Μετά από ένα καλό πρωινό στο ξενοδοχείο, ήμασταν πλέον έτοιμοι να γνωρίσουμε την «κρυφή» Ρώμη. Έτσι, κινήσαμε για τις κατακόμβες του Αγίου Καλλίστου στην Αππία οδό (υπάρχουν περίπου 60 κατακόμβες στη Ρώμη). Για άλλη μια φορά απολαύσαμε κατά τη διαδρομή αρκετό πράσινο. Οι κατακόμβες, υπόγειες σήραγγες, εκτείνονται σε μήκος 150 χιλιομέτρων, φτάνουν σε βάθος περίπου 18 μέτρων – εδώ ίσως υπάρχει ένα ‘θεματάκι’ για τους κλειστοφοβικούς, αν και δεν πρόκειται για τίποτε εξαιρετικά τρομερό- και η ξενάγηση στους χώρους αυτούς γίνεται σε περιορισμένο τμήμα τους και με συνοδεία οδηγού. Μέσα από στενά «δρομάκια» και δημιουργώντας μια σειρά ο ένας πίσω από τον άλλο (για να μη χαθεί κανείς- έχουν κάτι από λαβύρινθο-) παίρνουμε μια γεύση από τον τρόπο ενταφιασμού των χριστιανών. Οι τάφοι των ανώτερων στην ιεραρχία εκκλησιαστικών και των παπών (κρύπτες/ crypt) βρίσκονται σε ξεχωριστά δώματα. Υπάρχουν και δωμάτια οικογενειακών τάφων (cubicula). Στη συγκεκριμένη κατακόμβη υπάρχει και η κρύπτη της αγίας Καικιλίας. Μετά από περίπου μισή ώρα ανεβαίνουμε και πάλι τα σκαλιά της εξόδου στον «επάνω» κόσμο που οδηγούν σε έναν όμορφα διαμορφωμένο κήπο.
Σειρά έχουν τα μουσεία του Βατικανού. Στο χώρο της παραλαβής των ειδικών εισιτηρίων επικρατεί ένας μικρός χαμός από το πλήθος των επισκεπτών. Μετά από τον έλεγχο των εισιτηρίων και τον καθιερωμένο έλεγχο ασφάλειας εξερχόμαστε σε μια μεγάλη αυλή περιμετρικά της οποίας υπάρχουν πίνακες με αναρτημένα πόστερ της καπέλα Σιστίνα (στα Ιταλικά -ή Σιξτίνα στα λατινικά-) του Μιχαήλ Αγγέλου, όπου κανείς μπορεί να δει από κοντά και να «μελετήσει» τις λεπτομέρειες πριν δει το έργο στη οροφή του προσωπικού παρεκκλησιού του Πάπα. Οι αίθουσες των μουσείων είναι πολλές και απαιτούν πολύ χρόνο γι’ αυτό μένουμε μόνο στα σπουδαιότερα από τα έργα που εκτίθενται εκεί (το γλυπτό του Λαοκόωντα, διάφορα ρωμαϊκά αντίγραφα αντίστοιχων ελληνικών γλυπτών κυρίως της ελληνιστικής περιόδου, το άγαλμα της Άρτεμης, παλαιοί χάρτες, περίτεχνα κιλίμια κτλ.). Μετά από 2 περίπου ώρες φτάνουμε και στην περίφημη καπέλα Σιστίνα. Ομιλία και φωτογραφίες απαγορεύονται. Τελικά, η προηγούμενη προσεχτική παρατήρηση των λεπτομερειών του έργου στην αυλή αποδείχτηκε πολύ χρήσιμη προκειμένου να απολαύσει κανείς τη δημιουργία του Μικελάντζελο στις πραγματικές της διαστάσεις. Σημαντικές δημιουργίες (νωπογραφίες) και άλλων μεγάλων ιταλών ζωγράφων (Perugino, Botticelli, Ghirlandaio –δάσκαλος του Μιχαήλ Αγγέλου–, Rossellini και Signorelli, κοσμούν τους υπόλοιπους τοίχους του παρεκκλησιού.
Η επίσκεψη στο Βατικανό έλαβε τέλος. Ώρα για φαγητό και μετά περιπλάνηση και στα υπόλοιπα μέρη της πόλης.
Σειρά έχουν τα μουσεία του Βατικανού. Στο χώρο της παραλαβής των ειδικών εισιτηρίων επικρατεί ένας μικρός χαμός από το πλήθος των επισκεπτών. Μετά από τον έλεγχο των εισιτηρίων και τον καθιερωμένο έλεγχο ασφάλειας εξερχόμαστε σε μια μεγάλη αυλή περιμετρικά της οποίας υπάρχουν πίνακες με αναρτημένα πόστερ της καπέλα Σιστίνα (στα Ιταλικά -ή Σιξτίνα στα λατινικά-) του Μιχαήλ Αγγέλου, όπου κανείς μπορεί να δει από κοντά και να «μελετήσει» τις λεπτομέρειες πριν δει το έργο στη οροφή του προσωπικού παρεκκλησιού του Πάπα. Οι αίθουσες των μουσείων είναι πολλές και απαιτούν πολύ χρόνο γι’ αυτό μένουμε μόνο στα σπουδαιότερα από τα έργα που εκτίθενται εκεί (το γλυπτό του Λαοκόωντα, διάφορα ρωμαϊκά αντίγραφα αντίστοιχων ελληνικών γλυπτών κυρίως της ελληνιστικής περιόδου, το άγαλμα της Άρτεμης, παλαιοί χάρτες, περίτεχνα κιλίμια κτλ.). Μετά από 2 περίπου ώρες φτάνουμε και στην περίφημη καπέλα Σιστίνα. Ομιλία και φωτογραφίες απαγορεύονται. Τελικά, η προηγούμενη προσεχτική παρατήρηση των λεπτομερειών του έργου στην αυλή αποδείχτηκε πολύ χρήσιμη προκειμένου να απολαύσει κανείς τη δημιουργία του Μικελάντζελο στις πραγματικές της διαστάσεις. Σημαντικές δημιουργίες (νωπογραφίες) και άλλων μεγάλων ιταλών ζωγράφων (Perugino, Botticelli, Ghirlandaio –δάσκαλος του Μιχαήλ Αγγέλου–, Rossellini και Signorelli, κοσμούν τους υπόλοιπους τοίχους του παρεκκλησιού.
Η επίσκεψη στο Βατικανό έλαβε τέλος. Ώρα για φαγητό και μετά περιπλάνηση και στα υπόλοιπα μέρη της πόλης.
Attachments
-
74,6 KB Προβολές: 297