Γκάνα Μπενίν Τόγκο Στη Δυτική Αφρική του βουντού και του δουλεμπορίου

dbalats

Member
Μηνύματα
125
Likes
1.240

ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ. KUMASI: TO BAΣΙΛΕΙΟ ΤΩΝ ASHANTI

Προτού φθάσουμε στο Kumasi, θα επισκεφθούμε το Εθνικό Πάρκο Kakum. Εκτεταμένο σε περιοχή μεγαλύτερη από 375 τετραγωνικά χιλιόμετρα στην ενδοχώρα της Cape Coast, το Εθνικό Πάρκο Kakum προστατεύει τον πυρήνα της μεγαλύτερης περιοχής δάσους βροχής της Γκάνας που έχει εναπομείνει. Εκτός από την φιλοξενία μιας απέραντης ποικιλομορφίας φυτών και ζώων, το Kakum είναι μια σπουδαία κοιλάδα που περιβάλλεται από μερικά ποτάμια που πηγάζουν μέσα στα όριά της. Ένα από αυτά λέγεται Kakum, χαρίζοντας στο Πάρκο την ονομασία του. Τα ποτάμια αυτά παρέχουν συνολικά νερό σε 130 πόλεις και χωριά της περιοχής. Η διαδρομή είναι γραφική, περνάμε συνεχώς μέσα από μικρά τυπικά Αφρικανικά χωριά, με πολύχρωμα παραγκοειδή σπίτια, μικρές εκκλησίες, και κεντρικούς δρόμους με υπαίθρια αγορά, γεμάτη κόσμο και υπαίθριους πάγκους με πωλητές. Το τυπικό κοκκινόχωμα της Αφρικής σε συνδυασμό με την καταπράσινη βλάστηση αποτελούν εκπληκτικό συνδυασμό.


(1).jpg



(2).jpg



(3).jpg



(4).jpg



(5).jpg



(6).jpg



(7).jpg


Η διαδρομή από την ακτή του Ατλαντικού της Γκάνας προς το Εθνικό Πάρκο Kakum

Φθάνουμε στην είσοδο του Εθνικού Πάρκου και ο Μπεν μας βγάζει τα εισιτήρια. Μια μεγάλη ομάδα από μαθητές ετοιμάζεται για την επίσκεψη του πάρκου. Τα παιδιά είναι ντυμένα με ομοιόμορφες καφεκίτρινες στολές, πειθαρχημένα, ήσυχα, περιμένοντας τους δασκάλους τους που βρίσκονται στο ταμείο για να βγάλουν εισιτήρια. Είμαστε βέβαιοι ότι πρόκειται για ιδιωτικό σχολείο, αλλά μαθαίνουμε με έκπληξή μας ότι είναι δημόσιο! Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνουμε αυτό που έχουμε διαπιστώσει επανειλημμένα σε προηγούμενα ταξίδια, πολλές χώρες του τρίτου κόσμου δίνουν μεγάλη σημασία στην εκπαίδευση, και αυτό είναι ένα ελπιδοφόρο μήνυμα για το μέλλον. Βγάζουμε αρκετές φωτογραφίες με τα παιδιά, που δέχονται να φωτογραφηθούν με ευχαρίστηση και πιάνουμε την κουβέντα με τους δασκάλους τους. Ένας δάσκαλος με ρωτάει από που είμαι, τι δουλειά κάνω και αν καπνίζω! Όταν του λέω ότι δεν καπνίζω από πεποίθηση λόγω δουλειάς (είμαι γιατρός), με ρωτάει τους λόγους γιατί το κάπνισμα βλάπτει στην υγεία. Του λέω μερικούς και γυρίζει στα παιδιά της τάξης του και αρχίζει και τους εξηγεί γιατί δεν πρέπει ποτέ να αρχίσουν το κάπνισμα! Πραγματικά το κάπνισμα στη Γκάνα είναι υπό διωγμό, ακόμη και σε εξωτερικούς χώρους, και όταν δύο από τους φίλους που συνταξιδεύουμε βγήκαν μια μέρα έξω από ένα mall, στο υπαίθριο πάρκινγκ του για κάπνισμα, έφθασε αμέσως η αστυνομία και μετά βίας γλίτωσαν το πρόστιμο!

Ξεκινάμε το canopy walking. Θα περάσουμε ένα μονοπάτι που αιωρείται ανάμεσα στις κορυφές των δένδρων. Το μονοπάτι αυτό έχει μήκος 350 μέτρα και συνδέει επτά κορυφές δένδρων, ενώ απέχει από το έδαφος του δάσους πάνω από 40 μέτρα. Ο οδηγός μας λέει διάφορες πληροφορίες, ενώ μας τονίζει συνέχεια να μην φοβηθούμε και ότι είναι ασφαλές. Πρώτο ξεκινάει το σχολείο μπροστά μας και λίγο αργότερα εμείς. Παρότι έχω ανέβει σε μερικά παρόμοια στο παρελθόν, η αλήθεια είναι ότι δεν μου φαίνεται καθόλου σίγουρο. Ξεκινάω άνετος με την φωτογραφική μηχανή, αλλά το κούνημα είναι έντονο, και είναι αδύνατον να μην στηριχθείς στα πλαϊνά σχοινιά, οπότε ξανακρεμάω την μηχανή στον ώμο μου. Ευτυχώς τα παιδιά μπροστά μας είναι ήσυχα, διαφορετικά αν άρχιζαν και πηδούσαν, φανταστείτε τι θα γινόταν. Ανάμεσα στα τμήματα του μονοπατιού στις κορυφές υπάρχουν κάποια μικρά πλατώματα, όπου μπορείς να κάτσεις για λίγο και να απολαύσεις την θέα του τροπικού δάσους με τα πανύψηλα δέντρα, που απλώνεται κάτω από τα πόδια σου. Η βόλτα τελειώνει ευτυχώς δίχως απρόοπτα, και προτού φύγουμε κάνουμε μια σύντομη επίσκεψη σε ένα μαγαζί με σουβενίρ, όπου έχουν κάτι ωραιότατα μαγνητάκια. Διαβάζοντας κάποιες κριτικές για το πάρκο μετά, διαπίστωσα ότι η συντήρηση του μονοπατιού ήταν ελλιπής: δεκάδες βίδες έλλειπαν, κομάτια από το ξύλο είχαν διαβρωθεί από τους τερμίτες, και οι πλαϊνές χειρολαβές για στήριξη ήταν πολύ χαμηλές. Ευτυχώς που δεν τα είχα διαβάσει πριν τον περίπατο, γιατί η ανησυχία μου θα ήταν μεγαλύτερη!



(8).jpg



(9).jpg



(10).jpg



(11).jpg



(12).jpg



(13).jpg



(14).jpg



(15).jpg



(16).jpg



(17).jpg



(18).jpg



(19).jpg



(20).jpg



(21).jpg



(22).jpg


Το Εθνικό Πάρκο Kakum

Συνεχίζουμε την διαδρομή μας για το Kumasi, και τώρα πια μπαίνουμε στην καρδιά της Γκάνας. Περνάμε από μια σειρά μικρές πόλεις, την Abura-Dunkwa, το Assin Fosu, την Assin Asempaneye και την New Edubiase. Όλες με παρόμοια εμφάνιση, με τους κεντρικούς δρόμους-αγορές με πολύ κόσμο, ενώ αρκετά συχνά βλέπουμε παιδιά που μόλις έχουν σχολάσει, όλα με χαρακτηριστικές στολές, ανάλογα με το σχολείο. Συχνά συναντούμε διάφορα κτίρια και διαφημιστικά διαφόρων χριστιανικών δογμάτων και αιρέσεων, με φωτογραφίες ιερωμένων-τοπικών celebrities. Φθάνουμε στα περίχωρα του Kumasi και κατευθυνόμαστε στο ξενοδοχείο μας, κοντά στο κέντρο της πόλης. Το Kumasi είναι η πρώην πρωτεύουσα του Βασιλείου των Ashanti της Γκάνας και βρίσκεται στην νοτιοδυτική Γκάνα. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας με πληθυσμό πάνω από δύο εκατομμύρια. Επειδή έχει ήδη βραδιάσει, η περιήγηση της πόλης θα γίνει το επόμενο πρωί. Το ξενοδοχείο μας είναι σε έναν μεγάλο περιφραγμένο χώρο με φύλακες, και μας λένε ότι είναι επικίνδυνο να κυκλοφορήσουμε έξω το βράδυ. Ευτυχώς στον χώρο αυτό υπάρχει και ένα ψητοπωλείο, και κάνουμε ένα ωραιότατο δείπνο με κρεατικά ψητά στα κάρβουνα και συνοδεία παγωμένης μπύρας. Αντίθετα από όσα είχαμε ακούσει, μπύρα βρίσκουμε παντού, υπάρχει ακόμη και στον βορρά, όπου μεγάλο τμήμα του πληθυσμού είναι μουσουλμανικό και απέχει από το αλκοόλ. Αποσυρόμαστε για ύπνο στα δωμάτιά μας, τα οποία είναι τεράστια, μονόκλινα, απλά, αλλά καθαρά και με όλες τις ανέσεις.


(23).jpg



(24).jpg



(25).jpg



(26).jpg



(27).jpg



(28).jpg



(29).jpg



(30).jpg



(31).jpg



(32).jpg



(33).jpg



(34).jpg



(35).jpg



(36).jpg



(37).jpg



(38).jpg


Η διαδρομή από το Kakum προς το Kumasi


(39).jpg


Διαφημιστικά χριστιανικού δόγματος

Το άλλο πρωί φεύγουμε νωρίς για την επίσκεψη στην Αγορά Kejetia, την εμπορική καρδιά του Kumasi, που θεωρείται η μεγαλύτερη υπαίθρια αγορά στην Δυτική Αφρική. Καθημερινά, κάπου 12.000 πάγκοι ανοίγουν για επιχείρηση, πουλώντας τρόφιμα, ρούχα, χειροποίητες γυάλινες χάντρες, μπατίκ, μπρασελέ, σουβενίρ, σανδάλια Ashanti, υφάσματα και πράγματα που δεν θα ήξερες ότι τα θέλεις μέχρις ότου τα δεις. Η Αγορά Kejetia είναι ένας πολυάσχολος εμπορικός κόμβος, και λόγω της συμφόρησης, του σπρωξίματος, του θορύβου και της πλημμύρας του χρώματος από όλες τις μεριές, η επίσκεψή της παραμένει μια από τις καλύτερες ευκαιρίες για να απολαύσεις μια εικόνα της αυθεντικής Γκάνας.


(40).jpg



(41).jpg



(42).jpg



(44).jpg



(45).jpg



(46).jpg



(47).jpg



(48).jpg



(49).jpg



(50).jpg



(51).jpg



(52).jpg



(53).jpg



(54).jpg



(55).jpg



(56).jpg



(57).jpg



(58).jpg



(59).jpg


Στην Αγορά Kejetia του Κumasi

Χορτασμένοι από εικόνες και παραστάσεις συνεχίζουμε την περιήγηση της πόλης με την επίσκεψη στο Εθνικό Πολιτιστικό Κέντρο, που βρίσκεται σε μια ειρηνική, σκιερή, καταπράσινη τοποθεσία. Στον χώρο αυτό στεγάζονται εργαστήρια τεχνιτών, όπου μπορείς να δεις εργασία σε μπρούτζο, ξυλογλυπτική, κεραμοποιϊα, χρώση υφάσματος μπατίκ, κατασκευή τυμπάνων, χύτευση ορειχάλκου, καθώς και γκαλερί και μαγαζιά χειροτεχνημάτων. Εδώ επίσης υπάρχουν εργαστήρια όπου γίνεται τύπωση υφασμάτων Adinkra, όπως λέγονται τα βασιλικά υφάσματα των Ashanti, καθώς και ύφανση kente, όπως λέγεται ένας τύπος υφάσματος από μετάξι και βαμβάκι που κατασκευάζεται από συνυφασμένες λωρίδες υφάσματος, στο Βασίλειο Ashanti. Οι Ashanti είναι φημισμένοι καλλιτέχνες, και δείγματα των έργων τους εκτίθενται στο Πολιτιστικό Κέντρο του Kumasi και στα χωριά των τεχνιτών στα περίχωρα του Kumasi. Επισκεπτόμαστε μερικά μαγαζιά, επειδή τα περισσότερα είναι κλειστά, λόγω κάποιας αργίας. Μερικές οικογένειες έχουν έρθει για μια θρησκευτική εκδήλωση που γίνεται σε κάποια υπαίθρια αίθουσα, και πολλοί επιζητούν να φωτογραφηθούν μαζί μας.


(60).jpg



(61).jpg



(62).jpg



(63).jpg



(64).jpg



(65).jpg



(66).jpg



(67).jpg


Στο Εθνικό Πολιτιστικό Κέντρο του Kumasi

Συνεχίζουμε για το Παλάτι Manhyia, το οποίο ευτυχώς είναι ανοιχτό. Το Παλάτι αυτό υπήρξε έδρα και επίσημη διαμονή του Asantehene της Αυτοκρατορίας Ashanti, του απόλυτου μονάρχη και κυβερνήτη του Βασιλείου Ashanti και της εθνικής ομάδας του λαού των Ashanti. H φυλή των Ashanti αριθμεί γύρω στα 3 εκατομμύρια και είναι υπο-ομάδα των Akan, της μεγαλύτερης εθνότητας της χώρας που αποτελεί σχεδόν το 50% των κατοίκων της Γκάνας. Το επίκεντρο των Ashanti είναι το Kumasi, πρωτεύουσα του Βασιλείου και της Περιοχής Ashanti. Φαίνεται ότι οι Ashanti μετανάστευσαν στη Γκάνα από το σημερινό Μάλι και έγιναν ένα από τα ισχυρότερα βασίλεια της Δυτικής Αφρικής, που διήρκεσε από το 1670 μέχρι το 1957, και χαρακτηρίσθηκε από μεγάλη αντίσταση έναντι των Βρεττανών, κατά τον 19ο αιώνα. Το Kumasi ήκμασε σαν εμπορικό κέντρο, αλλά και λόγω των πλουτοπαραγωγικών πηγών του και ακόμη και σήμερα συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομία της Γκάνας. Το Παλάτι Manhyia των Ashanti, κτίσθηκε από τον Βασιλιά Nana Prempeh I, όταν επέστρεψε από την εξορία του από τους Βρεττανούς στις Σεϋχέλλες το 1926, σήμερα όμως είναι μουσείο. Οι Βασιλείς των Ashanti διαμένουν στο νέο παλάτι, που βρίσκεται κοντά στο παλιό, κατασκευασμένο από τον Βασιλέα Opoku Ware II, ενώ σήμερα χρησιμοποιείται από τον νυν Asantehene, Βασιλέα Osei Tutu II. Επισκεπτόμαστε τα διάφορα κτίρια του Παλατιού που χρησιμοποιείται πια σαν Μουσείο, μέσα στα οποία υπάρχουν κυρίως αντικείμενα της καθημερινής ζωής των βασιλιάδων της αυτοκρατορίας, δυστυχώς όμως δεν επιτρέπεται η φωτογράφηση. Μόλις τελειώνει η επίσκεψή μας μπαίνουμε στο τζιπ για να συνεχίσουμε, παίρνοντας την κατεύθυνση για τον άγνωστο βορρά της χώρας.



(69).jpg



(70).jpg



(71).jpg



(72).jpg


Το Παλάτι Manhyia στο Kumasi


(73).jpg



(74).jpg


Αshanti με χαρακτηριστικές ενδυμασίες


(75).jpg


Στην έξοδο του Kumasi, παίρνοντας τον δρόμο προς βορρά

 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.785
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
χιλια ευχαριστω για αυτη την ιστορια και ταξιδι..
 

Vito

Member
Μηνύματα
746
Likes
1.019
Τι ωραία που με αφορμή την ιστορία κάποιου συμφορουμίτη ξυπνάνε και οι δικές μας αναμνήσεις από το δικό μας αντίστοιχο ταξίδι.. Να σαι καλά, ευχαριστώ!.

Μια χαρά τα λες @dbalats για το Togo. Ισχύει ότι το κέντρο του δεν έχει τόσο ιδιαίτερα πράγματα / μέρη να δεις. Ωστόσο το Atakpame καθώς και η ευρύτερη περιοχή του Kpalime έχουν ένα ενδιαφέρον.

Σίγουρα το χιτακι στη χώρα είναι η φυλή Taberma αλλά κατ εμέ το διαμαντάκι στη χώρα είναι άλλο και αυτό είναι τέρμα βόρεια κοντά στα σύνορα με Μπουργκίνα Φάσο. Είναι το Dapaong και η ευρύτερη περιοχή του. Εκεί θα βρεις το πολυεθνικό παζάρι με Τογκολέζους, Γκανέζους και ΜπουργκινοΦασέους (χαχα) καθως και παρα έξω στη μέση του πουθενα θα βρεις Πετρογλυφικά και σε άλλο σήμειο το εκπληκτικό χωριό Νοκ (αρχαιολογικος χώρος), καλά κρυμμένο μέσα σε σπηλιες σε ενα καθετο βράχο και μπροστα ενας απίστευτος γκρεμος , στο οποίο η γειτονική φυλή κρυβόταν από τους δουλέμπορους και τις αλλες εχθρικες φυλές τον 18ο αιώνα. Εκπληκτικο μέρος!

Περιμένουμε τη συνέχεια!!!
 
Last edited:

dbalats

Member
Μηνύματα
125
Likes
1.240
Τι ωραία που με αφορμή την ιστορία κάποιου συμφορουμίτη ξυπνάνε και οι δικές μας αναμνήσεις από το δικό μας αντίστοιχο ταξίδι.. Να σαι καλά, ευχαριστώ!.

Μια χαρά τα λες @dbalats για το Togo. Ισχύει ότι το κέντρο του δεν έχει τόσο ιδιαίτερα πράγματα / μέρη να δεις. Ωστόσο το Atakpame καθώς και η ευρύτερη περιοχή του Kpalime έχουν ένα ενδιαφέρον.

Σίγουρα το χιτακι στη χώρα είναι η φυλή Taberma αλλά κατ εμέ το διαμαντάκι στη χώρα είναι άλλο και αυτό είναι τέρμα βόρεια κοντά στα σύνορα με Μπουργκίνα Φάσο. Είναι το Dapaong και η ευρήτερη περιοχή του. Εκεί θα βρεις το πολυεθνικό παζάρι με Τογκολέζους, Γκανέζους και ΜπουργκινοΦασέους (χαχα) καθως και παρα έξω στη μέση του πουθενα θα βρεις Πετρογλυφικά και σε άλλο σήμειο το εκπληκτικό χωριό Νοκ (αρχαιολογικος χώρος), καλά κρυμμένο μέσα σε σπηλιες σε ενα καθετο βράχο και μπροστα ενας απίστευτος γκρεμος , στο οποίο η γειτονική φυλή κρυβόταν από τους δουλέμπορους και τις αλλες εχθρικες φυλές τον 18ο αιώνα. Εκπληκτικο μέρος!

Περιμένουμε τη συνέχεια!!!
Σε ευχαριστώ για τα σχόλια. Δυστυχώς, όπως ξέρεις η κατάσταση στην Δυτική Αφρική είναι πολύ ρευστή. Την εποχή που ταξιδέψαμε η περιοχή στα βόρεια σύνορα του Τόγκο δεν εθεωρείτο ασφαλής, λόγω ταραχών στην Μπουρκίνα Φάσο και συχνή είσοδο τρομοκρατών στο Τόγκο και το Μπενίν (ακόμη και με απαγωγές τουριστών), οπότε δεν μπορέσαμε να την επισκεφθούμε. Από τις τρεις χώρες που περιγράφω, το Τόγκο είναι αυτή που γνωρίσαμε λιγότερο, ενώ τις άλλες δύο τις εξερευνήσαμε αρκετά καλά.
 

Vito

Member
Μηνύματα
746
Likes
1.019
Σε ευχαριστώ για τα σχόλια. Δυστυχώς, όπως ξέρεις η κατάσταση στην Δυτική Αφρική είναι πολύ ρευστή. Την εποχή που ταξιδέψαμε η περιοχή στα βόρεια σύνορα του Τόγκο δεν εθεωρείτο ασφαλής, λόγω ταραχών στην Μπουρκίνα Φάσο και συχνή είσοδο τρομοκρατών στο Τόγκο και το Μπενίν (ακόμη και με απαγωγές τουριστών), οπότε δεν μπορέσαμε να την επισκεφθούμε. Από τις τρεις χώρες που περιγράφω, το Τόγκο είναι αυτή που γνωρίσαμε λιγότερο, ενώ τις άλλες δύο τις εξερευνήσαμε αρκετά καλά.
E, ναι , η αληθεια ειναι ότι τα πράγματα είναι κάπως ρευστά εκεί πάνω.
Ανυπομονούμε για τη συνέχεια! Περιμένω ειδικά την Γκάνα που δεν την έχω επισκεφτεί!
 

Thalassaki

Member
Μηνύματα
767
Likes
4.752
Επόμενο Ταξίδι
........
Πολύ ενδιαφέρουσα η ταξιδιωτική σου ιστορία για τρεις χώρες που δύσκολα μπορεί κάποιος να βρεθεί και σίγουρα δεν συμπεριλαμβάνονται ανάμεσα στους δημοφιλέστερους Αφρικανικούς ταξιδιωτικούς προορισμούς. Τέτοιες μοναδικές και δύσβατες ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι που αξίζουν σίγουρα να καταγράφονται και να παραμένουν ως παρακαταθήκη στο forum για κάθε ενδιαφερόμενο.
Προσωπικά τέτοιου είδους ταξίδια έξω από τα τετριμμένα, που ίσως δεν καταφέρω ποτέ να πραγματοποιήσω, είναι που μου κεντρίζουν άμεσα το ενδιαφέρον και με κάνουν να περιμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια!
 

dbalats

Member
Μηνύματα
125
Likes
1.240
Πολύ ενδιαφέρουσα η ταξιδιωτική σου ιστορία για τρεις χώρες που δύσκολα μπορεί κάποιος να βρεθεί και σίγουρα δεν συμπεριλαμβάνονται ανάμεσα στους δημοφιλέστερους Αφρικανικούς ταξιδιωτικούς προορισμούς. Τέτοιες μοναδικές και δύσβατες ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι που αξίζουν σίγουρα να καταγράφονται και να παραμένουν ως παρακαταθήκη στο forum για κάθε ενδιαφερόμενο.
Προσωπικά τέτοιου είδους ταξίδια έξω από τα τετριμμένα, που ίσως δεν καταφέρω ποτέ να πραγματοποιήσω, είναι που μου κεντρίζουν άμεσα το ενδιαφέρον και με κάνουν να περιμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια!
Σε ευχαριστώ πολύ. Πραγματικά, τέτοια ταξίδια σε βγάζουν από την "comfort zone", αλλά αποτελούν μοναδικές εμπειρίες.
 

dbalats

Member
Μηνύματα
125
Likes
1.240
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ. ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΚΚΡΑ

Προσγειωθήκαμε στο Διεθνές Αεροδρόμιο Κοtoka της Άκκρα αργά το βράδυ και κατευθυνθήκαμε στο Immigration με μιά ελαφριά ανησυχία για την εγκυρότητα της βίζας. Η ζέστη υποφερτή, μιάς και το ταξίδι μας έγινε την περίοδο του δικού μας χειμώνα, εποχή ξηρασίας για την χώρα και με ανεκτές θερμοκρασίες. Η υπάλληλος πήρε το διαβατήριό μου και άρχισε να το κοιτάζει προσεκτικά, επί ώρα. Ξαφνικά σηκώθηκε και πήγε σε ένα γραφείο στο βάθος, προφανώς στον προϊστάμενό της. Άρχισαν να με ζώνουν τα φίδια, κάτι δυσάρεστο συμβαίνει εδώ σκέπτομαι. Μετά από λίγα λεπτά γυρίζει και μου λέει ότι λυπάται αλλά δεν μπορεί να μου δώσει την 3μηνη διάρκεια που γράφει η βίζα, αλλά θα μου χορηγήσει βίζα μόνο για 2 μήνες! Δεν πειράζει της λέω εγώ γενναιόδωρα, μου αρκεί και αυτή η δίμηνη για το ταξίδι μου, ενώ η καρδιά μου πηγαίνει στην θέση της. Γρήγορα περνούν και οι φίλοι μου και πηγαίνουμε να πάρουμε τις αποσκευές μας. Ευτυχώς όλα εντάξει και μάλιστα στην έξοδο βρίσκουμε τον οδηγό μας, που λέγεται Μπεν, να μας περιμένει. Τα Αγγλικά του είναι πολύ καλά, άλλωστε η Γκάνα είναι από τις λίγες χώρες της Δυτικής Αφρικής όπου κύρια γλώσσα είναι τα Αγγλικά και όχι τα Γαλλικά. Φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας, που φαίνεται αρκετά συμπαθητικό, δίχως να καθυστερήσουμε αφού δεν έχει κίνηση, μιάς και είναι πολύ αργά. Έχουμε φάει στο αεροπλάνο και πέφτουμε κατ’ευθείαν για ύπνο, καταπονημένοι μετά από μια ολόκληρη ημέρα στα αεροπλάνα και τα αεροδρόμια.

Το επόμενο πρωί, ξεκούραστοι και μετά από ένα υποφερτό πρωινό στο ξενοδοχείο μας, ξεκινάμε με τον Μπεν για την εξερεύνηση της Άκκρα. Η Άκκρα, η καρδιά της Γκάνας που πάλλεται και ιστορική της πρωτεύουσα, μπορεί στην αρχή να φαίνεται κάπως απογοητευτική επειδή δίνει την αίσθηση μιας σύγχρονης πόλης δίχως να διαθέτει κάποια σημαντικά ιστορικά αξιοθέατα, σιγά σιγά όμως, αρχίζει να σου αρέσει. Από το χάραμα της αποικιοκρατικής εποχής, ο πληθυσμός της μεγάλωσε από λίγες χιλιάδες σε μερικά εκατομμύρια, έτσι που τώρα κατατάσσεται στην 11η θέση στον κατάλογο των μεγαλύτερων μητροπολιτικών περιοχών της Αφρικής. Και ενώ τα τουριστικά αξιοθέατα είναι λιγοστά, οι καυτοί, κολλώδεις δρόμοι της πρωτεύουσας είναι αρωματισμένοι με ιδρώτα, αναθυμιάσεις και μπαγιάτικα μαγειρικά λάδια. Τα πεζοδρόμια γεμάτα κόσμο, πολύχρωμες φορεσιές, καροτσάκια με πραμάτειες, γυναίκες κουβαλώντας στο κεφάλι τους ότι μπορείς να φανταστείς με άριστη ισορροπία. Μια πόλη ίσως κουραστική, χαοτική κατά τόπους, αλλά μια πόλη που σου δίνει το αίσθημα ασφάλειας και χαλάρωσης, όπως λίγες μεγάλες πόλεις στην Αφρική.

(1).jpg

Διακόσμηση του ξενοδοχείου μας στην Άκκρα


(2).jpg
(3).jpg
(4).jpg
(5).jpg

Στο κέντρο της Άκκρα

To ξενοδοχείο μας βρίσκεται στον περιφερειακό δακτύλιο, στο βόρειο τμήμα της πόλης. Η σειρά της επίσκεψης στα αξιοθέατα θα καθοριστεί από την κυκλοφορία, όπως μας λέει ο Μπεν. Για αυτό, μιας και είναι νωρίς, διασχίζουμε όλο το κέντρο όπου υπάρχουν πολλά κρατικά και κυβερνητικά κτίρια, για να φτάσουμε στις παλιές συνοικίες της Usshertown και της Jamestown. Η εικόνα είναι μιας τυπικής Αφρικανικής πόλης, με μερικά σύγχρονα τεράστια κτίρια να εναλλάσσονται με παραγκοειδείς κατασκευές. Εντύπωση μας κάνει το Κεντρικό Ταχυδρομείο. Στην Άκκρα δεν γίνεται κρατική παράδοση γραμμάτων κατ’ οίκον, παρά μόνον από ιδιωτικές εταιρείες, και έξω από το κτίριο του ταχυδρομείου υπάρχουν αμέτρητα γραμματοκιβώτια, όπου οι κάτοικοι πηγαίνουν μόνοι τους για την παραλαβή των γραμμάτων τους.

(6).jpg
(7).jpg

Το Κεντρικό Ταχυδρομείο και τα γραμματοκιβώτια

Σε λίγο φθάνουμε στην Jamestown, τον πρώτο σταθμό στην περιήγησή μας, μια περιοχή που διαθέτει στα σίγουρα μια ξεθωριασμένη ομορφιά. Η Jamestown ξεκίνησε σαν μια κοινότητα ψαράδων που προέρχονταν από το Βρεττανικό Φρούριο James του 17ου αιώνα, και συγχωνεύθηκε με την Accra, καθώς η πόλη μεγάλωσε. Τις ημέρες αυτές, η Jamestown είναι μια από τις φτωχότερες γειτονιές στην Accra – γεμάτη από όμορφα ανακατωμένα αποικιακά κτίρια, παραγκόσπιτα και καλύβες από κυματιστές λαμαρίνες – αλλά η ζωντάνια της διατηρείται και έχει γίνει κάτι σαν πολιτιστικός κόμβος. Σταματάμε για να πάρουμε έναν τοπικό οδηγό, έναν ογκώδη Γκανέζο, επαγγελματία πυγμάχο, και σε λίγο καταλαβαίνουμε το γιατί.

Σταματάμε στο Παλάτι Ngleshie Mantse, το οποίο υπήρξε επίσημα η αυλή του Κυβερνήτη, που του έδινε καλύτερη θέαση στις εμπορικές δραστηριότητες που διεξάγονταν στο Φρούριο της Jamestown. Χρησίμευε επίσης, σαν χώρος στάθμευσης για τα κάρα με άλογα που έφερναν σκλάβους και άλλα εξαγώγιμα αγαθά από την ενδοχώρα και όπου έστελναν επίσης, εισαγόμενα αντικείμενα από την Ευρώπη. Μην φανταστείτε κανένα παλάτι με τα Ευρωπαϊκά δεδομένα, είναι ένα παλάτι τύπου Αφρικής, ένα απλό μεγάλο κτίριο του οποίου το εξωτερικό διακοσμείται από τυμπανιστές και κανόνια. Στη μια πλευρά του βρίσκεται ένα μεγάλο άγαλμα του Ga Mantse, του παραδοσιακού βασιλέα στο Κράτος Ga της Νότιας Γκάνας, όπου κατοικεί ο λαός των Ga-Dangme. Στην Γκάνα υπάρχουν πάνω από 100 φυλετικές ομάδες, με κυριότερες τους Akan (47.5%), τους Mole-Dangbon (16.5%), τους Ewe (14%) και τους Ga-Dangme (7.5%) σαν μεγαλύτερα γκρουπ. Έδρα των Ashanti είναι το Kumasi στο κέντρο της χώρας, οι Mole-Dangbon κατοικούν στα βόρεια της χώρας και οι Ewe προέρχονται από το γειτονικό Τόγκο και κατοικούν σε όλα τα παράλια. Οι Ga-Dangme ζουν σε μια σχετικά μικρή περιοχή, την Μείζονα Άκκρα της Γκάνας (Greater Accra of Ghana), γύρω από την πρωτεύουσα δηλαδή.

(8).jpg
(9).jpg

Το Παλάτι Ngleshie Mantse στη Jamestown

Απέναντι από το παλάτι βρίσκεται ο Φάρος της Jamestown, ένας ξεχωριστός ερυθρόλευκος φάρος με γραμμώσεις που τον κάνουν να μοιάζει με καραμέλα. Αρχικά κατασκευάσθηκε από τους Βρετανούς το 1871, αλλά αντικαταστάθηκε από το μοντέρνο αυτό 28 μέτρων ύψους κτίριο στα 1930. Λίγο πιο εκεί συναντούμε το Φρούριο James, απέναντι από τον φάρο. Κατασκευασμένο από τους Βρετανούς το 1673 στη θέση ενός παλαιότερου Πορτογαλικού οικήματος, το Φρούριο James χρησίμευσε σαν φυλακή, από την αποικιακή εποχή μέχρι και το 2008. Έχουμε φτάσει πια στο Ψαρολίμανο της Jamestown, πολύ γραφικό και όμορφο, όπως το έχουμε δει σε αμέτρητες φωτογραφίες. Πολλές ψαρόβαρκες είναι αραγμένες ενώ ντόπιοι ψαράδες επισκευάζουν τα δίχτυα τους. Η περιοχή δεν φαίνεται ιδιαίτερα ασφαλής, αλλά όσοι βλέπουν τον γίγαντα συνοδό μας, διστάζουν να μας πλησιάσουν. Τραβάμε μερικές φωτογραφίες και συνεχίζουμε την περιπλάνηση της περιοχής.


(10).jpg

Ο Φάρος της Jamestown


(11).jpg
(12).jpg
(13).jpg
(14).jpg
(15).jpg
(16).jpg
(17).jpg
(18).jpg
(19).jpg

Στη Jamestown


(20).jpg

Το Φρούριο James


(21).jpg
(22).jpg
(23).jpg
(24).jpg
(25).jpg
(26).jpg
(27).jpg
(29).jpg
(30).jpg
(31).jpg
(32).jpg
(33).jpg
(34).jpg
(35).jpg
(36).jpg
(37).jpg

Στο Ψαρολίμανο της Jamestown


(38).jpg

Ο ξεναγός μας στη Jamestown προπονείται για λίγο με ένα σάκκο του μποξ!

Φεύγουμε από την γραφική, περιθωριακή Jamestown, έναν τόπο ταπεινό, αλλά με ανθρώπους που χαμογελούν, αγωνίζονται και ελπίζουν για το μέλλον. Συνεχίζουμε, στις πιο καλές πια περιοχές της πόλης, με πρώτη στάση στο Μαυσωλείο Kwame Nkrumah, το τελευταίο κοιμητήριο του πρώτου Προέδρου της Γκάνας, Δρ. Kwame Nkrumah. Είναι αφιερωμένο σε αυτόν για την εξαιρετική του καμπάνια για την απελευθέρωση της Γκάνας από την αποικιοκρατική διακυβέρνηση των Άγγλων, στις 6 Μαϊου του 1957, τότε που η χώρα ονομάζονταν ακόμη Χρυσή Ακτή. Ο Nkrumah υπήρξε ηγέτης του Παναφρικανισμού και μεγάλη πολιτική προσωπικότητα της Αφρικής, που εξορίσθηκε στην Γουϊνέα το 1966, όπου και έζησε την υπόλοιπη ζωή του. Το Μαυσωλείο είναι όμορφο και λιτό, ενώ μπροστά του υπάρχει ένας κεντρικός διάδρομος, που πλαισιώνεται από δύο ορθογώνιες διακοσμητικές λίμνες, κάθε μιά από τις οποίες περιέχει επτά μισόγυμνα καθιστά αγαλματάκια αυλητών, που φαίνονται να καλοσωρίζουν την άφιξη παγκοσμίων ηγετών και άλλων σημαντικών προσωπικοτήτων. Μπροστά από το Μαυσωλείο βρίσκεται ένα μπρούτζινο άγαλμα του Δρ. Nkrumah, ενώ στο πλάϊ του μνημείου υπάρχουν δίπλα-δίπλα η μπρούτζινη κεφαλή και το σώμα του αρχικού αγάλματος του Δρ. Nkrumah, το οποίο βρίσκονταν εμπρός από την Παλαιά Βουλή της Accra, βανδαλισμένο κατά την διάρκεια του Στρατιωτικού και Αστυνομικού Πραξικοπήματος της 24ης Φεβρουαρίου, 1956. Το άγαλμα αυτό βρέθηκε και εγκαταστάθηκε στο Πάρκο στις 11 Ιουνίου 2007 (το σώμα), και στις 28 Μαϊου 2009 (το κεφάλι). Πίσω από το Μαυσωλείο υπάρχει ένα μικρό μουσείο αφιερωμένο στον πολιτικό αυτό άνδρα.

(39).jpg
(40).jpg
(42).jpg
(43).jpg
(44).jpg

Στο Μαυσωλείο Kwame Nkrumah, Άκκρα

Λίγο πιο πέρα βρίσκεται η Πλατεία Ανεξαρτησίας ή Πλατεία του Μαύρου Αστέρα, μια δημόσια πλατεία στην Accra, που οριοθετείται από το Αθλητικό Στάδιο της Accra και το Kwame Nkrumah Memorial Park. Η πλατεία φιλοξενεί τους ετήσιους εορτασμούς ανεξαρτησίας, καθώς και άλλα εθνικά γεγονότα, και αποτελεί σήμερα την έδρα για όλες τις αστικές και στρατιωτικές παρελάσεις στην Γκάνα. Συμπληρώθηκε το έτος 1961, το οποίο συνέπεσε με την επίσημη επίσκεψη της Βασίλισσας Ελισάβετ ΙΙ στη Γκάνα, από τον Δρ. Kwame Nkrumah. Στο κέντρο της πλατείας βρίσκεται η Πύλη του Μαύρου Αστέρα, ένα επιβλητικό μνημείο στην κορυφή του οποίου φέρεται το Μαύρο Άστρο της Αφρικής, το πεντακόρυφο αστέρι που συμβολίζει την Αφρική γενικότερα και την Γκάνα ειδικότερα. Το μνημείο έχει την μεγάλη επιγραφή “1957 μ.Χ.” (Ημερομηνία Ανεξαρτησίας από την Βρετανία) και “Ελευθερία και Δικαιοσύνη”. Είναι αργά το απόγευμα όταν γυρίζουμε στο ξενοδοχείο μας, και μετά από μια σύντομη ξεκούραση βγαίνουμε για την καλή περιοχή της Άκκρα, την Osu, όπου μια δελεαστική κοσμοπολίτικη επιλογή από μπαρ, ρεστωράν και άλλους κοινωνικούς χώρους σε βοηθάει για ένα ευχάριστο βράδυ. Δεν θα σας γράψω για το φαγητό στο ταξίδι αυτό, εκτός αν θυμηθώ κάτι ιδιαίτερο, τα πιάτα της Δυτικής Αφρικής δεν είναι από τα highlight της.

(45).jpg

Η Πύλη του Μαύρου Αστέρα, Άκκρα


(46).jpg

Πλατεία του Μαύρου Αστέρα, Άκκρα
 
Last edited:

dbalats

Member
Μηνύματα
125
Likes
1.240
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ. ΣΤΙΣ ΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ

Το επόμενο πρωί ξεκινάμε νωρίς για την Elmina Coast, αλλά θα σταματήσουμε πριν στην Makola, την μεγαλύτερη υπαίθρια αγορά στην Άκκρα. Η Makola είναι μια απέραντη, χαοτική υπαίθρια αγορά, που χαρακτηρίζεται από πάγκους που πουλούν το κάθε τι, υφάσματα, CD, χάντρες, σουβενίρ. Πολλούς από τους πάγκους αυτούς τους διαχειρίζονται ισχυρές, ανεξάρτητες Αφρικανές κυρίες, με θαυμάσια διαδήματα και μια αίσθηση πρακτικής επιχειρηματικότητας. Το αυτοκίνητο περνάει σιγά σιγά, μέσα από τον κεντρικό δρόμο της αγοράς, σταματώντας κάθε τόσο, ενώ βλέπουμε περιποιημένες Γκανέζες ντυμένες άψογα και με εξαιρετική κομψότητα, αχθοφόρους και γυναίκες να κουβαλούν με τον γνωστό τρόπο τεράστια φορτία στην πλάτη τους, πολύχρωμους πάγκους με ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Είναι γνωστές σκηνές για όσους έχουν ξαναεπισκεφθεί αγορές της Αφρικής, αλλά δεν παύουμε να τις απολαμβάνουμε με ιδιαίτερη ευχαρίστηση. Για να διασχίσουμε την τεράστια αυτή αγορά θα κάνουμε και 2-3 ώρες, αλλά μετά ανοίγει ο δρόμος και βγαίνουμε πια από την πόλη.

(1).jpg
(2).jpg
(3).jpg
(4).jpg
(5).jpg
(6).jpg
(7).jpg
(8).jpg
(9).jpg
(10).jpg
(11).jpg
(12).jpg
(13).jpg
(14).jpg
(15).jpg
(16).jpg
(17).jpg
(18).jpg

Υπαίθρια Αγορά Makola, Άκκρα

(19).jpg

Άγαλμα του Nii Tackie Tawiah III που ήταν ο Ga Mantse – ο παραδοσιακός βασιλιάς στο Κράτος Ga, μια βασιλεία στην Περιοχή της Μείζονος Άκκρα στη Γκάνα, από το 2006 μέχρι τον θάνατό του το 2012. Το άγαλμα ευρίσκεται σε έναν αναμνηστικό κήπο στο κέντρο του πάρκου Rawlings στην Αγορά Makola της Άκκρα.

(20).jpg

Πολυκατάστημα Makola, Άκκρα. Πρόκειται για ένα κτίριο σαν αποθήκη γεμισμένο μέχρι το ταβάνι με μπατίκ, για το οποίο η Γκάνα φημίζεται.

Λίγα χιλιόμετρα μετά την Άκκρα και φθάνουμε σε μιά μικρή πόλη, την Kasoa, όπου σταματάμε σε ένα εργαστήριο φερέτρων. Οι οπαδοί του παράξενου θα αγαπήσουν τα εργαστήρια φερέτρων φαντασίας στη Γκάνα. Η παράδοση της ταφής των αγαπημένων σε ένα φέρετρο αναμνηστικό ξεκίνησε από τους ανθρώπους Ga της περιοχής, αλλά από τότε εξαπλώθηκε σε όλη την χώρα. Τα φέρετρα παραγγέλνονται και δημιουργούνται στη σειρά, και μπορεί να κατασκευασθούν σε οποιοδήποτε σχήμα – από εξωτικά ψάρια μέχρι φρούτα, σπιτικά αντικείμενα ή θρησκευτικές εικόνες. Τα φέρετρα που προορίζονται για ταφή κατασκευάζονται από ελαφρύ ξύλο, όπως το wawa ή Nyame Dua (Alstonia boonei). Φέρετρα που προορίζονται για εξαγωγή κατασκευάζονται από σκληρότερα ξύλα, όπως ofram (Terminalia superba) ή Αφρικανικό μαόνι (Khaya ivorensis). Είναι εκπληκτικό το πως ένα θλιβερό γεγονός αντιμετωπίζεται στη χώρα αυτή, αλλά και στη Δυτική Αφρική γενικότερα, συχνά σαν αφορμή εορτασμού, μουσικής και χορού.

(21).jpg
(22).jpg
(23).jpg
(24).jpg
(25).jpg

Παραδοσιακό εργαστήριο φερέτρων φαντασίας στην Kasoa

Συνεχίζουμε την πορεία μας σε έναν δρόμο καλοστρωμένο, παράλληλο και λίγο μέσα από την παραλία, με αρκετή κίνηση. Σε κάθε στοπ, συνήθως κάποιο χωριό ή διόδια, διάφοροι μικροπωλητές τρέχουν προς το τζιπ προσφέροντας φαγητά, αναψυκτικά, μικροαντικείμενα. Πρόκειται κυρίως για νεαρές κοπέλες, μερικές από τις οποίες κουβαλάνε μεγάλη ποσότητα από τις πραμάτειες τους στο κεφάλι, με εξαιρετική ισορροπία. Κοντά στην Cape Coast κάνουμε μια σύντομη στάση στο Φρούριο Amsterdam, το οποίο χρονολογείται από το 1631 και υπήρξε το πρώτο που κτίσθηκε από τους Βρετανούς στην Χρυσή Ακτή, σαν Φρούριο Cormantin. Καταλήφθηκε από τον ναύαρχο Michiel de Ruyter της Ολλανδικής Εταιρείας της Δυτικής Ινδίας το 1665, και στη συνέχεια αποτέλεσε τμήμα της Ολλανδικής Χρυσής Ακτής, μέχρι που το φρούριο ανταλλάχθηκε με τους Άγγλους το 1868. Το Φρούριο βρίσκεται στο Abandze , στα βορειο-ανατολικά της Cape Coast, στην Περιοχή Mfantseman της Κεντρικής Περιοχής της Γκάνας. Το αρχικό φρούριο καταστράφηκε σε μια επίθεση των κατοίκων του Anomabu το 1811, για να ανακαινισθεί αρκετά πρόσφατα, το 1951. Οι σκλάβοι που κρατούνταν στο Φρούριο Amsterdam, οι οποίοι πωλούνταν κυρίως στις φυτείες της Καραϊβικής, έγιναν γνωστοί σαν Cormantins, ένα όνομα που φέρεται ότι ταξίδεψε στις Δυτικές Ινδίες. Μεταξύ των προβεβλημένων Αφρο-Αμερικανών που έχουν ιχνηλατήσει τις ρίζες τους στην περιοχή αυτή, συμπεριλαμβάνεται και ο μεγάλος μουσικός Louis Armstrong.

(26).jpg
(27).jpg
(28).jpg
(29).jpg
(30).jpg
(31).jpg
(32).jpg
(33).jpg
(34).jpg
(35).jpg
(36).jpg
(37).jpg

Η διαδρομή προς την Elmina Coast

(38).jpg

Το Φρούριο Amsterdam στην Cape Coast

Δεν χρονοτριβούμε ιδιαίτερα, για να προφτάσουμε να περιηγηθούμε με μεγαλύτερη άνεση χρόνου το Κάστρο της Elmina. Η Ατλαντική ακτή της Γκάνας παρουσιάζει μια σειρά από φρούρια και κάστρα του 17ου αιώνα. Η Elmina είναι η έδρα ενός από τα σημαντικότερα ιστορικά ορόσημα της Γκάνας, του Κάστρου του Αγίου Γεωργίου (ή Κάστρο Elmina). Η δυνατή ομορφιά των κατάλευκων τοίχων του κάστρου αυτού έρχεται σε αντίθεση με την σκοτεινή του ιστορία. Κτισμένο από τους Πορτογάλους το 1482, καταλήφθηκε από τους Ολλανδούς 150 χρόνια αργότερα. Η τοποθεσία χρησίμευσε σαν το αρχηγείο της Ολλανδικής Εταιρείας της Δυτικής Ινδίας, για πάνω από δύο αιώνες. Μετέπειτα, το εμπόριο των σκλάβων αντικατάστησε τις εξαγωγές χρυσού. Συνεχίσθηκε η χρήση του σαν κέντρο σκλάβων μέχρι το 1814, οπότε οι Ολλανδοί κατήργησαν το σκλαβοπάζαρο. Εκτιμάται ότι οι Ολλανδοί εμπορευόντουσαν περίπου 30.000 σκλάβους κάθε χρόνο στην Elmina, μέχρι την κατάργηση του δουλεμπορίου. Το 1872 το κάστρο της Elmina πέρασε σε Βρετανικά χέρια, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε πλέον σαν κέντρο εμπορίου. Μετά την ανεξαρτησία της Γκάνας, από το 1957 η Elmina χρησιμοποιήθηκε σαν σχολείο και σαν πολιτικό κέντρο στρατολόγησης.
Το Κάστρο Elmina είναι το παλιότερο Ευρωπαϊκό κτίσμα, νότια της Σαχάρας και έχει συγκαταλεγεί από την UNESCO στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Σήμερα έχει μετατραπεί σε ένα μουσείο γεμάτο πληροφορίες για την ιστορία της Γκάνας, το σκλαβοπάζαρο και την τοπική κουλτούρα. Δεν θα γράψω λεπτομέρειες, μπορείτε να τις βρείτε σε προηγούμενη ιστορία του kal spiros, θα αναφέρω μόνο τα άσχημα συναισθήματα που σου εκδηλώνονται, σε έναν τόπο όπου χιλιάδες αθώες ψυχές φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν και εκδιώχθηκαν από τον τόπο τους για να υπηρετήσουν σαν δούλοι σε μέρη μακρινά. Τα στοιχεία που βλέπουμε στο μικρό μουσείο και η εξιστόρηση από τον ξεναγό μας είναι ανατριχιαστικά και θλιβερά. Σε αντιδιαστολή, η μικρή βόλτα στα μπαλκόνια του πύργου, με την υπέροχη θέα στη Λιμνοθάλασσα της Ελμίνας, τις ψαρόβαρκες και τον Ατλαντικό Ωκεανό είναι υπέροχη και λυτρωτική.

(39).jpg
(40).jpg
(41).jpg

Το Κάστρο Elmina

(42).jpg
(43).jpg
(44).jpg
(45).jpg
(46).jpg
(47).jpg

Η θέα από το Κάστρο Elmina

Πηγαίνουμε στο ξενοδοχείο μας, ένα ωραιότατο μικρό ξενοδοχείο επάνω στον κόλπο της Ελμίνας με θέα στις ψαρόβαρκες που μπαινοβγαίνουν στον Ατλαντικό. Είναι αργά το απόγευμα και την ώρα αυτή, φεύγουν οι ψαρόβαρκες μέσα από τον κολπίσκο, για την ολονύχτια εργασία στον Κόλπο της Γουϊνέας. Οι ψαράδες χρησιμοποιούν τον κολπίσκο αυτό, ο οποίος είναι προστατευμένος από τους ανέμους και τα ρεύματα, για να αγκυροβολούν τα πλοία τους, ενώ στο τέλος του καναλιού βρίσκεται και η ψαραγορά. Οι ψαρόβαρκες είναι ατέλειωτες, κάθε μία βαμμένη με τα χαρακτηριστικά σύμβολα της εταιρείας της και με τα εθνικά χρώματα κάποιας χώρας. Βλέπουμε ακόμη και μια ψαρόβαρκα με τα χρώματα της Ελληνικής σημαίας. Ρωτάμε γιατί γίνεται αυτό και η απάντηση είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος σκοπός, απλώς τυχαίνει οι ιδιοκτήτες να συμπαθούν κάποια χώρα ή ακόμη και την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της χώρας αυτής! Οι βάρκες περνούν η μία μετά την άλλη, ατέλειωτες, με πολλούς θεατές στις διπλανές ακτές και στο γείσο της γέφυρας να παρακολουθούν την παρέλαση αυτή. Είναι σαν μια ιερή τελετή ζωής και θανάτου, όλοι γνωρίζουν ότι οι ζωές των ανθρώπων αυτών είναι ένα παιγνίδι κορώνα γράμματα κάθε νύχτα, κόντρα στα κύματα και τα μπουρίνια του Ατλαντικού. Είναι μια ζωή θλιβερή, το μεροκάματο του τρόμου, με πενιχρές αμοιβές επειδή σπάνια οι ψαριές είναι καλές, λυπητερή υπενθύμιση του τι σημαίνει να είσαι φτωχός σε μια φτωχή χώρα.

(48).jpg
(49).jpg
(50).jpg
(51).jpg
(52).jpg
(53).jpg
(54).jpg
(55).jpg
(56).jpg
(57).jpg
(58).jpg
(59).jpg

Οι ψαρόβαρκες της Elmina αναχωρούν για το νυχτερινό ψάρεμα στον Ατλαντικό

Ευχαριστημένοι μεν από τις πρωτόγνωρες εμπειρίες, αλλά κατά βάθος στενοχωρημένοι από τις παραστάσεις αυτές, παίρνουμε το δείπνο μας στο ξενοδοχείο, κάποιο είδος ψαριού (νομίζω μπαρακούντα). Έχει σκοτεινιάσει και η ατμόσφαιρα είναι ειδυλλιακή, αλλά το επόμενο πρωί θα ξυπνήσουμε νωρίς για να δούμε την επιστροφή των ψαράδων. Έτσι και γίνεται, ευτυχώς ο καιρός είναι καλός και όλοι οι ψαράδες επιστρέφουν σώοι και ευχαριστημένοι, ενώ στις ψαρόβαρκες είναι απλωμένα τα ρούχα τους που τα έχουν πλύνει και τα έχουν κρεμάσει για στέγνωμα. Διάφοροι έμποροι πλησιάζουν στις βάρκες και αγοράζουν τα ψάρια για την ψαραγορά. Κάνουμε μια μικρή βόλτα στο κέντρο της πόλης και επισκεπτόμαστε την ψαραγορά και μια Εκκλησία Μεθοδιστών, την Bethel. Mετά, ξεκινάμε για τον επόμενο προορισμό μας, το Kumasi, την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γκάνας μετά την Άκκρα, στο κέντρο της χώρας και ιστορική έδρα του Μεγάλου Βασιλείου των Ashanti.

(61).jpg
(62).jpg
(63).jpg
(64).jpg
(65).jpg
(66).jpg
(67).jpg
(68).jpg
(69).jpg
(70).jpg
(71).jpg
(72).jpg
(73).jpg
(74).jpg
(75).jpg
(76).jpg
(77).jpg
(78).jpg
(79).jpg
(80).jpg
(81).jpg
(82).jpg

Οι ψαρόβαρκες επιστρέφουν το επόμενο πρωί και αρχίζει η αγοραπωλησία των ψαριών.

(83).jpg
(84).jpg
(85).jpg
(86).jpg
(87).jpg
(88).jpg
(89).jpg
(90).jpg
(91).jpg
(92).jpg
(93).jpg

Στην Ψαραγορά της Elmina

(94).jpg

Η Eκκλησία των Μεθοδιστών Bethel στην Elmina
 

Attachments

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.691
Likes
50.596
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Μπράβο, πολύ περιεκτική και καλογραμμένη ιστορία.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.231
Μηνύματα
884.386
Μέλη
38.919
Νεότερο μέλος
ArgiroPappa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom