Αφγανιστάν Οι Βούδες έπαψαν να χαμογελούν (Αφγανιστάν)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει

Βamyan: Στας εξοχάς!

Ξημέρωσε η τελευταία μέρα παραμονής μου στο Bamyan και με τον Sajjad συμφωνήσαμε να είναι χαλαρή. Στα εξοχάς! Αποφασίστηκε να επισκεφθούμε το χωριό του το Khaldar, μερικά χιλιόμετρα δυτικά από το Bamyan σ’ένα όμορφο οροπέδιο με καλλιέργειες. Ευκαιρία για μένα να βρεθώ λίγο εκτός τουριστικών διαδρομών (σάμπως βέβαια είχα συναπαντήσει κι άλλον τουρίστα ως τώρα; )

Η διαδρομή ήταν γνωστή, την είχαμε διανύσει πριν 2 μέρες πηγαίνοντας προς τις λίμνες Band-e Amir, μόνο που εκεί που δέσποζε ένα φρούριο στρίψαμε σ’ενα χωματόδρομο κι αρχίσαμε να διασχίζουμε χωράφια και χωριά. Στα περισσότερα από αυτά τα σπίτια ήταν μισοκατεστραμμένα.
«Έργο των Ταλιμπάν, την εποχή που έκαναν συστηματική εθνοκάθαρση των Χαζάρα στη περιοχή» μου το αιτιολόγησε ο Sajjad. Δεν είναι μόνο η εθνοτική διαφορετικότητα που υπαγόρευσε κάτι τέτοιο αλλά και το γεγονός ότι οι Χαζάρα κατά πλειονότητα σιίτες μουσουλμάνοι, ήταν άθλιοι αιρετικοί, άρα άξιοι θανάτου στα μάτια των Ταλιμπάν.

9211-1382894313-0e457f8eaee64480b89286bb4c160a7d.jpg


9212-1382894383-aaf0bc2cc8bce650012307fecdef5cc5.jpg


9213-1382894432-e48440803418f7a2de1efcd9c44d6ed0.jpg

Λίγο πιο κάτω, μεσοχώραφα, κάναμε στάση διότι συναντήσαμε ένα ξάδελφο του Sajjad. Τώρα με τέτοιες πολυμελείς οικογένειες ένα ξάδελφο κάπου θα συναπαντήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Διάθεση να πηδάω τα αρδευτικά χαντάκια στα χωράφια για να κάνω χειραψίες με το ξάδελφο δεν είχα κι έτσι απέμεινα στην άκρη του δρόμου, μοναχός, αλλοεθνής, αλλόθρησκος (τι λέω; άπιστος!) στο έλεος των περαστικών.
Με πλησίασαν δύο τυπικές φιγούρες Χαζάρα κι εκεί άρχισε το κουβεντολόι σε εσπεράντο-νοηματική μετά τα τυπικά as salaam alaykum. Οι χωρικοί ήταν φιλικότατοι, περίεργοι βέβαια για τη προέλευση ενός αγνώστου ατόμου που έσκασε μύτη στη περιοχή τους κι αρκετά ευχάριστοι σαν παρέα... αν μπορούσα να τους κατανοήσω φυσικά. Για να τους αποζημιώσω για το επικοινωνιακό αλλαλούμ, τους αποθανάτισα με τη φωτογραφική μηχανή κι αποχαιρετιστήκαμε όλοι πανευτυχείς.

9217-1382894625-054368efc81d484d01df80808428169d.jpg

Συνεχίζοντας φτάσαμε στο χωριό του Sajjad όπου επικρατούσε αναβρασμός εργασιών. Ο πατέρας του είχε παραχωρήσει στη κοινότητα χώρο και όλοι μαζί οι άντρες του χωριού έβαζαν το χεράκι τους για να χτιστεί το νέο τζαμί. Όπως πρόδιδε ο τρόπος κατασκευής ήταν το στιβαρότερο κτίσμα του χωριού, σε σχέση με τα πλινθόκτιστα σπίτια. Ανηφορίσαμε προς το πατρογονικό του και στο δρόμο συναντήσαμε άλλον ένα ξάδελφο που κατηφόριζε με το γάιδαρο εκτελώντας μεταφορές υλικών. Αυτός προέκυψε ιδιαιτέρως ενθουσιώδης από την παρουσία μου: υψώνοντας το χέρι αποθανατίστηκε σαν άλλος Μεγαλέξανδρος αλλά επί όνου κι ουχί Βουκεφάλα.

9219-1382894791-32b182b78b0a35f5ab8618e65a0619dc.jpg

Ο Sajjad μου έδειξε τα ερείπια του σπιτιού του παππού του. Σήμερα στέκουν μόνο μισογκρεμισμένοι τοίχοι και χορτιασμένο δάπεδο. Δεν χρειάστηκε καν να ρωτήσω. Η καταστροφική μανία των Ταλιμπάν κι εδώ η αιτία. Μόνο τη τύχη του παππού δεν αποτόλμησα να ρωτήσω για να μη ξύσω πληγές.
Περιηγήθηκα λίγο στο ανηφορικό δρομάκι του μικρού χωριού απολαμβάνοντας την θεα προς τη κοιλάδα, με τον ξάδελφο να συνεχίζει να πηγαινοέρχεται ενθουσιώδης πάνω στο γάιδαρο. Σε κάθε σπίτι ήταν μαζεμένα σε τεράστιες στίβες ξερόκλαδα και κοπριά. Η περιοχή έχει λιγοστά δένδρα κι έτσι η θέρμανση τις κρύες νύχτες του χειμώνα εξασφαλίζεται δια της οικολογικότατης αυτής μεθόδου.

9220-1382894863-413cc4088366eb92947ef8ca71298cdc.jpg


9221-1382894916-28480daf12228e4891e2fe245fb32587.jpg

Οι καλοκυράδες του σπιτού έκαναν τη μπουγάδα τους στο ρεματάκι όπου έπαιζαν αμέριμνα ένα σωρό παιδουλίνια κι άπλωναν τα φρεσκοπλυμένα ρούχα απλά πάνω στο γρασίδι κάτω από το άπλετο φως του φθινοπωρινού ήλιου.

9224-1382895016-8160084dd457246b27d585132857a8bf.jpg


9226-1382895084-4fb9d3dea3281eba478b8137d41df60b.jpg

Τελικά περάσαμε το κατώφλι του σπιτιού. Οι τοίχοι από χώμα κι άχυρο, η έννοια εσωτερικής διακόσμησης ανύπαρκτη εκτός ενός ημερολογίου με τη φυσιογνωμία του Χαζάρα μουτζαχεντίν και «μάρτυρα» στα χέρια των Ταλιμπάν Abdul Ali Mazari εν μέσω τριανταφύλλων και κεριών. Eτέρα αισθητική παρέμβαση το πουλάκι που πάλευε όλη την ώρα να ξεφύγει από το μικροσκοπικό κλουβί που το’χαν κλείσει. Στην πορεία αντιλήφθηκα ότι ο κύρης του σπιτιού είχε χόμπυ να στήνει παγίδες και να πιάνει διάφορα πουλιά, των οποίων την τύχη δεν αποσαφήνισα. Με περισσή περηφάνεια μου έδειξε τα δύο ζωντανά γεράκια που είχε πιάσει. Το ένα πάλευε να λευτερωθεί πανικόβλητο. Το άλλο μάλλον στωικά είχε αποδεχτεί τη μοίρα του και στεκόταν ήρεμο και καμαρωτό πάνω στο τούβλο που το είχε δέσει ο δεσμώτης του.

9223-1382894988-07fce216ce052a1118b3d8090ae5f904.jpg

Αφού περιεργάστηκα την κυνηγετική καραμπίνα του, απόλαυσα το κλασσικό τσάι που μου πρόσφεραν. Στο τέλος μουρμούρισα ένα tashakor (ευχαριστώ) αφού αδυνατούσα να συνομιλήσω με τον κύρη του σπιτιού (η κυρά ήταν σκιώδης παρουσία, κάτι σαν τις κυβερνήσεις της αντιπολίτευσης στη χώρα μας) και πήραμε το κατήφορο προς τα χωράφια.

Χάζεψα το αλώνι, αποθανάτησα τα σχολιαρόπαιδα και τέλος συνεχίσαμε τη διαδρομή μας, κατά την οποία κλεφτά και μέσα από το τζάμι του αυτοκινήτου μπόρεσα να φωτογραφήσω γυναίκες μέσα στα πολύχρωμα τσαντόρ τους να επιστρέφουν από τα χωράφια. Εδώ η μπούρκα ήταν ξένη προς τη κουλτούρα των ντόπιων και παράταιρη.

9228-1382895238-ca673e61fcd89aebcb85af6d8473eb37.jpg


9232-1382895416-7b3bed3d7d7738e2f63bc5d0f19e6df6.jpg


9233-1382895441-78553f3026f436cbe659c12c306f5fdd.jpg

Η πορεία μας έφερε σ’έναν άλλον βράχο, τον Khojakej, σαν εκείνο της Κοιλάδας του Δράκου, σ’ένα αφιλόξενο τοπίο. Στη ράχη του υπήρχε ένα κυκλικό χτίσμα όπου στη βάση του ανάβλυζε νερό μέσα σε μια φυσική γούρνα.

9243-1382896019-f6b6850a78ad51c9c0ca10005ef0c9aa.jpg

Ότι πρέπει για μπάνιο στη φύση” μου είπε ο Sajjad. Συμφώνησα χωρίς δεύτερη κουβέντα, καθώς η ροή νερού στη ντουζιέρα του ξενώνα γινόταν με το σταγονόμετρο. Ακόμα όμως κι αν το αποτολμούσα υπό (σκανδαλωδώς για τα ήθη) αδαμιαία περιβολή, υπήρχε ένας μεγάλος απών: το σαπούνι. Αρκέστηκα στον ενθουσιασμό για το φαινόμενο, το οποίο τροφοδοτούσε μεγάλες δεξαμενές, ποτήστρες για τα ζωντανά της περιοχής και φυσικές μπανιέρες για το πλύσιμο χαλιών και λοιπών ρούχων των νομάδων.
Για μια φορά ακόμα το βλέμμα μου ταξίδεψε στο γυμνό, απέριττο τοπίο με τα γήινα χρώματα κι αφέθηκα γοητευμένος στην παράδοξη σαγήνη του.

9236-1382895607-d375164f295a219615f7783686bb594c.jpg


9239-1382895821-63d13286e0f5fbcade3b75f734075d2a.jpg


9242-1382895999-c75d0664a545925898397c8c9fbc412e.jpg

Λίγο πριν στην επιστροφή μας στο Bamyan, κάναμε μια παράκαμψη στο κοντινό χωριό Sorkhqol. Αυτό το χωριό, πολλά σπίτια του οποίου ήταν τρωγλοδυτικά, το είχα βάλει στο μάτι και κάθε φορά που περνούσαμε από μπροστά το κλείστρο της φωτογραφικής μηχανής έπαιρνε φωτιά. Φανταστείτε τον ενθουσιασμό μου όταν χωρίς να το περιμένω κάναμε παράκαμψη προς τα ενδότερά του. Πρόθεση του Sajjad ήταν να μου δείξει τη σπηλιά Chehel Sotun καταφύγιο διαφόρων ενόπλων κατά τη διάρκεια των πολυετών πολέμων κι από κει να απολαύσουμε μια πανοραμική θέα της κοιλάδας και του ίδιου του χωριού.

9247-1382896122-7291adf71e307e592d968fe7d4a396b0.jpg


9248-1382896161-52cf0ce5a1d0dbdbd0c8ad361760070d.jpg

Η σπηλιά είχε μηδενικό ενδιαφέρον, η θέα ήταν εξαιρετική κι εγώ θέλοντας να πραγματώσω το απωθημένο μου του εδήλωσα ότι θα ήθελα να επιστρέψω πεζή στον κεντρικό δρόμο. Δαγκώθηκε λίγο και αναγκάστηκε να με συνοδέψει, καθώς ικανό με είχε να χτυπάω τη πόρτα κανενός σπιτιού και να μπαίνω απρόσκλητος, γεγονός με απρόβλεπτες συνέπειες.
Η σύντομη διαδρομή υπήρξε για μένα αφάνταστα γοητευτική καθώς μέσα στα νεώτερα πλίνθινα κτίσματα, υπήρχαν πόρτες και παράθυρα πάνω στους βράχους δείγμα ότι άνθρωποι κατοικούν μέσα σ’αυτούς όπως αιώνες πριν έπρατταν οι βουδιστές μοναχοί στο Bamyan. Σε μια γωνιά παιδιά έπαιζαν μέσα σ’ενα απομεινάρι σοβιετικού τάνκ, πιο κάτω σιωπηλές γυναικείες φιγούρες έπαιρναν τον ανηφορικό δρόμο κουβαλώντας τα ψώνια του σπιτιού, πιο κει ηλικωμένες σκούπιζαν τις αυλές. Εικόνες που για μένα έκλειναν κατά το καλύτερο τρόπο την επίσκεψή μου στο απομονωμένο γεωγραφικά Bamyan.

9251-1382896300-2a988f36acdba688312b51d94c203e4b.jpg


9252-1382896351-035ce35af93278890861d907405ed662.jpg


9253-1382896378-fd23ac955f1c010d5d96e8cc2668d6e8.jpg


9254-1382896406-d65ec176e79e8a41e25b2a3f691cff28.jpg

Λίγο πριν τη δύση του ήλιου ανέβηκα στη βεράντα του ξενώνα ν’αγναντέψω το τελευταίο δειλινό στην όμορφη αυτή γωνιά του Αφγανιστάν. Στο βάθος πάνω στους λόφους που βάφονταν χρυσοκόκκινοι ατένισα για τελευταία φορά το κενό. Τους κατεστραμμένους Βούδες του Bamyan. Θύματα του φανατισμού, του σκοταδισμού στο όνομα ενός άλλου Παντελεήμονα και Φιλέσπλαχνου Θεού.

Η ψύχρα ήταν διαπεραστική και σιγά σιγά τ’αστέρια φάνηκαν στον ουρανό. Μετά το δείπνο αποσύρθηκα στο δωμάτιό μου για να κουκουλωθώ με τις κουβέρτες και να κοιμηθώ.
Η... East Horizon Airlines ήταν αδιαπραγμάτευτη: στις 6.30 το πρωί έπρεπε να είμαι στο... αεροδρόμιο για το... check in!

 

Attachments

Last edited by a moderator:

malysa

Member
Μηνύματα
1.047
Likes
1.827
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά
ρε συ μήπως αντί για ροζ γουρούνι, είσαι μυστικός πράκτορας ???

(καλή συνέχεια..... της ταξιδιωτικής σου ιστορίας και των λοιπών ....)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ανέβασα το πρώτο κεφάλαιο όντας "φυλακισμένος" στο δωμάτιο του ξενοδοχείου στην Herat στο δυτικο Αφγανισταν, με υπερυψωμενους τοίχους τριγύρω και ένοπλο φρουρό να φυλά την είσοδο. Τα υπόλοιπα βλέπω να αναρτώνται με την επιστροφή στην Αθήνα γιατι δεν εχω δυνατότητα να προσθέσω φωτό.
Για τους τολμηρούς κι ενδιαφερόμενους θα πω μόνο οτι ειναι ταξίδι εμπειρία που δεν μοιάζει με αλλα. Η χώρα αυτή και με εκπλήσσει και με πληγώνει όσο διαβάζω και συζητώ με τους ντόπιους . Ομολογώ οτι είδα μέρη που με άφησαν άφωνο απο την ομορφιά τους και χωρίς ούτε έναν τουρίστα τριγύρω!
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.496
Likes
8.014
ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ!!! ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ!!! Ρε γουρουνακι τι πηγες κι εκανες?? Αποπειρα αυτοκτονιας?

(1) Δεν φοβηθηκες δινοντας τα στοιχεια σου στο εκει πρακτορειο μηπως σε στοχοποιησουν και σε απαγαγουν-ληστεψουν-σκοτωσουν κ.λ.π.? (λατρευω τις θεωριες συνομωσιας)
(2) Η μητερα σου το εμαθε ποτε?
(3) Εχω γελασει τοσο πολυ με τις 10 οδηγιες σου!!
(4) Σταματησες πανω στο καλυτερο... Please continue!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ!!! ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ!!! Ρε γουρουνακι τι πηγες κι εκανες?? Αποπειρα αυτοκτονιας?
Έτσι φαίνεται στην αρχή αλλα τα πράγματα δεν ειναι τοςο τραγικά. Ο πράκτορας δεν κανει τίποτα αν δεν ειναι σίγουρος για την ασφάλεια
(1) Δεν φοβηθηκες δινοντας τα στοιχεια σου στο εκει πρακτορειο μηπως σε στοχοποιησουν και σε απαγαγουν-ληστεψουν-σκοτωσουν κ.λ.π.? (λατρευω τις θεωριες συνομωσιας)
Τώρα που το λες το σκέφτηκα. Αλλα ειναι ψυχούλα ο κακομοιρης για να θεωρήσω οτι μπήκε σε τέτοια διαδικασία
(2) Η μητερα σου το εμαθε ποτε?
Σαφώς και ΟΧΙ
(3) Εχω γελασει τοσο πολυ με τις 10 οδηγιες σου!!
Γράφτηκαν πριν το ταξίδι με τρομερό άγχος για το τι θα έβρισκα εδώ. Ειχα την εντύπωση οτι κυκλοφορούν με ενα καλασνικωφ και καθαρίζουν κάθε άπιστο. Ε άμα σου πω οτι σουλατσερνα σε πόλη Ως Ο ΜΟΝΟΣ τουρίστας και ολα ηταν ήρεμα και καλά και ήμουνα συνέχεια χαίρετουρες
(4) Σταματησες πανω στο καλυτερο... Please continue!!!
Είσαι τυχερή αυτή τη φορά έβαλα μυαλό και τα κεφάλαια γράφονταν τα απογεύματα στα ξενοδοχεία γιατι δεν ειχα να κάνω και τιποτ´άλλο εκτός του να παρακολουθώ κανάλια. Δε μου λες εσείς εκει στο Ελλαντα έχετε το ριάλιτι "the voice"; διότι εδώ ήμαστε στο τέλος του δεύτερου κύκλου παρακαλώ!
Απλά δεν εχω δυνατότητα να ανεβάσω φωτό και βίντεο, και χωρίς εικόνες δε λέει
Η μαμά με έχει στο ουζμπεκισταν.
Οι οδηγίες Γράφτηκαν πριν το ταξίδι με τρομερό άγχος για το τι θα έβρισκα εδώ. Ειχα την εντύπωση οτι κυκλοφορούν με ενα καλασνικωφ και καθαρίζουν κάθε άπιστο. Ε άμα σου πω οτι σουλατσερνα σε πόλη Ως Ο ΜΟΝΟΣ τουρίστας και ολα ηταν ήρεμα και καλά και ήμουνα συνέχεια χαίρετουρες. Ο πράκτορας ειναι ψυχούλα. Πελάτες ψάχνει με το κυαλι ο δυσμοιρος. Φαντάσου στο Bamyan που ειναι η πιο ασφαλής περιοχή έχουν 150 τουρίστες.... Το χρόνο.
 
Last edited:

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.496
Likes
8.014
Είσαι τυχερή αυτή τη φορά έβαλα μυαλό και τα κεφάλαια γράφονταν τα απογεύματα στα ξενοδοχεία γιατι δεν ειχα να κάνω και τιποτ´άλλο εκτός του να παρακολουθώ κανάλια. Δε μου λες εσείς εκει στο Ελλαντα έχετε το ριάλιτι "the voice"; διότι εδώ ήμαστε στο τέλος του δεύτερου κύκλου παρακαλώ!
Απλά δεν εχω δυνατότητα να ανεβάσω φωτό και βίντεο, και χωρίς εικόνες δε λέει
A οχι δεν εχουμε τετοια πραγματα, μονο τουρκικα σηριαλ εντω :p
Για πες, στο "the voice" συμμετεχουν γυναικες και αν ναι, φορανε μπουρκα?? (παιρνε ιδεες για επομενα σοους, ξερεις εσυ ;) )
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Καλη τυχη
Καλο βολι και
ο Αλλαχ μαζι σου.
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ!!!!
Εδώ το ''περιμένω με αγωνία τη συνέχεια'' το εννοώ απόλυτα!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ!!!!
Εδώ το ''περιμένω με αγωνία τη συνέχεια'' το εννοώ απόλυτα!!!
Ειναι πολλά που καθιστούν το αφγανισταν ενα ξεχωριστό προορισμό. Δεν ειναι μόνο όσα φρικτά εχω ακούσει για την εποχή των Ταλιμπάν, αλλα όσα ακόμα κάνουν τη χώρα να ακροβατεί κοινωνικά στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον.
Πάντως διάβασα πολλά και μίλησα αρκετά με τους διάφορους ξεναγούς μου και εχω φροντίσει να τα εντάξω στα κεφάλαια : για τη θέση της γυναίκας, την εκπαίδευση, την υγεία, την δημογραφική δομή της χώρας, τις εθνοτικές εντάσεις, τον ισλαμικό νομο που υφίσταται, τους Ταλιμπάν. Πολυ διάβασμα, κουβέντα και γράψιμο.... Αλλα χαλάλι . Έμαθα πολλά και θέλω να τα μοιραστώ μαζί σας.

A οχι δεν εχουμε τετοια πραγματα, μονο τουρκικα σηριαλ εντω :p
Για πες, στο "the voice" συμμετεχουν γυναικες και αν ναι, φορανε μπουρκα?? (παιρνε ιδεες για επομενα σοους, ξερεις εσυ ;) )
χα καλά ειναι για κλάματα το ριάλιτι. Κατι φωνές σαν νιαουρισματα. Στην Ελλάδα να είχαν κοπεί στην επιλογή. Αλλα σας τράβηξα βίντεο κομμάτι απο το σόου. Νομίζω υπήρχε μια γυναίκα αλλα γενικά στο σόου αντέδρασαν οι μουλάδες κι έτσι συνεχίζουν άντρες. Ειναι πολυ περίεργη χώρα. Υπέρσυντηρητική τη μια, αλλα όλοι έχουν δορυφορικά πιάτα και τρελλαινονται να βλέπουν Bollywood!
 
Last edited by a moderator:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Τι εισαγωγη!!!!
μας εχεις στειλει κανονικα !!!
Αυτο δεν το περιμεναμε απο σενα γουρουνακι (σιγα και μη δεν το περιμεναμε δηλαδη)
Αντε να ερθουν και οι πολυποθητες φωτο!!!!!

Εχει τολμησει να ερθει κανενας μαζι σου ή εισαι σολο?
 

Sokratis

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
Puerto Rafti
όλοι έχουν δορυφορικά πιάτα και τρελλαινονται να βλέπουν Bollywood!
Αν το πρωι τους βλεπεις με πρησμενα ματια απο τις τσοντες θα ειναι και λενε οτι βλεπουν bollywood.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.205
Μηνύματα
883.762
Μέλη
38.903
Νεότερο μέλος
Akis2002

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom