Georgia86
Member
- Μηνύματα
- 194
- Likes
- 1.438
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
Μέρα 3η: Αλατωρυχεία.
Ξημέρωσε η τρίτη και τελευταία γεμάτη μέρα στην Κρακοβία. Ξυπνήσαμε έτοιμοι για νέες εικόνες και εμπειρίες, πήραμε το πρωινό μας με την ησυχία μας και μετά από λίγο βγήκαμε στον φθινοπωρινό ήλιο. Πήραμε το τραμ μέχρι την πλατεία ηρώων του εβραϊκού γκέτο , η στάση βρίσκεται κάτω από τον σταθμό του τρένου, πρόκειται για μια πλατεία στην οποία σε διάφορα σημεία της έχουν τοποθετηθεί μερικές σιδερένιες καρέκλες. Μια καρέκλα αντιπροσωπεύει χίλιους Εβραίους που έφυγαν από την πλατεία για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, συνολικά στην πλατεία βρίσκονται 33 καρέκλες παρέα με το μοναδικό φαρμακείο που λειτουργούσε στο γκέτο. Αν και οι καρέκλες δεν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές ως προς την εξωτερική τους εμφάνιση , η παρουσία τους στην πλατεία είναι μια λυπητερή υπενθύμιση μιας από τις πιο θλιβερές περιόδους της ανθρωπότητας.
Μετά από την πλατεία περάσαμε στην απέναντι όχθη· ο Βιστούλας έλαμπε και τα δέντρα δίπλα από τον ποταμό έκαναν την πόλη να μοιάζει στα πρόθυρα της άνοιξης και όχι του φθινοπώρου. Η εβραϊκή συνοικία ήταν πολύ ήσυχη, δεν κυκλοφορούσαν πολλοί άνθρωποι βεβαίως ήταν και νωρίς το πρωί. Ήθελα σαν τρελή να πιω έναν καφέ και όταν είδα ένα μικρό μαγαζί που μου φάνηκε για καφετέρια μπήκα μέσα και πήρα έναν καπουτσίνο, ενώ όλα είναι αρκετά φτηνά εδώ ο καφές βρίσκω πως είχε την ίδια τιμή με την Ελλάδα μπορεί και πιο ακριβός. Με το καφέ στο χέρι προχωρήσαμε μέσα στα στενά μέχρι που φτάσαμε στην Εκκλησία του σώματος του Χριστού. Δεν μπήκαμε μέσα απλά θαυμάσαμε απέξω την ωραία αρχιτεκτονική της και τον περίγυρο της εκκλησίας. Από εκεί και μέχρι το κάστρο Βάβελ το πήραμε πολύ χαλαρά. Απλά απολαύσαμε το περπάτημα καθώς παρατηρούσαμε τις παλαιές γειτονιές τις Εβραϊκής συνοικίας. Λίγο πριν φτάσουμε στο Κάστρο πέσαμε επάνω σε μια υπαίθρια αγορά αντικών και από εκεί αγόρασα ένα δακτυλίδι, όπως και με τα βιβλία θέλω να αγοράζω κάποιο κόσμημα από τα ταξίδια μου, το βρίσκω υπέροχο αναμνηστικό. Ο πωλητής παρότι Πολωνός είχε ζήσει χρόνια στην Ελλάδα και συνομιλήσαμε για λίγο στα Ελληνικά.
Για να φτάσουμε στο Βάβελ ανεβήκαμε την ανηφόρα από την πίσω πλευρά του. Το κάστρο είναι αρκετά παλιό, κάποια ξύλινα κτίσματα μέσα στα τείχη χρονολογούνται από τον 9ο αιώνα ενώ ο καθεδρικός ναός ολοκληρώθηκε στα μέσα του 14ου αιώνα. Στον Καθεδρικό ναό έκαναν πολλές επεκτάσεις ανά τους αιώνες που χάρισαν στην εκκλησία το «αταίριαστο» αλλά πολύ όμορφο ύφος της. Όλοι οι Βασιλείς της Πολωνίας και μετέπειτα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έζησαν στο κάστρο. Εκτός από τα πολύ όμορφα κτήρια στον χώρο υπάρχουν πολλοί κήποι που αξίζει κανείς να θαυμάσει και φυσικά από το κάστρο μπορείς να θαυμάσεις τον Βιστούλα ή την Κρακοβία από ψηλά. Ή αν νιώθεις περιπετειώδης κάτω από το κάστρο βρίσκεται η σπηλιά του δράκου. Εμείς δεν την επισκεφτήκαμε αλλά έχουμε ακούσει ότι είναι πολύ όμορφα εκεί κάτω.
Κατεβήκαμε από την αντίθετη πλευρά από την οποία είχαμε ανέβει και προχωρήσαμε προς στην Kanonicza έναν πολύ γραφικό δρομάκι και μέσω της πλατείας της Μαρίας της Μαγδαληνής βρεθήκαμε στον δρόμο με την ονομασία Grodzka και στην εκκλησία των Αγίων Πέτρου και Παύλου. Μια συμπαθητική εκκλησία του 1583 σε μπαρόκ αρχιτεκτονική με άκρως εντυπωσιακό εσωτερικό χώρο και διακόσμηση. Στο υπόγειο της εκκλησίας μπορείς να περιηγηθείς και να δεις διάφορες σαρκοφάγους παλαιών ιερωμένων, θαυμάσαμε την διακόσμηση του χώρου αλλά και το μεγάλο εκκλησιαστικό όργανο και φύγαμε αθόρυβα. Δίπλα από την εκκλησία βρίσκεται μια ακόμα εκκλησία αυτή του Αγίου Ανδρέα. Είναι ρωμανικής αρχιτεκτονικής και από τις παλαιότερες της πόλης, η εκκλησία χτίστηκε τον 11ο αιώνα.
Με τα λίγα και με τα πολλά φτάσαμε στην κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης γνωστής και ως Rynek Glowny για την δούμε με το φως της ημέρας γιατί μέχρι τώρα δεν την είχαμε θαυμάσει το πρωί. Δεν είχαμε όμως πολύ χρόνο στα χέρια μας γιατί το μεσημέρι είχαμε κλείσει εισιτήρια για τα ορυχεία αλατιού και θέλαμε μέχρι τότε να δούμε τα περισσότερα αξιοθέατα εφόσον την επόμενη μέρα θα φεύγαμε για την Βαρσοβία. Ξεκινήσαμε με τον πύργο του δημαρχείου ή αλλιώς Wieża Ratuszowa, το μοναδικό κομμάτι που έχει απομείνει από το παλιό δημαρχείο. Ο πύργος είναι γοτθικού ρυθμού και χτίστηκε το 13ο αιώνα, μπορείς εφόσον το επιθυμείς να ανέβεις μέχρι επάνω πληρώνοντας ένα μικρό αντίτιμο αλλά να είσαι έτοιμος να κουραστείς γιατί η ανάβαση είναι δύσκολη. Εγώ δεν πήρα το ρίσκο και άφησα τους δυο συνταξιδιώτες μου να ανέβουν, αποφάσισα πως το καλύτερο που θα μπορούσα να κάνω είναι να ξεκουράσω τα πόδια μου για να αντέξω το υπόλοιπο της ημέρας. Δίπλα από τον πύργο βρίσκεται και το Eros Bound ένα τεράστιο μπρούτζινο κεφάλι όπου μπορείς άνετα να χωθείς μέσα του. Είναι δημιούργημα του Igor Mitoraj και το χάρισε στην πόλη το 2004. Συνεχίσαμε το περπάτημα πάνω στην πλατεία και επισκεφτήκαμε τον Ναό του Αγίου Άνταλμπερτ, τον παλαιότερο της Κρακοβίας, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε τον 11ο αιώνα. Γύρω από τον ναό υπάρχει πολύ κόσμος και φυσικά οι άμαξες με τα άλογα που περιτριγυρίζουν την πλατεία χαρίζουν μιας εσανς.. ζωική! Λίγο πιο πάνω βρίσκεται η Βασιλική της παναγίας μαζί με τον πύργο του Σαλπιγκτή (Wieża Kościoła Mariackiego) . Από τον πύργο αυτόν κάθε μια ώρα ακούγεται ο ήχος της τρομπέτας προς τιμήν του τρομπετίστα του 13ου αιώνα που είχε δολοφονηθεί με ένα βέλος στο λαιμό ενώ προειδοποιούσε τους πολίτες για επικείμενη επίθεση από εχθρούς.
Επειδή είχαμε πεινάσει αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε την τοπική λιχουδιά zapiekanka , σκέψου ανοιχτό σάντουιτς ή την πολωνική εκδοχή της πίτσας. Βρήκαμε ένα μαγαζί κοντά στην εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας. Δεν είχε καθόλου επιλογές αλλά το zapiekanka της κυρίας ήταν πολύ καλό. Το μαγαζί πρόσφερε τυρί, μανιτάρια και ζαμπόν στο σάντουιτς σου με την επιλογή της κέτσαπ σαν σως. Ήταν πολύ νόστιμο. Λίγο πιο κάτω πετύχαμε μια έκθεση με παραδοσιακά φαγητά και δοκιμάσαμε το γνωστό Oscypek , πρόβιο καπνιστό τυρί, χωρίς τη συνοδευτική μαρμελάδα βατόμουρο. Προσωπικά δεν ξετρελάθηκα αλλά εμένα δεν μου αρέσουν τα τυριά όποτε δεν μετράει η άποψη μου.
Μετά το γεύμα μας συνεχίσαμε την βόλτα μας στην παλιά πόλη για να γνωρίσουμε νέες «γωνιές» αλλά και να αποχαιρετίσουμε όλα όσα είχαμε δει ήδη. Αύριο το πρωί θα φεύγαμε και αυτή ήταν η τελευταία μας ευκαιρία να τα δούμε με το φως της ημέρας. Κατευθυνθήκαμε προς το εμπορικό κέντρο Galeria Krakowska ανεβαίνοντας τον κεντρικό δρόμο και περνώντας πάλι από την St Florian’s πύλη και το Barbican. Το Barbican είναι ένα από τα λιγοστά κτίσματα οχύρωσης που έχουν απομείνει στην Κρακοβία και κάποτε ήταν η είσοδος στην πόλη της Κρακοβίας. Κατασκευασμένο γύρω στο 1498 σε Γοτθικό στυλ το Barbican είναι μια από τις τρείς οχυρωμένες εισόδους που έχουν επιβιώσει στην Ευρώπη.
Για να πας στo αλατωρυχείο Βιελίτσκα από το Galeria Krakowska μπορείς να πάρεις το 304 λεωφορείο και να κατέβεις στην στάση Wieliczka Kopalnia Soli. Το εισιτήριο κοστίζει μονάχα 4PNL και μπορείς να το εκδώσεις μέσα στο λεωφορείο. Η απόσταση είναι περίπου 16χλμ , σχετικά κοντά. Αν το λεωφορείο δεν σας αρέσει, μπορείτε να πάρετε και το τρένο από τον κεντρικό σταθμό, το εισιτήριο έχει 3,5PNL και κάνει περίπου 20 με 30 λεπτά να φτάσει στον προορισμό του.
Το αλατωρυχείο Βιελίτσκα είναι μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς και κάποτε αποτελούσε την μοναδική πηγή εισοδήματος για όλη την περιοχή. Ο «λευκός χρυσός» ,όπως αποκαλούσαν τότε το αλάτι, άρχισε να εξορύσσεται από το ορυχείο τον 3ο αιώνα , ενώ η Βιελίτσκα θεωρείτε το δεύτερο παλαιότερο ορυχείο στην Ευρώπη. Το εισιτήριο κοστίζει 20 ευρώ και η διαδρομή είναι περίπου 3 ώρες, στη τιμή περιλαμβάνει και tour guide. Για να ξεκινήσει η ξενάγηση κατεβαίνεις μια στενή και στριφογυριστή σκάλα 350 σκαλιών , καλό είναι να φοράτε βολικά παπούτσια και ζεστά ρούχα γιατί έχει αρκετή ψύχρα. Οι τοίχοι και τα πατώματα είναι φτιαγμένα από αλάτι και αν βάλετε το κινητό σας πολύ κοντά, θα δείτε πως είναι διάφανα και όχι όπως φαίνεται μαύρα. Μέσα στο χώρο υπάρχουν πολλές λίμνες και νερό που τρέχει αλλά και πολλά αγάλματα που έχουν σκαλιστεί επάνω σε κομμάτια αλατιού. Στο ορυχείο επίσης βρίσκεται ο καθεδρικός ναός του St. King, ο οποίος είναι όλος σκαλισμένος στο αλάτι και είναι πραγματικά υπέροχος.
Όταν φτάσαμε στο τέλος της διαδρομής ήμασταν ξεθεωμένοι. Αγοράσαμε μερικά αναμνηστικά δώρα και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το κέντρο της Κρακοβίας. Πήραμε το ίδιο λεωφορείο με το οποίο ήρθαμε, η στάση ήταν λίγο πιο κάτω και ευτυχώς δεν χρειάστηκε να περιμένουμε πολύ ώρα για να έρθει.
Μετά από τόσο περπάτημα πεινούσαμε,για αυτό αποφασίσαμε να πάμε κατευθείαν στο ρεστοράν Chata στο οποίο είχαμε κλείσει τραπέζι από πριν φύγουμε για το ταξίδι. Πρόκειται για ένα μικρό μαγαζάκι στο κέντρο της πόλης (Krowoderska 21) με λίγα τραπέζια και παραδοσιακή διακόσμηση, μας έκανε εντύπωση η παρουσία προβιών στους ξύλινους πάγκους όπου καθόμασταν και η ξύλινη επένδυση στους τοίχους. Λόγω ώρας το μαγαζί ήταν σχεδόν άδειο και έτσι είχαμε την ησυχία μας. Εγώ αποφάσισα να επιλέξω στην ασφαλέστερη επιλογή και έτσι πήρα το χοιρινό κότσι με πατάτες και βούτυρο με σκόρδο (πολύ νόστιμο) και οι υπόλοιποι δύο πήραν ένα πιάτο με μοσχάρι κοκκινιστό και τηγανίτες πατάτας (εκπληκτικό). Αφού σκάσαμε από το φαί εγώ αποφάσισα να επιστρέψω στο δωμάτιο νωρίτερα από τους άλλους δυο συνταξιδιώτες μου γιατί ένιωθα άρρωστη και έτσι δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να αποχαιρετίσω την πανέμορφη Κρακοβία όπως θα έπρεπε. Ξάπλωσα νωρίς γιατί την επομένη θα φεύγαμε για Βαρσοβία. Οι φίλοι μου όμως πήγαν μια ακόμα βόλτα στην παλιά πόλη και όταν γύρισαν μου είπαν πως έχασα που δεν είχα πάει μαζί τους γιατί η πλατεία ήταν γεμάτη κόσμο και ακόμα πιο όμορφη από χθές.
Αντίο πανέμορφη Κρακοβία, ελπίζω να σε ξαναδούμε.
Ξημέρωσε η τρίτη και τελευταία γεμάτη μέρα στην Κρακοβία. Ξυπνήσαμε έτοιμοι για νέες εικόνες και εμπειρίες, πήραμε το πρωινό μας με την ησυχία μας και μετά από λίγο βγήκαμε στον φθινοπωρινό ήλιο. Πήραμε το τραμ μέχρι την πλατεία ηρώων του εβραϊκού γκέτο , η στάση βρίσκεται κάτω από τον σταθμό του τρένου, πρόκειται για μια πλατεία στην οποία σε διάφορα σημεία της έχουν τοποθετηθεί μερικές σιδερένιες καρέκλες. Μια καρέκλα αντιπροσωπεύει χίλιους Εβραίους που έφυγαν από την πλατεία για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, συνολικά στην πλατεία βρίσκονται 33 καρέκλες παρέα με το μοναδικό φαρμακείο που λειτουργούσε στο γκέτο. Αν και οι καρέκλες δεν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές ως προς την εξωτερική τους εμφάνιση , η παρουσία τους στην πλατεία είναι μια λυπητερή υπενθύμιση μιας από τις πιο θλιβερές περιόδους της ανθρωπότητας.
Μετά από την πλατεία περάσαμε στην απέναντι όχθη· ο Βιστούλας έλαμπε και τα δέντρα δίπλα από τον ποταμό έκαναν την πόλη να μοιάζει στα πρόθυρα της άνοιξης και όχι του φθινοπώρου. Η εβραϊκή συνοικία ήταν πολύ ήσυχη, δεν κυκλοφορούσαν πολλοί άνθρωποι βεβαίως ήταν και νωρίς το πρωί. Ήθελα σαν τρελή να πιω έναν καφέ και όταν είδα ένα μικρό μαγαζί που μου φάνηκε για καφετέρια μπήκα μέσα και πήρα έναν καπουτσίνο, ενώ όλα είναι αρκετά φτηνά εδώ ο καφές βρίσκω πως είχε την ίδια τιμή με την Ελλάδα μπορεί και πιο ακριβός. Με το καφέ στο χέρι προχωρήσαμε μέσα στα στενά μέχρι που φτάσαμε στην Εκκλησία του σώματος του Χριστού. Δεν μπήκαμε μέσα απλά θαυμάσαμε απέξω την ωραία αρχιτεκτονική της και τον περίγυρο της εκκλησίας. Από εκεί και μέχρι το κάστρο Βάβελ το πήραμε πολύ χαλαρά. Απλά απολαύσαμε το περπάτημα καθώς παρατηρούσαμε τις παλαιές γειτονιές τις Εβραϊκής συνοικίας. Λίγο πριν φτάσουμε στο Κάστρο πέσαμε επάνω σε μια υπαίθρια αγορά αντικών και από εκεί αγόρασα ένα δακτυλίδι, όπως και με τα βιβλία θέλω να αγοράζω κάποιο κόσμημα από τα ταξίδια μου, το βρίσκω υπέροχο αναμνηστικό. Ο πωλητής παρότι Πολωνός είχε ζήσει χρόνια στην Ελλάδα και συνομιλήσαμε για λίγο στα Ελληνικά.
Για να φτάσουμε στο Βάβελ ανεβήκαμε την ανηφόρα από την πίσω πλευρά του. Το κάστρο είναι αρκετά παλιό, κάποια ξύλινα κτίσματα μέσα στα τείχη χρονολογούνται από τον 9ο αιώνα ενώ ο καθεδρικός ναός ολοκληρώθηκε στα μέσα του 14ου αιώνα. Στον Καθεδρικό ναό έκαναν πολλές επεκτάσεις ανά τους αιώνες που χάρισαν στην εκκλησία το «αταίριαστο» αλλά πολύ όμορφο ύφος της. Όλοι οι Βασιλείς της Πολωνίας και μετέπειτα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έζησαν στο κάστρο. Εκτός από τα πολύ όμορφα κτήρια στον χώρο υπάρχουν πολλοί κήποι που αξίζει κανείς να θαυμάσει και φυσικά από το κάστρο μπορείς να θαυμάσεις τον Βιστούλα ή την Κρακοβία από ψηλά. Ή αν νιώθεις περιπετειώδης κάτω από το κάστρο βρίσκεται η σπηλιά του δράκου. Εμείς δεν την επισκεφτήκαμε αλλά έχουμε ακούσει ότι είναι πολύ όμορφα εκεί κάτω.
Κατεβήκαμε από την αντίθετη πλευρά από την οποία είχαμε ανέβει και προχωρήσαμε προς στην Kanonicza έναν πολύ γραφικό δρομάκι και μέσω της πλατείας της Μαρίας της Μαγδαληνής βρεθήκαμε στον δρόμο με την ονομασία Grodzka και στην εκκλησία των Αγίων Πέτρου και Παύλου. Μια συμπαθητική εκκλησία του 1583 σε μπαρόκ αρχιτεκτονική με άκρως εντυπωσιακό εσωτερικό χώρο και διακόσμηση. Στο υπόγειο της εκκλησίας μπορείς να περιηγηθείς και να δεις διάφορες σαρκοφάγους παλαιών ιερωμένων, θαυμάσαμε την διακόσμηση του χώρου αλλά και το μεγάλο εκκλησιαστικό όργανο και φύγαμε αθόρυβα. Δίπλα από την εκκλησία βρίσκεται μια ακόμα εκκλησία αυτή του Αγίου Ανδρέα. Είναι ρωμανικής αρχιτεκτονικής και από τις παλαιότερες της πόλης, η εκκλησία χτίστηκε τον 11ο αιώνα.
Με τα λίγα και με τα πολλά φτάσαμε στην κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης γνωστής και ως Rynek Glowny για την δούμε με το φως της ημέρας γιατί μέχρι τώρα δεν την είχαμε θαυμάσει το πρωί. Δεν είχαμε όμως πολύ χρόνο στα χέρια μας γιατί το μεσημέρι είχαμε κλείσει εισιτήρια για τα ορυχεία αλατιού και θέλαμε μέχρι τότε να δούμε τα περισσότερα αξιοθέατα εφόσον την επόμενη μέρα θα φεύγαμε για την Βαρσοβία. Ξεκινήσαμε με τον πύργο του δημαρχείου ή αλλιώς Wieża Ratuszowa, το μοναδικό κομμάτι που έχει απομείνει από το παλιό δημαρχείο. Ο πύργος είναι γοτθικού ρυθμού και χτίστηκε το 13ο αιώνα, μπορείς εφόσον το επιθυμείς να ανέβεις μέχρι επάνω πληρώνοντας ένα μικρό αντίτιμο αλλά να είσαι έτοιμος να κουραστείς γιατί η ανάβαση είναι δύσκολη. Εγώ δεν πήρα το ρίσκο και άφησα τους δυο συνταξιδιώτες μου να ανέβουν, αποφάσισα πως το καλύτερο που θα μπορούσα να κάνω είναι να ξεκουράσω τα πόδια μου για να αντέξω το υπόλοιπο της ημέρας. Δίπλα από τον πύργο βρίσκεται και το Eros Bound ένα τεράστιο μπρούτζινο κεφάλι όπου μπορείς άνετα να χωθείς μέσα του. Είναι δημιούργημα του Igor Mitoraj και το χάρισε στην πόλη το 2004. Συνεχίσαμε το περπάτημα πάνω στην πλατεία και επισκεφτήκαμε τον Ναό του Αγίου Άνταλμπερτ, τον παλαιότερο της Κρακοβίας, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε τον 11ο αιώνα. Γύρω από τον ναό υπάρχει πολύ κόσμος και φυσικά οι άμαξες με τα άλογα που περιτριγυρίζουν την πλατεία χαρίζουν μιας εσανς.. ζωική! Λίγο πιο πάνω βρίσκεται η Βασιλική της παναγίας μαζί με τον πύργο του Σαλπιγκτή (Wieża Kościoła Mariackiego) . Από τον πύργο αυτόν κάθε μια ώρα ακούγεται ο ήχος της τρομπέτας προς τιμήν του τρομπετίστα του 13ου αιώνα που είχε δολοφονηθεί με ένα βέλος στο λαιμό ενώ προειδοποιούσε τους πολίτες για επικείμενη επίθεση από εχθρούς.
Επειδή είχαμε πεινάσει αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε την τοπική λιχουδιά zapiekanka , σκέψου ανοιχτό σάντουιτς ή την πολωνική εκδοχή της πίτσας. Βρήκαμε ένα μαγαζί κοντά στην εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας. Δεν είχε καθόλου επιλογές αλλά το zapiekanka της κυρίας ήταν πολύ καλό. Το μαγαζί πρόσφερε τυρί, μανιτάρια και ζαμπόν στο σάντουιτς σου με την επιλογή της κέτσαπ σαν σως. Ήταν πολύ νόστιμο. Λίγο πιο κάτω πετύχαμε μια έκθεση με παραδοσιακά φαγητά και δοκιμάσαμε το γνωστό Oscypek , πρόβιο καπνιστό τυρί, χωρίς τη συνοδευτική μαρμελάδα βατόμουρο. Προσωπικά δεν ξετρελάθηκα αλλά εμένα δεν μου αρέσουν τα τυριά όποτε δεν μετράει η άποψη μου.

Μετά το γεύμα μας συνεχίσαμε την βόλτα μας στην παλιά πόλη για να γνωρίσουμε νέες «γωνιές» αλλά και να αποχαιρετίσουμε όλα όσα είχαμε δει ήδη. Αύριο το πρωί θα φεύγαμε και αυτή ήταν η τελευταία μας ευκαιρία να τα δούμε με το φως της ημέρας. Κατευθυνθήκαμε προς το εμπορικό κέντρο Galeria Krakowska ανεβαίνοντας τον κεντρικό δρόμο και περνώντας πάλι από την St Florian’s πύλη και το Barbican. Το Barbican είναι ένα από τα λιγοστά κτίσματα οχύρωσης που έχουν απομείνει στην Κρακοβία και κάποτε ήταν η είσοδος στην πόλη της Κρακοβίας. Κατασκευασμένο γύρω στο 1498 σε Γοτθικό στυλ το Barbican είναι μια από τις τρείς οχυρωμένες εισόδους που έχουν επιβιώσει στην Ευρώπη.
Για να πας στo αλατωρυχείο Βιελίτσκα από το Galeria Krakowska μπορείς να πάρεις το 304 λεωφορείο και να κατέβεις στην στάση Wieliczka Kopalnia Soli. Το εισιτήριο κοστίζει μονάχα 4PNL και μπορείς να το εκδώσεις μέσα στο λεωφορείο. Η απόσταση είναι περίπου 16χλμ , σχετικά κοντά. Αν το λεωφορείο δεν σας αρέσει, μπορείτε να πάρετε και το τρένο από τον κεντρικό σταθμό, το εισιτήριο έχει 3,5PNL και κάνει περίπου 20 με 30 λεπτά να φτάσει στον προορισμό του.
Το αλατωρυχείο Βιελίτσκα είναι μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς και κάποτε αποτελούσε την μοναδική πηγή εισοδήματος για όλη την περιοχή. Ο «λευκός χρυσός» ,όπως αποκαλούσαν τότε το αλάτι, άρχισε να εξορύσσεται από το ορυχείο τον 3ο αιώνα , ενώ η Βιελίτσκα θεωρείτε το δεύτερο παλαιότερο ορυχείο στην Ευρώπη. Το εισιτήριο κοστίζει 20 ευρώ και η διαδρομή είναι περίπου 3 ώρες, στη τιμή περιλαμβάνει και tour guide. Για να ξεκινήσει η ξενάγηση κατεβαίνεις μια στενή και στριφογυριστή σκάλα 350 σκαλιών , καλό είναι να φοράτε βολικά παπούτσια και ζεστά ρούχα γιατί έχει αρκετή ψύχρα. Οι τοίχοι και τα πατώματα είναι φτιαγμένα από αλάτι και αν βάλετε το κινητό σας πολύ κοντά, θα δείτε πως είναι διάφανα και όχι όπως φαίνεται μαύρα. Μέσα στο χώρο υπάρχουν πολλές λίμνες και νερό που τρέχει αλλά και πολλά αγάλματα που έχουν σκαλιστεί επάνω σε κομμάτια αλατιού. Στο ορυχείο επίσης βρίσκεται ο καθεδρικός ναός του St. King, ο οποίος είναι όλος σκαλισμένος στο αλάτι και είναι πραγματικά υπέροχος.
Όταν φτάσαμε στο τέλος της διαδρομής ήμασταν ξεθεωμένοι. Αγοράσαμε μερικά αναμνηστικά δώρα και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το κέντρο της Κρακοβίας. Πήραμε το ίδιο λεωφορείο με το οποίο ήρθαμε, η στάση ήταν λίγο πιο κάτω και ευτυχώς δεν χρειάστηκε να περιμένουμε πολύ ώρα για να έρθει.
Μετά από τόσο περπάτημα πεινούσαμε,για αυτό αποφασίσαμε να πάμε κατευθείαν στο ρεστοράν Chata στο οποίο είχαμε κλείσει τραπέζι από πριν φύγουμε για το ταξίδι. Πρόκειται για ένα μικρό μαγαζάκι στο κέντρο της πόλης (Krowoderska 21) με λίγα τραπέζια και παραδοσιακή διακόσμηση, μας έκανε εντύπωση η παρουσία προβιών στους ξύλινους πάγκους όπου καθόμασταν και η ξύλινη επένδυση στους τοίχους. Λόγω ώρας το μαγαζί ήταν σχεδόν άδειο και έτσι είχαμε την ησυχία μας. Εγώ αποφάσισα να επιλέξω στην ασφαλέστερη επιλογή και έτσι πήρα το χοιρινό κότσι με πατάτες και βούτυρο με σκόρδο (πολύ νόστιμο) και οι υπόλοιποι δύο πήραν ένα πιάτο με μοσχάρι κοκκινιστό και τηγανίτες πατάτας (εκπληκτικό). Αφού σκάσαμε από το φαί εγώ αποφάσισα να επιστρέψω στο δωμάτιο νωρίτερα από τους άλλους δυο συνταξιδιώτες μου γιατί ένιωθα άρρωστη και έτσι δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να αποχαιρετίσω την πανέμορφη Κρακοβία όπως θα έπρεπε. Ξάπλωσα νωρίς γιατί την επομένη θα φεύγαμε για Βαρσοβία. Οι φίλοι μου όμως πήγαν μια ακόμα βόλτα στην παλιά πόλη και όταν γύρισαν μου είπαν πως έχασα που δεν είχα πάει μαζί τους γιατί η πλατεία ήταν γεμάτη κόσμο και ακόμα πιο όμορφη από χθές.
Αντίο πανέμορφη Κρακοβία, ελπίζω να σε ξαναδούμε.
Last edited: