Lianos Leonidas
Member
- Μηνύματα
- 108
- Likes
- 87
- Επόμενο Ταξίδι
- Βουκουρέστι
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο (7 Νοε 2009 - 2η ημέρα)]Μετά το πρωινό μας, κατεβήκαμε στο lobby του ξενοδοχείου όπου ένα minibus κατέφθασε γύρω στις 9.00 και αφού παρέλαβε και άλλους τουρίστες από παρακείμενα ξενοδοχεία του Πέραν ξεκινήσαμε για ένα tour της πόλης διάρκειας 8 ωρών και κόστους 70 ευρώ το άτομο. Ο καιρός εξακολουθεί να είναι καταπληκτικός. Μην ακούγεται το κόστος μεγάλο, αν σκεφθείτε ότι περιελάμβανε επίσκεψη με ξεναγό στα κυριότερα μνημεία της πόλης( γλώσσα ξεναγού στη Αγγλική), τις εισόδους και τέλος ένα γεύμα.Στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι τα εισητήρια εισόδου στα μουσεία που επισκεφθήκαμε είναι κάπως τσουχτερά, αν κάποιος θελήσει να τα επισκεφθεί μόνος του.Η είσοδος ας πούμε στη Αγιά Σοφιά είναι 10 ευρώ το άτομο, το ίδιο και στο Τοπ Καπί. Δεν έχω ξαναδεί τουριστικό οδηγό πόλης που να περιλαμβάνει τόσα πολλά μουσεία και μέρη ενδιαφέροντος που πρέπει κανένας να επισκεφθεί[B]. [/B]Πολλά απ’ αυτά είναι ιστορικά τεμένη που όντως[B] ε[/B]ίναι αριστουργήματα τέχνης και αξίζει τον κόπο αν κάποιος έχει διαθέσιμο χρόνο να επισκεφθεί μερικά απ’αυτά. .Αν δε ρωτήσετε ένα κάτοικο γενικά πόσα τεμένη υπάρχουν στην Ισταμπούλ , πιθανόν να γελάσει και να σας πεί ότι κανένας δεν κατάφερε να τα μετρήσει όλα Ξεκινήσαμε λοιπόν κλασικά με τη επίσκεψη στη [B]Αγια Σοφιά (Hagia Sophia)[/B], που βρίσκεται στη περιοχή Eminonu. Πολλά από τα σημαντικότερα μνημεία βρίσκονται στη περιοχή του [B]Eminonu[/B
- Κεφάλαιο 3ο (8 Νοε 2009 - 3η ημέρα)
- Κεφάλαιο 4ο (9 Νοε 2009 - 4η ημέρα)]Ηλιόλουστη και η σημερινή ημέρα.Ο κόσμος κινείται για τους δουλειές του με τους ρυθμούς των μεγαλουπόλεων.Μετά από κάποια ραντεβού που είχε η παρέα κατά το μεσημεράκι ξεκινήσαμε να κάνουμε τη μίνι κρουαζιέρα στο Βόσπορο , που τελικά αποδείχθηκε πως είναι όλα τα λεφτά…Βόσπορος σημαίνει «διάβαση μόσχου’’ και το όνομα προέρχεται από τη αρχαία Ελληνική μυθολογία.Πήραμε ένα ταξί και κατεβήκαμε στη αποβάθρα του Εμινονού /Rusten pasa που αναχωρούν τα πλοιάρια για τη κρουζιέρα. Ο Βόσπορος εχει περίπου 31 χιλ μάκρος , ενώ το πιό στενό του σημείο μεταξύ των δύο ακτών είναι 700 μέτρα .Αποτελεί και σήμερα μια σημαντική θαλάσσια αρτηρία για το εμπόριο.Υπολογίζεται ότι 38000 πλοία διαπλέουν το Βόσπορο κάθε χρόνο.Η κρουαζέρα λοιπόν ξεκινάει , είναι διαρκείας 3 γεμάτων ωρών και το κόστος 35 δολλάρια.Στο πλοίο εκτός από τουρίστες διαφόρων εθνικοτήτων , υπάρχουν και ντόπιοι , κυρίως νεαρής ηλικίας.Ανεβαίνουμε στο κατάστρωμα , για να απολαύσουμε το θέαμα καλύτερα. Το πλοίο διαπλέει πρώτα την Ευρωπαική πλευρά του Βοσπόρου και αφού φθάσει στο ύψος της δεύτερης γέφυρας του Βοσπόρου προς τη Μαύρη θάλασσα , κάνει αναστροφή και διαπλέει την ασιατική πλευρά, με κατάληξη εκεί που ξεκινήσαμε.Αναλυτικότατη περιγραφή των περιοχών που διαπλέει το πλοιάριο έχει γίνει από το μέλος του φόρουμ [U]ΕΡΣΗ , στις 10-9-08.[/U
- Κεφάλαιο 5ο (10 Νοε 2009 - 5η ημέρα)]Καλός καιρός και σήμερα , αν και έχει αρχίσει να χαλάει. Σαφώς περισσότερο κρύο από χθές. Αργά το απόγευμα θα πάρουμε[I] το [/I
- Κεφάλαιο 6ο (Σκέψεις-συμπεράσματα)]Η Κωνσταντινούπολη δεν[B] «καταναλώνεται» [/B
. Η Αγια Σοφιά μετατράπηκε σε τζαμί το 1453 και έγινε μουσείο επι των ημερών του Kεμάλ. Αναμισβήτητα πρόκειται για μεγαλοπρεπέστατο ναό και για μια από τις μεγαλύτερες αρχιτεκτονικές δημιουργίες στον κόσμο, όπως μας εξήγησε και ο ξεναγός.
Στο χώρο που άλλοτε βρισκόταν το ιερό δεσπόζει η Πλατυτέρα ενώ δεξιά της έχουν ανακαλυφθεί τοιχογραφίες Aγγέλων.Τα απανωτά καραβάνια
(γκρούπ) τουριστών δεν σ’αφήνουν ούτε για μια στιγμή να αισθανθείς και να βιώσεις το δέος που εκπέμπει όλος ο χώρος σε συνδυασμό με αυτά που έχουμε μάθει στη ιστορία μας.Ανεβήκαμε στη συνέχεια στο υπερώο του πρώτου ορόφου , όπου επι Βυζαντίου ήταν ο γυναικονίτης και από εδώ η αυτοκράτειρα και η κουστοδία της παρακολουθούσε τη λειτουργία ή τα δρώμενα στο ναό, εκεί όπου σώζονται μερικά από τα πιο όμορφα ψηφιδωτά της.Κατεβαίνοντας υπάρχει μια κολώνα που λέγεται στήλη του Αγίου Γρηγορίου και πολλοί πιστεύουν ότι έχει θεραπευτικές δυνάμεις.Στη συνέχει περάσαμε απέναντι στοSultanahmet Camii, γνωστότερο σε μας ως ΜπλέΤζαμί.Το ολο οικοδόμημα περιβάλλεται από εξι κομψούς με ραβδώσεις μιναρέδες, ενώ το εσωτερικό του τεμένους, που να σημειωθεί ότι ολοκληρώθηκε το 1616, έχει ένα τεράστιο εσωτερικό τρούλο που περιμετρικά του υπάρχουν 250 παραθυράκια για να φωτίζουν το τέμενος, ενώτο κάτω μέρος των τοίχων καλύπτεται με πάνω από 20000 μπλέ πλακίδια Ιζνίκ με αναπαραστάσεις τουλίπας, κρίνων, τριαντάφυλλωνκ.α.Απο τα πλακίδια αυτά τομπλέ τζαμί πήρε και το όνομά του.Στη βόρεια έξοδο βγαίνοντας βρίσκεσαι στο μέρος όπου επι Βυζαντίου δέσποζε ο ιππόδρομος, του οποίου το μήκος έφτανε τα 480 μέτρα.Σήμερα το όλο μέρος έχει δενδοφυτευθεί περιμετρικά όπως επίσης υπάρχει και δρόμος, ενώ το μνημείο που έχει διατηρηθεί από παλιά είναι ο αιγυπτιακός οβελίσκος του Φαραώ ,που είναι στο κέντρο της πλατείας, καθήμενος πάνω σε μαρμάρινη βάση.καλά τα μνημεία , αλλά να μην πιούμε και ένα καφέ? Εξω λοιπόν από τη Αγια Σοφιά υπάρχουν δυο-τρείς καφετέριες, θερινού τύπου.Ο καφές καπουτσίνο στοίχιζε 5 λίρες , τουτέστιν 2,5 ευρώ.Το ίδιο και ένας εύγεστος χυμός από φρέσκο ρόδι.Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Topkapi Sarayi.Το πολυτελές παλάτι ,που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1461, αποτέλεσε την επίσημη κατοικία των οθωμανών σουλτάνων. Αποτελεί ε΄να από τα παλαιότερα και μεγαλύτερα παλάτια στο κόσμο. Σήμερα, χρησιμοποιείται ως μουσείο για να εκθέσει τα έργα της τέχνης και πολλά ανεκτίμητα χειροποίητα αντικείμενα που αναβιώνουν τη μεγαλοπρέπεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Τέμενος Σουλειμανίγιε και αυτό στη περιοχή του Eminonu.Αυτό το τέμενος , όπως μαρτυρεί και το όνομά του κτίσθηκε επι των ημερών του σουλτάνου Σουλειμάν του Α΄, το μαυσωλείο του οποίου βρίσκεται στο κήπο που υπάρχει πίσω από το τέμενος.Το τέμενος αποτελεί κόσμημα της οθωμανικής αρχιτεκτονικής , τόσο για το σχεδιασμό του, όσο και για τον ξεχωριστό διάκοσμο.Περιβάλλεται από τέσσερις περίτεχνους μιναρέδες που πιστεύετε όπως εξήγησε και ο ξεναγός ότι συμβολίζουν τη θέση του Σουλειμάν ως τετάρτου σουλτάνου της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.Τέλος η Μεγάλη Αγορά και αυτή στη περιοχή του Eminonu.Δύο τετράγωνα πίσω από το τέμενος Σουλειμανίγιε. Kapalicarsi τη λένε οι Τούρκοι, σκεπαστή ή κλειστή αγορά θα την ακούσετε επίσης να τη λένε και θεωρούν ότι είναι η παλαιότερη και μεγαλύτερη καλυμμένη αγορά στον κόσμο με περισσότερα από 3000 καταστήματα.Πολλοί τουρίστες
-ταξιδιώτες θεωρούν τη kapalicarsi, τουριστική παγίδα και είναι αλήθεια ότι έχει αρκετά τουριστικά στοιχεία.Αλλά επίσης είναι αλήθεια ότι ολόκληρες γενιές κατοίκων της Istabul έχουν ζήσει τη ζωή τους στα στενά του παζαριού πουλώντας τη πραμάτεια τους από τις ημέρες του Μωάμεθ του πορθητή που ξεκίνησε τη λειτουργία της .Η μεγάλη αγορά λοιπόν είναι ένας λαβύρινθος με πάνω από 50 δαιδαλώδεις δρόμους και πολυάριθμες στοές.Ο φαρδύτερος δρόμος της αγοράς είναι η Kalpacilar caddesi που υπάρχουν κατά κύριο λόγο κοσμηματοπωλεία.Εδώ το σκληρό παζάρι είναι κανόνας Οι ντόπιοι εκτιμούν πολύ την προσπάθεια που κάνει ένας ξένος να μάθει τη γλώσσα τους.Αν μιλάτε λίγο τούρκικα εκτιμώ ότι θα επιτύχετε πολύ καλύτερες τιμές.Πάντως να έχετε κατά νου ότι αν θέλετε να ψωνίσετε χρειάζεστε χρόνο γιατί τα είδη και οι τιμές ποικίλλουν.Χρειάζεται προσοχή.Μετά μεταφερθήκαμε για μεσημεριανό στο Konyali Topkapi Sarayi, όπου απολαύσαμε εξαιρετικής ποιότητος τουρκικό φαγητό.Επιστροφή στο ξενοδοχείο.Για το βράδυ επισκεφθήκαμε τη περιοχή του Kum kapi.Παίρνεις ένα ταξί και με 4 ευρώ σε φέρνει στη ψαραγορά της πόλης, όπου εδώ υπάρχουν καμμιά εικοσαριά ψαροταβέρνες , με πλανόδιους οργανοπαίκτες να περιφέρονται από μαγαζί σε μαγαζί και από τραπέζι σε τραπέζι.Το φαγητό κάτι το συνηθισμένο, τιμές προσίτές γύρω στα 8 ευρώ το άτομο, αλλά εκείνο ,που μας άρεσε είναι το όλο σκηνικό και κέφι που επικρατεί σ’αυτό το στενοσόκακκο με τις ψαροταβέρνες.Που και που από ορισμένες ταβέρνες ακούγονται και τραγούδια με ελληνικούς στίχους, ενώ οι πλανόδιοι οργανοπαίκτες αν καταλάβουν ότι είστε Ελληνες εκείνη τη στιγμή αυτοσχεδιάζοντας εν μέρει σου τραγουδούν κάποια ελληνικά τραγούδια,έτσι απλά όπως <<Τούρκος εγώ και εσύ Ρωμιός και εγώ λαός και εσύ λαός, εσύ Χριστός και εγώ Αλλάχ , όμως και οι δυό μας αχ και βάχ!!!>> Επισκεφθείτε και θα με θυμηθείτε.

Στο χώρο που άλλοτε βρισκόταν το ιερό δεσπόζει η Πλατυτέρα ενώ δεξιά της έχουν ανακαλυφθεί τοιχογραφίες Aγγέλων.Τα απανωτά καραβάνια
(γκρούπ) τουριστών δεν σ’αφήνουν ούτε για μια στιγμή να αισθανθείς και να βιώσεις το δέος που εκπέμπει όλος ο χώρος σε συνδυασμό με αυτά που έχουμε μάθει στη ιστορία μας.Ανεβήκαμε στη συνέχεια στο υπερώο του πρώτου ορόφου , όπου επι Βυζαντίου ήταν ο γυναικονίτης και από εδώ η αυτοκράτειρα και η κουστοδία της παρακολουθούσε τη λειτουργία ή τα δρώμενα στο ναό, εκεί όπου σώζονται μερικά από τα πιο όμορφα ψηφιδωτά της.Κατεβαίνοντας υπάρχει μια κολώνα που λέγεται στήλη του Αγίου Γρηγορίου και πολλοί πιστεύουν ότι έχει θεραπευτικές δυνάμεις.Στη συνέχει περάσαμε απέναντι στοSultanahmet Camii, γνωστότερο σε μας ως ΜπλέΤζαμί.Το ολο οικοδόμημα περιβάλλεται από εξι κομψούς με ραβδώσεις μιναρέδες, ενώ το εσωτερικό του τεμένους, που να σημειωθεί ότι ολοκληρώθηκε το 1616, έχει ένα τεράστιο εσωτερικό τρούλο που περιμετρικά του υπάρχουν 250 παραθυράκια για να φωτίζουν το τέμενος, ενώτο κάτω μέρος των τοίχων καλύπτεται με πάνω από 20000 μπλέ πλακίδια Ιζνίκ με αναπαραστάσεις τουλίπας, κρίνων, τριαντάφυλλωνκ.α.Απο τα πλακίδια αυτά τομπλέ τζαμί πήρε και το όνομά του.Στη βόρεια έξοδο βγαίνοντας βρίσκεσαι στο μέρος όπου επι Βυζαντίου δέσποζε ο ιππόδρομος, του οποίου το μήκος έφτανε τα 480 μέτρα.Σήμερα το όλο μέρος έχει δενδοφυτευθεί περιμετρικά όπως επίσης υπάρχει και δρόμος, ενώ το μνημείο που έχει διατηρηθεί από παλιά είναι ο αιγυπτιακός οβελίσκος του Φαραώ ,που είναι στο κέντρο της πλατείας, καθήμενος πάνω σε μαρμάρινη βάση.καλά τα μνημεία , αλλά να μην πιούμε και ένα καφέ? Εξω λοιπόν από τη Αγια Σοφιά υπάρχουν δυο-τρείς καφετέριες, θερινού τύπου.Ο καφές καπουτσίνο στοίχιζε 5 λίρες , τουτέστιν 2,5 ευρώ.Το ίδιο και ένας εύγεστος χυμός από φρέσκο ρόδι.Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Topkapi Sarayi.Το πολυτελές παλάτι ,που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1461, αποτέλεσε την επίσημη κατοικία των οθωμανών σουλτάνων. Αποτελεί ε΄να από τα παλαιότερα και μεγαλύτερα παλάτια στο κόσμο. Σήμερα, χρησιμοποιείται ως μουσείο για να εκθέσει τα έργα της τέχνης και πολλά ανεκτίμητα χειροποίητα αντικείμενα που αναβιώνουν τη μεγαλοπρέπεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Τέμενος Σουλειμανίγιε και αυτό στη περιοχή του Eminonu.Αυτό το τέμενος , όπως μαρτυρεί και το όνομά του κτίσθηκε επι των ημερών του σουλτάνου Σουλειμάν του Α΄, το μαυσωλείο του οποίου βρίσκεται στο κήπο που υπάρχει πίσω από το τέμενος.Το τέμενος αποτελεί κόσμημα της οθωμανικής αρχιτεκτονικής , τόσο για το σχεδιασμό του, όσο και για τον ξεχωριστό διάκοσμο.Περιβάλλεται από τέσσερις περίτεχνους μιναρέδες που πιστεύετε όπως εξήγησε και ο ξεναγός ότι συμβολίζουν τη θέση του Σουλειμάν ως τετάρτου σουλτάνου της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.Τέλος η Μεγάλη Αγορά και αυτή στη περιοχή του Eminonu.Δύο τετράγωνα πίσω από το τέμενος Σουλειμανίγιε. Kapalicarsi τη λένε οι Τούρκοι, σκεπαστή ή κλειστή αγορά θα την ακούσετε επίσης να τη λένε και θεωρούν ότι είναι η παλαιότερη και μεγαλύτερη καλυμμένη αγορά στον κόσμο με περισσότερα από 3000 καταστήματα.Πολλοί τουρίστες
-ταξιδιώτες θεωρούν τη kapalicarsi, τουριστική παγίδα και είναι αλήθεια ότι έχει αρκετά τουριστικά στοιχεία.Αλλά επίσης είναι αλήθεια ότι ολόκληρες γενιές κατοίκων της Istabul έχουν ζήσει τη ζωή τους στα στενά του παζαριού πουλώντας τη πραμάτεια τους από τις ημέρες του Μωάμεθ του πορθητή που ξεκίνησε τη λειτουργία της .Η μεγάλη αγορά λοιπόν είναι ένας λαβύρινθος με πάνω από 50 δαιδαλώδεις δρόμους και πολυάριθμες στοές.Ο φαρδύτερος δρόμος της αγοράς είναι η Kalpacilar caddesi που υπάρχουν κατά κύριο λόγο κοσμηματοπωλεία.Εδώ το σκληρό παζάρι είναι κανόνας Οι ντόπιοι εκτιμούν πολύ την προσπάθεια που κάνει ένας ξένος να μάθει τη γλώσσα τους.Αν μιλάτε λίγο τούρκικα εκτιμώ ότι θα επιτύχετε πολύ καλύτερες τιμές.Πάντως να έχετε κατά νου ότι αν θέλετε να ψωνίσετε χρειάζεστε χρόνο γιατί τα είδη και οι τιμές ποικίλλουν.Χρειάζεται προσοχή.Μετά μεταφερθήκαμε για μεσημεριανό στο Konyali Topkapi Sarayi, όπου απολαύσαμε εξαιρετικής ποιότητος τουρκικό φαγητό.Επιστροφή στο ξενοδοχείο.Για το βράδυ επισκεφθήκαμε τη περιοχή του Kum kapi.Παίρνεις ένα ταξί και με 4 ευρώ σε φέρνει στη ψαραγορά της πόλης, όπου εδώ υπάρχουν καμμιά εικοσαριά ψαροταβέρνες , με πλανόδιους οργανοπαίκτες να περιφέρονται από μαγαζί σε μαγαζί και από τραπέζι σε τραπέζι.Το φαγητό κάτι το συνηθισμένο, τιμές προσίτές γύρω στα 8 ευρώ το άτομο, αλλά εκείνο ,που μας άρεσε είναι το όλο σκηνικό και κέφι που επικρατεί σ’αυτό το στενοσόκακκο με τις ψαροταβέρνες.Που και που από ορισμένες ταβέρνες ακούγονται και τραγούδια με ελληνικούς στίχους, ενώ οι πλανόδιοι οργανοπαίκτες αν καταλάβουν ότι είστε Ελληνες εκείνη τη στιγμή αυτοσχεδιάζοντας εν μέρει σου τραγουδούν κάποια ελληνικά τραγούδια,έτσι απλά όπως <<Τούρκος εγώ και εσύ Ρωμιός και εγώ λαός και εσύ λαός, εσύ Χριστός και εγώ Αλλάχ , όμως και οι δυό μας αχ και βάχ!!!>> Επισκεφθείτε και θα με θυμηθείτε.
Attachments
-
37,7 KB Προβολές: 290