Αλβανία Συμπέθεροι από τα Τίρανα! Αποστολή Shqipëria!

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Έχουμε στον Βόλο αλλά σε πιο μικρό! Υπέροχη ιστορία Γιάννη!!! Κιπ γκόινγκ!!!
Ε μη κοιτας. Εσεις ειστε πολυ μπροστα. Κανετε και χριστουγεννιατικες εκδηλωσεις υπερπαραγωγη οταν οι αλλοι κανουν μιζερες:D Αλλα σοβαρα δεν το ξερα. Θα ψαξω να δω φωτό.
Σ'ευχαριστω φιλε Παναγιωτη

Υ.γ: Απο σενα περιμενα σχολιο για την αλβανιδα παρουσιαστρια ειδησεων:D
 

taver

Member
Μηνύματα
12.477
Likes
28.937
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Ποια προπαγάνδα ρε παιδιά; Ποιος είπε ότι η πρότερη κατάσταση ήταν μια χαρά στην Αλβανία; Μήπως πάσχουμε στην κατανόηση κειμένου; Για αφηγήσεις Αλβανών μιλάω κι εγώ που έζησαν επί Χότζα κι έπειτα. Και μάλιστα ελληνόφωνων και ορθόδοξων Χριστιανών που κυνηγήθηκαν ανελέητα.Έχω ακούσει συγκλονιστικές ιστορίες από πρώτο χέρι καθώς ο κολλητός του γιου μου έχει γονείς αλβανικής καταγωγής και έχω κάνει πολύωρες συζητήσεις με τη γιαγιά του. Γι΄αυτό οι εξυπνάδες κι οι ειρωνίες να λείπουν. Δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο στη ζωή και για καταστάσεις που δεν έχουμε βιώσει καλό θα είναι να είμαστε ανοιχτοί σε απόψεις χωρίς να έχουμε αγκυλώσεις οποιουδήποτε είδους.
Νομίζω πως εξαρχής προσέγγισα το θέμα με ευγένεια και χωρίς απολυτότητα, οπότε και η αντίδραση θα πρεπε να είναι αντίστοιχη. Αυτά είχα να πω και τέλος. Ας μην γίνει μπουρδέλο η ιστορία του Γιάννη.
Ως συνήθως όταν πρέπει να μαζέψουμε τα αμάζευτα, οι άλλοι είναι που έχουν πρόβλημα στην κατανόηση κειμένου, έχουν αγκυλώσεις κλπ. Αυτό έγραψες, ναι. Και είμαι ξεκάθαρος στο ότι διαχωρίζω τις αφηγήσεις που εσύ μεταφέρεις από αυτές που μπορούν να γίνουν απευθείας εδώ (ναι, μεμφόμενος την αντικειμενικότητα της μεταφοράς σου). Εν πάσει περιπτώσει, κακώς ασχολήθηκα, πίσω στην ignore list.
 

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.674
Likes
16.384
Πολύ καλή η αφήγηση σου ... φυτίλια μου άναψες ..να δούμε πότε θα πάρουμε απόφαση για κει..

Έχω γνωρίσει αρκετούς αλβανούς που έχουν πια παραμείνει στη χώρα μας μόνιμα και η γενική εντύπωσή μου είναι ότι πρόκειται για εργατικούς ανθρώπους και νοικοκύρηδες και πολλοί που τα παιδιά τους γεννήθηκαν εδώ δύσκολα θα γυρίσουν Αλβανία..

Ε μη κοιτας. Εσεις ειστε πολυ μπροστα. Κανετε και χριστουγεννιατικες εκδηλωσεις υπερπαραγωγη οταν οι αλλοι κανουν μιζερες:D Αλλα σοβαρα δεν το ξερα.
Καλά δεν παίζεται ο Βόλος Χριστούγεννα επι Μπέου.. κάτι ετοιμάζει πάλι εκεί στο δημαρχείο ..πέρσι είχαμε Ρουβά ε φέτος να μην έχουμε Παπαρίζου;;:)
 

James

Member
Μηνύματα
1.001
Likes
5.328
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Εμένα πάντως με εντυπωσίασαν τα φανάρια! Μην ξανακούσω κανέναν να λέει "ααχ δεν το είδα το κόκκινο...".
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Καλά δεν παίζεται ο Βόλος Χριστούγεννα επι Μπέου.. κάτι ετοιμάζει πάλι εκεί στο δημαρχείο ..πέρσι είχαμε Ρουβά ε φέτος να μην έχουμε Παπαρίζου;;:)
Φυσικα. Ειχε προκαλεσει αισθηση η περσινη εκδηλωση υπερπαραγωγη:D
Εμένα πάντως με εντυπωσίασαν τα φανάρια! Μην ξανακούσω κανέναν να λέει "ααχ δεν το είδα το κόκκινο...".
Σωστος. Κι εμεις το ειχαμε σχολιασει:)

Αυτή είναι η Πετρούλα της Αλβανίας;;; :haha::haha::haha::haha::haha::haha::haha::haha::haha:
Ποια Πετρουλα. Αυτη το παιζει και σοβαρη. Εντωμεταξυ ειδα και αλλα βιντεο και απ οτι φαινεται ολες οι παρουσιαστριες ειναι ετσι. Ωραιο κονσεπτ και πρωτοτυπο:D
 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Τίρανα με βροχή!

Η μέρα ξεκίνησε στο μικρό χωλ/ρεσεψιόν με ένα κρουασάν και έναν καφέ που μας πρόσφερε ο ιδιοκτήτης. Βασικά δεν πρόσφερε αλλά ήταν πληρωμένο μαζί με το δωμάτιο. 1€ το πρωινό το άτομο την διανυκτέρευση. Πάντως με 1€ θα μπορούσαμε να φάμε ωραιότατη τυρόπιτα και καφέ από οποιοδήποτε μαγαζί έξω. Η ημέρα είναι βροχερή. Πολλή βροχερή. Δεν ήταν κάτι που δεν περίμενα. Παρακολουθούσα τον καιρό πριν το ταξίδι και έδινε βροχή τη δεύτερη μέρα στα Τίρανα. Ευτυχώς μόνο αυτή τη μέρα. Όπως και να έχει μισώ την βροχή στα ταξίδια αλλά ήθελα δεν ήθελα θα την έτρωγα στη μάπα. Ο Rose προσπαθούσε να με πείσει ότι είναι ωραίος καιρός, όμως το να περπατάμε κάτω από μια ομπρέλα με τσίτωνε ακόμα περισσότερο. Τελείως άβολο.

Το στενό που κόβαμε δρόμο για να βγούμε στην κεντρική πλατεία




Η τεράστια πλατεία Skenderbej άδεια κι έρημη με τη βροχή να έχει δυναμώσει








Ακόμα κι έτσι βρεγμένη, η πλατεία είχε ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ενώ η πόλη άρχισε να κινείται σιγά-σιγά μιας και ήταν λίγο μετά τις 9:00. Λίγα μέτρα από την πλατεία Skenderbej πίσω από το Υπουργείο Εσωτερικών, βρίσκεται ο Ορθόδοξος Καθεδρικός Ναός Ανάστασης του Χριστού.






Μετά την άρση του πολύχρονου σκληρού διωγμού και την αποκατάσταση της θρησκευτικής ελευθερίας το 1991, η Ορθόδοξος Αυτοκέφαλος Εκκλησία της Αλβανίας, αναγεννήθηκε από τις στάχτες της. Ανεγέρθηκαν εκ θεμελίων 150 νέοι ιεροί ναοί (μικροί και μεγάλοι), αναστυλώθηκαν 60 μοναστήρια και εκκλησίες - πολιτιστικά μνημεία και έχουν επισκευασθεί πάνω από 160 ναοί. Ο Ορθόδοξος Καθεδρικός Ναός ολοκληρώθηκε το 1992 και είναι η τρίτη μεγαλύτερη Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ευρώπη! Μπορώ να πω πως είναι από τις πιο πρωτότυπες αρχιτεκτονικά εκκλησίες που έχω δει αλλά δεν είμαι σίγουρος αν μου άρεσε. Πιο πολύ εντύπωση μου έκανε το καμπαναριό που αποτελείται από τέσσερα Αναστάσιμο κεριά, που συμβολίζουν τις τέσσερις ευαγγελιστές.




Το εσωτερικό που το ρίξαμε μια ματιά είναι αρκετά λιτό με ελάχιστες τοιχογραγίες. Εκείνη των ώρα μέσα στην εκκλησία υπήρχε και γκρουπάκι τουριστών.




Επιστροφή στην πλατεία Σκεντέρμπεη. Όπως μπορείτε να παρατηρήσετε κι εσείς σε πολλές φωτογραφίες πανταχού παρόν είναι ο υπό κατασκευή 4-ever Green Tower. Είναι πλέον ένα χαρακτηριστικό ορόσημο στον ορίζοντα των Τιράνων κι ας μην έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Ο 85 μέτρων ουρανοξύστης είναι μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου γενικής αστικής ανάπλασης της αλβανικής πρωτεύουσας που άρχισε το 2005. Το πότε θα ολοκληρωθεί είναι άγνωστο. Πάντως είναι για πολλούς το αγαπημένο κτίριο της πόλης.




Η βροχή συνέχιζε ακάθεκτη, κι εμείς βλέπαμε και πάλι υπό το φως της μέρας αυτή τη φορά, τα ανακαινισμένα, φρεσκοβαμμένα και απαστράπτοντα κτίρια γύρω από την πλατεία.

Δημαρχείο




Πύργος ρολογιού


page.jpg


To Τζαμί Ετχέμ Μπέι (Xhamia e Et'hem Beut), είναι του 18ου . Κατά τη διάρκεια του Κομμουνιστικού καθεστώτος το τζαμί ήταν κλειστό. Στις 18 Ιανουαρίου 1991, παρά τις αντιδράσεις από τις κομμουνιστικές αρχές, 10.000 άνθρωποι μπήκαν μέσα κρατόντας σημαίες. Αυτό έγινε κατά την έναρξη της πτώσης του κομμουνισμού στην Αλβανία, και η εκδήλωση αυτή ήταν ένα ορόσημο για την αναγέννηση της θρησκευτικής ελευθερίας στην χώρα. Το τζαμί έχει όμορφες και περίτεχνες τοιχογραφίες ειδικά στο εσωτερικό του αλλά δεν μπήκαμε γιατί βαριόμασταν να βγάλουμε τα παπούτσια μας!:cool:




Το τέμενος αποτελεί ένα αρχιτεκτονικό συγκρότημα μαζί με τον πύργο του ρολογιού που βρίσκεται ακριβώς δίπλα. Ο 35 μέτρων πύργος κατασκευάστηκε το 1822 και από το 2009 μέχρι το 2016 ανακαινίστηκε 3 φορές. Επειδή είναι ανοιχτός 9:00 με 14:00 αποφασίσαμε να ανέβουμε. Το εισιτήριο είναι 200lek και από την σπειροειδή σκάλα κάναμε 90 βήματα μέχρι την κορυφή.


Το αστικό τοπίο και ο ορίζοντας των Τιράνων είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η πλατεία Skenderbej σε πρώτο πλάνο φαινόταν όντως τεράστια. Πολυκατοικίες, εντυπωσιακά κτίρια, το τζαμί, οι ουρανοξύστες, και το πολύ χρώμα δημιουργούν ένα σκηνικό μουντό όσο και χρωματιστό. Δείχνει μια πόλη που θέλει να αλλάξει και αλλάζει. Τα Τίρανα του χθες και του σήμερα. Ο βροχερός καιρός τελικά έφτιαξε ατμόσφαιρα πάνω από την πόλη!






Η εντυπωσιακή πράσινη ταράτσα του Δημαρχείου








page1.jpg


Η βροχή δεν λέει να κοπάσει, κι εμείς συνεχίζουμε στην Rruga 28 Nentori, και συναντάμε το μνημείο φιλίας στην μικρή πλατεία Sulejman Pasha. Άλλο ένα καθαρό και προσεγμένο σημείο του κέντρου απέναντι από τον ουρανοξύστη του Hotel Plaza. Την παράσταση κλέβουν οι μεγάλοι ξύλινοι πελεκάνοι που υπάρχουν και σε άλλα σημεία της πόλης.









Πλατεία Avni Rustemi


Ήρθε η ώρα για μια βόλτα στην νέα κεντρική αγορά. Πριν το ταξίδι πολύ λίγα πράγματα είχα δει και ουσιαστικά είχα σημειώσει τα βασικά. Είπα λοιπόν να δούμε την κεντρική αγορά χωρίς να έχω ιδέα τι θα δούμε. Δεν είχα δει καν κάποια εικόνα της. Γι’ αυτό το λόγο εντυπωσιάστηκα τόσο πολύ. Διότι η αγορά των Τιράνων θα μπορούσε να είναι κάποιας σκανδιναβικής πόλης! Παίζει να είναι από τις ομορφότερες αγορές που έχουμε δει στα ταξίδια μας. Η αγορά έγινε ο νέος πόλος έλξης της πόλης και αποτελεί σημαντικό μέρος του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης της πόλης.
page2.jpg




Το νέο παζάρι εγκαινιάστηκε μέσα στο 2017 μετά από πλήρη ανοικοδόμηση και ανακατασκευή της περιοχής. Στο ίδιο σημείο πριν υπήρχε ένα χαοτικό μέρος όπου προμηθευτές πωλούσαν τα προϊόντα σε ένα περιβάλλον με κακές συνθήκες. Η νέα αγορά ήταν μια πολύ αναγκαία επένδυση για την πόλη, αντικαθιστώντας την απαρχαιωμένη αγορά.




Το συγκρότημα της νέας αγοράς φιλοξενεί κάποια πολύ όμορφα ζωγραφισμένα κτίρια, με μοναδικές προσόψεις και είναι αυτά που κλέβουν την παράσταση. Ακόμα και οι πολυκατοικίες γύρω από την αγορά και όλα τα κτίρια έχουν γίνει σαν καινούρια. Οι διακοσμηνικές παρεμβάσεις είναι καλαίσθητες ενώ περιλαμβάνει πολ΄’υ ωραία καφέ, μπαρ και εστιατόρια. Όλα τα τρόφιμα στην ανοιχτή αγορά κάτω από το εντυπωσιακό σκέπαστρο είναι τακτοποιημένα και ο χώρος πιο καθαρός δεν γίνεται.












Και μόνο που κάναμε βόλτα εκεί σ’αυτό το τόσο όμορφο και χρωματιστό περιβάλλον ανέβηκε η διάθεση μας κι ας έβρεχε. Ήθελα πολύ να πίναμε έναν καφέ εκεί αλλά είχαμε συνέχεια και το πρόγραμμα έλεγε καφέ σε ένα ιδιαίτερο μέρος λίγο αργότερα. Όπως και με την πλατεία έτσι και με την αγορά πρέπει να χαίρονται πάρα πολύ οι κάτοικοι μ’ αυτή την τεράστια αλλαγή και νέα προσθήκη στην πόλη.
page3.jpg




Επιστρέψαμε στην διασταύρωση που βρίσκεται το Hotel Plaza και το μεγάλο εμπορικό κέντρο
Toptani Shopping Center






Οδός Sermedin Said Toptani και το μουσείο Bunk'Art 2. Το νέο αυτό μουσείο που άνοιξε τον Νοέμβριο του 2016, στεγάζεται σε μια από τις χιλιάδες αποθήκες-καταφύγια που είχε χτίσει το δικτατορικό καθεστώς του Ενβέρ Χότζα, λόγω της εμμονής και του φόβου του για φανταστικούς εισβολείς στην Αλβανία! Η είσοδος είναι 500 lek το άτομο.






Το μουσείο έχει είκοσι δωμάτια, μας δείχνει την ιστορία της αλβανικής αστυνομίας από το 1912 μέχρι το 1991 με την περιβόητη Σιγκουρίμι, την πολιτική αστυνομία του Ενβέρ Χότζα, και διηγείται την πολιτική δίωξη 100.000 αλβανών μεταξύ 1945-1991 με φωτογραφικό υλικό και εξοπλισμό της εποχής.
page4.jpg


Η συγκεκριμένη αποθήκη 1.000 τετραγωνικών μέτρων, χτίστηκε μεταξύ 1981 και 1986 και ήταν το καταφύγιο της ελίτ της αστυνομίας και του προσωπικού του Υπουργείου Εσωτερικών σε περίπτωση πυρηνικής επίθεσης! Τέτοιου τύπου μουσεία και γκαλερί πάντα τα βρίσκω ενδιαφέροντα όπως το μουσείο του τούνελ και η γκαλερί 1995 στο Σεράγεβο ή η Τοπογραφία του Τρόμου στο Βερολίνο που με είχαν ενθουσιάσει όσο θλιβερά κι αν είναι. Το μουσείο Bunk'Art 2 μας δείχνει έντονα την φρικιαστική ιστορία της Αλβανίας την περίοδο της κομμουνιστικής δικτατορίας και μερικές φωτογραφίες είναι αρκετά σκληρές ακόμα και οι αναπαραστάσεις π.χ. των συνθηκών στις φυλακές. 6,027 άνθρωποι εκτελέστηκαν κατά τη διάρκεια του κομμουνιστικού καθεστώτος, 34.000 φυλακίστηκαν και πάνω από 50.000 μεταφέρθηκαν σε απομονωμένα στρατόπεδα.
page5.jpg


Τα μεγαλύτερα δημόσια έργα κατά τη διάρκεια των κομμουνιστικών χρόνων στην Αλβανία πραγματοποιήθηκαν μέσω της καταναγκαστικής εργασίας κρατουμένων (πολιτικών καθώς και απλών πολιτών), που αναγκάστηκαν να εργαστούν σε αυτά τα έργα προκειμένου να εξασφαλίσουν τα προς το ζην. Η ζωή στις κομμουνιστικές φυλακές, καθώς και στα στρατόπεδα εργασίας ήταν πολύ σκληρές με βασανισμούς και άθλιες συνθήκες.

Έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και θεωρώ την επίσκεψη εδώ ένα καλό μάθημα. Πολλοί λένε πως το μουσείο BunkArt 1 με τις σήραγγες κάτω από το βουνό έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον και είναι ανώτερο του Bunk'Art 2 αλλά δεν το επισκεφτήκαμε. Ψυχοπλακωμένοι περισσότερο από την κλεισούρα του υπογείου βγήκαμε στην επιφάνεια αλλά η σπαστική βροχή δεν είχε σταματήσει. Συνεχίσαμε στην πεζοδρομημένη Sermedin Said Toptani, πίσω από το

Δημαρχείο και το Υπουργείο Εσωτερικών.






Η Sermedin Said Toptani μας έβγαλε στον όμορφο πεζόδρομο Shetitorja Murat Toptani. Ο πεζόδρομος είναι ακόμα ένα νέο απόκτημα των Τιράνων. Ένας φροντισμένος πανέμορφος δρόμος, πλακόστρωτος, με αρτιστικ καφέ και εστιατόρια, με πάρκα και με δέντρα να τον αγκαλιάζουν. Μέσα στον μουντό καιρό μάλιστα ιδιαίτερα ατμοσφαιρικός.










Στο τέλος του πεζόδρομου, συναντάμε και πάλι τα ψηλά σύγχρονα γυάλινα κτίρια όπως το Toptani Shopping Center και δίπλα το μικρό πάρκο Fan Stilian Noli. Η βροχή ευτυχώς έχει σταματήσει και υπάρχουν κάποια ανοίγματα στον ουρανό.








Στο πάρκο, κρυμμένα ανάμεσα στα δέντρα είναι και το Αλβανικό κοινοβούλιο. Η λεωφόρος σ’ αυτό εδώ το σημείο ονομάζεται Rruga George W. Bush, προς τιμήν του προέδρου των Η.Π.Α Τζορτζ Μπους (ο νεότερος), που επισκέφτηκε τα Τίρανα το 2007 και ήταν ο πρώτος τόσο υψηλόβαθμος Αμερικανός αξιωματούχος που επισκεπτόταν την Αλβανική πρωτεύουσα.


Τα Τίρανα οφείλουν την αναγέννηση τους στο όραμα και τη δουλειά του πρώην Δημάρχου του και νυν Πρωθυπουργού, Έντι Ράμα. Είναι ιδιάζουσα περίπτωση και προσωπικότητα ο Ράμα που ένα μικρό αφιέρωμα αξίζει να του κάνω!

Ο Ράμα διατέλεσε δήμαρχος από το 2000 μέχρι το 2011. Με το που εξελέγη, ανέλαβε μια εκστρατεία να κατεδαφίσει παράνομα κτίρια γύρω από το κέντρο της πόλης και στις όχθες του Ποταμού Λάνα, που είχαν δημιουργηθεί απρογραμμάτιστα και χωρίς σχεδιασμό καθώς εσωτερικοί μετανάστες συγκεντρώνονταν στα Τίρανα από όλη τη χώρα μετά την πτώση του καθεστώτος. Σε μία προσπάθεια να πλατύνει τους δρόμους, επέτρεψε την κατεδάφιση ιδιωτικών ιδιοκτησιών ώστε να πεζοδρομηθούν με αποτέλεσμα να πλατύνουν οι δρόμοι. Ο Ράμα ηγήθηκε της πρωτοβουλίας να βαφτούν οι όψεις των παλιών κτιρίων των Τιράνων ώστε να κρυφτεί η ασχήμια των σοσιαλιστικού τύπου μίζερων πολυκατοικιών, με ζωντανά χρώματα που έχουν γίνει γνωστά ως Χρώματα Έντι Ράμα (πολύ ανοιχτό ροζ, κίτρινο, πράσινο, βιολετί)! Οι δημόσιες μεταφορές ιδιωτικοποιήθηκαν και εισήχθησαν νεότερα μεταχειρισμένα λεωφορεία, ιδρύθηκε η Δημοτική Αστυνομία, οι περισσότεροι κεντρικοί δρόμοι ανακατασκευάσθηκαν, οι κοινόχρηστοι χώροι ανάμεσα στις πολυκατοικίες επανήλθαν στην κανονικότητα μετά δεκαετίες παραμέλησης, ενώ τα πάρκα, οι πλατείες της πόλης και χώροι αθλητισμού και αναψυχής ανακαινίστηκαν. Το σχέδιο του Καθαριότητα και Πράσινο είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 96.700 τ.μ. πρασίνου και πάρκων και τη φύτευση σχεδόν 1.800 δέντρων στην πρωτεύουσα της Αλβανίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ως δήμαρχος υπερασπιζόταν αρκετά από τον τότε Πρωθυπουργό της Αλβανίας, Ιλίρ Μέτα, ο οποίος διοχέτευσε πολυάριθμα κονδύλια από την κεντρική κυβέρνηση στις αρχές των Τιράνων για να πραγματοποιήσει ο Ράμα τα σχέδια του.

Πολλοί είναι όμως και οι επικριτές του στη χώρα που τον έχουν κατηγορήσει για διαφθορά και κακοδιαχείριση των κονδυλίων, συμπεριλαμβανομένης της διαφθοράς στην έκδοση των αδειών οικοδομής. Πάντως η εξεταστική επιτροπή τον αθώωσε. Γίνεται κριτική ότι τα παραδοσιακά σπίτια απειλούνται από τη συνεχή κατασκευή πολυκατοικιών, ενώ αρκετές εκτάσεις πρασίνου χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ουρανοξυστών. Οι επικριτές του Ράμα υποστηρίζουν ότι επικέντρωσε πάρα πολύ στις αισθητικές αλλαγές μη επιλύοντας τεράστια προβλήματα όπως η έλλειψη πόσιμου νερού και ηλεκτροδότησης. Μέχρι και το τέλος της εντεκάχρονης θητείας του Ράμα ως δήμαρχος, το τρεχούμενο νερό συνέχισε να είναι διαθέσιμο μόνο 6 ώρες την ημέρα! Πάντως τα μελλοντικά σχέδια για την πόλη περιλαμβάνουν κατασκευή κεντρικού σταθμού λεωφορείων, γραμμή τραμ και πολλά οδικά έργα.

Πάντως ο Ράμα ως δήμαρχος έχει λάβει δύο μεγάλες διακρίσεις. Έχει ανακηρυχτεί Παγκόσμιος Δήμαρχος 2004, σε ένα διεθνή διαγωνισμό, επιλέχθηκε από το αμερικανικό Time Magazine να είναι ένας από τους Ευρωπαίους Ήρωες του 2005, ένα φόρο τιμής που δίνεται από το περιοδικό σε 37 ανθρώπους που αλλάζουν τον κόσμο προς το καλύτερο, ενώ έχει πάρει και ένα βραβείο από τον Κόφι Ανάν. Είναι πρώην διεθνής μπασκετμπολίστας και διακεκριμένος ζωγράφος όπου τα έργα του έχουν εκτεθεί σε πολλές γκαλερί ανά τον κόσμο όπως την Γκαλερί Γιάνος (Janos Gallery) στη Νέα Υόρκη! Δηλώνει εκσυγχρονιστής με ευρωπαϊκό προφίλ. Eίναι ο πρώτος Αλβανός πολιτικός που αξιοποίησε τα πλεονεκτήματα του facebook και του twitter, τα οποία ενίσχυσαν το ανανεωτικό προφίλ του το οποίο γοήτευσε τους Αλβανούς.

Αυτά για τον popular πρωθυπουργό της Αλβανίας. Στην οδό George W. Bush, κατασκευάζεται ακόμα ένα τεράστιο έργο για τα Τίρανα. Το Μεγάλο Τζαμί των Τιράνων (Xhamia e Namazgjase), που όταν ολοκληρωθεί θα είναι το μεγαλύτερο τζαμί στα Βαλκάνια! Την απόφαση για την ανέγερσή του πήρε και πάλι ο Έντι Ράμα αν και ο ίδιος είναι καθολικός. Το τζαμί αυτό θεωρείται απαραίτητο επειδή υπάρχουν ήδη 114 εκκλησίες, αλλά μόνο 8 τζαμιά και οι μουσουλμάνοι της πόλης έχουν παραπονεθεί πως υπάρχει διάκριση γιατί υπάρχουν δύο Καθεδρικοί ναοί στην πόλη, Ορθόδοξος και Καθολικός και κανένα κεντρικό Τζαμί να προσεύχονται. Μου κάνει εντύπωση αυτό γιατί το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων είναι μουσουλμάνοι στο 39% έναντι 29% που είναι ορθόδοξοι χριστιανοί.




Αυτή θα είναι η τελική μορφή του
thumbs_b_c_4daaede449851f6fcdeae3fdd44ebc28.jpg


Στο τέλος της George W. Bush, είναι η λεωφόρος Zhan d'Ark.
Μετά από ώρες βροχής ο ήλιος επιτέλους μας χαμογέλασε!






Λίγα μέτρα μετά φτάσαμε σε ένα από τα σημαντικότερα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης του 18ου αιώνα , το πέτρινο τοξωτό γεφύρι Tabakeve που σημαίνει βυρσοδεψείο. Η γέφυρα χρησιμοποιείται κανονικά από τους πεζούς ενώ πίσω της υπάρχει ένα εξαιρετικό κτίριο που στεγάζει το Kevin Bar και ένας ωραίος πεζόδρομος με καφέ. Και εδώ όπως φαίνεται έγινε ένα καλό ρεκτιφιέ!




page6.jpg




Ο καθολικός καθεδρικός ναός του Αγίου Παύλου


Ιδιαίτερα περιποιημένη η όχθη του ποταμού Λάνα σε όλο το μήκος του


Μετά από μια γερή δόση βροχής και περιήγησης είχε έρθει η ώρα για το πρωινό μας καφεδάκι. Αλλά όχι όπου κι όπου. Όπως πάντα λέω στο Rose ‘’στα καλύτερα σε φέρω’’! Έτσι και πάλι η επιλογή που έκανα ήταν εξαιρετική. Μεταφορά στο παρελθόν και μια ματιά στην ζωή επί κομμουνιστικής εποχής. Το Komiteti - Kafe Muzeum, είναι ένα ιδιόμορφο’’καφέ-Μουσείο’’ με διάφορα χαρακτηριστικά κειμήλια της κομμουνιστικής περιόδου. Απλά καταπληκτικό!






Ο χώρος έχει ξεχωριστά δωμάτια με διακόσμηση εποχής και μέχρι και η τουαλέτα ήταν ατμοσφαιρική. Θα ήταν υπερβολικό να πάω με την γκουμούτσα φωτογραφική στην τουαλέτα, όμως με το κινητό σίγουρα όχι!
page9.jpg




page8.jpg


Η ατμόσφαιρα ήταν πολύ ζεστή, το προσωπικό ιδανικό με άριστη εξυπηρέτηση, η διακόσμηση αλλά και η μουσική υπόκρουση με ''έντεχνα'' αλβανικά τραγούδια ήταν εξαιρετική. Μια πραγματική μοναδική ατμόσφαιρα που μας έκανε να νοιώσουμε σαν στο σπίτι μας. Από τις πιο χαλαρωτικές και όμορφες στιγμές του ταξιδιού.
page7.jpg


Βγαίνοντας από το καφέ ο καιρός και πάλι αγρίεψε με την βροχή πάλι να είναι προ των πυλών!

Συνεχίζεται…
 

vasiliss

Member
Μηνύματα
917
Likes
8.348
Επόμενο Ταξίδι
Οδικό στην ;;;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Τίρανα με βροχή!

Η μέρα ξεκίνησε στο μικρό χωλ/ρεσεψιόν με ένα κρουασάν και έναν καφέ που μας πρόσφερε ο ιδιοκτήτης. Βασικά δεν πρόσφερε αλλά ήταν πληρωμένο μαζί με το δωμάτιο. 1€ το πρωινό το άτομο την διανυκτέρευση. Πάντως με 1€ θα μπορούσαμε να φάμε ωραιότατη τυρόπιτα και καφέ από οποιοδήποτε μαγαζί έξω. Η ημέρα είναι βροχερή. Πολλή βροχερή. Δεν ήταν κάτι που δεν περίμενα. Παρακολουθούσα τον καιρό πριν το ταξίδι και έδινε βροχή τη δεύτερη μέρα στα Τίρανα. Ευτυχώς μόνο αυτή τη μέρα. Όπως και να έχει μισώ την βροχή στα ταξίδια αλλά ήθελα δεν ήθελα θα την έτρωγα στη μάπα. Ο Rose προσπαθούσε να με πείσει ότι είναι ωραίος καιρός, όμως το να περπατάμε κάτω από μια ομπρέλα με τσίτωνε ακόμα περισσότερο. Τελείως άβολο.

Το στενό που κόβαμε δρόμο για να βγούμε στην κεντρική πλατεία




Η τεράστια πλατεία Skenderbej άδεια κι έρημη με τη βροχή να έχει δυναμώσει








Ακόμα κι έτσι βρεγμένη, η πλατεία είχε ιδιαίτερη ατμόσφαιρα ενώ η πόλη άρχισε να κινείται σιγά-σιγά μιας και ήταν λίγο μετά τις 9:00. Λίγα μέτρα από την πλατεία Skenderbej πίσω από το Υπουργείο Εσωτερικών, βρίσκεται ο Ορθόδοξος Καθεδρικός Ναός Ανάστασης του Χριστού.






Μετά την άρση του πολύχρονου σκληρού διωγμού και την αποκατάσταση της θρησκευτικής ελευθερίας το 1991, η Ορθόδοξος Αυτοκέφαλος Εκκλησία της Αλβανίας, αναγεννήθηκε από τις στάχτες της. Ανεγέρθηκαν εκ θεμελίων 150 νέοι ιεροί ναοί (μικροί και μεγάλοι), αναστυλώθηκαν 60 μοναστήρια και εκκλησίες - πολιτιστικά μνημεία και έχουν επισκευασθεί πάνω από 160 ναοί. Ο Ορθόδοξος Καθεδρικός Ναός ολοκληρώθηκε το 1992 και είναι η τρίτη μεγαλύτερη Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ευρώπη! Μπορώ να πω πως είναι από τις πιο πρωτότυπες αρχιτεκτονικά εκκλησίες που έχω δει αλλά δεν είμαι σίγουρος αν μου άρεσε. Πιο πολύ εντύπωση μου έκανε το καμπαναριό που αποτελείται από τέσσερα Αναστάσιμο κεριά, που συμβολίζουν τις τέσσερις ευαγγελιστές.




Το εσωτερικό που το ρίξαμε μια ματιά είναι αρκετά λιτό με ελάχιστες τοιχογραγίες. Εκείνη των ώρα μέσα στην εκκλησία υπήρχε και γκρουπάκι τουριστών.




Επιστροφή στην πλατεία Σκεντέρμπεη. Όπως μπορείτε να παρατηρήσετε κι εσείς σε πολλές φωτογραφίες πανταχού παρόν είναι ο υπό κατασκευή 4-ever Green Tower. Είναι πλέον ένα χαρακτηριστικό ορόσημο στον ορίζοντα των Τιράνων κι ας μην έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Ο 85 μέτρων ουρανοξύστης είναι μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου γενικής αστικής ανάπλασης της αλβανικής πρωτεύουσας που άρχισε το 2005. Το πότε θα ολοκληρωθεί είναι άγνωστο. Πάντως είναι για πολλούς το αγαπημένο κτίριο της πόλης.




Η βροχή συνέχιζε ακάθεκτη, κι εμείς βλέπαμε και πάλι υπό το φως της μέρας αυτή τη φορά, τα ανακαινισμένα, φρεσκοβαμμένα και απαστράπτοντα κτίρια γύρω από την πλατεία.

Δημαρχείο




Πύργος ρολογιού


View attachment 218539

To Τζαμί Ετχέμ Μπέι (Xhamia e Et'hem Beut), είναι του 18ου . Κατά τη διάρκεια του Κομμουνιστικού καθεστώτος το τζαμί ήταν κλειστό. Στις 18 Ιανουαρίου 1991, παρά τις αντιδράσεις από τις κομμουνιστικές αρχές, 10.000 άνθρωποι μπήκαν μέσα κρατόντας σημαίες. Αυτό έγινε κατά την έναρξη της πτώσης του κομμουνισμού στην Αλβανία, και η εκδήλωση αυτή ήταν ένα ορόσημο για την αναγέννηση της θρησκευτικής ελευθερίας στην χώρα. Το τζαμί έχει όμορφες και περίτεχνες τοιχογραφίες ειδικά στο εσωτερικό του αλλά δεν μπήκαμε γιατί βαριόμασταν να βγάλουμε τα παπούτσια μας!:cool:




Το τέμενος αποτελεί ένα αρχιτεκτονικό συγκρότημα μαζί με τον πύργο του ρολογιού που βρίσκεται ακριβώς δίπλα. Ο 35 μέτρων πύργος κατασκευάστηκε το 1822 και από το 2009 μέχρι το 2016 ανακαινίστηκε 3 φορές. Επειδή είναι ανοιχτός 9:00 με 14:00 αποφασίσαμε να ανέβουμε. Το εισιτήριο είναι 200lek και από την σπειροειδή σκάλα κάναμε 90 βήματα μέχρι την κορυφή.


Το αστικό τοπίο και ο ορίζοντας των Τιράνων είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η πλατεία Skenderbej σε πρώτο πλάνο φαινόταν όντως τεράστια. Πολυκατοικίες, εντυπωσιακά κτίρια, το τζαμί, οι ουρανοξύστες, και το πολύ χρώμα δημιουργούν ένα σκηνικό μουντό όσο και χρωματιστό. Δείχνει μια πόλη που θέλει να αλλάξει και αλλάζει. Τα Τίρανα του χθες και του σήμερα. Ο βροχερός καιρός τελικά έφτιαξε ατμόσφαιρα πάνω από την πόλη!






Η εντυπωσιακή πράσινη ταράτσα του Δημαρχείου








View attachment 218540

Η βροχή δεν λέει να κοπάσει, κι εμείς συνεχίζουμε στην Rruga 28 Nentori, και συναντάμε το μνημείο φιλίας στην μικρή πλατεία Sulejman Pasha. Άλλο ένα καθαρό και προσεγμένο σημείο του κέντρου απέναντι από τον ουρανοξύστη του Hotel Plaza. Την παράσταση κλέβουν οι μεγάλοι ξύλινοι πελεκάνοι που υπάρχουν και σε άλλα σημεία της πόλης.









Πλατεία Avni Rustemi


Ήρθε η ώρα για μια βόλτα στην νέα κεντρική αγορά. Πριν το ταξίδι πολύ λίγα πράγματα είχα δει και ουσιαστικά είχα σημειώσει τα βασικά. Είπα λοιπόν να δούμε την κεντρική αγορά χωρίς να έχω ιδέα τι θα δούμε. Δεν είχα δει καν κάποια εικόνα της. Γι’ αυτό το λόγο εντυπωσιάστηκα τόσο πολύ. Διότι η αγορά των Τιράνων θα μπορούσε να είναι κάποιας σκανδιναβικής πόλης! Παίζει να είναι από τις ομορφότερες αγορές που έχουμε δει στα ταξίδια μας. Η αγορά έγινε ο νέος πόλος έλξης της πόλης και αποτελεί σημαντικό μέρος του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης της πόλης.
View attachment 218541



Το νέο παζάρι εγκαινιάστηκε μέσα στο 2017 μετά από πλήρη ανοικοδόμηση και ανακατασκευή της περιοχής. Στο ίδιο σημείο πριν υπήρχε ένα χαοτικό μέρος όπου προμηθευτές πωλούσαν τα προϊόντα σε ένα περιβάλλον με κακές συνθήκες. Η νέα αγορά ήταν μια πολύ αναγκαία επένδυση για την πόλη, αντικαθιστώντας την απαρχαιωμένη αγορά.




Το συγκρότημα της νέας αγοράς φιλοξενεί κάποια πολύ όμορφα ζωγραφισμένα κτίρια, με μοναδικές προσόψεις και είναι αυτά που κλέβουν την παράσταση. Ακόμα και οι πολυκατοικίες γύρω από την αγορά και όλα τα κτίρια έχουν γίνει σαν καινούρια. Οι διακοσμηνικές παρεμβάσεις είναι καλαίσθητες ενώ περιλαμβάνει πολ΄’υ ωραία καφέ, μπαρ και εστιατόρια. Όλα τα τρόφιμα στην ανοιχτή αγορά κάτω από το εντυπωσιακό σκέπαστρο είναι τακτοποιημένα και ο χώρος πιο καθαρός δεν γίνεται.












Και μόνο που κάναμε βόλτα εκεί σ’αυτό το τόσο όμορφο και χρωματιστό περιβάλλον ανέβηκε η διάθεση μας κι ας έβρεχε. Ήθελα πολύ να πίναμε έναν καφέ εκεί αλλά είχαμε συνέχεια και το πρόγραμμα έλεγε καφέ σε ένα ιδιαίτερο μέρος λίγο αργότερα. Όπως και με την πλατεία έτσι και με την αγορά πρέπει να χαίρονται πάρα πολύ οι κάτοικοι μ’ αυτή την τεράστια αλλαγή και νέα προσθήκη στην πόλη.
View attachment 218542



Επιστρέψαμε στην διασταύρωση που βρίσκεται το Hotel Plaza και το μεγάλο εμπορικό κέντρο
Toptani Shopping Center






Οδός Sermedin Said Toptani και το μουσείο Bunk'Art 2. Το νέο αυτό μουσείο που άνοιξε τον Νοέμβριο του 2016, στεγάζεται σε μια από τις χιλιάδες αποθήκες-καταφύγια που είχε χτίσει το δικτατορικό καθεστώς του Ενβέρ Χότζα, λόγω της εμμονής και του φόβου του για φανταστικούς εισβολείς στην Αλβανία! Η είσοδος είναι 500 lek το άτομο.






Το μουσείο έχει είκοσι δωμάτια, μας δείχνει την ιστορία της αλβανικής αστυνομίας από το 1912 μέχρι το 1991 με την περιβόητη Σιγκουρίμι, την πολιτική αστυνομία του Ενβέρ Χότζα, και διηγείται την πολιτική δίωξη 100.000 αλβανών μεταξύ 1945-1991 με φωτογραφικό υλικό και εξοπλισμό της εποχής.
View attachment 218543

Η συγκεκριμένη αποθήκη 1.000 τετραγωνικών μέτρων, χτίστηκε μεταξύ 1981 και 1986 και ήταν το καταφύγιο της ελίτ της αστυνομίας και του προσωπικού του Υπουργείου Εσωτερικών σε περίπτωση πυρηνικής επίθεσης! Τέτοιου τύπου μουσεία και γκαλερί πάντα τα βρίσκω ενδιαφέροντα όπως το μουσείο του τούνελ και η γκαλερί 1995 στο Σεράγεβο ή η Τοπογραφία του Τρόμου στο Βερολίνο που με είχαν ενθουσιάσει όσο θλιβερά κι αν είναι. Το μουσείο Bunk'Art 2 μας δείχνει έντονα την φρικιαστική ιστορία της Αλβανίας την περίοδο της κομμουνιστικής δικτατορίας και μερικές φωτογραφίες είναι αρκετά σκληρές ακόμα και οι αναπαραστάσεις π.χ. των συνθηκών στις φυλακές. 6,027 άνθρωποι εκτελέστηκαν κατά τη διάρκεια του κομμουνιστικού καθεστώτος, 34.000 φυλακίστηκαν και πάνω από 50.000 μεταφέρθηκαν σε απομονωμένα στρατόπεδα.
View attachment 218544

Τα μεγαλύτερα δημόσια έργα κατά τη διάρκεια των κομμουνιστικών χρόνων στην Αλβανία πραγματοποιήθηκαν μέσω της καταναγκαστικής εργασίας κρατουμένων (πολιτικών καθώς και απλών πολιτών), που αναγκάστηκαν να εργαστούν σε αυτά τα έργα προκειμένου να εξασφαλίσουν τα προς το ζην. Η ζωή στις κομμουνιστικές φυλακές, καθώς και στα στρατόπεδα εργασίας ήταν πολύ σκληρές με βασανισμούς και άθλιες συνθήκες.

Έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και θεωρώ την επίσκεψη εδώ ένα καλό μάθημα. Πολλοί λένε πως το μουσείο BunkArt 1 με τις σήραγγες κάτω από το βουνό έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον και είναι ανώτερο του Bunk'Art 2 αλλά δεν το επισκεφτήκαμε. Ψυχοπλακωμένοι περισσότερο από την κλεισούρα του υπογείου βγήκαμε στην επιφάνεια αλλά η σπαστική βροχή δεν είχε σταματήσει. Συνεχίσαμε στην πεζοδρομημένη Sermedin Said Toptani, πίσω από το

Δημαρχείο και το Υπουργείο Εσωτερικών.






Η Sermedin Said Toptani μας έβγαλε στον όμορφο πεζόδρομο Shetitorja Murat Toptani. Ο πεζόδρομος είναι ακόμα ένα νέο απόκτημα των Τιράνων. Ένας φροντισμένος πανέμορφος δρόμος, πλακόστρωτος, με αρτιστικ καφέ και εστιατόρια, με πάρκα και με δέντρα να τον αγκαλιάζουν. Μέσα στον μουντό καιρό μάλιστα ιδιαίτερα ατμοσφαιρικός.










Στο τέλος του πεζόδρομου, συναντάμε και πάλι τα ψηλά σύγχρονα γυάλινα κτίρια όπως το Toptani Shopping Center και δίπλα το μικρό πάρκο Fan Stilian Noli. Η βροχή ευτυχώς έχει σταματήσει και υπάρχουν κάποια ανοίγματα στον ουρανό.








Στο πάρκο, κρυμμένα ανάμεσα στα δέντρα είναι και το Αλβανικό κοινοβούλιο. Η λεωφόρος σ’ αυτό εδώ το σημείο ονομάζεται Rruga George W. Bush, προς τιμήν του προέδρου των Η.Π.Α Τζορτζ Μπους (ο νεότερος), που επισκέφτηκε τα Τίρανα το 2007 και ήταν ο πρώτος τόσο υψηλόβαθμος Αμερικανός αξιωματούχος που επισκεπτόταν την Αλβανική πρωτεύουσα.


Τα Τίρανα οφείλουν την αναγέννηση τους στο όραμα και τη δουλειά του πρώην Δημάρχου του και νυν Πρωθυπουργού, Έντι Ράμα. Είναι ιδιάζουσα περίπτωση και προσωπικότητα ο Ράμα που ένα μικρό αφιέρωμα αξίζει να του κάνω!

Ο Ράμα διατέλεσε δήμαρχος από το 2000 μέχρι το 2011. Με το που εξελέγη, ανέλαβε μια εκστρατεία να κατεδαφίσει παράνομα κτίρια γύρω από το κέντρο της πόλης και στις όχθες του Ποταμού Λάνα, που είχαν δημιουργηθεί απρογραμμάτιστα και χωρίς σχεδιασμό καθώς εσωτερικοί μετανάστες συγκεντρώνονταν στα Τίρανα από όλη τη χώρα μετά την πτώση του καθεστώτος. Σε μία προσπάθεια να πλατύνει τους δρόμους, επέτρεψε την κατεδάφιση ιδιωτικών ιδιοκτησιών ώστε να πεζοδρομηθούν με αποτέλεσμα να πλατύνουν οι δρόμοι. Ο Ράμα ηγήθηκε της πρωτοβουλίας να βαφτούν οι όψεις των παλιών κτιρίων των Τιράνων ώστε να κρυφτεί η ασχήμια των σοσιαλιστικού τύπου μίζερων πολυκατοικιών, με ζωντανά χρώματα που έχουν γίνει γνωστά ως Χρώματα Έντι Ράμα (πολύ ανοιχτό ροζ, κίτρινο, πράσινο, βιολετί)! Οι δημόσιες μεταφορές ιδιωτικοποιήθηκαν και εισήχθησαν νεότερα μεταχειρισμένα λεωφορεία, ιδρύθηκε η Δημοτική Αστυνομία, οι περισσότεροι κεντρικοί δρόμοι ανακατασκευάσθηκαν, οι κοινόχρηστοι χώροι ανάμεσα στις πολυκατοικίες επανήλθαν στην κανονικότητα μετά δεκαετίες παραμέλησης, ενώ τα πάρκα, οι πλατείες της πόλης και χώροι αθλητισμού και αναψυχής ανακαινίστηκαν. Το σχέδιο του Καθαριότητα και Πράσινο είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 96.700 τ.μ. πρασίνου και πάρκων και τη φύτευση σχεδόν 1.800 δέντρων στην πρωτεύουσα της Αλβανίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ως δήμαρχος υπερασπιζόταν αρκετά από τον τότε Πρωθυπουργό της Αλβανίας, Ιλίρ Μέτα, ο οποίος διοχέτευσε πολυάριθμα κονδύλια από την κεντρική κυβέρνηση στις αρχές των Τιράνων για να πραγματοποιήσει ο Ράμα τα σχέδια του.

Πολλοί είναι όμως και οι επικριτές του στη χώρα που τον έχουν κατηγορήσει για διαφθορά και κακοδιαχείριση των κονδυλίων, συμπεριλαμβανομένης της διαφθοράς στην έκδοση των αδειών οικοδομής. Πάντως η εξεταστική επιτροπή τον αθώωσε. Γίνεται κριτική ότι τα παραδοσιακά σπίτια απειλούνται από τη συνεχή κατασκευή πολυκατοικιών, ενώ αρκετές εκτάσεις πρασίνου χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ουρανοξυστών. Οι επικριτές του Ράμα υποστηρίζουν ότι επικέντρωσε πάρα πολύ στις αισθητικές αλλαγές μη επιλύοντας τεράστια προβλήματα όπως η έλλειψη πόσιμου νερού και ηλεκτροδότησης. Μέχρι και το τέλος της εντεκάχρονης θητείας του Ράμα ως δήμαρχος, το τρεχούμενο νερό συνέχισε να είναι διαθέσιμο μόνο 6 ώρες την ημέρα! Πάντως τα μελλοντικά σχέδια για την πόλη περιλαμβάνουν κατασκευή κεντρικού σταθμού λεωφορείων, γραμμή τραμ και πολλά οδικά έργα.

Πάντως ο Ράμα ως δήμαρχος έχει λάβει δύο μεγάλες διακρίσεις. Έχει ανακηρυχτεί Παγκόσμιος Δήμαρχος 2004, σε ένα διεθνή διαγωνισμό, επιλέχθηκε από το αμερικανικό Time Magazine να είναι ένας από τους Ευρωπαίους Ήρωες του 2005, ένα φόρο τιμής που δίνεται από το περιοδικό σε 37 ανθρώπους που αλλάζουν τον κόσμο προς το καλύτερο, ενώ έχει πάρει και ένα βραβείο από τον Κόφι Ανάν. Είναι πρώην διεθνής μπασκετμπολίστας και διακεκριμένος ζωγράφος όπου τα έργα του έχουν εκτεθεί σε πολλές γκαλερί ανά τον κόσμο όπως την Γκαλερί Γιάνος (Janos Gallery) στη Νέα Υόρκη! Δηλώνει εκσυγχρονιστής με ευρωπαϊκό προφίλ. Eίναι ο πρώτος Αλβανός πολιτικός που αξιοποίησε τα πλεονεκτήματα του facebook και του twitter, τα οποία ενίσχυσαν το ανανεωτικό προφίλ του το οποίο γοήτευσε τους Αλβανούς.

Αυτά για τον popular πρωθυπουργό της Αλβανίας. Στην οδό George W. Bush, κατασκευάζεται ακόμα ένα τεράστιο έργο για τα Τίρανα. Το Μεγάλο Τζαμί των Τιράνων (Xhamia e Namazgjase), που όταν ολοκληρωθεί θα είναι το μεγαλύτερο τζαμί στα Βαλκάνια! Την απόφαση για την ανέγερσή του πήρε και πάλι ο Έντι Ράμα αν και ο ίδιος είναι καθολικός. Το τζαμί αυτό θεωρείται απαραίτητο επειδή υπάρχουν ήδη 114 εκκλησίες, αλλά μόνο 8 τζαμιά και οι μουσουλμάνοι της πόλης έχουν παραπονεθεί πως υπάρχει διάκριση γιατί υπάρχουν δύο Καθεδρικοί ναοί στην πόλη, Ορθόδοξος και Καθολικός και κανένα κεντρικό Τζαμί να προσεύχονται. Μου κάνει εντύπωση αυτό γιατί το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων είναι μουσουλμάνοι στο 39% έναντι 29% που είναι ορθόδοξοι χριστιανοί.




Αυτή θα είναι η τελική μορφή του
View attachment 218552

Στο τέλος της George W. Bush, είναι η λεωφόρος Zhan d'Ark.
Μετά από ώρες βροχής ο ήλιος επιτέλους μας χαμογέλασε!






Λίγα μέτρα μετά φτάσαμε σε ένα από τα σημαντικότερα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης του 18ου αιώνα , το πέτρινο τοξωτό γεφύρι Tabakeve που σημαίνει βυρσοδεψείο. Η γέφυρα χρησιμοποιείται κανονικά από τους πεζούς ενώ πίσω της υπάρχει ένα εξαιρετικό κτίριο που στεγάζει το Kevin Bar και ένας ωραίος πεζόδρομος με καφέ. Και εδώ όπως φαίνεται έγινε ένα καλό ρεκτιφιέ!




View attachment 218545



Ο καθολικός καθεδρικός ναός του Αγίου Παύλου


Ιδιαίτερα περιποιημένη η όχθη του ποταμού Λάνα σε όλο το μήκος του


Μετά από μια γερή δόση βροχής και περιήγησης είχε έρθει η ώρα για το πρωινό μας καφεδάκι. Αλλά όχι όπου κι όπου. Όπως πάντα λέω στο Rose ‘’στα καλύτερα σε φέρω’’! Έτσι και πάλι η επιλογή που έκανα ήταν εξαιρετική. Μεταφορά στο παρελθόν και μια ματιά στην ζωή επί κομμουνιστικής εποχής. Το Komiteti - Kafe Muzeum, είναι ένα ιδιόμορφο’’καφέ-Μουσείο’’ με διάφορα χαρακτηριστικά κειμήλια της κομμουνιστικής περιόδου. Απλά καταπληκτικό!






Ο χώρος έχει ξεχωριστά δωμάτια με διακόσμηση εποχής και μέχρι και η τουαλέτα ήταν ατμοσφαιρική. Θα ήταν υπερβολικό να πάω με την γκουμούτσα φωτογραφική στην τουαλέτα, όμως με το κινητό σίγουρα όχι!
View attachment 218548



View attachment 218547

Η ατμόσφαιρα ήταν πολύ ζεστή, το προσωπικό ιδανικό με άριστη εξυπηρέτηση, η διακόσμηση αλλά και η μουσική υπόκρουση με ''έντεχνα'' αλβανικά τραγούδια ήταν εξαιρετική. Μια πραγματική μοναδική ατμόσφαιρα που μας έκανε να νοιώσουμε σαν στο σπίτι μας. Από τις πιο χαλαρωτικές και όμορφες στιγμές του ταξιδιού.
View attachment 218546

Βγαίνοντας από το καφέ ο καιρός και πάλι αγρίεψε με την βροχή πάλι να είναι προ των πυλών!

Συνεχίζεται…
Λόγω προηγούμενης άσχημης οδηγικής εμπειρίας στα Τίρανα, τα είχα διαγράψει από τα μέρη που θα επισκεφτώ στην Αλβανία, αλλά μετά από το σημερινό κομμάτι, αναθεώρησα τις απόψεις μου και νομίζω ότι θα το ρισκάρω ...:)
Ευχαριστώ και περιμένω την συνέχεια.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Λόγω προηγούμενης άσχημης οδηγικής εμπειρίας στα Τίρανα, τα είχα διαγράψει από τα μέρη που θα επισκεφτώ στην Αλβανία, αλλά μετά από το σημερινό κομμάτι, αναθεώρησα τις απόψεις μου και νομίζω ότι θα το ρισκάρω ...:)
Ευχαριστώ και περιμένω την συνέχεια.
Έγινε κάποιο συμβάν ή απλά σε κούρασαν οι επαρχιακοί δρόμοι?
Δεν υπάρχει κανένα ρίσκο πάντως. Βελτιώνεται συνεχώς το οδικό δίκτυο.
Φυσικά και πρέπει να αναθεωρήσεις:)
 

vasiliss

Member
Μηνύματα
917
Likes
8.348
Επόμενο Ταξίδι
Οδικό στην ;;;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Έγινε κάποιο συμβάν ή απλά σε κούρασαν οι επαρχιακοί δρόμοι?
Δεν υπάρχει κανένα ρίσκο πάντως. Βελτιώνεται συνεχώς το οδικό δίκτυο.
Φυσικά και πρέπει να αναθεωρήσεις:)
Οι επαρχιακοί δρόμοι δεν με κούρασαν, το αντίθετο ήταν πιο χαλαροί και λιγότερο πιεστικοί.
Οι οδήγηση στην Αλβανία είναι πολύ επιθετική - νομίζεις ότι παίζεις στα συγκρουόμενα - και αυτό πολλαπλασιάζεται στην πρωτεύουσα. Γι' αυτό η όποια επιφύλαξή μου, αλλά νομίζω ότι θα το ρισκάρω, ίσως όχι την Άνοιξη, αλλά σίγουρα σύντομα.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Οι επαρχιακοί δρόμοι δεν με κούρασαν, το αντίθετο ήταν πιο χαλαροί και λιγότερο πιεστικοί.
Οι οδήγηση στην Αλβανία είναι πολύ επιθετική - νομίζεις ότι παίζεις στα συγκρουόμενα - και αυτό πολλαπλασιάζεται στην πρωτεύουσα. Γι' αυτό η όποια επιφύλαξή μου, αλλά νομίζω ότι θα το ρισκάρω, ίσως όχι την Άνοιξη, αλλά σίγουρα σύντομα.
Θα συμφωνήσω σ'αυτό. Μέσα στην πόλη επικρατεί πολλές φορές κομφούζιο. Οδηγούν όπως να ναι και αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι πως ενώ στρίβουν ξαφνικά όπου θέλουν, μπορεί να εμποδίζουν τα αστικά να φτάνουν στο χιλιοστό για τρακάρισμα κανείς μα κανείς δεν αντιδρά. Δηλαδή το θεωρούν φυσιολογικό γιατί πολύ απλά το κάνουν όλοι. Μα είδα περιστατικά που αν γινόταν στην Ελλάδα ο οδηγός θα ούρλιαζε και θα έβριζε τον άλλον. Στα Τίρανα όλοι ατάραχοι!:D
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Τίρανα με βροχή - 2ο μέρος

Όταν βγήκαμε από το καφέ, ο καιρός και πάλι σκοτείνιασε, ψύχρανε και πήγαινε για βροχή.
Άντε πάλι! Το πήραμε απόφαση πως έτσι θα πορευτούμε σήμερα. Ποταμός Λάνα ξανά!


Λεωφόρος Deshmoret e Kombit. Κάτι καλό ετοιμάζεται σε εγκαταλελειμμένο κτίριο!


Εθνικό Μουσείο Τέχνης και γκαλερί. To εικαστικό ''σύννεφο'' έξω από το μουσείο.




Στο πάρκο Rinia, το μνημείο που συμβολίζει την αντίσταση του αλβανικού έθνους και εκφράζει μια ευγνωμοσύνη σε όλους τους ήρωες που πολέμησαν για την αλβανική ανεξαρτησία, εγκαινιάστηκε στις 28 Νοέμβριο του 2014. Έχει σχήμα σαν ανοιχτός Πύργος, συμβολίζοντας το άνοιγμα της Αλβανίας προς την ανεξαρτησία.




Parku Rinia






Bulevardi Deshmoret e Kombit. Από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε πως η οδήγηση είναι τρελοκομείο στα Τίρανα. Η σχέση αυτοκινήτων – πεζών είναι σχέση πάθους. Όταν δεν υπάρχουν διαβάσεις και φανάρια, περνάς υπ’ ευθύνη σου το δρόμο ενώ έχει κίνηση και οι οδηγοί σταματάνε για να περάσεις τις περισσότερες φορές. Πολύ γρήγορα προσαρμοστήκαμε σ’ αυτά τα δεδομένα αλλά ένα κυκλοφοριακό χάος επικρατεί. Δεν τους λες ότι έχουν και οδική παιδεία τους αλβανούς! Οδηγούν όπως να ναι και αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι πως κανένας δεν αντιδρά. Δηλαδή το θεωρούν φυσιολογικό γιατί απλά το κάνουν όλοι. Είδα περιστατικά που στην Ελλάδα στην καλύτερη περίπτωση θα βρίζαμε ο ένας στον άλλον. Στα Τίρανα απάθεια!:cool:


Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε ένα από τα πιο εμβληματικά κτίρια των Τιράνων που κι αυτό βρίσκεται πάνω στην λεωφόρο Deshmoret e Kombit. H Piramida των Τιράνων.




Εκεί είναι και η καμπάνα της ειρήνης. Ένα συμβολικό και σημαντικό μνημείο για την Αλβανία . Είναι κατασκευασμένο από λιωμένες σφαίρες που είχαν πέσει κατά τις βίαιες ταραχές του 1997, όταν εκατοντάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Μια εξέγερση που έφερε την Αλβανία στο χείλος μιας επανάστασης το 1997, όταν είχε καταρρεύσει οικονομικά η χώρα, ο κόσμος πήρε τα όπλα στα χέρια του και τα πάντα είχαν διαλυθεί. Μια σχετικά άγνωστη εξέγερση στην Αλβανία, που πυροδοτήθηκε από τα μέτρα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, στη διάρκεια της οποίας το κράτος έχασε κάθε έλεγχο.


Από την άλλη το άσχημο κτίριο της πυραμίδας είναι εκεί και αποτελεί ένα σύμβολο της κομμουνιστικής περιόδου. Εγκαινιάστηκε στις 14 Οκτωβρίου του 1988, τρία χρόνια μετά το θάνατο του Χότζα, και λειτούργησε ως Μουσείο για την κληρονομιά του Εμβέρ Χότζα, ως ο απόλυτος και μοναδικός ηγέτης της Κομμουνιστικής Αλβανίας! Μάλιστα το έλεγαν Μαυσωλείο του Ενβέρ Χότζα. Ένα κτίριο που την ιδέα και τον σχεδιασμό είχε η κόρη του Χότζα Panvera μαζί με τον άντρα της. Εκείνη την εποχή, η πυραμίδα ήταν η ακριβότερη δομή που κατασκευάστηκε ποτέ στην Αλβανία. Μετά την κατάρρευση του Κομμουνισμού έγινε ένα συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο. Κατά τη διάρκεια του Πολέμου το 1999 στο Κοσσυφοπέδιο, το Μουσείο χρησιμοποιήθηκε ως βάση από το ΝΑΤΟ και ανθρωπιστικές οργανώσεις.


Μπορεί να θεωρείται ένα αξιόλογο κομμάτι της αρχιτεκτονικής και κληρονομιά από τον κομμουνισμό όμως είναι το μοναδικό κτίριο στο κέντρο που είναι παραμελημένο και άσχημο. Το θεωρώ παραφονία σε σύγκριση με την ωραία εικόνα και την μεγάλη αλλαγή που παρουσιάζουν τα Τίρανα. Έχει ερειπωθεί και βανδαλιστεί μέσα στα χρόνια ύπαρξης του. Η κυβέρνηση συζητάει την κατεδάφιση του κτιρίου για να χτιστεί το νέο κοινοβούλιο της χώρας και να αναπλαστεί αυτό το μεγάλο κομμάτι στο κέντρο.

Το σίγουρο είναι πως η πυραμίδα είναι ένα δημοφιλές μέρος για πολλά παιδιά που εδώ και χρόνια αναρριχούνται μέχρι την κορυφή του! Ο Rose το δοκίμασε μέχρι ένα σημείο. Έχει κλίση αλλά δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται.




Απέναντι από την πυραμίδα οι Δίδυμοι Πύργοι των Τιράνων, κατασκευής 2005


Λεωφόρος Deshmoret e Kombit


Αριστερά το Κυβερνητικό γραφείο Kryeministria


Η αναζήτηση του ουρανοξύστη Sky Tower μας παίδεψε γιατί από το σημείο που ήμασταν δεν μπορέσαμε να βρούμε την είσοδο του. Απλά φαινόταν ότι είναι πίσω από τους δίδυμους πύργους. Είχε βγάλει αρκετή ψύχρα και φυσούσε ξαφνικά ώσπου άρχισε μια δυνατή απαίσια βροχή. Να κρατάει ο Rose την ομπρέλα, και να βγάζω φωτογραφίες εγώ!
Untitled_Panorama1.jpg


Με τέτοια βροχή δεν είχε νόημα να συνεχίσουμε τη βόλτα μας. Ο Sky Tower ήταν εκεί και θα μας προστάτευε από την καταιγίδα. Έτσι κι αλλιώς τον είχα στα υπόψιν. Προτιμούσα να ανέβουμε κατά το σούρουπο αλλά τέτοια ώρα τέτοια λόγια. Με το ασανσέρ ανεβήκαμε στον τελευταίο όροφο του Sky Hotel που δεν έχει φυσικά είσοδο. Πριν μπούμε στο καφέ-εστιατόριο από τη βεράντα βλέπαμε τα βροχερά και μουντά Τίρανα.




Η αυλή και το σπίτι που φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία, ήταν η οικία του δικτάτορα Χότζα


Το bar-restaurant του Sky Hotel είναι ένα τυπικό καφέ ουρανοξύστη-πύργου από τα πολλά που έχουμε επισκεφτεί. Θέλαμε δεν θέλαμε πήραμε ξανά καφέδες σε εξευτελιστικές τιμές αν θυμάμαι γύρω στα 0,80 λεπτά ενώ και το μενού του εστιατορίου που ρίξαμε μια ματιά είχε ωραιότατες τιμές. Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου παρατηρητήριου είναι πως το πάτωμα περιστρέφεται κι έτσι χωρίς να σηκωθούμε από την καρέκλα μας είχαμε πλήρη πανοραμική 360ο άποψη όλης της πόλης. Από τον πύργο του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη, είχα να ανέβω σε καφετερία που περιστρέφεται πριν μια 20ετια τουλάχιστον.


Untitled_Panorama2.jpg












page.jpg


Όταν φύγαμε από τον πύργο, ευτυχώς ψιχάλιζε μόνο. Είμαστε στην οδό Ibrahim Rugova στην περιοχή Blloku. Την μοντέρνα συνοικία των Τιράνων που την είδαμε και το προηγούμενο βράδυ, ζωηρή και γεμάτη νεολαία. Βλέποντας την μέρα διαπιστώνω πως όντως πρόκειται για μια όμορφη γειτονιά, με ωραία μαγαζιά, προσεγμένη και γενικά φινετσάτη και γοητευτική με πάρα πολλές επιλογές για φαγητό και ποτό αλλά και ακριβά καταστήματα ρούχων.




Ονομάστηκε έτσι, γιατί την περίοδο της Κομμουνιστικής δικτατορίας του Χότζα η περιοχή αυτή ήταν μια περιοχή γεμάτη με βίλες, του επικεφαλή του Εργατικού Κόμματος και των μελών του αλβανικού πολιτικού γραφείου, αλλά απαγορευμένη για τους απλούς αλβανούς. Ήταν στην κυριολεξία, μια αχαρτογράφητη περιοχή. Μετά την πτώση του καθεστώτος το 1991, η περιοχή μπλοκ άνοιξε, ακολούθησε τις εξελίξεις και άρχισε μια μεγάλη ανοικοδόμηση.

Η κατοικία του Enver Hoxha, σφραγισμένη. Άγνωστο τι σχέδια υπάρχουν, και αν υπάρχουν για την
εκμετάλλευση του χώρου.






Επειδή ήμασταν στην περιοχή Blloku και θα απομακρυνόμασταν μετά, δεν ήθελα να χάσουμε την ευκαιρία να φάμε σε ένα από τα μπιστρό που διαθέτει. Και συγκεκριμένα σε ένα μου είχα βάλει στο μάτι. Το Coko Bistro & Bar. Εξαιρετικό διώροφο μαγαζί , ζεστό με ωραία αισθητική και ευγενικούς υπαλλήλους. Μπορεί οι περισσότεροι να έπιναν καφέ, εμέις όμως απολαύσαμε δυο πεντανόστιμες μακαρονάδες αν και θα τις θέλαμε πιο ενισχυμένες.




Ο υπεύθυνος του καταστήματος παίρνει συνέντευξη για δουλειά!


Μετά το γεύμα και την χαλάρωση, συνέχεια στη βόλτα μας. Οδός Abdyl Frasheri και η κυκλική πλατεία Uillson






Επειδή μάλλον δεν χορτάσαμε και πολύ με τα ζυμαρικά λίγο νωρίτερα, είπαμε να συμπληρώσουμε με δυο λαχταριστές τυρόπιτες που λιγουρευτήκαμε σε ένα αρτοποιείο. Όταν είδα την απόδειξη πόσο κοστίζουν έπαθα σοκ. 60 lek και οι δυο! Δηλαδή 0,45 € οι δυο. Σοβαρολογούμε? Μα αισθάνθηκα τύψεις που τις πήρα τζάμπα.
Και ήταν και πεντανόστιμες.

Rruga Abdyl Frasheri


Ήμασταν πάλι στη μεγάλη κεντρική λεωφόρο Deshmoret e Kombit. Εδώ το Συνεδριακό Μέγαρο


Απέναντι το Προεδρικό Μέγαρο






Το Πανεπιστήμιο των Τιράνων στην πλατεία Μητέρας Τερέζας / Nene Tereza




Η πλατεία Nene Tereza είναι μια τεράστια πλατεία χωρίς καμία κίνηση από αυτοκίνητα αφού δεν υπάρχει δρόμος πέρα από αυτήν. Εδώ τελειώνει η λεωφόρος Deshmoret e Kombit και εκτός από το Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο, στην πλατεία βρίσκονται το Πανεπιστήμιο Τεχνών και το Αρχαιολογικό μουσείο.




Για όσους δεν γνωρίζουν, η Μητέρα Τερέζα η οποία κηρύχθηκε από το Βατικανό επισήμως Αγία της Καθολικής Εκκλησίας είναι Αλβανικής καταγωγής με καταγωγή από την Σκόδρα. Και το αεροδρόμιο των Τιράνων ονομάζεται International Airport Mother Teresa.


Ο γνωστός φιλόσκυλος Rose με έναν γλυκύτατο αλβανό σκυλάκο


Και ενώ ο καιρός έμοιαζε πως θα ανοίξει, και τα σύννεφα είχαν αραιώσει, άρχισε ξανά η βροχή. Συγκράτησα τα νεύρα μου και πήραμε το δρομάκι που θα μας οδηγούσε στο μεγάλο πάρκο των Τιράνων κατά μήκος της τεχνητής λίμνης (Parku i Madh Kodrat e Liqenit).


Είναι ένα πολύ δημοφιλές μέρος για τους ντόπιους και τους επισκέπτες αλλά να έχει καλό καιρό και όχι να τριγυρνάς μέσα στο ενοχλητικό ψιλόβροχο. Ένα καταπράσινο , περιβάλλον ιδανικό για περίπατο, πικ-νικ ή για ένα γεύμα και καφέ σε κάποιο από τα εστιατόρια που υπάρχουν αλλά με βροχερό καιρό επικρατούσε ερημιά.








Και υπαίθριο γυμναστήριο παρακαλώ με όργανα που τα χρησιμοποιείς ρίχνοντας κέρμα


Ο μεγάλος πεζόδρομος της λίμνης, Shetitorja Lasgush Poradeci






Ελάχιστα μετά η βροχή σταμάτησε, ο ουρανός άρχισε να καθαρίζει και ανέβηκε η θερμοκρασία. Από αυτή τη στιγμή και για τις επόμενες ημέρες μας στην Αλβανία, ο καιρός θα ήταν μόνο ηλιόλουστος και ζεστός!


page1.jpg




Σίγουρα θα ήθελα να έχουμε παραπάνω χρόνο να δούμε με την ησυχία μας το μεγάλο πάρκο αλλά είναι πραγματικά πολύ μεγάλο κι εμείς είδαμε ούτε το 20% του πάρκου. Ήθελα να πάμε μέχρι το παλάτι Brigadave, αλλά ήταν αρκετά μακριά σε άλλο σημείο του μεγάλου πάρκου προς τη λεωφόρο e Elbasanit, οπότε δεν το σκέφτηκα καν.


Πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το κέντρο όμως το πρόγραμμα έλεγε περιοχή Dajti, αρκετά μακριά από το κέντρο της πόλης. Ακολουθεί το τελευταίο μέρος της μεγάλης περιήγησής μας στα Τίρανα.
Το τελευταίο και καλύτερο ή το τελευταίο και χειρότερο? Όπως το πάρει κανείς!

Συνεχίζεται…
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.167
Μηνύματα
882.753
Μέλη
38.880
Νεότερο μέλος
Adamamdia

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom