ThanasisU2
Member
- Μηνύματα
- 3.483
- Likes
- 3.467
- Επόμενο Ταξίδι
- Brno
- Ταξίδι-Όνειρο
- RTW
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Visa stuff]Κι φτάνει έτσι ο Απρίλιος, 2 βδομάδες πριν το Πάσχα κι εγώ να ψάχνομαι πως να βγάλω την βίζα. Στην Πολώνια υπάρχει πρεσβεία κι προξενεία της Λευκορωσίας αλλά μόνο σε Βαρσοβία, Gdańsk & Białystok αλλά στην Κρακοβία, γιοκ. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να χάσω δύο μέρες, κάμποσα λεφτά για τα ταξίδια κι 2 διανυκτερεύσεις, για να μπορέσω να είμαι πρωί πρωί απέξω από την Πρεσβεία. Πάλι καλά, υπάρχουν κι τα τουριστικά πρακτορεία που θα κάνουν την δουλεία για σένα. Ένα πολλή καλό είναι το [URL="http://www.tbalces.com/"]TB Alces[/URL
- Vltava 407
- Vodka κι πρασινή γραμμή. Γίνεται? Γίνεται!]Η Πολωνικός συνοριακός έλεγχος έγινε γρήγορα κι απλά, κι τότε το τρένο ξεκίνησε σιγά σιγά την διαδρομή προς την (παλιά Πολωνική κι τώρα Λευκορωσική) πόλη Brest (Брест), περνώντας πάνω από το ποτάμι [URL="http://i31.photobucket.com/albums/c366/Thanasis_U2/Belarus%202011/DSC07228.jpg"]Bug[/URL], το οποίο χωρίζει την Ευρωπαϊκή Ένωση με την Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών. Με την είσοδο μας στο Μπρεστ, κι τον έλεγχο ξεκίνησαν όλα τα πανηγύρια. Στο κάθε βαγόνι μπαίνουν 3 άτομα, ένας τελωνειακός, ένας στρατιωτικός κι μια υπάλληλος ιατρικής ασφάλειας. Η εισπράκτορας μοίρασε τις [URL="http://farm2.static.flickr.com/1058/882826050_b5e88e5586.jpg"]immigration cards[/URL
- Minsk Part 1]Η πρώτη μέρα μου στο Μινσκ ξεκίνησε με την χαρακτηριστική μουσική από το διάσημο καρτούν [media=youtube]mM8qgX3vbuI"[/media
- Minsk Part 2]Από το μουσείο θα συνεχίσουμε τον δρόμο προς τα πάνω, περνώντας το διάσημο (για τα ανατολικά κράτη) [URL="http://i31.photobucket.com/albums/c366/Thanasis_U2/Belarus%202011/DSC07292.jpg"]Τσίρκο[/URL] τους κι μετά το μεγαλύτερο πάρκο στο κέντρο του Μινσκ, το πάρκο [URL="http://i31.photobucket.com/albums/c366/Thanasis_U2/Belarus%202011/DSC07293.jpg"]Gorky (парк Горького)[/URL
- On The road to Katyn
- Katyn (Катынь)
- Last night in Minsk]Η άφιξη στo Minsk έγινε το απογευματάκι, κι με πρώτο [URL="http://i31.photobucket.com/albums/c366/Thanasis_U2/Belarus%202011/DSC07333.jpg"]σταθμό[/URL], τον σιδηροδρομικό σταθμό των τρένων του Μινσκ, για να μπορέσω να αγοράσω το εισητήριο για το τρένο για το Гродно. Η τιμή για μια θέση σε platskartny (μιας κι το ταξίδι θα είναι σχεδόν 8 ώρες την νύχτα, κι δε θα παλευόταν να την περάσω σε καρέκλα) στην αστεία τιμή των 12000 BYR (κάτι λιγότερο από 2 ευρώ [attach=full]30737[/attach
- τρένο 615BJ Гомель-Мінск-Гро́дна
- Гро́дна κι λαθρέμπορας
- Photos/Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 13ο
για συμπλήρωση, για το που πάμε, ποιος ο λόγος κι τις λοιπές μπούρδες. Πρώτα με επισκέφτηκε η υπάλληλος της ασφάλειας να με ρωτήσει αν έχω ασφάλεια (κλασικά μιλάνε ΜΟΝΟ Ρωσικά κι καμιά άλλη γλώσσα). Της δείχνω την κάρτα ασφάλειας μου, κι μετά από 5 λεπτά είδε ότι τα είχα όλα καλά, με άφησε να πάει στη δίπλα καμπίνα. Ο τελωνειακός με ρώτησε μόνο:
где? (δηλαδή που),
του απάντησα: Минск κι με νόημα μου είπε να ανοίξω την τσάντα. Έψαξε, έψαξε να βρει κάτι για να μου την πει, δε βρήκε τίποτα, πακέταρε τα πράγματα κι με άφησε ήσυχο. Όταν όμως ήρθε ο συνοριοφυλακας, εκεί ξεκίνησαν τα πανηγύρια. Βλέπει πολωνικό διαβατήριο, visa ok αλλά ελληνικό ονοματεπώνυμο, κι κάτι δε του πήγαινε καλά. Με νόημα μου κάνει να έρθω μαζί του. Εγώ να έχω πεθάνει από το φόβο μου, τον ακολουθώ από πίσω. Μπαίνουμε μέσα στο φυλάκιο, κι μου λέει να περιμένω έξω. Λέω αμάν, πάει δε υπάρχει περίπτωση να μπω. Από τα νευρά μου, ζητάω από τον στρατιώτη δίπλα μου ένα τσιγάρο (ναι το ξέρω το έχω κόψει εδώ κι κάτι χρόνια, αλλά εκείνη την στιγμή ήταν το μόνο που μπορούσε να με ησυχάσει), κι περίμενα.
Μετά από 10 λεπτά μου λέει να μπώ στο γραφείο του.
Куда ты идешь? (που πας?)
Του απαντώ ευγενικά Μινσκ, Багдановіч 43.
Κι μετά ξεκίνησε κάτι απανωτά στα ρωσικά, κι του απάνταγα, 4nie gavarit paruski, nie panimaju (δε ομιλώ Ρωσικά, δε σας καταλαβαίνω). Με λίγα λόγια μέσα σε 10 λεπτά του είπα όλη την ιστορία της ζώης μου σε ελληνικά, πολωνικά, ιταλικά, αγγλικά κι ότι άλλη γλώσσα ήξερα, μπας κι καταλάβει, άλλα μόλις είδα το εμφανές τικ στο μάτι κατάλαβα τι ήθελε ο μπαγάσας. Μου δίνει το διαβατήριο κι εγώ του το ξαναδίνω με ένα χαρτονόμισμα των 5$, κι ο φύλακας απέκτησε ένα χαμόγελο από το ένα αυτί στο άλλο, ανοίγει το συρτάρι του, βγάζει ένα μπουκάλι βότκα (σπιτικιά πρέπει να ήταν) κι 2 ποτηράκια. Όταν άρχισα να τα χάνω (από το αλκοόλ), ο φύλακας μου σφράγισε το διαβατήριο, κι με το στρατιωτικό τζιπ με πήγε στο τρένο για να συνεχίσουμε στο επόμενο σταθμό ο οποίος ήταν ο Brest International.
Με το που φτάσαμε πλάκωσαν μέσα μπόλικες νεαρές κοπέλες που για μερικά δολάρια μπορούσαν να σου κρατήσουν "συντροφιά" για τις επόμενες δύο ώρες που θα ξαναπάμε στο Brest Passazhirsky ή μπορούσες να αγοράσεις υπέροχα σπιτικά Sandwich, μαζί με μπύρα, βότκα ή κι με το διάσημο kefir.
Σε εκείνη την στάση, άρχισαν να αποσπάνε τα βαγόνια, κι το κάθε βαγόνι το έπαιρνε μια μηχανή για να τα πάει στο hangar. Ο λόγος? Όχι δε χάλασαν τα βαγόνια, απλά πρέπει να αλλάξουμε τις ρόδες στα βαγόνια, μιας κι αναχωρούμε από την Ευρώπη κι τις σιδηροδρομικές γραμμές κανονικού εύρους (απόσταση των δύο σιδηροτροχιών είναι 1.435 mm) κι πάμε στις ρωσικές οι οποίες είναι 1524mm.
Το κάθε βαγόνι πάει δίπλα σε 4 ισχυρούς γρύλους, κι σηκώνουν το βαγόνι σε ύψος τουλάχιστον 4 μέτρα, κι με ένα απλή λαβίδα αφαιρούν τις ρόδες κι ένας γρύλος τις μαζεύει από όλα τα βαγόνια της γραμμής για να φέρει τις επόμενες ρόδες. Η τελετουργία κρατάει γύρω στις 2 ώρες για όλα τα βαγόνια, κι η κινηματογράφηση ναι μεν επιτρέπετε, ανάλογα σε ποιον υπάλληλο θα πέσεις πάντα.
Μετά την αλλαγή όλων των βαγονιών, μαζέψανε όλα τα βαγόνια κι πήγαμε στο Brest Central οπού εκεί είχαμε γύρω στα 40 λεπτά ελευθέρα να κατεβούμε κι να δούμε αυτόν το υπέροχο σταθμό. Ο σταθμός του τρένου χτίστηκε το 1886 την εποχή του τσάρου Αλεξάντερ ΙΙΙ, σε στυλ νεογοτθικό. Κατά την διάρκεια του Ι Παγκοσμίου Πολέμου ο Ρώσικος στρατός το διέλυσε, κι το 1920 όταν το Μπρεστ ήρθε στην κατοχή των Πολωνών, ξεκίνησαν την ανακαίνιση μέχρι το 1930. Δυστυχώς ξέσπασε ο ΙΙ Παγκόσμιος πόλεμος, κι το Μπρεστ μαζί με τον σταθμό του, ήρθαν στην κατοχή της Σοβιετικής Ένωσης, κι της Σταλινιστικής Αρχιτεκτονικής. Προστέθηκαν άπειρα αγάλματα με θέμα των Κόκκινο στρατό, τον κομουνισμό αλλά κι τα κλασικά κόκκινα αστέρια. Το 2000 ο σταθμός πέρασε μια από τις μεγαλύτερες ανακαινίσεις του, αλλά τα «κουσούρια» του κομουνισμού κοσμούν ακόμα τον σταθμό.
Επιστροφή στις κουκέτες μας, για το τελευταίο σταθμό μας, το Μινσκ. Μετά από 3 ώρες ύπνου, φτάναμε σιγά σιγά στο Minsk Passazhirsky.
Η γλυκύτατη Anna ήταν είδη εκεί και με περίμενε. Αγγελίες, φιλιά, χαρά κι δε συμμαζεύεται. Επιτόπου με παίρνει κι πάμε στο σπίτι της, με το μετρό. Δε με αφήνει να κάνω συνάλλαγμα, λέγοντας μου να περιμένω ακόμα.
Στο σπίτι της, γνώρισα κι την υπέροχη συγκάτοικο της Αλεξάντρα.
Καθόντας κι πίνοντας τσάι, η Άννα μου εξήγησε γιατί δε ήθελε να κάνω Exchange στο σταθμό. Ναι μεν όπου κι να κάνεις συνάλλαγμα στην Λευκορωσία την ίδια τιμή θα πάρεις, αλλά η ιστορία είναι λίγο πονεμένη. Πριν φύγω για το Μινσκ, βλέποντας την σελίδα της τράπεζας της Λευκορωσίας, το ένα $ το έδινε 2500 ρούβλια Λευκορωσίας ( μια βδομάδα πριν το ταξίδι μου) κι σήμερα (δλδ 18/5) το 1 $ είχε 4500 ρούβλια!!!! Οκ θα μου πείτε, γιατί δε έκανες συνάλλαγμα εκεί. Τώρα αποκτάει ζουμί η υπόθεση. Η Λευκορωσία έπεσε σε πληθωρισμό κι το 1 $ η τράπεζα το δίνει προς 10000 ΡΟΥΒΛΙΑ! Μιας κι όλα εκεί εξαρτώνται από το $, έτσι κι το ενοίκιο η Άννα έπρεπε να το πληρώσει σε $, κι μου πρότεινε να μου δώσει 7000 ρούβλια προς 1 $. Της αρνήθηκα, μιας κι το θεώρησα προσβολή να με φιλοξενεί, να με βοηθάει σε διάφορες περιπτώσεις κι να με πληρώνει από πάνω. Για αυτό της έδωσα με ισοτιμία 1 προς 4500 ρούβλια, κι σε μερικά λεπτά γέμισα με 450000 ρούβλια το πορτοφόλι. Για αυτό αν ποτέ θα πάτε Λευκορωσία, κι έχετε κάποιον γνωστό, ψάξτε να βρείτε κάποιο στην «μαύρη αγορά» για να σας δώσει πολλή καλύτερη τιμή από ότι η τράπεζα.
Αυτά, για την πρώτη μέρα στην Λευκορωσία, ύπνος για να μαζέψουμε ενέργεια για την επόμενη μέρα.
где? (δηλαδή που),
του απάντησα: Минск κι με νόημα μου είπε να ανοίξω την τσάντα. Έψαξε, έψαξε να βρει κάτι για να μου την πει, δε βρήκε τίποτα, πακέταρε τα πράγματα κι με άφησε ήσυχο. Όταν όμως ήρθε ο συνοριοφυλακας, εκεί ξεκίνησαν τα πανηγύρια. Βλέπει πολωνικό διαβατήριο, visa ok αλλά ελληνικό ονοματεπώνυμο, κι κάτι δε του πήγαινε καλά. Με νόημα μου κάνει να έρθω μαζί του. Εγώ να έχω πεθάνει από το φόβο μου, τον ακολουθώ από πίσω. Μπαίνουμε μέσα στο φυλάκιο, κι μου λέει να περιμένω έξω. Λέω αμάν, πάει δε υπάρχει περίπτωση να μπω. Από τα νευρά μου, ζητάω από τον στρατιώτη δίπλα μου ένα τσιγάρο (ναι το ξέρω το έχω κόψει εδώ κι κάτι χρόνια, αλλά εκείνη την στιγμή ήταν το μόνο που μπορούσε να με ησυχάσει), κι περίμενα.
Μετά από 10 λεπτά μου λέει να μπώ στο γραφείο του.
Куда ты идешь? (που πας?)
Του απαντώ ευγενικά Μινσκ, Багдановіч 43.
Κι μετά ξεκίνησε κάτι απανωτά στα ρωσικά, κι του απάνταγα, 4nie gavarit paruski, nie panimaju (δε ομιλώ Ρωσικά, δε σας καταλαβαίνω). Με λίγα λόγια μέσα σε 10 λεπτά του είπα όλη την ιστορία της ζώης μου σε ελληνικά, πολωνικά, ιταλικά, αγγλικά κι ότι άλλη γλώσσα ήξερα, μπας κι καταλάβει, άλλα μόλις είδα το εμφανές τικ στο μάτι κατάλαβα τι ήθελε ο μπαγάσας. Μου δίνει το διαβατήριο κι εγώ του το ξαναδίνω με ένα χαρτονόμισμα των 5$, κι ο φύλακας απέκτησε ένα χαμόγελο από το ένα αυτί στο άλλο, ανοίγει το συρτάρι του, βγάζει ένα μπουκάλι βότκα (σπιτικιά πρέπει να ήταν) κι 2 ποτηράκια. Όταν άρχισα να τα χάνω (από το αλκοόλ), ο φύλακας μου σφράγισε το διαβατήριο, κι με το στρατιωτικό τζιπ με πήγε στο τρένο για να συνεχίσουμε στο επόμενο σταθμό ο οποίος ήταν ο Brest International.
Με το που φτάσαμε πλάκωσαν μέσα μπόλικες νεαρές κοπέλες που για μερικά δολάρια μπορούσαν να σου κρατήσουν "συντροφιά" για τις επόμενες δύο ώρες που θα ξαναπάμε στο Brest Passazhirsky ή μπορούσες να αγοράσεις υπέροχα σπιτικά Sandwich, μαζί με μπύρα, βότκα ή κι με το διάσημο kefir.
Σε εκείνη την στάση, άρχισαν να αποσπάνε τα βαγόνια, κι το κάθε βαγόνι το έπαιρνε μια μηχανή για να τα πάει στο hangar. Ο λόγος? Όχι δε χάλασαν τα βαγόνια, απλά πρέπει να αλλάξουμε τις ρόδες στα βαγόνια, μιας κι αναχωρούμε από την Ευρώπη κι τις σιδηροδρομικές γραμμές κανονικού εύρους (απόσταση των δύο σιδηροτροχιών είναι 1.435 mm) κι πάμε στις ρωσικές οι οποίες είναι 1524mm.
Το κάθε βαγόνι πάει δίπλα σε 4 ισχυρούς γρύλους, κι σηκώνουν το βαγόνι σε ύψος τουλάχιστον 4 μέτρα, κι με ένα απλή λαβίδα αφαιρούν τις ρόδες κι ένας γρύλος τις μαζεύει από όλα τα βαγόνια της γραμμής για να φέρει τις επόμενες ρόδες. Η τελετουργία κρατάει γύρω στις 2 ώρες για όλα τα βαγόνια, κι η κινηματογράφηση ναι μεν επιτρέπετε, ανάλογα σε ποιον υπάλληλο θα πέσεις πάντα.
Μετά την αλλαγή όλων των βαγονιών, μαζέψανε όλα τα βαγόνια κι πήγαμε στο Brest Central οπού εκεί είχαμε γύρω στα 40 λεπτά ελευθέρα να κατεβούμε κι να δούμε αυτόν το υπέροχο σταθμό. Ο σταθμός του τρένου χτίστηκε το 1886 την εποχή του τσάρου Αλεξάντερ ΙΙΙ, σε στυλ νεογοτθικό. Κατά την διάρκεια του Ι Παγκοσμίου Πολέμου ο Ρώσικος στρατός το διέλυσε, κι το 1920 όταν το Μπρεστ ήρθε στην κατοχή των Πολωνών, ξεκίνησαν την ανακαίνιση μέχρι το 1930. Δυστυχώς ξέσπασε ο ΙΙ Παγκόσμιος πόλεμος, κι το Μπρεστ μαζί με τον σταθμό του, ήρθαν στην κατοχή της Σοβιετικής Ένωσης, κι της Σταλινιστικής Αρχιτεκτονικής. Προστέθηκαν άπειρα αγάλματα με θέμα των Κόκκινο στρατό, τον κομουνισμό αλλά κι τα κλασικά κόκκινα αστέρια. Το 2000 ο σταθμός πέρασε μια από τις μεγαλύτερες ανακαινίσεις του, αλλά τα «κουσούρια» του κομουνισμού κοσμούν ακόμα τον σταθμό.
Επιστροφή στις κουκέτες μας, για το τελευταίο σταθμό μας, το Μινσκ. Μετά από 3 ώρες ύπνου, φτάναμε σιγά σιγά στο Minsk Passazhirsky.
Η γλυκύτατη Anna ήταν είδη εκεί και με περίμενε. Αγγελίες, φιλιά, χαρά κι δε συμμαζεύεται. Επιτόπου με παίρνει κι πάμε στο σπίτι της, με το μετρό. Δε με αφήνει να κάνω συνάλλαγμα, λέγοντας μου να περιμένω ακόμα.
Στο σπίτι της, γνώρισα κι την υπέροχη συγκάτοικο της Αλεξάντρα.
Καθόντας κι πίνοντας τσάι, η Άννα μου εξήγησε γιατί δε ήθελε να κάνω Exchange στο σταθμό. Ναι μεν όπου κι να κάνεις συνάλλαγμα στην Λευκορωσία την ίδια τιμή θα πάρεις, αλλά η ιστορία είναι λίγο πονεμένη. Πριν φύγω για το Μινσκ, βλέποντας την σελίδα της τράπεζας της Λευκορωσίας, το ένα $ το έδινε 2500 ρούβλια Λευκορωσίας ( μια βδομάδα πριν το ταξίδι μου) κι σήμερα (δλδ 18/5) το 1 $ είχε 4500 ρούβλια!!!! Οκ θα μου πείτε, γιατί δε έκανες συνάλλαγμα εκεί. Τώρα αποκτάει ζουμί η υπόθεση. Η Λευκορωσία έπεσε σε πληθωρισμό κι το 1 $ η τράπεζα το δίνει προς 10000 ΡΟΥΒΛΙΑ! Μιας κι όλα εκεί εξαρτώνται από το $, έτσι κι το ενοίκιο η Άννα έπρεπε να το πληρώσει σε $, κι μου πρότεινε να μου δώσει 7000 ρούβλια προς 1 $. Της αρνήθηκα, μιας κι το θεώρησα προσβολή να με φιλοξενεί, να με βοηθάει σε διάφορες περιπτώσεις κι να με πληρώνει από πάνω. Για αυτό της έδωσα με ισοτιμία 1 προς 4500 ρούβλια, κι σε μερικά λεπτά γέμισα με 450000 ρούβλια το πορτοφόλι. Για αυτό αν ποτέ θα πάτε Λευκορωσία, κι έχετε κάποιον γνωστό, ψάξτε να βρείτε κάποιο στην «μαύρη αγορά» για να σας δώσει πολλή καλύτερη τιμή από ότι η τράπεζα.
Αυτά, για την πρώτη μέρα στην Λευκορωσία, ύπνος για να μαζέψουμε ενέργεια για την επόμενη μέρα.
Attachments
-
35,5 KB Προβολές: 95
Last edited by a moderator: