tryxx
Member
- Μηνύματα
- 90
- Likes
- 966
Περιεχόμενα
5η Μέρα Σεράγεβο – Μπάνια Λούκα (190 χλμ)
Μπορεί να 190 χλμ να φαντάζουν λίγα όμως χρειάζονται 3 ώρες να φτάσεις στην Μπάνια Λούκα την όμορφη πόλη με το ρωμαϊκό κάστρο (Kastel), τους φαρδείς δρόμους, τον πολυσύχναστο πεζόδρομο και την εντυπωσιακή ορθόδοξη εκκλησία με τους χρυσαφένιους τρούλους.
Ερχόμενοι από το Σεράγεβο στα δύο τρίτα της διαδρομής κάναμε μια μικρή παράκαμψη προς την Jajce (Γιάιτσε), μια μικρή πολύ γραφική πόλη με τους ομώνυμους καταρράκτες, που οπωσδήποτε αξίζει να δει ο ταξιδιώτης και άλλη μια στάση για μπάνιο αναζωογόνησης στο ποτάμι.
Να σημειώσω με την ευκαιρία πιο εντυπωσιακοί καταρράκτες είναι στη Kravica δυτικά του Μόσταρ που είχα επισκεφθεί σε κάποιο άλλο ταξίδι.
Γραφική πολύ η Jaice
Στάση για μπάνιο!
προς Μπάνια Λούκα
Αντιγράφοντας από της Wikipedia η Μπάνια Λούκα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης μετά το Σεράγεβο και έδρα κυβέρνησης και μεγαλύτερη πόλη της Σερβικής Δημοκρατίας (Republika Srpska).
Η Μπάνια Λούκα ως έδρα κυβέρνησης της Σερβικής Δημοκρατίας (μια από τις 2 οντότητες της Βοσνίας Ερζεγοβίνης η άλλη οντότητα είναι η Ομοσπονδία Βοσνίας Ερζεγοβίνης) συγκεντρώνει πολλά κυβερνητικά κτίρια, ενώ είναι και η έδρα του ομώνυμου πανεπιστημίου. Οι περισσότεροι κάτοικοι σχεδόν 86% είναι Σέρβοι στην απογραφή του 2013. Η επικράτηση του χριστιανικού στοιχείου σε σχέση με το Σεράγεβο και το Μόσταρ είναι εμφανής παντού: από το τρόπο ντυσίματος των γυναικών μέχρι την κουζίνα και το σερβίρισμα αλκοόλ στα μαγαζιά.
Τα παλιότερα κτήρια στην Μπάνια Λούκα χτίστηκαν την περίοδο της Τούρκικης κατοχής, μεταξύ αυτών και πολλά τζαμιά με πιο γνωστό το Φερχάδια. Το Φερχάδια κατεδαφίστηκε κατά τη διάρκεια του τελευταίου πολέμου αλλά ξαναχτίστηκε γρήγορα. Η Αυστροουγγαρία έχτισε πολλά κτήρια στον πεζόδρομο “Γκοσπόντσκα” και κατά τη διάρκεια του Βασιλείου της Γιουγκοσλαβίας έχτισαν το Μπάνσκι ντβορ, το παλάτι της πόλης (Gradska palata), Τράπεζα (σήμερα: Παλάτι της Σέρβικης Δημοκρατίας), θέατρο και ορθόδοξη εκκλησία (η οποία επίσης κατεδαφίστηκε και ξαναχτίστηκε το 2004). Η Μπάνια Λούκα είναι γνωστή σαν “Πράσινη πόλη” εξαιτίας των πάρκων και των λεωφόρων της.
Απολαύσαμε την χαλαρότητα και ηρεμία της πόλης παίρνοντας ένα μικρό δείπνο στον κεντρικό πεζόδρομο και πίνοντας ντόπια ρακί που την κάνουν από δαμάσκηνα.
Επιβλητική η εκκλησία στο κέντρο της πόλης
Πανέμορφα κτίρια
Πράσινο, πεζόδρομοι και άπλα…
Καστέλ
πολύ πράσινο
6η Μέρα Μπάνια Λούκα – Νις (630 χλμ)
Τα δύσκολα της επιστροφής ήταν μπροστά μας. Σπάσαμε την επιστροφή με μια διανυκτέρευση στη Νις μιας και η άλλη εναλλακτική ήταν το Βελιγράδι που είχαμε όλοι επισκεφθεί στο παρελθόν. Έτσι για οικονομία χρόνου θα μας έβρισκε το βράδυ στην σερβική πόλη που αποδείχτηκε πολύ καλή επιλογή.
Στα σύνορα με την Κροατία αριστερά από την Gradiška κάναμε μια μικρή παράκαμψη προς το Jasenovac (Γιασένοβατς) για να δούμε ένα ιστορικό χώρο, το στρατόπεδο συγκέντρωσης που οι Κροάτες δεν θέλουν να θυμούνται μιας και κει εξόντωσαν χιλιάδες Σέρβους, Εβραίους, μουσουλμάνους, Ρομά κλπ. Το στρατόπεδο κατασκευάστηκε και διοικούνταν από το καθεστώς Ουστάσι και όχι από τους Ναζί. Ανατριχιαστικό και βαρύ θέαμα δυστυχώς που δεν θα πρέπει να ξεχνούν και οι νεότεροι. Το όνομά του Άουσβιτς των Βαλκανίων δεν είναι τυχαίο… Περισσότερες πληροφορίες εδώ
θύματα κατά εθνότητα…
Η τύχη ήταν μαζί μας καθότι στην άχαρη, μονότονη αλλά πολύ καλή οδικά εθνική οδό είχαμε δροσιά και λίγη κίνηση σχετικά. Είχα διανυκτερεύσει άλλη μια φορά στη Νις πριν 7 χρόνια όταν πρωτοαγόρασα την μοτοσυκλέτα και είχαμε τότε κάνει τις Δαλματικές ακτές (Δες το άρθρο εδώ).
Η Νις όμορφη, καθαρή, περιποιημένη μας φιλοξένησε και απολαύσαμε στον πεζόδρομο το πιο ωραίο δείπνο της εκδρομής ακούγοντας ωραία ζωντανή μουσική από το διπλανό μπαρ.
Η πλατεία στη Νις
πολύ ζωντάνια και στη Νις
7η Μέρα Νις – Λάρισα (520 χλμ)
Τα τελευταία 500 χλμ ήταν και τα χειρότερα λόγω ζέστης, απίστευτης κίνησης στα ελληνικά σύνορα και βέβαια το γνωστό ελληνικό χάλι του δρόμου Γευγελή – Χαλάστρας. Κρίμα για την εντύπωση που παίρνει ο ταξιδιώτης ή ο τουρίστας ερχόμενος από ένα πολύ καλό διπλό δρόμο των Βαλκανίων να μπαίνει υποτίθεται σε χώρα της ΕΕ και να βλέπει τα χόρτα τις λακκούβες και το μονή οδική λωρίδα για πολλά χιλιόμετρα.
Κάποιες Λεπτομέρειες
Τέλος καλό όλα καλά! Υπέροχο ταξίδι σε όχι πολυταξιδεμένες διαδρομές, μέσα σε υπέροχη και πλούσια πολυποίκιλη φύση κατά κύριο λόγο και οικονομικά. Οι διαδρομές μοτοσυκλετιστικά είναι οτι καλύτερο κάναμε και θα τις έβαζα δίπλα στις διαδρομές της Ρουμανίας (τρανσαλπίνα και τρανσφαγκαράσαν)
Δεν χρησιμοποιήσαμε roaming αφού όλες αυτές οι χώρες πλην Κροατίας έχουν πολύ ακριβές χρεώσεις. Οπότε είχαμε φορτώσει τους ανάλογους χάρτες στο maps.me που μας έβγαλε κάποια λάθη και δεν έβρισκε κάποια καταλύματα.
Τα διαμερίσματα φτηνά γύρω στα 30 ευρώ το τρίκλινο και πολύ καλά. Το καλύτερο στο Μόσταρ (2,3 χλμ από την γέφυρα -χρειάζεται και λίγο περπάτημα όχι συνέχεια καβάλα στη μηχανή!
) που εκτός από σχεδόν καινούργιο ο οικοδεσπότης είχε γλυκίσματα και ποτά!!!
Τέλειο και στη Νις (κέντρο με ιδιωτικό πάρκινγκ), Γενικά δεν είχαμε θέματα με το παρκινγκ. Το πιο δύσκολο στο Σεράγεβο γιατι ήταν ψηλά σε αρκετά απότομα ανηφορικά σοκάκια αλλά μας αντάμειψε η χαρά και η φιλοξενία του οικοδεσπότη.
Φαγητά τίποτα ιδιαίτερο ίσως δεν κάναμε σωστές παραγγελίες εκτός από Νις! Φθηνά όπως και τα ποτά και η βενζίνη.
Είχαμε προμηθευτεί ενδοεπικοινωνία Snell 2 μια σουηδική απο το XLmoto όχι γνωστή γύρω στα 80 ευρώ. Όμως επικοινωνούσαμε ταυτόχρονα και οι τρείς και σε μακρινή σχετική απόσταση 500-800μ με ορατότητα ο ένας με τον άλλον και σε χαμηλές ή μέτριες ταχύτητες γύρω στα 80-90. Όταν τρέχαμε στην εθνική οδό πάνω από 100 είχε φασαρία δεν ακούγαμε ο ένας τον άλλον. Συστήνεται σαν φθηνή επιλογή καθότι είναι πολύ χρήσιμη στις πόλεις και στις χαλαρές διαδρομές όπου συνομιλείς άνετα. Στις ψηλές ταχύτητες της εθνικής οδού άκουγα μουσική μέσω bluetooth από το κινητό για να σπάσει η μονοτονία…
Βενζίνη παντού φτηνότερη από Ελλάδα και μάλιστα με διαφορά! Οι μηχανές (Honda Nc750 DCT mod 2014, Honda 500 cbx mod 2016 και BMW 800 mod 2009) απροβλημάτιστες και συντροφιά εδώ και αρκετά χρόνια. Έχει μάθει η μία την άλλη και πάνε σαν τα άλογα παρέα
Ευχαριστώ πολύ τους φίλους μου συνταξιδιώτες Νίκο και Νίκο στους οποίους ανήκουν και οι φωτο και εύχομαι σύντομα πάλι στους δρόμους!
Μπορεί να 190 χλμ να φαντάζουν λίγα όμως χρειάζονται 3 ώρες να φτάσεις στην Μπάνια Λούκα την όμορφη πόλη με το ρωμαϊκό κάστρο (Kastel), τους φαρδείς δρόμους, τον πολυσύχναστο πεζόδρομο και την εντυπωσιακή ορθόδοξη εκκλησία με τους χρυσαφένιους τρούλους.
Ερχόμενοι από το Σεράγεβο στα δύο τρίτα της διαδρομής κάναμε μια μικρή παράκαμψη προς την Jajce (Γιάιτσε), μια μικρή πολύ γραφική πόλη με τους ομώνυμους καταρράκτες, που οπωσδήποτε αξίζει να δει ο ταξιδιώτης και άλλη μια στάση για μπάνιο αναζωογόνησης στο ποτάμι.
Να σημειώσω με την ευκαιρία πιο εντυπωσιακοί καταρράκτες είναι στη Kravica δυτικά του Μόσταρ που είχα επισκεφθεί σε κάποιο άλλο ταξίδι.




Γραφική πολύ η Jaice


Στάση για μπάνιο!



προς Μπάνια Λούκα
Αντιγράφοντας από της Wikipedia η Μπάνια Λούκα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης μετά το Σεράγεβο και έδρα κυβέρνησης και μεγαλύτερη πόλη της Σερβικής Δημοκρατίας (Republika Srpska).
Η Μπάνια Λούκα ως έδρα κυβέρνησης της Σερβικής Δημοκρατίας (μια από τις 2 οντότητες της Βοσνίας Ερζεγοβίνης η άλλη οντότητα είναι η Ομοσπονδία Βοσνίας Ερζεγοβίνης) συγκεντρώνει πολλά κυβερνητικά κτίρια, ενώ είναι και η έδρα του ομώνυμου πανεπιστημίου. Οι περισσότεροι κάτοικοι σχεδόν 86% είναι Σέρβοι στην απογραφή του 2013. Η επικράτηση του χριστιανικού στοιχείου σε σχέση με το Σεράγεβο και το Μόσταρ είναι εμφανής παντού: από το τρόπο ντυσίματος των γυναικών μέχρι την κουζίνα και το σερβίρισμα αλκοόλ στα μαγαζιά.
Τα παλιότερα κτήρια στην Μπάνια Λούκα χτίστηκαν την περίοδο της Τούρκικης κατοχής, μεταξύ αυτών και πολλά τζαμιά με πιο γνωστό το Φερχάδια. Το Φερχάδια κατεδαφίστηκε κατά τη διάρκεια του τελευταίου πολέμου αλλά ξαναχτίστηκε γρήγορα. Η Αυστροουγγαρία έχτισε πολλά κτήρια στον πεζόδρομο “Γκοσπόντσκα” και κατά τη διάρκεια του Βασιλείου της Γιουγκοσλαβίας έχτισαν το Μπάνσκι ντβορ, το παλάτι της πόλης (Gradska palata), Τράπεζα (σήμερα: Παλάτι της Σέρβικης Δημοκρατίας), θέατρο και ορθόδοξη εκκλησία (η οποία επίσης κατεδαφίστηκε και ξαναχτίστηκε το 2004). Η Μπάνια Λούκα είναι γνωστή σαν “Πράσινη πόλη” εξαιτίας των πάρκων και των λεωφόρων της.
Απολαύσαμε την χαλαρότητα και ηρεμία της πόλης παίρνοντας ένα μικρό δείπνο στον κεντρικό πεζόδρομο και πίνοντας ντόπια ρακί που την κάνουν από δαμάσκηνα.



Επιβλητική η εκκλησία στο κέντρο της πόλης

Πανέμορφα κτίρια





Πράσινο, πεζόδρομοι και άπλα…


Καστέλ

πολύ πράσινο



6η Μέρα Μπάνια Λούκα – Νις (630 χλμ)
Τα δύσκολα της επιστροφής ήταν μπροστά μας. Σπάσαμε την επιστροφή με μια διανυκτέρευση στη Νις μιας και η άλλη εναλλακτική ήταν το Βελιγράδι που είχαμε όλοι επισκεφθεί στο παρελθόν. Έτσι για οικονομία χρόνου θα μας έβρισκε το βράδυ στην σερβική πόλη που αποδείχτηκε πολύ καλή επιλογή.
Στα σύνορα με την Κροατία αριστερά από την Gradiška κάναμε μια μικρή παράκαμψη προς το Jasenovac (Γιασένοβατς) για να δούμε ένα ιστορικό χώρο, το στρατόπεδο συγκέντρωσης που οι Κροάτες δεν θέλουν να θυμούνται μιας και κει εξόντωσαν χιλιάδες Σέρβους, Εβραίους, μουσουλμάνους, Ρομά κλπ. Το στρατόπεδο κατασκευάστηκε και διοικούνταν από το καθεστώς Ουστάσι και όχι από τους Ναζί. Ανατριχιαστικό και βαρύ θέαμα δυστυχώς που δεν θα πρέπει να ξεχνούν και οι νεότεροι. Το όνομά του Άουσβιτς των Βαλκανίων δεν είναι τυχαίο… Περισσότερες πληροφορίες εδώ





θύματα κατά εθνότητα…
Η τύχη ήταν μαζί μας καθότι στην άχαρη, μονότονη αλλά πολύ καλή οδικά εθνική οδό είχαμε δροσιά και λίγη κίνηση σχετικά. Είχα διανυκτερεύσει άλλη μια φορά στη Νις πριν 7 χρόνια όταν πρωτοαγόρασα την μοτοσυκλέτα και είχαμε τότε κάνει τις Δαλματικές ακτές (Δες το άρθρο εδώ).
Η Νις όμορφη, καθαρή, περιποιημένη μας φιλοξένησε και απολαύσαμε στον πεζόδρομο το πιο ωραίο δείπνο της εκδρομής ακούγοντας ωραία ζωντανή μουσική από το διπλανό μπαρ.


Η πλατεία στη Νις

πολύ ζωντάνια και στη Νις

7η Μέρα Νις – Λάρισα (520 χλμ)
Τα τελευταία 500 χλμ ήταν και τα χειρότερα λόγω ζέστης, απίστευτης κίνησης στα ελληνικά σύνορα και βέβαια το γνωστό ελληνικό χάλι του δρόμου Γευγελή – Χαλάστρας. Κρίμα για την εντύπωση που παίρνει ο ταξιδιώτης ή ο τουρίστας ερχόμενος από ένα πολύ καλό διπλό δρόμο των Βαλκανίων να μπαίνει υποτίθεται σε χώρα της ΕΕ και να βλέπει τα χόρτα τις λακκούβες και το μονή οδική λωρίδα για πολλά χιλιόμετρα.
Κάποιες Λεπτομέρειες
Τέλος καλό όλα καλά! Υπέροχο ταξίδι σε όχι πολυταξιδεμένες διαδρομές, μέσα σε υπέροχη και πλούσια πολυποίκιλη φύση κατά κύριο λόγο και οικονομικά. Οι διαδρομές μοτοσυκλετιστικά είναι οτι καλύτερο κάναμε και θα τις έβαζα δίπλα στις διαδρομές της Ρουμανίας (τρανσαλπίνα και τρανσφαγκαράσαν)
Δεν χρησιμοποιήσαμε roaming αφού όλες αυτές οι χώρες πλην Κροατίας έχουν πολύ ακριβές χρεώσεις. Οπότε είχαμε φορτώσει τους ανάλογους χάρτες στο maps.me που μας έβγαλε κάποια λάθη και δεν έβρισκε κάποια καταλύματα.
Τα διαμερίσματα φτηνά γύρω στα 30 ευρώ το τρίκλινο και πολύ καλά. Το καλύτερο στο Μόσταρ (2,3 χλμ από την γέφυρα -χρειάζεται και λίγο περπάτημα όχι συνέχεια καβάλα στη μηχανή!
Τέλειο και στη Νις (κέντρο με ιδιωτικό πάρκινγκ), Γενικά δεν είχαμε θέματα με το παρκινγκ. Το πιο δύσκολο στο Σεράγεβο γιατι ήταν ψηλά σε αρκετά απότομα ανηφορικά σοκάκια αλλά μας αντάμειψε η χαρά και η φιλοξενία του οικοδεσπότη.
Φαγητά τίποτα ιδιαίτερο ίσως δεν κάναμε σωστές παραγγελίες εκτός από Νις! Φθηνά όπως και τα ποτά και η βενζίνη.
Είχαμε προμηθευτεί ενδοεπικοινωνία Snell 2 μια σουηδική απο το XLmoto όχι γνωστή γύρω στα 80 ευρώ. Όμως επικοινωνούσαμε ταυτόχρονα και οι τρείς και σε μακρινή σχετική απόσταση 500-800μ με ορατότητα ο ένας με τον άλλον και σε χαμηλές ή μέτριες ταχύτητες γύρω στα 80-90. Όταν τρέχαμε στην εθνική οδό πάνω από 100 είχε φασαρία δεν ακούγαμε ο ένας τον άλλον. Συστήνεται σαν φθηνή επιλογή καθότι είναι πολύ χρήσιμη στις πόλεις και στις χαλαρές διαδρομές όπου συνομιλείς άνετα. Στις ψηλές ταχύτητες της εθνικής οδού άκουγα μουσική μέσω bluetooth από το κινητό για να σπάσει η μονοτονία…
Βενζίνη παντού φτηνότερη από Ελλάδα και μάλιστα με διαφορά! Οι μηχανές (Honda Nc750 DCT mod 2014, Honda 500 cbx mod 2016 και BMW 800 mod 2009) απροβλημάτιστες και συντροφιά εδώ και αρκετά χρόνια. Έχει μάθει η μία την άλλη και πάνε σαν τα άλογα παρέα
Ευχαριστώ πολύ τους φίλους μου συνταξιδιώτες Νίκο και Νίκο στους οποίους ανήκουν και οι φωτο και εύχομαι σύντομα πάλι στους δρόμους!
Last edited: