evaT
Member
- Μηνύματα
- 1.952
- Likes
- 16.670
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός Ταξιδιού
- Όσλο - με καρεκλοπόδαρα
- Στάβαγκερ -το μικρό αδερφάκι του Μπέργκεν
- Preikostolen (Pulpit Rock) -ή αλλιώς Mission....possible??
- Bergen με ήλιο και βροχή και η Κική με τα φυστίκια της
- Bergen - και τώρα...βροχή
- Flamsbana - η ομορφότερη διαδρομή στον κόσμο και το μικρό σπίτι στο λιβάδι
- Bergen se Flam - Κρουαζιέρα θα σε πάω...
- Στοκχόλμη - σαν Σουηδέζες!
- Αχ αυτή η Στοκχόλμη!
- Αλήθεια τώρα, πρέπει να φύγουμε από δω;
- Επίλογος
Flamsbana - η ομορφότερη διαδρομή στον κόσμο και το μικρό σπίτι στο λιβάδι
Ετοιμοπόλεμες το πρωί, αφήσαμε τα τροχήλατα στο χόστελ όπου θα επιστρέφαμε την επόμενη το βράδι και ξεκινήσαμε πιο ανάλαφρες μόνο με τα απαραίτητα στα μπακπακ.
15υγουστος και στην Ελλάδα είχαν την τιμητική τους τα πανηγύρια και μεις από Αύγουστο χειμώνα;
Πήραμε το πρώτο τρένο για το Myrdal για να κάνουμε μια εκδοχή του δημοφιλούς Norway in a Nutshell το οποίο ουσιαστικά είναι μια γύρα από το Μπέργκεν προς τη βάση του βαθύτερου φιόρδ της χώρας Sognefjord όπου βρίσκεται το τουριστικό Flam και επιστροφή στο Μπέργκεν με λεωφορείο ή τρένο μέσω από το Gudvagen που είναι ένακωλοχώρι , κεφαλοχώρι της περιοχής.
Κι επειδή οι Νορβηγοί είναι ξύπνιοι, έχουν πιάσει τον παπά από τ αρ@@ (σόρι) και το σερβίρουν σα μια ενιαία δραστηριότητα, αν πας να το κλείσεις όλο μαζί από γνωστές σελίδες στο ιντερνέτ, η τιμή είναι αστρονομική.
Στο ψάξιμο βέβαια. όλοι σου προτείνουν να κλείσεις κάθε σκέλος ξεχωριστά, συμβουλή που τελικά ακολούθησα , όχι πως εμένα μου βγήκε φθηνά, πάντως δεν πλήρωσα τα νταβατζιλίκια σε μεσάζοντες.
Η δική μου παραλλαγή είχε επιστροφή με 5ωρη κρουαζιέρα εντός του φιόρδ, για να το ζήσουμε και μέσα από αυτή τη διάσταση.
Το πρώτο τρένο ήταν ένας απλός προαστιακός
Η διαδρομή κράτησε σχεδόν ένα δίωρο ανοίγοντάς μας την όρεξη για τις εικόνες που θα ακολουθούσαν
Στο Myrdal επικρατούσε βαρομετρικό χαμηλό. 11 βαθμούς και βροχή, το δαγκώσαμε.
Μας στοίβαξαν όλο το μπουλούκι τους χαζοτουρίστες σε μια γραμμή και περιμέναμε το τρένο.
Το Flamsbana εκτελεί το δρομολόγιο Myrdan - Flam, διαδρομή 50 λεπτών που έχει χαρακτηριστεί μία από τις ωραιότερες στον κόσμο. Θα ήταν άραγε;
Η ωραιότερη αυτή διαδρομή κοστίζει 40 ολόκληρα ευρώ για τα 50 λεπτά κ αν θέλεις να επιστρέψεις πίσω, άλλα τόσα. Πολλοί παίρνουν ποδήλατο για την επιστροφή που όμως κοστίζει το ίδιο-αδύνατο να γλυτώσεις από αυτούς, εκτός αν έχεις νοικιασμένο αυτοκίνητο.
Aπό μέσα ήταν επίτηδες ίσως παλιακό και φθαρμένο για να κάνει σε vintage
Τρελή επιτυχία που πέτυχα τη θειά με το τυροπιτάκι στο στόμα
Είχα διαβάσει πως σ αυτή την κατεύθυνση που είχαμε, το καλύτερο ήταν να καθίσεις από αριστερά-κάποιοι σαν εμένα που είμασταν διαβασμένοι τσακίστηκαν να ανέβουν πρώτοι για να καβατζώσουν τη "σωστή" θέση, είμαι γρήγορη σε κάτι τέτοια, κάθισα παράθυρο αριστερά και κόλλησα το κινητό στο τζάμι για να μειωθούν στο δυνατό οι αντανακλάσεις.
Ξεκινήσαμε δυνατά.
Σε 10 λεπτά περίπου μας κατέβασαν σε μια πλατφόρμα για να θαυμάσουμε τον καταρράχτη Kjosfossen.
Είχα διαβάσει για το μικρό σόου που θα ακολουθούσε και μάλιστα σε ιστορία εδώ, ο συγγραφέας τραβελστορίτης είχε την ίδια αντίδραση με μένα-δεν θυμάμαι ποιός ήταν ακριβώς, όμως, πολύ φίλος μου!
βιντεάκι
https://www.youtube.com/shorts/1vmrGUN7pdw
Οι ξένοι άρχισαν τα Oh My God και κάτι παρατεταμένα Αααααααα και μένα μ έπιασαν νευρικά γέλια...τι παππά πουλάνε οι άτιμοι!
Υπάρχει κάποιος αστικός μύθος από πίσω βέβαια, για έναν έρωτα που χάθηκε (τι πρωτότυπο) και η κυρία με τα κόκκινα παρουσιάζεται ως νεράιδα που θρηνεί για τον αγαπημένο της. Τι νεράιδα και πράσινα άλογα...σαν αλλοπαρμένη ήταν έτσι όπως κούναγε τα χέρια πέρα-δώθε, έτοιμη να τη μαζέψουν, αλλά γελάσαμε τι να κάνουμε, για να μην κλάψουμε τα λεφτά που δώσαμε
Ο επόμενος παππάς που είχαμε καταπιεί αμάσητο, ήταν ότι τα περιβόητα 50 λεπτά της ομορφότερης διαδρομής, που έγιναν χαλαρά με το ζόρι 25, αφού το τρένο στη μισή διαδρομή τουλάχιστον μπαινόβγαινε από τούνελ και δεν βλέπαμε τίποτα.
Ευτυχώς μας αποζημίωναν τα τοπία που προλάβαμε να δούμε, ξεχάσαμε την εύπεπτη πράσινα λιβάδια εικόνα μαζί με υγρό στοιχείο, το σκηνικό άλλαξε σε πιο άγριο, λίγο απόκοσμο, θύμιζε πια λιγότερο Ευρώπη και ίσως μια υποψία Ισλανδίας; δεν έχω πάει ακόμη εκεί αλλά αυτοί που πήγαν μπορούν να μας πουν.
Πόσο ζήλεψα τους ποδηλάτες όμως δε λέγεται. Τρισευτυχισμένη θα ήμουν να κάνω τέτοια διαδρομή με ποδηλατάκι, όμως με μπαγάζια στην πλάτη για διανυκτέρευση, αυτό ήταν αδύνατο.
Τo 50λεπτο που έγινε 25 λεπτο πέρασε γρήγορα και κατεβαίνοντας στο Flam συμφωνήσαμε πως ωραίο μεν, αλλά υπερεκτιμημένο.
Όσο για το ωραιότερη στον κόσμο διαδρομή; πανέμορφη ναι, αλλά η ωραιότερη; Κρίμα που δε θα γυρίσω ποτέ όλο τον κόσμο για να αποφασίσω....
Το Flam ήταν απλά ένα κόμπλεξ εμπορικών καταστημάτων και τουριστικών περιπτέρων με μόνο ωραίο σημείο το τέρμα του φιόρδ.
Εκεί που αράζουν τα κρουαζερόπλοια.
Ταλαιπώρια
έτσι ήταν την άλλη μέρα που έβγαλε λίγο ήλιο
Είχε κάτι ξύλινα τραπέζια με καρέκλες εκεί, φάγαμε τα σαντουιτσάκια μας αλλά έπιασε πάλι βροχή και φύγαμε.
Κρυφτήκαμε μέσα στο τουριστικό περίπτερο όπου πρώτα από όλα έτρεξα να βεβαιωθώ για το λεωφορείο μας.
'Οταν σχεδίαζα το ταξίδι είχα μια φοβερή έμπνευση, να κάνουμε μια διανυκτέρευση γύρω από το Flam για να απολαύσουμε το φιόρδ χωρίς βιασύνες. Επειδή όμως τα καταλύματα στην περιοχή είναι διάσπαρτα, πήρε το μάτι μου μια καμπίνα, ένα Hytte όπως τα λένε εκεί κάπου στα 30 χιλιόμετρα από το Φλαμ.
Μου άρεσε η ιδέα, η τιμή ήταν λογική, τσέκαρα ότι εξυπηρετεί λεωφορείο και το έκλεισα.
Μεγάλη επιτυχία!
Στο τουριστικό περίπτερο με διαβεβαίωσαν ότι η ώρα του λεωφορείου που είχα τσεκάρει ήταν σωστή, μου είπαν ότι εισιτήριο θα βγάλουμε μέσα στο λεωφορείο και μου έδειξαν σε ποιά στάση να περιμένουμε.
Αφού σουλατσάραμε εκεί γύρω, πετύχαμε και τους Explore Van που πίναμε μπύρες το προηγούμενο βράδι. Έκαναν το αντίστοιχο με μας συν τα ποδήλατα και ετοιμάζονταν να πάρουν κατεύθυνση για πιο βόρεια. Τα είπαμε λίγο και πήγαμε στη στάση έγκαιρα. Το πρώτο λεωφορείο που πέρασε μας είπαν ότι δεν ήταν το σωστό και περιμέναμε το επόμενο.
'Ηρθε κει κείνο, μου ζητάει ο οδηγός εισιτήριο. Λέω δεν έχω μου είπαν ότι μπορώ να βγάλω από σας.
Ναι λέει αλλά είμαστε γεμάτοι από τις προηγούμενες στάσεις
Τώρα τι;
Αυτό ήταν το τελευταίο λεωφορείο.
Κατεβείτε λέει δεν μπορώ να σας πάρω.
Με κοιτάζει η Κική, τι κάνουμε τώρα;
Την άφησα να περιμένει εκεί στη στάση κ έτρεξα στο τουριστικό περίπτερο.
Είχαν κλείσει τα περισσότερα γκισέ και στα 1-2 που είχαν απομείνει είχε ουρά.
Τους προσπέρασα όλους, ζήτησα συγνώμη ότι έχω επείγον θέμα και πλησίασα το γκισέ.
'Αρχισα να φωνάζω, δεν έβλεπα αυτή που μου είχε προτείνει να μη βγάλω εισιτήριο, η υπάλληλος μου είπε πως είχε σχολάσει, λέω και γω τι θα κάνω τώρα.
Μου είπε να ηρεμήσω και κοίταξε τον υπολογιστή της.
Σωστά λέει αύριο πάλι λεωφορείο!
Μας υποχρέωσες.
Λέω θέλω να μιλήσω με προϊστάμενο.
Η ουρά στο μεταξύ μούγγα στη στρούγγα. Κανείς δεν έβγαζε τσιμουδιά. Υποθέτω αν τους είχα φάει τη σειρά στη χώρα μας θα είχαν αρχίσει να μανουριάζονται όλοι μαζί.
Έφυγε κι ο προιστάμενος λέει. Υπέροχα.
Αρχισα πάλι να φωνάζω, που έχασα το λεωφορείο επειδή δίνετε λάθος πληροφορίες, ξανακοιτάζει τον υπολογιστή της αυτή...λυπάμαι λέει δεν έχω άλλη λύση αλλά σα να το σκεφτόταν λίγο...τελικά μου λέει κοίτα, επειδή είμαι Ιταλίδα και έχω μεγάλη καρδιά, αν περιμένετε μισή ώρα να σχολάσω, θα σας πάω εγώ με το αυτοκίνητό μου παρότι είναι η ανάποδη κατεύθυνση από τη δική μου. Την ευχαρίστησα και δέχθηκα (και τι άλλο να έκανα)
Βγήκα έξω και περίμενα με την Κική, η οποία είπε, ρε είσαι σίγουρη ότι θα έρθει να μας πάρει αυτή;
Λέω έχουμε τίποτα καλύτερο; αλλά είχα πάρει και το νούμερο του κινητού της, ξέρω γω;
Ως ύστατη λύση είχα στο μυαλό μου το Νίκο, τον αρχηγό των Explore Van , αντίθετα θα πήγαιναν και τα παιδιά αλλά στην ανάγκη τι θα έκανε; θα μας άφηνε εκεί να μας φάνε οι αρκούδες
τη νύχτα; Θα μας πήγαιναν...Προσπαθούσα όμως να αποφύγω να το ζητήσω γιατί κ αυτός γκρουπ συνόδευε και μπορεί να του έβγαζαν μίρλα.
Τελικά η φίλη μας η Ιταλίδα άργησε λίγο αλλά φάνηκε, μας φόρτωσε και στη μισάωρη περίπου διαδρομή μέχρι το σπιτάκι δεν έβαλε γλώσσα μέσα...τι για τις δουλειές στη Νορβηγία μας είπε, πως έφυγε από τη Ρώμη και ζει ευτυχισμένη εκεί στα χωριά του πουθενά, συν μια φοβερή ιστορία όταν χρειάστηκε να ταξιδέψει στην Ιταλία για να προλάβει την ετοιμοθάνατη μάνα της μέσα στο απόλυτο λοκντάουν το 2020, πήρε ειδική άδεια και διέσχισε όλη την Ευρώπη με το αυτοκίνητό της οδηγώντας ολομόναχη στους αυτοκινητόδρομους, ενώ σε κάθε συνοριακό σταθμό που διέσχιζε την χαιρετούσαν με το όνομά της
την παρακολουθούσε η αστυνομία από τις κάμερες! φοβερό.
Την ευχαριστήσαμε θερμά, της πληρώσαμε και τη βενζίνη (εννοείται) και πήγαμε στη ρεσεψιόν.
Ψιλόβρεχε ήδη, ταλαιπωρημένες και κατάκοπες, θέλαμε μόνο ένα ζεστό ντουζ, να ετοιμάσουμε κάτι για φαγητό και να αράξουμε.
Ο πανύψηλος, ξερακιανός, κοκκινοτρίχηςμουτρωμένος, καλοσυνάτος οικοδεσπότης μας, που κάπως μου κόλλησε και τον φώναζα Θώρ (!) ξαφνιάστηκε λες και δεν είχε κράτηση. Μας έκοψε από πάνω ως κάτω και μας υποδέχθηκε με δύο ερωτήσεις.
Όχι πως είστε κι αν μας βρήκατε εύκολα, ούτε αν χρειαζόμαστε κάτι, ούτε καν από που είμαστε.
Μου έδωσε μια στοίβα με σεντόνια και πετσέτες (διότι έχουν τη λογική του χόστελ στα κάμπιγκ και τα κλινοσκεπάσματα τα πληρώνεις εξτρά) και ρώτησε:
1) θα ξεστρώσετε αύριο τα κρεβάτια και θα τ αφήσετε όλα έξω στη βεράντα; ΝΑΙ φυσικά
2) θα καθαρίσετε ό,τι λερώσετε και θα τα αφήσετε όλα όπως τα βρήκατε; ΝΑΙ ρε φίλε, μήπως θέλεις να περάσουμε κ ένα βερνίκι τα ξύλα στο μπαλκόνι; προλαβαίνουμε! Και απορώ αν έλεγα δηλαδή όχι θα μας τα χρέωνε εξτρά και θα είχαμε δεύτερο γύρο καβγά;
Μας έδειξε που να πάμε και σε δυό λεπτά βρέθηκα μπροστά στη φωτογραφία που με είχε σκλαβώσει όταν το πρωτοείδα στο booking.
Μα δεν είναι το μικρό σπίτι στο λιβάδι; Άδικο έχω;
και για θέα είχαμε αυτά τα ταπεινά σπιτάκια απέναντι
ενώ το υπόλοιπο κάμπιγκ είχε κάποια έρημα στην πλειοψηφεία τους τροχόσπιτα.
Ξεκίνησε καταιγίδα. Μπουμπουνίσαμε τα καλοριφέρ να ζεσταθούμε και έχοντας προβλέψει το σκηνικό, είχαμε μαζί ένα πακέτο φακές με τα σχετικά και από τα σχετικά δεν έλειπε μια μπουκάλα κόκκινο κρασί να συνοδέψει τη βραδιά μας.
Φάγαμε τη ζεστή μας σούπα που δεν της έλειπε τίποτα
κ αφού διαπιστώσαμε ότι η θερμοκρασία δεν ήταν τραγική, φορέσαμε μπουφάν, βγήκαμε έξω στη βεράντα με τη μπουκάλα το κρασί, ενώ έβρεχε καταρρακτωδώς, ανάψαμε ένα πουράκι, εγώ φώναζα που είσαι Θωρ να μας τσακώσεις που απαγόρευε το κάπνισμα μέσα-έξω, θυμηθήκαμε ότι στην Ελλάδα σκάνε με τα 40ρια και μεις 15υγουστο κρυώναμε λες και ήταν καταχείμωνο, πιάσαμε τους γκόμενους τους πρώην, νυν και τους επόμενους, γελάσαμε με την ψυχή μας και κάπως έτσι...... εκεί στο απόλυτο τίποτα του πουθενά της Νορβηγίας, εμείς ζήσαμε την ομορφότερη βραδιά του ταξιδιού μας
Ετοιμοπόλεμες το πρωί, αφήσαμε τα τροχήλατα στο χόστελ όπου θα επιστρέφαμε την επόμενη το βράδι και ξεκινήσαμε πιο ανάλαφρες μόνο με τα απαραίτητα στα μπακπακ.
15υγουστος και στην Ελλάδα είχαν την τιμητική τους τα πανηγύρια και μεις από Αύγουστο χειμώνα;
Πήραμε το πρώτο τρένο για το Myrdal για να κάνουμε μια εκδοχή του δημοφιλούς Norway in a Nutshell το οποίο ουσιαστικά είναι μια γύρα από το Μπέργκεν προς τη βάση του βαθύτερου φιόρδ της χώρας Sognefjord όπου βρίσκεται το τουριστικό Flam και επιστροφή στο Μπέργκεν με λεωφορείο ή τρένο μέσω από το Gudvagen που είναι ένα
Κι επειδή οι Νορβηγοί είναι ξύπνιοι, έχουν πιάσει τον παπά από τ αρ@@ (σόρι) και το σερβίρουν σα μια ενιαία δραστηριότητα, αν πας να το κλείσεις όλο μαζί από γνωστές σελίδες στο ιντερνέτ, η τιμή είναι αστρονομική.
Στο ψάξιμο βέβαια. όλοι σου προτείνουν να κλείσεις κάθε σκέλος ξεχωριστά, συμβουλή που τελικά ακολούθησα , όχι πως εμένα μου βγήκε φθηνά, πάντως δεν πλήρωσα τα νταβατζιλίκια σε μεσάζοντες.
Η δική μου παραλλαγή είχε επιστροφή με 5ωρη κρουαζιέρα εντός του φιόρδ, για να το ζήσουμε και μέσα από αυτή τη διάσταση.
Το πρώτο τρένο ήταν ένας απλός προαστιακός

Η διαδρομή κράτησε σχεδόν ένα δίωρο ανοίγοντάς μας την όρεξη για τις εικόνες που θα ακολουθούσαν




Στο Myrdal επικρατούσε βαρομετρικό χαμηλό. 11 βαθμούς και βροχή, το δαγκώσαμε.
Μας στοίβαξαν όλο το μπουλούκι τους χαζοτουρίστες σε μια γραμμή και περιμέναμε το τρένο.
Το Flamsbana εκτελεί το δρομολόγιο Myrdan - Flam, διαδρομή 50 λεπτών που έχει χαρακτηριστεί μία από τις ωραιότερες στον κόσμο. Θα ήταν άραγε;
Η ωραιότερη αυτή διαδρομή κοστίζει 40 ολόκληρα ευρώ για τα 50 λεπτά κ αν θέλεις να επιστρέψεις πίσω, άλλα τόσα. Πολλοί παίρνουν ποδήλατο για την επιστροφή που όμως κοστίζει το ίδιο-αδύνατο να γλυτώσεις από αυτούς, εκτός αν έχεις νοικιασμένο αυτοκίνητο.

Aπό μέσα ήταν επίτηδες ίσως παλιακό και φθαρμένο για να κάνει σε vintage
Τρελή επιτυχία που πέτυχα τη θειά με το τυροπιτάκι στο στόμα


Είχα διαβάσει πως σ αυτή την κατεύθυνση που είχαμε, το καλύτερο ήταν να καθίσεις από αριστερά-κάποιοι σαν εμένα που είμασταν διαβασμένοι τσακίστηκαν να ανέβουν πρώτοι για να καβατζώσουν τη "σωστή" θέση, είμαι γρήγορη σε κάτι τέτοια, κάθισα παράθυρο αριστερά και κόλλησα το κινητό στο τζάμι για να μειωθούν στο δυνατό οι αντανακλάσεις.
Ξεκινήσαμε δυνατά.


Σε 10 λεπτά περίπου μας κατέβασαν σε μια πλατφόρμα για να θαυμάσουμε τον καταρράχτη Kjosfossen.

Είχα διαβάσει για το μικρό σόου που θα ακολουθούσε και μάλιστα σε ιστορία εδώ, ο συγγραφέας τραβελστορίτης είχε την ίδια αντίδραση με μένα-δεν θυμάμαι ποιός ήταν ακριβώς, όμως, πολύ φίλος μου!
βιντεάκι
https://www.youtube.com/shorts/1vmrGUN7pdw
Οι ξένοι άρχισαν τα Oh My God και κάτι παρατεταμένα Αααααααα και μένα μ έπιασαν νευρικά γέλια...τι παππά πουλάνε οι άτιμοι!
Υπάρχει κάποιος αστικός μύθος από πίσω βέβαια, για έναν έρωτα που χάθηκε (τι πρωτότυπο) και η κυρία με τα κόκκινα παρουσιάζεται ως νεράιδα που θρηνεί για τον αγαπημένο της. Τι νεράιδα και πράσινα άλογα...σαν αλλοπαρμένη ήταν έτσι όπως κούναγε τα χέρια πέρα-δώθε, έτοιμη να τη μαζέψουν, αλλά γελάσαμε τι να κάνουμε, για να μην κλάψουμε τα λεφτά που δώσαμε

Ο επόμενος παππάς που είχαμε καταπιεί αμάσητο, ήταν ότι τα περιβόητα 50 λεπτά της ομορφότερης διαδρομής, που έγιναν χαλαρά με το ζόρι 25, αφού το τρένο στη μισή διαδρομή τουλάχιστον μπαινόβγαινε από τούνελ και δεν βλέπαμε τίποτα.
Ευτυχώς μας αποζημίωναν τα τοπία που προλάβαμε να δούμε, ξεχάσαμε την εύπεπτη πράσινα λιβάδια εικόνα μαζί με υγρό στοιχείο, το σκηνικό άλλαξε σε πιο άγριο, λίγο απόκοσμο, θύμιζε πια λιγότερο Ευρώπη και ίσως μια υποψία Ισλανδίας; δεν έχω πάει ακόμη εκεί αλλά αυτοί που πήγαν μπορούν να μας πουν.




Πόσο ζήλεψα τους ποδηλάτες όμως δε λέγεται. Τρισευτυχισμένη θα ήμουν να κάνω τέτοια διαδρομή με ποδηλατάκι, όμως με μπαγάζια στην πλάτη για διανυκτέρευση, αυτό ήταν αδύνατο.






Τo 50λεπτο που έγινε 25 λεπτο πέρασε γρήγορα και κατεβαίνοντας στο Flam συμφωνήσαμε πως ωραίο μεν, αλλά υπερεκτιμημένο.
Όσο για το ωραιότερη στον κόσμο διαδρομή; πανέμορφη ναι, αλλά η ωραιότερη; Κρίμα που δε θα γυρίσω ποτέ όλο τον κόσμο για να αποφασίσω....
Το Flam ήταν απλά ένα κόμπλεξ εμπορικών καταστημάτων και τουριστικών περιπτέρων με μόνο ωραίο σημείο το τέρμα του φιόρδ.
Εκεί που αράζουν τα κρουαζερόπλοια.

Ταλαιπώρια

έτσι ήταν την άλλη μέρα που έβγαλε λίγο ήλιο

Είχε κάτι ξύλινα τραπέζια με καρέκλες εκεί, φάγαμε τα σαντουιτσάκια μας αλλά έπιασε πάλι βροχή και φύγαμε.
Κρυφτήκαμε μέσα στο τουριστικό περίπτερο όπου πρώτα από όλα έτρεξα να βεβαιωθώ για το λεωφορείο μας.
'Οταν σχεδίαζα το ταξίδι είχα μια φοβερή έμπνευση, να κάνουμε μια διανυκτέρευση γύρω από το Flam για να απολαύσουμε το φιόρδ χωρίς βιασύνες. Επειδή όμως τα καταλύματα στην περιοχή είναι διάσπαρτα, πήρε το μάτι μου μια καμπίνα, ένα Hytte όπως τα λένε εκεί κάπου στα 30 χιλιόμετρα από το Φλαμ.
Μου άρεσε η ιδέα, η τιμή ήταν λογική, τσέκαρα ότι εξυπηρετεί λεωφορείο και το έκλεισα.
Μεγάλη επιτυχία!
Στο τουριστικό περίπτερο με διαβεβαίωσαν ότι η ώρα του λεωφορείου που είχα τσεκάρει ήταν σωστή, μου είπαν ότι εισιτήριο θα βγάλουμε μέσα στο λεωφορείο και μου έδειξαν σε ποιά στάση να περιμένουμε.
Αφού σουλατσάραμε εκεί γύρω, πετύχαμε και τους Explore Van που πίναμε μπύρες το προηγούμενο βράδι. Έκαναν το αντίστοιχο με μας συν τα ποδήλατα και ετοιμάζονταν να πάρουν κατεύθυνση για πιο βόρεια. Τα είπαμε λίγο και πήγαμε στη στάση έγκαιρα. Το πρώτο λεωφορείο που πέρασε μας είπαν ότι δεν ήταν το σωστό και περιμέναμε το επόμενο.
'Ηρθε κει κείνο, μου ζητάει ο οδηγός εισιτήριο. Λέω δεν έχω μου είπαν ότι μπορώ να βγάλω από σας.
Ναι λέει αλλά είμαστε γεμάτοι από τις προηγούμενες στάσεις

Τώρα τι;
Αυτό ήταν το τελευταίο λεωφορείο.
Κατεβείτε λέει δεν μπορώ να σας πάρω.
Με κοιτάζει η Κική, τι κάνουμε τώρα;
Την άφησα να περιμένει εκεί στη στάση κ έτρεξα στο τουριστικό περίπτερο.
Είχαν κλείσει τα περισσότερα γκισέ και στα 1-2 που είχαν απομείνει είχε ουρά.
Τους προσπέρασα όλους, ζήτησα συγνώμη ότι έχω επείγον θέμα και πλησίασα το γκισέ.
'Αρχισα να φωνάζω, δεν έβλεπα αυτή που μου είχε προτείνει να μη βγάλω εισιτήριο, η υπάλληλος μου είπε πως είχε σχολάσει, λέω και γω τι θα κάνω τώρα.
Μου είπε να ηρεμήσω και κοίταξε τον υπολογιστή της.
Σωστά λέει αύριο πάλι λεωφορείο!
Μας υποχρέωσες.
Λέω θέλω να μιλήσω με προϊστάμενο.
Η ουρά στο μεταξύ μούγγα στη στρούγγα. Κανείς δεν έβγαζε τσιμουδιά. Υποθέτω αν τους είχα φάει τη σειρά στη χώρα μας θα είχαν αρχίσει να μανουριάζονται όλοι μαζί.
Έφυγε κι ο προιστάμενος λέει. Υπέροχα.
Αρχισα πάλι να φωνάζω, που έχασα το λεωφορείο επειδή δίνετε λάθος πληροφορίες, ξανακοιτάζει τον υπολογιστή της αυτή...λυπάμαι λέει δεν έχω άλλη λύση αλλά σα να το σκεφτόταν λίγο...τελικά μου λέει κοίτα, επειδή είμαι Ιταλίδα και έχω μεγάλη καρδιά, αν περιμένετε μισή ώρα να σχολάσω, θα σας πάω εγώ με το αυτοκίνητό μου παρότι είναι η ανάποδη κατεύθυνση από τη δική μου. Την ευχαρίστησα και δέχθηκα (και τι άλλο να έκανα)
Βγήκα έξω και περίμενα με την Κική, η οποία είπε, ρε είσαι σίγουρη ότι θα έρθει να μας πάρει αυτή;
Λέω έχουμε τίποτα καλύτερο; αλλά είχα πάρει και το νούμερο του κινητού της, ξέρω γω;
Ως ύστατη λύση είχα στο μυαλό μου το Νίκο, τον αρχηγό των Explore Van , αντίθετα θα πήγαιναν και τα παιδιά αλλά στην ανάγκη τι θα έκανε; θα μας άφηνε εκεί να μας φάνε οι αρκούδες

Τελικά η φίλη μας η Ιταλίδα άργησε λίγο αλλά φάνηκε, μας φόρτωσε και στη μισάωρη περίπου διαδρομή μέχρι το σπιτάκι δεν έβαλε γλώσσα μέσα...τι για τις δουλειές στη Νορβηγία μας είπε, πως έφυγε από τη Ρώμη και ζει ευτυχισμένη εκεί στα χωριά του πουθενά, συν μια φοβερή ιστορία όταν χρειάστηκε να ταξιδέψει στην Ιταλία για να προλάβει την ετοιμοθάνατη μάνα της μέσα στο απόλυτο λοκντάουν το 2020, πήρε ειδική άδεια και διέσχισε όλη την Ευρώπη με το αυτοκίνητό της οδηγώντας ολομόναχη στους αυτοκινητόδρομους, ενώ σε κάθε συνοριακό σταθμό που διέσχιζε την χαιρετούσαν με το όνομά της
Την ευχαριστήσαμε θερμά, της πληρώσαμε και τη βενζίνη (εννοείται) και πήγαμε στη ρεσεψιόν.
Ψιλόβρεχε ήδη, ταλαιπωρημένες και κατάκοπες, θέλαμε μόνο ένα ζεστό ντουζ, να ετοιμάσουμε κάτι για φαγητό και να αράξουμε.
Ο πανύψηλος, ξερακιανός, κοκκινοτρίχης
Όχι πως είστε κι αν μας βρήκατε εύκολα, ούτε αν χρειαζόμαστε κάτι, ούτε καν από που είμαστε.
Μου έδωσε μια στοίβα με σεντόνια και πετσέτες (διότι έχουν τη λογική του χόστελ στα κάμπιγκ και τα κλινοσκεπάσματα τα πληρώνεις εξτρά) και ρώτησε:
1) θα ξεστρώσετε αύριο τα κρεβάτια και θα τ αφήσετε όλα έξω στη βεράντα; ΝΑΙ φυσικά
2) θα καθαρίσετε ό,τι λερώσετε και θα τα αφήσετε όλα όπως τα βρήκατε; ΝΑΙ ρε φίλε, μήπως θέλεις να περάσουμε κ ένα βερνίκι τα ξύλα στο μπαλκόνι; προλαβαίνουμε! Και απορώ αν έλεγα δηλαδή όχι θα μας τα χρέωνε εξτρά και θα είχαμε δεύτερο γύρο καβγά;
Μας έδειξε που να πάμε και σε δυό λεπτά βρέθηκα μπροστά στη φωτογραφία που με είχε σκλαβώσει όταν το πρωτοείδα στο booking.

Μα δεν είναι το μικρό σπίτι στο λιβάδι; Άδικο έχω;

και για θέα είχαμε αυτά τα ταπεινά σπιτάκια απέναντι

ενώ το υπόλοιπο κάμπιγκ είχε κάποια έρημα στην πλειοψηφεία τους τροχόσπιτα.


Ξεκίνησε καταιγίδα. Μπουμπουνίσαμε τα καλοριφέρ να ζεσταθούμε και έχοντας προβλέψει το σκηνικό, είχαμε μαζί ένα πακέτο φακές με τα σχετικά και από τα σχετικά δεν έλειπε μια μπουκάλα κόκκινο κρασί να συνοδέψει τη βραδιά μας.
Φάγαμε τη ζεστή μας σούπα που δεν της έλειπε τίποτα

κ αφού διαπιστώσαμε ότι η θερμοκρασία δεν ήταν τραγική, φορέσαμε μπουφάν, βγήκαμε έξω στη βεράντα με τη μπουκάλα το κρασί, ενώ έβρεχε καταρρακτωδώς, ανάψαμε ένα πουράκι, εγώ φώναζα που είσαι Θωρ να μας τσακώσεις που απαγόρευε το κάπνισμα μέσα-έξω, θυμηθήκαμε ότι στην Ελλάδα σκάνε με τα 40ρια και μεις 15υγουστο κρυώναμε λες και ήταν καταχείμωνο, πιάσαμε τους γκόμενους τους πρώην, νυν και τους επόμενους, γελάσαμε με την ψυχή μας και κάπως έτσι...... εκεί στο απόλυτο τίποτα του πουθενά της Νορβηγίας, εμείς ζήσαμε την ομορφότερη βραδιά του ταξιδιού μας
Last edited: