go2dbeach
Member
- Μηνύματα
- 6.051
- Likes
- 10.267
- Επόμενο Ταξίδι
- Λατινική Αμερική
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λατινική Αμερική
Το Βαγιαδολίδ συνήθως αντιμετωπίζεται σαν μια στάση της μισής ώρας για τους ημερήσιους εκδρομείς από τη Ριβιέρα Μάγια. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια αποικιακή πόλη γεμάτη με ιστορικούς, φυσικούς και πολιτιστικούς θησαυρούς. Με ένα γραφικό ιστορικό κέντρο, εντυπωσιακούς ναούς και ένα ζωντανό zocalo, δηλαδή ένα pueblo magico!
Η καρδιά της πόλης είναι η πλατεία Parque Principal Francisco Cantón Rosado. Πιο απλά plaza de la Mestiza, με το εμβληματικό συντριβάνι «La Mestiza», ένα όμορφο γλυπτό που αντιπροσωπεύει το πολιτιστικό μείγμα των Μάγια και των ισπανών και απεικονίζεται στη φιγούρα μιας γυναίκας μεστίζο με την παραδοσιακή φορεσιά.

Στην πλατεία βρίσκεται το πιο εμβληματικό κτίριο του Βαγιαδολίδ, ο καθεδρικός ναός του San Servacio. Αυτή ήταν η πρώτη ισπανική αποικιακή εκκλησία που χτίστηκε στην περιοχή. ΟΙ ισπανοί κατεδάφισαν τους ναούς των Μάγια και χρησιμοποίησαν τις ίδιες πέτρες για να φτιάξουν τους δικούς τους ναούς και τους ίδιους τους Μάγια ως εργάτες. Στην πρόσοψη του ναού (αλλά και σε άλλα σημεία) υπάρχει μια φολιδωτή στήλη σαν σώμα φιδιού που λέγεται οτι οι Μάγια έφτιαξαν στα κρυφά προς τιμήν του θεού kukulcan, για να κρατήσουν μια σύνδεση με τη θρησκεία τους, περιμένοντας οτι μια μέρα θα ζωντάνευε και θα κατέστρεφε το ναό.
Παρακολουθήσαμε δύο τελετές quincanera με τα κορίτσια να ποζάρουν για φωτογραφίες πριν μπουν στο ναό.


Χαθήκαμε στα στενά με τα πολύχρωμα σπίτια, με τα τεράστια παράθυρα, κάποια στο μέγεθος της πόρτας. Η αλήθεια είναι οτι κάποτε ήταν πόρτες όλες για να παίρνει αέρα το σπίτι, αλλά το κράτος έβαλε φόρους πόρτας! οπότε οι ντόπιοι ξήλωσαν τα σκαλιά εισόδου, έβαλαν κάγκελα και....εγένετο παράθυρο!
Το βράδυ πιάσαμε θέση στην πλατεία για το light and sound show, μια εντυπωσιακή προβολή στην πρόσοψη του κτιρίου, από την προιστορική απεικόνιση της χερσονήσου, την πρόσκρουση του μετεωρίτη, την κοσμοθεωρία των Μάγια, την αποικιοκρατία,μέχρι το Βαγιαδολίδ του σήμερα με τις παραδόσεις του.

Η προβολή γίνεται στα ισπανικά και μετά και στα αγγλικά.
Το Βαγιαδολίδ χτίστηκε στην κορυφή μιας πόλης των Μάγια που λεγόταν Zaci, την οποία κατεδάφισαν οι ισπανοί για να χτιστεί η αποικιακή πόλη που βλέπουμε σήμερα. Zací σημαίνει «λευκό γεράκι» και έτσι ονομάζεται το θενότε που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, σε απόσταση μόλις 10 λεπτών με τα πόδια από την κεντρική πλατεία. Σε εύκολα προσβάσιμο σημείο είναι καλή λύση για να δροσιστείς κατά τη διάρκεια της ζεστής ημέρας. Το αντίτιμο για την είσοδο είναι μικρό, τα νερά υπέροχα τιρκουάζ και η πρασινάδα που καλύπτει τα τοιχώματα φτάνει μέχρι το νερό.

Όλοι δρόμοι στο κέντρο του Βαγιαδολίδ είναι πολύχρωμοι και γοητευτικοί, αλλά ο πεζόδρομος Calzada de los Frailes είναι κάτι ξεχωριστό!. Αυτό το πλακόστρωτο σοκάκι είναι γεμάτο με παστέλ γραφικά σπίτια με πολύχρωμες προσόψεις και περίτεχνα γύψινα κουφώματα παραθύρων και πορτών να προκαλούν να πατήσεις το κλικ στη φωτογραφική!

Κατά μήκος του δρόμου έχει όμορφα εστιατόρια-μπαρ, καφέ και μαγαζάκια σουβενίρ, αλλά τα πρωινά τα περισσότερα είναι κλειστά και επικρατεί ησυχία, πιθανόν λόγω της ζέστης.
Ο δρόμος καταλήγει στο πάρκο Sisal με τα πολύχρωμα γράμματα Valladolid και τη Μονή του San Bernardino de Siena στο φόντο.

Το Μοναστήρι είναι ανοιχτό στο κοινό και αξίζει την περιήγηση . Είναι χτισμένο πάνω σε ένα θενότε το οποίο μπορείς να δεις από μια καταπακτή. Τα θενότε ήταν μέρος ιερό για τους Μάγια και υπάρχει λένε μια κατάρα που λέει οτι κάποια Μ.Παρασκευή, το μοναστήρι θα καταρρεύσει μέσα στο θενότε.
Θα δούμε...

Ο πεζόδρομος Calzada de los Frailes πήρε το όνομά του από τους Φραγκισκανούς μοναχούς που συνήθιζαν να περπατούν κατά μήκος αυτού του δρόμου καθ'οδόν προς το μοναστήρι San Bernardino de Siena.

Κάθε Παρασκευή και Σάββατο, στις 8:30 μ.μ., το εμβληματικό Walk of the Friars ζωντανεύει με μια μαγευτική πομπή κατά μήκος του Calzada de los frailes . Μια ομάδα ανδρών ντυμένων με καφέ ρόμπες που θυμίζουν τους Φραγκισκανούς μοναχούς ξεκινά την περιοδεία κουβαλώντας ένα σταυρό, θυμιατήρια και κεριά, αναδημιουργώντας την ατμόσφαιρα των περασμένων εποχών.

Τουρίστες και ντόπιοι μπορούν να συμμετέχουν στην πομπή κρατώντας κεριά (ή κινητά

Τα απογεύματα τα περνούσαμε πάντα κοντά στην πλατεία La Mestiza, με βόλτες στους γύρω δρόμους, ή στην ίδια την πλατεία που μαζευόταν ντόπιοι και τουρίστες να παρακολουθήσουν ότι συνέβαινε.
Και πάντα κάτι συνέβαινε..
Από τους πωλητές με τα πολύχρωμα τρίκυκλα να φτιάχνουν marquesitas, churros και παγωτά, κόσμο να τριγυρνά χαλαρά ή να κουβεντιάζει στις διάσημες καρέκλες tu y yo, που για πρώτη φορά έβλεπα από κοντά.
Είναι γνωστές με διάφορες άλλες ονομασίες όπως “Sillas Confidentes”, “Tú y Yo”, “De los Enamorados”, “Sillas Binarias” και υπάρχουν σε όλη την πλατεία.
Λένε ότι τις πρωτοέφτιαξε ένας προστατευτικός πατέρας για την κόρη του που ήθελε να βγει ραντεβού. Με αυτό τον τρόπο το ζευγάρι μπορούσε να μιλάει από κοντά, αλλά και να είναι σε απόσταση.

Χορευτές ντυμένοι σαν πολεμιστές Μάγια παίζουν juego la pelota, χτυπώντας τη μπάλα με το ισχίο (γι' αυτό με πονάει ώρες ώρες το ισχίο, απ΄τη μπάλα με τους Μάγια).
Η νύχτα πέφτει στο zocalo, τα φώτα ανάβουν και ο καθεδρικός μοιάζει εκπληκτικός! Στην άλλη πλευρά της πλατείας χορευτές ντυμένοι με παραδοσιακές φορεσιές του γιουκατάν χορεύουν σε ζευγάρια..
Το κυκλικό παγκάκι γύρω από το συντριβάνι γεμίζει κόσμο κυρίως ντόπιους που πάνε-έρχονται, τσιμπολογούν antojitos, ακούς τις συνομιλίες στα ισπανικά και βουτάς στη μεξικάνικη ατμόσφαιρα!
Last edited by a moderator: