Ιταλία Puglia, μια Ιταλία σαν από Ελλάδα

giorgoStar

Member
Μηνύματα
50
Likes
316
Επόμενο Ταξίδι
Ανδαλουσία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Περού
EBD27CE3-570B-46BD-8A4F-967E6105C470.jpeg
Το φετινό καλοκαίρι επέλεξα να προσεγγίσω την Ελλάδα ακτοπλοϊκώς μέσω Ιταλίας για τις καλοκαιρινές μου διακοπές και διότι στα αεροπορικά γινόταν σφαγή ήδη από τέλη Γενάρη που κοιτούσα και γιατί θα είχα την ευκαιρία να κάνω μια μίνι τουρ σε κάποια σημεία της Ιταλίας που όλο ακούμε κατα καιρούς αλλά δε βλέπουμε. Μέχρι πρότινος γνώριζα για τις ελληνικές αποικίες, για το διαφορετικό κόσμο και τη φτώχεια σε σχέση με την κεντρική και βόρεια Ιταλία αλλά και για το ότι όσο νοτιότερα, το φαγητό γίνεται νοστιμότερο. Το λοιπόν, πήγα, είδα και απήλθα και καταγράφω εντυπώσεις.


Αρχές Αυγούστου, κατάβαση από Ζυρίχη με μια στάση στη Μπολόνια για ύπνο, συνολική διαδρομή γύρω στις 12 ώρες μέχρι το Brindisi που το επέλεξα ως βάση αλλά και ως τον πιο οικονομικό τόπο διαμονής από όλους της περιοχής. Τα διόδια κυμάνθηκαν γύρω στα 70€ από την κορυφή μέχρι τα νύχια της χώρας και μετά το Bari, δεν υπάρχει αυτοκινητόδρομος και άρα καθόλου διόδια, απόβαση θετική για την τουρ στην Puglia χωρίς τα κόστη αυτού του είδους. Ο αυτοκινητόδρομος μέχρι τη Bari είναι ανετότατος, η βενζίνη στις παρυφές του πανάκριβη και η διαδρομή ευχάριστη κατα ένα μέρος της αλλά από τη Foggia και κάτω, ερημώνει, ασχημαίνει και οδηγεί κανείς σε ένα ξερό και βαρετό τοπίο με εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις, σκουριασμένα οχήματα, σα σε διαδρομή στην Αριζόνα ή τη Νεβάδα. Από τη Bari και κάτω, ξεκινά το τζέρτζελο, δρόμοι σε απελπιστική κατάσταση (λακούβες, μπαλώματα, ρωγμές, άπειρα σκουπίδια κατα μήκος τους, με κάποιες ανθισμένες πικροδάφνες να προσπαθούν να σώσουν την κατάσταση, χωρίς διαχωριστικές λωρίδες κατα τόπους), με οδηγούς τρισχειρότερους (άναρχοι, άνομοι, άλογοι, να πετάγονται από παντού χωρίς να υπολογίζουν κτλ), πανομοιότυπο σκηνικό με την Ελλάδα, με διαφορά την πρόοδο του ελληνικού οδικού δικτύου (εθνικού-επαρχιακού κτλ) ως προς τα σκουπίδια. Στην Puglia δεν υπήρχε σημείο χωρίς.


Με το που φτάσαμε και τακτοποιηθήκαμε το απογευματάκι στο πολύ καλό b&b στο Brindisi, ξεχυθήκαμε να το αλωνίσουμε. Ζεστή ατμόσφαιρα, ήταν η ώρα που απολάμβανε ο κόσμος τη βόλτα του, μικρομεσαίοι στην απόλυτη πλειοψηφία τους, οικογένειες, νέοι σε μεγάλες παρέες και οι μεγαλύτερης ηλικίας που κάθονται στο παγκάκι και συζητούν, εικόνες εξαιρετικά γνώριμες στο ελληνικό μάτι, πόσο μάλλον όταν αυτές συνοδεύονται με τραγικά παρόμοιες φυσιογνωμίες και τοποθέτηση φωνής, άλλαζε μόνο η γλώσσα. Κατα τα άλλα, 2-3 αξιοθέατα και η περαντζάδα στην παραλιακή τους. Αυτή ήταν η προσέγγισή μας στην πόλη και θαρρώ ήταν αρκετή. Σα βάση προς τα άλλα σημεία ενδιαφέροντος, θεωρώ πως είναι ιδανική και σε θέματα κόστους (διαμονή-φαγητό-βενζίνη) ικανοποιητική.
F3590E32-B69A-4EBF-AE4A-478C772F7507.jpeg

E1D9F7B2-7DCC-4A9F-8E58-335CD5A9B527.jpeg

A8E7A2E3-9898-4C68-9491-B6C2C600C88F.jpeg
71BC56A3-711A-4461-BF5D-391697010808.jpeg
F1E834A0-984A-41E9-84F5-B5F697329F62.jpeg

65A27955-7E6F-48BB-9D23-C0E671876EAA.jpeg


Η τουρ ξεκινάει ωστόσο την επομένη. Στα κιτάπια μου πολλά ονόματα οικισμών και πόλεων καθώς και παραλιών μιας που στην Puglia συναντά κανείς τις καλύτερες της Ιταλίας. Αλλά έπρεπε κάτι να θυσιάσω και επειδή στην Ελλάδα θα απολάμβανα στις φετινές μου διακοπές στη Λευκάδα μόνο παραλίες χωρίς ιστορικά κέντρα, είπα να επενδύσω στην Ιταλία στα ιστορικά κέντρα και να διαγράψω τις παραλίες.
8C8D70C9-B27D-4C62-AFB7-A846F0DDF7D2.png

Πρώτη στάση, λοιπόν, το Lecce σε ένα συνοικιακό φούρνο που παρασκευάζει το καλύτερο pasticiotto της περιοχής. Pasticiotto είναι σα ζύμη τάρτας ωοειδής, γεμιστή με πλούσια ζεστή κρέμα πατισερί και σκεπασμένη επίσης με ζύμη. Ε έφαγα και σε άλλα μέρη αλλά σαν κι αυτή του Lecce, δεν υπήρχε. Μου είχαν λείψει και αυτά τα 2 διπλοί εσπρέσσο και 2 pasticiotti 5€ και μου προσέθεσε σε θετική εντύπωση. Caffè L´ incontro και θα με θυμηθείτε.
63DFED92-EEA7-413D-A1D3-7AC97F2594FF.jpeg

Με το πάρκινγκ τώρα δε δυσκολευτήκαμε καθόλου. Το τρικ απλούστατο. Δεν υπάρχουν πολλά οργανωμένα ιδιωτικά ή μη πάρκινγκ. Στους κεντρικούς δρόμους με παρκόμετρο ή στα στενά των πολυκατοικιών δωρεάν (και με σκιά) κι έπειτα ποδαράτο στο κέντρο• δεν είναι και δα μεγάλες πόλεις, σε 4-5 λεπτά προσεγγίζεις το όποιο ιστορικό κέντρο. Εντυπωσιακή πόλη, με μεγάλο ιστορικό κέντρο και εκεί συνάντησα Ιταλούς όπως τους ξέρουμε από το Βορρά, φινετσάτους, στην τρίχα, μετροσέξουαλ κτλ. Έχει μια αρχοντιά η πόλη και κουλτούρα. Μεσαιωνικά τείχη, ναούς, εντυπωσιακές πύλες. Τα μαγαζιά ανοίγουν 10.00-11.00 με το πάσο τους και πριν καν καλα καλα λειτουργήσουν, κλείνουν για σιέστα κατα τις 14.00. Εμπορικά κι εστιατόρια. Η αλήθεια είναι όμως ότι πηγαίνουν για φαγητό αργά το βράδυ, δηλαδή εμείς πηγαίναμε κατα τις 19.00-20.00 για φαγητό και ο κόσμος ερχόταν μετά τις 21.30 για να φάει που σημαίνει ότι έμεναν ανοιχτά μέχρι αρκετά αργά.
35819F99-A135-4A6F-81C1-FF4ACD86A360.jpeg
95C09E1F-C5BD-4E5C-8744-9CF1A62170C5.jpeg
0C4B2C3C-7397-40A8-BFF2-689C65B2A622.jpeg
677CB217-6FA8-419E-95AF-DC6283A7A96A.jpeg
D65B7A1D-4786-4780-8D4D-BE611248C219.jpeg
7BAF667A-2FFE-47AA-A3C3-46B336387757.jpeg
43972F0A-44D1-47A0-9AEA-DD29210BB90C.jpeg
9D51F2C6-DE6B-41F3-8B11-3F77E75402A0.jpeg
1CBEF7F2-A88F-4314-A207-883F8872C167.jpeg

39A47A31-8804-4478-803C-C6BC35E94402.jpeg


Συνεχίζουμε την τουρ με τις σπηλιές της ποίησης και τον πύργο της αρκούδας (Grotte della Poesia και Torre d‘ Orso), δυο αγαπημένα σημεία κάτω απ´το Lecce σε μια ακτογραμμή με παραθαλάσσια θέρετρα, camping, βίλλες, αγροτουριστικά καταλύματα. Oι Grotte della Poesia είναι φυσικές σπηλιές σε μια βραχώδη ακτή, το όνομα της οποίας ελληνικό (πόση), όπου κατα το Βυζάντιο υπήρχαν πηγές με πόσιμο νερό. Στη μεγάλη βάθρα, βουτάνε νέοι και παιδάκια κυρίως από ύψος 4-5 μέτρων στο νερό και διέκρινα εσωτερικές σπηλιές που επικοινωνούσαν.
E9B58D6C-BAA2-4690-95A1-5F727C408C14.jpeg
FA6F508D-E016-4098-BB0E-4391A34D06B0.jpeg
70BA7E3F-CB05-4CF9-8C7C-6D58A1FC4C57.jpeg
78EB1D18-A660-44DC-BC82-D4EC2C43EC9B.jpeg
95E92251-A2B6-47CD-8185-DD05D2AB5F2E.jpeg


1 χλμ παρακάτω βρίσκεται ο αγαπημένος πύργος της αρκούδας με μια παραλία όπου ο ένας ήταν πάνω στον άλλο, όμορφη όμως και καθαρή με γαλαζοπράσινα νερά. Θεωρείται από τα πουλαίν του Λέτσε.
0C19358C-AE2F-4231-A8E5-AC827F31C8E6.jpeg


Λιιιιιιιιιγο παρακάτω βρίσκεται η κωμόπολη Οτράντο, που θύμιζε Ρόδο στη σύλληψή της και γενικότερα ελληνικό νησί, με άσπρα σπιτάκια και πλακόστρωτα δρομάκια. Αυτό το στοιχείο το συναντούμε πολλές φορές στην Puglia και αποτελεί επίσης σήμα κατατεθέν, δεν είμαστε οι μόνοι τελικά. Δεν είναι ιδιαιτέρως τουριστικά πρόσεξα και δη για Αύγουστο. Υπάρχουν σαφώς τουρίστες, κυρίως Αμερικανοί και εσωτερικοί αλλά ανεπτυγμένες δεν τις λες τις περιοχές τουριστικά. Στο προσκήνιο βρισκόταν πάντα οι μόνιμοι κάτοικοι, αραγμένες γατούλες και μια ηρεμία που προσφέρουν απλόχερα οι τσάρκες σε τέτοιου είδους περιοχές.
1E968AB2-0A24-48A4-B345-E8262FED3186.jpeg
D919672B-1EFC-4B5B-9583-581955872B67.jpeg
F9E9919E-3A82-4ED4-BBB3-6BA311D535CB.jpeg

Το αρχικό πλάνο ήταν να κάνουμε και βουτιές στην εντελώς μύτη του τακουνιού της μπότας της χώρας (Torre San Giovanni, Presicce, Specchia, Pescoluse) αλλά δε θα βγαίναμε σε χρόνο. Τελευταία στάση της ημέρας στην μεγαλελληνική περιοχή του Σαλέντο, όχι πλέον Αδριατική αλλά Ιόνιο Πέλαγος και συγκεκριμένα στη Γαλλίπολη. Νεαρόκοσμος και χαλαροί ρυθμοί, κάποιο σημείο του λιμανιού (πρέπει να ´ταν της ιχθυόσκαλας) παρατημένο, η βόλτα στην παλιά πόλη παραπλανητική γιατί όπως έβγαινες περιμετρικά της, ήταν φτυστή η Κέρκυρα και το παγωτό της αλυσίδας Martinucci άκρως επιβραβευτικό.
17D9B845-2BC2-4C87-B99A-15285623E0FA.jpeg
EE831315-850E-468D-B2FC-A7390BBE03F4.jpeg
362C870D-FB47-425D-8E05-A689220B3460.jpeg
285C8251-90FC-4E50-B5BA-1860DC5B3E57.jpeg
FA69E48E-0188-4D36-9928-0A74B758F7EC.jpeg
330DC9E3-53C2-4C40-B600-24EE2D652E1C.jpeg

Όλοι μιλάνε για τις παραλίες του Σαλέντο τις οποίες δεν τιμήσαμε αλλά θεωρούνται οι καλύτερες της Ιταλίας. Δυστυχώς δεν τα καταφέραμε αυτή τη φορά αλλά ευελπιστώ την επομένη. Προκειται συγκεκριμένα για τις Lido Conchiglie, Porto Cesario, Torre Lapillo και Porto Prosciutto ακριβώς βορειότερα της ακτογραμμής της Γαλλίπολης. H μέρα κλείνει σε μια πιτσαρία του Brindisi, παράκεντρα, που αν βρεθείτε, τιμήστε τη και θα με θυμηθείτε. La Salumeria di Luigi παρέχει μόνο πίτσα σε αφράτη ζύμη και όχι τυπική ψιλή ιταλιάνικη και ποικιλίες από τοπικά τυριά και αλλαντικά, φρέσκα, πεντανόστιμα, σε μεγάλες ποσότητες και χαμηλές τιμές.



Η τουρ του παραμυθιού όπως μου την περιέγραψε ένας φίλος Ιταλός και κάπως έτσι είναι, βρίσκεται σε μια νοητή γραμμή στο εσωτερικό της Puglia και αφορά την κοιλάδα d’Itria, με μικρά χωριουδάκια που αποτελούνται από τα παραδοσιακά Trulli, πολύ μικρά πέτρινα οικίσματα, χτισμένα χωρίς κονίαμα που λειτουργούσαν ως αποθήκες ή και σπιτάκια αγροτών και κτηνοτρόφων. Οι Τρούλοι μπορούσαν πολύ απλά να γκρεμιστούν και να ξαναχτιστούν σε περίπτωση ελέγχου στην περιοχή (και άρα αφορολόγητα).
888678D3-483D-4018-835F-15DCD9A27DF0.png

Πρώτη εικόνα η «νησιωτική» Ostuni, χτισμένη σε λόφο με σοκάκια Χώρας ελληνικού νησιού, με την κεντρική επιβλητική πλατεία που είναι το σημείο αναφοράς στη διάταξη λαβύρινθου που ακολουθεί, στα λευκά και ήρεμο καφεδάκι μπροστά από τον καθεδρικό ναό τους.
F2CA9412-4039-4BA3-9DA7-67E2FCE57ED7.jpeg
857C0197-984F-4606-849E-E946F0C61BBD.jpeg
5F04DB1A-BE5C-48BB-A814-07C996DAE55D.jpeg
2225FB46-91B5-497F-B8E9-0A20FA76B489.jpeg
E640557A-1354-4C35-9546-24AB63CB2F41.jpeg
69D3E5F7-DF5F-47A7-80B0-D1C120C0D46D.jpeg
9F91D843-4CDE-423C-942C-E7FD2D45FA7E.jpeg
2FBB88DB-77B9-4B14-8953-86E55BDBA00F.jpeg
D8857970-67CF-4FAE-9268-5DF272A022C6.jpeg
B05C0D40-35CB-4EE6-9001-E0A022F43860.jpeg

Επόμενος σταθμός το χωριουδάκι Cisternino. Μικρότερο φυσικά, βρισκόμαστε ακόμη ψηλά και από την κεντρική είσοδο του ιστορικού κέντρου έχουμε θέα της καταπράσινης κοιλάδας, πετύχαμε και προετοιμασίες για μια αυγουστιάτικη φιέστα και παρατήρησα πως εν αντιθέσει με την πλειοψηφία της Puglia το Cisternino ήταν πολύ περιποιημένο, καθαρό, με ίσως ψηλότερο βιοτικό επίπεδο.
CB1EE864-1390-4046-80BF-0689B07FA7A8.jpeg
D6D0CAE3-1B19-4DB9-86FC-D969B3EE015F.jpeg
8D0F05BD-FCA3-40D0-9D07-033BEFCC5F4F.jpeg
7A5FD39D-8268-4020-B3D8-02BF0A2ECBC8.jpeg
698240EE-5002-4764-BBCE-22081F74E934.jpeg
0DB67D4B-CF60-4CC0-AEDA-7DD65DD92974.jpeg
581995E0-EC2F-4255-A001-4CF708650765.jpeg
8A66DA80-0C93-4514-ADEC-07658EA1E2EC.jpeg


Το ίδιο και το επόμενο χωριό της σειράς, το Locorotondo. Πολύ μικρά και γραφικά, λουλούδια να ομορφαίνουν μπαλκόνια και σκάλες και όλος ο κόσμος, κάτοικοι κι επισκέπτες στον ίδιο χαλαρό ρυθμό.
3854D5A2-181B-4732-9F70-AA5B30A8A781.jpeg
9CC8D996-1C18-42D5-9595-65AB899D3326.jpeg
2B659376-1631-48D6-86A0-EA28EED312DF.jpeg
7DA817FC-2DDD-4737-B9B8-62EAB0DC3ADA.jpeg
4A50A10D-5F1E-4BD2-B2F3-1F5216C76D1A.jpeg
A4B4BF55-FFB3-4262-88D7-0FD189CDC17A.jpeg
57EB079F-39E5-4653-A0BC-0563144D6F0B.jpeg

Συνεχίζουμε με το επόμενο, δυνατό σημείο, άκρως τουριστικό, ο λόγος που συνδέει ο επισκέπτης την Puglia με το τοπίο και όχι άδικα. Πρόκειται για το χωριό Alberobello, υπό την προστασία UNESCO, ο οικισμός με τα Trulli, μεγάλο μέρος του οποίου έχει διατηρηθεί μέχρι σήμερα. Τόπος με ιδιαίτερη ενέργεια, σα να βρίσκεσαι στο στρουμφοχωριό ή σε αυτό των Χόμπιτ. Τα σημεία στις σκεπές, επιλεγμένα από τους ιδιοκτήτες των σπιτιών, κρύβουν μηνύματα ή συμβολισμούς που μπορούν να αφορούν τα άστρα και τα ζώδια, επικλήσεις για ευημερία ή διαθέσεις. Ήταν επίσης το μοναδικό μέρος που εμπνεύστηκα να αγοράσω μαγνητάκια, διότι σε κάποια μαγαζάκια βρίσκει κανείς χειροποίητα, ακριβώς με την τεχνοτροπία και τα υλικά που φτιαχνόταν ένας κανονικός τρούλος αλλά σε μινιατούρα. Αξίζει η συγκεκριμένη διαδρομή ακριβώς όπως την κάναμε γιατί χτίζει σιγά σιγά και φτάνοντας στο Alberobello, κορυφώνεται η θέαση αλλά και η αίσθηση.
45460C82-18B5-46D5-A81E-F6349A17AB45.jpeg
E8FF4867-70F6-4AE5-BCA0-C4CAA1D7AB39.jpeg
76FF1DD3-3B9C-4D21-88BA-C2164AD45B40.jpeg
8AE3C326-BC9A-490B-995F-EF7788117A7B.jpeg
2D53E089-7A24-4394-AB36-16376709F08B.jpeg
63AEC7C2-4969-4632-AF38-923CDBEC3497.jpeg
8C7B482E-1192-42AE-A5D6-354AF2528B32.jpeg
44567C83-945F-4411-99AA-BDDF0D40A1D9.jpeg

Βέβαια εμείς το φτάσαμε σε πολυοργασμικό επίπεδο διότι συνεχίσαμε την εκδρομή. Ξεφύγαμε βέβαια από τα όρια της Puglia και πιάσαμε διαμέρισμα Basilicata που γεωγραφικά βρίσκεται στα βορειοδυτικά της πρώτης. Επεισοδιακά θα λέγαμε προσεγγίσαμε τη Matera, άλλη μια πόλη πολιτιστικής κληρονομιάς UNESCO, τοποθετημένη αριστοτεχνικά, πάνω από το φαράγγι Gravina και θα αποτελεί πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2019 (μαζί με το Plovdiv στη Βουλγαρία).


Επεισοδιακά λοιπόν, διότι στη διαδρομή μέσα από τον επαρχιακό δρόμο μας έπιασε καταρρακτώδης βροχή, ξέρετε αυτή που δε βλέπεις μπροστά σου, με μικρά ποταμάκια και χείμαρρους να διασχίζουν τους δρόμους και ευτυχώς οι υπόλοιποι οδηγοί φάνηκαν εξαιρετικά ψύχραιμοι και ευφυείς στο πως οδηγούσαν (αργό κονβόι με αναμένα αλάρμ) μέχρι που η διαδρομή διακόπηκε από ένα ξεριζωμένο δέντρο στη μέση του δρόμου. Η βροχή σταμάτησε και τα αντανακλαστικά των αρχών ευτυχώς άμεσα και μέσα σε 45 λεπτά, το δέντρο απομακρύνθηκε και συνεχίσαμε την οδήγηση προς την υπόγεια πόλη, όπως την κατονομάζουν.
61A7B5E1-8793-45D9-9A27-4B183688EC9D.jpeg
556B47EB-6A75-475C-B405-2E24F36FF2D7.jpeg

(Μα κοιτάξτε τους, δεν είναι ίδιοι Σερραίοι;;;)

Το ιστορικό κέντρο Sassi θεωρείται ότι κατοικείτο από την παλαιολιθική εποχή, μιας που όλη αυτή η περιοχή είναι χτισμένη ουσιαστικά σε ένα βράχο με σκαμένες σπηλιές και είναι από τις πόλεις που κατοικούνταν χωρίς διακοπή από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Στα 50s η κυβέρνηση εξεδίωξε τους κατοίκους του Sassi προς στήριξη νέου και λειτουργικού αστικού κέντρου γεγονός που υποβάθμισε την περιοχή, καθιστώντας τη φτωχή, άρρωστη, φάντασμα μέχρι και τα 80s. Από τότε και μετά ανέκτησε τις δυνάμεις της μέσω του τουρισμού και τη στήριξη της ΕΕ και σήμερα απολαμβάνει σταθερή και ανοδική πορεία με στοιχεία και σημεία που καλύπτουν όλες τις ανάγκες ενός επισκέπτη. Είτε τη θαυμάζεις πανοραμικά, είτε τη ζεις όταν ανεβοκατεβαίνεις στα διαζώματά της, η ενέργεια της πόλης αυτής δεν αφήνει ασυγκίνητο.
AFF66D14-ED4B-41CD-922D-CE666B1DD41E.jpeg
D42FC2CA-970D-4BCC-BF13-A0D7240E6415.jpeg
66132694-BAAB-4E47-8E58-0EC33F340D04.jpeg
869C9D1B-7DC4-45B3-92E1-54852A07BF52.jpeg
2C2E0E90-6FA0-47A7-8E26-F902573649C3.jpeg
77C671DA-B7F0-42CA-B6F8-1134F75E037B.jpeg
AEAB9F0A-BF31-4C87-A5B6-911F9275919D.jpeg
086E7E36-A41D-4D0B-9F7E-6B6CC3441781.jpeg
AE64D92E-0A36-45C7-B6DE-0ED126358867.jpeg

8435EA44-BE25-4C0D-BD77-9F13071A6C18.jpeg



Τελευταία μέρα, το πλοίο μας φεύγει απόγευμα για Ελλάδα από Bari κι έχουμε άπλετο χρόνο για 1-2 ακόμη στάσεις στο δρόμο από Brindisi.
DC02F8F8-4FAC-474B-AA21-E29E4E3DA7E4.png

Πρωινός καφές στη Μονόπολη, που ενώ δεν είχα ιδιαίτερες προσδοκίες, την έβαλα σφήνα στο πλάνο και μας καλόκατσε. Η βόλτα στο λιμανάκι ήταν ό,τι έπρεπε, συναντήσαμε πολλούς γάμους στις εκκλησίες που περνούσαμε (Σάββατο γαρ) και πληθαίνει ο κόσμος που κατεβαίνει για μπάνιο.
76A3576B-FE88-4D2A-A76F-FC2A753F6F36.jpeg
3649C66B-50BC-47E3-8FB1-D186758ABC50.jpeg
5472581F-9F41-4376-9456-3856F3AB42FE.jpeg
C8492437-F2A1-4157-826E-4325E22BCB08.jpeg
8DFF985D-9A75-406E-AC22-E35AEAA8C65E.jpeg

DE392D91-9151-4B1F-99D1-1F2C48B075EB.jpeg
914FE179-9B52-4465-A4D7-04A215298290.jpeg
6507C291-F7AF-43B2-84CA-DB9C391B47FD.jpeg
72B97F8A-C9A3-4639-88BF-419D47C99691.jpeg
80C77C01-0444-47AF-A159-3EAC2AD6A17B.jpeg
6C2BB665-CC3B-43F7-9B22-0B93CE9E5E9A.jpeg

Ενας άλλος εντελώς παραθεριστικός οικισμός το Polignano a Mare, γεμάτο με κόσμο σε όλα τα σημεία του, παρκάραμε κοντά στο άγαλμα του Domenico Modugno, ο οποίος κατάγονταν από την πόλη. Από εκεί θέα στις βραχώδεις ακτές και τους όρμους, με μυστικά περάσματα και εστιατόρια και μπαρ σκαμμένα στους βράχους. Έντονη ζωή με πολύ νέο κόσμο μεν αλλά στα μπαλκονάκια με τη φανταστική θέα, κυριαρχούσε ηρεμία και κατάνυξη.
49D987C1-47BE-4279-8761-0D5CCA85F9F2.jpeg

A54FA67B-8B79-4889-BACB-CD1717A9D70B.jpeg
8BF4FFD3-D089-41FE-A7EE-8B198A8638B6.jpeg

5108978F-863A-46E9-AB94-02C35F79C575.jpeg
AD9B8871-DB65-420F-BB89-3E5BD9A85C02.jpeg
94FE57F7-F7A3-4AFB-A5FD-4FA149360B8A.jpeg
C27BEDAC-3CB7-4E56-9599-20CB741C1F6C.jpeg
D36D111D-F058-44AA-94E5-47393C1F7172.jpeg
A5DC98C7-BBD1-4DCA-9214-B2008E3954A1.jpeg
76B18817-A9FB-46A6-8A91-95C188AF9C6C.jpeg


Τέλος το Bari, η πρωτεύουσα της Puglia, είναι αν μπορούμε να πούμε η μητρόπολη της περιοχής. Πυκνές πολυκατοικίες στη σειρά με παράλληλους δρόμους, ο κεντρικός πεζόδρομος με τα εμπορικά καταστήματα και η διαδρομή προς την παραλία, με αμυχές από παλιά Bari, νεοκλασσικά κτίσματα στη σειρά και φυσικά το σημαντικό τους λιμάνι. Δε μου έκανε ιδιαίτερη αίσθηση, το μόνο που κρατώ είναι το κρυμμένο εστιατόριο που μας κάλυψε τη δύσκολη ώρα της σιέστας (Le Nicchie).
138451CC-3CDA-4F82-85A1-80F6E9B94492.jpeg
8E6B7AB2-5AA9-43BC-8D90-FC220BCB3036.jpeg
F4887A15-634B-4325-B9A7-E2DB905B9F51.jpeg
D40B2D46-6EE9-4AB9-ABCE-7ACD6D02317F.jpeg
FD3F9434-2877-4D6A-B988-460306296882.jpeg
D0E10977-97EE-48EE-9444-989CAC43FF70.jpeg
381D641F-64CE-47A0-B771-D4DB4D504DE5.jpeg
1BD8A700-F6A6-441F-B8F3-8627750E46F9.jpeg
164B80D1-3E33-438C-BC6C-EBAFB0CBB23D.jpeg
3F5F018D-7639-44D7-8558-174CF6C1B19D.jpeg


Επίλογος:

Με αυτοκίνητο οπωσδήποτε, γυρίζεται άνετα και σχετικά γρήγορα. Υπάρχουν πολλά μέρη προς επίσκεψη, πολεις, χωριά και παραθαλάσσια αλλά η διαφορά αισθητή σε σχέση με βόρεια Ιταλία, σε υποδομές, κόσμο, τόνους, ρυθμούς και χρώμα. Σε κόστη οι τιμές κυμαίνονται σε επίπεδα Ελλάδας. Εντάξει, τα κακά κλισέ των Ιταλών εξάρονται κομμάτι παραπάνω αλλά κι αυτό είναι ένας παράγοντας να σε βάζει σε περιβάλλον οικειότητας και να ξέρεις τι να περιμένεις και πως να συμπεριφερθείς. Δώστε μια ευκαιρία, με το πλοίο από Ηγουμενίτσα διαρκεί λιγότερο απ´όσο αν ταξιδέψετε από τον Πειραιά προς ανατολικό Αιγαίο (για να μην πω και φθηνότερα).
 

Attachments

Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Πόσο όμορφες φωτογραφίες. Πανέμορφα μέρη.
Ζήλεψα μπορώ να πω. Αυτή τη Ματέρα ειδικά την έχω βάλει στο μάτι!
 

makisg

Member
Μηνύματα
4.712
Likes
14.779
Επόμενο Ταξίδι
Βενετία,Λουμπλιάνα,Μπλέντ
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νησιά Φίτζι
πολύ ωραίο τουρ. οι φωτογραφίες πανέμορφες. θα το έχω στα υπόψιν μου .
πιστεύω ότι ο Ιούνιος θα είναι καλή εποχή για τις περιοχές αυτές.
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
9.552
Likes
12.363
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ν. Αμερική
Πολύ ωραίο το οδοιπορικό σου!
Η Puglia, από το λίγο που την είδα, είναι πολλά υποσχόμενη για διακοπές στο στυλ της Ελλάδας, δηλαδή καλές παραλίες, χωριουδάκια κτλ. Βέβαια δεν είναι Ελλάδα γιατί αν εδώ είχαμε πόλη σαν το Lecce πχ θα κάναμε πάρτυ ή θα το είχαμε ρημάξει. Επίσης δεν είναι πολύ τουριστική. Όπως είπες οι τουρίστες είναι κυρίως Ιταλοί και οι πόλεις και τα χωριά ανήκουν ακόμα στους κατοίκους τους, εκτός από τα πολύ γνωστά μέρη.
@makisg στις πολύ γνωστές και φωτογενείς παραλίες πχ Polignano a Mare, που πήγαμε, δεν σε σώζει ούτε ο Ιούνιος. Πήγαμε προς τα τέλη Ιουνίου και η κατάσταση ήταν ίδια. Βέβαια ήταν Κυριακή που σίγουρα παίζει ρόλο.
 

coco

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
2.280
Επόμενο Ταξίδι
ιταλια παλι
Ονειρεμένο Ταξίδι
ρωσια
Ειναι οτι σχεδιαζω για τελη Σεπτεμβρη ,αρχες Οκτωβρη.Μονο που δεν θα εχω αυτοκινητο και θα κινηθω με τρενα.Δεν σκοπευω μικρες πολεις,αλλα ελεγα να βαλω και Ταρανδα.Με βοηθησε πολυ η ιστορια σου,ημουν σε σκεψη για Μπαρι η Πριντεζι.Τωρα μενει να δω δρομολογια της Γκριμαλντι για Πριντεζι που κερδισε.Ευχαιστω για τις τοσες πληροφοριες και τις ομορφες φωτογραφιες.Καλα ταξιδια!
 

makisg

Member
Μηνύματα
4.712
Likes
14.779
Επόμενο Ταξίδι
Βενετία,Λουμπλιάνα,Μπλέντ
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νησιά Φίτζι
@coco εύχομαι να πραγματοποιηθεί το ταξίδι σου και να περάσεις υπέροχα. θα περιμένω και τα σχόλια σου γιατί είναι μια περιοχή που με ενδιαφέρει να την κάνω με το δικό μου αυτοκίνητο.
 

coco

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
2.280
Επόμενο Ταξίδι
ιταλια παλι
Ονειρεμένο Ταξίδι
ρωσια
makisg,σ ευχαριστω,υγεια ,φραγκα και διαθεση..αν τα καταφερω,υποσχομαι ρεπορταζ!
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.355
Likes
9.276
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
".. . Εντάξει, τα κακά κλισέ των Ιταλών εξάρονται..."
Δηλ?
 

human1

Member
Μηνύματα
10
Likes
6
Πολύ ωραία η ιστορία σου...με ενδιαφέρει κ μένα αυτή η περιοχή... σκέφτομαι για ένα μίνι roadtrip με εδρα το Lecce κ ιπωσοπωσδήποτε τη Ματέρα
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.109
Μηνύματα
880.575
Μέλη
38.837
Νεότερο μέλος
koliswa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom