poised
Member
- Μηνύματα
- 1.138
- Likes
- 9.217
Περιεχόμενα
H γέφυρα του ποταμού Κβάι. Ή και όχι.
Μετά από κάποιο καιρό στα βόρεια της χώρας, επέστρεψα στη Μπανγκόκ με το νυχτερινό τρένο το οποίο έφτανε ξημερώματα Κυριακής, με στόχο στο καπάκι να πάρω το εκδρομικό για την περιβόητη γέφυρα που δεν είχα δει την προηγούμενη φορά.
Λόγω καθυστέρησης στην άφιξη και κάποιων έργων στο σταθμό δε θα προλάβαινα να βγάλω εισιτήριο (αν υπήρχε κιόλας) και αποφάσισα να το ρισκάρω και να παίξω λίγο το χαρτί τουρίστας. Ήξερα από την προηγούμενη φορά από ποια αποβάθρα έφευγε το τρένο οπότε πήγα κατευθείαν εκεί φορτωμένος τα μπαγκάζια και φυσικά μπαίνω στο πρώτο βαγόνι αυτή τη φορά (το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού). Είχα σκεφτεί ότι ακόμα και αν δεν έχουν θέση θα καθόμουν και στο πάτωμα αν χρειαζόταν (πάνω στο μεγάλο backpack) αλλά ακόμα και αν με κατέβαζαν δε με πείραζε, μπορούσα να γυρίσω πίσω με άλλο τρένο φτάνει να το έκανα μέχρι τη πρώτη πόλη που ήξερα ότι είχε πολλά τρένα μέσα στη μέρα.
Αφού περίμενα το τρένο να ξεκινήσει και πριν την γνωστή στάση για προσευχή, βρίσκω τον στρατηγό και προσπαθώ να του εξηγήσω ότι θέλω να πάρω εισιτήριο για την γέφυρα γιατί δε πρόλαβα λόγω καθυστέρησης από chiang mai. Όλα αυτά με νοηματική βέβαια. Αν και νομίζω έγινε δουλειά με παντομίμα, βρέθηκε και μία κοπελίτσα που βοήθησε τη συνεννόηση. Ο στρατηγός προβληματίστηκε και κάλεσε ένα μίνι "στρατιωτικό" συμβούλιο από δύο άλλους ελεγκτές συν τον οδηγό (μιας που ήμουν στο πρώτο βαγόνι πήγαν δίπλα του να συζητήσουν). Επίσης κράταγαν κάποιο σχέδιο βαγονιών που μαζί με τις στολές έμοιαζε λες και κάνανε πολεμικό πλάνο απόβασης σε ξένη χώρα. Με τη βοήθεια της κοπέλας που έκανε την περίπου μετάφραση, μου είπαν κάτσε, αλλά θα χρειαστεί να αλλάζεις θέση όποτε σου λέμε. Φυσικά, κανένα πρόβλημα. Πληρώνω το ποσό που μου είπαν, λίγο παραπάνω γιατί δεν είχα ψιλά το οποίο το έβαλε στη τσέπη. Κατάλαβα λέω που πήγαινε το συμβούλιο, στη πως θα γίνει η μοιρασιά της κομπίνας. Αλλά δε με πείραζε γιατί προφανώς το κόστος ήταν ανάξιο λόγου και έκανα επιτέλους αυτό που είχα ξεκινήσει να κάνω.
Στη γνωστή στάση για την προσευχή, βαρέθηκα να πάω μέχρι τη στούπα. Ενώ έπαιρνα πρωινό (στην τύχη) διαλέγοντας πράγματα που φαίνονταν να τρώγονται από πάγκους με άγνωστες κατασκευές και ένα τσάι (φίσκα στο πάγο και ζαχαρούχο γάλα), ξαναπέτυχα τον ται-τεκνορέιβερ ακριβώς όπως και την άλλη φορά μερικές βδομάδες πριν. Συνειδητοποίησα ότι ο τύπος πρέπει να ζει κάθε βδομάδα μόνο για την δημοσιότητα της Κυριακής.

Υγιεινή πιστοποιημένη με ISO.
Είχα μαζί μάσκα οπότε η σκόνη δε με πείραξε όπως την άλλη φορά που υπέφερα για μέρες. Και με τα πολλά φτάσαμε στη περίφημη γέφυρα, για την οποία "υπάρχει προφητεία":

"Θα είναι σαν να είστε στη γέφυρα του ποταμού Κβάι, αλλά δε θα είστε". Μοναχός Ταΐ (-σιος)
Η γέφυρα έγινε γνωστή τη δεκαετία του '50 από το ομώνυμο βιβλίο και μετέπειτα ταινία που περιέγραψαν τις τραγικές συνθήκες κατά την καταναγκαστική εργασία αιχμαλώτων πολέμου και πολιτών (σκλάβων) κατά το επικό έργο κατασκευής σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ της τότε Βιρμανίας (σήμερα Μιανμάρ) και Ταϊλάνδης. Κάπου 100.000 άτομα (!) πέθαναν κατά τη κατασκευή, πολλοί από τους οποίους απλά αφέθηκαν πιο δίπλα άταφοι και άλλα "ωραία" τα οποία όποιον ενδιαφέρουν μπορεί να βρει πολλές πληροφορίες στο διαδίκτυο.
Εκτός του ότι η γέφυρα προφέρεται κάπως σαν κουάι και όχι κβάι (να χέσω τις ελληνικοποιήσεις τύπου Νιούτον->Νεύτων) υπάρχει ένα άλλο πιο σημαντικό πρόβλημα. Ο συγγραφέας δεν είχε πάει ποτέ στην Ταϊλάνδη και έκανε λάθος... ποτάμι. Η γέφυρα ήταν τελικά στον περιβόητο Μεκλόνγκ και όχι στον μικρότερο Κουάι, ο άνθρωπος είχε μπερδευτεί γιατί η γραμμή όντως πάει παράλληλα τον Κουάι, αλλά το σημείο της γέφυρας ήταν αλλού. Όταν άρχισαν λοιπόν ξαναμμένοι δυτικοί ταξιδιώτες να έρχονται στην Ταϊλάνδη για να δουν την περιβόητη γέφυρα του ποταμού Κουάι, μάταια προσπαθούσαν οι ντόπιοι να τους εξηγήσουν ότι "ντεν έκει γκέφυρα ο κουάι καρντιά μου". Και έτσι σε ένα κρεσέντο τουριστικής ευρηματικότητας, ξαναβάφτισαν τον Μεκλόνγκ 200μ πριν και μετά τη γέφυρα σε... Κουάι, οπότε τεχνικά η γέφυρα πια ήταν η γέφυρα του ποταμού Κουάι. Τους βγάζω το καπέλο, ανώτερο επίπεδο μπαγαποντιάς!

Η γέφυρα από μόνη της δε λέει τίποτα, έχει κατασκευαστεί ξανά δύο φορές από τότε άλλωστε, αλλά μετά τη γέφυρα περνάς την ίδια διαδρομή με τις ξύλινες γέφυρες πάνω από γκρεμούς και δίπλα στον πραγματικό πια Κουάι, που είναι ενδιαφέρον θέαμα, αν και σχετικά σύντομο και όχι εξωφρενικά συνταρακτικό. Το τρίξιμο των ξύλινων γεφυρών είναι λίγο αγχωτικό και αν βάλεις ότι παίζει να είναι οι ίδιες από τότε δημιουργεί ένα σασπένς.


Το τέρμα της διαδρομής (λόγω του εκδρομικού τρένου) είναι σε κάτι καταρράκτες, στους οποίους όλοι είχαν έρθει προετοιμασμένοι για μπάνιο και πικνίκ, εγώ ευτυχώς κουβαλούσα όλη τη "πραμάτια" μαζί οπότε είχα και το μαγιό κάπου, πάλι καλά γιατί δε νομίζω ότι θα κατάφερνα να επαναλάβω το επίτευγμα της προηγούμενης φοράς στη Χουα Χιν με μερικές εκατοντάδες κόσμου τριγύρω.


Η περιοχή γύρω από τους καταρράκτες ήταν πολύ ωραία, μέσα στα βουνά (δηλαδή για τα δικά μας δεδομένα περισσότερο ψηλούς λόφους τους λες), με μονοπάτια για trekking και ιδιαίτερο φυσικό κάλος. Νομίζω θα άξιζε να πάει κάποιος εκεί χωρίς πίεση χρόνου. Εγώ πάντως το μάρκαρα στο χάρτη μου.
Στο γυρισμό κάναμε στάση σε μία μικρή πόλη που το αξιοθέατο ήταν η επίσκεψη σε κάτι τάφους στρατιωτών ή μνημείο πολέμου αν θυμάμαι, εντελώς αδιάφορο για μένα, αλλά έκανα μία πολύ γρήγορη βόλτα στη πόλη (αν ήταν πόλη), σχεδόν σε ρυθμό βάδην μην καθυστερήσω, αλλά τυχαία έπεσα σε ένα ειδυλλιακό καφέ δίπλα στο ποτάμι της πόλης με απόλυτη ηρεμία και ζήλεψα που δεν είχα το χρόνο να κάτσω εκεί μέχρι να νυχτώσει.

Η επιστροφή είχε στάση σε ένα σημείο στη μέση του πουθενά όπου μία πολυπληθής οικογένεια (απ' ότι φαινόταν) είχε στήσει ένα τεράστιο πάγκο που πούλαγε χυμούς άγνωστης προελεύσεως με μισό ευρώ κόστος. Μου έκανε εντύπωση ότι κατέβηκε όλο το τρένο, κάνανε ουρά και σαν σε γραμμή παραγωγής, παίρνανε πλαστικό ποτήρι, ο επόμενος τους γέμιζε τριμμένο πάγο, ο επόμενος χυμό της επιλογής, ο επόμενος τυχόν έξτρα (κάτι ζελεδάκια ή γάλα), ο επόμενος καπάκι - καλαμάκι. Πήγαιναν 2-3 βήματα παραπέρα, το πίνανε σχεδόν μονορούφι και επέστρεφαν και παίρνανε άλλο. Μου έκανε τόσο εντύπωση που πήγα και πήρα και εγώ ένα χυμό, ο οποίος ήταν σκούρο βαθύ μπλε όταν τον έβαλαν στο ποτήρι και σιγά σιγά που έλιωνε ο πάγος γινόταν μωβ. Περίεργο αλλά εύγευστο και δε με πήγε κωλιάτζα μετά όπως φοβόμουν αρχικά.
Όταν επέστρεψα στο τρένο κάθισα δίπλα σε μία κυρία, φαινόταν τουλάχιστον 70ρα η οποία ήξερε απίστευτα καλά αγγλικά και με προφορά καλύτερη και από τη δική μου. Ήταν μαζί με το γιό της, έναν τουλάχιστον 45ρη ο οποίος δε μίλησε λέξη στα αγγλικά ούτε φάνηκε να καταλαβαίνει. Τη ρώτησα πως και ήξερε τόσο καλά αγγλικά και μου είπε κάπως δειλά "ότι τα έμαθε στο σχολείο". Είπα να μη τη πιέσω γιατί φάνηκε σαν να μην ήθελε να απαντήσει στην ουσία. Πάντως να είναι καλά γιατί μου έλυσε πολλές απορίες για μικρά ή μεγάλα πράγματα και κυρίως στο γιατί γινόταν τέτοιος χαμός στους χυμούς: με το μισό ευρώ έπινες ότι ήθελες όσες φορές ήθελες. Εγώ πήγα μία φορά και με το ζόρι τελείωσα αυτό που πήρα, απορώ πόσες φορές θα πήγαν για κατούρημα αυτοί που ήπιαν 5 απλά γιατί μπορούσαν (φόρεστ γκαμπ στυλ). Επίσης μου εξήγησε ότι το τρένο αυτό παρόλο που είναι εκδρομικό περνάει από μερικά σημεία που δεν έχει συχνές διαδρομές και το χρησιμοποιούν κάποιοι για ενδιάμεσες μεταβάσεις (όπως και αυτή με το γιο της). Έτσι εξηγήθηκε και γιατί κάθε μερικές στάσεις με σήκωναν και με πήγαιναν αλλού στο βαγόνι αλλά και το τι χρειαζόταν το διάγραμμα που είχαν συμβουλευτεί το πρωί, ήταν για να δουν σε ποιες θέσεις θα με βάλουν ανάλογα με αυτούς που ανεβαίνουν και κατεβαίνουν.

Μερικές φορές προχωράγαμε κυριολεκτικά μέσα στη βλάστηση.
Στην επιστροφή δεν είχαμε κάτι ιδιαίτερα συνταρακτικό. Εκτός τους ότι το τρένο σε μερικά σημεία χοροπήδαγε ρυθμικά λες και έκανες ιππασία (και μερικές φορές κοπάναγε λες και έπεφτες από μισό μέτρο), κάποια στιγμή ήρθε ο στρατηγός και μου έφερε, ρέστα, απόδειξη και εισιτήριο (ενώ εγώ θα το έβαζα στοίχημα ότι τα είχαν τσεπώσει τα φράγκα). Και όχι μόνο αυτό, αλλά μου έφεραν και ένα "πτυχίο", ουσιαστικά ένα αναμνηστικό ότι έκανα την ιστορική αυτή διαδρομή, το οποίο ξέρω ότι το δίνουν σε αυτούς που παίρνουν το "κανονικό" τουριστικό τρένο με τους αγγλόφωνους οδηγούς, το aircondition και τις πιο ανθρωπινές συνθήκες.
Δηλαδή με κατασκλάβωσαν και με έκαναν και ντράπηκα που το "ελληνικό" μυαλό μου είχε βγάλει τα συμπεράσματα που είχε βγάλει νωρίτερα.
Μετά από κάποιο καιρό στα βόρεια της χώρας, επέστρεψα στη Μπανγκόκ με το νυχτερινό τρένο το οποίο έφτανε ξημερώματα Κυριακής, με στόχο στο καπάκι να πάρω το εκδρομικό για την περιβόητη γέφυρα που δεν είχα δει την προηγούμενη φορά.
Λόγω καθυστέρησης στην άφιξη και κάποιων έργων στο σταθμό δε θα προλάβαινα να βγάλω εισιτήριο (αν υπήρχε κιόλας) και αποφάσισα να το ρισκάρω και να παίξω λίγο το χαρτί τουρίστας. Ήξερα από την προηγούμενη φορά από ποια αποβάθρα έφευγε το τρένο οπότε πήγα κατευθείαν εκεί φορτωμένος τα μπαγκάζια και φυσικά μπαίνω στο πρώτο βαγόνι αυτή τη φορά (το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού). Είχα σκεφτεί ότι ακόμα και αν δεν έχουν θέση θα καθόμουν και στο πάτωμα αν χρειαζόταν (πάνω στο μεγάλο backpack) αλλά ακόμα και αν με κατέβαζαν δε με πείραζε, μπορούσα να γυρίσω πίσω με άλλο τρένο φτάνει να το έκανα μέχρι τη πρώτη πόλη που ήξερα ότι είχε πολλά τρένα μέσα στη μέρα.
Αφού περίμενα το τρένο να ξεκινήσει και πριν την γνωστή στάση για προσευχή, βρίσκω τον στρατηγό και προσπαθώ να του εξηγήσω ότι θέλω να πάρω εισιτήριο για την γέφυρα γιατί δε πρόλαβα λόγω καθυστέρησης από chiang mai. Όλα αυτά με νοηματική βέβαια. Αν και νομίζω έγινε δουλειά με παντομίμα, βρέθηκε και μία κοπελίτσα που βοήθησε τη συνεννόηση. Ο στρατηγός προβληματίστηκε και κάλεσε ένα μίνι "στρατιωτικό" συμβούλιο από δύο άλλους ελεγκτές συν τον οδηγό (μιας που ήμουν στο πρώτο βαγόνι πήγαν δίπλα του να συζητήσουν). Επίσης κράταγαν κάποιο σχέδιο βαγονιών που μαζί με τις στολές έμοιαζε λες και κάνανε πολεμικό πλάνο απόβασης σε ξένη χώρα. Με τη βοήθεια της κοπέλας που έκανε την περίπου μετάφραση, μου είπαν κάτσε, αλλά θα χρειαστεί να αλλάζεις θέση όποτε σου λέμε. Φυσικά, κανένα πρόβλημα. Πληρώνω το ποσό που μου είπαν, λίγο παραπάνω γιατί δεν είχα ψιλά το οποίο το έβαλε στη τσέπη. Κατάλαβα λέω που πήγαινε το συμβούλιο, στη πως θα γίνει η μοιρασιά της κομπίνας. Αλλά δε με πείραζε γιατί προφανώς το κόστος ήταν ανάξιο λόγου και έκανα επιτέλους αυτό που είχα ξεκινήσει να κάνω.
Στη γνωστή στάση για την προσευχή, βαρέθηκα να πάω μέχρι τη στούπα. Ενώ έπαιρνα πρωινό (στην τύχη) διαλέγοντας πράγματα που φαίνονταν να τρώγονται από πάγκους με άγνωστες κατασκευές και ένα τσάι (φίσκα στο πάγο και ζαχαρούχο γάλα), ξαναπέτυχα τον ται-τεκνορέιβερ ακριβώς όπως και την άλλη φορά μερικές βδομάδες πριν. Συνειδητοποίησα ότι ο τύπος πρέπει να ζει κάθε βδομάδα μόνο για την δημοσιότητα της Κυριακής.

Υγιεινή πιστοποιημένη με ISO.
Είχα μαζί μάσκα οπότε η σκόνη δε με πείραξε όπως την άλλη φορά που υπέφερα για μέρες. Και με τα πολλά φτάσαμε στη περίφημη γέφυρα, για την οποία "υπάρχει προφητεία":

"Θα είναι σαν να είστε στη γέφυρα του ποταμού Κβάι, αλλά δε θα είστε". Μοναχός Ταΐ (-σιος)
Η γέφυρα έγινε γνωστή τη δεκαετία του '50 από το ομώνυμο βιβλίο και μετέπειτα ταινία που περιέγραψαν τις τραγικές συνθήκες κατά την καταναγκαστική εργασία αιχμαλώτων πολέμου και πολιτών (σκλάβων) κατά το επικό έργο κατασκευής σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ της τότε Βιρμανίας (σήμερα Μιανμάρ) και Ταϊλάνδης. Κάπου 100.000 άτομα (!) πέθαναν κατά τη κατασκευή, πολλοί από τους οποίους απλά αφέθηκαν πιο δίπλα άταφοι και άλλα "ωραία" τα οποία όποιον ενδιαφέρουν μπορεί να βρει πολλές πληροφορίες στο διαδίκτυο.
Εκτός του ότι η γέφυρα προφέρεται κάπως σαν κουάι και όχι κβάι (να χέσω τις ελληνικοποιήσεις τύπου Νιούτον->Νεύτων) υπάρχει ένα άλλο πιο σημαντικό πρόβλημα. Ο συγγραφέας δεν είχε πάει ποτέ στην Ταϊλάνδη και έκανε λάθος... ποτάμι. Η γέφυρα ήταν τελικά στον περιβόητο Μεκλόνγκ και όχι στον μικρότερο Κουάι, ο άνθρωπος είχε μπερδευτεί γιατί η γραμμή όντως πάει παράλληλα τον Κουάι, αλλά το σημείο της γέφυρας ήταν αλλού. Όταν άρχισαν λοιπόν ξαναμμένοι δυτικοί ταξιδιώτες να έρχονται στην Ταϊλάνδη για να δουν την περιβόητη γέφυρα του ποταμού Κουάι, μάταια προσπαθούσαν οι ντόπιοι να τους εξηγήσουν ότι "ντεν έκει γκέφυρα ο κουάι καρντιά μου". Και έτσι σε ένα κρεσέντο τουριστικής ευρηματικότητας, ξαναβάφτισαν τον Μεκλόνγκ 200μ πριν και μετά τη γέφυρα σε... Κουάι, οπότε τεχνικά η γέφυρα πια ήταν η γέφυρα του ποταμού Κουάι. Τους βγάζω το καπέλο, ανώτερο επίπεδο μπαγαποντιάς!

Η γέφυρα από μόνη της δε λέει τίποτα, έχει κατασκευαστεί ξανά δύο φορές από τότε άλλωστε, αλλά μετά τη γέφυρα περνάς την ίδια διαδρομή με τις ξύλινες γέφυρες πάνω από γκρεμούς και δίπλα στον πραγματικό πια Κουάι, που είναι ενδιαφέρον θέαμα, αν και σχετικά σύντομο και όχι εξωφρενικά συνταρακτικό. Το τρίξιμο των ξύλινων γεφυρών είναι λίγο αγχωτικό και αν βάλεις ότι παίζει να είναι οι ίδιες από τότε δημιουργεί ένα σασπένς.






Το τέρμα της διαδρομής (λόγω του εκδρομικού τρένου) είναι σε κάτι καταρράκτες, στους οποίους όλοι είχαν έρθει προετοιμασμένοι για μπάνιο και πικνίκ, εγώ ευτυχώς κουβαλούσα όλη τη "πραμάτια" μαζί οπότε είχα και το μαγιό κάπου, πάλι καλά γιατί δε νομίζω ότι θα κατάφερνα να επαναλάβω το επίτευγμα της προηγούμενης φοράς στη Χουα Χιν με μερικές εκατοντάδες κόσμου τριγύρω.


Η περιοχή γύρω από τους καταρράκτες ήταν πολύ ωραία, μέσα στα βουνά (δηλαδή για τα δικά μας δεδομένα περισσότερο ψηλούς λόφους τους λες), με μονοπάτια για trekking και ιδιαίτερο φυσικό κάλος. Νομίζω θα άξιζε να πάει κάποιος εκεί χωρίς πίεση χρόνου. Εγώ πάντως το μάρκαρα στο χάρτη μου.
Στο γυρισμό κάναμε στάση σε μία μικρή πόλη που το αξιοθέατο ήταν η επίσκεψη σε κάτι τάφους στρατιωτών ή μνημείο πολέμου αν θυμάμαι, εντελώς αδιάφορο για μένα, αλλά έκανα μία πολύ γρήγορη βόλτα στη πόλη (αν ήταν πόλη), σχεδόν σε ρυθμό βάδην μην καθυστερήσω, αλλά τυχαία έπεσα σε ένα ειδυλλιακό καφέ δίπλα στο ποτάμι της πόλης με απόλυτη ηρεμία και ζήλεψα που δεν είχα το χρόνο να κάτσω εκεί μέχρι να νυχτώσει.

Η επιστροφή είχε στάση σε ένα σημείο στη μέση του πουθενά όπου μία πολυπληθής οικογένεια (απ' ότι φαινόταν) είχε στήσει ένα τεράστιο πάγκο που πούλαγε χυμούς άγνωστης προελεύσεως με μισό ευρώ κόστος. Μου έκανε εντύπωση ότι κατέβηκε όλο το τρένο, κάνανε ουρά και σαν σε γραμμή παραγωγής, παίρνανε πλαστικό ποτήρι, ο επόμενος τους γέμιζε τριμμένο πάγο, ο επόμενος χυμό της επιλογής, ο επόμενος τυχόν έξτρα (κάτι ζελεδάκια ή γάλα), ο επόμενος καπάκι - καλαμάκι. Πήγαιναν 2-3 βήματα παραπέρα, το πίνανε σχεδόν μονορούφι και επέστρεφαν και παίρνανε άλλο. Μου έκανε τόσο εντύπωση που πήγα και πήρα και εγώ ένα χυμό, ο οποίος ήταν σκούρο βαθύ μπλε όταν τον έβαλαν στο ποτήρι και σιγά σιγά που έλιωνε ο πάγος γινόταν μωβ. Περίεργο αλλά εύγευστο και δε με πήγε κωλιάτζα μετά όπως φοβόμουν αρχικά.
Όταν επέστρεψα στο τρένο κάθισα δίπλα σε μία κυρία, φαινόταν τουλάχιστον 70ρα η οποία ήξερε απίστευτα καλά αγγλικά και με προφορά καλύτερη και από τη δική μου. Ήταν μαζί με το γιό της, έναν τουλάχιστον 45ρη ο οποίος δε μίλησε λέξη στα αγγλικά ούτε φάνηκε να καταλαβαίνει. Τη ρώτησα πως και ήξερε τόσο καλά αγγλικά και μου είπε κάπως δειλά "ότι τα έμαθε στο σχολείο". Είπα να μη τη πιέσω γιατί φάνηκε σαν να μην ήθελε να απαντήσει στην ουσία. Πάντως να είναι καλά γιατί μου έλυσε πολλές απορίες για μικρά ή μεγάλα πράγματα και κυρίως στο γιατί γινόταν τέτοιος χαμός στους χυμούς: με το μισό ευρώ έπινες ότι ήθελες όσες φορές ήθελες. Εγώ πήγα μία φορά και με το ζόρι τελείωσα αυτό που πήρα, απορώ πόσες φορές θα πήγαν για κατούρημα αυτοί που ήπιαν 5 απλά γιατί μπορούσαν (φόρεστ γκαμπ στυλ). Επίσης μου εξήγησε ότι το τρένο αυτό παρόλο που είναι εκδρομικό περνάει από μερικά σημεία που δεν έχει συχνές διαδρομές και το χρησιμοποιούν κάποιοι για ενδιάμεσες μεταβάσεις (όπως και αυτή με το γιο της). Έτσι εξηγήθηκε και γιατί κάθε μερικές στάσεις με σήκωναν και με πήγαιναν αλλού στο βαγόνι αλλά και το τι χρειαζόταν το διάγραμμα που είχαν συμβουλευτεί το πρωί, ήταν για να δουν σε ποιες θέσεις θα με βάλουν ανάλογα με αυτούς που ανεβαίνουν και κατεβαίνουν.

Μερικές φορές προχωράγαμε κυριολεκτικά μέσα στη βλάστηση.
Στην επιστροφή δεν είχαμε κάτι ιδιαίτερα συνταρακτικό. Εκτός τους ότι το τρένο σε μερικά σημεία χοροπήδαγε ρυθμικά λες και έκανες ιππασία (και μερικές φορές κοπάναγε λες και έπεφτες από μισό μέτρο), κάποια στιγμή ήρθε ο στρατηγός και μου έφερε, ρέστα, απόδειξη και εισιτήριο (ενώ εγώ θα το έβαζα στοίχημα ότι τα είχαν τσεπώσει τα φράγκα). Και όχι μόνο αυτό, αλλά μου έφεραν και ένα "πτυχίο", ουσιαστικά ένα αναμνηστικό ότι έκανα την ιστορική αυτή διαδρομή, το οποίο ξέρω ότι το δίνουν σε αυτούς που παίρνουν το "κανονικό" τουριστικό τρένο με τους αγγλόφωνους οδηγούς, το aircondition και τις πιο ανθρωπινές συνθήκες.
Δηλαδή με κατασκλάβωσαν και με έκαναν και ντράπηκα που το "ελληνικό" μυαλό μου είχε βγάλει τα συμπεράσματα που είχε βγάλει νωρίτερα.
Last edited: