Καζακστάν Κιργιστάν Ουζμπεκιστάν Τατζικιστάν Τουρκία Travelling along the ''Roof of the World" Pamir Highway..η ιστορία του δρόμου

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.658
Likes
50.466
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.218
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
ΗΜΕΡΑ 16η, 18 Αυγούστου 2018

Khorog - Bibi Fatima springs

Χλμ ημέρας 200



Στο Khorog υπήρχε άλλη μια διασταύρωση, ο Μ41 συνέχιζε ανατολικά (με πολλά και μεγάλα κομμάτια ασφάλτου), ο δρόμος που συνέχιζε νότια και παράλληλα με τα σύνορα του Αφγανιστάν περνούσε μέσα από την Wakhan Valley, μια κοιλάδα απόκοσμη, απίστευτης ομορφιάς. Βέβαια το κάτω αυτό κομμάτι είναι σαφώς χειρότερο από το πάνω σε ποιότητα δρόμου,με αρκετές παγίδες άμμου αλλά και μεγάλα κομμάτια με χοντρό, βαθύ, χαλίκι στρωμένο, όπου ήταν επικίνδυνο να ΄΄χάσεις΄΄ το μπροστινό!
Θα μέναμε στις φυσικές θερμές πηγές Bibi Fatima hot springs Χάρτες Google πάνω απ τα 3000 μέτρα στο βουνό! Απ τον δρόμο κάτω μέχρι πάνω στις πηγές πήγαινε ένας πολύ στενός χωματόδρομος (10χλμ περίπου) που ανέβαινε με απότομη κλίση! (To google maps δεν έχει τον δρόμο, επίσης αν παρατηρήσετε στο χάρτη δεν σε αφήνει να περάσεις απ τον δρόμο του Τατζικιστάν και σε πάει απ του Αφγανιστάν, άγνωστο γιατί ίσως είναι bug του χάρτη)

Παίρνουμε το πρωινό μας, γνωρίζοντας άλλο ένα ζευγάρι Ολλανδών ταξιδιωτών με ποδήλατα. Στόχος τους ήταν να φτάσουν από Πακισταν στην Ινδία, όντας φυσικά αρκετούς μήνες στο δρόμο! Αχχχ, Πακισταν ,Khardung La (το υψηλότερο οδικό πέρασμα στον κόσμο 5600 μέτρα!), Ινδία Karakoram Highway, άρχισα να παραμιλώ, μέχρι που ο Κώστας με σκούντηξε και με πήρε απ το όνειρο :D.
Ήρθε η ώρα όμως σιγά σιγά να προσγειωθούμε καθώς μπροστά μας είχαμε 200 απόξενα, απολαυστικά αλλά και απαιτητικά χλμ



Ξεκινώντας, αρκετά συχνά βλέπαμε πάρα πολλούς στρατιώτες με όπλα να μετακινούνται στα κομμάτια που ήταν τα σύνορα του Τατζικιστάν με το Αφγανιστάν, όλοι ήταν φιλικοί, τους χαιρετούσαμε και αυτοί ανταπέδιδαν!





Πλέον το ποτάμι ήταν στο ίδιο ύψος σε κάποια σημεία, αλλά και πάρα πολύ κοντά στο Αφγανιστάν!






Σταματώντας σε μια φυσική πηγή να γεμίσω τα μπουκάλια μου νερό, περιμένοντας και τον Κώστα, κατέβηκε από τον λόφο ένας νεαρός Τατζίκος. Φυσικά η ''συνομιλία'' για άλλη μια φορά έγινε σε άπταιστη νοηματική! (παρατηρήστε το φούτερ του, παντού είναι ο όμιλος ''Zara'' :eek:
)



Εδώ θαυμάζοντας την μπέμπα και ρωτώντας τα κλασικά, κυβικά ίππους, αριθμούς κυλίνδρων και τα σχετικά! Όταν τους ''ζωγράφιζα'' με το δάχτυλο τον αριθμό 1200 (κυβικά) γούρλωναν τα μάτια :shock: :D



Ενσωματώθηκε ο Κώστας και ξανά στο δρόμο...:clap:





Μετά από κάποια χιλιόμετρα...Stop control...μην ξεχνιόμαστε! :cool:



Σιγά σιγά άρχισαν να εμφανίζονται και τα πρώτα σπίτια χωρικών στο Αφγανιστάν. Όπως βλέπετε εντελώς απλές homemade κατασκευές από λάσπη, πέτρα και άχυρα, με πορτοπαράθυρα απ όπου βρει ο καθένας!






Στάση φώτο Νο967 :haha:





και ξανά στο δρόμο...το χρώμα του ποταμού Panj πυκνό γκρί!



Ωπ, νταλίκα ahead :p



Μια νταλίκα να συναντήσεις (αυτή τραβούσε και ρυμούλκα!) μπορεί να σε πάει ''καροτσάκι'' για αρκετά χλμ, έβγαινα αριστερά με προσοχή να με δεί και που και που κόρναρα κιόλας ο αλήτης! :DΈκαναν δεξιά πάντως οι περισσότεροι



Κάποια αραιά κομμάτια ασφάλτου ξεκούραζαν τα ''θυρία'' μας



Άλλη μια στάση για πανοραμική φώτο



Η καλή λήψη θέλει ''θυσίες'' :cool:



Όμως το αποτέλεσμα σε αποζημιώνει! :clap:





Ξαναξεκινάμε περνώντας από μικρά χωριά





Μικρές όμορφες ''οάσεις'' έσπαγαν την μονοτονία του άγριου και ξερού τοπίου



Αυτά τα δεντράκια που οριοθετούσαν τον δρόμο σε αρκετά σημεία, πολύ μου άρεσαν!

 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.218
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Σιγά σιγά κάνουν την εμφάνιση τους κάποια κομμάτια άμμου





Πολύ μου άρεσε αυτή η ''οριοθέτηση'' περιοχών στα βουνα



Σε κάποια σημεία ο ποταμός Pianj ''ανοίγει'', χαριζοντάς μας μοναδικές εικόνες!







Επ όχι στην μέση του δρόμου βρε! :D



Τατζίκικα όμορφα παιδικά χαμόγελα! :icon_redface:





Πλησιάζοντας το Εshkashem (περίπου 3 χλμ πριν την πόλη) συναντήσαμε την γέφυρα που είναι σύνορα με το Αφγανιστάν! Στην απέναντι πλευρά κάθε Σάββατο πραγματοποιείται η λεγόμενη αγορά των συνόρων (Eshkashem Market)! Λαβαίνει χώρα τα περισσότερα Σάββατα από 10 το πρωί έως 3 το μεσημέρι, ως ευκαιρία για ανθρώπους από το Τατζικιστάν και το Αφγανιστάν να έρθουν μαζί για να αγοράσουν και να πουλήσουν τα προϊόντα τους, τα περισσότερα από τα οποία αποτελούνται από φθηνά ρούχα και οικιακά είδη από την Κίνα. Για να πας απλά αφήνεις το διαβατήριο στα σύνορα του Αφγανιστάν και αφού σε καταγράψουν μπαίνεις (δεν πληρώνεις κάτι)

φώτο απ το ίντερνετ






Με το που σταμάτησα ήρθε απ το στρατόπεδο δίπλα ένα ''ταλαιπωρημένο'' ήρεμο στρατιωτάκι να δει τι θέλω, του έκανα νόημα οτι λίγο πιο πίσω είναι κι άλλη μηχανή και περιμένω να έρθει! Μου είπε εντάξει και μου έκανε παρέα, χαζεύοντας την μηχανή μέχρι να έρθει ο Κώστας. Μου έκανε πραγματικά εντύπωση αυτή η φιλικότητα των στρατιωτών, καθώς μου έρχεται στο μυαλό το πόσο εξουσία το παίζουν στις δικές μας ''σύγχρονες'' περιοχές :confused:



Φτάνοντας στο Eshkashem, ένα δέος μας κατακλύζει βλέποντας τις πρώτες χιονισμένες υψηλές κορυφές των βουνών, Αύγουστο μήνα! Πίσω απ αυτά τα βουνά του Αφγανιστάν, βρίσκονται τα βουνά του Πακιστάν, καθώς σε αυτό το σημείο το Αφγανιστάν είναι μια λωρίδα περίπου 5 χιλιομέτρων σε κάποια σημεία! (Αν πάρεις το χάρτη, κατακόρυφα από κάτω μας είχαμε Πακισταν και Ινδία)







Απαραίτητο φουλάρισμα στο Eshkashem, καθώς μετά σε όλη την Whakan Valley δεν θα υπήρχε βενζινάδικο ούτε για δείγμα! Ίσως σε κάποια Guest house να έβρισκες από μπιτόνι καθώς κινούνται στην περιοχή αρκετά τζιπ με τουρίστες (ντόπιοι η μη)



Ωραία λέω, έχει αντλίες!



Αμ δε!! o_O Ξεκίνησε ο τρόπος γεμίσματος με κάνιστρα των 10,5 και ενός λίτρου! Ω ρε λεω τι να μπαίνει στην μπεμπούλα μου άραγε :confused:. Ευτυχώς όλα καλά, η βενζίνη ήταν πεντακάθαρη και δεν μας δημιούργησε κάποιο θέμα!

Εδώ ο Κώστας λοξοκοιτάει τον βενζινά :haha:



Αφού φουλάραμε περάσαμε μέσα απ το Eshkashem (για όποιον θέλει να μείνει υπάρχει ένας και μόνο ξενώνας)







Η διαδρομή μας αρχίζει και γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα!



Ο δρόμος ανεβοκατέβαινε χαρίζοντας μας υπέροχες εικόνες δίπλα στο ποτάμι





Όπου υπήρχε πράσινο, υπήρχε τροφή και ζώα των βουνών...





 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.218
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Το τοπίο αρχίζει και γίνεται ακόμα πιο απόκοσμο και μαγευτικό! Είχαμε εκστασιαστεί με αυτά που βλέπαμε :clap:





Στάσεις, φώτο, καβάλα μηχανή και ξανά μανά στάση και ούτω κάθε ξεις από δω και περα! :xalara:









Περνώντας από ένα χωριό με αρκετούς Τατζίκους και πολύ όμορφα σπίτια!





Όσο προχωρούσαμε βλέπαμε αρκετή βλάστηση στην κοίτη του ποταμού





Ένα μικρό δάσος, χαμηλής βλάστησης στο πουθενά, ανάμεσα σε τόσα ψηλά και πετρώδη βουνά!



Πραγματικά δεν χορταίναμε...Μαγεία!







Απερίγραπτες πλέον οι εικόνες σε κάθε μας στάση...





Τόσο απόκοσμα τοπία! (Κάτω αριστερά φαίνεται ο Κώστας!)









Μας είχε πιάσει φωτογραφικός οργασμός! :D



Ακόμα κι από δω περνάνε νταλίκες!





Κάτω προς το ποτάμι υπήρχε άμμος, την οποία θα συναντούσαμε κι εμείς σε αρκετά σημεία μέσα στο δρόμο!



 
Last edited:

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.218
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Το ποδόσφαιρο παίζεται παντού! Απ την πιο φτωχή γειτονιά, μέχρι την πιο πλούσια, απ την θάλασσα, μέχρι πάνω στα 3000+ μέτρα...





Μετά το Langar και αμέσως πριν το Vrang κάνουμε αριστερά και ανεβαίνουμε τον χωματόδρομο προς τις πηγές, η θέα στο ανέβασμα εκπληκτική!



Περνάμε απ το Yamchun Fortress

Βρίσκεται μεταξύ των σημερινών συνόρων Τατζικιστάν και Αφγανιστάν, σε υψόμετρο 3100 μέτρων! Αρχικά χτίστηκε το 300 π.Χ. (ή 100 π.Χ. σύμφωνα με κάποιες πηγές), το Yamchun βλέπει προς τις μεγάλες εκτάσεις της κοιλάδας Wakhan και τα μεγάλα τμήματα των βουνών Hindu Kush στα βόρεια Αφγανικά εδάφη. Μέρος απ το αρχικό φρούριο είναι ορατό ακόμα και σήμερα, η αρχαία δομή του επεκτάθηκε μεταξύ του 10ου και του 12ου αιώνα. Υπάρχει ένας μύθος που λέει ότι στο φρούριο Yamchum υπήρχε ένας Ζωροαστρικός ναός αιώνιας φωτιάς.



Φτάσαμε στον ξενώνα
Χάρτες Google που ήταν πριν τις πηγές, στον οποίο δώσαμε 15 δολάρια με πρωινό, βραδινό και μαζί με όλα τα τσάγια που ήπιαμε απόγευμα και βράδυ! (σε κάποια αξιολόγηση διάβασα ότι οι ντόπιοι δίνουν περίπου 3 δολάρια! (30 som) . Η θέα προς την κοιλάδα Whakan απλά εκπληκτική! Από άποψη συνθηκών ο ξενώνας ήταν αρκετά βρώμικος και μύριζε (ζώα, γαλατίλα κλπ). Εκεί ακριβώς την έπαθα κι εγώ και απέκτησα κοιλιακές διαταραχές! (Αίμα με πήγε την επόμενη μέρα!! :eek:) Πολλές οι μύγες, απροστάτευτο το φαγητό , αλλά τι να κάνεις! Δεν είχαμε άλλο φαγητό μαζί μας, αλλιώς προσωπικά θα έτρωγα απ το δικό μας! (Όποιος πάει κει να κρατάει απ το Ishkashem η απ το Khorog καλύτερα! Ίσως έφταιγε και ο ξενώνας, αλλά μην περιμένετε και πολύ καλύτερες συνθήκες εκεί!
Αργότερα σε κάποια φωτογραφία στην παρουσίαση που είχε κάνει η @isabelle για τα μέρη αυτά, ο Κώστας που την είχε παρακολουθήσει (τυχερέ Αθηναίε!) είδε ότι είχαμε κοιμηθεί στο ίδιο ακριβώς δωμάτιο του ξενώνα! Και τώρα ανακαλύπτω ότι γράφει κάποια από τα υπέροχα ταξίδια της κι εδώ! (απίστευτες συμπτώσεις) :)



Η θέα προς την κοιλάδα Whakan

H κοιλάδα Wakhan συνδέεται με την Tashkurgan Tajik County στην Κίνα, από μια μεγάλη στενή λωρίδα που ονομάζεται Wakhan Corridor, που χωρίζει την περιοχή Gorno-Badakhshan του Τατζικιστάν από τα Khyber Pakhtunkhwa και Gilgit-Baltistan του Πακιστάνμεταξύ Αφγανιστάν και Τατζικιστάν. Ο ποταμός Wakhan ρέει μέσω από την ανατολή μέχρι το Qila-e Panja όπου συνδέεται με τον ποταμό Pamir για να γίνει κι ο ποταμός Panj που στη συνέχεια σχηματίζει τα σύνορα με to Αφγανισταν. Στο νότο η κοιλάδα συνορεύει με τα ψηλά βουνά του Hindu Kush, που διασχίζουν το πέρασμα Broghol, το Pass Irshad και το παλιό Pass Dilisang στο Πακιστάν. Η κοιλάδα Wakhan υπήρξε μια σημαντική περιοχή εδώ και χιλιάδες χρόνια, όπως είναι εκεί όπου συναντώνται οι δυτικές και ανατολικές περιοχές της Κεντρικής Ασίας. Ο Δυτικός Βαχάν κατακτήθηκε στις αρχές του 1ου αιώνα μ.Χ. από τον Kujula Kadphises, τον πρώτο «Μεγάλο Κουσάν», (δημιούργησαν τον πυρήνα του αρχικού βασιλείου του Kushan). Μέχρι το 1883 το Wakhan ήταν πριγκηπάτο και στις δύο πλευρές των ποταμών Panj και Pamir, υπό την ηγεσία ενός κληρονομικού κυβερνήτη (mir) με την πρωτεύουσά του στο Qila-e Panja. Στη δεκαετία του 1880 (1880-1895 ), υπό την πίεση της Βρετανίας, ο Abdur Rahman Khan ο εμίρ του Αφγανιστάν επέβαλε αφγανική κυριαρχία στο Wakhan Οι συμφωνίες μεταξύ της Βρετανίας και της Ρωσίας το 1873 και μεταξύ της Βρετανίας και του Αφγανιστάν το 1893 χώρισαν αποτελεσματικά την ιστορική περιοχή του Wakhan κάνοντας τα ποτάμια Panj και Pamir τα σύνορα μεταξύ Αφγανιστάν και Ρωσικής Αυτοκρατορίας.

Στη νότια πλευρά της, η συμφωνία Durand Line του 1893 σηματοδότησε το όριο μεταξύ της Βρετανικής Ινδίας και του Αφγανιστάν. Αυτό άφησε μια στενή λωρίδα γης ως ένα ρυθμιστικό μεταξύ των δύο αυτοκρατοριών. Το 1949, όταν ο Μάο Τσε Τουνγκ ολοκλήρωσε την κομμουνιστική εξαγορά της Κίνας, τα σύνορα ήταν μόνιμα κλειστά. Όταν οι Σοβιετικοί εισέβαλαν στο Αφγανιστάν τον Δεκέμβριο του 1979, κατέλαβαν το Wakhan και έχτισαν ισχυρές στρατιωτικές θέσεις στο Sarhad-e Broghil και αλλού. Για να διευκολύνουν την πρόσβαση έχτισαν μια γέφυρα στον ποταμό Παμίρ στο Prip, κοντά στη Gaz Khan. Το 2010, το Wakhan αναφέρθηκε ότι είναι μέρος ειρηνικό και ανεπηρέαστο από τον πόλεμο στο υπόλοιπο Αφγανιστάν.



Αρκετά τζίπ με τουρίστες είχαν έρθει για ένα τσάι στον ξενώνα, για να θαυμάσουν και την υπέροχη θέα



Αφού κάναμε μπανάκι πήγαμε να δούμε τις πηγές καθώς ήταν έτοιμες να κλείσουν 6 το απόγευμα !(Τι το θελα! :confused:)



Bibi Fatima Springs Ονομάστηκαν έτσι από την κόρη του Προφήτη Μωάμεθ, τα νερά των πηγών πιστεύεται ότι αυξάνουν τη γονιμότητα της γυναίκας. Ως αποτέλεσμα, οι ιαματικές πηγές είναι ένας δημοφιλής προορισμός για τις γυναίκες του Τατζίκ. Υπάρχουν δύο διαφορετικά δωμάτια στην ένωση των θερμών πηγών - οι άνδρες και οι γυναίκες εναλλάσσονται μεταξύ τους σε τακτά χρονικά διαστήματα







Το βλέμμα μου μετά που μπήκαμε μέσα στις πηγές, τα χα δει όλα!!! :haha: Μας βάζουν σε ένα δωμάτιο να αλλάξουμε στο οποίο γινόταν μέσα ο κακός χαμός ,γυναίκες άντρες με μπουρνούζια! Μας ανοίγει ο υπεύθυνος (πριν ξεντυθούμε) να μας δείξει το δωμάτιο με τις πηγές των αντρών (ήταν χωριστά), και αντικρίζουμε 20-30 Τατζικους και Αφγανους απ τα βουνά, ξερακιανούς γυμνούς να είναι όλοι σε μια σαν λιμνούλα άλλοι όρθιοι και άλλοι καθιστοί, ίσα ίσα ο ένας δίπλα στον άλλο, με το νερό να μην πω πως φαινόταν! Λέω στον Κώστα εγώ ΦΕΥΓΩ, :confused: αν θες εσύκάτσε, μόνο να είσαι τοιχο τοίχο :haha: ,η αλήθεια είναι ότι σιχάθηκα λίγο! :D o_O
Έτσι φύγαμε άρον άρον! Μετά θυμήθηκα ότι ήταν Σαβατοκύριακο, γι αυτό και είχε τόσο ''ντόπιο'' κόσμο! Στο ίντερνετ, σε φώτο που είχα δει μου άρεσαν οι πηγές με 2-3 άτομα τουρίστες που ήταν μέσα, αλλά αυτό με 20-30 ξερακιανούς βουνίσιους Τατζίκους σε μια λιμνούλα, προσωπικά δεν το πάλεψα το θέαμα :D! Έκανα αργότερα μπάνιο σε θερμές πηγές στο Καζακστάν και το απόλαυσα!



Τουλάχιστον περπατήσαμε τριγύρω και φτάσαμε μέχρι το φρούριο να θαυμάσουμε την θέα!



Απίστευτα βουνά!






Το φρούριο Yamchun σε φόντο από ''άγριες'' πλαγιές, ενώ μπροστά το χωράφι με τα στάχυα, δημιουργούν μια εικόνα μοναδική!





Οι πηγές από μακριά



Το μνημείο (χρυσό λιοντάρι) Μέχρι 1991 το Τατζικιστάν (πριν δηλαδή την διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991) δεν ήταν ανεξάρτητο, είχε ένα έμβλημα παρόμοιο με όλες τις υπόλοιπες σοβιετικές χώρες.

Το πρώτο έμβλημα του ανεξάρτητου Τατζικιστάν το 1992-1993 ήταν το Λιοντάρι μαζί με τον Ήλιο, το οποίο ήταν ένα ιστορικό σύμβολο της τότε Περσίας, με την οποία Περσία το Τατζικιστάν είχε πολιτιστικούς δεσμούς.
Από το 1993 και έπειτα άλλαξε με αυτό που έχει ακόμα και σήμερα



Μοναδικό θέαμα!





Τα άλογα σε παράταξη



Μετά την βόλτα γυρίσαμε στον ξενώνα για τσαγάκι, ρεμβάζοντας την κοιλάδα απ το ''μπαλκόνι'' μας... η θερμοκρασία στα 3200μ χαμήλωσε αρκετά όσο έπεφτε ο ήλιος! Αυτό διόλου μας ενοχλούσε, ίσα ίσα δεν θέλαμε να μπούμε μέσα!





Το βραδάκι το μοιραίο φαγητό :( , το μενού ήταν σούπα με λαχανικά και κρέας για να ζεσταθούμε! Έξω καθώς έπεσε η νύχτα, το κρύο ήταν αρκετά τσουχτερο! Υπήρχαν και 2-3 παρέες ντόπιων που έτρωγαν κι αυτοι, εντύπωση μου έκανε τα χοντρά και πολλά ρούχα σε ''layers'' που φορούσαν.



ΤΕΛΟΣ 16ης ΗΜΕΡΑΣ

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.553
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αρκετά τζίπ με τουρίστες είχαν έρθει για ένα τσάι στον ξενώνα, για να θαυμάσουν και την υπέροχη θέα

Για πες μας, αυτοί οι τουρίστες με τα τζιπ, πως βρέθηκαν εκεί; Εννοώ, τα νοικιάζουν από κάπου και οδηγούν μόνοι τους το δρόμο του Παμίρ ή έχουν οδηγό; Δεν ξέρω αν έμαθες κιόλας γι αυτό. Ξέρω ότι γίνεται να σε πάνε με δικό τους οδηγό. Γίνεται όμως να πας και μόνος σου με το αυτοκίνητο που σου νοίκιασαν και να τους το αφήσεις απέναντι;

Μας είχε πιάσει φωτογραφικός οργασμός! :D
Είναι να μη σε πιάσει;
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.658
Likes
50.466
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Για πες μας, αυτοί οι τουρίστες με τα τζιπ, πως βρέθηκαν εκεί; Εννοώ, τα νοικιάζουν από κάπου και οδηγούν μόνοι τους το δρόμο του Παμίρ ή έχουν οδηγό; Δεν ξέρω αν έμαθες κιόλας γι αυτό. Ξέρω ότι γίνεται να σε πάνε με δικό τους οδηγό. Γίνεται όμως να πας και μόνος σου με το αυτοκίνητο που σου νοίκιασαν και να τους το αφήσεις απέναντι;


Είναι να μη σε πιάσει;
Εμείς νοικιασαμε τζιπ και ήμασταν χωρίς οδηγό στα ίδια μέρη, ναι.

Τρομερές φωτογραφίες και μπράβο για την υπομονή σας. Το λιοντάρι αυτό το χάσαμε εμείς, θα το δει ο @Krekouzas και θα μου τα ψάλλει.
 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.218
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Για πες μας, αυτοί οι τουρίστες με τα τζιπ, πως βρέθηκαν εκεί; Εννοώ, τα νοικιάζουν από κάπου και οδηγούν μόνοι τους το δρόμο του Παμίρ ή έχουν οδηγό; Δεν ξέρω αν έμαθες κιόλας γι αυτό. Ξέρω ότι γίνεται να σε πάνε με δικό τους οδηγό. Γίνεται όμως να πας και μόνος σου με το αυτοκίνητο που σου νοίκιασαν και να τους το αφήσεις απέναντι;

Είναι να μη σε πιάσει;
Εμείς νοικιασαμε τζιπ και ήμασταν χωρίς οδηγό στα ίδια μέρη, ναι.

Τρομερές φωτογραφίες και μπράβο για την υπομονή σας. Το λιοντάρι αυτό το χάσαμε εμείς, θα το δει ο @Krekouzas και θα μου τα ψάλλει.
Προσωπικά δεν ξέρω τι γίνεται με ενοικίαση Τζιπ κλπ. Πάντως οι συγκεκριμένοι τουρίστες ήταν με οδηγούς!
Ο Γιώργος ξέρειμιας και νοίκιασαν, αν θέλει ας γράψει λεπτομέρειες, αλλιώς σίγουρα θα τις γράψει στο δικό του οδοιπορικό! Πάντως στο Κιργιστάν που γνωρίσαμε ένα ζευγάρι Ολλανδών, είχε νοικιάσει τζιπάκι από Μπισκέκ και είχε μπεί και Τατζικιστάν. Επίσης λεπτομέρειες μπορεί να βρει κάποιος στο site https://caravanistan.com/ , (όποιος πάει σε αυτά τα μέρη πρέπει να το ξέρει απ έξω :D) έχει και φόρουμ μέσα για τυχόν ερωτήσεις!

Όσο για το λιοντάρι, ήταν στον προαύλιο χώρο στου ξενώνα που μείναμε... μην του το πεις :hug::haha:
 
Last edited:

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.553
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Εμείς νοικιασαμε τζιπ και ήμασταν χωρίς οδηγό στα ίδια μέρη, ναι.
Ευχαριστώ @Yorgos . Να υποθέσω ότι το drop off ήταν στην άλλη πλευρά.
Θα τα διαβάσω στην ιστορία σου εδώ.
Επίσης λεπτομέρειες μπορεί να βρει κάποιος στο site https://caravanistan.com/ , (όποιος πάει σε αυτά τα μέρη πρέπει να το ξέρει απ έξω :D) έχει και φόρουμ μέσα για τυχόν ερωτήσεις!
Φυσικά, αν αποφασίσει η παρέα να πάμε θα το ξεσκονίσω το caravanistan.com. Ήδη το έχω επισκεφτεί.
Το ταξιδιωτικό 2019 είναι πλήρες. Καλά να είμαστε θα το δούμε την επόμενη δεκαετία.
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.091
Likes
23.837
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Με έχετε βάλει στην "πρίζα" να γράψω και το οδοιπορικό του 2017 στο Βόρειο Ακρωτήρι (Nordkapp) . Σίγουρα δεν έχει την "αίγλη " της Ασίας και των ανθρώπων της, αλλά είχε απίστευτα φυσικά τοπία (Φιόρδ , καταρράκτες κλπ) . Κάτσε όμως να τελειώσω αυτό με το καλό και βλέπουμε !
Εντάξει, δεν σε πιέζουμε κιόλας, αλλά μόλις τελειώσεις την παρούσα ιστορία ξεκίνα ΑΜΕΣΩΣ την επόμενη. :bleh:
 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.218
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
ΗΜΕΡΑ 17η, 19 Αυγούστου 2018

Bibi Fatima springs - Murghab

Χλμ ημέρας 300 (το google maps αρνείται πεισματικά να με περάσει από κει! :D)



Αφού ξυπνάμε και παίρνουμε το πρωινό μας θαυμάζοντας την πρωινή θέα απ τον ξενώνα. Σήμερα θα ήταν μεγάλη μέρα ,σπάζοντας το φράγμα των 4000 μέτρων φτάνοντας στα 4300 μέτρα!! Εν συνεχεία θα μέναμε στην Murghab η οποία είναι η ψηλότερη πόλη του Τατζικιστάν, χτισμένη σε οροπέδιο πάνω στον Δρόμο του Μεταξιού (M41 Pamir Highway) στα 3650μ. Η σημερινή διαδρομή θα ήταν λες και βρισκόμασταν σε άλλο πλανήτη, με τοπία τόσο απόκοσμα και μαγευτικά που η ζαλάδα που μας έπιασε λόγω υψομέτρου ταίριαζε γάντι στην έκφραση ''μαστουρώσαμε απ την τόση ομορφιά'' (να υπενθυμίσω ότι χάπια υψομέτρου τελικά δεν πήραμε, μέχρι τότε δεν μας είχε ενοχλήσει κάποιος πονοκέφαλος. Η βενζίνη που είχαμε βάλει στο eshkashem θα μας έβγαζε άνετα μέχρι την Murghab αφού οι ταχύτητες στα βουνά είναι πολύ μικρές, το ίδιο και η κατανάλωση που κυμάνθηκε στα 4,5 lt/ 100Km. Έτσι το 20λιτρο δικό μου τεπόζιτο (του Κώστα είχε 23 λίτρα αλλά ένα τσίκ μεγαλύτερη κατανάλωση στο βουνό, περίπου 5 λτ) έβγαζε πάνω από 400χλμ αυτονομία!

Μακάρι να είχαμε περισσότερο χρόνο να ''ζούσαμε'' τους ανθρώπους και αυτά τα τοπία περισσότερο!




Πήραμε τον δρόμο κάτω για να συναντήσουμε τον ''κεντρικό'' που θα μας οδηγούσε προς ένα απ τα μοναδικότερα πάσα που έχω βρεθεί! :clap:







Η θέα στο κατέβασμα ήταν μαγευτική!





Φτάνοντας στο ''πράσινο'' οροπέδιο



Τατζίκοι χωρικοί οδηγούν τα ζώα τους το πρωί στο οροπέδιο



Απέναντι τα επιβλητικά χιονισμένα βουνά της Whakan Valley του Αφγανιστάν



Συνεχίσαμε να βγάζουμε φώτο τις καλές μας, εκστασιασμένοι απ το μοναδικό τοπίο! Ο καιρός για μια ακόμα μέρα ήταν τέλειος!



Στη συνέχεια σταματήσαμε σε μια φυσική πηγή στην οποία ήταν μαζεμένοι κάποιοι ντόπιοι για να γεμίσουν κι αυτοί τα δοχεία τους. Αφού τους ρωτάω αν είναι καλό το νερό και παίρνω θετική ''νοηματική'' πάντα απάντηση, στη συνέχεια πίνω και καταλαβαίνω πως το νερό είναι φυσικώς ανθρακούχο! Έπαθα πλάκα, καθώς ήταν η πρώτη φορά που προσωπικά συναντούσα τέτοια πηγή! Αφού γεμίσαμε τα μπουκάλια μας και τα ''είπαμε'' λίγο, βγάλαμε την χαρακτηριστική πλέον φώτο






Εδώ φαίνεται το ''παχύ'' χαλίκι που συναντήσαμε σε αρκετά σημεία, το συγκεκριμένο κάνει τα ''μαστόδοντα'' φορτωμένα μηχανάκια μας να χοροπηδάνε και να πηγαίνουν ''βάρκα γιαλό'' σε κάποιες περιπτώσεις. Ήθελε πολύ προσοχή και συγκέντρωση γιατί το τιμόνι ''ψάρευε'' συνέχεια!



Είχα λατρέψει τα ψηλά λεπτεπίλεπτα δέντρα που οριοθετούσαν σε αρκετά σημεία της διαδρομής τον δρόμο









Το Mongul Rally (Το λεγόμενο Dakar των ιδιωτών) βρισκόταν σε εξέλιξη! Έτσι αρκετές φορές συναντούσαμε τα μικρά αυτοκινητάκια των 1000cc







Προχωρώντας συναντήσαμε και κάποια τοπικά ''σουβενίρ''! :D Σκέφτηκα να πάρω κι εγώ ένα αφού τα συναντούσαμε συνέχεια. Τελικά καλώς δεν πήρα καθώς στα σύνορα ένα αμάξι είχε ένα στην οροφή αλλά οι συνοριακοί φύλακες του το κράτησαν





 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.164
Μηνύματα
882.614
Μέλη
38.879
Νεότερο μέλος
Τonia

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom