Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
3η ημέρα.
Νομίζω ότι η σημερινή ημέρα ήταν η μεγάλη επιτυχία της εκδρομής.
Τα cinque Terre (οι πέντε γαίες) είναι πέντε χωριουδάκια στα παράλια της Λιγουρίας, μεταξύ Πίζας και Γένοβας (ή σε πιο στενά όρια μεταξύ La Spezia και Levanto). Πρόκειται για 5 πανέμορφα πολύ μικρά χωριουδάκια με σπίτια σε παστέλ διάφορα χρώματα, χτισμένα πάνω σε απόκρυμνους βράχους και ανάμεσα σε αμπελώνες. Εκτός από την ομορφιά τους έχουν γίνει διάσημα για το πολύ μεγάλο δίκτυο περιπατητικών μονοπατιών που τα συνδέουν. Τουρίστες έρχονται από παντού προκειμένου να διασχίσουν τα μονοπάτια, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί με βαθμούς δυσκολίας ανάλογα με την απόσταση και τη δυσβατότητά τους.
Εύκολα πάντως μπορεί να γεννηθεί σε κάποιον το ερώτημα, γιατί να πάει κάποιος εκεί για να περπατήσει. Όλες οι χώρες έχουν διαδρομές περιπατητικές στα βουνά, γιατί εδώ είναι κάτι το ιδιαίτερο; Η διαφορά εδώ είναι ότι συνδυάζει βουνό και θάλασσα μέσα σε ένα εξαιρετικό τοπίο με πολλές επιλογές μονοπατιών σε βαθμό δυσκολίας ανεξαρτήτως δηλ. φυσικής κατάστασης του καθένα και το κυριότερο είναι ότι οι διαδρομές «διακόπτονται» από μικρά θέρετρα, που μπορούν να προσφέρουν κολύμπι, εξαιρετικό φαγητό και χαλάρωση. Αυτά δε τα χωριά επικοινωνούν επίσης μεταξύ τους και ακτοπλοϊκώς αλλά και με τρένο, που είναι και το πιο δημοφιλές.
Το δωμάτιο μας στη La Spezia βρίσκονταν πολύ κοντά στο σταθμό του τρένου. Αφού πήραμε το πρωινό μας σε ένα καφέ εκεί κοντά, φτάσαμε στο σταθμό όπου βγάλαμε μία cinque terre card, η οποία ήταν μία κάρτα που ίσχυε για απεριόριστες διαδρομές με το τρένο ανάμεσα στα χωριά.
Το σκεπτικό μας ήταν ότι θα διαλέξουμε μία διαδρομή μέτριας δυσκολίας ανάμεσα σε δύο χωριά για να περπατήσουμε τώρα που είναι πρωί και είμαστε ξεκούραστοι και μόλις κουραστούμε θα πάρουμε το τρένο και θα πάμε να δούμε τα υπόλοιπα τρία χωριά. Το τελευταίο τρένο ήταν στις 10:00 το βράδυ.
Τα χωριά κατά σειρά (αρχίζοντας από αυτό που είναι πιο κοντά στη La Spezia που μέναμε) είναι: Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernaza & Monterosso. Η διαδρομή ανάμεσα στα Riomaggiore και Manarola, είναι η πιο εύκολη. Σχεδόν περίπατος θα έλεγα, αλλά επειδή είναι η πιο διάσημη και κατά πολλούς πιο ρομαντική (εξού και το όνομα:Via dell’ Amore) εγώ ήθελα να την κάνουμε μεν, αλλά στο τέλος της ημέρας, αφού είναι και εύκολη. Στο σταθμό όμως μάθαμε ότι αυτή η διαδρομή καθώς και η διαδρομή Manarola – Corniglia είχαν κλείσει από κατολισθήσεις και ότι οι άλλες δύο ήταν πολύ επικίνδυνες λόγω ολισθηρότητας εξ’ αιτίας της χθεσινοβραδινής δυνατής βροχής. Προς στιγμή απογοητεύτηκα. Λέω είναι δυνατόν να έκανα τόσο ταξίδι για να κάνω τα μονοπάτια και να φτάσω τελικά μέχρι εδώ και να μην μπορώ; Από ότι φάνηκε όμως η πληροφορία αυτή ήταν μια προσπάθεια των αρχών να αποτρέψουν όσους γίνεται να διασχίσουν τα μονοπάτια προς αποφυγή όσο γίνεται τυχόν ατυχημάτων. Τέλος πάντων. Εμείς δεν πτοηθήκαμε όπως και πάρα πολλοί άλλοι.
Αποφασίσαμε να κάνουμε την μετρίας δυσκολίας διαδρομή Vernaza – Monterosso. Πήραμε το τρένο και κατεβήκαμε στη Vernazza. Πανέμορφο χωριό. Αφού φάγαμε μια υπέροχη πίτσα στο χέρι (για το δρόμο), πήραμε το μονοπάτι. Δεν ήταν δύσκολο να το βρούμε. Υπάρχουν ταμπελάκια καθώς και κόσμος που το ακολουθεί.
Ο χαρακτηρισμός «μετρίας δυσκολίας» οφείλεται στο ότι το πρώτο 40λεπτο μάλλον είναι ανηφόρα και πολλές φορές με απότομα σκαλιά. Υπήρχαν σημεία επίσης που είχαν λασπώσει από την βροχή της προηγούμενης νύχτας και άλλα σημεία που ήταν αρκετά στενά και ήταν δύσκολο να διασταυρωθείς με τους περιπατητές του αντίθετου ρεύματος. Αν ξεπερνούσες όμως το 1ο ανηφορικό κομμάτι, η υπόλοιπη διαδρομή ήταν απολαυστική. Πράσινο παντού, ρυάκια, γεφυράκια, αμπέλια και φυσικά καταπληκτική θέα. Κάθε τρεις και λίγο σταματούσες για να θαυμάσεις τη θέα. Υπήρχε δε ένα σημείο στην άκρη του γκρεμού που φαινόντουσαν τουλάχιστον τα τέσσερα από τα πέντε χωριά. Σημείο στο οποίο πάνω στην περίφραξη υπήρχαν δεκάδες λουκέτα. Υποτίθεται ότι είναι «κλειδωμένες αγάπες» από ζευγαράκια…..
Το επίσης ευχάριστο σε όλη τη διαδρομή ήταν ότι είχε κόσμο και μάλιστα όλων των ηλικιών. Κόσμο που πήγαινε και ερχόταν. Οι περισσότεροι με αθλητική περιβολή, άλλοι με μπαστούνια περιπάτου και άλλοι μάλλον απροετοίμαστοι με σαγιονάρες και γοβάκια. Οι περισσότεροι ήταν Αμερικάνοι και πάρα πολλοί Ασιάτες. Ιταλό μάλλον δεν είδα κανέναν. Όλοι όμως φαινόντουσαν πολύ χαρούμενοι. Είτε ιδρωμένοι, είτε κουρασμένοι, είτε ταλαιπωρημένοι, όλοι όταν σε συναντούσαν σε χαιρετούσαν. Buongiorno, good morning, ola και διάφορα άλλα. Οι πιο χαρούμενοι όμως ήταν οι Γερμανοί, οι οποίοι το προηγούμενο βράδυ είχαν κερδίσει το mudial. Φαινόντουσαν από πολύ μακριά.
Μετά από σκάρτες 2 ώρες φτάσαμε στο Monterosso al Mare. Καθίσαμε για λίγα λεπτά σε μια πλατεία πίνοντας μία κόκα κόλα και μετά ξαναπήραμε έναν ανηφορικό δρόμο, προκειμένου να πάμε σε ένα μοναστήρι καπουτσίνων για να δούμε την εικόνα «Σταύρωση» του Van Dyke που βρισκόταν πάνω από την Αγία τράπεζα της εκκλησίας. Άλλη καταπληκτική θέα και από εκεί. Κατηφορίζοντας πια φτάσαμε στο δεύτερο κομμάτι της παραλίας του Monterosso, το οποίο σημειωτέων είναι το μεγαλύτερο από τα χωριά αφού έχει και παραλία για μπάνιο με χοντρό χαλικάκι. Εκεί πια καθίσαμε για να κολατσίσουμε λίγο και να χαζέψουμε την περαντζάδα. Εδώ νιώθεις την κλασική Ριβιέρα.
Αρκετά με το Monterosso. Η ώρα είναι 3:00 και πρέπει να πάμε να δούμε και τα υπόλοιπα χωριά. Παίρνουμε το τρένο και κατεβαίνουμε στη μεθεπόμενη στάση που είναι η Corniglia.
H Corniglia είναι το μοναδικό από τα 5 χωριά που δεν είναι παραθαλάσσιο, αλλά κρέμεται ψηλά από ένα βράχο, στον οποίο έπρεπε να ανέβεις με περίπου 400 σκαλιά. Δεν ήμουνα προετοιμασμένη και για άλλη διαδρομή. Μου φάνηκε αρκετά ζόρικο, αλλά τα ανέβηκα. Το ίδιο στυλ χωριού όπως και τα άλλα στην άκρη του οποίου επίσης η θέα ήταν εκπληκτική. Εδώ πια καθίσαμε για να φάμε τη χαρακτηριστική πέστο. Εγώ έφαγα χειροποίητα νιόκι πέστο, για τα οποία δεν έχω λόγια. Ή επειδή η πεζοπορία μου άνοιξε την όρεξη και πεινούσα πάρα πολύ ή έφαγα την καλύτερη πέστο του κόσμου. Φεύγουμε γρήγορα, κατεβαίνοντας πια εύκολα τα σκαλιά και πάμε στο επόμενο χωριό με το τρένο, τη Manarola.
Όλα τα χωριά ήταν όμορφα, αλλά εμένα προσωπικά η Manarola μου άρεσε πιο πολύ από όλα.
Εκεί αράξαμε για αρκετή ώρα στο λιμανάκι του χωριού τρώγοντας παγωτό και συζητώντας με έναν Θεσσαλονικιό που συναντήσαμε που έκανε ημερήσια εκδρομή στα Cinque Terre από την Πίζα. Ανταλλάξαμε απόψεις και εμπειρίες για τα ταξίδια μας, αλλά και οι δύο συμφωνούσαμε ότι παρόλο που τα χωριά είναι εξαιρετικής ομορφιάς δεν είναι γνωστός τουριστικός προορισμός για τους Έλληνες, (που δεν συναντήσαμε καθόλου στο ταξίδι μας). Εδώ επίσης υπήρχαν και αρκετοί κολυμβητές που λιάζονταν στον ταρσανά που έχει το χωριό για τις βάρκες του και στα γύρω βράχια. Η Manarola διαθέτει αυτή την ώρα (απογευματάκι) ένα μοναδικό μπαλκόνι ιδανικό για φωτογραφίες καρτ-ποστάλ. Αφού ικανοποίησα σε μεγάλο βαθμό το πάθος μου για φωτογραφίες, αποφασίσαμε να πάμε στο τελευταίο χωριό, το Riomaggiore με τα πόδια. Θέλαμε να περπατήσουμε στη Via dal’ amore. Πιστέψαμε ότι και αυτή η πληροφορία για «κλειστή» Via dal’ amore θα ήταν «ράδιο αρβύλα» όπως και η πληροφορία για την πρωινή διαδρομή που κάναμε ότι είναι πολύ «επικίνδυνη». Αφού πήραμε πληροφορίες για τo μονοπάτι (από τον παγωταντζή) για το πώς θα πάμε με τα πόδια στο Riomaggiore, τελικά φτάσαμε στην είσοδο του μονοπατιού και όντως εδώ υπήρχε κλειστή σιδηρόπορτα που σου απαγόρευε την είσοδο. Το μονοπάτι ήταν κλειστό λόγω κατολίσθησης. Μεγάλη απογοήτευση. Ήθελα να κάνουμε και την πιο διάσημη διαδρομή της περιοχής.
Αλλά γιατί ο παγωταντζής μας είπε ότι μπορούμε να πάμε με τα πόδια; Δεν εννοούσε προφανώς τη via dal’ amore αλλά άλλο μονοπάτι. Μας είπε για ένα μονοπάτι που ξεκίναγε πίσω από την εκκλησία του χωριού. Με τα πολλά και αφού είχαμε χάσει το επόμενο τρένο, είπαμε να προσπαθήσουμε να πάμε με τα πόδια από αυτό το μονοπάτι και ότι βγει.
Τα πράγματα όμως ήταν πολύ πιο δύσκολα από ότι φανταζόμασταν. Βρήκαμε μια ταμπέλα για πεζοπόρους που έλεγε: Riomaggiore 1km. Ωραία είπαμε. Κοντά είναι, θα πάμε. Η ώρα ήταν 8:15. Ξεκινήσαμε με σκάλες, συνεχίσαμε με πολλές σκάλες και μετά συνεχίσαμε με απότομα βράχια και όλο ανεβαίναμε χωρίς να έχουμε ορατότητα για το που τελειώνουν οι σκάλες. Και λέγαμε: δεν μπορεί αυτές οι τελευταίες θα είναι και μετά τη στροφή θα έχει ίσιωμα. Αλλά και μετά τη στροφή είχε και άλλες σκάλες. Σε κάποια σημεία είχε τόσο απότομες σκάλες που υπήρχαν προστατευτικά σχοίνινα κιγκλιδώματα από τα οποία κρατιόμουν για να αναρριχηθώ. Τελικά όταν σταμάτησε η ανάβαση, βρήκαμε μία διασταύρωση με ταμπελίτσες που σε κατατόπιζαν σε πιο μονοπάτι βρισκόσουν ποιο μπορείς να πάρεις από δω και πέρα και ότι εμείς διασχίζαμε το μονοπάτι με κωδικό όνομα: 531, και ευτυχώς υπήρχε και μία ένδειξη ότι πάμε καλά για το Riomaggiore. Περπατήσαμε περίπου 50μ ίσωμα και μετά άρχισε η κατάβαση, που ενώ την περίμενα με ανακούφιση τελικά ίσως να ήταν πιο δύσκολη από την ανάβαση γιατί ήταν εξαιρετικά απότομη. Σε όλη αυτή τη διαδρομή συναντήσαμε 6 ανθρώπους. Ένα νεαρό ζευγάρι Αμερικανών, οι οποίοι μας προσπέρασαν, 2 κορίτσια με σακίδια στον ώμο που πήγαιναν προς Manarola και τέλος άλλα δύο κορίτσια που με τάπερ στα χέρια πήγαιναν για πικ-νικ. Κατά τα άλλα η διαδρομή ήταν ανάμεσα σε αμπέλια που ήταν φυτεμένα σε αναβαθμίδες και προστατευμένα με ηλεκτροφόρα σύρματα μικρής τάσης και η θέα μοναδική. Από ψηλά είδαμε και την κατολίσθηση που είχε κόψει στα δύο τη Via dell’ Amore. Όντως δεν ήταν προσπελάσιμο το μονοπάτι αυτό. Όσον αφορά το βαθμό δυσκολίας του μονοπατιού: «ήταν βόλτα στην παραλία σπρώχνοντας το καρότσι με το μωρό». Καμία δυσκολία. Δεν άξιζε τον κόπο….Λέμε τώρα….Μάλλον είχα εθιστεί στα δύσκολα….Σχεδόν ένιωσα και τυχερή που ήταν κλειστό αυτό το μονοπάτι και έτσι αναγκάστηκα να κάνω την 531 διαδρομή…….
Σούρουπο πια φτάσαμε στο Riomaggiore. Η διαδρομή ήταν μια εμπειρία. Μπορεί στην αρχή που βάδιζα στο άγνωστο και με κατέβαλε η κούραση να τα «είχα» με τον παγωταντζή που μας έδωσε τη «λάθος πληροφορία», αλλά στο τέλος της διαδρομής ένιωθα τόσο πλήρης. Ένιωθα ότι έπρεπε να την είχαμε κάνει και αυτή τη διαδρομή για να γνωρίσω τα Cinque Terre καλά.
Στο Riomaggiore ήπιαμε από έναν espresso στα γρήγορα (ο οποίος σημειωτέων ήταν ο πιο ακριβός της εκδρομής) και μετά πετύχαμε έναν καταπληκτικό μεζέ. Τηγανιτά θαλασσινά σε χάρτινο χωνί στο χέρι τα οποία τσιμπολογούσαμε καθώς βολτάραμε στα στενά του Riomaggiore. Καλαμαράκια, γαρίδες, μύδια και μαρίδες. Πάλι μου φάνηκαν νοστιμότατα. Πάλι αναρωτήθηκα αν έφταιγε το περπάτημα ή ήταν όντως από τα καλύτερα που έχω φάει. Η μέρα είχε κλείσει τέλεια. Πήραμε το προτελευταίο τρένο για La Spezia.
Είχαμε καταφέρει και είχαμε περπατήσει μια μέτρια διαδρομή με κόσμο, είχαμε περπατήσει μια πολύ δύσκολη μοναχική διαδρομή, είχαμε δει Van Dyke, είχαμε φάει pesto, θαλασσινά αλλά και παγωτό. Το μόνο που δεν κάναμε ήταν μπάνιο στη θάλασσα, αλλά μάλλον αυτό είναι εντελώς δευτερεύον για τον Έλληνα που έχει συνηθίσει σε άλλου είδους θάλασσες. Όλα τα must τα είχαμε κάνει και μάλιστα σε μία μέρα. Μένει τώρα την επόμενη φορά που θα ’ρθω να μείνω πολλές μέρες και να κάνω κι άλλες διαδρομές πιο χαλαρά. Το μέρος δικαιότατα προστατεύεται από την Unesco.
Εδώ θα ήθελα να κάνω μία παρένθεση σχολιάζοντας τη διαδρομή 531: Όταν γύρισα στην Ελλάδα ψάχνοντας λεπτομέρειες για τη διαδρομή αυτή που απρογραμμάτιστα είχαμε διασχίσει, «έπεσα» πάνω σε μια αναφορά ενός ταξιδιώτη που είχε κάνει τη διαδρομή αυτή (από Riomaggiore προς Manarola) την προηγούμενη ημέρα από εμάς. Την περιέγραφε με γλαφυρό τρόπο και έδειχνε και αυτός πολύ ευχαριστημένος που την είχε διασχίσει, μόνο που αυτός ήταν λίγο πιο «άτυχος», διότι έπρεπε να ξαναγυρίσει πίσω στο Riomaggiore που ήταν το ξενοδοχείο του, αλλά δεν μπορούσε, διότι η Via dell’ Amore ήταν κλειστή, τα τρένα είχαν απεργία (ήταν η προηγούμενη μέρα που εμείς βολοδέρναμε στο Pontremoli) και τα καραβάκια είχαν απαγορευτικό λόγω θαλασσοταραχής. Οπότε ο άνθρωπος αναγκάστηκε να ξανακάνει την ίδια διαδρομή πίσω. ΄Ύστερα από αυτήν την πληροφορία μάλλον νιώθω και ευχαριστημένη που έμας η απεργία μας «πέτυχε» στο Pontremoli………
Νομίζω ότι η σημερινή ημέρα ήταν η μεγάλη επιτυχία της εκδρομής.
Τα cinque Terre (οι πέντε γαίες) είναι πέντε χωριουδάκια στα παράλια της Λιγουρίας, μεταξύ Πίζας και Γένοβας (ή σε πιο στενά όρια μεταξύ La Spezia και Levanto). Πρόκειται για 5 πανέμορφα πολύ μικρά χωριουδάκια με σπίτια σε παστέλ διάφορα χρώματα, χτισμένα πάνω σε απόκρυμνους βράχους και ανάμεσα σε αμπελώνες. Εκτός από την ομορφιά τους έχουν γίνει διάσημα για το πολύ μεγάλο δίκτυο περιπατητικών μονοπατιών που τα συνδέουν. Τουρίστες έρχονται από παντού προκειμένου να διασχίσουν τα μονοπάτια, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί με βαθμούς δυσκολίας ανάλογα με την απόσταση και τη δυσβατότητά τους.
Εύκολα πάντως μπορεί να γεννηθεί σε κάποιον το ερώτημα, γιατί να πάει κάποιος εκεί για να περπατήσει. Όλες οι χώρες έχουν διαδρομές περιπατητικές στα βουνά, γιατί εδώ είναι κάτι το ιδιαίτερο; Η διαφορά εδώ είναι ότι συνδυάζει βουνό και θάλασσα μέσα σε ένα εξαιρετικό τοπίο με πολλές επιλογές μονοπατιών σε βαθμό δυσκολίας ανεξαρτήτως δηλ. φυσικής κατάστασης του καθένα και το κυριότερο είναι ότι οι διαδρομές «διακόπτονται» από μικρά θέρετρα, που μπορούν να προσφέρουν κολύμπι, εξαιρετικό φαγητό και χαλάρωση. Αυτά δε τα χωριά επικοινωνούν επίσης μεταξύ τους και ακτοπλοϊκώς αλλά και με τρένο, που είναι και το πιο δημοφιλές.
Το δωμάτιο μας στη La Spezia βρίσκονταν πολύ κοντά στο σταθμό του τρένου. Αφού πήραμε το πρωινό μας σε ένα καφέ εκεί κοντά, φτάσαμε στο σταθμό όπου βγάλαμε μία cinque terre card, η οποία ήταν μία κάρτα που ίσχυε για απεριόριστες διαδρομές με το τρένο ανάμεσα στα χωριά.
Το σκεπτικό μας ήταν ότι θα διαλέξουμε μία διαδρομή μέτριας δυσκολίας ανάμεσα σε δύο χωριά για να περπατήσουμε τώρα που είναι πρωί και είμαστε ξεκούραστοι και μόλις κουραστούμε θα πάρουμε το τρένο και θα πάμε να δούμε τα υπόλοιπα τρία χωριά. Το τελευταίο τρένο ήταν στις 10:00 το βράδυ.
Τα χωριά κατά σειρά (αρχίζοντας από αυτό που είναι πιο κοντά στη La Spezia που μέναμε) είναι: Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernaza & Monterosso. Η διαδρομή ανάμεσα στα Riomaggiore και Manarola, είναι η πιο εύκολη. Σχεδόν περίπατος θα έλεγα, αλλά επειδή είναι η πιο διάσημη και κατά πολλούς πιο ρομαντική (εξού και το όνομα:Via dell’ Amore) εγώ ήθελα να την κάνουμε μεν, αλλά στο τέλος της ημέρας, αφού είναι και εύκολη. Στο σταθμό όμως μάθαμε ότι αυτή η διαδρομή καθώς και η διαδρομή Manarola – Corniglia είχαν κλείσει από κατολισθήσεις και ότι οι άλλες δύο ήταν πολύ επικίνδυνες λόγω ολισθηρότητας εξ’ αιτίας της χθεσινοβραδινής δυνατής βροχής. Προς στιγμή απογοητεύτηκα. Λέω είναι δυνατόν να έκανα τόσο ταξίδι για να κάνω τα μονοπάτια και να φτάσω τελικά μέχρι εδώ και να μην μπορώ; Από ότι φάνηκε όμως η πληροφορία αυτή ήταν μια προσπάθεια των αρχών να αποτρέψουν όσους γίνεται να διασχίσουν τα μονοπάτια προς αποφυγή όσο γίνεται τυχόν ατυχημάτων. Τέλος πάντων. Εμείς δεν πτοηθήκαμε όπως και πάρα πολλοί άλλοι.
Αποφασίσαμε να κάνουμε την μετρίας δυσκολίας διαδρομή Vernaza – Monterosso. Πήραμε το τρένο και κατεβήκαμε στη Vernazza. Πανέμορφο χωριό. Αφού φάγαμε μια υπέροχη πίτσα στο χέρι (για το δρόμο), πήραμε το μονοπάτι. Δεν ήταν δύσκολο να το βρούμε. Υπάρχουν ταμπελάκια καθώς και κόσμος που το ακολουθεί.
Ο χαρακτηρισμός «μετρίας δυσκολίας» οφείλεται στο ότι το πρώτο 40λεπτο μάλλον είναι ανηφόρα και πολλές φορές με απότομα σκαλιά. Υπήρχαν σημεία επίσης που είχαν λασπώσει από την βροχή της προηγούμενης νύχτας και άλλα σημεία που ήταν αρκετά στενά και ήταν δύσκολο να διασταυρωθείς με τους περιπατητές του αντίθετου ρεύματος. Αν ξεπερνούσες όμως το 1ο ανηφορικό κομμάτι, η υπόλοιπη διαδρομή ήταν απολαυστική. Πράσινο παντού, ρυάκια, γεφυράκια, αμπέλια και φυσικά καταπληκτική θέα. Κάθε τρεις και λίγο σταματούσες για να θαυμάσεις τη θέα. Υπήρχε δε ένα σημείο στην άκρη του γκρεμού που φαινόντουσαν τουλάχιστον τα τέσσερα από τα πέντε χωριά. Σημείο στο οποίο πάνω στην περίφραξη υπήρχαν δεκάδες λουκέτα. Υποτίθεται ότι είναι «κλειδωμένες αγάπες» από ζευγαράκια…..
Το επίσης ευχάριστο σε όλη τη διαδρομή ήταν ότι είχε κόσμο και μάλιστα όλων των ηλικιών. Κόσμο που πήγαινε και ερχόταν. Οι περισσότεροι με αθλητική περιβολή, άλλοι με μπαστούνια περιπάτου και άλλοι μάλλον απροετοίμαστοι με σαγιονάρες και γοβάκια. Οι περισσότεροι ήταν Αμερικάνοι και πάρα πολλοί Ασιάτες. Ιταλό μάλλον δεν είδα κανέναν. Όλοι όμως φαινόντουσαν πολύ χαρούμενοι. Είτε ιδρωμένοι, είτε κουρασμένοι, είτε ταλαιπωρημένοι, όλοι όταν σε συναντούσαν σε χαιρετούσαν. Buongiorno, good morning, ola και διάφορα άλλα. Οι πιο χαρούμενοι όμως ήταν οι Γερμανοί, οι οποίοι το προηγούμενο βράδυ είχαν κερδίσει το mudial. Φαινόντουσαν από πολύ μακριά.
Μετά από σκάρτες 2 ώρες φτάσαμε στο Monterosso al Mare. Καθίσαμε για λίγα λεπτά σε μια πλατεία πίνοντας μία κόκα κόλα και μετά ξαναπήραμε έναν ανηφορικό δρόμο, προκειμένου να πάμε σε ένα μοναστήρι καπουτσίνων για να δούμε την εικόνα «Σταύρωση» του Van Dyke που βρισκόταν πάνω από την Αγία τράπεζα της εκκλησίας. Άλλη καταπληκτική θέα και από εκεί. Κατηφορίζοντας πια φτάσαμε στο δεύτερο κομμάτι της παραλίας του Monterosso, το οποίο σημειωτέων είναι το μεγαλύτερο από τα χωριά αφού έχει και παραλία για μπάνιο με χοντρό χαλικάκι. Εκεί πια καθίσαμε για να κολατσίσουμε λίγο και να χαζέψουμε την περαντζάδα. Εδώ νιώθεις την κλασική Ριβιέρα.
Αρκετά με το Monterosso. Η ώρα είναι 3:00 και πρέπει να πάμε να δούμε και τα υπόλοιπα χωριά. Παίρνουμε το τρένο και κατεβαίνουμε στη μεθεπόμενη στάση που είναι η Corniglia.
H Corniglia είναι το μοναδικό από τα 5 χωριά που δεν είναι παραθαλάσσιο, αλλά κρέμεται ψηλά από ένα βράχο, στον οποίο έπρεπε να ανέβεις με περίπου 400 σκαλιά. Δεν ήμουνα προετοιμασμένη και για άλλη διαδρομή. Μου φάνηκε αρκετά ζόρικο, αλλά τα ανέβηκα. Το ίδιο στυλ χωριού όπως και τα άλλα στην άκρη του οποίου επίσης η θέα ήταν εκπληκτική. Εδώ πια καθίσαμε για να φάμε τη χαρακτηριστική πέστο. Εγώ έφαγα χειροποίητα νιόκι πέστο, για τα οποία δεν έχω λόγια. Ή επειδή η πεζοπορία μου άνοιξε την όρεξη και πεινούσα πάρα πολύ ή έφαγα την καλύτερη πέστο του κόσμου. Φεύγουμε γρήγορα, κατεβαίνοντας πια εύκολα τα σκαλιά και πάμε στο επόμενο χωριό με το τρένο, τη Manarola.
Όλα τα χωριά ήταν όμορφα, αλλά εμένα προσωπικά η Manarola μου άρεσε πιο πολύ από όλα.
Εκεί αράξαμε για αρκετή ώρα στο λιμανάκι του χωριού τρώγοντας παγωτό και συζητώντας με έναν Θεσσαλονικιό που συναντήσαμε που έκανε ημερήσια εκδρομή στα Cinque Terre από την Πίζα. Ανταλλάξαμε απόψεις και εμπειρίες για τα ταξίδια μας, αλλά και οι δύο συμφωνούσαμε ότι παρόλο που τα χωριά είναι εξαιρετικής ομορφιάς δεν είναι γνωστός τουριστικός προορισμός για τους Έλληνες, (που δεν συναντήσαμε καθόλου στο ταξίδι μας). Εδώ επίσης υπήρχαν και αρκετοί κολυμβητές που λιάζονταν στον ταρσανά που έχει το χωριό για τις βάρκες του και στα γύρω βράχια. Η Manarola διαθέτει αυτή την ώρα (απογευματάκι) ένα μοναδικό μπαλκόνι ιδανικό για φωτογραφίες καρτ-ποστάλ. Αφού ικανοποίησα σε μεγάλο βαθμό το πάθος μου για φωτογραφίες, αποφασίσαμε να πάμε στο τελευταίο χωριό, το Riomaggiore με τα πόδια. Θέλαμε να περπατήσουμε στη Via dal’ amore. Πιστέψαμε ότι και αυτή η πληροφορία για «κλειστή» Via dal’ amore θα ήταν «ράδιο αρβύλα» όπως και η πληροφορία για την πρωινή διαδρομή που κάναμε ότι είναι πολύ «επικίνδυνη». Αφού πήραμε πληροφορίες για τo μονοπάτι (από τον παγωταντζή) για το πώς θα πάμε με τα πόδια στο Riomaggiore, τελικά φτάσαμε στην είσοδο του μονοπατιού και όντως εδώ υπήρχε κλειστή σιδηρόπορτα που σου απαγόρευε την είσοδο. Το μονοπάτι ήταν κλειστό λόγω κατολίσθησης. Μεγάλη απογοήτευση. Ήθελα να κάνουμε και την πιο διάσημη διαδρομή της περιοχής.
Αλλά γιατί ο παγωταντζής μας είπε ότι μπορούμε να πάμε με τα πόδια; Δεν εννοούσε προφανώς τη via dal’ amore αλλά άλλο μονοπάτι. Μας είπε για ένα μονοπάτι που ξεκίναγε πίσω από την εκκλησία του χωριού. Με τα πολλά και αφού είχαμε χάσει το επόμενο τρένο, είπαμε να προσπαθήσουμε να πάμε με τα πόδια από αυτό το μονοπάτι και ότι βγει.
Τα πράγματα όμως ήταν πολύ πιο δύσκολα από ότι φανταζόμασταν. Βρήκαμε μια ταμπέλα για πεζοπόρους που έλεγε: Riomaggiore 1km. Ωραία είπαμε. Κοντά είναι, θα πάμε. Η ώρα ήταν 8:15. Ξεκινήσαμε με σκάλες, συνεχίσαμε με πολλές σκάλες και μετά συνεχίσαμε με απότομα βράχια και όλο ανεβαίναμε χωρίς να έχουμε ορατότητα για το που τελειώνουν οι σκάλες. Και λέγαμε: δεν μπορεί αυτές οι τελευταίες θα είναι και μετά τη στροφή θα έχει ίσιωμα. Αλλά και μετά τη στροφή είχε και άλλες σκάλες. Σε κάποια σημεία είχε τόσο απότομες σκάλες που υπήρχαν προστατευτικά σχοίνινα κιγκλιδώματα από τα οποία κρατιόμουν για να αναρριχηθώ. Τελικά όταν σταμάτησε η ανάβαση, βρήκαμε μία διασταύρωση με ταμπελίτσες που σε κατατόπιζαν σε πιο μονοπάτι βρισκόσουν ποιο μπορείς να πάρεις από δω και πέρα και ότι εμείς διασχίζαμε το μονοπάτι με κωδικό όνομα: 531, και ευτυχώς υπήρχε και μία ένδειξη ότι πάμε καλά για το Riomaggiore. Περπατήσαμε περίπου 50μ ίσωμα και μετά άρχισε η κατάβαση, που ενώ την περίμενα με ανακούφιση τελικά ίσως να ήταν πιο δύσκολη από την ανάβαση γιατί ήταν εξαιρετικά απότομη. Σε όλη αυτή τη διαδρομή συναντήσαμε 6 ανθρώπους. Ένα νεαρό ζευγάρι Αμερικανών, οι οποίοι μας προσπέρασαν, 2 κορίτσια με σακίδια στον ώμο που πήγαιναν προς Manarola και τέλος άλλα δύο κορίτσια που με τάπερ στα χέρια πήγαιναν για πικ-νικ. Κατά τα άλλα η διαδρομή ήταν ανάμεσα σε αμπέλια που ήταν φυτεμένα σε αναβαθμίδες και προστατευμένα με ηλεκτροφόρα σύρματα μικρής τάσης και η θέα μοναδική. Από ψηλά είδαμε και την κατολίσθηση που είχε κόψει στα δύο τη Via dell’ Amore. Όντως δεν ήταν προσπελάσιμο το μονοπάτι αυτό. Όσον αφορά το βαθμό δυσκολίας του μονοπατιού: «ήταν βόλτα στην παραλία σπρώχνοντας το καρότσι με το μωρό». Καμία δυσκολία. Δεν άξιζε τον κόπο….Λέμε τώρα….Μάλλον είχα εθιστεί στα δύσκολα….Σχεδόν ένιωσα και τυχερή που ήταν κλειστό αυτό το μονοπάτι και έτσι αναγκάστηκα να κάνω την 531 διαδρομή…….
Σούρουπο πια φτάσαμε στο Riomaggiore. Η διαδρομή ήταν μια εμπειρία. Μπορεί στην αρχή που βάδιζα στο άγνωστο και με κατέβαλε η κούραση να τα «είχα» με τον παγωταντζή που μας έδωσε τη «λάθος πληροφορία», αλλά στο τέλος της διαδρομής ένιωθα τόσο πλήρης. Ένιωθα ότι έπρεπε να την είχαμε κάνει και αυτή τη διαδρομή για να γνωρίσω τα Cinque Terre καλά.
Στο Riomaggiore ήπιαμε από έναν espresso στα γρήγορα (ο οποίος σημειωτέων ήταν ο πιο ακριβός της εκδρομής) και μετά πετύχαμε έναν καταπληκτικό μεζέ. Τηγανιτά θαλασσινά σε χάρτινο χωνί στο χέρι τα οποία τσιμπολογούσαμε καθώς βολτάραμε στα στενά του Riomaggiore. Καλαμαράκια, γαρίδες, μύδια και μαρίδες. Πάλι μου φάνηκαν νοστιμότατα. Πάλι αναρωτήθηκα αν έφταιγε το περπάτημα ή ήταν όντως από τα καλύτερα που έχω φάει. Η μέρα είχε κλείσει τέλεια. Πήραμε το προτελευταίο τρένο για La Spezia.
Είχαμε καταφέρει και είχαμε περπατήσει μια μέτρια διαδρομή με κόσμο, είχαμε περπατήσει μια πολύ δύσκολη μοναχική διαδρομή, είχαμε δει Van Dyke, είχαμε φάει pesto, θαλασσινά αλλά και παγωτό. Το μόνο που δεν κάναμε ήταν μπάνιο στη θάλασσα, αλλά μάλλον αυτό είναι εντελώς δευτερεύον για τον Έλληνα που έχει συνηθίσει σε άλλου είδους θάλασσες. Όλα τα must τα είχαμε κάνει και μάλιστα σε μία μέρα. Μένει τώρα την επόμενη φορά που θα ’ρθω να μείνω πολλές μέρες και να κάνω κι άλλες διαδρομές πιο χαλαρά. Το μέρος δικαιότατα προστατεύεται από την Unesco.
Εδώ θα ήθελα να κάνω μία παρένθεση σχολιάζοντας τη διαδρομή 531: Όταν γύρισα στην Ελλάδα ψάχνοντας λεπτομέρειες για τη διαδρομή αυτή που απρογραμμάτιστα είχαμε διασχίσει, «έπεσα» πάνω σε μια αναφορά ενός ταξιδιώτη που είχε κάνει τη διαδρομή αυτή (από Riomaggiore προς Manarola) την προηγούμενη ημέρα από εμάς. Την περιέγραφε με γλαφυρό τρόπο και έδειχνε και αυτός πολύ ευχαριστημένος που την είχε διασχίσει, μόνο που αυτός ήταν λίγο πιο «άτυχος», διότι έπρεπε να ξαναγυρίσει πίσω στο Riomaggiore που ήταν το ξενοδοχείο του, αλλά δεν μπορούσε, διότι η Via dell’ Amore ήταν κλειστή, τα τρένα είχαν απεργία (ήταν η προηγούμενη μέρα που εμείς βολοδέρναμε στο Pontremoli) και τα καραβάκια είχαν απαγορευτικό λόγω θαλασσοταραχής. Οπότε ο άνθρωπος αναγκάστηκε να ξανακάνει την ίδια διαδρομή πίσω. ΄Ύστερα από αυτήν την πληροφορία μάλλον νιώθω και ευχαριστημένη που έμας η απεργία μας «πέτυχε» στο Pontremoli………
Attachments
-
227,5 KB Προβολές: 0