Georgia86
Member
- Μηνύματα
- 194
- Likes
- 1.438
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
Μέρα 2. Άουσβιτς/Μπιρκενάου.
Το πούλμαν για την πόλη Οσβίετσιμ ( η Πολωνική ονομασία του Άουσβιτς) έφευγε στις 08.05 από τον MDA σταθμό λεωφορείων στην οδό Bosasca 18 και η διάρκεια της διαδρομής ήταν περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά. Θα πρότεινα να πάτε από νωρίς στον σταθμό για να προλάβετε να πιάσετε θέσεις μιας και γεμίζει αμέσως. Εισιτήρια μπορείτε να βγάλετε από τον κισσέ αλλά και μέσα στο πούλμαν. Η στάση των λεωφορείων είναι ακριβώς απέξω από το στρατόπεδο συγκέντρωσης οπότε δεν έχει πολύ περπάτημα.
Είχαμε προνοήσει να κλείσουμε τα εισιτήρια για το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς από καιρό πριν για να βρούμε θέση στο αγγλικό γκρουπ (υπάρχουν επιλογές για πολλές γλώσσες όπως Ιταλικά, Γαλλικά και Γερμανικά )αλλά και για να μην περιμένουμε στην ουρά στο ταμείο που είχαμε ακούσει πως ήταν αρκετά μεγάλη. Η τιμή του εισιτηρίου είναι 12 ευρώ και η ξενάγηση διαρκεί περίπου 3 ώρες για αυτό να φοράτε άνετα παπούτσια. Επίσης στον χώρο δεν σε αφήνουν να πάρεις μαζί σου μεγάλη τσάντα, όποτε είτε παίρνετε μαζί σας μια μικρή τσάντα ή την αφήνετε στην φύλαξη όπως έκανα εγώ πληρώνοντας ένα μικρό αντίτιμο (νομίζω είναι γύρω στα δυο ευρώ αλλά δεν είμαι σίγουρη). Πριν την είσοδο σας στο στρατόπεδο θα βρείτε και μερικά μικρά βιβλιοπωλεία από όπου μπορείτε να πάρετε βιβλιαράκι με πληροφορίες για την ιστορία του χώρου στα Ελληνικά με πέντε ευρώ. Μαζί με το βιβλίο για το Άουσβιτς αγόρασα και ένα βιβλίο του Πρίμο Λέβι για την συλλογή μου.
Το Άουσβιτς I άνοιξε τις πόρτες του στους πρώτους Εβραίους φυλακισμένους το 1940 και μέχρι το 1942 ήταν ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης και αργής εξόντωσης των Εβραίων και άλλων εθνικών μειονοτήτων. Επεκτάθηκε μιας και δεν μπορούσε πλέον να «φιλοξενήσει» τόσους δύσμοιρους ανθρώπους και τον Μάρτιο του 1942 άνοιξε και το Άουσβιτς II ( Μπιρκενάου) όπου μπορούσε να στεγάσει 125.000 ανθρώπους. Από το 1942 και μέχρι το τέλος του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου έγινε το μεγαλύτερο στρατόπεδο εξόντωσης που υπήρξε κατά την διάρκεια του τρίτου Ράιχ. Οι τεχνικές που είχαν ανακαλύψει οι Ναζί για να εξοντώνουν τους συνανθρώπους τους προκαλούν φρίκη. Οι λεπτομέρειες που μοιράστηκε μαζί μας ο ξεναγός μας ήταν ανατριχιαστικές και σε οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η κόλαση είναι εντέλει οι άνθρωποι. Περπατήσαμε στους ίδιους δρόμους που περπάτησαν τόσες δεκαετίες πριν οι φυλακισμένοι και οι δεσμώτες τους, μπήκαμε στους χώρους που κοιμόντουσαν και που συχνά πέθαιναν και είδαμε δεκάδες φωτογραφίες ανθρώπων που άφησαν την τελευταία τους πνοή στο στρατόπεδο. Μετά την ξενάγηση μας στο πρώτο στρατόπεδο του Άουσβιτς πήραμε το λεωφορείο έξω από την είσοδο, στο ίδιο σημείο που μας άφησε το λεωφορείο του κτελ, και μέσα σε λίγα λεπτά είχαμε φτάσει στο δεύτερο και μεγαλύτερο στρατόπεδο συγκέντρωσης στην Πολωνία· το Μπίρκεναου. Εδώ η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική από πριν γιατί αντί για κτήρια βρήκαμε μια τεράστια έκταση πρασίνου όπου κάποτε στέκονταν τα κτίσματα όπου έμεναν οι φυλακισμένοι και οι Ναζί στρατιώτες. Όταν οι Γερμανοί συνειδητοποίησαν ότι χάνουν τον πόλεμο κατάστρεψαν το 99% του στρατοπέδου έτσι ώστε να μην μείνουν τα πειστήρια των εγκλημάτων τους. Ο ξεναγός μας ενημέρωσε πως τότε δεν υπήρχε γρασίδι γιατί οι φυλακισμένοι το έτρωγαν.
Μετά από τις 3 ώρες ξενάγησης ήμασταν κουρασμένοι και έτοιμοι να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο μας. Φανήκαμε τυχεροί και είχε ακόμα φως όταν φτάσαμε στην Κρακοβία για αυτό περάσαμε ελάχιστο χρόνο στο δωμάτιο μας. Επισκεφτήκαμε ξανά την κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης και προχωρήσαμε μέχρι το ρεστοράν Morskie Oko (Szczepański 8) όπου είχαμε κλείσει τραπέζι από την Αθήνα.
Το Morskie Oko είναι ένα πολύ εντυπωσιακό ρεστοράν με έντονα παραδοσιακά στοιχεία στην διακόσμηση του. Εμείς κλείσαμε τραπέζι στο υπόγειο όπου μια μπάντα έπαιζε ζωντανή μουσική. Το φαί είναι πολύ καλό, οι μερίδες τεράστιες και οι τιμές πολύ φιλικές. Μείναμε πολύ ικανοποιημένοι και φύγαμε χορτάτοι και έτοιμοι για μια σύντομη βόλτα στην Κρακοβία. Τα βήματα μας έβγαλαν μέχρι το κάστρο της Βαβέλ και τον ποταμό Βιστούλα από κάτω του. Η περιοχή ήταν έρημη και η ηρεμία της πόλης παρέα με το γουργούρισμα του ποταμού μας νανούριζε και μας έκανε να αντιληφθούμε πόσο κουρασμένοι ήμασταν. Αλλά ακόμα και νυσταγμένοι η ομορφιά του κάστρου δεν μας άφησε ασυγκίνητους. Προχωρήσαμε για ώρα παράλληλα με τον Βιστούλα και συνεχώς κοιτούσαμε πίσω μας στο υπέροχα φωτισμένο κάστρο του Βάβελ. Κάποια στιγμή η κούραση μας νίκησε καλέσαμε ένα Uber για να μας πετάξει μέχρι το δωμάτιο μας γιατί δεν θα αντέχαμε τον γυρισμό με τα πόδια.
Το πούλμαν για την πόλη Οσβίετσιμ ( η Πολωνική ονομασία του Άουσβιτς) έφευγε στις 08.05 από τον MDA σταθμό λεωφορείων στην οδό Bosasca 18 και η διάρκεια της διαδρομής ήταν περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά. Θα πρότεινα να πάτε από νωρίς στον σταθμό για να προλάβετε να πιάσετε θέσεις μιας και γεμίζει αμέσως. Εισιτήρια μπορείτε να βγάλετε από τον κισσέ αλλά και μέσα στο πούλμαν. Η στάση των λεωφορείων είναι ακριβώς απέξω από το στρατόπεδο συγκέντρωσης οπότε δεν έχει πολύ περπάτημα.
Είχαμε προνοήσει να κλείσουμε τα εισιτήρια για το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς από καιρό πριν για να βρούμε θέση στο αγγλικό γκρουπ (υπάρχουν επιλογές για πολλές γλώσσες όπως Ιταλικά, Γαλλικά και Γερμανικά )αλλά και για να μην περιμένουμε στην ουρά στο ταμείο που είχαμε ακούσει πως ήταν αρκετά μεγάλη. Η τιμή του εισιτηρίου είναι 12 ευρώ και η ξενάγηση διαρκεί περίπου 3 ώρες για αυτό να φοράτε άνετα παπούτσια. Επίσης στον χώρο δεν σε αφήνουν να πάρεις μαζί σου μεγάλη τσάντα, όποτε είτε παίρνετε μαζί σας μια μικρή τσάντα ή την αφήνετε στην φύλαξη όπως έκανα εγώ πληρώνοντας ένα μικρό αντίτιμο (νομίζω είναι γύρω στα δυο ευρώ αλλά δεν είμαι σίγουρη). Πριν την είσοδο σας στο στρατόπεδο θα βρείτε και μερικά μικρά βιβλιοπωλεία από όπου μπορείτε να πάρετε βιβλιαράκι με πληροφορίες για την ιστορία του χώρου στα Ελληνικά με πέντε ευρώ. Μαζί με το βιβλίο για το Άουσβιτς αγόρασα και ένα βιβλίο του Πρίμο Λέβι για την συλλογή μου.
Το Άουσβιτς I άνοιξε τις πόρτες του στους πρώτους Εβραίους φυλακισμένους το 1940 και μέχρι το 1942 ήταν ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης και αργής εξόντωσης των Εβραίων και άλλων εθνικών μειονοτήτων. Επεκτάθηκε μιας και δεν μπορούσε πλέον να «φιλοξενήσει» τόσους δύσμοιρους ανθρώπους και τον Μάρτιο του 1942 άνοιξε και το Άουσβιτς II ( Μπιρκενάου) όπου μπορούσε να στεγάσει 125.000 ανθρώπους. Από το 1942 και μέχρι το τέλος του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου έγινε το μεγαλύτερο στρατόπεδο εξόντωσης που υπήρξε κατά την διάρκεια του τρίτου Ράιχ. Οι τεχνικές που είχαν ανακαλύψει οι Ναζί για να εξοντώνουν τους συνανθρώπους τους προκαλούν φρίκη. Οι λεπτομέρειες που μοιράστηκε μαζί μας ο ξεναγός μας ήταν ανατριχιαστικές και σε οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η κόλαση είναι εντέλει οι άνθρωποι. Περπατήσαμε στους ίδιους δρόμους που περπάτησαν τόσες δεκαετίες πριν οι φυλακισμένοι και οι δεσμώτες τους, μπήκαμε στους χώρους που κοιμόντουσαν και που συχνά πέθαιναν και είδαμε δεκάδες φωτογραφίες ανθρώπων που άφησαν την τελευταία τους πνοή στο στρατόπεδο. Μετά την ξενάγηση μας στο πρώτο στρατόπεδο του Άουσβιτς πήραμε το λεωφορείο έξω από την είσοδο, στο ίδιο σημείο που μας άφησε το λεωφορείο του κτελ, και μέσα σε λίγα λεπτά είχαμε φτάσει στο δεύτερο και μεγαλύτερο στρατόπεδο συγκέντρωσης στην Πολωνία· το Μπίρκεναου. Εδώ η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική από πριν γιατί αντί για κτήρια βρήκαμε μια τεράστια έκταση πρασίνου όπου κάποτε στέκονταν τα κτίσματα όπου έμεναν οι φυλακισμένοι και οι Ναζί στρατιώτες. Όταν οι Γερμανοί συνειδητοποίησαν ότι χάνουν τον πόλεμο κατάστρεψαν το 99% του στρατοπέδου έτσι ώστε να μην μείνουν τα πειστήρια των εγκλημάτων τους. Ο ξεναγός μας ενημέρωσε πως τότε δεν υπήρχε γρασίδι γιατί οι φυλακισμένοι το έτρωγαν.
Το Morskie Oko είναι ένα πολύ εντυπωσιακό ρεστοράν με έντονα παραδοσιακά στοιχεία στην διακόσμηση του. Εμείς κλείσαμε τραπέζι στο υπόγειο όπου μια μπάντα έπαιζε ζωντανή μουσική. Το φαί είναι πολύ καλό, οι μερίδες τεράστιες και οι τιμές πολύ φιλικές. Μείναμε πολύ ικανοποιημένοι και φύγαμε χορτάτοι και έτοιμοι για μια σύντομη βόλτα στην Κρακοβία. Τα βήματα μας έβγαλαν μέχρι το κάστρο της Βαβέλ και τον ποταμό Βιστούλα από κάτω του. Η περιοχή ήταν έρημη και η ηρεμία της πόλης παρέα με το γουργούρισμα του ποταμού μας νανούριζε και μας έκανε να αντιληφθούμε πόσο κουρασμένοι ήμασταν. Αλλά ακόμα και νυσταγμένοι η ομορφιά του κάστρου δεν μας άφησε ασυγκίνητους. Προχωρήσαμε για ώρα παράλληλα με τον Βιστούλα και συνεχώς κοιτούσαμε πίσω μας στο υπέροχα φωτισμένο κάστρο του Βάβελ. Κάποια στιγμή η κούραση μας νίκησε καλέσαμε ένα Uber για να μας πετάξει μέχρι το δωμάτιο μας γιατί δεν θα αντέχαμε τον γυρισμό με τα πόδια.
Last edited: