Κροατία Hvala ne! Στην Κροατία… με τον ακατανόμαστο!

Smaragda53

Member
Μηνύματα
985
Likes
2.068
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ονειρεμένο Ταξίδι
Πολυνησία
Εισαι πολυ τυχερος που ειδες αυτή την ομορφη πόλη χωρις πολυ κόσμο.
Βρεθηκα περυσι δυο φορές τη πρωτη Μαρτιο και την δευτερη αρχες Οκτωβριου .
Τόσους πολλους τουριστες για "νεκρες" εποχες δεν εχω ξαναδει στη ζωή μου.( και εγω βρεθει Ματογιάννια Ιουλιο !) .
Δεν μπορουσα να περπατησω στην παλιά πόλη , έπαθα ανθρωποφοβία χαχα
Πανάκριβα , κουρασμενοι μπουχτισμενοι εργαζόμενοι , αγενεις οι περισσοτεροι .
Ο οδηγός μας δεν χαρηκε τίποτα γιατι όλο εψαχνε να παρκαρει και συνηθως εβρισκε χλμ μακρυα και απο τα αξιοθεατα και απο τα καταλύματα και πλήρωνε και πολλά.
Συνολικα εμεινα πέντε ημερες και μπουχτισα .
Την δευτερη φορά πηγα γιατι ημουν με άλλη παρέα και δεν ειχαν ξαναπάει.
Τουλάχιστον ειχαν καλό φαγητό με ιταλικες επιρροες και καλό καφε , αλλά για βαλκανικη χωρα πολυ τσιμπημενα ειδικα στα τουριστικά μέρη.
Ειδα μια πανέμορφη ενδιαφερουσα πόλη σε μία πολυ ωραία χωρα αλλά σακατεμένη απο τον τουρισμό.
Εγώ είχα πάει αρχές Σεπτεμβρίου το 1982 (!) και γινόταν ο κακός χαμός από τουρισμό ήδη. Πιάνουν τα κρουαζερόπλοια εκεί πηγαίνοντας για Βενετία και κάποιες ώρες την ημέρα ο συνωστισμός γίνεται ανυπόφορος. Αλλά είναι υπέροχο το Ντουμπρόβνικ!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Σπλιτ: Το στέμμα των Δαλματικών ακτών!

7:00 το πρωί, μαζεύουμε τα πράγματα μας και αποχαιρετούμε το κατάλυμα μας και την υπέροχη αυλή του. Κατηφορίσαμε για τελευταία φορά τα σκαλοπάτια του Ντουμπρόβνικ και μετά από 5 λεπτά ήμασταν στη στάση OD Republike. Λίγο μετά ήρθε το αστικό νούμερο 8 που πηγαίνει στην περιοχή Gruž που βρίσκεται το λιμάνι και ο κεντρικός σταθμός λεωφορείων. Η αναχώρησή μας για το Split ήταν στις 8:00 και η ώρα ήταν λίγο πριν τις 7:30. Ο σταθμός λεωφορείων ήταν σχεδόν έρημος.

Croatia 2020-428.jpg


Croatia 2020-432.jpg


Τα εισιτήρια τα έκλεισα λίγες μέρες πριν από εδώ https://www.buscroatia.com/ κι εδώ https://getbybus.com/en/ Η διαδρομή Ντουμπρόβνικ – Σπλιτ κόστισε 131 HRK (17€) το άτομο με την εταιρεία ARRIVA – AUTOTRANS και η προγραμματισμένη διάρκεια της διαδρομής ήταν 4 ώρες και 20 λεπτά. Οι λίγοι επιβάτες φορέσαμε τις μάσκες μας και το λεωφορείο ξεκίνησε στην ώρα του.

Περάσαμε την καλωδιωτή γέφυρα Franjo Tuđman που είναι τμήμα της εθνικής οδού D8, που περνάει πάνω από το λιμάνι και αφήσαμε πίσω μας το Ντουμπρόβνικ.
00053.MTS_000003840.png


Μετά από περίπου 50 λεπτά φτάσαμε στα σύνορα με τη Βοσνία Ερζεγοβίνη στη Διασυνοριακή διέλευση Neum II. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε καν να κατέβουμε από το λεωφορείο γιατί ανέβηκε ο αστυνόμος να πάρει τις ταυτότητες μας. Δεν είχε ιδιαίτερη κίνηση και η αναμονή κράτησε γύρω στα 25 λεπτά. Ο οδηγός μας μοίρασε τις ταυτότητες μας και αναχωρήσαμε. Περάσαμε από το Neum, την μόνη πόλη της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης, με πρόσβαση στην Αδριατική Θάλασσα μια πόλη με αρκετά αναπτυγμένες τουριστικές υποδομές και φυσικά με τιμές πολύ πιο χαμηλές σε σχέση με αυτές της γειτονικής Κροατίας. Το πέρασμα μέσα στη Βοσνία είναι μικρό και διήρκησε μόλις 20 λεπτά. Στα σύνορα και πάλι ο αστυνομικός πήρε τις ταυτότητες μας να καταχωρήσει τα στοιχεία και τις παρέδωσε λίγη ώρα μετά στον οδηγό. Δεν μας ζήτησαν καμία έξτρα διατύπωση ή έγγραφο για τον covid , κι έτσι ξεμπερδέψαμε γρήγορα. Η συνολική καθυστέρηση στα σύνορα ήταν περίπου 40 λεπτά, και μπαίνουμε ξανά στο κροατικό έδαφος μια και καλή!

Croatia 2020-433.jpg


Η διαδρομή στο μεγαλύτερο μέρος της ήταν δίπλα στη θάλασσα και δεν ήταν καθόλου βαρετή. Περάσαμε από διάφορες μικρές όμορφες πόλεις όπως τις τουριστικές Makarska και Omiš, είδαμε από ψηλά πολλές παραλίες με λουόμενους, τα μεγάλα νησιά της Δαλματίας και η ώρα πέρασε σχετικά εύκολα. 5 ώρες μετά φτάσαμε επιτέλους στον κεντρικό σταθμό του Σπλιτ. Την απόσταση από τον σταθμό λεωφορείων που είναι στο λιμάνι, μέχρι το κατάλυμα μας την είχα υπολογίσει στα 18 λεπτά με τα πόδια. Από την πρώτη στιγμή νοιώσαμε πολύ οικεία με την πόλη του Σπλιτ η οποία μας φάνηκε πιο γήινη! Ίσως γιατί είναι η συμπρωτεύουσα της Κροατίας, ίσως γιατί έχει μια μεγάλη παραλιακή και αμέσως μας θύμισε κάπως τη Θεσσαλονίκη! Η αύρα της πόλης ήταν τελείως διαφορετική με αυτή του Ντουμπρόβνικ και το σκηνικό τελείως διαφορετικό.

Το κατάλυμα μας αν και είναι πολύ κοντά στην παλιά πόλη και στην πολύβουη παραλιακή, βρίσκεται στην ήσυχη μεσαιωνική γειτονιά Veli Varos, σε ένα ήσυχο στενό στην οδό Vinka Milića 18. To Apartments Magdalena https://www.booking.com/hotel/hr/magdalena-apartments.el.html?aid=304142;label=postbooking_confemail;dist=0&keep_landing=1&sb_price_type=total&type=total& το είχα κλείσει από την booking με συνολική τιμή για τρεις διανυκτερεύσεις 127€ ή μάλλον 117€ γιατί είχα 10 ευρώ επιβράβευση από την booking ;) ! Η είσοδος στο κτίριο δεν μας γέμισε το μάτι και για άλλη μια φορά δεν γλιτώσαμε από τα σκαλοπάτια αφού το δωμάτιο μας ήταν στη σοφίτα και το κλειδί ήταν σε ένα φάκελο έξω από την πόρτα με το επίθετό μου. Η μεγάλη σοφίτα μας ήταν εξαιρετική και όλα μέσα ήταν καινούρια, ενώ από το παράθυρό της είχαμε άπλετη θέα στις στέγες του Σπλιτ.

Croatia 2020-434.jpg


Croatia 2020-436.jpg


Croatia 2020-437.jpg


Πήραμε τηλέφωνο τον ιδιοκτήτη από τη συσκευή που μας είχε αφήσει στο δωμάτιο για τοπικές κλήσεις και 5 λεπτά μετά ήρθε. Μας παρουσίασε το δωμάτιο, μας έδωσε κάποιες πληροφορίες, συμπληρώσαμε μια φόρμα με τα στοιχεία μας και έφυγε. Ήμασταν πανέτοιμοι για την πρώτη εξόρμηση μας στο Σπλιτ. Ο καιρός δεν φαινόταν ιδιαίτερα φιλικός μιας και είχε βαριά συννεφιά και η πρόγνωση έλεγε καταιγίδες ανά διαστήματα! Δεν θα τ’αντέξω!

Croatia 2020-441.jpg


Μπορεί η αριστοκρατική παραλιακή Riva να μας φώναζε να τη σεργιανίσουμε, όμως δεν θα μπορούσαμε να μη ξεκινήσουμε τη γνωριμία μας με το Split από το Παλάτι του Διοκλητιανού. Η πόλη του Σπλιτ μπορεί να ιδρύθηκε αρχαιότερα ως Ελληνική αποικία με την ονομασία Ασπάλαθος, όμως η αρχή του Σπλιτ συνδέεται κυρίως με την κατασκευή του Παλατιού του Διοκλητιανού όταν μπήκε δυναμικά στο προσκήνιο της ιστορίας. Οι εργασίες για το πελώριο ανάκτορο άρχισαν το 293 ενόψει της απόσυρσής του Ρωμαίου αυτοκράτορα από την πολιτική. Το ανάκτορο τέλειωσε το 305, και ο ιδιοκτήτης του ήταν ο πρώτος Ρωμαίος Αυτοκράτορας που οικειοθελώς εγκατέλειψε το αξίωμά του. Ο Διοκλητιανός που ήθελε να περάσει άνετα και ωραία τα γεράματά του μάλλον είχε ένστικτο διότι είναι ο μόνος αυτοκράτορας που πέθανε από φυσικά αίτια! Με το πέρασμα των χρόνων γύρω από το πλουσιότατο ανάκτορο εγκαταστάθηκαν άνθρωποι από γειτονικές περιοχές και έτσι σχηματίστηκε η πόλη του Σπλιτ στο κέντρο της οποίας υπάρχουν τμήματα του παλατιού που έχουν διασωθεί μέχρι τις μέρες μας. Ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα απομεινάρια ρωμαϊκού παλατιού στον κόσμο, κατέχει εξαιρετική θέση στη μεσογειακή, ευρωπαϊκή και παγκόσμια κληρονομιά.



Κι εκεί που ήμασταν πάνω στη Riva, από την Μπρούτζινη Πύλη ή νότια πύλη, μπήκαμε στα άδυτα του ατμοσφαιρικού παλατιού, και στην απίστευτη παλιά πόλη του Σπλιτ. Ξαφνικά βρεθήκαμε στο ημίφως, σε έναν εντυπωσιακό λαβύρινθο από στοές και μαγαζάκια που πουλάνε σουβενίρ και χειροτεχνήματα. Κάτω από τα αυτοκρατορικά διαμερίσματα, τα κελάρια στο νότιο άκρο του παλατιού, είναι ένα σύνολο από υπόγειες αίθουσες που αντιπροσωπεύουν ένα από τα καλύτερα διατηρημένα αρχαία συγκροτήματα του είδους τους στον κόσμο.

Croatia 2020-511.jpg


Croatia 2020-513.jpg


Ανεβήκαμε τα σκαλάκια, και από το ημίφως βρεθήκαμε στο φως! Στο περιστύλιο, τη μεγαλοπρεπή αυτοκρατορική κεντρική αυλή του παλατιού, όπου ο Διοκλητιανός δεχόταν τους προσκεκλημένους του. Μια μεγαλειώδης πλατεία με μια σειρά από κορινθιακούς κίονες που περιβάλλουν την περίμετρο της αυλής. Το Παλάτι ήταν διακοσμημένο με πολλές σφίγγες από γρανίτη 3500 ετών, όμως μόνο μια έχει απομείνει στο περιστύλιο που διατηρεί ακόμη το κεφάλι της - τις υπόλοιπες τις αποκεφάλισαν οι χριστιανοί όταν πήραν το πάνω χέρι! Στο περιστύλιο που είναι το επίκεντρο της παλιάς πόλης, είχαν συγκεντρωθεί οι περισσότεροι επισκέπτες όπου πολλοί από αυτούς φωτογραφίζονταν με δύο φρουρούς που ήταν ντυμένοι Ρωμαίοι στρατιώτες ενώ άλλοι ξεκουράζονταν στα σκαλιά του διάσημου Cafe Luxor.

Croatia 2020-515.jpg


Croatia 2020-497.jpg


Η Ροτόντα με την τρύπα στην κορυφή, ήταν ο προθάλαμος στο Παλάτι του Διοκλητιανού. Χτίστηκε στις αρχές του 4ου αιώνα, ως το πρώτο τμήμα του αυτοκρατορικού διαδρόμου που οδηγούσε από το Περιστύλιο στα αυτοκρατορικά διαμερίσματα του παλατιού.

Croatia 2020-516.jpg


Στα δεξιά του περιστυλίου υψώνεται ο καθεδρικός ναός του Αγίου Δομνίου. Ο καθεδρικός ναός του Σπλιτ είναι το σημαντικότερο οικοδόμημα σε ολόκληρο το Παλάτι και θεωρείται ο παλαιότερος καθολικός καθεδρικός ναός στον κόσμο που παραμένει σε χρήση στην αρχική του δομή, χωρίς να έχει υποστεί σχεδόν καμία ανακαίνιση (αν και το καμπαναριό χρονολογείται από τον 12ο αιώνα). Ο καθεδρικός ναός του Αγίου Δόμνιου, που χτίστηκε το 305 μ.Χ. ως Μαυσωλείο του Διοκλητιανού, είναι η δεύτερη παλαιότερη κατασκευή που χρησιμοποιείται από οποιονδήποτε Χριστιανικό Καθεδρικό Ναό!

Croatia 2020-495.jpg


Croatia 2020-503.jpg


Αν και τα σχόλια που διάβασα στο ίντερνετ ήταν αποθαρρυντικά για την ανάβαση στο καμπαναριό, αφού τα περισσότερα τόνιζαν πως είναι δύσκολη και τα 185 σκαλιά απότομα, είπα να το τολμήσω και να μη χάσω την πανοραμική θέα του Σπλιτ. Ο Rose δεν με ακολούθησε και την άραξε στα σκαλιά του Cafe Luxor να πιεί μια μπύρα! Από το εκδοτήριο πήρα μεμονωμένο εισιτήριο μόνο για το καμπαναριό με τιμή 30 kuna (€ 4), όμως υπάρχουν και εισιτήρια combi για διάφορα μέρη του παλατιού όπως τα κελάρια. Τα πρώτα μαρμάρινα σκαλιά πράγματι ήταν λίγο απότομα και κάπως κλειστοφοβικά, στη συνέχεια όμως οι εξωτερικές σκάλες είναι σύγχρονες σιδερένιες που ακόμα κι εγώ ο υψοφοβικός δεν ένοιωσα καμία ανασφάλεια και τις ανέβηκα πολύ εύκολα.

Από την κορυφή του καμπαναριού στα 60 μέτρα, αντίκρισα μια πανέμορφη θέα σε ολόκληρη τη πόλη, το λιμάνι και τη θάλασσα, αλλά και το πάρκο στο λόφο Marjan. Στην κορυφή υπήρχε κινητικότητα από επισκέπτες αλλά είχε αρκετό χώρο και δεν υπήρχε συνωστισμός. Ο καιρός συνέχιζε συννεφιασμένος αλλά ευτυχώς δεν είχε ρίξει ούτε ψιχάλα!

Croatia 2020-534.jpg


Croatia 2020-536.jpg


Croatia 2020-537.jpg


Croatia 2020-543.jpg


Croatia 2020-544.jpg


Όταν κατέβηκα βρήκα αραχτό τον Rose να απολαμβάνει λάιβ μουσική από έναν φοιτητή που τραγουδούσε με την κιθάρα του σε μια γωνιά του περιστυλίου. Κάθισα κι εγώ στα σκαλιά του Cafe Luxor για μια δροσιστική λεμονάδα να ξεκουραστώ και να πάρω δυνάμεις για τη συνέχεια.

00013 (3).MTS_000008520.png


Η αυλή του περιστυλίου συνορεύει με την Poljana kraljice Jelene...
...που οδηγεί στην Ασημένια Πύλη ή Ανατολική πύλη του παλατιού
Croatia 2020-501.jpg


Croatia 2020-505.jpg


Έξω από την ασημένια πύλη απλώνεται η υπαίθρια αγορά ακριβώς δίπλα στα τείχη
Croatia 2020-508.jpg


Πίσω από τον καθεδρικό ναό, βρίσκεται μια ήσυχη πλατεία ανάμεσα σε παλιά σπίτια με ερείπια του παλατιού όπως το Triclinium, μια ενδιαφέρουσα οκταγωνική αίθουσα που πιστεύεται ότι στο παρελθόν ήταν η αυτοκρατορική τραπεζαρία. Η περιήγηση ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και μας πρόσφερε ηρεμία αν και βρίσκεται πολύ κοντά στο πολύβουο περιστύλιο.

Croatia 2020-518.jpg


Croatia 2020-521.jpg


Croatia 2020-522.jpg


Croatia 2020-525.jpg


Croatia 2020-530.jpg


Croatia 2020-526.jpg


Δυτικά του Περιστυλίου, βρίσκεται χωμένος ο Ναός του Δία δίπλα στον στενότερο δρόμο του Σπλιτ που ονομάζεται, Pusti me da prodjem (Επιτρέψτε μου να περάσω)! Ο ναός χτίστηκε γύρω στον 3ο αι. και θεωρείται ένας από τους καλύτερα διατηρημένους ρωμαϊκούς ναούς στον κόσμο. Μετά την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, κατά τα τέλη της Αρχαιότητας και του Μεσαίωνα, ο Ναός μετατράπηκε σε βαπτιστήριο αφιερωμένο στον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την προσθήκη µιας μεγάλης πηγής ως κολυμβήθρα, στην οποία οι επισκέπτες κάνουν µια ευχή πετώντας μέσα στο νερό της ένα κέρμα. Εμείς είδαμε τον ναό μόνο εξωτερικά και συνεχίσαμε στα ενδότερα της παλιάς πόλης.

Croatia 2020-486.jpg


Croatia 2020-492.jpg


Η παλιά πόλη του Σπλιτ ξεχωρίζει ανάμεσα στις αμέτρητες παλιές πόλεις που έχουμε επισκεφτεί, και την κατατάσσω στην πιο ιδιαίτερη και σε μια από τις πιο εντυπωσιακές. Όλα αυτά τα επιβλητικά αριστουργήματα της ρωμαϊκής εποχής, οι γοητευτικές γωνιές, τα μικροσκοπικά στενάκια, οι στοές και τα σκαλάκια συνθέτουν μια ιδιαίτερα ατμοσφαιρική παλιά πόλη που μας είχε ενθουσιάσει. Πανέμορφο και φωτογενές το Ντουμπρόβνικ αλλά το Σπλιτ σίγουρα μας είχε κερδίσει. Αν το Ντουμπρόβνικ είναι το μαργαριτάρι των Δαλματικών ακτών, τότε το Σπλιτ είναι το στέμμα του!

Croatia 2020-550.jpg


Croatia 2020-552.jpg


Croatia 2020-554.jpg


Croatia 2020-558.jpg


Η χρυσή πύλη ή βόρεια πύλη
Croatia 2020-561.jpg


Έξω από τη χρυσή πύλη είναι το τεράστιο άγαλμα του επισκόπου Grgur Ninski. Το τρίψιμο των δακτύλων του αγάλματος λέγεται ότι φέρνει τύχη… όχι εμείς δεν του τα τρίψαμε!
Croatia 2020-556.jpg


Από τα πιο γραφικά σημεία στην παλιά πόλη είναι η σιδερένια πύλη ή δυτική πύλη που συνδέει την οδό Ul. Ispod ure με την πλατεία Narodni. Είναι η τέταρτη από τις τέσσερις κύριες ρωμαϊκές πύλες, κι έτσι τις διαβήκαμε όλες!
Croatia 2020-485.jpg


Croatia 2020-481.jpg


Croatia 2020-451.jpg


Η πιο μεγάλη πλατεία στην παλιά πόλη είναι η Narodni trg, η πλατεία του Λαού γνωστή και ως Pjaca. Κατά τη διάρκεια του 13ου αιώνα, η μεσαιωνική πόλη επεκτάθηκε πέρα από το Παλάτι του Διοκλητιανού στα δυτικά, γεγονός που απαιτούσε τη δημιουργία ενός νέου κέντρου της πόλης. Ονομαζόταν Lovre, και ήταν το πρώτο κατοικημένο τμήμα του Σπλιτ έξω από το Παλάτι. Για αιώνες, η Pjaca υπήρξε το κεντρικό μέρος της ζωής στην πόλη, με παλάτια που έχτισαν οι πλούσιοι ευγενείς και με το γοτθικό κτίριο του παλιού δημαρχείου. Το 1821, οι αρχές αποφάσισαν να κατεδαφίσουν ένα μεγάλο μέρος των γοτθικών κτιρίων του 15ου αιώνα, κάνοντας την πλατεία ‘’πιο ευάερη’’, όμως έχασε πολλά πολύτιμα κτίρια. Ωστόσο, τουλάχιστον το παλιό Δημαρχείο έχει διατηρηθεί, όμως εμείς δεν το είδαμε γιατί ήταν καλυμμένο με άθλιες σκαλωσιές. Το Ρολόι της Πόλης βρίσκεται στην κορυφή ενός πύργου που καταλήγει σε ένα γοτθικό καµπαναριό του 15ο αιώνα.

Croatia 2020-453.jpg


Croatia 2020-452.jpg


Croatia 2020-454.jpg


Στην πλατεία βρίσκονται αρκετά καλά ξενοδοχεία, το παλαιότερο βιβλιοπωλείο στο Σπλιτ που άνοιξε το 1861, καταστήματα, καφέ και εστιατόρια, και μια εξαιρετική Pekara δηλαδή φούρνος από τον οποίο πήραμε μια ποικιλία από τα γνωστά πεντανόστιμα βαλκανικά μπουρέκια που έχουμε τιμήσει και στις άλλες βαλκανικές χώρες και είναι μια πρώτης τάξεως πάμφθηνη λύση να ικανοποιήσουμε την πείνα μας. Σε ένα στενό στην Domaldova ul. ανακαλύψαμε την μικρή Gelateria Emiliana από την οποία πήραμε ένα παγωτό Αμαρέτο, όνειρο!

Croatia 2020-474.jpg


Ακριβώς δίπλα, η Εκκλησία του Αγίου Πνεύματος / Crkva sv. Duha
Croatia 2020-472.jpg


Ένα από τα πιο όμορφα σημεία της παλιάς πόλης, είναι η πλατεία Trg Braće Radić που είναι πιο γνωστή με την ανεπίσημη ονομασία της Voćni trg (Πλατεία φρούτων) που πήρε το όνομά της από το γεγονός ότι κάποτε ήταν το μέρος μιας πολυσύχναστης και πολύχρωμης αγοράς όπου γυναίκες από τα γύρω χωριά ερχόντουσαν για να πουλήσουν τα φρούτα τους. Πρωταγωνιστής στην ατμοσφαιρική πλατεία είναι ο οκταγωνικός Ενετικός Πύργος, το κατάλοιπο ενός πρώην φρουρίου, που χτίστηκε τον 15ο αιώνα για να υπερασπιστεί την τότε μικρή πόλη.

Croatia 2020-569.jpg


Croatia 2020-448.jpg


Croatia 2020-456.jpg


Croatia 2020-457.jpg


Croatia 2020-460.jpg


Ακριβώς δίπλα από την πλατεία φρούτων από ένα στενό πέρασμα,
μια μικρή πλατεία στην οδό Mihovilova širina
Croatia 2020-450.jpg


Croatia 2020-449.jpg


Η Marmontova ulica είναι από τους πιο ζωντανούς δρόμους του Σπλιτ. Κατά μήκος της υπάρχουν πολλά καταστήματα και πολλά δημοφιλή καφέ και εστιατόρια, μια μικρή αγορά ψαριών, κτίρια Art Nouveau, εκθεσιακοί χώροι, ο πρώτος κινηματογράφος στο Σπλιτ, και στο τέλος του δρόμου το Εθνικό θέατρο και η εκκλησία της Παναγίας της Υγείας.

Croatia 2020-463.jpg


Croatia 2020-466.jpg


Croatia 2020-469.jpg


Croatia 2020-470.jpg


Croatia 2020-471.jpg


Η Marmontova ulica μέσω μιας καμάρας, συνορεύει με την Trg Republike. Η Πλατεία Δημοκρατίας, είναι μια μεγάλη ανοιχτή πλατεία με θέα τη θάλασσα, χτισμένη τον 19ο αιώνα σε ένα ιδιαίτερο βενετσιάνικο στιλ με μια περίτεχνη κόκκινη νεοαναγεννησιακή δομή. Γι’αυτό οι ντόπιοι ονομάζουν την πλατεία Prururative και σπάνια με το πραγματικό της όνομα. Είναι ακόμα μια δημοφιλής πλατεία για φαγητό ή καφέ αν και τη βρήκα αρκετά υποτονική και άδεια σε σχέση με τις υπόλοιπες πλατείες στην ζωντανή παλιά πόλη.

Croatia 2020-465.jpg


Croatia 2020-438.jpg


Από την πλατεία βγήκαμε στην Riva. Μετά από μια ωραία γερή δόση ιστορίας μέσα στο παλάτι του Διοκλητιανού και την παλιά πόλη είχε έρθει η ώρα να περπατήσουμε, να αφουγκραστούμε, να απολαύσουμε την κοσμοπολίτικη, φινετσάτη, πολύβουη παραλιακή του Σπλιτ!
 
Last edited:

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.518
Ονειρεμένο Ταξίδι
Road trip B. Αμερική
Πανέμορφο και το Σπλιτ Γιάννη, δεν είχα ιδέα. Όντως πολύ ιδιαίτερη η Παλιά Πόλη του.
Να σχολιάσω και κάτι ακόμα. Αυτό που ορισμένοι βαριούνται να ανέβουν 100, 200, 1000 σκαλιά βρε αδερφέ, σιγά το πράγμα, για να θαυμάσουν τη θέα (που ίσως δεν ξαναδούν ποτέ στη ζωή τους) και προτιμούν να κάθονται κάτω και να περιμένουν δε θα το καταλάβω ποτέ! Έχω κι εγώ στο μυαλό μου μια ψυχή του ίδιου σιναφιού! Μόνο εμείς είμαστε πανοραμο-λάγνοι; Τι να πω!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Πανέμορφο και το Σπλιτ Γιάννη, δεν είχα ιδέα. Όντως πολύ ιδιαίτερη η Παλιά Πόλη του.
Να σχολιάσω και κάτι ακόμα. Αυτό που ορισμένοι βαριούνται να ανέβουν 100, 200, 1000 σκαλιά βρε αδερφέ, σιγά το πράγμα, για να θαυμάσουν τη θέα (που ίσως δεν ξαναδούν ποτέ στη ζωή τους) και προτιμούν να κάθονται κάτω και να περιμένουν δε θα το καταλάβω ποτέ! Έχω κι εγώ στο μυαλό μου μια ψυχή του ίδιου σιναφιού! Μόνο εμείς είμαστε πανοραμο-λάγνοι; Τι να πω!
Δεν έχω ιδέα σε ποιόν αναφέρεσαι :haha: Κοίτα ότι είμαστε πανοραμολάγνοι είναι γεγονός και δεν μπορούν κάποιοι να μας καταλάβουν εύκολα. Όντως τι 100 τι 200 τι 1000 σκαλοπάτια χαχαχαα
Ας κάθονται κάτω, κι ας απολαμβάνουμε εμείς μόνοι μας τη θέα. Αυτοί χάνουν!

Ναι Γιώργο το Σπλιτ δεν είναι ακόμα μια παλιά μεσαιωνική πόλη που τη χωρίζει στη μέση ένα ποτάμι :D Τα άριστα διατηρημένα απομεινάρια της ρωμαίικής εποχής την κάνουν να διαφέρει σε ολόκληρη την Κροατία και όχι μόνο. Δεν θα πω πως είναι ομορφότερη πόλη από το Ντουμπρόβνικ αλλά την ένοιωσα πιο οικεία και επειδή μείναμε 3 μέρες σίγουρα την αγάπησα περισσότερο.
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
9.552
Likes
12.363
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ν. Αμερική
Croatia 2020-492.jpg


Η παλιά πόλη του Σπλιτ ξεχωρίζει ανάμεσα στις αμέτρητες παλιές πόλεις που έχουμε επισκεφτεί, και την κατατάσσω στην πιο ιδιαίτερη και σε μια από τις πιο εντυπωσιακές. Όλα αυτά τα επιβλητικά αριστουργήματα της ρωμαϊκής εποχής, οι γοητευτικές γωνιές, τα μικροσκοπικά στενάκια, οι στοές και τα σκαλάκια συνθέτουν μια ιδιαίτερα ατμοσφαιρική παλιά πόλη που μας είχε ενθουσιάσει. Πανέμορφο και φωτογενές το Ντουμπρόβνικ αλλά το Σπλιτ σίγουρα μας είχε κερδίσει. Αν το Ντουμπρόβνικ είναι το μαργαριτάρι των Δαλματικών ακτών, τότε το Σπλιτ είναι το στέμμα του!
Πόσο συμφωνώ! Δεν ξέρω για μαργαριτάρια και στέμματα :bleh: αλλά είχα εξασιαστεί από το Σπλιτ, αν σκεφτείς κιόλας ότι μέναμε στο κτίριο δεξιά στη φωτογραφία🤗. Καταλαβαίνεις γιατί τα άπειρα σκαλιά στο Ντουμπρόβνικ μου είχαν κακοφανεί πολύ.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.500
Likes
7.691
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νιγηρας-Μαλι
Ευχαριστούμε γιαυτη τη ωραία περιγραφή
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Πόσο συμφωνώ! Δεν ξέρω για μαργαριτάρια και στέμματα :bleh: αλλά είχα εξασιαστεί από το Σπλιτ, αν σκεφτείς κιόλας ότι μέναμε στο κτίριο δεξιά στη φωτογραφία🤗. Καταλαβαίνεις γιατί τα άπειρα σκαλιά στο Ντουμπρόβνικ μου είχαν κακοφανεί πολύ.
Σοβαρά; Δίπλα στο ναό και πίσω από το περιστύλιο; Ε λογικό να εξτασιαστεις! Ότι και να λες εγώ μια κορώνα θα τη δώσω στο Σπλιτ :p

Ευχαριστούμε γιαυτη τη ωραία περιγραφή
Ευχαριστώ 😊
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Σπλιτ: Παραλιακή Riva και λόφος Marjan!

Η Riva μπορεί να μας έκανε να νοιώσουμε οικεία και να μας θύμισε λιγάκι Θεσσαλονίκη, αλλά σίγουρα η παραλιακή του Σπλιτ διαφέρει από αυτή της Θεσσαλονίκης. Είναι πλακόστρωτη, πεζοδρομημένη χωρίς διέλευση αυτοκινήτων, με πολλούς φοίνικες κατά μήκος της. Η Ρίβα είναι γεμάτη από καφέ, μπαρ και εστιατόρια, πάγκους με σουβενιρ αλλά και τοπικά προιόντα και μπροστά στη θάλασσα έχει σκαλιά και παγκάκια ανάμεσα στους φοίνικες. Σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά κτίρια και το νότιο τμήμα του παλατιού του Διοκλητιανού πάνω στη Ρίβα, είναι πραγματικά ο πιο ωραίος και δημοφιλής δημόσιος χώρος στο Σπλιτ.

Croatia 2020-570.jpg


Croatia 2020-571.jpg


Croatia 2020-574.jpg


Croatia 2020-577.jpg


Αυτό που μου άρεσε περισσότερο στη Riva, είναι που αισθανθήκαμε την ανεμελιά των διακοπών, του καλοκαιριού και της κανονικότητας! Ωραίος κόσμος, ντόπιοι αλλά και πολλοί τουρίστες που απολάμβαναν την υπέροχη ατμόσφαιρα της παραλιακής και που κανένας ακατανόμαστος δεν ήταν ικανός να χαλάσει τη διάθεση σε κανέναν! Βασικά νομίζω πως ο ακατανόμαστος δεν απασχολούσε κανέναν. Άλλωστε αυτό είναι οι διακοπές… απόδραση από την καθημερινότητα και τον παραλογισμό που ζούμε όλοι εδώ και μήνες! Η Κροατία ήταν το απόλυτο γιατρικό!

Croatia 2020-579.jpg


Croatia 2020-582.jpg


Croatia 2020-583.jpg


Πλατεία dr. Franje Tuđmana με την εκκλησία και το μοναστήρι του Αγίου Φραν
Croatia 2020-586.jpg


Μετά το τέλος της Riva, από την πλατεία dr. Franje Tuđmana η παραλιακή συνεχίζεται στην οδό Trumbićeva obala. Περπατήσαμε μέχρι το μικρό λιμανάκι Matejuška με τις δεκάδες μικρές βάρκες που έχει θέα την Riva από τη θάλασσα. Η Matejuška είναι κι αυτή ένα δημοφιλές μέρος στο Σπλιτ για περατζάδα αλλά και με αρκετά εστιατόρια και ταβέρνες.

Croatia 2020-587.jpg


Croatia 2020-588.jpg


Croatia 2020-589.jpg


Επειδή μας έλειψαν τα σκαλιά του Ντουμπρόβνικ, είπαμε να ανέβουμε στον μοναδικό λόφο του Σπλιτ, στο λόφο Marjan. Μη φανταστείτε καμιά τρελή δύσκολη ανάβαση. Άλλωστε μετά το Ντουμπρόβνικ, όλα μας φαίνονταν παιχνιδάκι! Ανεβήκαμε τα σκαλιά που οδηγούν στο πιο ωραίο viewpoint του Σπλιτ.

Croatia 2020-591.jpg


Οι σκάλες μας οδήγησαν στο διάσημο μπαλκόνι Prva Vidilica Na Marjanu στην αρχή του τεράστιου Park Šuma Marjan. Όπως ήταν φυσικό είχε πολλούς επισκέπτες που ήρθαν να δουν την πανοραμική θέα του Σπλιτ αλλά και στο καφέ-εστιατόριο "Vidilica" που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο μπαλκόνι. Καθίσαμε αρκετή ώρα μέχρι να σουρουπώσει. Την αράξαμε στο παγκάκι και παρατηρούσαμε τους ανθρώπους που περίμεναν μέχρι να έρθει η σειρά τους να στηθούν και να βγουν φωτογραφίες. Μετά από αρκετά λεπτά βρήκαμε τη σωστή στιγμή χωρίς πολύ κόσμο, ώστε να φωτογραφίσουμε και να φωτογραφηθούμε κι εμείς! Η όμορφη θέα προς την πόλη και προς το λιμάνι του Σπλιτ μας συντρόφευσε μέχρι να σουρουπώσει.

Croatia 2020-608.jpg


Croatia 2020-597.jpg


Croatia 2020-602.jpg


Croatia 2020-606.jpg


Croatia 2020-609.jpg


Croatia 2020-610.jpg


Όταν πια είχε σουρουπώσει κατηφορίσαμε από το λόφο και επιστρέψαμε στο μικρό λιμάνι Matejuška και στην παραλιακή. Καθώς βράδιαζε και η πόλη άναβε τα φώτα της, ήταν έρωτας!

Croatia 2020-612.jpg


Croatia 2020-614.jpg


Η Riva είχε έντονη ζωντάνια ενώ μουσικές ακούγονταν από παντού. Κόσμος είχε γεμίσει τα μπαρ πάνω στην παραλία, σεργιάνιζε κατά μήκος της και πολλοί την είχα αράξει στα σκαλιά και στα παγκάκια μπροστά στη θάλασσα.

Croatia 2020-617.jpg


Croatia 2020-618.jpg


Croatia 2020-620.jpg


Croatia 2020-622.jpg


Όμως όλη η μαγεία κρύβονταν εντός των τειχών, στην παλιά πόλη. Καθώς είχε πέσει η νύχτα, τα μεγαλοπρεπή ρωμαϊκά αριστουργήματα του παλατιού, οι ατμοσφαιρικές πλατείες και τα μικροσκοπικά καλντερίμια δημιούργησαν μια μοναδική μυστήρια ατμόσφαιρα που όμοια της δεν είχα ξαναδεί. Αυτό που μας ενθουσίασε εκτός από την πανέμορφη παλιά πόλη, ήταν η θετική ενέργεια που ήταν διάχυτη παντού, από τον κόσμο που είχε γεμίσει τα μαγαζιά και σουλάτσαρε στα στενά και τις πλατείες, και από τα live που έδιναν καλλιτέχνες σε κάθε γοητευτική γωνιά της παλιάς πόλης. Οι μουσικές, η χαρούμενη διάθεση, η επιβλητική ρωμαϊκή πόλη κάνουν το Σπλιτ την πιο σύνθετη, όμορφη και ζωντανή πόλη της Δαλματίας. Ήταν από τις στιγμές ταξιδιού που είπαμε, πόσο καλά πράξαμε που ταξιδέψαμε στην Κροατία ειδικά φέτος, και δεν μας σταμάτησε τίποτα!

Croatia 2020-623.jpg


Croatia 2020-624.jpg


Croatia 2020-630.jpg


Croatia 2020-626.jpg


Croatia 2020-625.jpg


Όμως βαλκάνια χωρίς τσεβάπι δεν γίνεται! Ανάμεσα στα βόρεια τείχη της παλιά πόλης και τον μεγάλο πεζόδρομο της Marmontova ulica, στην οδό Ul. kralja Tomislava βρήκαμε ένα μικρό μαγαζάκι το ‘’Fontana’’, που σπεσιαλιτέ του είναι το ξακουστό cevapi, που θεωρείται εθνικό πιάτο της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, της Κροατίας και των άλλων χωρών της πρώην Γιουγκοσλαβίας αλλά και της Αλβανίας. Μετά από μικρή αναμονή, ο ευγενέστατος σερβιτόρος μας βρήκε τραπέζι ακριβώς δίπλα σε μια φασαριόζικη χαρούμενη παρέα νεαρών Γάλλων. Απολαύσαμε το τσεβάπι μας, μερίδα με 10 μικρά σουτζουκάκια με συνοδεία μιας αφράτης πίτας και με κόστος μόλις 48kn δηλαδή περίπου 6,5€.

Croatia 2020-628.jpg


Στη συνέχεια απολαύσαμε λαιβ μουσική στην πλατεία του περιστυλίου στο Cafe Luxor. Μαγική ατμόσφαιρα σε ένα εκπληκτικό σκηνικό σαν από ταινία!

Croatia 2020-634.jpg


Croatia 2020-638.jpg


Croatia 2020-636.jpg


Croatia 2020-637.jpg


Η μέρα ήταν μαραθώνια αλλά τέλεια! Είχαμε ανάγκη την ξεκούραση όμως η ατμόσφαιρα του Σπλιτ το βράδυ ήταν τόσο ωραία που δεν μπορούσαμε να το αποχωριστούμε! Περάσαμε ξανά από την πολύβουη παραλιακή, και γίναμε ένα με τον κόσμο! Το Σπλιτ είναι η απόλυτη πόλη του καλοκαιριού και των διακοπών!

Marmontova ulica
Croatia 2020-639.jpg


Riva
Croatia 2020-640.jpg


Πλατεία dr. Franje Tuđmana
Croatia 2020-641.jpg


Trg Republike / Πλατεία Δημοκρατίας
Croatia 2020-642.jpg


Aποσυρθήκαμε στην ήσυχη γειτονιά μας και στο κατάλυμά μας...
ρίχνοντας μια ακόμα ματιά από τη σοφίτα μας στο υπέροχο Σπλιτ!
Croatia 2020-643.jpg
 
Last edited:

Smaragda53

Member
Μηνύματα
985
Likes
2.068
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ονειρεμένο Ταξίδι
Πολυνησία
Τι υπέροχο το Σπλιτ! Μπράβο παιδιά! Να μια μικρή χαριτωμένη πληροφορία για την ιστορία σου: Η ΄Αγκαθα Κρίστι, στο δεύτερο γάμο της το 1932 με τον αρχαιολόγο Μαξ Μαλλόουαν, πέρασε το μήνα του μέλιτος στη Βενετία, στο Σπλιτ (όπου αναφέρει το άγαλμα του επισκόπου και το καταπληκτικό φαγητό) και μετά στην Ελλάδα (Ναύπλιο, Ολυμπία, Ανδρίτσαινα, Βάσσες, Δελφοί, Αθήνα).
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.500
Likes
7.691
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νιγηρας-Μαλι
Τι υπέροχο το Σπλιτ! Μπράβο παιδιά! Να μια μικρή χαριτωμένη πληροφορία για την ιστορία σου: Η ΄Αγκαθα Κρίστι, στο δεύτερο γάμο της το 1932 με τον αρχαιολόγο Μαξ Μαλλόουαν, πέρασε το μήνα του μέλιτος στη Βενετία, στο Σπλιτ (όπου αναφέρει το άγαλμα του επισκόπου και το καταπληκτικό φαγητό) και μετά στην Ελλάδα (Ναύπλιο, Ολυμπία, Ανδρίτσαινα, Βάσσες, Δελφοί, Αθήνα).
Ολα αυτα σε ενα μηνα??? χρονο μελιτος μαλλον εκανε η Αγκαθα!!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.112
Μηνύματα
880.674
Μέλη
38.838
Νεότερο μέλος
Crimson_gr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom