ikarialover
Member
- Μηνύματα
- 679
- Likes
- 847
Σιένα και πέριξ
Για τους ίδιους λόγους (ιστορικό κέντρο όπου απαγορεύονται τα αυτοκίνητα) επιλέξαμε και στη Σιένα να μείνουμε εκτός πόλης. Βέβαια, δεν μείναμε τόσο ικανοποιημένοι από το ξενοδοχείο, πάντως μείναμε στην περιοχή του Montarioso για όποιον ενδιαφέρεται, μόλις 10 λεπτά από τη Σιένα.
Για την πόλη δεν έχω πολλά να προσθέσω σε όσα έχουν ήδη γράψει οι συμφορουμίτες. Πολύ όμορφη και φυσικά πολύ τουριστική, ειδικά την περίοδο που πήγαμε εμείς (μέσα Αυγούστου), οπότε και όλοι οι Σιενέζοι ήταν επί ποδός για την προετοιμασία του Palio, των γνωστών ιπποδρομιών. Στη Σιένα δοκίμασα επιτέλους και το παγωτό της αλυσίδας GROM (κάτι σαν τη δική μας Δωδώνη), για το οποίο είχα τόσα ακούσει. Δεν μπορώ να πω, όμως, ότι ξετρελάθηκα, ήταν απλά νόστιμο.
Τα χωριά του Chianti είναι όμορφα και γραφικά: όπως ανέφερα και πιο πάνω επισκεφτήκαμε τα Castellina in Chianti και Radda in Chianti. Όμως, πιο πολύ αξίζουν, κατά τη γνώμη μου, οι διαδρομές στην περιοχή: τα τοπία με τους αμπελώνες στις πλαγιές και οι αγροικίες με τα κυπαρίσσια στις κορυφές των λόφων. Για μένα αυτά συνιστούν την εικόνα της αυθεντικής Τοσκάνης. Για αυτόν τον λόγο θεωρώ ότι η ενοικίαση αυτοκινήτου δίνει τη δυνατότητα να απολαύσει κανείς με την ηρεμία του και τους δικούς του ρυθμούς την τοσκανική φύση. Εμείς απολαύσαμε το τοπικό κρασί στο εστιατόριο Il Fondaccio στην Castellina in Chianti, όπου φάγαμε πραγματικά πολύ ωραία.
Επίσης, στην περιοχή γύρω από τη Σιένα βρίσκεται και το μικροσκοπικό χωριουδάκι Monteriggioni. Χτισμένο στην κορυφή ενός λόφου, περιβάλλεται από τείχη, τα οποία του δίνουν την εικόνα ενός μικρού κάστρου. Θεωρώ ότι επιβάλλεται η επίσκεψη, καθώς είναι από τα πιο όμορφα χωριά της περιοχής, αλλά επειδή έχει ένα μικρό πάρκινγκ έξω από το χωριό και τα υπόλοιπα βρίσκονται στους πρόποδες του λόφου, προτιμήστε να πάτε νωρίς το απόγευμα, ώστε αφενός να έχει "σπάσει" ο κόσμος και αφετέρου αν χρειαστεί να ανέβετε τον λόφο, να μην ταλαιπωρηθείτε από τη ζέστη και τον ήλιο στην ανηφόρα.
Στο Montepulciano, όπου όπως προανέφερα έχει αρκετά απότομες ανηφόρες, πέσαμε σε ένα φεστιβάλ μουσικής. Κόσμος συνέρρεε για να παρακολουθήσει συναυλίες, να ακούσει μουσικούς του δρόμου και φυσικά να δοκιμάσει το ξακουστό ντόπιο κρασί Vino Nobile di Montepulciano. Εμείς το απολαύσαμε συνοδεία των τοπικών ζυμαρικών pici στο εστιατόριο Quattro Venti. Φυσικά, λόγω του φεστιβάλ γινόταν ο πα-νι-κός και παρόλο που έχει τουλάχιστον 9 τεράστια πάρκινγκ γύρω από το χωριό, κάναμε τουλάχιστον μισή ώρα για να βρούμε να παρκάρουμε εκείνο το αυγουστιάτικο απόγευμα.
Τέλος, στο χωριό σταρ της ευρύτερης περιοχής, το San Gimignano, το Μανχάταν του Μεσαίωνα, προετοιμαστείτε ψυχολογικά για τις ορδές των τουριστών. Φυσικά αξίζει τη φήμη του 100%. Υπολογίστε αρκετές ώρες, για να το γυρίσετε και να χαθείτε στα στενά του. Για μένα αξίζει και η ανάβαση στον torre grossa, τον υψηλότερο πύργο. Δεδομένου ότι είχαμε ανέβει και στην Πίζα, ψιλοτσιγκουνευόμουν στην αρχή τα χρήματα για το εισιτήριο, αλλά τελικά απολαμβάνεις από την κορυφή μια τελείως διαφορετική οπτική γωνία του μεσαιωνικού αυτού χωριού.
Και επειδή μέρα χωρίς gelato, είναι χαμένη μέρα
, δοκιμάσαμε το παγωτό στη διάσημη στα πέρατα της γης και βραβευμένη gelateria Dondoli, στην οποία οι ουρές έφταναν μέχρι έξω από το μαγαζί. Ε λοιπόν, ήταν το μοναδικό παγωτό που με απογοήτευσε στην Τοσκάνη! Ίσως περίμενα πολλά, ίσως είχα υπερβολικές απαιτήσεις λόγω όλου αυτού του χαμού, ίσως επέλεξα λάθος γεύση.. Όπως και να έχει, για μένα είναι τελευταίο στην κατάταξη με τα παγωτά που δοκιμάσαμε σε αυτό το ταξίδι, τα οποία - πιστέψτε με - ήταν πολλά!! (Για την ιστορία την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Gelateria dei Neri στη Φλωρεντία και την αναφέρω και στο αντίστοιχο κεφάλαιο).
Για τους ίδιους λόγους (ιστορικό κέντρο όπου απαγορεύονται τα αυτοκίνητα) επιλέξαμε και στη Σιένα να μείνουμε εκτός πόλης. Βέβαια, δεν μείναμε τόσο ικανοποιημένοι από το ξενοδοχείο, πάντως μείναμε στην περιοχή του Montarioso για όποιον ενδιαφέρεται, μόλις 10 λεπτά από τη Σιένα.
Για την πόλη δεν έχω πολλά να προσθέσω σε όσα έχουν ήδη γράψει οι συμφορουμίτες. Πολύ όμορφη και φυσικά πολύ τουριστική, ειδικά την περίοδο που πήγαμε εμείς (μέσα Αυγούστου), οπότε και όλοι οι Σιενέζοι ήταν επί ποδός για την προετοιμασία του Palio, των γνωστών ιπποδρομιών. Στη Σιένα δοκίμασα επιτέλους και το παγωτό της αλυσίδας GROM (κάτι σαν τη δική μας Δωδώνη), για το οποίο είχα τόσα ακούσει. Δεν μπορώ να πω, όμως, ότι ξετρελάθηκα, ήταν απλά νόστιμο.
Τα χωριά του Chianti είναι όμορφα και γραφικά: όπως ανέφερα και πιο πάνω επισκεφτήκαμε τα Castellina in Chianti και Radda in Chianti. Όμως, πιο πολύ αξίζουν, κατά τη γνώμη μου, οι διαδρομές στην περιοχή: τα τοπία με τους αμπελώνες στις πλαγιές και οι αγροικίες με τα κυπαρίσσια στις κορυφές των λόφων. Για μένα αυτά συνιστούν την εικόνα της αυθεντικής Τοσκάνης. Για αυτόν τον λόγο θεωρώ ότι η ενοικίαση αυτοκινήτου δίνει τη δυνατότητα να απολαύσει κανείς με την ηρεμία του και τους δικούς του ρυθμούς την τοσκανική φύση. Εμείς απολαύσαμε το τοπικό κρασί στο εστιατόριο Il Fondaccio στην Castellina in Chianti, όπου φάγαμε πραγματικά πολύ ωραία.
Επίσης, στην περιοχή γύρω από τη Σιένα βρίσκεται και το μικροσκοπικό χωριουδάκι Monteriggioni. Χτισμένο στην κορυφή ενός λόφου, περιβάλλεται από τείχη, τα οποία του δίνουν την εικόνα ενός μικρού κάστρου. Θεωρώ ότι επιβάλλεται η επίσκεψη, καθώς είναι από τα πιο όμορφα χωριά της περιοχής, αλλά επειδή έχει ένα μικρό πάρκινγκ έξω από το χωριό και τα υπόλοιπα βρίσκονται στους πρόποδες του λόφου, προτιμήστε να πάτε νωρίς το απόγευμα, ώστε αφενός να έχει "σπάσει" ο κόσμος και αφετέρου αν χρειαστεί να ανέβετε τον λόφο, να μην ταλαιπωρηθείτε από τη ζέστη και τον ήλιο στην ανηφόρα.
Στο Montepulciano, όπου όπως προανέφερα έχει αρκετά απότομες ανηφόρες, πέσαμε σε ένα φεστιβάλ μουσικής. Κόσμος συνέρρεε για να παρακολουθήσει συναυλίες, να ακούσει μουσικούς του δρόμου και φυσικά να δοκιμάσει το ξακουστό ντόπιο κρασί Vino Nobile di Montepulciano. Εμείς το απολαύσαμε συνοδεία των τοπικών ζυμαρικών pici στο εστιατόριο Quattro Venti. Φυσικά, λόγω του φεστιβάλ γινόταν ο πα-νι-κός και παρόλο που έχει τουλάχιστον 9 τεράστια πάρκινγκ γύρω από το χωριό, κάναμε τουλάχιστον μισή ώρα για να βρούμε να παρκάρουμε εκείνο το αυγουστιάτικο απόγευμα.
Τέλος, στο χωριό σταρ της ευρύτερης περιοχής, το San Gimignano, το Μανχάταν του Μεσαίωνα, προετοιμαστείτε ψυχολογικά για τις ορδές των τουριστών. Φυσικά αξίζει τη φήμη του 100%. Υπολογίστε αρκετές ώρες, για να το γυρίσετε και να χαθείτε στα στενά του. Για μένα αξίζει και η ανάβαση στον torre grossa, τον υψηλότερο πύργο. Δεδομένου ότι είχαμε ανέβει και στην Πίζα, ψιλοτσιγκουνευόμουν στην αρχή τα χρήματα για το εισιτήριο, αλλά τελικά απολαμβάνεις από την κορυφή μια τελείως διαφορετική οπτική γωνία του μεσαιωνικού αυτού χωριού.
Και επειδή μέρα χωρίς gelato, είναι χαμένη μέρα


Last edited by a moderator: