Δανία Ισλανδία Πλήρης γύρος Ισλανδίας, κεντρική έρημος, Δυτικά Φιορδ και μια τζούρα από Γροιλανδία

piccolo_mondo

Member
Μηνύματα
851
Likes
776
isabelle said:
piccolo_mondo, να πας ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ χωρίς δεύτερη σκέψη

1. Είναι ένα από τα ελάχιστα μέρη που δεν χώρεσαν στη δική μου γύρα, άρα το φόρουμ χρειάζεται επειγόντως ανταπόκριση. Αν δεν το κατάλαβες, απ' αυτή τη στιγμή είσαι σε διατεταγμένη υπηρεσία εξερεύνησης. :3519:

2. Αν ψάξεις λίγο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βρεις οργανωμένες εκδρομες με εκκίνηση το Heimaey τόσο χερσαίες όσο και θαλάσσιες. Τελείως πρόχειρα βρήκα αυτό Visit Westman Islands - Visit Vestmannaeyjar
Επί τόπου, λογικα θα εντοπίσεις και άλλες εναλλακτικές λύσεις.
Αν αφαιρέσεις το κόστος του πηγαινελα του αυτοκινήτου με το φέρρυ μποτ δεν νομίζω το "πακέτο" να σας κοστίσει πολύ παραπάνω. Επιπλέον μπορείς να κάνεις ωραιότατες εκδρομές με τα πόδια τόσο στο ηφαίστειο όσο και σε σημείο όπου μαζεύονται τα puffins. Τέλος έχεις την δυνατότητα να πάρεις καραβάκι για τον γύρο του νησιού, whale watching και άλλα συναφή.
Σε μια μέρα, τα βασικά τα προλαβαίνεις, αλλά αν έχεις χρόνο για μια διανυκτέρευση, ακόμα καλύτερα!

Hydronnetta, Anna-Panos, καλή μας δύναμη! Με την piccolo_mondo και τις live ανταποκρίσεις της είναι σαφές ότι μας περιμένουν πολλές ακόμα δύσκολες μέρες για την ψυχική μας υγεία. Στην εντατική και πάλι-πλάι θα το βγάλουμε το υπόλοιπο καλοκαίρι.
isabelle σ' ευχαριστω πολυ για την αμεση απαντηση! Δυστυχως δεν θα εχω διανυκτερευση, ουτε καν ολοκληρη μερα, παρα μονο λιγες ωρες. Κ ακριβως γι αυτο ειχα ενδοιασμους, αν πεζοι, σε λιγες μονο ωρες, εχει καποιο νοημα.. Επισης οι πληροφοριες που συγκεντρωσα απο συνομιλιες με ντοπιους αναφερουν οτι το αυτοκινητο χρειαζεται. Προσωπικα δεν θα το επελεγα καν, αν υπηρχε ανεση χρονου. Ειδαμε κ εμεις τις οργανωμενεσ εκδρομες κ πιθανοτατα θα επιλεξουμε καποιο boat tour γυρω απο το νησακι Heimaey.
 

isabelle

Member
Μηνύματα
902
Likes
4.165
Viti όπως λέμε κόλαση

Μετά το πέρασμα του Lindaa, ο δρόμος για την Asja ανοίγεται μπροστά μας ελεύθερος από υδάτινα εμπόδια, όχι όμως λιγότερο θεαματικός.

awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja17.preview.JPG

Κι αν η έκφραση «σεληνιακό τοπίο» έχει γίνει χιλιοπιπιλισμένη καραμέλα και διαβάζεται πλέον ως ένα ακόμη φθαρμένο συγγραφικό κλισέ, εδώ ωστόσο θα την χρησιμοποιήσω δικαιωματικά. Και μάλιστα με τη βούλα της NASA: Απ’ όλο τον πλανήτη Γη, τα απέραντα πεδία λάβας της Askja επέλεξαν οι υπεύθυνοι του αμερικάνικου διαστημικού προγράμματος για την εκπαίδευση των αστροναυτών του Απόλλων 11 εν όψει της πρώτης βόλτας του Ανθρώπου στο φεγγάρι. Τυχαίο; Δεν νομίζω.

awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja19.preview.JPG

Φτάσαμε. Εντάξει, όχι ακριβώς. Κάπου όμως εδώ θα πρέπει ν’ αφήσουμε το αυτοκίνητο και να τραβήξουμε με τα πόδια το μονοπάτι που μετά από δυόμιση περίπου χιλιόμετρα οδηγεί στο σκοτεινό αντικείμενο του πόθου μας: τη καρδιά της Askja. Αύγουστος μήνας, μα το κρύο περονιάζει δαιμονισμένα. Κι ο αέρας φυσάει πιο δαιμονισμένα ακόμα. Τον έχουμε ακριβώς κόντρα στην πορεία μας, ένα συμπαγές τείχος όπου μάταια πασχίζουμε ν’ ανοίξουμε κάποια ρωγμή για να διαβούμε. Λες και σε κάθε μας βήμα ένα τεράστιο αόρατο χέρι μας σπρώχνει πίσω στην αφετηρία. Μπροστά μας προπορεύεται ο πολυεθνικός γαλαξίας των επιβατών του ισλανδικού “mountain bus” που τρεις φορές τη βδομάδα πραγματοποιεί ημερήσια εκδρομή αλέ-ρετούρ Myvatn-Askja. Τελικά καταλήγουμε να περπατάμε όλοι ζιγκ ζαγκ σαν ιστιοφόρα στη θύελλα, προσπαθώντας να πάρουμε τον άνεμο από τα πλάγια. Έτσι διπλασιάζουμε σχεδόν την απόσταση για το ηφαίστειο αλλά δεν γίνεται αλλιώς.


Ο ηφαιστειακός κατακλυσμός που γέννησε την καλδέρα της Askja χρονολογείται από το 1875, έτος κατά το οποίο η ισλανδική Μητέρα Γη έβγαλε το μέσα έξω της με τη μορφή δύο κυβικών χιλιομέτρων τέφρας, μέρος της οποίας προσγειώθηκε ακόμα και στην ηπειρωτική Ευρώπη. Από το οργισμένο αυτό ξέσπασμα προέκυψε μία χαώδης καθίζηση πενήντα τετραγωνικών χιλιομέτρων καρβουνιασμένης γης, τμήματα της οποίας διασχίσαμε κι εμείς για να φτάσουμε ως εδώ. Όταν δε στη συνέχεια κατέρρευσε ο θάλαμος του μάγματος που έθρεψε τον θυμό του ηφαιστείου, στη θέση του δημιουργήθηκε ένας δεύτερος μικρότερος κρατήρας έντεκα τετραγωνικών χιλιομέτρων όπου βρήκε φιλόξενη αγκαλιά η βαθύ μπλε χρώματος λίμνη Οskjuvatn. Βρεφικής ηλικίας από γεωλογική άποψη, η λίμνη αυτή ωστόσο ήδη βαρύνεται από μια μακάβρια ιστορία: Κατά τη διάρκεια εξερευνητικής αποστολής το 1907, δύο Γερμανοί επιστήμονες, οι Walter von Knebel και Max Rudloff εξαφανίστηκαν για πάντα στα 220 μέτρα βάθος των νερών της χωρίς να βρεθεί ποτέ το παραμικρό ίχνος τους πέρα από το μικρό πλεούμενο που τους μετέφερε.

awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja33.preview.JPG


Μα η αδιαφιλονίκητη σταρ του ηφαιστειακού συμπλέγματος της Askja είναι ο μόλις 150 μέτρων διαμέτρου κρατήρας Viti. Viti όπως λέμε κόλαση, αφού αυτό είναι το νόημα της λέξης στα ισλανδικά.

Παράταιρη ονομασία θα σκεφτούν οι περισσότεροι, εθισμένοι στο κλασικό στερεότυπο που θέλει την αμαρτωλή πελατεία του βασιλείου του Βελζεβούλ να σιγοψήνεται στον αιώνα τον άπαντα σε πυρακτωμένα καζάνια τυλιγμένα στις φλόγες. Όποιος όμως αντιμετωπίσει έστω και για λίγο την ανελέητη παγωνιά της ισλανδικής ενδοχώρας διασχίζοντας τις απανθρακωμένες εκτάσεις της, θα νοιώσει στο πετσί του ότι η ισλανδική εκδοχή της κόλασης ως μια έρημη κατεψυγμένη επικράτεια απόλυτης μοναξιάς δεν είναι απαραίτητα λιγότερο οδυνηρή. Άσε που στην Ισλανδία, ο πάγος είναι μόνο η επίφαση αφού πάντα κάποια φωτιά σιγοβράζει από κάτω. Έτσι λοιπόν, σχεδόν κολλητός με τη λίμνη Oskjuvatn ως ένα είδος «παρα-καλδέρας», ο Viti μοιάζει πράγματι σαν ένα ανοιχτό στόμιο της κόλασης, έτοιμο να σε καταπιεί στα γαλακτώδη βάθη του τα οποία θερμαίνονται από τα σπλάχνα του ηφαιστείου φτάνοντας στην επιφάνεια τους είκοσι πέντε με τριάντα βαθμούς κελσίου.


awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja24.preview.JPG

Μα τι είναι αυτές οι σκουρόχρωμες κουκίδες σαν τις μύγες μέσα στο γάλα; Αποσβολωμένοι από την απόκοσμη ομορφιά του τοπίου, θα χρειαστούμε λίγο χρόνο μέχρι να συνειδητοποιήσουμε αυτό που ήδη γνωρίζουμε από σχετικά αναγνώσματα: ότι κάποιοι γενναίοι επισκέπτες όχι μόνο κατεβαίνουν τις γλιστερές απότομες πλαγιές του Viti για μια πιο στενή γνωριμία μαζί του, παρά βαφτίζονται κι όλας στα χλιαρά νερά του. Ε, αυτό πιά!

awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja25.preview.JPG


awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja26.preview.JPG


Διακινδυνεύοντας να τσαλακώσω δια παντός το ίματζ μου ως αμετανόητη κυνηγός της περιπέτειας, θα σταθώ από την πλευρά της αλήθειας και θα το ομολογήσω ευθαρσώς: όχι δεν βουτήξαμε. Ούτε εγώ, ούτε κανείς άλλος από την γλυκιά συμμορία των τεσσάρων. Γεγονός είναι ότι για αρκετή ώρα ταλαντευτήκαμε, ειδικά όταν διαπιστώσαμε με χαρά και ικανοποίηση ότι η πλειονότητα των λουομένων κολυμπούσε σύμφωνα με τις επιταγές της Φύσης, δηλαδή χωρίς το περιττό αξεσουάρ που αποκαλείται μαγιό. The Icelandic way. Σωστοί!


awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja31.preview.JPG


Τελικά όμως, το τσουχτερό κρύο και κυρίως η βαρεμάρα του κατέβα-ξανασκαρφάλωσε επικράτησαν.


awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja36.preview.JPG


Ντάξει μωρέ, και τι έγινε δηλαδή; Πες πως μπήκαμε! Μήπως χρωστάμε σε κανέναν απολογισμό πεπραγμένων; Άσε που πάντα μ’ αρέσει ν’ αφήνω πίσω μου κάτι ανεκπλήρωτο σαν μια καλή δικαιολογία για μελλοντικό γυρισμό.

Στο δρόμο της επιστροφής για τ’ αυτοκίνητο, με ευνοϊκό άνεμο στα πανιά μας αυτή τη φορά, διανύουμε την απόσταση σε χρόνο dt. Σ’ αυτό βοηθάει και το σχετικό τροχαδάκι στο οποίο επιδιδόμαστε σε μια μάλλον απέλπιδα προσπάθεια να ζεσταθούμε.

awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja39.preview.JPG

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες που επισκέπτονται την Askja με αφετηρία το Myvatn, είτε επιστρέφουν αυθημερόν σ’ αυτό, είτε κατευθύνονται για διανυκτέρευση στο Egilsstadir και την ανατολική ακτή. Εμείς, επειδή δεν βιαζόμαστε, κι επειδή η ακατοίκητη και ανεξερεύνητη ενδοχώρα ασκεί πάνω μας μια ακατανίκητη γοητεία, έχουμε αποφασίσει να μείνουμε όσο γίνεται περισσότερο κοντά της καταλύοντας στην φάρμα Adalbol. Η εν λόγω φάρμα είναι η πιο μεσόγεια (δηλαδή η πιο "εσωτερική" και απομακρυσμένη από τις ακτές) ολόκληρης της Ισλανδίας. Τιμή δίκλινου 41 ευρώ. Ιδού και το σαίτ: http://www.simnet.is/samur/en_index.html

Η συνέχιση της διαδρομής μας για από την Askja για το Adalbol μέσω της F910 παρουσιάζει κι αυτή τις κατά τόπους δυσκολίες της (αμμώδη και βραχώδη περάσματα, μία ακόμη διάσχιση ποταμού) καμιά όμως τόσο σημαντική που να αξίζει τον κόπο να αναφερθεί. Ίσως πάλι να έχουμε πια εξοικειωθεί και να μην μασάμε.

awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja40.preview.JPG

awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja43.preview.JPG


Στην πορεία μας διασταυρωνόμαστε και μ’ ένα μικρό κομβόι ξένοιαστων καβαλάρηδων μοτοσικλετιστών. Αυτοί κι αν δεν μασάνε!

awww.zyrinis.gr_sites_default_files_images_asja41.preview.JPG


Στο Adalbol, εκτός από ζεστό ντους και ζεστά κρεβάτια, o Samur (ο ιδιοκτήτης) μας διαθέτει ως είθισται την κουζίνα του για την ετοιμασία του παραδοσιακού (πλέον!) βραδινού μας. Μα το σημαντικότερο, μας διαθέτει την πείρα του, προτείνοντάς μας διαδρομές για την επόμενη μέρα. Ο στόχος μας αυτή τη φορά είναι ... κινούμενος και γι αυτό εμπεριέχει και μεγάλο ποσοστό απροσδιοριστίας. Θα έχουμε άραγε την τύχη να συναντήσουμε αύριο κάποιον από τους σπάνιους τάρανδους της ανατολικής ισλανδικής ενδοχώρας;
 
Last edited by a moderator:

deka

Member
Μηνύματα
471
Likes
347
Επόμενο Ταξίδι
Mama Africa
Ταξίδι-Όνειρο
Περού/Γουατεμάλα/Ν.Πάσχα
Σκέτη μαγεία, Isabelle! Δεν έχω λόγια... ;)
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.880
Likes
14.417
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Οι περιγραφές σου με έχουν μαγέψει ! Μεγάλο ταλέντο ;)
 

isabelle

Member
Μηνύματα
902
Likes
4.165
Είναι ένα ερώτημα στο οποίο δεν έχω κάποια ολοκληρωμένη ικανοποιητική απάντηση (μόνο κάποιες αποσπασματικές σκέψεις), και που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί μας :
«Αντικειμενικά» (επίτηδες το βάζω σε εισαγωγικά), η ισλανδική ενδοχώρα μόνο ωραία δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί (τι θα πει όμως «ωραίο»?). Διασχίζοντας αυτόν τον κρανίου τόπο, πολλές ένοιωσα ότι αυτό που έβλεπα τριγύρω μου, δεν ήταν ουσιαστικά παρά εικόνες από το μέλλον του πλανήτη, έτσι όπως θα τον καταντήσει ο άνθρωπος αν οδηγηθεί στην έσχατη παραφροσύνη της πυρηνικής αυτοκαταστροφής. Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει γοητευτικό στα μάτια μας ένα τόσο ζοφερό περιβάλλον, απόλυτα εχθρικό προς την επιβίωση του ανθρώπινου είδους;
 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Είναι ένα ερώτημα στο οποίο δεν έχω κάποια ολοκληρωμένη ικανοποιητική απάντηση (μόνο κάποιες αποσπασματικές σκέψεις), και που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί μας :
«Αντικειμενικά» (επίτηδες το βάζω σε εισαγωγικά), η ισλανδική ενδοχώρα μόνο ωραία δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί (τι θα πει όμως «ωραίο»?). Διασχίζοντας αυτόν τον κρανίου τόπο, πολλές ένοιωσα ότι αυτό που έβλεπα τριγύρω μου, δεν ήταν ουσιαστικά παρά εικόνες από το μέλλον του πλανήτη, έτσι όπως θα τον καταντήσει ο άνθρωπος αν οδηγηθεί στην έσχατη παραφροσύνη της πυρηνικής αυτοκαταστροφής. Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει γοητευτικό στα μάτια μας ένα τόσο ζοφερό περιβάλλον, απόλυτα εχθρικό προς την επιβίωση του ανθρώπινου είδους;
Καθένας αντιλαμβάνεται διαφορετικά το ωραίο (όπως κι εσύ έβαλες σε παρένθεση). Για μένα, ωραίο (περισσότερο όσον αφορά τα ταξίδια), είναι το διαφορετικό.
Σε καμία περίπτωση δεν πιστεύω πως κάποιος βλέπει κάτι ωραίο, αν σκεφτεί μια μόνιμη κατάσταση ή σε μεγαλύτερη έκταση, όπως δηλαδή αυτό που περιγράφεις-μια πυρηνική καταστροφή. Τότε όντως η όλη κατάσταση είναι ζοφερή.
Φυσικά, αν ''αντικειμενικά'', το περιβάλλον ήταν ''ωραίο'', φαντάζομαι ότι τώρα δε θα ήταν έτσι, παρά τριγύρω θα υπήρχαν σπίτια....καφέ...κλπ.
Πραγματικά όμως, με έβαλες σε σκέψεις και δεν ξέρω ούτε εγώ τι μπορεί να μας γοητεύει ακόμη και σε αυτό το διαφορετικό, αλλά ταυτόχρονα ξερό, άγριο περιβάλλον. Μήπως κάτι μας ''εξιτάρει'' και δε μας γοητεύει απλά; Μήπως απλώς η ιδέα και το ότι ζούμε ''εκ του ασφαλούς'';
 

piccolo_mondo

Member
Μηνύματα
851
Likes
776
Είναι ένα ερώτημα στο οποίο δεν έχω κάποια ολοκληρωμένη ικανοποιητική απάντηση (μόνο κάποιες αποσπασματικές σκέψεις), και που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί μας :
«Αντικειμενικά» (επίτηδες το βάζω σε εισαγωγικά), η ισλανδική ενδοχώρα μόνο ωραία δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί (τι θα πει όμως «ωραίο»?). Διασχίζοντας αυτόν τον κρανίου τόπο, πολλές ένοιωσα ότι αυτό που έβλεπα τριγύρω μου, δεν ήταν ουσιαστικά παρά εικόνες από το μέλλον του πλανήτη, έτσι όπως θα τον καταντήσει ο άνθρωπος αν οδηγηθεί στην έσχατη παραφροσύνη της πυρηνικής αυτοκαταστροφής. Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει γοητευτικό στα μάτια μας ένα τόσο ζοφερό περιβάλλον, απόλυτα εχθρικό προς την επιβίωση του ανθρώπινου είδους;
Σκεφτομουν οσο ημουν εκει οτι θα σας γραψω μια ιστορια κ θα ξεκιναει καπως ετσι: "ok, η Ισλανδια δεν ειναι τοσο ομορφη, ειναι απλα ιδιαιτερη, μοναδικη κλπ.."
Για καποιο λογο (post-Iceland effect?) δεν θελω να "επισημοποιησω" γραπτως τετοιες σκεψεις..
Η Ισλανδια ειναι η φυση ανεγγιχτη, ο πλανητης μας, η ζωη, ειναι η αληθεια μας..
Κ ισως ηταν μενα πρωτη φορα μεχρι σημερα που βρεθηκα τοσο κοντα στην αληθεια και χωρις "ουνους", οπως αρεσκομαι να αποκαλω τις ορδες τουριστων που κατακλυζουν τα ομορφα μερη, χωρις καποιος να μου ζητησει να πληρωσω εισητηριο για να γνωρισω την φυση.. Κ καπως ετσι αποκτας την αισθηση οτι η γη σου ανηκει, ο τοπος που επισκεπτεσαι δεν ειναι σε "βιτρινα" που τον χαιρονται καποιοι αλλοι κ εσυ απλα βρεθηκες εκει καποιες μερες and that’s it..
Η Ισλανδια σου δινεται, κ οσο πιο αποκοσμη κ εχθρικη φαινεται, τοσο πιο δικια σου γινεται..
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.181
Μηνύματα
883.248
Μέλη
38.892
Νεότερο μέλος
Petr23

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom