ΚΟ ΣΑΜΟΥΙ
Η πτήση για Κό Σαμούι από την Ζανζιβάρη ήταν πολύωρη μιας και διασχίσαμε τον Ινδικό ωκεανό. Το 767 300 της Kenyaairwaysγια το 9 ωρο ταξίδι έως τη Μπανγκόκ δεν είναι από τα κορυφαία, οπότε για μια άνετη πτήση ας προτιμήστε τις θέσεις στη σειρά 12 (έξοδος κινδύνου) μιας και εκεί έχει αρκετό χώρο για τα πόδια ώστε να κοιμηθείτε την νύχτα. Ένας τρόπος για να διαλέγετε τις καλύτερες θέσεις στα ταξίδια σας είναι τα siteseatguruκαι seatmaestro, τα οποία έχουν πολύ καλές πληροφορίες για τα αεροπλάνα, ειδικά για τους συχνά ταξιδεύοντες . Σύνδεση για το Κο Σαμούι είναι το αεροδρόμιο της Μπανγκόκ. Εδώ δεν θα χρειαστεί να πληρώσετε βίζα για την άφιξη, μιας και υπάρχει διακρατική συμφωνία με την Ελλάδα, αλλά θα χρειαστεί να συμπληρώσετε τα απαραίτητα έντυπα για την άφιξή σας και για τον έλεγχο υγείας. Το αεροδρόμιο στην Μπανγκόκ είναι πολύ διαφορετικό σε σχέση με αυτά της Αφρικής. Πεντακάθαρο, μοντέρνο, τεράστιο και υπερσύγχρονο, ενώ εκεί βρήκαμε και αντικουνουπικό με DEET. Εφόσον ταξιδεύετε με συνδέσεις διαφορετικών αεροπορικών εταιρειών, καλό είναι σε κάθε checkinνα υπενθυμίζετε στους υπαλλήλους για τις αποσκευές σας ώστε να τις ελέγχουν στο σύστημα. Η διαφορά της αλλαγής ηπείρου είναι εμφανέστατη και στους ανθρώπους. Από τις κελεμπίες των Ζανζιβαριανών και από τις ενδυμασίες των Μασάι, οι Ταιλανδέζες είναι μοντέρνες και κομψότατες ενώ η εξυπηρέτηση με το χαμόγελο και την υπόκλιση, αμέσως σε κερδίζει. Στην ομιλία τους «τρώνε» τα γράμματα στις λέξεις, με αποτέλεσμα να δυσκολευόμαστε πολλές φορές να καταλάβουμε τι μας λένε, όπως και αντίστοιχα και αυτοί να καταλάβουν εμάς. Το yessirδεν είναι απάντηση που σου εγγυάται πως σε έχουν καταλάβει απόλυτα και ότι θα λάβεις αυτό που έχεις ζητήσει, σίγουρα θα λάβεις όμως υπηρεσίες με χαμόγελο.
Το Κο Σαμούι από ψηλά φαίνεται πολλά υποσχόμενο νησί όντας καταπράσινο, με ωραίες παραλίες και γεμάτο ξενοδοχειακές μονάδες. Το αεροδρόμιο του νησιού είναι τόσο καθαρό και κουκλίστικο που μοιάζει σαν προαύλιο κάποιου ξενοδοχείου. Τα πολύχρωμα διακοσμητικά λουλούδια και η διακόσμηση μας εξέπληξαν και μας έφτιαξαν την διάθεση, ενώ οι καθαροί και περιποιημένοι χώροι μας έδωσαν μια αίσθηση ασφάλειας . Θυμηθείτε να παραλάβετε τις αποσκευές από την Internationalζώνη (μιας και οι ροή των επιβατών πηγαίνει πάντα προς την άφιξη από τοπικές πτήσεις) και κατόπιν κατευθυνθείτε στην επόμενη αίθουσα – αίθριο όπου με 150 bahtτο άτομο (1 ευρώ = 44 baht) , μπορείτε να μοιραστείτε μαζί με άλλους ένα minibusγια το ξενοδοχείο σας (οι τιμές παίζουν ανάλογα την απόσταση και τον προορισμό), ή να πάρετε ιδιωτικό όχημα με 500 ή 800 baht (θα σας λένε ότι είναι ταξί, αλλά δεν είναι ταξί αυτά που θα σας πάνε) ή να βγείτε πιο έξω και να νοικιάσετε αυτοκίνητο από 800 bahtτην ημέρα με πλήρη ασφάλεια (οι τιμές αυτές εάν το κλείσετε onlineτουλάχιστον 2 ημέρες πιο πριν , ή εάν καλέσετε στο τηλέφωνο επιτόπου την εταιρεία. Η avisήταν αρκετά καλή στην εξυπηρέτηση). Τα κανονικά ταξί γράφουν “taximeter” επάνω τους και είναι μωβ σε χρώμα και θα τα βρείτε έξω από το αεροδρόμιο. Τα κανονικά ταξί, τον Αύγουστο , από και προς το αεροδρόμιο, θα αρνηθούν να βάλουν μετρητή για την χρέωση της διαδρομής και θα σας δώσουν μια τιμή επιτόπου ανάλογα με την απόσταση. Καλό είναι να μην το δεχτείτε και αν έχετε άνεση χρόνου μπορείτε να περιμένετε για κάποιο άλλο, ή να επιβιβαστείτε στα πιο οικονομικά αλλά και πιο άβολα ανοιχτά φορτηγάκια μεταφοράς επιβατών, εν είδη λεωφορείων, τα οποία μοιάζουν εξαιρετικά με τα ντάλαντάλα της Αφρικής. Εφόσον κάποιος μείνει στο Κο Σαμούι πάνω από 2 μέρες, το καλύτερο, είναι να νοικιάσει ένα αυτοκίνητο. Οι τιμές ανά ημέρα είναι πολύ καλές, και η ασφάλεια και η οδήγηση στους δρόμους του νησιού είναι αρκετά καλή. Ειδικά σε σχέση με την Αφρική εξαιρετικά καλή. Η οδήγηση είναι από αριστερά βέβαια, αλλά εφόσον έχετε καλό συνοδηγό και είστε καλοί στην οδήγηση δεν θα έχετε πρόβλημα, το συνηθίζετε γρήγορα. Μηχανάκι προτιμούν πολλοί τουρίστες αλλά υπάρχει θέμα ασφάλειας με τις προσπεράσεις ή τις στροφές, ενώ επιπλέον, μάλλον θα βραχείτε πολύ αν θα σας πιάσει κάποια από τις συχνές γρήγορες νεροποντές, ή θα καείτε από τον αρκετά δυνατό ήλιο, ( ειδικά το πρωί είναι εξαιρετικά δυνατός), ενώ η αρκετή υγρασία του νησιού αντιμετωπίζεται πολύ πιο εύκολα με ένα κλιματιστικό στο αυτοκίνητο. Το νησί δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο και οι δρόμοι του είναι σχετικά απλοί μιας και ένα κυκλικός αυτοκινητόδρομος το διασχίζει όλο, κάνοντας πολύ εύκολη την πρόσβαση σε όλους τους προορισμούς. Εφόσον έχετε κινητό με δυνατότητα εφαρμογών με GPS, ένας χάρτης με δυνατότητες ένδειξης θέσης βοηθάει πολύ ( η εφαρμογή mapswithmeγια κινητά androidείναι αρκετά καλή), ή πιο απλά με περίπου 200 bahtτην ημέρα νοικιάζετε ένα GPSμαζί με το αυτοκίνητο σας. Η χρήση των παραδοσιακών χαρτών είναι επίσης εύκολη όμως οι πινακίδες στ ους δρόμους είναι γραμμένες με ταϊλανδέζικη γραμματοσειρά και η Αγγλική μετάφραση είναι με μικρά γράμματα που δεν γίνονται εύκολα αντιληπτά.
Για την εύρεση ξενοδοχείων στην περιοχή, πέρα από τις κλασικές ιστοσελίδες εύρεσης ξενοδοχείων ελέγξτε και το sawadee.com (ευχαριστώ την ξαδέλφη μου και τον Δ.) το οποίο έχει πολύ μεγάλη ποικιλία και πληροφορίες , περισσότερες πολλές φορές σε σχέση με τα υπόλοιπα, ενώ και οι χάρτες του είναι πολύ αναλυτικοί. Για τον καιρό τον Αύγουστο μην εμπιστεύεστε πολύ τα ιστοσελίδες τύπου accuweather. Οι πιθανότητες να προβλέπουν κάθε μέρα βροχή και εσείς να μην δείτε σταγόνα είναι αρκετά μεγάλες, όπως βέβαια να σας ρίξει καρέκλες από την μια στιγμή στην άλλη. Στο Σαμούι τα 500 μέτρα μπορεί να κάνουν τεράστια διαφορά για το αν θα σας πιάσει κάποια μπόρα, ή αν θα συνεχίσετε να έχετε ήλιο, όπως και είναι πολύ μεγάλες οι πιθανότητες να μην βρέξει καθόλου σε όλο το νησί, ενώ στα ανοιχτά της θάλασσας να ρίχνει καρέκλες.
Στο δρόμο για το ξενοδοχείο πήραμε την πρώτη γεύση από το νησί. Επηρεασμένοι από την Ζανζιβάρη και την άγρια φυσική ομορφιά της, και το γνήσιο χαρακτήρα της, βρεθήκαμε στο Κο Σαμούι όπου τα πάντα είναι πολύ πιο καθαρά αλλά και πολύ πιο τουριστικοποιημένα. Το Σαμούι έχει το δικό του ασιατικό χαρακτήρα αλλά η υπερβολική τουριστική ανάπτυξη δεν σε αφήνουν να τον δεις με την πρώτη ματιά. Οι δρόμοι, τα καταστήματα και το περιβάλλον είναι πιο καθαρά και όμορφα από ότι στην Αφρική όμως η υπερπληθώρα ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικών καταστημάτων σχεδόν κουράζει το μάτι. Στο σκηνικό αυτό φωτεινές εξαιρέσεις ομορφιάς είναι κάποιοι παραδοσιακοί ναοί κινέζικης κυρίως αρχιτεκτονικής, και φυσικά τα πανέμορφα δάση από κοκοφοίνικες που βρίσκονται παντού σε όλο το νησί και σχεδόν σε κάθε παραλία. Δεξιά και αριστερά στους δρόμους των χωριών υπάρχουν αγωγοί που είναι καλυμμένοι με πέτρες και έτσι διοχετεύουν τα νερά της βροχής στα μικρά ρυάκια που καταλήγουν στην θάλασσα. Δυστυχώς τον Αύγουστο σε όλα τα χωριά του νησιού υπάρχει έντονη μυρωδιά των υπονόμων όμβριων (ή και «άλλων» υδάτων), μάλλον λόγω των συχνών βροχών .
Οι πόλεις –χωριά του νησιού που προσελκύουν τους περισσότερους τουρίστες είναι η Chaweng, το Lamai, το BoPhutκαι το MaeNam . Η Chawengστα ανατολικά του νησιού είναι το κέντρο της διασκέδασης, αλλά είναι και η πόλη με την περισσότερη φασαρία (εάν κλείσετε ξενοδοχείο εδώ ρωτήστε πρώτα για τυχόν φασαρία από τυχόν παραθαλάσσιο κλάμπ). Η πόλη αυτή είναι πάντα γεμάτη από κόσμο και ξενοδοχεία, πολυτελή αλλά και απλά εστιατόρια που καλύπτουν όλη την παραλία, ενώ έχει και πάρα πολλά μαγαζιά με απομιμήσεις διάσημων σχεδιαστών σε δερμάτινα είδη, τσάντες, φορέματα και ρολόγια, όπως και μικροπωλητές παραδοσιακών αντικειμένων, πολλά μαγαζιά με υπηρεσίες μασάζ, ταιλανδέζικων αλλά και «λοιπών» ειδών, μπαρ με εκδιδόμενες γυναίκες και μπάρ με εκδιδόμενους άντρες, μπαρ με ladyboysκαι dragqueenshow, και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Η θάλασσα στο βόρειο τμήμα της είναι από μέτρια έως κακή ανά σημεία, παρά την λευκή άμμο της παραλίας, ενώ στο νότιο κομμάτι (που ονομάζετε ChawengNoi) γίνεται πολύ καλύτερη και είναι συνολικά πολύ όμορφη και με λιγότερη φασαρία και κόσμο. Η παλίρροια επηρεάζει αρκετά την συγκεκριμένη παραλία και ειδικά ένα βόρειο κομμάτι της που είναι αρκετά ρηχό έτσι και αλλιώς. Τα καταστήματα στην Chawengκλείνουν στις 11 το βράδυ οπότε κάθε βράδυ η κίνηση είναι δεδομένη, όπως και τα κορναρίσματα των ταξιτζήδων που μόλις περνούν από δίπλα σου κορνάρουν, όλοι, μήπως και σε πετύχουν στην στιγμή που μπορεί να τους χρειάζεσαι. Οι λάτρεις της νυχτερινής ζωής και των barsσίγουρα θα βρουν εδώ την ιδανική πόλη.
Το χωριό MaeNamκαι το BoPhut, στην βόρεια πλευρά του νησιού, είναι οι προορισμοί που θα προτιμήσετε εφόσον θέλετε ηρεμία και λιγότερο κόσμο. Από διασκέδαση - bars στην BoPhutθα βρείτε περισσότερες επιλογές σε σχέση με την MaeNam, ενώ σε θέμα φαγητού και η BoPhutαλλά και η MaeNamείναι πλήρης και μερικά πολύ καλά εστιατόρια θα τα βρείτε εδώ. Οι παραλίες και των 2 χωριών είναι παρόμοιες, με πολύ μεγάλη έκταση και με κοκοφοίνικες να παρέχουν πολύτιμη σκιά. Η άμμος εδώ είναι χρυσή και τα ξενοδοχεία εδώ αν και μοιάζουν πιο αραιά καταλαμβάνουν το σύνολο σχεδόν των παραλιών, οι οποίες όμως είναι τόσο μεγάλες που μοιάζουν σχεδόν άδειες σε σύγκριση με αυτή της Chaweng. Στις περιοχές αυτές καλό είναι να δείτε στο χάρτη αν δίπλα στο ξενοδοχείο σας υπάρχει κάποιο ποταμάκι ή ρυάκι έστω και μικρό, μιας και σε περίπτωση βροχής αυτό θα φουσκώσει και θα κατεβάσει αρκετή βρωμιά στη θάλασσα. Εμείς επιλέξαμε να μείνουμε στην MaeNamμιας και θέλαμε την ηρεμία που προσέφερε και παράλληλα είχαμε αυτοκίνητο οπότε σε 20 με 30 λεπτά ήμασταν όπου θέλαμε, ενώ προσέφερε και όμορφη θέα με το νησί KohPanganακριβώς απέναντι. Το δωμάτιο του HammockHotelμε θέα την θάλασσα ήταν πολύ καλό και το μόνο αρνητικό του ξενοδοχείου είναι το κοντινό ποταμάκι που χύνεται στην θάλασσα. Από εδώ απολαύσαμε πανέμορφες στιγμές όπου ο ήλιος δύοντας έδινε πανέμορφα χρώματα στα σύννεφα του ουρανού, όπως και καταιγίδες να ταξιδεύουν στην θάλασσα και να φτάνουν στο απέναντι νησί το Κο Πανγκάν ενώ εμείς λουζόμασταν στις ακτίνες του ήλιου.
Το χωριό Lamai βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του νησιού, λίγο πιο νότια από τη Chaweng. Το Lamaiείναι κάτι το ενδιάμεσο σε σχέση με τα ανωτέρω . Έχει πολλά μαγαζιά και νυχτερινή ζωή, όχι όμως σε τόσο έντονο βαθμό όσο στην Chaweng. Hπαραλία είναι αρκετά καλή και ενώ έχει αρκετό κόσμο, δεν νιώθεις πως καταπιέζεσαι όπως στην Chaweng. Εστιατόρια και ξενοδοχεία έχει και εδώ πάρα πολλά τα οποία και καταλαμβάνουν το σύνολο σχεδόν της παραλίας . Toκαλό με το χωριό Lamaiείναι ότι βρίσκεται αρκετά κοντά σε αρκετά από τα αξιοθέατα του νησιού και δεν θα χρειάζεται να διανύσετε πολύ μεγάλες αποστάσεις πηγαίνοντας προς αυτά.
Μεγάλο κεφάλαιο για το Σαμούι είναι οι θάλασσες και οι παραλίες, μιας και αυτές είναι που το κάνουν εξωτικό προορισμό. Χμμ… εδώ μας τα χάλασε λίγο το νησί. Ενώ οι παραλίες είναι όμορφες και πολλά υποσχόμενες μπαίνοντας στη θάλασσα το νερό είναι θολό (με ορατότητες δυστυχώς πολλές φορές έως το μισό μέτρο ή τα 30 εκατοστά) και η αίσθηση που σου δίνει δεν είναι σίγουρα αυτή που θα περίμενε κάποιος συνηθισμένος στις ελληνικές θάλασσες. Ειδικά για όσους αγαπούν τις καταδύσεις και τις περιηγήσεις στο βυθό οι ορατότητες δεν θα τους επιτρέψουν να απολαύσουν άνετα την ομορφιά των κοραλιών και της θαλάσσιας βιοποικιλότητας, που υπάρχει στους βυθούς της περιοχής. Το μπάνιο λοιπόν, ίσως λόγω των βροχών της περιόδου, ίσως και λόγω των ποταμιών που ξεχύνονται στην θάλασσα , δεν συγκρίνεται με όσα έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα. Είμαστε λίγο καλομαθημένοι…
Αυτό που ήταν αποκάλυψη για εμάς στο Σαμούι, ήταν το φαγητό. Αν είστε καλοφαγάς και σας αρέσει να δοκιμάζετε, το μέρος είναι παράδεισος. Την πρώτη κιόλας νύχτα πήγαμε σε ένα παραδοσιακό ταβερνείο, για το οποίο είχαμε διαβάσει για την ποιότητα και την νοστιμιά των φαγητών του. Πρώτοαντικρίζοντας το ταβερνάκι του UncleNoiκοντοσταθήκαμε. Το μέρος σίγουρα δεν σε προδιαθέτει πολύ θετικά για το τι σε περιμένει γευστικά. Φτωχή ταβερνούλα με σχεδόν βρώμικα τραπέζια και καθίσματα και λερωμένοι κατάλογοι, μας έκαναν να μουδιάσουμε ανησυχώντας για το τι μας περιμένει και αν θα έπρεπε να το βάλουμε στα πόδια. Τελικά το τολμήσαμε και δεν το μετανιώσαμε καθόλου. Η μαγείρισσα (η θεία ) μαγειρεύει μπροστά σου με τέτοια σβελτάδα και εμπειρία, με φρέσκα υλικά, που τάχιστα τα έχεις στο πιάτο σου μαγειρεμένα. Με την πρώτη μπουκιά οι γεύσεις έκαναν πάρτυ στο στόμα . Οι μερίδες μεγάλες το φαγητό καλομαγειρεμένο και πεντανόστιμο, αλλά και καυτερό, μιας και το πραγματικό Ταιλανδέζικο έχει την πιπεράδα του. Όσο για τις τιμές στο τέλος, απλά δεν υπάρχουν. Πήγαμε τις επόμενες ημέρες και σε άλλα εστιατόρια, γκουρμέ, ακριβά, βραβευμένα και άλλα πιο απλά, αλλά το ταιλανδέζικο φαγητό, σε καλό παραδοσιακό ταβερνάκι, όπως αυτό του θείου Νόι, απλά υπερτερεί όλων. Για γκουρμέ μίξη ευρωπαϊκής κουζίνας με ταϊλανδέζικο στυλ καλό ήταν το Barracudaστην MaeNam, με τιμές όμως πιο Ευρωπαϊκές, ενώ για πολύ φιλική εξυπηρέτηση και φαγητό πάνω στην παραλία δοκιμάσαμε το Zenzibar, το οποίο έχει πρόσβαση μόνο μέσω της παραλίας της Maenam.
Μερικές πληροφορίες για τους καλοφαγάδες λοιπόν. Τα εστιατόρια στο Κο Σαμούι είναι πολλά και υπάρχει κάθε είδους κουζίνα, θα είναι όμως κρίμα αν δεν δοκιμάσετε την τοπική. Στη Chawengθα βρείτε πάρα πολλούς αστακούς σε βιτρίνα, όμως κανένας αστακός δεν είναι ντόπιος . Όπως διασταυρώσαμε από ντόπιους και ψαράδες δεν ψαρεύονται αστακοί στο Σαμούι και τους φέρνουν από αλλού. Το ταϊλανδέζικο είναι καυτερό φαγητό. Αυτή είναι και η μαγεία του, αλλά ίσως και αυτό που θα τρομάξει κάποιους. Μην στερηθείτε την ομορφιά της γνησιότητας της γεύσης , απλά ζητήστε από το σερβιτόρο να σας το μαγειρέψει λιγότερο καυτερό ή να σας βοηθήσει και να σας υποδείξει πιάτα τα οποία είναι παραδοσιακά μεν αλλά όχι τόσο καυτερά.
Γενικά για το Σαμούι :
Στις κολώνες στους δρόμους μας έκαναν εντύπωση τα εκατοντάδες καλώδια ηλεκτρισμού που είναι μπλεγμένα αναμεταξύ τους σε γόρδιο δεσμό, όχι αξιοθέατο αλλά σίγουρα ενδιαφέρον και διαφορετικό. Στις πινακίδες τα Ταιλανδέζικα γράμματα έχουν άλλο αλφάβητο και ευτυχώς τα περισσότερα έχουν την Αγγλική μετάφραση από κάτω. Οι περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται με τον τουρισμό, όμως πολλοί από αυτούς είναι φτωχοί, για αυτό και οι τιμές είναι σε αρκετά χαμηλά επίπεδα σε όλο το νησί (συγκριτικά με την Ευρώπη). Παρόλα αυτά η οικονομική και κοινωνική κατάσταση είναι δεκάδες φορές καλύτερη από ότι στην Αφρική. Την ημέρα η ζέστη και η υγρασία είναι αρκετά ισχυρές και η μεσημεριανή σάουνα είναι μερικές φορές αναπόφευκτη. Το νησί όλο είναι ένα σύμπλεγμα από ξενοδοχεία. Σχεδόν κάθε σπιθαμή ακτής, στο βόρειο και στο ανατολικό κομμάτι, την έχουν εκμεταλλευτεί τουριστικά. Η νότια πλευρά του νησιού κάπως λιγότερο, και η δυτική πλευρά είναι η λιγότερο αναπτυγμένη . Εκεί βρίσκεται και το λιμάνι του νησιού από το οποίο έρχονται τα πλοία αλλά και ξεκινούν και οι περισσότερες εκδρομές. Το βράδυ σε πολλά χωριά στήνονται υπαίθριες αγορές με τοπικά φρούτα, προϊόντα και εδέσματα να πουλιούνται στους υπαίθριους πάγκους. Τα σουπερμάρκετ 7 elevenκυριαρχούν στην περιοχή και παραμένουν ανοιχτά μέχρι αργά το βράδυ εφόσον χρειαστείτε κάτι. Πολλά από τα εστιατόρια του νησιού, μένουν ανοιχτά έως τις 10 το βράδυ, οπότε καλό είναι να ελέγξετε προτού ξεκινήσετε. Επίσης στο νησί θα βρείτε πολλά καθαριστήρια τα οποία με ελάχιστο κόστος ανά κιλό θα σας καθαρίσουν τα τυχόν ρούχα σας με κόστος υποδεκαπλάσιο σε σχέση με αυτό που χρεώνουν τα ξενοδοχεία που θα μένετε.
...
Μετά την γευστική απόλαυση της πρώτης νύχτας ,την επομένη ημέρα περιηγηθήκαμε στο νησί. Στο βορειοανατολικό κομμάτι είδαμε τον μεγαλύτερο ναό του νησιού. Ο ναός του Βούδα στην Bophutείναι τεράστιος και πολύχρωμος, όπως και η αρχή για το παραδιπλανό χωριουδάκι fishermansvillage, στο οποίο θα βρείτε κάθε είδους μικροαντικείμενα και σουβενίρ, αλλά όχι κάποιο παραδοσιακό ψαροχώρι. Κατεβαίνοντας πιο νότια και περνώντας τις πόλεις Chawengκαι Lamaiθα βρείτε τους βράχους του παππού και της γιαγιάς . Οι βράχοι αυτοί παρόλο που έχουν το αθώο αυτό όνομα, στην πραγματικότητα είναι αναπαραστάσεις των αντρικών και των γυναικείων σεξουαλικών οργάνων και πολύ εύκολα μπορείτε να το προσπεράσετε ως αξιοθέατο χωρίς να σας πολύ – προβληματίσει. Λίγο πιο νότια υπάρχει μια στροφή προς τα δεξιά που σας οδηγεί σε ένα ξενοδοχείο στο βουνό του νησιού με το όνομα JungleClub. Από εκεί θα απολαύσετε το υπέροχο δάσος από κοκοφοίνικες από κοντά αλλά και μια υπέροχη θέα από ψηλά όλης της ανατολικής ακτής του νησιού . Φτάνοντας στο νότιο κομμάτι του νησιού θα βρείτε το ζωολογικό κήπο και το θαλάσσιο ενυδρείο του Σαμούι. Οι εγκαταστάσεις αυτές προσφέρουν με ένα αρκετά τσιμπημένο εισιτήριο για τιμές Ταιλάνδης, showμε θαλάσσιους ελέφαντες , τίγρεις και άγρια πουλιά, ενώ σε κλουβιά μετέπειτα θα δείτε λεοπαρδάλεις, λιοντάρια, τίγρεις και στο ενυδρείο πολλά τροπικά ψάρια που ενδημούν στην περιοχή . Εμείς πήγαμε όμως για άλλο λόγο εκεί. Η καλή μου είχε από μικρή την επιθυμία να χαϊδέψει ένα τιγράκι. Τι που το διαβάσαμε στο διαφημιστικό φυλλάδιο δεν υπήρχε πιθανότητα να μην πάμε. Το τιγράκι λοιπόν στο φέρνουν βιαστικά κακήν κακώς, το στήνουν επάνω σου , του βουλώνουν το μπιμπερό στο στόμα μιας και το έχουν ατάιστο για να πεινάει, σε στήνουν και εσένα να το κρατήσεις, καιιιι χαμογελάστε παρακαλώ, η αναμνηστική φωτογραφία για να θυμάστε την στιγμή. Όλα αυτά με το αζημίωτο φυσικά μιας και δεν περιλαμβάνεται στην τιμή του εισιτηρίου. Η κακομεταχείριση και η εκμετάλλευση των ζώων σε όλο της το μεγαλείο. Ακόμη πιο νότια θα βρείτε τους διπλούς καταρράκτες ή όπως τους έχουν και στις ταμπέλες τους, waterfalls 2 . Στην περιοχή αυτή την τιμητική τους έχουν οι ελέφαντες . Εδώ είδαμε ασιατικούς ελέφαντες, πιο μαύρους και πιο καμπυλωτούς από τους Αφρικάνικους, να μεταφέρουν κάθε τουρίστα που θα επιθυμήσει να κάνει την διαδρομή προς τους καταρράκτες με τον τρόπο αυτό. Αν δεν σας αρέσει ο τρόπος αυτός με τους ελέφαντες υπάρχουν καλοθελητές με τερατώδη τζιπάκια που σας γλιτώνουν τον ιδρώτα των 600 μέτρων έως την αρχή του πρώτου (πολύ μικρού ) καταρράχτη για κάποια μικρή αμοιβή. Φυσικά κανείς δεν θα σας πει πως ενώ υπάρχει απαγορευτικό σήμα με τέτοιο τρόπο που να μπερδεύει, υπάρχει δρόμος δεξιά που μπορείτε να ανεβείτε με το αυτοκίνητο σας μέχρι το ίδιο σημείο που σας πάνε οι ελέφαντες και τα τζιπάκια. Ο 2ος καταρράκτης ήταν όμορφος, όμως τα νερά ήταν αρκετά θολά και η λιμνούλα πολύ μικρή για να δοκιμάσουμε να κολυμπήσουμε .
Η διαμονή μας στο Κο Σαμούι ήταν για 4 μέρες μόνο, εκ των οποίων η μια ήταν αυτή της άφιξης, οπότε η δυνατότητα επίσκεψης και στα 3 κοντινά νησιά δεν υπήρχε. Έπρεπε να διαλέξουμε λοιπόν μεταξύ του Κο Τάο που ήταν το πιο μακρινό, του Κο Πανγκάν του πιο κοντινού, και της εκδρομής στο σύμπλεγμα των νησιών του θαλασσίου προστατευόμενου πάρκου Angthong, την οποία μας σύστησαν οι ντόπιοι ως και την πιο όμορφη εκδρομή από τις 3, και τελικά την επιλέξαμε. Για τις εκδρομές σας, μην κανονίσετε μέσω του ξενοδοχείου σας. Περπατήστε στα τουριστικά γραφεία κοντά σας και οι τιμές θα πέσουν αυτομάτως κατά 20%. Κάντε ένα μικρό παζάρι και κερδίζετε και ένα 15 % επιπλέον. Πριν κλείσετε την εκδρομή συμβουλευτείτε απαραιτήτως τον αέρα που θα φυσάει σε εξειδικευμένα site όπως το windfinderκαι το windguru . Σε περίπτωση κυμάτων και μποφόρ κλείστε την εκδρομή με τα μεγάλα ξύλινα πλοία τύπου αλιευτικών, τα οποία χτυπούν πολύ λιγότερο σε σχέση με τα ταχύπλοα και είναι πιο ασφαλή, έχουν όμως μαζί και πολλούς άλλους τουρίστες που θα σας συντροφεύουν στην εκδρομή. Αν ο καιρός θα είναι καλός τότε προτιμήστε τα ταχύπλοα, που με ένα μικρό κόστος παραπάνω θα σας πάνε πιο γρήγορα και θα βρείτε πολύ λιγότερο κόσμο στις παραλίες. Εμάς είχε άστατο καιρό, οπότε προτιμήσαμε τα ξύλινα πλοιάρια με τον πολύ τον κόσμο. Πρώτος σταθμός στο σύμπλεγμα των νησιών του θαλασσίου πάρκου ένα νησί με μια πανέμορφη παραλία που αν την έβλεπες μόνος σου, χωρίς 15 γκρουπ των 40 ατόμων το καθένα θα ήταν φανταστική, όμως εμείς την πετύχαμε να θυμίζει κατασκήνωση και οδηγούς να φωνάζουν ως ομαδάρχες τους ξεχασμένους κάθε πλοίου για να κάνουν τις δραστηριότητες του snorkelκαι της πεζοπορίας που είχε το πρόγραμμα. Η μεταφορά από τα μεγάλα πλοία στην παραλία είχε ενδιαφέρον μιας και γινόταν με ντόπια μακρόστενα βαρκάκια, τα οποία κινούνταν με μια ντιζελομηχανή που βρισκόταν στον αέρα και πίσω της ένα τεράστιος άξονας μετέδιδε την κίνηση σε μια προπέλα περίπου 4 μέτρα πιο μακριά. Με περίτεχνο τρόπο οι βαρκάρηδες με μεγάλα σύννεφα καπνού και με εκκωφαντικό θόρυβο μας έβγαλαν και εμάς στην παραλία. Η παραλία πανέμορφη γεμάτη με κοκοφοίνικες και άσπρη πανέμορφη άμμο, με εκατοντάδες κόσμου όμως, να έχουν γεμίσει σαν μυρμήγκια την παραλία και οδηγούς των γκρουπ να φωνάζουν κάθε λίγο και λιγάκι αφαιρώντας πολύ από την μαγεία του τοπίου. Η βυθοσκόπηση (snorkeling) περιοριζόταν σε μια μικρή οριοθετημένη περιοχή, η οποία ενώ είχε πολλά κοράλια και κάποια τροπικά ψάρια, τα νερά ήταν τόσο θολά που η ορατότητα περιοριζόταν στα 30 εκατοστά και δεν μας ικανοποίησε. Hεκδρομή περιλάμβανε επίσης την επίσκεψη και σε ένα 2ο νησί όπου μετά από αρκετά απότομα σκαλοπάτια ενός λόφου απολαύσαμε την θέα μιας λίμνης κρυμμένης σε ένα οροπέδιο, στο στυλ της ταινία thebeach, μόνο που όμως εκεί δεν μπορούσες να κολυμπήσεις. Στο τέλος κάναμε canoe, το οποίο ήταν και το πιο διασκεδαστικό μέρος της εκδρομής, ειδικά όταν ένα ζευγάρι κινέζων κωπηλατούσε ολοταχώς προς τα βράχια του νησιού, και δεν θα το πιστέψετε, αλλά ναι, τα κατάφεραν να τα καρφώσουν με το canoeτους .
Το Κο Σαμούι είναι ένα νησί με επιλογές για κάθε τύπο διασκέδασης και αρκετά οργανωμένο τουριστικά για να δώσει μια εξωτική γεύση στους πρωτοταξιδεύοντες σε Ασιατική χώρα. Το πράσινο του νησιού, οι πολλές επιλογές στην διασκέδαση και στην διαμονή, το σχετικά χαμηλό κόστος, όπως και η καταπληκτική Ταιλανδέζικη κουζίνα είναι τα πιο δυνατά σημεία του Σαμούι. Δεν θα βρείτε την εξωτική ομορφιά άλλων προορισμών, όπως η Ζανζιβάρη, όμως θα είστε πολύ πιο ασφαλείς και σίγουρα πιο ξέγνοιαστοι για τις διακοπές σας και για τα μέτρα ασφαλείας που θα χρειαστεί να λάβετε. Εμείς αν είχαμε περισσότερες μέρες θα επισκεπτόμασταν τα νησιά Κο Τάο και Κο Πανγκάν τα οποία ελπίζω στο μέλλον να έχουμε την δυνατότητα να τα δούμε. ..
Αναχώρηση για Μπαλί η συνέχεια ή όπως πιο σωστά το προφέρουν οι ντόπιοι, στο Μπάλι...
View attachment 15379 View attachment 15380 View attachment 15381 View attachment 15382 View attachment 15383 View attachment 15384 View attachment 15385 View attachment 15386 View attachment 15387
Η πτήση για Κό Σαμούι από την Ζανζιβάρη ήταν πολύωρη μιας και διασχίσαμε τον Ινδικό ωκεανό. Το 767 300 της Kenyaairwaysγια το 9 ωρο ταξίδι έως τη Μπανγκόκ δεν είναι από τα κορυφαία, οπότε για μια άνετη πτήση ας προτιμήστε τις θέσεις στη σειρά 12 (έξοδος κινδύνου) μιας και εκεί έχει αρκετό χώρο για τα πόδια ώστε να κοιμηθείτε την νύχτα. Ένας τρόπος για να διαλέγετε τις καλύτερες θέσεις στα ταξίδια σας είναι τα siteseatguruκαι seatmaestro, τα οποία έχουν πολύ καλές πληροφορίες για τα αεροπλάνα, ειδικά για τους συχνά ταξιδεύοντες . Σύνδεση για το Κο Σαμούι είναι το αεροδρόμιο της Μπανγκόκ. Εδώ δεν θα χρειαστεί να πληρώσετε βίζα για την άφιξη, μιας και υπάρχει διακρατική συμφωνία με την Ελλάδα, αλλά θα χρειαστεί να συμπληρώσετε τα απαραίτητα έντυπα για την άφιξή σας και για τον έλεγχο υγείας. Το αεροδρόμιο στην Μπανγκόκ είναι πολύ διαφορετικό σε σχέση με αυτά της Αφρικής. Πεντακάθαρο, μοντέρνο, τεράστιο και υπερσύγχρονο, ενώ εκεί βρήκαμε και αντικουνουπικό με DEET. Εφόσον ταξιδεύετε με συνδέσεις διαφορετικών αεροπορικών εταιρειών, καλό είναι σε κάθε checkinνα υπενθυμίζετε στους υπαλλήλους για τις αποσκευές σας ώστε να τις ελέγχουν στο σύστημα. Η διαφορά της αλλαγής ηπείρου είναι εμφανέστατη και στους ανθρώπους. Από τις κελεμπίες των Ζανζιβαριανών και από τις ενδυμασίες των Μασάι, οι Ταιλανδέζες είναι μοντέρνες και κομψότατες ενώ η εξυπηρέτηση με το χαμόγελο και την υπόκλιση, αμέσως σε κερδίζει. Στην ομιλία τους «τρώνε» τα γράμματα στις λέξεις, με αποτέλεσμα να δυσκολευόμαστε πολλές φορές να καταλάβουμε τι μας λένε, όπως και αντίστοιχα και αυτοί να καταλάβουν εμάς. Το yessirδεν είναι απάντηση που σου εγγυάται πως σε έχουν καταλάβει απόλυτα και ότι θα λάβεις αυτό που έχεις ζητήσει, σίγουρα θα λάβεις όμως υπηρεσίες με χαμόγελο.
Το Κο Σαμούι από ψηλά φαίνεται πολλά υποσχόμενο νησί όντας καταπράσινο, με ωραίες παραλίες και γεμάτο ξενοδοχειακές μονάδες. Το αεροδρόμιο του νησιού είναι τόσο καθαρό και κουκλίστικο που μοιάζει σαν προαύλιο κάποιου ξενοδοχείου. Τα πολύχρωμα διακοσμητικά λουλούδια και η διακόσμηση μας εξέπληξαν και μας έφτιαξαν την διάθεση, ενώ οι καθαροί και περιποιημένοι χώροι μας έδωσαν μια αίσθηση ασφάλειας . Θυμηθείτε να παραλάβετε τις αποσκευές από την Internationalζώνη (μιας και οι ροή των επιβατών πηγαίνει πάντα προς την άφιξη από τοπικές πτήσεις) και κατόπιν κατευθυνθείτε στην επόμενη αίθουσα – αίθριο όπου με 150 bahtτο άτομο (1 ευρώ = 44 baht) , μπορείτε να μοιραστείτε μαζί με άλλους ένα minibusγια το ξενοδοχείο σας (οι τιμές παίζουν ανάλογα την απόσταση και τον προορισμό), ή να πάρετε ιδιωτικό όχημα με 500 ή 800 baht (θα σας λένε ότι είναι ταξί, αλλά δεν είναι ταξί αυτά που θα σας πάνε) ή να βγείτε πιο έξω και να νοικιάσετε αυτοκίνητο από 800 bahtτην ημέρα με πλήρη ασφάλεια (οι τιμές αυτές εάν το κλείσετε onlineτουλάχιστον 2 ημέρες πιο πριν , ή εάν καλέσετε στο τηλέφωνο επιτόπου την εταιρεία. Η avisήταν αρκετά καλή στην εξυπηρέτηση). Τα κανονικά ταξί γράφουν “taximeter” επάνω τους και είναι μωβ σε χρώμα και θα τα βρείτε έξω από το αεροδρόμιο. Τα κανονικά ταξί, τον Αύγουστο , από και προς το αεροδρόμιο, θα αρνηθούν να βάλουν μετρητή για την χρέωση της διαδρομής και θα σας δώσουν μια τιμή επιτόπου ανάλογα με την απόσταση. Καλό είναι να μην το δεχτείτε και αν έχετε άνεση χρόνου μπορείτε να περιμένετε για κάποιο άλλο, ή να επιβιβαστείτε στα πιο οικονομικά αλλά και πιο άβολα ανοιχτά φορτηγάκια μεταφοράς επιβατών, εν είδη λεωφορείων, τα οποία μοιάζουν εξαιρετικά με τα ντάλαντάλα της Αφρικής. Εφόσον κάποιος μείνει στο Κο Σαμούι πάνω από 2 μέρες, το καλύτερο, είναι να νοικιάσει ένα αυτοκίνητο. Οι τιμές ανά ημέρα είναι πολύ καλές, και η ασφάλεια και η οδήγηση στους δρόμους του νησιού είναι αρκετά καλή. Ειδικά σε σχέση με την Αφρική εξαιρετικά καλή. Η οδήγηση είναι από αριστερά βέβαια, αλλά εφόσον έχετε καλό συνοδηγό και είστε καλοί στην οδήγηση δεν θα έχετε πρόβλημα, το συνηθίζετε γρήγορα. Μηχανάκι προτιμούν πολλοί τουρίστες αλλά υπάρχει θέμα ασφάλειας με τις προσπεράσεις ή τις στροφές, ενώ επιπλέον, μάλλον θα βραχείτε πολύ αν θα σας πιάσει κάποια από τις συχνές γρήγορες νεροποντές, ή θα καείτε από τον αρκετά δυνατό ήλιο, ( ειδικά το πρωί είναι εξαιρετικά δυνατός), ενώ η αρκετή υγρασία του νησιού αντιμετωπίζεται πολύ πιο εύκολα με ένα κλιματιστικό στο αυτοκίνητο. Το νησί δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο και οι δρόμοι του είναι σχετικά απλοί μιας και ένα κυκλικός αυτοκινητόδρομος το διασχίζει όλο, κάνοντας πολύ εύκολη την πρόσβαση σε όλους τους προορισμούς. Εφόσον έχετε κινητό με δυνατότητα εφαρμογών με GPS, ένας χάρτης με δυνατότητες ένδειξης θέσης βοηθάει πολύ ( η εφαρμογή mapswithmeγια κινητά androidείναι αρκετά καλή), ή πιο απλά με περίπου 200 bahtτην ημέρα νοικιάζετε ένα GPSμαζί με το αυτοκίνητο σας. Η χρήση των παραδοσιακών χαρτών είναι επίσης εύκολη όμως οι πινακίδες στ ους δρόμους είναι γραμμένες με ταϊλανδέζικη γραμματοσειρά και η Αγγλική μετάφραση είναι με μικρά γράμματα που δεν γίνονται εύκολα αντιληπτά.
Για την εύρεση ξενοδοχείων στην περιοχή, πέρα από τις κλασικές ιστοσελίδες εύρεσης ξενοδοχείων ελέγξτε και το sawadee.com (ευχαριστώ την ξαδέλφη μου και τον Δ.) το οποίο έχει πολύ μεγάλη ποικιλία και πληροφορίες , περισσότερες πολλές φορές σε σχέση με τα υπόλοιπα, ενώ και οι χάρτες του είναι πολύ αναλυτικοί. Για τον καιρό τον Αύγουστο μην εμπιστεύεστε πολύ τα ιστοσελίδες τύπου accuweather. Οι πιθανότητες να προβλέπουν κάθε μέρα βροχή και εσείς να μην δείτε σταγόνα είναι αρκετά μεγάλες, όπως βέβαια να σας ρίξει καρέκλες από την μια στιγμή στην άλλη. Στο Σαμούι τα 500 μέτρα μπορεί να κάνουν τεράστια διαφορά για το αν θα σας πιάσει κάποια μπόρα, ή αν θα συνεχίσετε να έχετε ήλιο, όπως και είναι πολύ μεγάλες οι πιθανότητες να μην βρέξει καθόλου σε όλο το νησί, ενώ στα ανοιχτά της θάλασσας να ρίχνει καρέκλες.
Στο δρόμο για το ξενοδοχείο πήραμε την πρώτη γεύση από το νησί. Επηρεασμένοι από την Ζανζιβάρη και την άγρια φυσική ομορφιά της, και το γνήσιο χαρακτήρα της, βρεθήκαμε στο Κο Σαμούι όπου τα πάντα είναι πολύ πιο καθαρά αλλά και πολύ πιο τουριστικοποιημένα. Το Σαμούι έχει το δικό του ασιατικό χαρακτήρα αλλά η υπερβολική τουριστική ανάπτυξη δεν σε αφήνουν να τον δεις με την πρώτη ματιά. Οι δρόμοι, τα καταστήματα και το περιβάλλον είναι πιο καθαρά και όμορφα από ότι στην Αφρική όμως η υπερπληθώρα ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικών καταστημάτων σχεδόν κουράζει το μάτι. Στο σκηνικό αυτό φωτεινές εξαιρέσεις ομορφιάς είναι κάποιοι παραδοσιακοί ναοί κινέζικης κυρίως αρχιτεκτονικής, και φυσικά τα πανέμορφα δάση από κοκοφοίνικες που βρίσκονται παντού σε όλο το νησί και σχεδόν σε κάθε παραλία. Δεξιά και αριστερά στους δρόμους των χωριών υπάρχουν αγωγοί που είναι καλυμμένοι με πέτρες και έτσι διοχετεύουν τα νερά της βροχής στα μικρά ρυάκια που καταλήγουν στην θάλασσα. Δυστυχώς τον Αύγουστο σε όλα τα χωριά του νησιού υπάρχει έντονη μυρωδιά των υπονόμων όμβριων (ή και «άλλων» υδάτων), μάλλον λόγω των συχνών βροχών .
Οι πόλεις –χωριά του νησιού που προσελκύουν τους περισσότερους τουρίστες είναι η Chaweng, το Lamai, το BoPhutκαι το MaeNam . Η Chawengστα ανατολικά του νησιού είναι το κέντρο της διασκέδασης, αλλά είναι και η πόλη με την περισσότερη φασαρία (εάν κλείσετε ξενοδοχείο εδώ ρωτήστε πρώτα για τυχόν φασαρία από τυχόν παραθαλάσσιο κλάμπ). Η πόλη αυτή είναι πάντα γεμάτη από κόσμο και ξενοδοχεία, πολυτελή αλλά και απλά εστιατόρια που καλύπτουν όλη την παραλία, ενώ έχει και πάρα πολλά μαγαζιά με απομιμήσεις διάσημων σχεδιαστών σε δερμάτινα είδη, τσάντες, φορέματα και ρολόγια, όπως και μικροπωλητές παραδοσιακών αντικειμένων, πολλά μαγαζιά με υπηρεσίες μασάζ, ταιλανδέζικων αλλά και «λοιπών» ειδών, μπαρ με εκδιδόμενες γυναίκες και μπάρ με εκδιδόμενους άντρες, μπαρ με ladyboysκαι dragqueenshow, και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Η θάλασσα στο βόρειο τμήμα της είναι από μέτρια έως κακή ανά σημεία, παρά την λευκή άμμο της παραλίας, ενώ στο νότιο κομμάτι (που ονομάζετε ChawengNoi) γίνεται πολύ καλύτερη και είναι συνολικά πολύ όμορφη και με λιγότερη φασαρία και κόσμο. Η παλίρροια επηρεάζει αρκετά την συγκεκριμένη παραλία και ειδικά ένα βόρειο κομμάτι της που είναι αρκετά ρηχό έτσι και αλλιώς. Τα καταστήματα στην Chawengκλείνουν στις 11 το βράδυ οπότε κάθε βράδυ η κίνηση είναι δεδομένη, όπως και τα κορναρίσματα των ταξιτζήδων που μόλις περνούν από δίπλα σου κορνάρουν, όλοι, μήπως και σε πετύχουν στην στιγμή που μπορεί να τους χρειάζεσαι. Οι λάτρεις της νυχτερινής ζωής και των barsσίγουρα θα βρουν εδώ την ιδανική πόλη.
Το χωριό MaeNamκαι το BoPhut, στην βόρεια πλευρά του νησιού, είναι οι προορισμοί που θα προτιμήσετε εφόσον θέλετε ηρεμία και λιγότερο κόσμο. Από διασκέδαση - bars στην BoPhutθα βρείτε περισσότερες επιλογές σε σχέση με την MaeNam, ενώ σε θέμα φαγητού και η BoPhutαλλά και η MaeNamείναι πλήρης και μερικά πολύ καλά εστιατόρια θα τα βρείτε εδώ. Οι παραλίες και των 2 χωριών είναι παρόμοιες, με πολύ μεγάλη έκταση και με κοκοφοίνικες να παρέχουν πολύτιμη σκιά. Η άμμος εδώ είναι χρυσή και τα ξενοδοχεία εδώ αν και μοιάζουν πιο αραιά καταλαμβάνουν το σύνολο σχεδόν των παραλιών, οι οποίες όμως είναι τόσο μεγάλες που μοιάζουν σχεδόν άδειες σε σύγκριση με αυτή της Chaweng. Στις περιοχές αυτές καλό είναι να δείτε στο χάρτη αν δίπλα στο ξενοδοχείο σας υπάρχει κάποιο ποταμάκι ή ρυάκι έστω και μικρό, μιας και σε περίπτωση βροχής αυτό θα φουσκώσει και θα κατεβάσει αρκετή βρωμιά στη θάλασσα. Εμείς επιλέξαμε να μείνουμε στην MaeNamμιας και θέλαμε την ηρεμία που προσέφερε και παράλληλα είχαμε αυτοκίνητο οπότε σε 20 με 30 λεπτά ήμασταν όπου θέλαμε, ενώ προσέφερε και όμορφη θέα με το νησί KohPanganακριβώς απέναντι. Το δωμάτιο του HammockHotelμε θέα την θάλασσα ήταν πολύ καλό και το μόνο αρνητικό του ξενοδοχείου είναι το κοντινό ποταμάκι που χύνεται στην θάλασσα. Από εδώ απολαύσαμε πανέμορφες στιγμές όπου ο ήλιος δύοντας έδινε πανέμορφα χρώματα στα σύννεφα του ουρανού, όπως και καταιγίδες να ταξιδεύουν στην θάλασσα και να φτάνουν στο απέναντι νησί το Κο Πανγκάν ενώ εμείς λουζόμασταν στις ακτίνες του ήλιου.
Το χωριό Lamai βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του νησιού, λίγο πιο νότια από τη Chaweng. Το Lamaiείναι κάτι το ενδιάμεσο σε σχέση με τα ανωτέρω . Έχει πολλά μαγαζιά και νυχτερινή ζωή, όχι όμως σε τόσο έντονο βαθμό όσο στην Chaweng. Hπαραλία είναι αρκετά καλή και ενώ έχει αρκετό κόσμο, δεν νιώθεις πως καταπιέζεσαι όπως στην Chaweng. Εστιατόρια και ξενοδοχεία έχει και εδώ πάρα πολλά τα οποία και καταλαμβάνουν το σύνολο σχεδόν της παραλίας . Toκαλό με το χωριό Lamaiείναι ότι βρίσκεται αρκετά κοντά σε αρκετά από τα αξιοθέατα του νησιού και δεν θα χρειάζεται να διανύσετε πολύ μεγάλες αποστάσεις πηγαίνοντας προς αυτά.
Μεγάλο κεφάλαιο για το Σαμούι είναι οι θάλασσες και οι παραλίες, μιας και αυτές είναι που το κάνουν εξωτικό προορισμό. Χμμ… εδώ μας τα χάλασε λίγο το νησί. Ενώ οι παραλίες είναι όμορφες και πολλά υποσχόμενες μπαίνοντας στη θάλασσα το νερό είναι θολό (με ορατότητες δυστυχώς πολλές φορές έως το μισό μέτρο ή τα 30 εκατοστά) και η αίσθηση που σου δίνει δεν είναι σίγουρα αυτή που θα περίμενε κάποιος συνηθισμένος στις ελληνικές θάλασσες. Ειδικά για όσους αγαπούν τις καταδύσεις και τις περιηγήσεις στο βυθό οι ορατότητες δεν θα τους επιτρέψουν να απολαύσουν άνετα την ομορφιά των κοραλιών και της θαλάσσιας βιοποικιλότητας, που υπάρχει στους βυθούς της περιοχής. Το μπάνιο λοιπόν, ίσως λόγω των βροχών της περιόδου, ίσως και λόγω των ποταμιών που ξεχύνονται στην θάλασσα , δεν συγκρίνεται με όσα έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα. Είμαστε λίγο καλομαθημένοι…
Αυτό που ήταν αποκάλυψη για εμάς στο Σαμούι, ήταν το φαγητό. Αν είστε καλοφαγάς και σας αρέσει να δοκιμάζετε, το μέρος είναι παράδεισος. Την πρώτη κιόλας νύχτα πήγαμε σε ένα παραδοσιακό ταβερνείο, για το οποίο είχαμε διαβάσει για την ποιότητα και την νοστιμιά των φαγητών του. Πρώτοαντικρίζοντας το ταβερνάκι του UncleNoiκοντοσταθήκαμε. Το μέρος σίγουρα δεν σε προδιαθέτει πολύ θετικά για το τι σε περιμένει γευστικά. Φτωχή ταβερνούλα με σχεδόν βρώμικα τραπέζια και καθίσματα και λερωμένοι κατάλογοι, μας έκαναν να μουδιάσουμε ανησυχώντας για το τι μας περιμένει και αν θα έπρεπε να το βάλουμε στα πόδια. Τελικά το τολμήσαμε και δεν το μετανιώσαμε καθόλου. Η μαγείρισσα (η θεία ) μαγειρεύει μπροστά σου με τέτοια σβελτάδα και εμπειρία, με φρέσκα υλικά, που τάχιστα τα έχεις στο πιάτο σου μαγειρεμένα. Με την πρώτη μπουκιά οι γεύσεις έκαναν πάρτυ στο στόμα . Οι μερίδες μεγάλες το φαγητό καλομαγειρεμένο και πεντανόστιμο, αλλά και καυτερό, μιας και το πραγματικό Ταιλανδέζικο έχει την πιπεράδα του. Όσο για τις τιμές στο τέλος, απλά δεν υπάρχουν. Πήγαμε τις επόμενες ημέρες και σε άλλα εστιατόρια, γκουρμέ, ακριβά, βραβευμένα και άλλα πιο απλά, αλλά το ταιλανδέζικο φαγητό, σε καλό παραδοσιακό ταβερνάκι, όπως αυτό του θείου Νόι, απλά υπερτερεί όλων. Για γκουρμέ μίξη ευρωπαϊκής κουζίνας με ταϊλανδέζικο στυλ καλό ήταν το Barracudaστην MaeNam, με τιμές όμως πιο Ευρωπαϊκές, ενώ για πολύ φιλική εξυπηρέτηση και φαγητό πάνω στην παραλία δοκιμάσαμε το Zenzibar, το οποίο έχει πρόσβαση μόνο μέσω της παραλίας της Maenam.
Μερικές πληροφορίες για τους καλοφαγάδες λοιπόν. Τα εστιατόρια στο Κο Σαμούι είναι πολλά και υπάρχει κάθε είδους κουζίνα, θα είναι όμως κρίμα αν δεν δοκιμάσετε την τοπική. Στη Chawengθα βρείτε πάρα πολλούς αστακούς σε βιτρίνα, όμως κανένας αστακός δεν είναι ντόπιος . Όπως διασταυρώσαμε από ντόπιους και ψαράδες δεν ψαρεύονται αστακοί στο Σαμούι και τους φέρνουν από αλλού. Το ταϊλανδέζικο είναι καυτερό φαγητό. Αυτή είναι και η μαγεία του, αλλά ίσως και αυτό που θα τρομάξει κάποιους. Μην στερηθείτε την ομορφιά της γνησιότητας της γεύσης , απλά ζητήστε από το σερβιτόρο να σας το μαγειρέψει λιγότερο καυτερό ή να σας βοηθήσει και να σας υποδείξει πιάτα τα οποία είναι παραδοσιακά μεν αλλά όχι τόσο καυτερά.
Γενικά για το Σαμούι :
Στις κολώνες στους δρόμους μας έκαναν εντύπωση τα εκατοντάδες καλώδια ηλεκτρισμού που είναι μπλεγμένα αναμεταξύ τους σε γόρδιο δεσμό, όχι αξιοθέατο αλλά σίγουρα ενδιαφέρον και διαφορετικό. Στις πινακίδες τα Ταιλανδέζικα γράμματα έχουν άλλο αλφάβητο και ευτυχώς τα περισσότερα έχουν την Αγγλική μετάφραση από κάτω. Οι περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται με τον τουρισμό, όμως πολλοί από αυτούς είναι φτωχοί, για αυτό και οι τιμές είναι σε αρκετά χαμηλά επίπεδα σε όλο το νησί (συγκριτικά με την Ευρώπη). Παρόλα αυτά η οικονομική και κοινωνική κατάσταση είναι δεκάδες φορές καλύτερη από ότι στην Αφρική. Την ημέρα η ζέστη και η υγρασία είναι αρκετά ισχυρές και η μεσημεριανή σάουνα είναι μερικές φορές αναπόφευκτη. Το νησί όλο είναι ένα σύμπλεγμα από ξενοδοχεία. Σχεδόν κάθε σπιθαμή ακτής, στο βόρειο και στο ανατολικό κομμάτι, την έχουν εκμεταλλευτεί τουριστικά. Η νότια πλευρά του νησιού κάπως λιγότερο, και η δυτική πλευρά είναι η λιγότερο αναπτυγμένη . Εκεί βρίσκεται και το λιμάνι του νησιού από το οποίο έρχονται τα πλοία αλλά και ξεκινούν και οι περισσότερες εκδρομές. Το βράδυ σε πολλά χωριά στήνονται υπαίθριες αγορές με τοπικά φρούτα, προϊόντα και εδέσματα να πουλιούνται στους υπαίθριους πάγκους. Τα σουπερμάρκετ 7 elevenκυριαρχούν στην περιοχή και παραμένουν ανοιχτά μέχρι αργά το βράδυ εφόσον χρειαστείτε κάτι. Πολλά από τα εστιατόρια του νησιού, μένουν ανοιχτά έως τις 10 το βράδυ, οπότε καλό είναι να ελέγξετε προτού ξεκινήσετε. Επίσης στο νησί θα βρείτε πολλά καθαριστήρια τα οποία με ελάχιστο κόστος ανά κιλό θα σας καθαρίσουν τα τυχόν ρούχα σας με κόστος υποδεκαπλάσιο σε σχέση με αυτό που χρεώνουν τα ξενοδοχεία που θα μένετε.
...
Μετά την γευστική απόλαυση της πρώτης νύχτας ,την επομένη ημέρα περιηγηθήκαμε στο νησί. Στο βορειοανατολικό κομμάτι είδαμε τον μεγαλύτερο ναό του νησιού. Ο ναός του Βούδα στην Bophutείναι τεράστιος και πολύχρωμος, όπως και η αρχή για το παραδιπλανό χωριουδάκι fishermansvillage, στο οποίο θα βρείτε κάθε είδους μικροαντικείμενα και σουβενίρ, αλλά όχι κάποιο παραδοσιακό ψαροχώρι. Κατεβαίνοντας πιο νότια και περνώντας τις πόλεις Chawengκαι Lamaiθα βρείτε τους βράχους του παππού και της γιαγιάς . Οι βράχοι αυτοί παρόλο που έχουν το αθώο αυτό όνομα, στην πραγματικότητα είναι αναπαραστάσεις των αντρικών και των γυναικείων σεξουαλικών οργάνων και πολύ εύκολα μπορείτε να το προσπεράσετε ως αξιοθέατο χωρίς να σας πολύ – προβληματίσει. Λίγο πιο νότια υπάρχει μια στροφή προς τα δεξιά που σας οδηγεί σε ένα ξενοδοχείο στο βουνό του νησιού με το όνομα JungleClub. Από εκεί θα απολαύσετε το υπέροχο δάσος από κοκοφοίνικες από κοντά αλλά και μια υπέροχη θέα από ψηλά όλης της ανατολικής ακτής του νησιού . Φτάνοντας στο νότιο κομμάτι του νησιού θα βρείτε το ζωολογικό κήπο και το θαλάσσιο ενυδρείο του Σαμούι. Οι εγκαταστάσεις αυτές προσφέρουν με ένα αρκετά τσιμπημένο εισιτήριο για τιμές Ταιλάνδης, showμε θαλάσσιους ελέφαντες , τίγρεις και άγρια πουλιά, ενώ σε κλουβιά μετέπειτα θα δείτε λεοπαρδάλεις, λιοντάρια, τίγρεις και στο ενυδρείο πολλά τροπικά ψάρια που ενδημούν στην περιοχή . Εμείς πήγαμε όμως για άλλο λόγο εκεί. Η καλή μου είχε από μικρή την επιθυμία να χαϊδέψει ένα τιγράκι. Τι που το διαβάσαμε στο διαφημιστικό φυλλάδιο δεν υπήρχε πιθανότητα να μην πάμε. Το τιγράκι λοιπόν στο φέρνουν βιαστικά κακήν κακώς, το στήνουν επάνω σου , του βουλώνουν το μπιμπερό στο στόμα μιας και το έχουν ατάιστο για να πεινάει, σε στήνουν και εσένα να το κρατήσεις, καιιιι χαμογελάστε παρακαλώ, η αναμνηστική φωτογραφία για να θυμάστε την στιγμή. Όλα αυτά με το αζημίωτο φυσικά μιας και δεν περιλαμβάνεται στην τιμή του εισιτηρίου. Η κακομεταχείριση και η εκμετάλλευση των ζώων σε όλο της το μεγαλείο. Ακόμη πιο νότια θα βρείτε τους διπλούς καταρράκτες ή όπως τους έχουν και στις ταμπέλες τους, waterfalls 2 . Στην περιοχή αυτή την τιμητική τους έχουν οι ελέφαντες . Εδώ είδαμε ασιατικούς ελέφαντες, πιο μαύρους και πιο καμπυλωτούς από τους Αφρικάνικους, να μεταφέρουν κάθε τουρίστα που θα επιθυμήσει να κάνει την διαδρομή προς τους καταρράκτες με τον τρόπο αυτό. Αν δεν σας αρέσει ο τρόπος αυτός με τους ελέφαντες υπάρχουν καλοθελητές με τερατώδη τζιπάκια που σας γλιτώνουν τον ιδρώτα των 600 μέτρων έως την αρχή του πρώτου (πολύ μικρού ) καταρράχτη για κάποια μικρή αμοιβή. Φυσικά κανείς δεν θα σας πει πως ενώ υπάρχει απαγορευτικό σήμα με τέτοιο τρόπο που να μπερδεύει, υπάρχει δρόμος δεξιά που μπορείτε να ανεβείτε με το αυτοκίνητο σας μέχρι το ίδιο σημείο που σας πάνε οι ελέφαντες και τα τζιπάκια. Ο 2ος καταρράκτης ήταν όμορφος, όμως τα νερά ήταν αρκετά θολά και η λιμνούλα πολύ μικρή για να δοκιμάσουμε να κολυμπήσουμε .
Η διαμονή μας στο Κο Σαμούι ήταν για 4 μέρες μόνο, εκ των οποίων η μια ήταν αυτή της άφιξης, οπότε η δυνατότητα επίσκεψης και στα 3 κοντινά νησιά δεν υπήρχε. Έπρεπε να διαλέξουμε λοιπόν μεταξύ του Κο Τάο που ήταν το πιο μακρινό, του Κο Πανγκάν του πιο κοντινού, και της εκδρομής στο σύμπλεγμα των νησιών του θαλασσίου προστατευόμενου πάρκου Angthong, την οποία μας σύστησαν οι ντόπιοι ως και την πιο όμορφη εκδρομή από τις 3, και τελικά την επιλέξαμε. Για τις εκδρομές σας, μην κανονίσετε μέσω του ξενοδοχείου σας. Περπατήστε στα τουριστικά γραφεία κοντά σας και οι τιμές θα πέσουν αυτομάτως κατά 20%. Κάντε ένα μικρό παζάρι και κερδίζετε και ένα 15 % επιπλέον. Πριν κλείσετε την εκδρομή συμβουλευτείτε απαραιτήτως τον αέρα που θα φυσάει σε εξειδικευμένα site όπως το windfinderκαι το windguru . Σε περίπτωση κυμάτων και μποφόρ κλείστε την εκδρομή με τα μεγάλα ξύλινα πλοία τύπου αλιευτικών, τα οποία χτυπούν πολύ λιγότερο σε σχέση με τα ταχύπλοα και είναι πιο ασφαλή, έχουν όμως μαζί και πολλούς άλλους τουρίστες που θα σας συντροφεύουν στην εκδρομή. Αν ο καιρός θα είναι καλός τότε προτιμήστε τα ταχύπλοα, που με ένα μικρό κόστος παραπάνω θα σας πάνε πιο γρήγορα και θα βρείτε πολύ λιγότερο κόσμο στις παραλίες. Εμάς είχε άστατο καιρό, οπότε προτιμήσαμε τα ξύλινα πλοιάρια με τον πολύ τον κόσμο. Πρώτος σταθμός στο σύμπλεγμα των νησιών του θαλασσίου πάρκου ένα νησί με μια πανέμορφη παραλία που αν την έβλεπες μόνος σου, χωρίς 15 γκρουπ των 40 ατόμων το καθένα θα ήταν φανταστική, όμως εμείς την πετύχαμε να θυμίζει κατασκήνωση και οδηγούς να φωνάζουν ως ομαδάρχες τους ξεχασμένους κάθε πλοίου για να κάνουν τις δραστηριότητες του snorkelκαι της πεζοπορίας που είχε το πρόγραμμα. Η μεταφορά από τα μεγάλα πλοία στην παραλία είχε ενδιαφέρον μιας και γινόταν με ντόπια μακρόστενα βαρκάκια, τα οποία κινούνταν με μια ντιζελομηχανή που βρισκόταν στον αέρα και πίσω της ένα τεράστιος άξονας μετέδιδε την κίνηση σε μια προπέλα περίπου 4 μέτρα πιο μακριά. Με περίτεχνο τρόπο οι βαρκάρηδες με μεγάλα σύννεφα καπνού και με εκκωφαντικό θόρυβο μας έβγαλαν και εμάς στην παραλία. Η παραλία πανέμορφη γεμάτη με κοκοφοίνικες και άσπρη πανέμορφη άμμο, με εκατοντάδες κόσμου όμως, να έχουν γεμίσει σαν μυρμήγκια την παραλία και οδηγούς των γκρουπ να φωνάζουν κάθε λίγο και λιγάκι αφαιρώντας πολύ από την μαγεία του τοπίου. Η βυθοσκόπηση (snorkeling) περιοριζόταν σε μια μικρή οριοθετημένη περιοχή, η οποία ενώ είχε πολλά κοράλια και κάποια τροπικά ψάρια, τα νερά ήταν τόσο θολά που η ορατότητα περιοριζόταν στα 30 εκατοστά και δεν μας ικανοποίησε. Hεκδρομή περιλάμβανε επίσης την επίσκεψη και σε ένα 2ο νησί όπου μετά από αρκετά απότομα σκαλοπάτια ενός λόφου απολαύσαμε την θέα μιας λίμνης κρυμμένης σε ένα οροπέδιο, στο στυλ της ταινία thebeach, μόνο που όμως εκεί δεν μπορούσες να κολυμπήσεις. Στο τέλος κάναμε canoe, το οποίο ήταν και το πιο διασκεδαστικό μέρος της εκδρομής, ειδικά όταν ένα ζευγάρι κινέζων κωπηλατούσε ολοταχώς προς τα βράχια του νησιού, και δεν θα το πιστέψετε, αλλά ναι, τα κατάφεραν να τα καρφώσουν με το canoeτους .
Το Κο Σαμούι είναι ένα νησί με επιλογές για κάθε τύπο διασκέδασης και αρκετά οργανωμένο τουριστικά για να δώσει μια εξωτική γεύση στους πρωτοταξιδεύοντες σε Ασιατική χώρα. Το πράσινο του νησιού, οι πολλές επιλογές στην διασκέδαση και στην διαμονή, το σχετικά χαμηλό κόστος, όπως και η καταπληκτική Ταιλανδέζικη κουζίνα είναι τα πιο δυνατά σημεία του Σαμούι. Δεν θα βρείτε την εξωτική ομορφιά άλλων προορισμών, όπως η Ζανζιβάρη, όμως θα είστε πολύ πιο ασφαλείς και σίγουρα πιο ξέγνοιαστοι για τις διακοπές σας και για τα μέτρα ασφαλείας που θα χρειαστεί να λάβετε. Εμείς αν είχαμε περισσότερες μέρες θα επισκεπτόμασταν τα νησιά Κο Τάο και Κο Πανγκάν τα οποία ελπίζω στο μέλλον να έχουμε την δυνατότητα να τα δούμε. ..
Αναχώρηση για Μπαλί η συνέχεια ή όπως πιο σωστά το προφέρουν οι ντόπιοι, στο Μπάλι...
View attachment 15379 View attachment 15380 View attachment 15381 View attachment 15382 View attachment 15383 View attachment 15384 View attachment 15385 View attachment 15386 View attachment 15387
Last edited by a moderator: