Νεπάλ Everest Base Camp & Cho La Pass trek, "There and back again...."

Zorz59

Member
Μηνύματα
233
Likes
1.640
Day 4

Namche Bazaar (3440m) – Everest view Hotel (3.880m) - …and back

16.402 steps, Up 464m – Down 464m


Acclimatization day η σημερινή. Δηλαδή περπατάμε ψηλά και κοιμόμαστε χαμηλά, ώστε το σώμα να συνηθίζει σιγά σιγά την έλλειψη οξυγόνου.

Χαλαρό το πρωινό ξύπνημα σήμερα, δεν έχουμε να πακετάρουμε τα πράγματα, και μετά από ένα νόστιμο πρωινό είμαστε έτοιμοι για τη βόλτα μας στις γύρω κορυφές του Namche.

20211031_082419.jpg

20211031_083828.jpg
20211031_084601.jpg


Ξεκινάμε ανεβαίνοντας τα σκαλιά του ανηφορικού Namche και οδεύουμε προς το χώρο που είναι το άγαλμα του Τένσινγκ Νοργκέι.

Ο Τένσινγκ Νοργκέι (तेन्जिङ नोर्गे शेर्पा, 29 Μαΐου 1914 - 9 Μαΐου 1986), γεννημένος ως Ναμγκίαλ Γουάνγκτι και συχνά αποκαλούμενος απλά Σέρπα Τένσινγκ, ήταν Νεπαλέζος Σέρπα ορειβάτης. Θεωρείται ένας από τους διασημότερους ορειβάτες, καθώς συμμετείχε στη κατάκτηση του Έβερεστ με τον Έντμουντ Χίλαρι στις 29 Μαΐου 1953[2]. Το περιοδικό Time τον κατέταξε ανάμεσα στους 100 σημαντικότερους ανθρώπους του 20ού αιώνα.

Περιδιαβαίνουμε στο πάρκο, και η φιγούρα του αγάλματος ξεπροβάλλει. Η κλασσική εικόνα από την πρώτη εκείνη κατάκτηση της κορυφής είναι τώρα μπροστά μας. Τοποθετημένο σε ένα μέρος ώστε να έχει φόντο το Έβερεστ 8848m και το Λότσε 8516m.
R0002293.JPG

20211031_093118.jpg

20211031_093124.jpg


Αρχίζουμε να το παίρνουμε απόφαση πλέον ότι σε κάθε στροφή τα μάτια μας δε θα χωρούν το μεγαλείο που βλέπουν.
R0002307.JPG

R0002308.JPG

20211031_091945.jpg


Αφού βολτάρουμε και χορταίνουμε το πάρκο, βγαίνουμε πάλι στα σοκάκια του Namche και πηγαίνουμε μπροστά στο ξεκίνημα της ανάβασης για το Everest View Hotel. Περίπου 400 μέτρα κάθετης υψομετρικής μπροστά μας. Ο λαμπερός ήλιος μας έχει κάψει και παρότι η θερμοκρασία είναι κοντά στο 0, με τα κοντομάνικα μας ανεβαίνουμε την κάθετη διαδρομή.
20211031_093908.jpg


20211031_094535.jpg

20211031_101947.jpg
DSC_3411.JPG
R0002324.JPG

R0002323.JPG
R0002326.JPG
DSC_3446.JPG


Μετά από περίπου 1.30 ώρα ανέβασμα και περπάτημα φτάνουμε στον προορισμό μας. Το μπαλκόνι του ξενοδοχείου υπέροχο με μία θέα μαγική. Κορυφές και μόνο κορυφές μπροστά μας. Με κεντρικό θέαμα το Everest.

Εδώ μας έρχεται στο μυαλό η ατάκα, πως μπροστά στις πανέμορφες κορυφές των Ιμαλάϊων, το Everest είναι σαν ένας χονδρός κύριος σε ένα δωμάτιο με υπέροχες γυναίκες. Ναι οι άλλες κορυφές είναι πιο όμορφες, πιο «μυτερές» αλλά το Everest είναι ο κύριος 8848!!

Χαλαρώνουμε στο μπαλκόνι με μία ζεστή σοκολάτα και καθόμαστε πρώτη φορά όλο το Bomba Team όπως μας ονομάσαμε στη συνέχεια μαζί!!! Ο Ganga μας είχε πει από πριν ότι για να κάτσουμε στο μπαλκόνι θα πρέπει να παραγγείλουμε και κάτι. Φοβούμενος μήπως αντιδράσουμε εμείς από τις πολύ υψηλές τιμές που θεωρούσε ότι έχει το ξενοδοχείο. 4 σοκολάτες στα 7 ευρώ ήταν για εμάς κάτι το πολύ νορμάλ, αλλά κάτι το εξαιρετικά ακριβό για τους ντόπιους. Κεράσαμε τους συντρόφους μας και χαλαρώσαμε όλοι μαζί εκεί.

DSC_3470.JPG

20211031_110112.jpg

R0002344.JPG
20211031_110119.jpg


Μετά από όλες αυτές τις ώρες, παίρνουμε την κατηφόρα για επιστροφή στο ξενοδοχείο και μεσημεριανό. Εκεί για άλλη μια φορά veggie Dal Bhat. Έχει αρχίζει να κουράζει πια το Dal Bhat, αλλά όχι τόσο όσο θα μας κουράσει τελικά στη συνέχεια.
20211031_120042.jpg
DSC_3478.JPG
R0002349.JPG

DSC_3477.JPG

R0002354.JPG
DSC_3480.JPG
20211031_141111.jpg


Η υπόλοιπη μέρα είναι αφιερωμένη στο Namche, βόλτα στα τουριστικά μαγαζάκια και στο official μαγαζί της North Face με προϊόντα φτιαγμένα αποκλειστικά για το Namche και το Νεπάλ.

Χαλαρώνοντας το βράδυ με λίγη μουσική, ξέρουμε ότι είναι η τελευταία μέρα για τις επόμενες δέκα τουλάχιστον, που θα έχουμε ζεστό νερό και δυνατότητα να κάνουμε μπάνιο. Τελευταία μέρα με ζέστη μέσα στο υπνοδωμάτιο και ίσως αποδειχτεί τελευταία μέρα χωρίς να μας έχει επηρεάσει το υψόμετρο.

20211031_132032.jpg

20211031_154625.jpg
DSC_3482.JPG

DSC_3489.JPG
DSC_3479.JPG


Ενθουσιασμένοι για την αυριανή μέρα κλείνουμε τα μάτια μας για ένα γλυκό και βαθύ ύπνο, μη ξέροντας ότι θα είναι ο τελευταίος καλός ύπνος μέχρι να ξαναβρεθούμε εδώ.
 

Attachments

Smaragda53

Member
Μηνύματα
993
Likes
2.091
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
αυτό το πράγμα με τους ντόπιους να κουβαλάνε "τέρατα" στην πλάτη και να σκαρφαλώνουν με τη σαγιονάρα!!!
 

Zorz59

Member
Μηνύματα
233
Likes
1.640
Day 5

Namche Bazaar (3.440m) – Tengboche (3.860)

27.569 steps, Up 820m – Down 450m


Πρωί στο Namche και ετοιμασία για άνοδο και αλλαγή lodge. Καθημερινή διαδικασία πια, και αφού έχουμε πακεταριστεί για μία ηλιόλουστη μέρα πάμε στο σαλόνι για το πρωινό μας.

Γεμάτο το πρωινό με πατάτες ομελέτα και ψωμί με μέλι, ότι πρέπει για τη σημερινή ανάβαση…. Η οποία έχει το εξής ωραίο. Είναι ανάβαση από τα 3.440 στα 3.860…. αλλά ξεκινάει κατεβαίνοντας δίπλα στο ποτάμι στα 3.000 περίπου μέτρα και ξανανεβαίνει… φίνα!!!

20211101_071539.jpg
20211101_081424.jpg

Ανεβαίνουμε σιγά σιγά τα σκαλιά του Namche χαζεύοντας το χωριό να ξυπνάει. Trekkers και οδηγοί έτοιμοι για την πορεία τους, porters κουβαλούν κάθε λογής πράγματα, τα παιδιά ετοιμάζονται για το σχολείο και όλες οι δραστηριότητες ξεκινούν.

Ηλιόλουστη και λαμπερή η κορυφή Κονγκτε Ρι πάνω από το Namche στα 6.100μ μας αποχαιρετά για την ώρα. Θα την ξαναδούμε στη συνέχεια. Ελπίζωντας σαν κατακτητές των στόχων μας και λίγο σοφότεροι.
R0002372.JPG

R0002363.JPG

R0002364.JPG

Κίτρινες ταμπέλες δείχνουν τον δρόμο για Tengboche και δυναμικά προχωράμε. Στην έξοδο του χωριού συναντάμε έναν γέροντα 90φεύγα Μαϊων ο οποίος έχει ένα κουτί για donation.

Η ιστορία του λοιπόν είναι ότι εδώ και 60 χρόνια, ετούτος ο γέροντας, έφτιαχνε μόνος του τον δρόμο από το Namche (μεγαλύτερος οικισμός) στο Tengboche (μεγαλύτερο μοναστήρι). Μόνος του. Σκάψιμο, αξίνες, κουβάλημα, πέτρες στα σκαλιά. Ότι μπορούσε. Πλέον όμως που δεν αντέχει κάνει αίτηση για donation για να προσλαμβάνει εργάτες να κάνουν την δουλειά.

R0002362.JPG

R0002374.JPG


Στην αρχή η διαδρομή είναι σχεδόν ευθεία, πάνω από το μεγάλο φαράγγι. Χαλαρό περπάτημα και ακολουθώντας τις στροφές του μονοπατιού ξάφνου μπροστά μας η πολυφωτογραφημένη στούπα με τα σημαιάκια της και το Ama Dhablam στο βάθος. Άλλο ένα ορόσημο της διαδρομής που είχαμε δει τόσες φορές στα documentaries. Λίγο χάζι εκεί και παιχνίδι με φωτογραφίες και videos πριν την συνέχεια.

R0002376.JPG

R0002381.JPG
20211101_090303.jpg

R0002390.JPG
20211101_091556.jpg


Από εδώ και πέρα η διαδρομή γίνεται ελαφρά κατηφορική. Περπατώντας και βλέποντας συνέχεια μπροστά μας το Ama Dhablam 6.812, το Lhoche 8.516 και το Everest 8.848 προσπαθώ να πείσω το μυαλό να καταλάβει που βρίσκεται. Ναι περπατάω σε ένα μονοπάτι και βλέπω το Everest ναι το Everest και πηγαίνω κατά εκεί.

R0002401.JPG
R0002405.JPG
R0002407.JPG
R0002414.JPG

R0002431.JPG

20211101_093823.jpg
20211101_100325.jpg
20211101_095759.jpg


Κατηφόρα ξανά πιο έντονη και αύξηση της βλάστησης όσο φτάνουμε προς το ποτάμι και περίπου 2.30 ώρες μετά το ξεκίνημα cable γέφυρα ξανά, ποτάμι ξανά. Το διασχίζουμε και φτάνουμε στο μέρος που θα κάνουμε στάση για lunch και τσάι. Η διαδρομή ως εδώ ήταν εύκολη και ξεκούραστη .

20211101_103659.jpg
DSC_3567.JPG
20211101_114253.jpg
R0002448.JPG
R0002439.JPG
R0002444.JPG
R0002465.JPG

DSC_3568.JPG

Για φαγητό θα φάμε κάτι καινούριο. Nepali veggie Dal Bhat…. !!! Νομίζω ότι κάπου εδώ το σιχαθήκαμε. Και ο λόγος είναι ότι αφού φάγαμε και ήπιαμε το τσαγάκι μας ξεκινάμε κατευθείαν ανάβαση από τα 3.000 στα 3.860!! Άμεση και επί 1.30 ώρα ανεβαίνουμε. Μετά από φαγητό δύσκολα κάνεις τέτοια πορεία. Ο Ganga συνηθισμένος να περπατάει με γεμάτο το στομάχι δεν είχε θέμα, αργότερα στην κουβέντα κανονίσαμε να μην έχουμε στάση για lunch πριν από ανάβαση.

DSC_3566.JPG
DSC_3575.JPG
DSC_3576.JPG
R0002476.JPG


Και φτάνουμε στην είσοδο του Tengboche.

Το Tengboche (ή Thyangboche) είναι ένα χωριό στον αγροτικό δήμο Khumbu Pasanglhamu στην υποπεριοχή Khumbu της επαρχίας No. 1 στο Νεπάλ, που βρίσκεται στα 3.867 μέτρα (12.687 πόδια).

DSC_3584.JPG

DSC_3586.JPG


Στο χωριό βρίσκεται ένα σημαντικό βουδιστικό μοναστήρι, το μοναστήρι Tengboche, το οποίο είναι το μεγαλύτερο gompa στην περιοχή Khumbu. Η κατασκευή χτίστηκε το 1923. Το 1934, καταστράφηκε από σεισμό αλλά στη συνέχεια ξαναχτίστηκε. Καταστράφηκε ξανά από πυρκαγιά το 1989 και ξαναχτίστηκε με τη βοήθεια εθελοντών και την παροχή ξένης βοήθειας.

DSC_3587.JPG
20211101_145929.jpg
20211101_145945.jpg
20211101_150155.jpg


Το Tengboche έχει πανοραμική θέα στα βουνά των Ιμαλαΐων, συμπεριλαμβανομένων των γνωστών κορυφών Tawache, Everest, Nuptse, Lhotse, Ama Dablam και Thamserku. Ο Tenzing Norgay, ο πρώτος άνθρωπος που έφτασε στην κορυφή του Έβερεστ με τον Sir Edmund Hillary, γεννήθηκε στην περιοχή στο χωριό Thani και κάποτε στάλθηκε στο μοναστήρι Tengboche για να γίνει μοναχός.

Το Tengboche και το μοναστηριακό συγκρότημα Tengboche που χτίστηκε γύρω από το χωριό θεωρούνται το παλαιότερο μοναστήρι των Σέρπα. Οι Σέρπα (οι Σέρπα μετανάστευσαν από το Θιβέτ και εγκαταστάθηκαν σε αυτήν την περιοχή του Νεπάλ πριν από περίπου 450 χρόνια) που αποτελούν την κύρια κοινωνική κοινότητα της περιοχής ήταν μια ποιμενική, γεωργική και εμπορική κοινότητα.

20211101_145752.jpg
20211101_150132.jpg


Ωστόσο, με το κλείσιμο των συνόρων με την Κίνα το 1960 ως απάντηση σε μια εισροή προσφύγων, η εμπορική δραστηριότητα με το Νεπάλ σταμάτησε με αποτέλεσμα αλλαγές στον τρόπο ζωής των Σέρπα.

Προσαρμόστηκαν στην ορειβατική και τουριστική δραστηριότητα ως αποτέλεσμα της μεγάλης εισροής οδοιπόρων από διάφορα μέρη του κόσμου. Οι Σέρπα το βρήκαν οικονομικά ελκυστικό επάγγελμα. Αυτό τους ανάγκασε να μένουν μακριά από το χωριό και την κοινότητά τους για 8 μήνες το χρόνο, άλλαξαν τον τρόπο ζωής τους με αποτέλεσμα τη διάβρωση των παραδοσιακών τεχνών και του πολιτισμού τους.

Ο επικεφαλής λάμα της Μονής Tengboche και άλλα μέλη της κοινότητας ίδρυσαν ένα «Πολιτιστικό Κέντρο» στο Tengboche για να ενισχύσουν τις κοινωνικές και πολιτιστικές αξίες των Σέρπα. Το Κέντρο, που δημιουργήθηκε με κοινοτική συμμετοχή, χτίστηκε σε παραδοσιακό στυλ Σέρπα.

R0002484.JPG
DSC_3602.JPG
DSC_3596.JPG

Το Κέντρο διαθέτει Μουσείο/Βιβλιοθήκη, η οποία έχει σπάνια ιερά βουδιστικά κείμενα και τεχνουργήματα, χειροτεχνίες και ρούχα (δωρεά από μέλη της κοινότητας) και επίσης την κατοικία των Μοναχών.

Τα πάντα έχουν κέντρο το ναό, ισχύει πλήρης απαγόρευση φωτογραφιών εντός του ναού. Εκεί μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και 600 μοναχοί, σε έναν χώρο πλήρης ηρεμίας και διαλογισμού.

DSC_3603.JPG

DSC_3605.JPG
R0002499.JPG
20211101_155823.jpg


Μετά τη βόλτα μας στο εσωτερικό, διανύουμε τα τελευταία μέτρα προς το μέρος που θα κοιμηθούμε. Ένα καινούργιο lodge, στο οποίο παρότι είναι μεγάλο μένουμε μέσα μόνο εμείς και ένας Ούγγρος!! Αφού τρώμε και πέφτει η νύχτα, νιώθουμε το κρύο. Το καθημερινό αυξανόμενο κρύο που θα νιώθουμε κάθε βράδυ ανεβαίνωντας προς το Base camp. Αγκαλιά με τη σόμπα στο σαλόνι για λίγο μέχρι να χαλαρώσουμε και στη συνέχει στο δωμάτιο, μέσα στο sleeping bag και από πάνω πάπλωμα. Εννοείται θέρμανση μέσα στα δωμάτια ούτε λόγος. Πουθενά.

20211101_174958.jpg


Αύριο περνάμε τα 4.000 μέτρα!!!!
 

Attachments

Zorz59

Member
Μηνύματα
233
Likes
1.640
Day 6

Tengboche (3.860) – Dingboche (4.410)

23.119 steps, Up 550m – Down 90m


7 το πρωί και το ξύπνημα χαρακτηρίζεται από την έκφραση, Πω Πω κρύο!!!

Ανοίγουμε το sleeping bag και η διάφορα θερμοκρασίας μέσα με έξω είναι κοντά στους 30 βαθμούς… περίπου 30 μέσα περίπου 0 έξω!!! Επίσης είναι η τελευταία μέρα που κάνουμε το λάθος να αφήσουμε τα ρούχα που θα βάλουμε για το περπάτημα εκτός sleeping bag!! Παγωμένα παντελόνια, κάλτσες, μπλούζες, κόκκαλο από το κρύο μας παγώνουν το δέρμα. Το ζεστό πρωινό και το καυτό τσάι κάνουν ότι μπορούν αλλά θέλουμε να βγούμε γρήγορα για περπάτημα ώστε να ζεσταθούμε.

DSC_3618.JPG
20211102_075848.jpg


Ο ήλιος βγαίνει στην κοιλάδα και άλλη μια ηλιόλουστα μέρα είναι μπροστά μας! Άλλη μια αργή ανάβαση σήμερα. Περίπου 5 ώρες περπάτημα και ανάβαση από τα 3.860m στα 4.410m στο Dingboche.

Η παγωμένη αφετηρία δίπλα από το Lodge, μας περνάει μέσα από μια συστάδα με δένδρα, η σκιά τους κρατάει ακόμα το παγωμένο πρωινό μέσα τους. Σιγά σιγά όνως φτάνουμε στο φαράγγι πάνω από το ποτάμι πάλι. Άλλη μια cable γέφυρα, άλλη μια διάσχιση του ποταμού. Σκία στη μια μεριά, ήλιος απέναντι.

R0002505.JPG

R0002509.JPG
DSC_3620.JPG


Και πάνω από το ποτάμι μαγεία. Το φαράγγι υπέροχο και στο βάθος δεσπόζει το Ama Dablam… Υπέροχη εικόνα…


R0002519.JPG

R0002521.JPG

R0002524.JPG


Ανηφορίζουμε σιγά σιγά, ενώ στο βάθος πίσω μας φαίνεται το υπέροχο μοναστήρι του Tengboche. Όσο προχωράμε περνάμε πάμπολλες Prayers stones και βουδιστικές στούπες.

20211102_093739.jpg

20211102_093747.jpg

20211102_092329.jpg

20211102_091420.jpg

R0002531.JPG

R0002540.JPG

R0002544.JPG


Το τοπίο πλέον αλλάζει… φτάνουμε προς τα 4.000m και τα δέντρα πλέον σταματούν και μπαίνουμε στην στέπα των Ιμαλάϊων. Με κοντούς θάμνους και κάποια λουλούδια πλέον το σκηνικό.

R0002550.JPG
R0002549.JPG

R0002546.JPG

20211102_103630.jpg

20211102_105031.jpg

20211102_102947.jpg

DSC_3667.JPG


Και ναι φτάνουμε στο Somare, και επίσημα πάνω από τα 4.000 m για πρώτη φορά!! Somare 4.040m !!!

Στάση για τσάι λοιπόν. Από αυτό το υψόμετρο και μετά, νιώθουμε πλέον το κάψιμο του ήλιου έντονο. Λίγο κάτω από τους μηδέν η θερμοκρασία, με κοντομάνικα και να νιώθουμε κάψιμο εμείς. Η ακτινοβολία του ήλιου αυξάνεται γεωμετρικά όσο τον πλησιάζεις!! Εδώ βλέπουμε και τους πρώτους ηλιακούς συλλέκτες για ζέσταμα νερού και μαγείρεμα. Χαλαρώνουμε με τον κλασικό συνδυασμό τσάι μέντα μέλι και είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε την πορεία μας.

R0002574.JPG

DSC_3679.JPG

DSC_3678.JPG
20211102_111501.jpg

DSC_3657.JPG


Υπέροχη διαδρομή, μαγικό Ama Dablam. Περπατάμε στους πρόποδες του οι οποίοι είναι ξυσμένοι και σχισμένοι από δύο τεράστια λούκια παγετώνες που κατεβάζουν τον πάγο και το νερό από την κορυφή.

Η δύναμη της φύσης είναι απερίγραπτη!!

DSC_3681.JPG

DSC_3684.JPG

20211102_114508.jpg
R0002599.JPG
R0002587.JPG

R0002609.JPG


Σε μία στροφή της διαδρομής ξαναβλέπουμε την κορυφή του Έβερεστ. Περπατώντας χαλαρά και χαζεύοντας το, μου έρχεται μία αναλαμπή κατανόησης των μεγεθών που βλέπω…

  • Περπατάω στο μονοπάτι αυτό, και είμαι σε υψόμετρο λίγο πάνω από τα 4.000m
  • Μπροστά μου το Έβερεστ στο 8.848m
  • Δηλαδή η κορυφή του είναι, άμα κοιτάξω κατακόρυφα πάνω από μένα, 4.848 m κάθετα από πάνω μου!!!!!!!

R0002606.JPG

DSC_3683.JPG


Το δέος που νιώθεις με τα μεγέθη δεν αποτυπώνεται σε καμία εικόνα και με καμία λέξη.

Μια ακόμα διάσχιση του λευκού χείμαρρου και περπατάμε δίπλα ακριβώς από το σχίσιμο του Ama Dablam. Η φύση στη σκληρότερη μορφή της.

R0002611.JPG
R0002614.JPG
R0002612.JPG

R0002615.JPG

R0002618.JPG


R0002622.JPG
R0002632.JPG


Και έτσι φτάνουμε στο Dingboche.



Το Dingboche είναι μια δημοφιλής στάση για πεζοπόρους και ορειβάτες που κατευθύνονται προς το Έβερεστ, το Ama Dablam ή το Imja Tse. Οι trekkers συνήθως περνούν δύο νύχτες στο Dingboche για λόγους εγκλιματισμού.

Το χωριό βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στους τουρίστες με καταφύγια και χώρους σκηνών που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του Dingboche. Ο ποταμός Imja ρέει ακριβώς ανατολικά του χωριού.

R0002635.JPG
R0002642.JPG
20211102_132418.jpg
20211102_132422.jpg
20211102_133732.jpg


Φυλαγμένο μέσα σε μία κοιλάδα κάτω από κορυφές των 6.500 και 7.000 μέτρων, το Dingboche είναι ο τελευταίος μεγάλος οικισμός της περιοχής.

Μια υπέροχη στούπα μας καλωσορίζει και κατευθυνόμαστε προς το Lodge μας… Good Luck Hotel λέει και ελπίζουμε να βγει αληθινό.

Εδώ θα μείνουμε δύο βράδια, μιας και επόμενη μέρα είναι acclimatization day.

20211102_134110.jpg
DSC_3721.JPG
DSC_3733.JPG
R0002645.JPG
R0002646.JPG

DSC_3738.JPG
20211102_141949.jpg


Μεσημέρι πια και αφού τακτοποιούμαστε στο ηλιόλουστο δωμάτιο, κατεβαίνουμε για lunch. Τρώμε το ζεστό veggie Dal Bhat για να πάρουμε δυνάμεις.

Αφού πάρουμε την ξεκούραση που μας αξίζει και κάνουμε ένα ωραιότατο μπάνιο με μωρομάντυλα, βγαίνουμε για να κάνουμε μια βόλτα στον οικισμό.

20211102_145517.jpg
20211102_145925.jpg
20211102_150318.jpg
20211102_150624.jpg
20211102_151936.jpg
20211102_152238.jpg
20211102_152847.jpg
20211102_153121.jpg
20211102_154215.jpg
DSC_3748.JPG


Τουριστικό και κτηνοτροφικό αποκλειστικά το Dingboche. Πέφτει ο ήλιος σιγά σιγά και το κρύο τσούζει τώρα. Γυρνάμε στο lodge και καθόμαστε στο σαλόνι κοντά στη σόμπα. Εκεί υπάρχει χαβαλές με τις διάφορες παρεούλες και μοναχικούς trekkers. Iran, Slavakia, England ήταν οι χώρες που είχαν εκπροσώπηση εκείνο το βράδυ εκεί.

Και ναι από το πουθενά μια στιγμή πολυτέλειας. Το βραδινό φαγητό συνοδεύεται από μία ζεματιστή πετσέτα, για τα χέρια και το πρόσωπο!!! Λες και ήμασταν σε σπα νιώσαμε!!
DSC_3754.JPG

20211102_185648.jpg

20211102_191353.jpg


Μετά το φαγητό και την κουβεντούλα ανεβαίνουμε στο δωμάτιο. Μιλάμε για κρύο, έτσι!!! Τρυπώνουμε με τα ρούχα και τα μπουφάν στο sleeping bag και σβήνουμε με τις μαγικές εικόνες που είδαμε σήμερα.

Η νύχτα όμως θα είναι δύσκολη…….
 

Zorz59

Member
Μηνύματα
233
Likes
1.640
Day 7

DINGBOCHE (4410m) - NAGERJUN (5100m) and Return to.. DINGBOCHE (4410m)

13.950 steps, Up 600m – Down 600m


2.30 περίπου τη νύχτα, και ξυπνάω από το παραμίλημα του Γιάννη… Η νόσος του υψομέτρου κάνει την εμφάνιση της τελικά, έστω και στην μικρότερη δυνατή μορφή της. Να μην μπορείς να πάρεις επαρκή ανάσα στον ύπνο σου δηλαδή.

Όταν περπατάς και δε σου φτάνει το οξυγόνο, απλά λαχανιάζεις και διπλασιάζεις το ρυθμό της ανάσας σου. Στον ύπνο αυτό όμως δε γίνεται. Από εκεί και πέρα η νύχτα ήταν μία διαρκής προσπάθεια μεταξύ ύπνου και ξύπνιου και υποστήριξης στον Γιάννη… Δύσκολη βραδιά, που το αποκορύφωμα της ήταν η κουβέντα του τι θα γίνει στην περίπτωση που δεν αντέξει… αποφασίσαμε πως το βγάζουμε αυτό από το μυαλό μας και προχωράμε και βλέπουμε.

Στο πρωινό η διάθεση αλλάζει σιγά σιγά… βλέπουμε ότι ο Γιάννης είναι μια χαρά, για την ώρα δε χρειάζεται κανένα χάπι-φάρμακο για τη νόσο και ξεκινάμε με όρεξη αλλά με χαλαρό ρυθμό για το περπάτημα εγκλιματισμού στο Dingboche. Αυτό σημαίνει που θα περπατήσουμε κάθετα πάνω από το χωριό περίπου 600 μέτρα στα 5.000m και θα γυρίσουμε να κοιμηθούμε στα 4.400m έτσι ώστε τα πνευμόνια και οι μυς να συνηθίσουν στον αερό αέρα που θα αναπνέουμε τις επόμενες μέρες.
R0002652.JPG

DSC_3755.JPG


Ξεκινάμε, κατευθείαν ανηφόρα και στα πρώτα κάθετα εκατό μέτρα πάνω από το Dingboche βρίσκουμε ένα χώρο ιερό με prayer flags και μία στούπα. Το καλό κατευόδιο, είναι η χαρακτηριστική ευχή μεταξύ των Sherpa και τέτοιοι χώροι είναι αφιερωμένοι σε αυτό το νόημα.

R0002655.JPG
R0002657.JPG
R0002659.JPG


DSC_3764.JPG

Τι είναι όμως τα prayer flags, που είναι τόσο σημαντικά για αυτούς τους ανθρώπους…

Οι θιβετιανές prayer flags χρησιμοποιούνται παραδοσιακά για την προώθηση της ειρήνης, της σοφίας, της συμπόνιας και της δύναμης. Συνήθως πιστεύεται ότι οι prayer flags προσφέρουν προσευχές στον Θεό, αλλά όχι. Οι Θιβετιανοί πιστεύουν ότι ο άνεμος θα φυσήξει τις προσευχές και τα μάντρα στο περιβάλλον, σκορπίζοντας καλή θέληση και συμπόνια.

20211103_103904.jpg



Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται για τις prayer flags είναι από την προ-βουδιστική χρήση τους. Οι ιθαγενείς Θιβετιανοί χρησιμοποίησαν το μπλε, το λευκό, το κόκκινο, το πράσινο και το κίτρινο για να τιμήσουν τους θεούς της φύσης του Μπον, τη σαμανιστική τους θρησκεία. Κάθε χρώμα αντιπροσωπεύει τα πέντε στοιχεία, με μια συγκεκριμένη σειρά.



μπλε για τον ουρανό ή το διάστημα

λευκό για τον αέρα ή τα σύννεφα

κόκκινο για φωτιά

πράσινο για το νερό

κίτρινο για τη γη

Καθώς ο Βουδισμός μεγάλωνε, οι σημαίες προσαρμόστηκαν για να περιέχουν βουδιστικά σύμβολα και μάντρα, και ως εκ τούτου είναι γνωστές ως prayer flags.

Είναι φυσικό οι prayer flags να ξεθωριάζουν και να ξεφτίζουν. Πράγματι, μένουν σκόπιμα ακάθαρτες για να συμβεί αυτό. Αυτό συμβολίζει το αναπόφευκτο πέρασμα όλων των πραγμάτων. Νέες prayer flags μπορούν είτε να κρεμαστούν πάνω από τις παλιές, είτε οι παλιές μπορούν να ξεκρεμαστούν και να καούν απελευθερώνοντας τις τελευταίες από τις ευλογίες τους.

20211103_104222.jpg


Μετά από ακόμα 400 μέτρα κάθετης ανάβασης, φτάνουμε στο ψηλότερο σημείο για σήμερα, ώρα για χάζι και σνακ… Ωωω, τι θέα είναι αυτή.

Υπέροχες κορυφές και συστοιχίες βουνών μπροστά μας.. Χαμογελάμε και μόνο με τη θέα και αράζουμε εκεί αρκετή ώρα. Τι άλλο να ζητήσει κανείς, εκτός από ένα καλό καφέ μάλλον!!!!! Αλλά μάλλον οι prayer flags θα βοηθήσουν σήμερα σε αυτό…

20211103_103837.jpg
20211103_110326.jpg

20211103_103850.jpg

20211103_102455.jpg

R0002689.JPG
R0002680.JPG

R0002690.JPG

R0002695.JPG


Αργό κατέβασμα μαζί με την παρέα των Ιρανών που είχαμε γνωρίσει στο Lodge και πάμε για το Lunch μας… από εδώ και πέρα η μέρα ήταν μέρα ξεκούρασης. Οι ιρανοί μας πρότειναν να πάμε στο Café 4.410 γιατί έχει πολύ ωραία γλυκά, και αφού είχαμε τη μέρα μπροστά μας ξεκινάμε για άλλη μια βόλτα στον οικισμό και να καταλήξουμε στο Café.

R0002698.JPG

DSC_3796.JPG



R0002699.JPG


Ανοίγοντας την πόρτα στο café εκτός ότι μας έκανε αίσθηση το πόσο καλαίσθητο και μοντέρνο ήταν για το Νεπάλ γενικά αλλά πόσο μάλλον για τα βουνά… βλέπω μέσα μεταλλικά κιβώτια με εσπρέσο Illy και κανονική εσπρεσομηχανη… ΩΩΩΩ πλέον τα έχουμε όλα…

Ωραία μουσική, διπλό εσπρέσο στο φλιτζάνι, μια μηλόπιτα και την καλή παρέα για χαμόγελα και παράδοξες ιστορίες…

20211103_124823.jpg

20211103_130932.jpg


DSC_3808.JPG

DSC_3813.JPG


Έχουμε αφήσει πίσω τις δυσκολίες της νύχτας, τρώμε το βραδινό μας μαζί με τον αντίστοιχο χαβαλέ στο σαλόνι του ξενοδοχείου.

Ο ήλιος όπως δύει δημιουργεί ένα εντυπωσιακό χρυσαφί χρώμα στην κορυφή του Ama Dablam… με αυτήν την εικόνα πέφτουμε για ύπνο… η αυριανή πορεία είναι μεγάλη και έπονται ακόμα μεγαλύτερες.. Χρειάζεται ξεκούραση…
20211103_170347.jpg

20211103_170357.jpg
 

Attachments

Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.210
Likes
20.659
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Καλά φαντάστηκα! Αναμένω με πολύ ενδιαφέρον τη συνέχεια και το πως εξελίχθηκε ο εγκλιματισμός πάνω απο τα 4000μ γιατί έπαθα το ίδιο πράγμα με τον συνταξιδιώτη σου, αλλά δεν είχα την ευκαιρία να μείνω πάνω απο μία νύχτα σε αυτό το υψόμετρο και να δω πως θα τα πάω....Ελπίζω να πήγαν όλα καλά και να εξελίχθηκαν ομαλά τα πράγματα, να παίρνω κουράγιο και εγώ....
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.278
Μηνύματα
886.092
Μέλη
38.947
Νεότερο μέλος
anthger

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom