#icantbreathe

paefstra

Member
Μηνύματα
13.004
Likes
40.908
Ο Μαρξισμος δεν εχει καμια σχεση. Δεν καταφερεται κατα ανθρωπων αλλα κατα των ταξεων. Ο ιδιος ο Μαρξ αλλα και ο Ενγκελς ανηκαν σε ανωτερες ταξεις της κοινωνιας. Κατα την αποψη σου δεν θα επρεπε να μιλουν. Κι οταν μιλησαν για παλη των ταξεων δεν εννοουσαν μονο των οικονομικων ταξεων. Για παραδειγμα ο Ενγκελς ειπε:

«Σύμφωνα με τον ιστορικό υλισμό, ο καθοριστικός παράγοντας στην ιστορία είναι σε τελευταία ανάλυση η οικονομία και η παραγωγή… Αν κάποιος από αυτό πει ότι ο παράγοντας της οικονομίας είναι ο μόνος που καθορίζει την ιστορία, τότε θα μετατρέψει την αντίληψη μας σε μια χωρίς νόημα αφηρημένη χαζομάρα…»

Δεν ειναι λοιπον υπευθυνη μονο η οικονομια. Υπαρχουν πολλοι αλλοι παραγοντες που ευθυνονται για την κατασταση.
Η Μαρξιστικη αναλυση των κοινωνικων φαινομενων συνεισφερει παντα στη σφαιρικη θεωρηση τους, ειτε συμφωνει καποιος ειτε διαφωνει, γι αυτο και διδασκεται. Μπορει να απορριφθει, αλλα δεν λογοκρινεται στον Δυτικο Κοσμο.
 
Last edited:

tripakias

Member
Μηνύματα
8.020
Likes
12.105
Επόμενο Ταξίδι
Άγιος Μαυρίκιος
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Η Μαρξιστικη αναλυση των κοινωνικων φαινομενων συνεισφερει παντα στη σφαιρικη θεωρηση τους, ειτε συμφωνει καποιος ειτε διαφωνει, γι αυτο και διδασκεται. Μπορει να απορριφθει, αλλα δεν λογοκρινεται στον Δυτικο Κοσμο.
Αρκει να μην την διαστρεβλωνουμε και αυτην. Τελοσπαντων, αν θες να μιλησεις για Μαρξισμο ανοιξε αλλο θεμα.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.004
Likes
40.908
Αρκει να μην την διαστρεβλωνουμε και αυτην. Τελοσπαντων, αν θες να μιλησεις για Μαρξισμο ανοιξε αλλο θεμα.
Μα γραφω ον τοπικ. Δεν καταλαβαινω με ποια ιδιοτητα αποφασιζεις οτι η Μαρξιστικη αναλυση του κοινωνικου φαινομενου του I cant Breathe δεν σου αρεσει.
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.700
Μα γραφω ον τοπικ. Δεν καταλαβαινω με ποια ιδιοτητα αποφασιζεις οτι η Μαρξιστικη αναλυση του κοινωνικου φαινομενου του I cant Breathe δεν σου αρεσει.
Επιτέλους φύγε και εσύ! να πας σπίτι σου! Έλα ανοίγω θέμα no smells here και θα πάει σφαιράτο!
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.004
Likes
40.908
Ελα Παναγια μου, σε ολο τον Δυτικο Κοσμο θεωρειται μια απο τις οπτικες των κοινωνικων φαινομενων και δεν λειπει απο καμια ιστορια της κοινωνικης αναλυσης, ειτε συμφωνει καποιος ειτε οχι και εδω αν δεν ειναι φιλελε η θεωρηση του ρατσισμου πρεπει να λογοκριθει;
 
Last edited:

Señor_Nada

Member
Μηνύματα
1.538
Likes
8.501
Ταξίδι-Όνειρο
Άβυσσος
Εχω καταλαβει ποιες ειναι οι επιφυλαξεις και οι δικες σου και ορισμενων αλλων. Και δεν εχετε αδικο σε ενα βαθμο.

Ας παρουμε ομως τα πραγματα απο την αρχη. Θα αναφερθω μονο στη φυλετικη διακριση εναντιον των μαυρων.

Η δουλεια καταργηθηκε γιατι καποιοι ανθρωποι στην Ευρωπη κυριως και επειτα στις Βορειες πολιτείες της Αμερικη αρχισαν να διαμαρτυρονται και να πιεζουν τις κυβερνησεις. Οι περισσοτεεροι απο αυτους ηταν ευκαταστατοι και αρκετοι επιφανεις πολιτες της εποχης. Οι μαυροι απο μονοι τους δεν μπορουσαν να κανουν κατι για να αλλαξει η κατασταση, αφου ειχαν λιγοτερα δικαιωματα απο αυτα που εχουν σημερα τα ζωα.

Μετα την καταργηση της δουλειας τα πραγματα δεν ηταν ευκολα για τους μαυρους. Στο μυαλο των περισσοτερων λευκων παρεμεναν "μαιμουδες" και κατωτερα οντα. Ετσι δεν μπορουσαν να βρουν δουλεια και ζουσαν στη φτωχεια. Πολλοι εξ αυτων γυρισαν στα πρωην αφεντικα τους προκειμενου να εχουν μια στεγη και ενα πιατο φαι.

Παραλληλα οι πολιτειες του νοτου με διαφορες πρακτικες στερουσαν στους μαυρους το δικαιωμα ψηφου. Οι νομοι ηταν παντα εναντιον τους και τα δικαιωματα τους ελαχιστα. Ενω η ακροδεξια Κου Κλουξ Κλαν, στην οποια συμμετειχε μεγαλο κομματι του πληθυσμου, θα τους κανει τη ζωη μαρτυριο. Οσπου μια μερα ενας επιφανεις μαυρος ιερεας, ο Μαρτιν Λουθερ Κινγκ θα παρει την κατασταση στα χερια του και θα ξεκινησει τον αγωνα υπερ των δικαιωματων των μαυρων. Στον αγωνα του εκουσια ή ακουσια θα ενταχθουν ανθρωποι ολων των χρωμάτων και των κοινωνικων στρωματων. Το 1964 θα ψηφιστει ο νομος περι πολιτικων δικαιωματων. Τοτε ειναι που ο Μαρτιν Λουθερ Κινγκ θα δηλώσει:

«Τώρα ο αγώνας μας έχει στόχο την γνήσια ισότητα, που σημαίνει την οικονομική ισότητα. Γιατί τώρα ξέρουμε πως δεν είναι αρκετό να επιτρέπεται στους μαύρους να χρησιμοποιούν τα ίδια εστιατόρια με τους λευκούς. Τι αξία έχει για κάποιον να μπορεί να πάει σε ένα εστιατόριο αν δεν έχει χρήματα για να αγοράσει κάτι να φάει ή να πιει εκεί;»

Ακομη και τοτε σε καποιες περιοχες οπως η Σελμα της Αλαμπαμα οι μαυροι παρα το δικαιωμα ψηφου δεν θα ενταχθουν στους εκλογικους καταλογους. Το προσκειμενο στη δεξια Γαλλικο περιοδικο L'Express χαρακτήρισε τη Σελμα ως "το κατ' εξοχήν ρατσιστικό κτήνος, σ' όλη του την αμορφωσιά, σ' όλη του την ανανδρία, σ' όλη του τη βαναυσότητα".

Το 1965 ο Αμερικανος προεδρος Λιντον Τζονσον θα αρχισει συνομιλειες με τον Κινγκ για το δικαιωμα ψηφου των μαυρων βλεποντας τον ως ισοτιμο συνομιλητη.

Με την υποστηριξη του Τζονσον ο Κινγκ θα ειναι κοντα στο πλευρο των μαυρων της Αλαμπαμα. Η αστυνομια της Αλαμπαμα θα συλλαβει τον Κινγκ ο οποιος θα αφεθει ελευθερος επειτα απο αυστηρο διαβημα.
Στις ειρηνικες πορειες απο τη Σελμα στο Μοντγκομερι, ο κυβερνητης της Αλαμπαμα θα αντιδρασει με βια. Αλλα παλι Τζονσον θα ειναι στο πλευρο των διαδηλωτων. Εσπευσμενα θα καταθεσει αντιρατσιστικο νομοσχεδιο προς ψηφιση για τα εκλογικα δικαιωματα των μαυρων. Ενω σε τηλεοπτικο του διαγγελμα θα πει με αυστηρο τονο : "Η πλήρης δύναμη της ομοσπονδιακής κυβέρνησης είναι έτοιμη να κινητοποιηθεί εναντίον των παραβατών του Νόμου". Το μηνυμα του φυσικα ειχε αποδεκτες τους κυβερνητες του νοτου και οχι μονο.

Την ασφαλεια των διαδηλατων της τελευταιας πορειας απο τη Σελμα στις Μοντγκομερι θα την εγγυηθει ο ιδιος ο Τζονσον. Παρολαυτα το βραδι μετα τη ληξη της πορειας θα δολοφονηθει απο μελη της ΚΚΚ η λευκη Βιολα Λουτσιο απο το Ντιτροιτ, που συμμετειχε στην πορεια. Μετα τη συλληψη των δραστων ο Τζονσον θα απευθυνει νεο τηλεοπτικο διαγγελμα:

"Η κυρία Λιούτσο δολοφονήθηκε από εχθρούς της Δικαιοσύνης, που εδώ και δεκαετίες χρησιμοποιούν το σκοινί και το περίστροφο, την πίσσα και τα πούπουλα, για να τρομοκρατούν τους συνανθρώπους τους. Χτύπησαν νύχτα, όπως το συνηθίζουν, γιατί η υπόθεσή τους δεν μπορεί να αντικρύσει το φως της μέρας (...) Άνδρες και γυναίκες έχουν αντιπαλέψει την Κου-Κλουξ-Κλαν, σε άλλους καιρούς, που ο αγώνας αυτός ήταν μία διαρκής δοκιμασία θάρρους. Αν με ακούνε αυτή τη στιγμή οι άνθρωποι της Κου-Κλουξ-Κλαν, ας το βάλουν καλά στο μυαλό τους ότι είμαστε αποφασισμένοι να τους συντρίψουμε και να επιστρέψουμε σε μία κοινωνία αξιοπρέπειας, προτού είναι αργά".

Τον Αυγουστο του 1965, εκατο χρονια μετα την καταργηση της δουλειας, το Κογκρεσο θα ψηφισει τον αντιρατσιστικο νομο που θα δινει εκλογικα δικαιωματα στους μαυρους.

Ολα τα παραπανω γνωστα απο την ιστορια.

Πλεον ειναι υπολογισιμοι, αποκτουν δικαιωματα, αρκετοι τα καταφερνουν με την εργασια τους, σιγα σιγα για καποιους υπαρχει κοινωνικη ανελιξη, ξεφευγουν απο τη φτωχεια, γινονται γνωστοι, διασημοι και επηρεαζουν την κοινη γνωμη. Ολο και περισσοτεροι λευκοι τους αποδεχονται ως ισοτιμους πολιτες.

Ομως η μεγαλη πλειοψηφια παρα το περασμα μισου και βαλε αιωνα εξακολουθει να ζει στη φτωχεια και να αποτελει "μειονοτητα" μεσα στην ιδια της τη χωρα. Αποτελεσμα της ακραιας φτωχειας, να αναπτυχθει απο καποιους παραβατικη συμπεριφορα και να δημιουργηθουν κακοφημες περιοχες οπου οι περισσοτεροι δεν τολμουν να πλησιασουν.

Αυτο ειναι παγκοσμιο κοινωνικο φαινομενο και συμβαινει σε ολες τις πολεις με μεγαλες οικονομικες ανισοτητες μεταξυ διπλανων περιοχων (ΗΠΑ, Γαλλια, ΗΒ, Βραζιλια, Ν. Αφρικη κλπ).

Ετσι η μπαλα παρασερνει ολους τους μαυρους μιας κακοφημης περιοχης και κατ'επεκταση ολους τους μαυρους. Οι λευκοι φοβουνται πως καθε μαυρος που βρισκεται στο δρομο τους ειναι εν δυναμει κλεφτης ή δολοφονος τους. Στο μυαλο των ακροδεξιων λευκων γενναται ο συνειρμος πως οι μαυροι δεν τα καταφερνουν επειδη δεν εχουν αναπτυγμενη νοημοσυνη, ειναι συναισθηματικα κατωτεροι και αποτελουν κινδυνο για την αισθητικη και την ισορροπια της κοινωνιας.

Δεν υπολογιζουν δηλαδη την φτωχεια, που πολυ σωστα βαζετε στο καδρο ορισμενοι, ως αιτια της καταστασης που βρισκονται οι μαυροι σημερα. Για τους ακροδεξιους οι μαυροι ειναι φτωχοι γιατι η κατωτεροτητα του dna τους τους εμποδιζει να γινουν πλουσιοι. Κι οσοι τα καταφερνουν, δεν το αξιζαν απλα ηταν τυχεροι, βοηθηκαν απο αλλου κλπ.

Ο νουμερο ενα εχθρος του αντιρατσισμου ειναι η φτωχεια και η εξαθλιωση. Εκεινο που ισως διαφευγει απο καποιους ειναι πως το αντιρατσιστικο κινημα μαχεται προτιστως κατα της φτωχειας. Οι ανθρωποι που διαδηλωνουν δεν διαδηλωνουν μονο για να σταματησει η αστυνομικη βια εναντιον των μαυρων. Διαδηλωνουν για να καλυτερευσουν οι συνθηκες ζωης των μαυρων, να μην υφιστανται διακρισεις και να μπορεσουν να ξεφυγουν απο τη φτωχεια. Για να γινει ομως αυτο πρεπει να γινουν αποδεκτοι απο την κοινωνια. Αυτο ειναι παγια αρχη για ολες τις μη προνομιουχες ομαδες. Απαιτει μεγαλο αγωνα και πολιτικο θαρρος. Απαιτει να αποτιναξουμε καταλοιπα που ασυνειδητα πολλες φορες χρησιμοποιουμε αλλα κανουν ζημια, δινουν αλλοθι στην ακροδεξια πτερυγα και αναζωπυρωνουν το ρατσισμο.

Ποιος λογικος ανθρωπος θα μπορουσε να φανταστει πως ενας ακροδεξιος ακουγοντας καποιον αλλον να λεει μαιμουδες τα μη αυθεντικα προιοντα θα θεωρουσε πως αυτος ο αλλος συντασσεται ιδεολογικα με την ακροδεξια και τον ρατσισμο; Κι ομως το εχω ζησει. Η ρατσιστικη λεξη "μαιμουδες" -που δεν χρησιμοποιειται ρατσιστικα απο τους περισσοτερους- απευθυνεται στους μαυρους που πουλανε τα μη αυθεντικα προιοντα. Ο ακροδεξιος λοιπον θεωρησε πως ο συνομιλητης του εχει τις ιδιες αποψεις. Κι ετσι στο μυαλο του καταλαβε πως εχει δικιο που θεωρει τους μαυρους ζωα. Παραλογο; Για σενα, οχι για τον ρατσιστη.



Συμφωνώ με τα παραπάνω, αλλά εδώ νομίζω έχουμε ένα συνδυασμό 3 πραγμάτων. Ρατσισμός, αστυνομική βία/αυθαιρεσία και αδιαφορία μιας μερίδας πολιτών για το θύμα. Το δεύτερο είναι μεγάλο αγκάθι και φοβάμαι ότι το έχουμε βγάλει απ΄την κουβέντα.

Στο παρακάτω βίντεο μπορείς να δεις έναν μαύρο αστυνομικό να βαράει μπουκέτα σ'έναν μαύρο πολίτη, φαντάζομαι ότι δεν το κάνει επειδή είναι ρατσιστής:


Απ'το τριπτυχο "Ρατσισμός, αστυνομική βία/αυθαιρεσία και αδιαφορία μιας μερίδας πολιτών για το θύμα" το πιο ευκολο να λυθεί μου φαίνεται το δεύτερο.


Η βία είναι βία από όπου και αν προέρχεται.

Εντελώς άστοχο μήνυμα όταν συζητάμε για δολοφονία πολίτη από αστυνομικό.
 

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
989
Εντελώς άστοχο μήνυμα όταν συζητάμε για δολοφονία πολίτη από αστυνομικό
Πολύ εύστοχο όταν διάσημος βγαίνει και λέει:
"Στα @@ μας δεν πάνε να σπάσουν ιδιωτική/δημόσια περιουσία, αυτό δεν είναι βία"
Είναι εύκολο να το λέει κάποιος millionaire αυτό.


Στο παρακάτω βίντεο μπορείς να δεις έναν μαύρο αστυνομικό να βαράει μπουκέτα σ'έναν μαύρο πολίτη, φαντάζομαι ότι δεν το κάνει επειδή είναι ρατσιστής
Φυσικά λόγω ρατσισμού. Καλά με είδες να διαφωνω σε κάτι τέτοιο?

Γράφεις λες και διαφώνησα μαζί σου.

Βία δείχνει και το βίντεο, βία είναι και το να σπας την περιουσία μεροκαματιάρη ανθρώπου. Αν προσπαθείς να τα ζυγίζεις , ναι δεν έχουν ίδια βαρύτητα , συμφωνώ .

Αλλά γιατί το ένα να προκαλεί το άλλο?

Ο μεροκαματιάρης δολοφόνησε τον άνθρωπο?

Είμαι υπέρ του να αφήσουν τον αστυνομικό να σαπίσει στη φυλακή. Είμαι υπέρ το να δημευσουν περιουσίες από τους μπαχαλακηδες για να πληρωθούν τα σπασμένα.
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.020
Likes
12.105
Επόμενο Ταξίδι
Άγιος Μαυρίκιος
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Συμφωνώ με τα παραπάνω, αλλά εδώ νομίζω έχουμε ένα συνδυασμό 3 πραγμάτων. Ρατσισμός, αστυνομική βία/αυθαιρεσία και αδιαφορία μιας μερίδας πολιτών για το θύμα. Το δεύτερο είναι μεγάλο αγκάθι και φοβάμαι ότι το έχουμε βγάλει απ΄την κουβέντα.

Στο παρακάτω βίντεο μπορείς να δεις έναν μαύρο αστυνομικό να βαράει μπουκέτα σ'έναν μαύρο πολίτη, φαντάζομαι ότι δεν το κάνει επειδή είναι ρατσιστής:


Απ'το τριπτυχο "Ρατσισμός, αστυνομική βία/αυθαιρεσία και αδιαφορία μιας μερίδας πολιτών για το θύμα" το πιο ευκολο να λυθεί μου φαίνεται το δεύτερο.





Εντελώς άστοχο μήνυμα όταν συζητάμε για δολοφονία πολίτη από αστυνομικό.
Συμφωνω με μια μικρη ενσταση. Ο αστυνομικος ειναι σιγουρα ρατσιστης. Μπορει να μην ειναι μονο φυλετικα ρατσιστης. Δηλαδη μπορει να συμπεριφεροταν το ιδιο και απεναντι σε οποιονδηποτε ειχε μπροστα του. Το αισθημα ανωτεροτητας που τον διακατεχει ειναι η κινητηριος δυναμη να φερθει βιαια εναντια στον αδυναμο. Αυτο συμβαινει με ολους τους ρατσιστες.

Φυσικα και ειναι το πιο ευκολο προβλημα να λυθει καθως ειναι θεμα πολιτικης ηγεσιας αλλα την εξουσια την βολευει το αστυνομικο σωμα να ειναι ικανο να ασκησει βια.
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.020
Likes
12.105
Επόμενο Ταξίδι
Άγιος Μαυρίκιος
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Πολύ εύστοχο όταν διάσημος βγαίνει και λέει:
"Στα @@ μας δεν πάνε να σπάσουν ιδιωτική/δημόσια περιουσία, αυτό δεν είναι βία"
Είναι εύκολο να το λέει κάποιος millionaire αυτό.



Φυσικά λόγω ρατσισμού. Καλά με είδες να διαφωνω σε κάτι τέτοιο?

Γράφεις λες και διαφώνησα μαζί σου.

Βία δείχνει και το βίντεο, βία είναι και το να σπας την περιουσία μεροκαματιάρη ανθρώπου. Αν προσπαθείς να τα ζυγίζεις , ναι δεν έχουν ίδια βαρύτητα , συμφωνώ .

Αλλά γιατί το ένα να προκαλεί το άλλο?

Ο μεροκαματιάρης δολοφόνησε τον άνθρωπο?

Είμαι υπέρ του να αφήσουν τον αστυνομικό να σαπίσει στη φυλακή. Είμαι υπέρ το να δημευσουν περιουσίες από τους μπαχαλακηδες για να πληρωθούν τα σπασμένα.
Απλα το βια ειναι βια απο οπου κι αν προερχεται αναφερεται στην επιθετικη βια. Οταν εισαι σε αμυνα ειναι μεν βια αλλα δικαιολογημενη.
 
  • Like
Reactions: Ntt

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
989
Οταν εισαι σε αμυνα ειναι μεν βια αλλα δικαιολογημενη
Θεωρώ αυτονόητο ότι πρέπει να υπάρχει αυτοάμυνα. Όταν λέω βία εννοώ την αλυσίδα , ο αστυνομικός σκοτώνει κάποιον, οι μπαχαλακηδες σπάνε μαγαζιά.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.004
Likes
40.908
Η αντιδραση στους Γερμανους το 40-44 ηταν βια;. Στους Τουρκους το 21 ηταν βια; Ηταν αυτοαμυνα; Η ηταν αντιδραση;
Εχουν καμια σχεση με το βασικο λεξιλογιο της ελληνικης αυτοι οι ορισμοι;
 

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
989
Η αντιδραση στους Γερμανους το 40-44 ηταν βια;. Στους Τουρκους το 21 ηταν βια; Ηταν αυτοαμυνα; Η ηταν αντιδραση;
Εχουν καμια σχεση με το βασικο λεξιλογιο της ελληνικης αυτοι οι ορισμοι

Άμα δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε τα βασικά, δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε καλή συνέχεια. Έχω μια απορία, πάντα έτσι διαστρεβλώνεις λέξεις και εκφράσεις?

Καλά κάναμε και αντιδράσαμε και στους Τούρκους και τους Ιταλούς και τους Γερμανούς, τι ανόητες ερωτήσεις είναι αυτές?

Μάθετε να ξεχωρίζετε καταστάσεις, όλοι αυτοί που λες μας κηρυξαν τον πόλεμο και έπρεπε να τους νικήσουμε ή έστω να προσπαθήσουμε.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.166
Μηνύματα
882.738
Μέλη
38.880
Νεότερο μέλος
Adamamdia

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom