dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.905
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
ΗΜΕΡΑ 4η
Ξημέρωσε η τελευταία μέρα του χρόνου. Γύρω στις 11.00, μετά από μια μεγάλη καθυστέρηση που είχε την αιτία της σε κακή συνεργασία του πρακτορείου με το ξενοδοχείο, φορτώσαμε και ξεκινήσαμε. Περάσαμε από γνώριμα μέρη από τις δύο προηγούμενες μέρες και αρχίσαμε να κατευθυνόμαστε προς τα βόρεια. Όσο «ανεβαίναμε» άρχιζε να αλλάζει το τοπίο. Οι αλλαγές αυτές φαίνονταν πολύ σιγά αλλά ήταν εντυπωσιακές. Στις δύο πλευρές του δρόμου που ήταν μεν στενός αλλά Εθνική, υπήρχαν ευκάλυπτοι. Ο αρχηγός μας ενημέρωσε ότι τους καλλιεργούν για την παραγωγή ευκαλυπτέλαιου. Ακόμα υπήρχαν κάποιοι πολύ ιδιόμορφοι φράχτες φτιαγμένοι από τα φύλλα της χουρμαδιάς. Σκοπός τους είναι να εμποδίσουν την άμμο να μπει στο δρόμο και να δημιουργήσει προβλήματα.
Κάναμε μια στάση στο χωριό Jilma για καφέ και βέβαια ψώνια και συνεχίσαμε. Τώρα το έδαφος είχε γίνει πιο εύφορο. Άρχισαν οι καλλιέργειες. Άρχισαν να εμφανίζονται οι πρώτες ελιές. Ακόμα καλλιέργειες φραγκοσυκιάς από τον καρπό της οποίας φτιάχνουν θαυμάσια μαρμελάδα. Τις φραγκοσυκιές τις χρησιμοποιούν και για φράχτες και φυσικά τις εκμεταλλεύονται. Οι ελιές είχαν γίνει κιόλας πάρα πολλές κάτι που θα το βλέπαμε σε λίγο στον υπερθετικό του βαθμό. Τόσες πολλές ελιές, δεν είχα δει ποτέ στη ζωή μου. Όλες στοιχισμένες άψογα. Βέβαια δεν είδαμε καθόλου μεγάλα σε ηλικία και μέγεθος δέντρα. Όλα μικρά και χαμηλά κάτι που διευκολύνει αφάνταστα τη συγκομιδή. Η εικόνες που πέρναγαν μπροστά από τα μάτια μας δικαιολογούν απόλυτα την άποψη ότι η Τυνησία είναι μέσα στην πεντάδα όσον αφορά την παραγωγή λαδιού στον κόσμο. Είχαμε πια αφήσει την έρημο πολύ πίσω μας. Ένα γνώριμο μεσογειακό τοπίο με το έδαφος να είναι καλυμμένο με καλλιέργειες όπου ήταν δυνατόν, αφήνοντας για την άγρια βλάστηση μόνο τα κομμάτια αυτά που ήταν βραχώδη ή σε απότομες κλίσεις στους γύρω από τον δρόμο λόφους. Έτσι φτάσαμε στο Kairouan. Την Ιερή πόλη των Μουσουλμάνων της Τυνησίας. Οι Τυνήσιοι είναι μουσουλμάνοι αλλά όχι από τους πολύ φανατικούς. Σ’αυτό έπαιξε ρόλο και η πολίτική κοσμικού κράτους που ακολούθησε ο πρώτος πρόεδρος της χώρας Χαμπίμπ Μουργκίμπα μετά την κατάργηση του καθεστώτος του Προτεκτοράτου της Γαλλίας και της ίδρυσης της Δημοκρατίας το 1957..
Στην πόλη αυτή βρίσκεται το 3ο μεγαλύτερο τέμενος της Αφρικής. Δυστυχώς είχε σουρουπώσει για τα καλά όταν φτάσαμε και το μόνο που μπορούσαμε να δούμε ήταν το υπέροχα φωτισμένο εξωτερικό του. Πρόκειται για κτίσμα του 7ου αιώνα σε μορφή κάστρου. Τετράπλευρο, με υπέροχες πύλες για την είσοδο των πιστών και τον μιναρέ με το εντυπωσιακό του μέγεθος και σχήμα. Μου είχε κάνει εντύπωση τις προηγούμενες μέρες ότι οι μιναρέδες στην Τυνησία δεν έχουν το γνωστό από άλλες χώρες κυλινδρικό σχήμα αλλά παραλληλεπίπεδο που θυμίζει πολύ τα δικά μας καμπαναριά. Έτσι και στο Kairouan ο μιναρές έχει το ίδιο σχήμα. Λίγο πιο κάτω από το Τέμενος υπάρχουν δύο πολύ μεγάλες κυκλικές ανοικτές δεξαμενές φτιαγμένες από τους άραβες που διοικούσαν την Τυνησία τον 9ο μ.Χ. αιώνα τους Αγκλαβίδες.Οι δεξαμενές αυτές φτιάχτηκαν για την ύδρευση της πόλης και το εντυπωσιακότερο στοιχείο τους είναι τα φίλτρα. Στα εσωτερικά κάθετα τοιχώματα υπάρχουν ακτινωτά γύρω γύρω εξογκώματα τα οποία περιέχουν άμμο. Με ένα ευφυές υδραυλικό σύστημα το νερό πριν φύγει από τη μια δεξαμενή για την άλλη και από εκεί για την πόλη περνούσε μέσα από την άμμο και φιλτράρονταν, παρέχοντας έτσι στους κατοίκους της πόλης καθαρό υγιεινό νερό. Η επίσκεψη στην ιερή πόλη τέλειωσε με τι άλλο; Με ψώνια. Η Kairouan εκτός από ιερή πόλη είναι και η πόλη των χαλιών. Έτσι μας πήγαν σε εργαστήριο όπου ένας πανέξυπνος ντόπιος σε αρκετά καλά ελληνικά μας παρουσίασε μερικές δεκάδες χαλιά. Θύμιζε Δ. Μοιραράκη στο αρσενικό (την ανέφερε και μία φορά αστειευόμενος). Μερικά από τα χαλιά ήταν πραγματικά πολύ όμορφα. Έγιναν οι αγορές και φύγαμε. Δυστυχώς λόγω της πρωινής καθυστέρησης στην αναχώρησή μας εκτός του ότι δεν προλάβαμε το Τέμενος ανοικτό δεν υπήρχε χρόνος για επίσκεψη και στην πόλη ElJem όπως ήταν προγραμματισμένο όπου υπάρχει το πολύ καλό ρωμαϊκό «αντίγραφο του Κολοσσαίου». Το κανονίσαμε όμως για την επομένη. Από την Kairouan γραμμή για το ξενοδοχείο μας που βρισκόταν στην περιοχή της παραθαλάσσιας και πολύ τουριστικής πόλης Sousse, στο γεμάτο ξενοδοχεία PortElKantaoui. Αφού τακτοποιηθήκαμε στο πεντάστερο ξενοδοχείο μας ετοιμαστήκαμε για το γιορταστικό πρωτοχρονιάτικο δείπνο μας και στη συνέχεια πήγαμε για χορό στο club του ξενοδοχείου όπου ήπιαμε τα ποτά μας αλλάξαμε το χρόνο και χορέψαμε λίγο πριν αποσυρθούμε στα δωμάτιά μας ψόφιοι από την τόσο κουραστική μέρα.
Φωτο: Βραδινή άποψη του Τεμένους

Ξημέρωσε η τελευταία μέρα του χρόνου. Γύρω στις 11.00, μετά από μια μεγάλη καθυστέρηση που είχε την αιτία της σε κακή συνεργασία του πρακτορείου με το ξενοδοχείο, φορτώσαμε και ξεκινήσαμε. Περάσαμε από γνώριμα μέρη από τις δύο προηγούμενες μέρες και αρχίσαμε να κατευθυνόμαστε προς τα βόρεια. Όσο «ανεβαίναμε» άρχιζε να αλλάζει το τοπίο. Οι αλλαγές αυτές φαίνονταν πολύ σιγά αλλά ήταν εντυπωσιακές. Στις δύο πλευρές του δρόμου που ήταν μεν στενός αλλά Εθνική, υπήρχαν ευκάλυπτοι. Ο αρχηγός μας ενημέρωσε ότι τους καλλιεργούν για την παραγωγή ευκαλυπτέλαιου. Ακόμα υπήρχαν κάποιοι πολύ ιδιόμορφοι φράχτες φτιαγμένοι από τα φύλλα της χουρμαδιάς. Σκοπός τους είναι να εμποδίσουν την άμμο να μπει στο δρόμο και να δημιουργήσει προβλήματα.
Κάναμε μια στάση στο χωριό Jilma για καφέ και βέβαια ψώνια και συνεχίσαμε. Τώρα το έδαφος είχε γίνει πιο εύφορο. Άρχισαν οι καλλιέργειες. Άρχισαν να εμφανίζονται οι πρώτες ελιές. Ακόμα καλλιέργειες φραγκοσυκιάς από τον καρπό της οποίας φτιάχνουν θαυμάσια μαρμελάδα. Τις φραγκοσυκιές τις χρησιμοποιούν και για φράχτες και φυσικά τις εκμεταλλεύονται. Οι ελιές είχαν γίνει κιόλας πάρα πολλές κάτι που θα το βλέπαμε σε λίγο στον υπερθετικό του βαθμό. Τόσες πολλές ελιές, δεν είχα δει ποτέ στη ζωή μου. Όλες στοιχισμένες άψογα. Βέβαια δεν είδαμε καθόλου μεγάλα σε ηλικία και μέγεθος δέντρα. Όλα μικρά και χαμηλά κάτι που διευκολύνει αφάνταστα τη συγκομιδή. Η εικόνες που πέρναγαν μπροστά από τα μάτια μας δικαιολογούν απόλυτα την άποψη ότι η Τυνησία είναι μέσα στην πεντάδα όσον αφορά την παραγωγή λαδιού στον κόσμο. Είχαμε πια αφήσει την έρημο πολύ πίσω μας. Ένα γνώριμο μεσογειακό τοπίο με το έδαφος να είναι καλυμμένο με καλλιέργειες όπου ήταν δυνατόν, αφήνοντας για την άγρια βλάστηση μόνο τα κομμάτια αυτά που ήταν βραχώδη ή σε απότομες κλίσεις στους γύρω από τον δρόμο λόφους. Έτσι φτάσαμε στο Kairouan. Την Ιερή πόλη των Μουσουλμάνων της Τυνησίας. Οι Τυνήσιοι είναι μουσουλμάνοι αλλά όχι από τους πολύ φανατικούς. Σ’αυτό έπαιξε ρόλο και η πολίτική κοσμικού κράτους που ακολούθησε ο πρώτος πρόεδρος της χώρας Χαμπίμπ Μουργκίμπα μετά την κατάργηση του καθεστώτος του Προτεκτοράτου της Γαλλίας και της ίδρυσης της Δημοκρατίας το 1957..
Στην πόλη αυτή βρίσκεται το 3ο μεγαλύτερο τέμενος της Αφρικής. Δυστυχώς είχε σουρουπώσει για τα καλά όταν φτάσαμε και το μόνο που μπορούσαμε να δούμε ήταν το υπέροχα φωτισμένο εξωτερικό του. Πρόκειται για κτίσμα του 7ου αιώνα σε μορφή κάστρου. Τετράπλευρο, με υπέροχες πύλες για την είσοδο των πιστών και τον μιναρέ με το εντυπωσιακό του μέγεθος και σχήμα. Μου είχε κάνει εντύπωση τις προηγούμενες μέρες ότι οι μιναρέδες στην Τυνησία δεν έχουν το γνωστό από άλλες χώρες κυλινδρικό σχήμα αλλά παραλληλεπίπεδο που θυμίζει πολύ τα δικά μας καμπαναριά. Έτσι και στο Kairouan ο μιναρές έχει το ίδιο σχήμα. Λίγο πιο κάτω από το Τέμενος υπάρχουν δύο πολύ μεγάλες κυκλικές ανοικτές δεξαμενές φτιαγμένες από τους άραβες που διοικούσαν την Τυνησία τον 9ο μ.Χ. αιώνα τους Αγκλαβίδες.Οι δεξαμενές αυτές φτιάχτηκαν για την ύδρευση της πόλης και το εντυπωσιακότερο στοιχείο τους είναι τα φίλτρα. Στα εσωτερικά κάθετα τοιχώματα υπάρχουν ακτινωτά γύρω γύρω εξογκώματα τα οποία περιέχουν άμμο. Με ένα ευφυές υδραυλικό σύστημα το νερό πριν φύγει από τη μια δεξαμενή για την άλλη και από εκεί για την πόλη περνούσε μέσα από την άμμο και φιλτράρονταν, παρέχοντας έτσι στους κατοίκους της πόλης καθαρό υγιεινό νερό. Η επίσκεψη στην ιερή πόλη τέλειωσε με τι άλλο; Με ψώνια. Η Kairouan εκτός από ιερή πόλη είναι και η πόλη των χαλιών. Έτσι μας πήγαν σε εργαστήριο όπου ένας πανέξυπνος ντόπιος σε αρκετά καλά ελληνικά μας παρουσίασε μερικές δεκάδες χαλιά. Θύμιζε Δ. Μοιραράκη στο αρσενικό (την ανέφερε και μία φορά αστειευόμενος). Μερικά από τα χαλιά ήταν πραγματικά πολύ όμορφα. Έγιναν οι αγορές και φύγαμε. Δυστυχώς λόγω της πρωινής καθυστέρησης στην αναχώρησή μας εκτός του ότι δεν προλάβαμε το Τέμενος ανοικτό δεν υπήρχε χρόνος για επίσκεψη και στην πόλη ElJem όπως ήταν προγραμματισμένο όπου υπάρχει το πολύ καλό ρωμαϊκό «αντίγραφο του Κολοσσαίου». Το κανονίσαμε όμως για την επομένη. Από την Kairouan γραμμή για το ξενοδοχείο μας που βρισκόταν στην περιοχή της παραθαλάσσιας και πολύ τουριστικής πόλης Sousse, στο γεμάτο ξενοδοχεία PortElKantaoui. Αφού τακτοποιηθήκαμε στο πεντάστερο ξενοδοχείο μας ετοιμαστήκαμε για το γιορταστικό πρωτοχρονιάτικο δείπνο μας και στη συνέχεια πήγαμε για χορό στο club του ξενοδοχείου όπου ήπιαμε τα ποτά μας αλλάξαμε το χρόνο και χορέψαμε λίγο πριν αποσυρθούμε στα δωμάτιά μας ψόφιοι από την τόσο κουραστική μέρα.
Φωτο: Βραδινή άποψη του Τεμένους
Attachments
-
255,2 KB Προβολές: 554
-
237,7 KB Προβολές: 607
-
254,9 KB Προβολές: 606