Σρι Λάνκα Σρι Λάνκα: Μια καταπράσινη σταγόνα στον Ινδικό Ωκεανό

Abaasiyeen81

Member
Μηνύματα
28
Likes
87
Επόμενο Ταξίδι
Κωνσταντινούπολη

Μόλις 6 χλμ έξω από την πόλη Κάντυ βρίσκονται οι βοτανικοί κήποι Περαντενίγια, οι μεγαλύτεροι στη χώρα. Αρχικά αποτελούσε χώρο αναψυχής για τον βασιλιά και τους επισκέπτες του και το 1821 οι Βρετανοί έδωσαν στο χώρο τη σημερινή του μορφή. Οι κήποι λοιπόν καλύπτουν μια έκταση 60 εκταρίων όπου περιλαμβάνονται περίπου 10,000 φυτά και δέντρα, μια τεχνητή λίμνη, κήποι μπαχαρικών, ποικιλίες ορχιδέων, μια γιγαντιαία συκιά από την Ιάβα 1,600 τμ, ένας εντυπωσιακός γιαπωνέζικος κήπος και αυτά είναι μόνο η αρχή... Μια υπέροχη ιδέα για απογευματινή βόλτα και για πικ νικ. Μακάρι να υπήρχε ένα τέτοιο μέρος και στην Ελλάδα!

Μετά το απολαυστικό μας περίπατο στους κήπους επιστρέψαμε στο κέντρο της πόλης με κατεύθυνση το μουσείο πολύτιμων λίθων και τη φολκλορική παράσταση με παραδοσιακούς χορούς. Η βιομηχανία πολύτιμων λίθων έχει πολύ μεγάλη ιστορία στη Σρι Λάνκα. Στο παρελθόν την αποκαλούσαν το νησί των πολύτιμων λίθων ενώ ο Μάρκο Πόλο έγραψε ότι το νησί έχει τα καλύτερα ζαφείρια, τοπάζια, αμέθυστους και άλλους πολύτιμους λίθους στον κόσμο. Τα μπλε ζαφείρια είναι γνωστά ως ‘Ζαφείρια Κεϋλάνης’ τα οποία διακρίνονται για τη μοναδική διαύγεια, το χρώμα και τη λάμψη τους.

Στο ‘μουσείο’ λοιπόν (ουσιαστικά κοσμηματοπωλεία) , παρακολουθήσαμε ένα ολιγόλεπτο ντοκιμαντέρ σχετικό με την εξόρυξη πολύτιμων λίθων και στη συνέχεια μας ξενάγησαν στο χώρο έρευνας- σχεδίασης διαφόρων κοσμημάτων και το πωλητήριο τους. Οι επιλογές ήταν αναμφίβολα πολλές αν και δεν μπήκα στον πειρασμό να αγοράσω κάτι. Δεν είμαι λάτρης των κοσμημάτων (τυχερός ο άνδρας μου) και είμαι και αδαής όσον αφορά τις τιμές τους. Επόμενη στάση η παράσταση, λίγα μέτρα πιο κάτω από το μουσείο. Φύγαμε από εκεί με τις χείριστες εντυπώσεις…Ο χώρος ήταν τα απομεινάρια ενός μπιλιαρδάδικου με άβολες ξύλινες φθαρμένες θέσεις και εγκαταλελειμμένους τοίχους. Ένιωσα σαν να ήμασταν έτοιμοι να παρακολουθήσουμε μια απαγορευμένη παράσταση σε ένα μέρος μακριά από τα βλέμματα των υπολοίπων. Μετά την αναμονή κάποιων λεπτών η αυλαία άνοιξε αλλά οι χορευτές και η πυροβασία τους δεν κέρδισαν το κοινό. Τους έλειπε η ζωντάνια και το πάθος.

Το επόμενο πρωί μαζέψαμε τα πράγματά μας και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας προς τη ‘Μικρή Βρετανία’, την πόλη Νουβάρα Ελίγια (77χλμ). Η συγκεκριμένη περιοχή έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιλογή της χώρας ως ταξιδιωτικό μας προορισμό. Ένα αίσθημα ανυπομονησίας, περιέργειας με μια δόση ενθουσιασμού με συνεπήρε καθώς αφήναμε πίσω το Κάντυ. Η διαδρομή μας, ένα ατελείωτο φιδάκι, ήταν απλά μαγευτική. Φυτείες τσαγιού ξεπρόβαλλαν από παντού, μου θύμισε τις αμπελοκαλλιέργειες στο Cinque Terre, ενώ οι καταρράκτες έλουζαν τα υψίπεδα με τα γάργαρα νερά τους.

Το μαύρο τσάι Κεϋλάνης είναι ένα από τα σημαντικότερα εξαγώγιμα προϊόντα της χώρας και ο 4ος μεγαλύτερος παραγωγός τσαγιού παγκοσμίως. Οι φυτείες τσαγιού βρίσκονται στο κεντρικό και νότιο τμήμα της χώρας και συγκεκριμένα σε 7 περιοχές: Kandy, Nuwara Eliya, Uda Pussellawa, Uva, Dimbula, Sabaragamuwa και Ruhuna οι οποίες παράγουν διαφορετικής ποικιλίας και ποιότητας τσαγιού λόγω του υψομέτρου. Στη διαδρομή παρατηρήσαμε αρκετά εργοστάσια τσαγιού ενώ σταματήσαμε σε ένα από αυτά, το ‘Μπλε Εργοστάσιο’. Η συνοδός μας, μας παρουσίασε τη διαδικασία επεξεργασίας του τσαγιού, τα μηχανήματα που χρησιμοποιούν και το τελικό προϊόν. Για όσους αγαπούν το τσάι, όπως εγώ, όλη αυτή η αφήγηση θα τους φαινόταν ενδιαφέρουσα. Αν και δεν είχα την ευκαιρία να μάθω τα μυστικά της ιεροτελεστίας ενός άψογου τσαγιού, εμπλούτισα τις γνώσεις του, δοκίμασα ένα ζεστό φλυτζάνι μαύρου τσαγιού και απόλαυσα για μια ακόμα φορά τη θέα. Το εργοστάσιο φυσικά διέθετε και πωλητήριο με τιμές διπλάσιες από ένα σούπερ μάρκετ…Εξοργίστηκα! Μου φαίνεται παράλογο να επισκέπτομαι τον τόπο παραγωγής ενός προϊόντος και να είναι πιο ακριβός από τα μαγαζιά λιανικού εμπορίου.

Συνεχίσαμε την άνοδο προς τη Νουβάρα Ελίγια, η πόλη βρίσκεται σε υψόμετρο 2,000 περίπου μέτρων κάτω από τη σκιά του ψηλότερου βουνού της χώρας, Πιντουρουταλαγκάλα. Την περίοδο της βρετανικής αποικιοκρατίας ο διοικητής John Davy ‘ανακάλυψε’ το μέρος. Δέκα χρόνια αργότερα, το 1829 το μέρος αποτέλεσε το σανατόριο των Βρετανών δημοσίων υπαλλήλων και παραγωγών ενώ το 1859 ο Sir J E Tennent έγραψε ότι η Νουβάρα Ελίγια είναι τα Ηλύσια Πεδία της Κεϋλάνης.

Κτίστηκε στα πρότυπα της βρετανικής εξοχής με σπίτια που θυμίζουν έντονα τις εγγλέζικες εξοχικές κατοικίες βικτωριανής αρχιτεκτονικής διακοσμημένες εσωτερικά με τρόπαια, παλιές γκραβούρες, λουλουδάτα υφάσματα, και δερμάτινες πολυθρόνες. Για τους Βρετανούς, η πόλη ήταν το εαρινό τους θέρετρο, ένα μέρος για να εξασκήσουν τα χόμπυ τους όπως το κυνήγι αλεπούς, ελαφιού και ελεφάντων, να παίξουν γκολφ, πόλο και κρίκετ.

Φτάσαμε λοιπόν στο ξενοδοχείο μας το Grand Hotel, ένα ξενοδοχείο με άρωμα μιας άλλης εποχής σε αποικιακό στυλ. Ένιωσα ότι έκανα ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο, στα τέλη του 19ου αιώνα όταν ο Sir Edward Barnes κυβερνήτης της περιοχής διέμενε σε αυτό το κτίριο. Ένα κτίριο που διατηρεί την αίγλη της εποχής, αριστοκρατικό και φιλόξενο.













 

Attachments

Last edited by a moderator:

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
ευχαριστουμε πολυ για την αρχη της ιστορίας σου.
παρ ολιγον να ημουνα τώρα εκει-του χρονου σίγουρα.
νομίζω δεν έχομε πολλες πληροφορίες για το μερος αυτο γραψε μας οσα μπορεις και θυμασαι -κοστος οπωσδήποτε για οσον αφορά το γενικοτερο βιοτικο επίπεδο -ανθρώπους ιστορια φυση και αξιοθέατα-
αναμένομεν με ευχαριστηση!
 

Abaasiyeen81

Member
Μηνύματα
28
Likes
87
Επόμενο Ταξίδι
Κωνσταντινούπολη
Την επόμενη μέρα, νωρίς το πρωί μαζέψαμε τα πράγματά μας, πήραμε πακέτο το υπόλοιπο πρωινό μας (κάτι κρεπούλες με τριμμένη καρύδα και ένα είδος σιροπιού), μας ήταν λίγο βάναυσο να ξυπνήσουμε μιας και δεν είχαμε ακόμα συνηθίσει την αλλαγή ώρας - είναι 3 ώρες και 20 λεπτά μπροστά συν την υγρασία που τουλάχιστον εμάς μας επηρέασε – και συνεχίσαμε το ταξίδι μας προς το κέντρο της χώρας, την Ντάμπουλα 150 χλμ από το Κολόμπο.
Το οδικό σύστημα της χώρας δυστυχώς δεν είναι ότι καλύτερο. Ο εθνικός δρόμος έχει μια μόνο λωρίδα και η μέση ταχύτητά μας ήταν 40-60 χλμ ανά ώρα. Οι ντόπιοι έχουν ένα δικό τους κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Φανάρια δεν υπάρχουν, φρενάρουν τελευταία στιγμή, κάνουν επικίνδυνες προσπεράσεις και κορνάρουν ανελλιπώς. Ο άνδρας μου που καθόταν στο μπροστινό κάθισμα, στη θέση του δικού μας οδηγού (εκεί οδηγούν από τα δεξιά), πατούσε ασυναίσθητα το πόδι στο υποτιθέμενο φρένο. Πρώτη φορά έβλεπε κάτι τέτοιο. Εγώ το είχα συνηθίσει από άλλες επισκέψεις μου σε αραβικές χώρες.
Κατά τη διαδρομή μας είχα εντυπωσιαστεί από το καταπράσινο τοπίο, τις τεράστιες εκτάσεις από φοινικόδεντρα, καλλιέργειες ρυζιού και πάγκους γεμάτους από ανανάδες, βασιλικές καρύδες , ένα είδος κίτρινης καρύδας που πίνουν μόνο τον χυμό της. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε ανανά από έναν πάγκο. Υπάρχουν διάφορες ποιότητες ανανά με τις ανάλογες τιμές. Ο καλύτερος κόστιζε 60 λεπτά ο ένας και ήταν πραγματικά πολύ νόστιμος. Στην Ελλάδα δεν έχω φάει καλύτερο.
Μετά από 3 ώρες φτάσαμε στην Ντάμπουλα, ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Είναι ο μεγαλύτερος και ο πιο καλοδιατηρημένος ναός σε σπήλαιο στη Σρι Λάνκα και αποτέλεσε τόπο εξορίας για τον βασιλιά Walagambahu για 14 χρόνια. Πρόκειται για ένα μοναδικό σύμπλεγμα 5 σπηλαίων με έκταση πάνω από 2000 τετραγωνικά, καλυμμένο από τοιχογραφίες. Τα σπήλαια κοσμούνται πάνω από 150 αγάλματα του Βούδα, από τα οποία ξεχωρίζει μια κολοσσιαία μορφή του σκαλισμένη σε βράχο, ύψους περίπου 14 μέτρων.
Όπως κάθε ναός-μοναστήρι διακρίνεται για τη μοναδική θέα του και την ηρεμία του τοπίου. Εμφανής ήταν και η παρουσία μιας παρέας από πίθηκους, κάτι που συναντάται πολύ συχνά στη χώρα.
 

nicole.g.<3

Member
Μηνύματα
398
Likes
455
Ταξίδι-Όνειρο
Γαλλική Πολυν.-Καραϊβική!
Πολύ ωραία τα λες..ευχαριστούμε που μοιράζεσαι μαζί μας την εμπειρία σου :D! Ανυπομονώ για τη συνέχεια...Μ'ενδιαφέρει πολύ αυτό το ταξίδι! Το οργάνωσες μόνη σου?
Αν μπορείς βάλε να δούμε και μερικές φωτογραφίες από τα όμορφα τοπία που περιγράφεις...:clap:
 

Abaasiyeen81

Member
Μηνύματα
28
Likes
87
Επόμενο Ταξίδι
Κωνσταντινούπολη
Την επιλογή των ξενοδοχείων και των πόλεων που θα επισκεφτόμασταν τα επέλεξα εγώ και το πρακτορείο μου έκλεισε τον οδηγό και τα ξενοδοχεία. Προσπάθησα να βάλω φωτογραφίες αλλά δε μου τις ανέβαζε...ίσως πρέπει να τις μικρύνω..
 

nicole.g.<3

Member
Μηνύματα
398
Likes
455
Ταξίδι-Όνειρο
Γαλλική Πολυν.-Καραϊβική!
Την επιλογή των ξενοδοχείων και των πόλεων που θα επισκεφτόμασταν τα επέλεξα εγώ και το πρακτορείο μου έκλεισε τον οδηγό και τα ξενοδοχεία. Προσπάθησα να βάλω φωτογραφίες αλλά δε μου τις ανέβαζε...ίσως πρέπει να τις μικρύνω..
Ευχαριστώ πολύ! Αχ ναι το ίδιο πρόβλημα έχω και εγώ τώρα στην ιστορία που γράφω..:xmas_sad: ! Μπορείς να φτιάξεις ένα προσωπικό άλμπουμ στο προφίλ σου, εκεί ανεβαίνουν οι φωτογραφίες :D
Πολύ ωραία, άμα θέλεις πες μας στο τέλος το πρακτορείο που τα ανέλαβε και το κόστος του ταξιδιού σας!
 

Abaasiyeen81

Member
Μηνύματα
28
Likes
87
Επόμενο Ταξίδι
Κωνσταντινούπολη
Αποχαιρετήσαμε την Ντάμπουλα την ώρα που άρχισε να ψιχαλίζει κατεβαίνοντας γρήγορα–γρήγορα τα σκαλιά με κατεύθυνση το ξενοδοχείο μας στην πόλη Σιγκιρίγια. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής αναπτύξαμε μια συζήτηση γύρω από την Αγιουβέρδα. Για όσους δε γνωρίζουν, η Αγιουβέρδα είναι ένα ινδουιστικό σύστημα παραδοσιακής ιατρικής με ινδικές ρίζες και μια μορφή εναλλακτικής ιατρικής. Πολλοί τουρίστες επιλέγουν να επισκεφτούν τη χώρα για να μείνουν σε κάποιο από τα θεραπευτικά κέντρα που υπάρχουν σε διάφορα τμήματα της χώρας. Στο Κολόμπο εδρεύει και το πανεπιστημιακό ινστιτούτο Αγιουβέρδας ενώ υπάρχουν 20,000 πρακτικοί σε όλη τη χώρα. Κύρια συστατικά της είναι τα θεραπευτικά βότανα και τα έλαια.
Μετά λοιπόν από αυτή τη συζήτηση, ο οδηγός μας μάς πρότεινε να πάμε σε ένα τέτοιο κέντρο για ένα χαλαρωτικό μασάζ. Ιδίως εγώ ήθελα να ζήσω αυτήν την εμπειρία. Το μασάζ μας θα διαρκούσε 1 ώρα και θα κόστιζε 75$. Κάτι που θεώρησα υπερτιμημένο για τα στάνταρντ της χώρας. Τελικά πληρώσαμε 40 ευρώ. Όλος ο χώρος ήταν περιποιημένος, σε ένα δωμάτιο με σχισμές, οι οποίες ευνοούσαν την εισβολή των ύπουλων κουνουπιών όμως…Η ιεροτελεστία του μασάζ ξεκίνησε σε καθιστή θέση από το κεφάλι και στη συνέχεια σε ένα είδος κρεβατιού με κινήσεις σε όλο το σώμα. Αυτό που μου έκανε εντύπωση και με έφερε σε αμηχανία αρχικά ήταν το μασάζ στο στήθος (γυναίκα μασέρ) κάτι που προσωπικά δε μου έχει ξανατύχει. Αφού τελειώσαμε το μασάζ μας οδήγησαν σε ένα είδος σάουνας καλυμμένη με φύλλα ενός βοτάνου ώστε να ανοίξουν τα πνευμόνια μας και να αναπνέουμε καλύτερα. Μετά από αυτό ντυθήκαμε και ήπιαμε τσάι τζίντζερ με τη συνοδεία ζάχαρης τζάγκερι, σκούρη ζάχαρη σε κύβους με τζίντζερ που τη γλύφεις, ιδιαίτερα νόστιμη.
Ποια η εμπειρία μου από το συγκεκριμένο κέντρο; Δε θα ξαναπήγαινα. Υπερτιμημένο και τουριστικό. Δε νομίζω ότι κάποιος ντόπιος θα διέθετε αυτό το ποσό για μασάζ και ας μας έλεγε ο οδηγός μας ότι έρχεται εδώ με τη σύζυγό του… Από εκείνη τη στιγμή άρχισα να είμαι πολύ επιφυλακτική με τις προτάσεις του…Μας είχε δώσει και κάποια άλλα σημάδια πιο μπροστά.
Μετά το μασάζ φτάσαμε στο ξενοδοχείο, Sigiriya Hotel, το οποίο βρίσκεται σε εκπληκτική τοποθεσία στη ζούγκλα και θέα τον βράχο Σιγκιρίγια, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Αν και η τοποθεσία είναι απαράμιλλης ομορφιάς, τα δωμάτια, σε στυλ bungalows, ήταν αδιάφορα. Παλιά και όχι ιδιαίτερα καθαρά. Περίμενα κάτι παραπάνω!

DSC_1642.JPG
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
ριξε και καμμια τιμη για το ξενοδοχειο που περιμενες να ειναι κατι παραπάνω..
 

Abaasiyeen81

Member
Μηνύματα
28
Likes
87
Επόμενο Ταξίδι
Κωνσταντινούπολη
Η φωτογραφία που επισύναψα είναι από το Sigiriya Hotel.Δεν μπορώ να είμαι σίγουρη πόσο χρέωσε το πρακτορείο το δωμάτιο, απ΄όσα όμως βλέπω στο ίντερνετ μόνο με πρωινό είναι στα 95 ευρώ. Εμείς που είχαμε ημιδιατροφή θα ήταν κάτι παραπάνω. Ο Δεκέμβριος είναι και υψηλή περίοδος για την περιοχή
 

Abaasiyeen81

Member
Μηνύματα
28
Likes
87
Επόμενο Ταξίδι
Κωνσταντινούπολη
Το βράδυ μετά το δείπνο που περιελάμβανε μία πληθώρα τοπικών εδεσμάτων με κύριο πιάτο το ρύζι με κάρυ, το εθνικό πιάτο της χώρας, -το οποίο είναι ένα χορταστικότατο πιάτο όπου το ρύζι είναι το βασικό συστατικό και συνοδεύεται με αρκετά πιατάκια λαχανικών, κρεάτων και ψαριών. Είχαμε πάρει λίγο απ’ όλα και είχαμε σκάσει!- άρχισε να βρέχει καταρρακτωδώς έως το πρωί. Ευτυχώς όταν επισκεφτήκαμε τον βράχο Σιγκιρίγια σταμάτησε.
Ο βράχος-φρούριο Σιγκιρίγια που χαρακτηρίζεται ως το 8ο θαύμα είναι και αυτό μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Αν θα πρότεινα ένα μνημείο που πρέπει κάποιος να επισκεφτεί οπωσδήποτε, αναντίρρητα είναι αυτό. Η είσοδος για τους ξένους τουρίστες κοστίζει 25$, ένα ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο. Ο ‘βράχος των λιονταριών’ όπως αποκαλείται χτίστηκε τον 5ο αιώνα από τον βασιλιά Kashyapa που υψώνεται 200 μέτρα πάνω από τη ζούγκλα. Στη βάση του βράχου, προτού κανείς τον ανεβεί διασχίζει μια τάφρο, εκτείνεις καταπράσινους αλλά και υδάτινους κήπους ενώ οι διάσημες νωπογραφίες ‘θεϊκών ημίγυμνων κοριτσιών’ προσεγγίζονται με ελικοειδείς σκάλες. Μετά τις νωπογραφίες πλησιάζει κανείς τα πόδια του λιονταριού ενώ οι σκάλες που ανεβαίνει κάποιος αποτελούν τη γλώσσα του. Ύστερα από αρκετά λεπτά αναρρίχησης, φτάνει κανείς στην κορυφή του βράχου, το μέρος που βρισκόταν το παλάτι. Δεν έχω λόγια για τη θέα, αχανείς εκτάσεις τροπικού δάσους, δεν έχω ξαναδεί τόσο πράσινο!

sigiriyia 1.JPG


sigiriyia 2.JPG


sigiriyia 3.JPG


sigiriyia 4.JPG
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.221
Μηνύματα
884.150
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom