Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η νωθρή βαλίτσα και το πράσινο ξενοδοχείο
- Το κανάλι Stadtgraben
- Η Κοιλάδα του Ingenhoven
- Kö-Bogen II και Dreieckswiese
- Schauspielhaus και Dreischeibenhaus
- Kö-Bogen
- Το πάρκο Hofgarten
- Πρόγευμα στο Tiffany
- K20
- Wehrhahn-Linie
- Ständehauspark
- Landtag και Πύργος του Ρήνου
- Düsseldorf Hafen
- Ο περίπατος του Ρήνου
- Altstadt
- Ο κήπος με τα αγάλματα
- Martin-Luther-Platz
- Nordpark
- DüsseldorfCard
- Η Βόννη
- Münsterplatz
- Η Παλιά Πόλη της Βόννης
- Marktplatz
- Ο κήπος στο παλάτι Poppelsdorf
- Kurfürstliches Schloss
- Το Μουσείο Koenig
- Επιστροφή
Η Βόννη
Ο αρχικός μου σχεδιασμός να στριμώξω σε τέσσερις μέρες στη Βόρεια Ρηνανία τρεις πόλεις, έχοντας πάντα ως βάση μου το Ντίσελντορφ και κάνοντας ημερήσιες εξορμήσεις σε κοντινούς προορισμούς, πνίγηκε στη βροχή, που εντελώς απάνθρωπα με συνόδευσε σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της παραμονής μου εκεί.
Όλα έγιναν πιο δύσκολα, συμπυκνώθηκαν και στριμώχτηκαν στα σύντομα και διάσπαρτα διαστήματα σχετικής καλοκαιρίας. Και κάπως έτσι οι τρεις πόλεις έγιναν δύο. Στο δραματικό δίλλημα μεταξύ Κολωνίας και Βόννης, υπερίσχυσε η δεύτερη, ως πιο γραφική, μικρή και εύκολη να εξερευνηθεί σε μερικές ώρες. Εξάλλου, η Κολωνία μου παρουσιάστηκε ως μία μάλλον γενικά αδιάφορη πόλη από έναν διαδικτυακό φίλο που διαμένει μόνιμα στη Γερμανία, με σχεδόν μοναδικό αξιόλογο αξιοθέατο τον τεράστιο καθεδρικό της ναό, τον οποίο όμως "θα έβλεπα και από το τρένο στο δρόμο προς τη Βόννη". Δεν τον είδα ποτέ.
Και μιας και είπα τρένο, οι σιδηρόδρομοι της Γερμανίας δεν ήταν ακριβώς αυτό που περίμενα. Και σημαντικές καθυστερήσεις διαπίστωσα και δυσκολίες στις πληροφορίες για το που να πάω αντιμετώπισα και βαγόνια ασφυκτικά γεμάτα με όρθιους επιβάτες έζησα. Δεν ξέρω αν το στερεότυπο των σχολαστικά ακριβών και εκνευριστικά οργανωμένων Γερμανών μου είχε δημιουργήσει υπερβολικές προσδοκίες ή αν όντως οι Γερμανικοί σιδηρόδρομοι έχουν εισέλθει σε περίοδο παρακμής.
Σε ακριβώς μία ώρα βρέθηκα από τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Ντίσελντορφ σε αυτόν της Βόννης. Και ο Κεντρικός Σταθμός της Βόννης βρίσκεται στην καρδιά της παλιάς πόλης, πράγμα εξαιρετικά βολικό για να δείτε τα περισσότερα ιστορικά αξιοθέατα, ακόμα και αν βρεθείτε στην πόλη μόνο για λίγες ώρες.
Βγαίνοντας από τον σταθμό μπαίνετε κατευθείαν σε γραφικά πλακόστρωτα δρομάκια και με μόλις λίγα λεπτά περπάτημα φτάνετε στην πλατεία Münsterplatz, μία από τις τρεις μεγαλύτερες της πόλης. Και το πρώτο πράγμα που θα δείτε στην είσοδο της πλατείας, ακριβώς δίπλα στον καθεδρικό ναό του Αγίου Μαρτίνου, είναι το εμβληματικό σιντριβάνι Martinsbrunnen. Το έφτιαξε το 1902 ο βερολινέζος γλύπτης με το σύντομο όνομα Georg Christian Heinrich Götschmann και αναπαριστά παιδιά να προσπαθούν να πιάσουν χήνες για τη γιορτή του Αγίου Μαρτίνου, με ομολογουμένως εξαιρετική φυσικότητα στην απόδοση της κίνησης και της έντασης της στιγμής. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι τα χάλκινα αγάλματα μίας τόσο αθώας σκηνής ξηλώθηκαν από το μνημείο και δόθηκαν ως δωρεά στο ναζιστικό καθεστώς για την κατασκευή όπλων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 1958 επανατοποθετήθηκαν πιστά αντίγραφά τους.

Ο αρχικός μου σχεδιασμός να στριμώξω σε τέσσερις μέρες στη Βόρεια Ρηνανία τρεις πόλεις, έχοντας πάντα ως βάση μου το Ντίσελντορφ και κάνοντας ημερήσιες εξορμήσεις σε κοντινούς προορισμούς, πνίγηκε στη βροχή, που εντελώς απάνθρωπα με συνόδευσε σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της παραμονής μου εκεί.
Όλα έγιναν πιο δύσκολα, συμπυκνώθηκαν και στριμώχτηκαν στα σύντομα και διάσπαρτα διαστήματα σχετικής καλοκαιρίας. Και κάπως έτσι οι τρεις πόλεις έγιναν δύο. Στο δραματικό δίλλημα μεταξύ Κολωνίας και Βόννης, υπερίσχυσε η δεύτερη, ως πιο γραφική, μικρή και εύκολη να εξερευνηθεί σε μερικές ώρες. Εξάλλου, η Κολωνία μου παρουσιάστηκε ως μία μάλλον γενικά αδιάφορη πόλη από έναν διαδικτυακό φίλο που διαμένει μόνιμα στη Γερμανία, με σχεδόν μοναδικό αξιόλογο αξιοθέατο τον τεράστιο καθεδρικό της ναό, τον οποίο όμως "θα έβλεπα και από το τρένο στο δρόμο προς τη Βόννη". Δεν τον είδα ποτέ.
Και μιας και είπα τρένο, οι σιδηρόδρομοι της Γερμανίας δεν ήταν ακριβώς αυτό που περίμενα. Και σημαντικές καθυστερήσεις διαπίστωσα και δυσκολίες στις πληροφορίες για το που να πάω αντιμετώπισα και βαγόνια ασφυκτικά γεμάτα με όρθιους επιβάτες έζησα. Δεν ξέρω αν το στερεότυπο των σχολαστικά ακριβών και εκνευριστικά οργανωμένων Γερμανών μου είχε δημιουργήσει υπερβολικές προσδοκίες ή αν όντως οι Γερμανικοί σιδηρόδρομοι έχουν εισέλθει σε περίοδο παρακμής.
Σε ακριβώς μία ώρα βρέθηκα από τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Ντίσελντορφ σε αυτόν της Βόννης. Και ο Κεντρικός Σταθμός της Βόννης βρίσκεται στην καρδιά της παλιάς πόλης, πράγμα εξαιρετικά βολικό για να δείτε τα περισσότερα ιστορικά αξιοθέατα, ακόμα και αν βρεθείτε στην πόλη μόνο για λίγες ώρες.

Βγαίνοντας από τον σταθμό μπαίνετε κατευθείαν σε γραφικά πλακόστρωτα δρομάκια και με μόλις λίγα λεπτά περπάτημα φτάνετε στην πλατεία Münsterplatz, μία από τις τρεις μεγαλύτερες της πόλης. Και το πρώτο πράγμα που θα δείτε στην είσοδο της πλατείας, ακριβώς δίπλα στον καθεδρικό ναό του Αγίου Μαρτίνου, είναι το εμβληματικό σιντριβάνι Martinsbrunnen. Το έφτιαξε το 1902 ο βερολινέζος γλύπτης με το σύντομο όνομα Georg Christian Heinrich Götschmann και αναπαριστά παιδιά να προσπαθούν να πιάσουν χήνες για τη γιορτή του Αγίου Μαρτίνου, με ομολογουμένως εξαιρετική φυσικότητα στην απόδοση της κίνησης και της έντασης της στιγμής. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι τα χάλκινα αγάλματα μίας τόσο αθώας σκηνής ξηλώθηκαν από το μνημείο και δόθηκαν ως δωρεά στο ναζιστικό καθεστώς για την κατασκευή όπλων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 1958 επανατοποθετήθηκαν πιστά αντίγραφά τους.





Last edited: