Abaasiyeen81
Member
Την επόμενη μέρα, νωρίς το πρωί μαζέψαμε τα πράγματά μας, πήραμε πακέτο το υπόλοιπο πρωινό μας (κάτι κρεπούλες με τριμμένη καρύδα και ένα είδος σιροπιού), μας ήταν λίγο βάναυσο να ξυπνήσουμε μιας και δεν είχαμε ακόμα συνηθίσει την αλλαγή ώρας - είναι 3 ώρες και 20 λεπτά μπροστά συν την υγρασία που τουλάχιστον εμάς μας επηρέασε – και συνεχίσαμε το ταξίδι μας προς το κέντρο της χώρας, την Ντάμπουλα 150 χλμ από το Κολόμπο.
Το οδικό σύστημα της χώρας δυστυχώς δεν είναι ότι καλύτερο. Ο εθνικός δρόμος έχει μια μόνο λωρίδα και η μέση ταχύτητά μας ήταν 40-60 χλμ ανά ώρα. Οι ντόπιοι έχουν ένα δικό τους κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Φανάρια δεν υπάρχουν, φρενάρουν τελευταία στιγμή, κάνουν επικίνδυνες προσπεράσεις και κορνάρουν ανελλιπώς. Ο άνδρας μου που καθόταν στο μπροστινό κάθισμα, στη θέση του δικού μας οδηγού (εκεί οδηγούν από τα δεξιά), πατούσε ασυναίσθητα το πόδι στο υποτιθέμενο φρένο. Πρώτη φορά έβλεπε κάτι τέτοιο. Εγώ το είχα συνηθίσει από άλλες επισκέψεις μου σε αραβικές χώρες.
Κατά τη διαδρομή μας είχα εντυπωσιαστεί από το καταπράσινο τοπίο, τις τεράστιες εκτάσεις από φοινικόδεντρα, καλλιέργειες ρυζιού και πάγκους γεμάτους από ανανάδες, βασιλικές καρύδες , ένα είδος κίτρινης καρύδας που πίνουν μόνο τον χυμό της. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε ανανά από έναν πάγκο. Υπάρχουν διάφορες ποιότητες ανανά με τις ανάλογες τιμές. Ο καλύτερος κόστιζε 60 λεπτά ο ένας και ήταν πραγματικά πολύ νόστιμος. Στην Ελλάδα δεν έχω φάει καλύτερο.
Μετά από 3 ώρες φτάσαμε στην Ντάμπουλα, ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Είναι ο μεγαλύτερος και ο πιο καλοδιατηρημένος ναός σε σπήλαιο στη Σρι Λάνκα και αποτέλεσε τόπο εξορίας για τον βασιλιά Walagambahu για 14 χρόνια. Πρόκειται για ένα μοναδικό σύμπλεγμα 5 σπηλαίων με έκταση πάνω από 2000 τετραγωνικά, καλυμμένο από τοιχογραφίες. Τα σπήλαια κοσμούνται πάνω από 150 αγάλματα του Βούδα, από τα οποία ξεχωρίζει μια κολοσσιαία μορφή του σκαλισμένη σε βράχο, ύψους περίπου 14 μέτρων.
Όπως κάθε ναός-μοναστήρι διακρίνεται για τη μοναδική θέα του και την ηρεμία του τοπίου. Εμφανής ήταν και η παρουσία μιας παρέας από πίθηκους, κάτι που συναντάται πολύ συχνά στη χώρα.
Το οδικό σύστημα της χώρας δυστυχώς δεν είναι ότι καλύτερο. Ο εθνικός δρόμος έχει μια μόνο λωρίδα και η μέση ταχύτητά μας ήταν 40-60 χλμ ανά ώρα. Οι ντόπιοι έχουν ένα δικό τους κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Φανάρια δεν υπάρχουν, φρενάρουν τελευταία στιγμή, κάνουν επικίνδυνες προσπεράσεις και κορνάρουν ανελλιπώς. Ο άνδρας μου που καθόταν στο μπροστινό κάθισμα, στη θέση του δικού μας οδηγού (εκεί οδηγούν από τα δεξιά), πατούσε ασυναίσθητα το πόδι στο υποτιθέμενο φρένο. Πρώτη φορά έβλεπε κάτι τέτοιο. Εγώ το είχα συνηθίσει από άλλες επισκέψεις μου σε αραβικές χώρες.
Κατά τη διαδρομή μας είχα εντυπωσιαστεί από το καταπράσινο τοπίο, τις τεράστιες εκτάσεις από φοινικόδεντρα, καλλιέργειες ρυζιού και πάγκους γεμάτους από ανανάδες, βασιλικές καρύδες , ένα είδος κίτρινης καρύδας που πίνουν μόνο τον χυμό της. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε ανανά από έναν πάγκο. Υπάρχουν διάφορες ποιότητες ανανά με τις ανάλογες τιμές. Ο καλύτερος κόστιζε 60 λεπτά ο ένας και ήταν πραγματικά πολύ νόστιμος. Στην Ελλάδα δεν έχω φάει καλύτερο.
Μετά από 3 ώρες φτάσαμε στην Ντάμπουλα, ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Είναι ο μεγαλύτερος και ο πιο καλοδιατηρημένος ναός σε σπήλαιο στη Σρι Λάνκα και αποτέλεσε τόπο εξορίας για τον βασιλιά Walagambahu για 14 χρόνια. Πρόκειται για ένα μοναδικό σύμπλεγμα 5 σπηλαίων με έκταση πάνω από 2000 τετραγωνικά, καλυμμένο από τοιχογραφίες. Τα σπήλαια κοσμούνται πάνω από 150 αγάλματα του Βούδα, από τα οποία ξεχωρίζει μια κολοσσιαία μορφή του σκαλισμένη σε βράχο, ύψους περίπου 14 μέτρων.
Όπως κάθε ναός-μοναστήρι διακρίνεται για τη μοναδική θέα του και την ηρεμία του τοπίου. Εμφανής ήταν και η παρουσία μιας παρέας από πίθηκους, κάτι που συναντάται πολύ συχνά στη χώρα.
Attachments
-
175,8 KB Προβολές: 22.252
Last edited by a moderator: