dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.905
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
«Ω! Ρωμαίο Ρωμαίο! Γιατί να είσαι ο Ρωμαίος;………………»
Καπουλέτοι και Μοντέγοι. Δύο οικογένειες της Βερόνα με μακροχρόνια βεντέτα που έμελλε όμως να μείνουν στην ιστορία χάρη στην πένα ενός άγγλου θεατρικού συγγραφέα. Ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ ήταν αυτός που μέσα από την αθάνατη ερωτική του τραγωδία «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» έκανε αθάνατη αυτή τη βεντέτα αλά και την πόλη, πράγμα φυσικά που οι σύγχρονοι Ιταλοί δεν άφησαν ανεκμετάλλευτο.
Βερόνα λοιπόν ο προορισμός μας για εκείνη τη μέρα. Η πόλη αυτή της Βόρειας Ιταλίας, στην πραγματικότητα δεν είχε ανάγκη το θρύλο των δύο ερωτευμένων. Έχει τόσα σπουδαία μνημεία αλλά και ενδιαφέροντα που είναι οπωσδήποτε ένας προορισμός για όποιον επισκέπτεται την περιοχή αυτή της χώρας. Είναι χτισμένη σε μια διπλή φουρκέτα (ένα S) που κάνει ο ποταμός Αδίγης (Adige), που κατεβαίνει από τους Δολομίτες για να ενωθεί με την Αδριατική θάλασσα στην περιοχή της Βενετίας.
Το σπουδαιότερο μνημείο της Βερόνας είναι η διάσημη Αρένα της. Ένα από τα καλύτερα σωζόμενα Ρωμαϊκά αμφιθέατρα του κόσμου, του 1ου μ.Χ. αι., που χρησιμοποιείται και σήμερα για το διεθνούς φήμης καλοκαιρινό φεστιβάλ όπερας με ανεπανάληπτες παραγωγές στις οποίες συμμετέχουν οι διασημότεροι λυρικοί τραγουδιστές του καιρού μας.
Από εκεί ξεκινήσαμε κι εμείς την επίσκεψή μας στην πόλη. Όχι μέσα γιατί ήταν κλειστή αλλά στην πλατεία μαμούθ που βρίσκεται μπροστά της. Την PiazzaBra.
Στην πλατεία αυτή μπήκαμε περνώντας από μια πύλη στο τείχος που βρίσκεται απέναντι από την Αρένα.
Δεξιά είναι το νεοκλασικό Δημαρχιακό μέγαρο. Στο γραφείο τουρισμού πήραμε έντυπα και χάρτες της πόλης και ξεκινήσαμε. Ακολουθώντας τον πολύ εμπορικό πεζόδρομο ViaMazziniκαι πριν φτάσουμε στην PiazzadelleErbe, την αρχαία ρωμαϊκή αγορά, καρδιά σήμερα της παλιάς πόλης, κάναμε μια μικρή παράκαμψη προς τα δεξιά να κάνουμε και εμείς το τουριστικό μας καθήκον. Στον αριθμό 27 της ViaCappelloείναι ένα πανδοχείο του 13ου αι. Πολύ αργότερα άνοιξαν στον 1ο όροφο ένα παράθυρο με ένα μπαλκόνι και να το σπίτι της Ιουλιέτας (!!!). Μεγάλη απάτη δηλαδή.
Ο κόσμος όμως όλος πάει να δει, να κολλήσει με τσίχλα (!) ένα σημείωμα έρωτα (σίχαμα!!!!) να πληρώσει για να ανέβει στο μπαλκόνι για μια φωτογραφία και φυσικά να αγκαλιάσει το μπρούτζινο άγαλμα της θρυλικής ηρωίδας που είναι στην αυλή, χαϊδεύοντας το στήθος της για γούρι (!!).
Η PiazzadelleErbe, όπου πήγαμε μετά, έχει γύρω πολλά καφέ και μέσα ένα μεγάλο αριθμό πάγκων που πουλάνε οτιδήποτε, κυρίως τουριστικά. Μέσα στην πλατεία υπάρχουν διάφορα μικρότερα μνημεία. Το Καπιτέλο, βήμα από το οποίο στον μεσαίωνα ανακοίνωναν διάφορα διατάγματα. Το Μπερλίνα, πάνω στο οποίο τον 16ο αι έδεναν τους κατάδικους και τους πετούσαν σάπια φρούτα και λαχανικά (!), η στήλη με το λιοντάρι του Αγίου Μάρκου
και η Μαντόνα της Βερόνα, κρήνη του 16ου αι. με ένα γυναικείο ρωμαϊκό άγαλμα στην κορφή. Στην ανατολική γωνιά είναι η Αψίδα του Πλευρού, με το πλευρό της φάλαινας, που σύμφωνα με τον θρύλο θα πέσει όταν από κάτω περάσει παντρεμένη παρθένα (δεν έχουν ταίρι οι Ιταλοί!!). Εμείς πάντως περάσαμε άφοβα!!
Μετά τον καφέ στην πλατεία και μέσα από άλλες πλατείες, όπως την καταπληκτική PiazzadeiSignori, και στενά δρομάκια φτάσαμε στο ποτάμι στα βόρεια του κέντρου.
Το ποτάμι έχει διάφορες γέφυρες όπως την PontePietra
και απέναντι και άλλο κομμάτι της παλιάς πόλης με κτίρια, κάστρα και εκκλησίες. Γυρνώντας προς την PiazzaBra σταματήσαμε σε ένα φαστφουντάδικο για κάτι πρόχειρο και μπήκαμε στο λεωφορείο για τη πριγκίπισσα της γαστρονομίας της Βόρειας Ιταλίας, την Parma!
Θεωρείται η πιο ευημερούσα Ιταλική πόλη με ιδιαίτερη λατρεία στο καλό φαΐ. Είναι άλλωστε η πατρίδα δύο πολύ γνωστών ιταλικών εδεσμάτων.
Του προσούτο Πάρμας (το γνωστό αλλαντικό) και της Παρμεζάνας, του μοναδικού αυτού τυριού. Στην πόλη αυτή πήγαμε ίσα για ένα καφέ, μιας και η Βερόνα μας έφαγε όλη τη μέρα. Έτσι δεν κάτσαμε πολύ.
Απλά λίγη βόλτα να δούμε λίγο από την πόλη, χωρίς να πάμε σε κανένα από τα διάσημα μνημεία της, μερικές φωτογραφίες και μετά στο ξενοδοχείο για το αποχαιρετιστήριο δείπνο. Την επομένη αναχωρούσαμε για την πατρίδα. Βέβαια δεν είχαμε τελειώσει με την Ιταλία!
Καπουλέτοι και Μοντέγοι. Δύο οικογένειες της Βερόνα με μακροχρόνια βεντέτα που έμελλε όμως να μείνουν στην ιστορία χάρη στην πένα ενός άγγλου θεατρικού συγγραφέα. Ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ ήταν αυτός που μέσα από την αθάνατη ερωτική του τραγωδία «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» έκανε αθάνατη αυτή τη βεντέτα αλά και την πόλη, πράγμα φυσικά που οι σύγχρονοι Ιταλοί δεν άφησαν ανεκμετάλλευτο.
Βερόνα λοιπόν ο προορισμός μας για εκείνη τη μέρα. Η πόλη αυτή της Βόρειας Ιταλίας, στην πραγματικότητα δεν είχε ανάγκη το θρύλο των δύο ερωτευμένων. Έχει τόσα σπουδαία μνημεία αλλά και ενδιαφέροντα που είναι οπωσδήποτε ένας προορισμός για όποιον επισκέπτεται την περιοχή αυτή της χώρας. Είναι χτισμένη σε μια διπλή φουρκέτα (ένα S) που κάνει ο ποταμός Αδίγης (Adige), που κατεβαίνει από τους Δολομίτες για να ενωθεί με την Αδριατική θάλασσα στην περιοχή της Βενετίας.

Από εκεί ξεκινήσαμε κι εμείς την επίσκεψή μας στην πόλη. Όχι μέσα γιατί ήταν κλειστή αλλά στην πλατεία μαμούθ που βρίσκεται μπροστά της. Την PiazzaBra.



Η PiazzadelleErbe, όπου πήγαμε μετά, έχει γύρω πολλά καφέ και μέσα ένα μεγάλο αριθμό πάγκων που πουλάνε οτιδήποτε, κυρίως τουριστικά. Μέσα στην πλατεία υπάρχουν διάφορα μικρότερα μνημεία. Το Καπιτέλο, βήμα από το οποίο στον μεσαίωνα ανακοίνωναν διάφορα διατάγματα. Το Μπερλίνα, πάνω στο οποίο τον 16ο αι έδεναν τους κατάδικους και τους πετούσαν σάπια φρούτα και λαχανικά (!), η στήλη με το λιοντάρι του Αγίου Μάρκου

Μετά τον καφέ στην πλατεία και μέσα από άλλες πλατείες, όπως την καταπληκτική PiazzadeiSignori, και στενά δρομάκια φτάσαμε στο ποτάμι στα βόρεια του κέντρου.


Θεωρείται η πιο ευημερούσα Ιταλική πόλη με ιδιαίτερη λατρεία στο καλό φαΐ. Είναι άλλωστε η πατρίδα δύο πολύ γνωστών ιταλικών εδεσμάτων.


Attachments
-
101,1 KB Προβολές: 107