγμή ήταν ότι ακριβώς χρειαζόμασταν. Ο δρόμος που οδηγούσε στο ξενοδοχείο μας ήταν γεμάτος με sex shops και διάφορα «ενδιαφέροντα» κλαμπς και μπαράκια. Γυρίσαμε κατά τις τέσσερις στο ξενοδοχείο για να ανεβάσουμε τα πράγματα μας στο δωμάτιο και να κανονίσουμε την πορεία του απογεύματος μας έτσι ώστε να δούμε όσα περισσότερα μπορούσαμε.


Από το δωμάτιο μας , το οποίο ήταν πολύ παλιό αλλά καθαρά γαλλικό, μπορούσες να δεις την Sacre Coeur και αυτό με χαροποίησε πολύ! Δεν καθίσαμε πολύ γιατί δεν θέλαμε να χάσουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το Παρίσι. Επόμενη στάση μας η γνωστή αψίδα του θριάμβου (Arc de Triomphe) . Ο Ναπολέων Α’ έκτισε την αψίδα για να μπορούν οι στρατιώτες του να περάσουν από κάτω της μετά την νίκη τους στο Αούστερλιτς το 1806 αλλά οι εργασίες σταμάτησαν μετά τις διαδοχικές του ήττες στην εκστρατεία κατά των ρώσων. Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν το 1836 μετά από την διαταγή του Λουδοβίκου-Φιλίππου του πρώτου. Επειδή απαγορεύεται να διασχίσεις τον δρόμο για να επισκεφτείς την αψίδα, ο σωστός τρόπος να το κάνεις είναι υπογείως. Βγάλαμε τις πρέπουσες φωτογραφίες και ακολουθώντας τις πινακίδες βρήκαμε τις σκάλες για την υπόγεια διάβαση προς την αψίδα. Αν θες μπορείς να επισκεφτείς και το εσωτερικό της αψίδας εμείς αποφασίσαμε να μην το κάνουμε. Υπήρχαν πολλοί τουρίστες στον χώρο και όλοι έβγαζαν φωτογραφίες το μνημείο με την φλόγα για τους πεσόντες του πρώτου παγκοσμίου πολέμου. Στους τοίχους της αψίδας ήταν διάφορα ονόματα και διακοσμητικά σχέδια.




Αποφασίσαμε αντί να πάρουμε το μετρό για τον πύργο του ΄Αιφελ απευθείας από την αψίδα να κατεβούμε με τα πόδια την Avenue des Champs-Elysees , μια από τις πιο γνωστές οδούς στο Παρίσι. Ο τεράστιος αυτός δρόμος ξεκινάει από την πλατεία Σαρλ Ντε Γκολ και φτάνει μέχρι την πλατεία Κονκορτ και αξίζει να τον περπατήσεις τόσο για την πολυτέλεια των μαγαζιών του όσο και για την αρχιτεκτονική των κτηρίων του. Αποφασίσαμε αντί να περπατήσουμε την Champs-Elysees να στρίψουμε δεξιά σε έναν δρόμο και καταλήξαμε να πάμε μέχρι την περιοχή που βρίσκεται ο Αίφελ με τα πόδια. Βγήκαμε κάπου ανάμεσα στον πύργο του Άιφελ και της γέφυρας του Αλεξάντρερ ΙΙ και επειδή είχαμε χρόνο μέχρι να ανεβούμε τον πύργο αποφασίσαμε να επισκεφτούμε την γέφυρα. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1897 και τελείωσε το 1900 την περίοδο πριν την παγκόσμια έκθεση. Ονομάστηκε προς τιμήν του Αλεξάντερ του 3ου που δημιούργησε την γαλλορωσική συμμαχία του 1892. Είναι πολύ όμορφη, διακοσμημένη με λιοντάρια στις εισόδους της και επιχρυσωμένα αγάλματα κατά μήκος της γέφυρας. Στην άλλη άκρη του Σικουάνα βρίσκεται το μέγαρο των Απομάχων , ένα σύμπλεγμα κτηρίων που περιέχει μουσεία και γκαλερί με θέμα τους την στρατιωτική ιστορία της Γαλλίας και τον οίκο ευγηρίας για τους απόμαχους. Διασχίσαμε την γέφυρα και προχωρήσαμε προς τον Άιφελ , χαθήκαμε λίγο και παρόλο που προσπαθούσαμε να εντοπίσουμε τον πύργο για να βρούμε το δρόμο μας τα ψηλά κτήρια τον κάλυπταν και έτσι καταλήξαμε να βγούμε από την πίσω μεριά του. Δεν ξέρω τι περίμενα να νιώσω όταν θα τον έβλεπα αλλά εντυπωσιάστηκα από το πόσο μεγάλος είναι και από το πόσο πολύ κόσμος υπήρχε από κάτω του. Ευτυχώς που είχαμε κλείσει τα εισιτήρια από πριν έρθουμε Παρίσι γιατί η αναμονή για το εκδοτήριο ήταν δυόμιση ώρες! Ο πύργος χτίστηκε για την παγκόσμια έκθεση του 1889 και δεν είχαν σκοπό να τον διατηρήσουν άθικτο για περισσότερο από είκοσι χρόνια αλλά ο Γκουστάβ Άιφελ έκανε τα πάντα για να τον σώσει. Απόδειξε ότι όχι μόνο είναι μια φανταστική ατραξιόν για τους τουρίστες αλλά ότι έχει και επιστημονική αξία. Μάλιστα ο Άιφελ έπαιξε μεγάλο ρόλο στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο σαν κεραία ! Μπορεί βέβαια να είχαμε ήδη τα εισιτήρια αλλά υπήρχε μεγάλη ούρα για το πρώτο ασανσέρ οπότε καθυστερήσαμε αρκετά στη άνοδο προς την πρώτη μας στάση. Ο δεύτερος όροφος σε βάζει όμορφα στο mood του πύργου με τα τουριστικά μαγαζιά, το ρεστοράν και το macaroon bar. Σε ταξιδεύει εντελώς όμως με την υπέροχη θέα του. Βλέπεις τα πάντα, τον Λούβρο, την Μονμάρτη, το Norte Dame και πολλά άλλα! Ένιωσα πραγματικά όμορφα εκεί πάνω, ο αέρας ήταν πιο καθαρός και η πόλη διπλάσια πιο ρομαντική. Τώρα κατάλαβα γιατί το Παρίσι ήταν το κέντρο της μόδας και των τεχνών. Περιμέναμε λίγα ακόμα λεπτά για να πάρουμε το ασανσέρ μέχρι τον τελευταίο όροφο και παράλληλα σκεφτόμουν ένα σωρό αγχωτικές σκέψεις. Ήταν τόσο ψηλά! Ξαφνικά ο πύργος μου φαινόταν σαν να είναι φτιαγμένος από σπίρτα. Ξεπέρασα όμως πολύ γρήγορα τον φόβο μου διότι αν η θέα από τον δεύτερο ήταν υπέροχη, από τον τελευταίο όροφο ήταν απίθανη! Μάλιστα ένας κύριος έκανε πρόταση γάμου στην κοπέλα του και όλοι χειροκροτούσαν και τους έφεραν σαμπάνια να πιούν, συγκινητικό!













Αφού κατεβήκαμε από τον πύργο πήγαμε μέχρι το αγαπημένο παρκάκι των τουριστών από όπου πολλοί , και εμείς μαζί τους, ξαπλώσαμε στο γρασίδι για να δούμε την δύση του ηλίου με θέα τον Άιφελ και φυσικά να απολαύουμε το σόου με τα φωτάκια με το που θα έπεφτε το σκοτάδι. Μου έκανε φοβερή εντύπωση πως στις 9:30 το «βράδυ» ήταν ακόμα μέρα. Τι όμορφα χρώματα είχε ο ουρανός και πόσο εντυπωσιακός φαινόταν ο πύργος φωτισμένος.. Εκείνη την στιγμή ένιωθα τόσο ευτυχισμένη!


Με τον άντρα μου αποφασίσαμε να πεταχτούμε μέχρι το Τροκαντερό από όπου είχαμε διαβάσει μπορείς να βγάλεις εξαιρετικές φωτογραφίες τον πύργο. Και επειδή όλο αυτό το τρέξιμο μας είχε ανοίξει την όρεξη , επισκεφτήκαμε το κοντινότερο στο ξενοδοχείο μας φαγάδικο και πήραμε δυο κεμπάπ. Όχι τα μπιφτεκάκια που έχουμε εδώ στην Ελλάδα, πιο πολύ μοιάζει με γύρο. Νόστιμο και βαρύ, μας έριξε κατευθείαν στο κρεβάτι έτοιμοι να ξεκουραστούμε γιατί την επόμενη μέρα είχε ακόμα πιο πολύ τρέξιμο!


Last edited: