Ρωσία Στη γη των Σοβιετικών,των τσάρων και της ματριόσκας

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.659
Likes
50.482
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Ας βάλει ένας ταλαίπωρος mod τα πολιτικά σχόλια σε ένα άσχετο τόπικ (π.χ. με τίτλο "Ρωσοφιλία και Ελλάδα" ή "Ελάτε σφαχτείτε για το σε ποιον σύμμαχο την έχουμε δείξει μεγαλύτερη την αγνωμοσύνη") κι ας αφήσουμε την ταξιδιωτική ιστορία ήσυχη. Μια χαρά ωραία ιστορική συζήτηση μπορεί να γίνει αλλά ΟΧΙ ΕΔΩ, εδώ είναι ταξιδιωτική ιστορία, δε φταίει όποιος θέλει να δει μερικές φωτογραφίες και να βρει πληροφορίες για τα αξιοθέατα της Ρωσίας να διαβάζει για τα ναπάλμ και τον Παπανδρέου εκτός κι αν στο μετρό της Μόσχας έχει και κανένα μωσαϊκό του Αντρέα να καταπίνει ναπάλμ.

Και ναι, δε χρειάζεται να συμφωνούμε όλοι με το συγγραφέα της κάθε ιστορίας για όλες τις απόψεις του, αλλά είθισται να τον/την αφήνουμε να γράψει ιστορία κι όχι να απολογείται γι αυτές, όσο κι αν διαφωνούμε ή συμφωνούμε. Όποιος γράφει ιστορία κάνει ένα κόπο αμισθί και για το κέφι και το ψώνιο του, που αποβαίνει προς ώφελος των αναγνωστών, μην αποθαρρύνουμε και τους επόμενους από το να γράψουν.
 
Last edited:
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
Φωτο με ουρανό για τον @KonstantinosAlyona που αγαπά τη Μόσχα και τις φωτο που περιλαμβάνουν ουρανό
View attachment 211133
:):):) Να 'σαι καλά, έχω να πάω κάμποσο καιρό, και η αλήθεια είναι ότι πάντα χαίρομαι να την επισκέπτομαι, όπως (κυρίως) και οτιδήποτε "παρακμιακό" εκτός πόλεων υπάρχει σ' εκείνη την περιοχή του κόσμου. Διαβάζω με πολύ μεγάλη προσοχή την ιστορία και την οπτική σου από εκεί. ;)
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.091
Likes
23.855
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Και ναι, δε χρειάζεται να συμφωνούμε όλοι με το συγγραφέα της κάθε ιστορίας για όλες τις απόψεις του, αλλά είθισται να τον/την αφήνουμε να γράψει ιστορία
Σωστότατος.
Συμφωνώ απόλυτα.
 

alma

Member
Μηνύματα
3.718
Likes
15.052
Βρισκόμασταν σε ένα από τα πιο εμβληματικά σημεία της Μόσχας. Ένα σημείο που παρουσιάζεται σε καρτ-ποστάλ, εξώφυλλα- και όχι μόνο-ταξιδιωτικών οδηγών, ακόμη και σε βιβλία εκμάθησης ρώσικων. Ο καθεδρικός του Αγίου Βασιλείου( Собор Василия Блаженного), με τους εντυπωσιακούς, πολύχρωμους κρεμμυδοειδείς τρούλους είναι σύμβολο για την πόλη. Η ανέγερση του παραγγέλθηκε από τον τσάρο Ιβάν τον Τρομερό, για να γιορτάσει την νίκη απέναντι στους Μογγόλους και την κατάκτηση του χανάτου του Καζάν το 1522. Μάλιστα, ο θρύλος λέει πως ο Ιβάν ο Τρομερός εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ από το αποτέλεσμα, που…..τύφλωσε τον αρχιτέκτονα για να τον εμποδίζει να ξαναφτιάξει κάτι εξίσου επιβλητικό. Τα μεγάλα σκούρα σύννεφα, το κρύο και η μουντάδα του καιρού, έκαναν εύκολη την νοητή μεταφορά μας στο παρελθόν, σε καιρούς σκοτεινούς , δύσκολους και ιστορικούς.

DSC06481 (2).JPG


DSC06482 (2).JPG


DSC06493 (2).JPG



Μπήκαμε στο εσωτερικό του ναού, που πληρώνει κανείς για να μπει αφού λειτουργεί ως μουσείο.
DSC06494 (2).JPG


DSC06499 (2).JPG


DSC06500 (2).JPG

Μπροστά από την εκκλησία βρίσκεται ένα μπρούντζινο μνημείο (Памятник Минину и Пожарскому), που κατασκευάστηκε προς τιμήν του πρίγκιπα Дмитрий Михайлович Пожарский και του Кузьма Минин, οι οποίοι οργάνωσαν το 1611-12, την αντίσταση ενάντια στους Πολωνούς εισβολείς. Μέχρι το 1924, το άγαλμα βρισκόταν στο κέντρο της Κόκκινης Πλατείας, αλλά για να μην εμποδίζει τις μεγάλες στρατιωτικές παρελάσεις, οι Σοβιετικοί αποφάσισαν να το μεταφέρουν μπροστά από το ναό του Αγίου Βασιλείου.

DSC06492 (2).JPG




Συνεχίσαμε την περιπλάνηση μας στην Κόκκινη Πλατεία αλλά αποφασίσαμε να μην μπούμε μέσα στο μαυσωλείο του Λένιν,όπου φυλάσσεται το βαλσαμωμένο σώμα του, ενώ εφόσον στο Κρεμλίνο θα μπαίναμε την επόμενη, το θαυμάσαμε αρχικά από το εντυπωσιακό εξωτερικό του, που σε προϊδεάζει βέβαια, για την μεγαλοπρέπεια που θα συναντήσεις και μέσα.

DSC06501 (2).JPG




DSC06505 (2).JPG


DSC06503 (2).JPG

Κατευθυνθήκαμε στον Александровский сад. Ο κήπος πήρε το όνομα του, από τον Τσάρο Αλέξανδρο τον Πρώτο, ο οποίος παρήγγειλε στον αρχιτέκτονα Joseph Bové, την αποκατάσταση μέρους της πόλης που είχε καταστραφεί από τους Ναπολεόντειους Πολέμους.
DSC06529 (2).JPG


DSC06544 (2).JPG


DSC06541 (2).JPG


Φτάσαμε λοιπόν στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, αφιερωμένο στους Σοβιετικούς στρατιώτες που έδωσαν την ζωή τους κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, για την απελευθέρωση από την ναζιστική Γερμανία.

Στο μνημείο η φλόγα καίει άσβεστη και η επιγραφή λέει: “Имя твоё неизвестно, подвиг твой бессмертен”, δηλαδή «Το όνομα σου άγνωστο, το κατόρθωμα σου αθάνατο».

DSC06530 (2).JPG


DSC06531 (2).JPG

DSC06532 (2).JPG



Σε κοντινό σημείο μνημονεύονται τα ονόματα ηρωικών Σοβιετικών πόλεων.

DSC06533 (2).JPG


DSC06535 (2).JPG


DSC06537 (2).JPG



DSC06534 (2).JPG


Παρακάτω βρίσκεται ο εντυπωσιακός οβελίσκος με τον δικέφαλο αετό που κατασκευάστηκε το 1913 για τα 300 χρόνια της δυναστείας των Ρομανώφ. Επι Σοβιετικής Ένωσης έγιναν αλλαγές και τα ονόματα των Ρομανώφ αντικαταστάθηκαν με ονόματα θεωρητικών της επανάστασης όπως ο Μαρξ και ο Εγκελς. Ωστόσο το 2013 τα ονόματα των Ρομανώφ επέστρεψαν.


DSC06543 (2).JPG
 
Last edited:

alma

Member
Μηνύματα
3.718
Likes
15.052
Έξω από το Κρεμλίνο στέκεται ένα τεράστιο άγαλμα με ένα εξίσου μεγάλων διαστάσεων σταυρό στο χέρι του. Μοιάζει να βλέπει τα πάντα στην πόλη και είναι αρκετά εντυπωσιακό, τόσο περνώντας δίπλα του, όσο και βλέποντας το από μακριά να στέκει αγέρωχο, ενώ γύρω του συνεχίζεται το πυκνό μποτιλιάρισμα των αυτοκινήτων μιας συνηθισμένης μέρας στην πολύβουη Μόσχα.

Φυσικά αναφορά στο άγαλμα δεν υπήρχε στον ταξιδιωτικό οδηγό μας, μιας και η ανέγερση του είναι πρόσφατη και έγινε το 2016.

Το πανύψηλο άγαλμα αναπαριστά τον Άγιο Βλαδίμηρο ή Βλαδίμηρο Α’ τον Μεγάλο, ο οποίος υπήρξε αρχηγός του κράτους των Ρως και ήταν αυτός που εισήγαγε στην χώρα την Χριστιανική Ορθόδοξη πίστη ως επίσημη θρησκεία. Βαπτίστηκε Χριστιανός Ορθόδοξος και παντρεύτηκε την Άννα Πορφυρογέννητη, κόρη του Βυζαντινού Αυτοκράτορα Ρωμανού Β’ και αδελφή των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων Βασιλείου του Βουλγαροκτόνου και Κωνσταντίνου Η’. Η ανέγερση μάλιστα του αγάλματος αποτέλεσε άλλη μια αφορμή (ή αιτία) έντασης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, μιας και τον Άγιο Βλαδίμηρο, εκτός από τους Ρώσους διεκδικούν και οι Ουκρανοί.

DSC06558 (2).JPG


DSC06560 (2).JPG


DSC06563 (2).JPG


Συνεχίζοντας το περπάτημα διαπιστώσαμε πως μόλις είχαμε κάνει ένα από τα βασικά λάθη που πρέπει να αποφύγει κανείς σε ταξίδι….Ξεχάσαμε να φορτίσουμε την φωτογραφική μηχανή, που είχε ήδη βγάλει ειδοποίηση πως άδειαζε από μπαταρία…

DSC06561 (3).JPG


DSC06556 (2).JPG





DSC06554 (2).JPG

DSC06555 (2).JPG


DSC06565 (2).JPG


DSC06566 (2).JPG


Περπατήσαμε ως το ναό του Χριστού Σωτήρος (“Храм Христа Спасителя”) . Λέγεται πως είναι η ψηλότερη ορθόδοξη εκκλησία του κόσμου.Η ιστορία της συγκεκριμένης εκκλησίας με είχε εντυπωσιάσει πολύ πριν το ταξίδι, όταν διάβαζα για αυτήν σε ένα ρώσικο κείμενο.

Η εκκλησία όμως που αντικρίζει κανείς σήμερα δεν είναι η αρχική. Ο αρχικός ναός κατεδαφίστηκε την δεκαετία του’30 με εντολή του Στάλιν και κάποια από τα μάρμαρα του ναού, βρέθηκαν να κοσμούν σταθμούς μετρό. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή. Η ανέγερση της εκκλησίας για πρώτη φορά, αποφασίστηκε μετά την νίκη των Ρώσων έναντι στον Ναπολέοντα το 1812. Σε ανάμνηση αυτής της νίκης ο τσάρος Αλέξανδρος Α’ υποσχέθηκε να χτίσει μια εκκλησία για να ευχαριστήσει τον Θεό και ο ναός ξεκίνησε να χτίζεται στα Воробьёвы горы το ψηλότερο σημείο της πόλης. Στο μεταξύ ο Αλέξανδρος Α’ πέθανε και τον διαδέχτηκε ο αδελφός του ο Νικόλαος Α’, ο οποίος άλλαξε, εκτός από την τοποθεσία όπου θα χτιζόταν ο ναός, και τον αρχιτέκτονα που θα τον έχτιζε.

Οι εργασίες προχωρούσαν αργά και πέρασαν δεκαετίες μέχρι να ολοκληρωθεί το χτίσιμο, ενώ άλλα 20 χρόνια διήρκεσε και η αγιογράφηση του ναού. Όταν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες ο ναός ήταν πολύ εντυπωσιακός και πολυτελής. Σε ρώσικα κείμενα αναφέρεται πως μπορούσαν να βρίσκονται ταυτόχρονα 7.200 άτομα μέσα, αλλά σε πανηγυρικές λειτουργίες ο κόσμος ξεπερνούσε κατά πολύ αυτό το νούμερο. Μέσα στο ναό αναγράφονταν τα ονόματα ηρώων της μάχης έναντι στο Ναπολέοντα.

Στην εποχή του Στάλιν όμως αποφασίστηκε η κατεδάφιση του ναού και στη θέση του το χτίσιμο του Дворец Советов. Όμως ούτε αυτό έμελλε να στεριώσει μιας και εξαιτίας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οι εργασίες σταμάτησαν.
Το 1958 τελικά ο χώρος μετατράπηκε σε μια τεράστια ανοιχτή πισίνα.

Τη δεκαετία του ’90 αποφασίστηκε να ξαναχτιστεί η εκκλησία. Συγκεντρώθηκαν αρκετά χρήματα από δωρεές απλών πολιτών και τελικά τέλος του'99-αρχές 2000 η εκκλησία άνοιξε ξανά.
Εξίσου περιπετειώδης αποδείχτηκε όμως και η προσπάθεια μας να δούμε την εκκλησία εκ των έσω…Και μάλιστα οι προσπάθειες συνεχίστηκαν και τις επόμενες μέρες. Αυτά όμως σε επόμενο κεφάλαιο.

DSC06568 (2).JPG


Περπατήσαμε αρκετά και αρχίσαμε να πεινάμε.Και που καταλήξαμε να φάμε; Σε εστιατόριο με φαγητό….Σιβηρίας. Οι επιλογές πολλές από ψάρια, πάπια, ελάφι μέχρι και…. αρκούδα σε μπιφτέκι.

Η φωτογραφική μηχανή εδέησε-παρά το πόσο ξεφόρτιστη ήταν η καημένη- να βγάλει μια φωτό και έτσι έχω μια ωραία ανάμνηση από την μερίδα μου με πάπια και φρούτα…
DSC06569 (2).JPG
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.129
Likes
20.383
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Συνεχίζοντας το περπάτημα διαπιστώσαμε πως μόλις είχαμε κάνει ένα από τα βασικά λάθη που πρέπει να αποφύγει κανείς σε ταξίδι….Ξεχάσαμε να φορτίσουμε την φωτογραφική μηχανή, που είχε ήδη βγάλει ειδοποίηση πως άδειαζε από μπαταρία…
:shock::shock::shock: Που πας χωρίς power bank ! Γρήγορα για ψώνια ;)
 

alma

Member
Μηνύματα
3.718
Likes
15.052
:shock::shock::shock: Που πας χωρίς power bank ! Γρήγορα για ψώνια ;)
'Ελα ντε!Και όχι τίποτα άλλο, μετά περπατήσαμε χιλιόμετρα εκείνη την μέρα και είδαμε πανέμορφα πάρκα, γραφικά κτίρια και αρκετές γειτονιές άξιες φωτογράφησης.

Ευτυχώς που είδαμε τόσο ωραίες εικόνες και φωτογραφίσαμε τόσο ωραία μέρη τις επόμενες μέρες, που κάπως αποζημιωθήκαμε για το λάθος εκείνης της μέρας.
 

Vasileti

Member
Μηνύματα
478
Likes
1.632
Η ανέγερση μάλιστα του αγάλματος αποτέλεσε άλλη μια αφορμή (ή αιτία) έντασης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, μιας και τον Άγιο Βλαδίμηρο, εκτός από τους Ρώσους διεκδικούν και οι Ουκρανοί.
η ίδια φυλή είναι, οι Ρους ξεκίνησαν από το Κίεβο. Ο Αγιος Βλαδίμηρος στο Κίεβο γεννήθηκε και βασίλεψε. Παραστάσεις του προυπήρχαν άπειρες σε νομίσματα, εικόνες κλπ αντικείμενα σε όλη την Ουκρανία.
Παρεπιπτόντως και ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος, (στην Εύβοια), Ουκρανός ήταν, παρά το προσωνύμιο.
 
Last edited:

alma

Member
Μηνύματα
3.718
Likes
15.052
αρκούδα διαλέγουμε..
Την διάλεξε ο συνταξιδιώτης μου και έφαγα κι εγώ.


η ίδια φυλή είναι, οι Ρους ξεκίνησαν από το Κίεβο.
Εγώ το ξέρω πως είναι ίδια φυλή :) αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να έχουν διαμάχη ακόμα και για τον Άγιο Βλαδίμηρο.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.784
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom