Ρουμανία Αναζητώντας τον κλειδοκράτορα….της εκκλησίας!

tupacgr13

Member
Μηνύματα
283
Likes
597
Επόμενο Ταξίδι
Άγνωστο!
Ταξίδι-Όνειρο
Νεπάλ
Ειχα παει εθελοντης εκει στα νιατα μου. Εκανα τα παιδακια στα σχολεια αγγλικα και επαγγελματικο προσανατολισμο τρομαρα μου :haha:. Θα μακρυγορουσα αλλα εχεις μια εξαιρετικη ιστορια να συνεχισεις αγαπητη! Αλλωστε περιμενω να μαθω αν τελικα μετα απο τοσα ξυπνηματα και παραβιασεις θυρων ο αδερφος σου χειροδικησε :haha:.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.138
Likes
20.415
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Ειχα παει εθελοντης εκει στα νιατα μου. Εκανα τα παιδακια στα σχολεια αγγλικα και επαγγελματικο προσανατολισμο τρομαρα μου :haha:. Θα μακρυγορουσα αλλα εχεις μια εξαιρετικη ιστορια να συνεχισεις αγαπητη! Αλλωστε περιμενω να μαθω αν τελικα μετα απο τοσα ξυπνηματα και παραβιασεις θυρων ο αδερφος σου χειροδικησε :haha:.
Γιατί τρομάρα σου παρακαλώ;;; Απο εμένα έχεις ένα τεράστιο μπράβο!!!! Το να προσφέρεις γνώσεις, ειδικά σε παιδιά και μάλιστα εθελοντικά, μόνο τρομάρα σου δεν είναι.... τιμή σου και καμάρι σου είναι!!!! :)

Μπορείς να μακρηγορείς όσο θέλεις! Να χειροδικήσει ο αδερφός μου; Ούτε για αστείο :) Να με κοιτάει και να γελάει...ναι!!!! Ειδικά σε μία πόρτα που είχε λουκέτο και εγώ έσπρωχνα με μανία, ενώ δεν είχα δεί το λουκέτο, νομίζοντας οτι έχει κολλήσει η πόρτα, είχε δώσει ρέστα απο τα γέλια :haha:
 

Elena2508

Member
Μηνύματα
1.113
Likes
3.741
Επόμενο Ταξίδι
??
Ταξίδι-Όνειρο
N. Υόρκη
@Sassenach77 δεν έχεις αφήσει εκκλησία για εκκλησία!!! Την επόμενη φορά να πάρεις και λοστό μαζί σου για τις κλειδαριές... :xalara:
Και μια συμβουλή για την ιστορία σου. Προσπάθησε να την σπάσεις σε περισσότερα μηνύματα γιατί δεν μπορεί να φορτώσει τη σελίδα ο υπολογιστής λόγω του όγκου των δεδομένων και των πολλών φωτογραφιών! Χθες δεν μου άνοιγε με τίποτα από το κινητό η 3η σελίδα... :(
Δεν έχω ιδέα ποια είναι η βέλτιστη δομή μιας ιστορίας για να διαβάζεται πιο εύκολα, αλλά ίσως να μπορούσε να βοηθήσει κάποιος moderator... Καλή συνέχεια!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.138
Likes
20.415
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
@Sassenach77 δεν έχεις αφήσει εκκλησία για εκκλησία!!! Την επόμενη φορά να πάρεις και λοστό μαζί σου για τις κλειδαριές... :xalara:
Και μια συμβουλή για την ιστορία σου. Προσπάθησε να την σπάσεις σε περισσότερα μηνύματα γιατί δεν μπορεί να φορτώσει τη σελίδα ο υπολογιστής λόγω του όγκου των δεδομένων και των πολλών φωτογραφιών! Χθες δεν μου άνοιγε με τίποτα από το κινητό η 3η σελίδα... :(
Δεν έχω ιδέα ποια είναι η βέλτιστη δομή μιας ιστορίας για να διαβάζεται πιο εύκολα, αλλά ίσως να μπορούσε να βοηθήσει κάποιος moderator... Καλή συνέχεια!
Αυτό που λές το πρόσεξα πρίν λίγες μέρες και εγώ, όταν προσπάθησα να ανοίξω και την δική μου ιστορία, αλλά και του @giannismits για την Αλβανία, απο το η/υ της δουλειά μου. Δεν έβλεπα καμία φώτο σχεδόν...Ενώ απο το δικό μου η/υ στο σπίτι τα βλέπω όλα μια χαρά. Μάλλον παίζει ρόλο και ο browser που χρησιμοποιώ (άλλον στη δουλειά και άλλον στο σπίτι).
Απο εδώ και πέρα, την κάθε μέρα θα την χωρίσω σε πιο μικρές ενότητες!
Ευχαριστώ για τη επισήμανση :)
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.138
Likes
20.415
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Ημέρα 4η – 7 Νοεμβρίου Μέρος 1ο

Το πρωί, όταν άνοιξα το παράθυρο, έξω είχε πάχνη και η μέρα ήταν όμορφη! Όλα ήταν γαλήνια, με τα χρώματα του φθινοπώρου! Βρισκόμουν στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ρουμανίας και νόμιζα ότι είμαι σε κάποιο χωριό!

Κατεβήκαμε στην αίθουσα του πρωινού, χωρίς να έχουμε ετοιμάσει τα πράγματα. Και οι δύο πηγαίναμε με έναν αργό ρυθμό σαν κάποιος να μας έλεγε "δεν χρειάζεται να βιάζεστε"…Δεν ξέρω γιατί είχα αυτή την αίσθηση, αλλά στο τέλος αποδείχθηκε σωστή! Στις 08:30 τρώγαμε ήδη το πρωινό μας με την ησυχία μας και διαβάζαμε εφημερίδα.

Στις 09:15 κάναμε check out από το ξενοδοχείο και ξεκινήσαμε. Μέχρι να βγούμε από τη πόλη, χάζευα τα κτίρια και ότι άλλο έβλεπα γύρω μου. Η Cluj είναι όντως μία όμορφη πόλη! Η αγάπη μου για τη φύση όμως υπερτερούσε, οπότε δεν με ενόχλησε τόσο πολύ που δεν την είδα. Βγήκαμε από την πόλη χωρίς να μπούμε καθόλου στο κέντρο της.


Σταματήσαμε να βάλουμε βενζίνη λίγο πιο έξω από τη πόλη και συνεχίσαμε διασχίζοντας τον 1C, μετά στρίψαμε αριστερά στον Ε576 και πλέον ήμασταν εκτός αστικού κέντρου και οδεύαμε προς την εξοχή!!! Οι επόμενες δύο μέρες θα ήταν αποκλειστικά στην επαρχία, με κάποια μικρά περάσματα από μικρές πόλεις της βόρειας Ρουμανίας και στάσεις σε αυτές για φαγητό και αγορά "πολεμοφοδίων". Στο αρχικό πρόγραμμα είχα προσθέσει το Baia Mare, αλλά σύντομα το έβγαλα, γιατί απλά δεν έβρισκα το λόγο να μπώ σε άλλη μία πόλη και να χάσω χρόνο για να δώ…μία πόλη…ήταν σαν να αφήνω το γάμο και να πηγαίνω για πουρνάρια. Για τις επόμενες δύο μέρες ήθελα ότι πιο αντι-τουριστικό υπάρχει, ήθελα δρόμους της κακιάς ώρας, ήθελα να ξαναβρεθώ στα Καρπάθια και ήθελα να βλέπω χωριά και φύση…πολύ φύση!!!!

Τις πρωινές ώρες είχε αραιή ομίχλη. Αργότερα κατά τις 11:00 η μέρα είχε ζεστάνει, η ομίχλη είχε υποχωρήσει και καθ’ όλη τη διάρκεια της σημερινής διαδρομής κάναμε και αρκετές στάσεις σε μέρη που απλά δεν είχε τίποτα εκτός από φύση!


Ο δρόμος ήταν πολύ καλός και συνεχίζαμε ορεξάτοι, περνώντας από διάφορα χωριά, όπως το χωριό Rascruci…


…συναντώντας εκκλησίες διαφορετικού στυλ…



….είδαμε και την Ορθόδοξη εκκλησία του Μεγαλομάρτυρα Αγίου Γεωργίου, πρίν από το Bunesti…



…ώσπου φτάσαμε στη πόλη Dej. Δεν μπήκαμε στο κέντρο της. Την διασχίσαμε περιμετρικά, έχοντας στα δεξιά μας το ποτάμι Somes.

Δυτικά του Dej συναντάμε την συμβολή των ποταμών Somesul Mic και Somesul Mare, οι οποίοι πηγάζουν από τα όροι Apuseni και Rodna αντίστοιχα. Ο ποταμός που σχηματίζεται ονομάζεται Somes, είναι ο 5ος σε μήκος ποταμός της Ρουμανίας και φτάνει μέχρι την Ουγγαρία, όπου και ενώνεται με τον ποταμό Τίσα.

Φτάσαμε στη γέφυρα, κάτω από την οποία περνάει ο Somes, την διασχίσαμε, για να συνεχίσουμε στον Ε58…








….έως το χωριό Caseiu.



Εδώ διέκρινα τα πρώτα δείγματα ξυλογλυπτικής, για τα οποία φημίζεται η κομητεία των Μαραμούρων! Μόνο που δεν είχαμε μπεί ακόμα στη περιοχή των Μαραμούρων...


- Π: Πρόσεξες τα κάγκελα των σπιτιών; Είναι πολύ όμορφα!!!
Χασκογελάω εγώ και απαντώ
- Ε: Και ακόμα δεν έχεις δεί τίποτα….
- Π: Γιατί το λές αυτό; Τι έχει πιο μετά;
- Ε: Θα δείς…Έκπληξη!!! :D
Μου έκανε εντύπωση πάντως που τα πρόσεξε! Και χάρηκα που του άρεσαν, γιατί δεν ήμουν σίγουρη τι εντύπωση θα αποκόμιζε από την σημερινή και την αυριανή μέρα, που τις είχα αφιερωμένες στην περιοχή των Μαραμούρων. Αλλά ακόμα ήταν πολύ νωρίς για να καταλάβω αν στο τέλος θα του άρεσε αυτό που θα έβλεπε ή θα άκουγα κανα ξεγυρισμένο μπινελίκι….Όχι τόσο για την διαδρομή που θα ακολουθούσαμε, τα χωριά που θα βλέπαμε, την αξιοθαύμαστη γλυπτική της περιοχής και την φύση που θα απολαμβάναμε (γι’ αυτά ήμουν σίγουρη, ότι θα έμενε ευχαριστημένος), αλλά κυρίως για τα αξιοθέατα που είχα διαλέξει να δούμε….

Στο χωριό Caseiu υπάρχει μία διασταύρωση που αν στρίψεις δεξιά παίρνεις τον 18Β ή συνεχίζεις ευθεία και αριστερά στον Ε58


Το "σπίρτο" GPS, μας πήγε από τον πιο κεντρικό δρόμο, τον Ε58, διανύοντας έτσι περισσότερα χιλιόμετρα για να φτάσουμε στον πρώτο μας προορισμό και χάνοντας μία διαδρομή από τον 18Β με πιο απομονωμένα χωριά, περισσότερο φυσικό κάλλος και με λιγότερα χιλιόμετρα….Το κατάλαβα αργότερα, στο τέλος αυτής της μέρας, όταν έλενξα την διαδρομή μας καλύτερα, σύμφωνα με τις σημειώσεις μου, κοιτώντας τον κλασικό χάρτη που είχα μαζί μου…ξέρετε, αυτόν τον χάρτη που προμηθευόμαστε από χαρτοπωλεία-βιβλιοπωλεία, (ηλεκτρονικά και μη) και είναι σαν ένα μεγάλο σεντόνι, που το ανοίγεις κάθε φορά για να το διπλώσεις στα σημεία που σε ενδιαφέρουν και στο τέλος του ταξιδιού καταντάει ένα χιλιοτσαλακωμένο "πατσαβούρι", που κάνεις πολύ κόπο να το διπλώσεις και να το φέρεις στην αρχική του μορφή…. Τέτοιοι χάρτες βρίσκονται στη βιβλιοθήκη μου και αποτελούν αναμνηστικά ανεκτίμητης αξίας, των οδικών μου ταξιδιών και όχι μόνο!

Συνεχίζουμε και φτάνουμε στο χωριό Coplean…


…μετά στο χωριό Catcau….


…όπου θαυμάσαμε την πανέμορφη εκκλησία του, με τη χαρακτηριστική κόκκινη σκεπή, το κόκκινο καμπαναριό και το κόκκινο κιόσκι της….


…για να συνεχίσουμε λίγα χιλιόμετρα ακόμα…


….και να φτάσουμε στο χωριό Capalna, όπου είδαμε την Ελληνική καθολική εκκλησία των Αγίων Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, με την ασημένια στέγη και το αντίστοιχο σε χρώμα καμπαναριό της…


….συναντώντας κάρα στο διάβα μας...


…έπειτα περάσαμε από το χωριό Gura Vladesei…


…για να φτάσουμε στο χωριό Galgau, όπου στρίψαμε δεξιά στον 109F…





…περάσαμε από το χωριό Poiana Blenchii…


….για να συναντήσουμε τα όρια της κομητείας των Μαραμούρων!





Maramures County – Romania


Οι Μαραμούρες είναι μία γεωγραφική, ιστορική και εθνο-πολιτισμική περιοχή της βόρειας Ρουμανίας και της δυτικής Ουκρανίας. Βρίσκεται στα βορειανατολικά των Καρπαθίων, κατά μήκος του ποταμού Τίσα και περιλαμβάνει τη ομώνυμη κοιλάδα των Μαραμούρων και τα γύρω βουνά των Καρπαθίων. Στη νότια περιοχή , η πλειοψηφία του πληθυσμού είναι Ρουμάνοι . Υπάρχουν επίσης κάποιοι Ούγγροι , Ουκρανοί, Γερμανοί, Εβραίοι και Ρομά. Στο βόρειο τμήμα , η πλειοψηφία είναι Ουκρανοί, με μικρότερο αριθμό Ρουμάνων, Ούγγρων και Γερμανών κατοίκων. Ο λόγος για τον οποίο η περιοχή χωρίστηκε σε δύο μέρη είναι γιατί, στο βόρειο τμήμα οι περισσότεροι άνθρωποι μιλούν την ουκρανική γλώσσα, ενώ στο νότιο τμήμα οι περισσότεροι μιλούν ρουμανικά. Από τη δεκαετία του 1940, υπάρχουν χωριά κομμένα στα δύο από τα κρατικά σύνορα. Υπάρχουν μερικά χωριά στο βορρά (εντός της Ουκρανίας) που έχουν μεγάλο πληθυσμό Ρουμάνων, καθώς και μερικά χωριά στη Ρουμανία που έχουν μεγάλο πληθυσμό Ουκρανών. Σήμερα το όνομα "Maramures" χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει την περιφέρεια Μαραμούρες στη βορειοδυτική Ρουμανία, η οποία αποτελεί το νότιο τμήμα της ιστορικής περιοχής. Η Baia Mare είναι η μεγαλύτερη πόλη και πρωτεύουσα των Μαραμούρων. Περιβάλλεται απ' όλες τις πλευρές από λόφους και βουνά, καθώς βρίσκεται κοντά στα όρη Gutai και Ignis, μια περιοχή γνωστή για τα υπέροχα τοπία της.

Το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας των Μαραμούρων καλύπτεται από πυκνά δάση, γεγονός που ορίζει πλήρως την πολιτιστική της ταυτότητα, μιας και το ξύλο αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί θεμέλιο λίθο της ιστορικής της πορείας. Υπάρχουν πολλές βιοτεχνίες ξυλογλυπτικής και χειροτεχνίας. Οι ψηλές ξύλινες εκκλησίες και οι σκαλιστές ξύλινες πόρτες και περιφράξεις των σπιτιών, αποτελούν περίτρανη απόδειξη της αρμονικής συμβίωσης των κατοίκων της με το δάσος και τη φύση!
Η περιοχή των Μαραμούρων κρατά ακόμα την αγροτική του παράδοση και απλότητα. Είναι γνωστή για την χρήση παραδοσιακών πρακτικών στην γεωργία και τη κτηνοτροφία, που αντιστέκονται σθεναρά στην σύγχρονη εκβιομηχάνιση. Το όργωμα, η φύτευση, η συγκομιδή και η δεματοποίηση γίνονται κυρίως με χειρωνακτική εργασία.
Τα πατροπαράδοτα ήθη και έθιμα κατέχουν την πρώτη θέση στην καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής. Θα συναντήσετε ανθρώπους που φορούν χειροποίητες παραδοσιακές φορεσιές, θα δείτε τα πατροπαράδοτα πανηγύρια που διοργανώνουν, θα γευτείτε παραδοσιακές λιχουδιές και ποτά και θα ακούσετε τους ήχους της κιθάρας zongora, όπως ακριβώς αντηχούσαν και στο παρελθόν!

Συνεχίσαμε τη πορεία μας σε ένα δρόμο κατάφυτο, ανάμεσα σε βουνά…


…για να φτάσουμε στο χωριό Baba…




…μετά στο χωριό Coroieni…



…και να βρούμε στο δρόμο μας ένα ξύλινο κιόσκι, περίτεχνα σκαλισμένο, με τη χαρακτηριστική σκεπή της αρχιτεκτονικής δομής των Μαραμούρων με το σταυρό στη κορυφή!


Σταματήσαμε για να κάνουμε μία μικρή βόλτα τριγύρω και να θαυμάσουμε τη φύση. Κάτσαμε ένα τεταρτάκι, να φάμε το φρούτο μας, να βγάλουμε φωτογραφίες και να περιεργαστούμε….τα προβατάκια! Τα πρόβατα της Ρουμανίας έχουν "περμανάντ"….ναι, ναι, έχουν περμανάντ :haha: Έχουν σγουρό μαλλάκι στο κεφάλι τους και μοιάζουν σαν να έχουν κάνει όλα περμανάντ!!! Αργότερα θα τα φωτογράφιζα και από κοντινότερη απόσταση :)






Συνεχίσαμε περνώντας από το χωριό Valenii Lapusului…





…βγαίνοντας απο το χωριό, στο δρόμο μας βλέπαμε δεξιά και αριστερά πλαστικές σακούλες δεμένες στους θάμνους που βρίσκονταν στην άκρη του δρόμου. Στην αρχή τα πέρασα για πεταμένα σκουπίδια και ξενέρωσα…μετά πρόσεξα ότι είναι δεμένες στους θάμνους! Δεν έχω ιδέα σε τι αποσκοπούσε αυτό…παράξενο πάντως, φαίνονταν σαν να οριοθετούσαν τον δρόμο!

Συνεχίζοντας να βλέπουμε σακούλες δεμένες, κάποια στιγμή φτάσαμε στα όρια της περιοχής του Targu Lapus.



Περάσαμε και από το χωριό Razoare…


…είδαμε και τα νεκροταφεία του χωριού σε μία μικρή πλαγιά…


…συνεχίσαμε από ένα όμορφο δρόμο με δέντρα ολόγυρα και στα δεξιά μας είχαμε το ποταμό Lapus….



…για να μπούμε στη μικρή πόλη Targu Lapus. Σταματήσαμε για να κάνουμε μία μικρή βόλτα και να ψωνίσουμε "πολεμοφόδια".



Είδαμε τον ναό της Μεταρρύθμισης



Είδαμε και την ορθόδοξη εκκλησία της πόλης



Αφού κάναμε τα ψώνια μας, φάγαμε άλλο ένα φρούτο και συνεχίσαμε προς το χωριό Rogoz, όπου και θα βλέπαμε το πρώτο μας αξιοθέατο για σήμερα. Την πρώτη ξύλινη εκκλησία!

Συνεχίζεται…
 
Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.210
Likes
25.761
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ξέρετε, αυτόν τον χάρτη που προμηθευόμαστε από χαρτοπωλεία-βιβλιοπωλεία, (ηλεκτρονικά και μη) και είναι σαν ένα μεγάλο σεντόνι, που το ανοίγεις κάθε φορά για να το διπλώσεις στα σημεία που σε ενδιαφέρουν και στο τέλος του ταξιδιού καταντάει ένα χιλιοτσαλακωμένο "πατσαβούρι", που κάνεις πολύ κόπο να το διπλώσεις και να το φέρεις στην αρχική του μορφή…. Τέτοιοι χάρτες βρίσκονται στη βιβλιοθήκη μου και αποτελούν αναμνηστικά ανεκτίμητης αξίας, των οδικών μου ταξιδιών και όχι μόνο!
Ξέρουμε, ξέρουμε!!
Ομοιοπαθούσα:haha::haha:
Και στη δική μου βιβλιοθήκη τέτοιοι χάρτες υπάρχουν και συνεχίζω να τους συλλέγω μετά μανίας όπου σταθώ και βρεθώ!!

Ωραίο οδικό ταξίδι!
Θέλω πολύ και εγώ να κάνω ένα οδικό ταξίδι στη Ρουμανία και χαίρομαι που υπάρχουν τόσες ιστορίες για αυτόν τον προορισμό, διευκολύνοντας τους επίδοξους νέους επισκέπτες, να οργανωθούν καλά και σωστά.:clap:
Ανυπομονώ για τη συνέχεια.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.138
Likes
20.415
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Ξέρουμε, ξέρουμε!!
Ομοιοπαθούσα:haha::haha:
Και στη δική μου βιβλιοθήκη τέτοιοι χάρτες υπάρχουν και συνεχίζω να τους συλλέγω μετά μανίας όπου σταθώ και βρεθώ!!

Ωραίο οδικό ταξίδι!
Θέλω πολύ και εγώ να κάνω ένα οδικό ταξίδι στη Ρουμανία και χαίρομαι που υπάρχουν τόσες ιστορίες για αυτόν τον προορισμό, διευκολύνοντας τους επίδοξους νέους επισκέπτες, να οργανωθούν καλά και σωστά.:clap:
Ανυπομονώ για τη συνέχεια.
Σε ευχαριστώ πολύ ομοιοπαθούσα :):):):)
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.138
Likes
20.415
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Ημέρα 4η – 7 Νοεμβρίου
Μέρος 2ο


Ξύλινες Εκκλησίες - Μαραμούρες

Οι ξύλινες εκκλησίες στη περιοχή Μαραμούρες, αποτελούν ένα εξαιρετικό παράδειγμα τοπικής θρησκευτικής αρχιτεκτονικής, που δημιουργήθηκε μέσα απο τη ζύμωση στοιχείων της ορθόδοξης θρησκευτικής παράδοσης, της γοτθικής αρχιτεκτονικής και της τοπικής ξυλογλυπτικής τέχνης. Η γόνιμη σύνθεση των προαναφερθέντων στοιχείων, κατάφερε να δημιουργήσει μια δυναμική και ώριμη καλλιτεχνική απεικόνιση και να τονίσει την δεξιοτεχνία, αλλά και την εξοικείωση των κατοίκων της περιοχής, με το ξύλο.
Όλη η περιοχή είναι διάσπαρτη απο τις χαρακτηριστικές ψηλοτάβανες, μακρόστενες, ξύλινες εκκλησίες που δεσπόζουν με τα ψηλά καμπαναριά τους και τη λιτή, αλλά επιβλητική τους δομή, η οποία συχνά περιγράφεται ως ο γοτθικός ρυθμός των Μαραμούρων. Χτίστηκαν μεταξύ 17ου και 19ου αιώνα. Κάποιες από αυτές ανεγέρθησαν στο τόπο των παλαιότερων εκκλησιών. Ήταν μία απάντηση στην απαγόρευση της ανέγερσης πέτρινων Ορθόδοξων εκκλησιών από τις καθολικές αυστρο-ουγγρικές αρχές. Οι εκκλησίες είναι κατασκευασμένες συνήθως από παχιά κούτσουρα δρύ, κάποιες από αυτές είναι μικρές, αλλά υπάρχουν και κάποιες που είναι μεγαλύτερες. Το εσωτερικό τους είναι ζωγραφισμένο με "αφελείς" μάλλον, βιβλικές σκηνές, κυρίως από τοπικούς ζωγράφους. Χαρακτηριστικό στοιχείο τους είναι ο ψηλός πύργος (καμπαναριό) που βρίσκεται πάνω από την είσοδο και η ογκώδη οροφή που φαίνεται να είναι κατώτερη του κυρίου σώματος της εκκλησίας. Στέκουν εκεί για πάνω από 4 αιώνες, θεματοφύλακες μιας ξακουστής και ιδιαίτερης παράδοσης.
Εξαιτίας της καλλιτεχνικής τους αρτιότητας, οκτώ από αυτές, έχουν ενταχθεί στη λίστα με τα Παγκόσμια Μνημεία της Unesco.

Wooden church Rogoz - Unesco World Heritage Site

Στην άκρη του χωριού Rogoz, το οποίο ανήκει στη περιοχή Targu Lapus, συναντάμε μία από τις πιο όμορφες ξύλινες εκκλησίες των Μαραμούρων, αυτή των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ. Η εκκλησία χτίστηκε το 1633. Επέζησε από τη τελευταία Ταταρική εισβολή, το 1717. Το 1834 το μέγεθος των παραθύρων της αυξήθηκε. Το 1883 μετακινήθηκε δίπλα σε αυτήν, από το χωριό Suciu de Sus, μία άλλη εκκλησία χτισμένη το 1701 και μεταξύ 1960-1961 πραγματοποιήθηκε μία γενική ανακαίνιση του εξωτερικού της, καθώς και συντήρηση της οροφής της.
Οι ξύλινοι τοίχοι της εκκλησίας στηρίζονται σε μεγάλες πέτρινες πλάκες. Τα ξύλα από τα οποία είναι χτισμένη, είναι ξύλα φτελιάς και προέρχονται από τον λόφο Dealul Popii. Η οροφή αποτελείται από λεπτά φύλλα ξύλου, που προεξέχουν στις άκρες της. Όλες της οι ενώσεις είναι ξύλινες! Ο πύργος της εκκλησίας, βρίσκεται στο δυτικό της άκρο (όπως συμβαίνει σε όλες τις ξύλινες εκκλησίες της περιοχής) και γύρω του έχει ως διακόσμηση, 4 πιο μικρούς πυργίσκους. Είναι και αυτός καλυμμένος με λεπτά φύλλα φτελιάς, τα οποία στη βάση του "δένουν" αρμονικά με την υπόλοιπη οροφή. Το σχήμα της εκκλησίας είναι στενό ορθογώνιο και στην ανατολική της πλευρά γίνεται επταγωνικό. Ο σχεδιασμός της συνδυάζει τις ορθόδοξες παραδόσεις με τις γοτθικές επιρροές. Τόσο στο εξωτερικό της μέρος, όσο και στο εσωτερικό, έχει σκαλιστές ξύλινες λεπτομέρειες, όπως ένα στριφογυριστό σχοινί. Η ξύλινη εκκλησία στο Rogoz είναι γνωστή για τις ξύλινες διακοσμήσεις σε σχήμα αλόγου, στο εξωτερικό της.
Όλοι οι εσωτερικοί τοίχοι είναι ζωγραφισμένοι με τοιχογραφίες σε φωτεινά χρώματα από τους Nicholas Mann & Radu Munteanu, από το χωριό Ungureni. Οι τοιχογραφίες χρονολογούνται από το 1785, σύμφωνα με επιγραφές που υπάρχουν στα κυριλλικά! Οι σκηνές των τοιχογραφιών δεν έχουν συνέχεια, καθώς λείπουν μερικές που καταστράφηκαν στο πέρασμα των χρόνων. Το 1834 προστέθηκαν νέες τοιχογραφίες από έναν άγνωστο καλλιτέχνη.


Φτάνουμε λοιπόν στο χωριό και ψάχνουμε την εκκλησία. Κάποια στιγμή βλέπω το πύργο της μίας από τις δύο.
- Ε: Να τη, να τη !!!!
- Π: Πού βλέπεις εκκλησία;…
- Ε: Να εκεί είναι, δεν βλέπεις τον πύργο;;;
Ο αδερφός μου συνηθισμένος να βλέπει μέχρι τώρα μεγάλες εκκλησίες και φυσικά πολύ διαφορετικές από αυτές, έψαχνε να δεί κάτι ογκώδες :haha::haha: Φτάνουμε λοιπόν από έξω και παρκάρουμε
- Π: Μικρούλα είναι αυτή!
- Ε: Ναι!!! Δεν είναι όμορφη;;;
- Π: Ομορφούλα είναι και έχει και νεκροταφεία.
- Ε: Όλες οι εκκλησίες που θα δούμε, είναι εκκλησίες νεκροταφείων!
Και περιμένω τώρα να δώ αντίδραση :icon_redface:
- Π: Οκ!
- Ε: :shock: ....Δεν έχει κράξιμο;;;
- Π: Γιατί να σε κράξω;
- Ε: Σήμερα και αύριο θα βλέπεις νεκροταφεία :rolleyes:
- Π: Οκ! Θα μου πείς τώρα την ιστορία αυτής της εκκλησίας;
Ξέχασα να πώ, ότι εκτός από την οργάνωση των ταξιδιών, εκτελώ και χρέη ξεναγού για τον αδερφό μου :confused::confused::confused:
- Ε: Σε λίγο, πάμε να δούμε αν είναι ανοιχτή!!!!
Στο σημείο που είχαμε αφήσει το αυτοκίνητο, δίπλα υπήρχε μία πόρτα ξύλινη που οδηγούσε στον προαύλιο χώρο ενός μουσείου! Στο μουσείο αυτό μπορείς να δείς εκθέματα και φωτογραφίες από τη ζωή, τα ήθη και τα έθιμα της περιοχής. Βρίσκεται δίπλα από τα νεκροταφεία της ξύλινης εκκλησίας!



Πήγα να ανοίξω τη πόρτα…αλλά η πόρτα γιόκ….κλειστή! Ψάχνω να βρώ τηλέφωνο, αλλά τηλέφωνο γιόκ πάλι…Αρχίζω να ανησυχώ! Βγαίνω από το χώρο του μουσείου και κατευθύνομαι προς την εκκλησία με γοργό βήμα. Έξω από την είσοδο της εκκλησίας, υπήρχε ένα μικρό τρακτέρ με μία μικρή καρότσα ξύλινη γεμάτη χώμα. Δύο κύριοι μετέφεραν χώμα σε ένα τάφο, με ένα μικρό καρότσι, όπου μία κυρία έκανε κάτι, που δεν μπορούσα εκείνη την ώρα να δώ από εκεί που ήμουν…δεν δίνω σημασία και ορμώ στη πόρτα! Κλειστή….Υπήρχε όμως τηλέφωνο :) Και σκέφτομαι:
- Δε μπορεί, κάπου εδώ γύρω θα μένει αυτός που έχει το κλειδί! Ας ρωτήσω όμως πρώτα αυτούς τους ανθρώπους και μετά βλέπω τι θα κάνω
Πλησιάζω προς την κυριούλα, και τότε είδα ότι σκάλιζε έναν τάφο. Οι κύριοι έφερναν χώμα και η κυριούλα έβαζε λουλούδια στον τάφο! Την χαιρετάω και γυρίζει προς το μέρος μου…Θα ήθελα πάρα πολύ να σας δείξω το ύφος της :haha: Φορούσε γυαλιά με χοντρό φακό, ο οποίος παραμόρφωνε τα μάτια της όταν την κοιτούσες, και όταν της μίλησα, σήκωσε το κεφάλι της, με κοίταξε με ένα ύφος "αγελάδας", ανέκφραστο…Φυσικά δεν κατάλαβε τίποτα από ότι της είπα, κάτι που το περίμενα! Αρχίζω το τρίπτυχο της παντομίμας «κλειδί-πόρτα-άνθρωπος που κρατάει το κλειδί της πόρτας», αλλά αυτή εξακολουθούσε να με κοιτάει με αυτό το υπέροχο ύφος της αγελάδας χωρίς να βγάζει άχνα! Της λέω στα Ρουμάνικα "Biserica", τίποτα αυτή!:confused: Εκείνη την ώρα πλησιάζει ο ένας από τους δύο κυρίους και βλέπει ότι προσπαθώ να εξηγήσω κάτι για την εκκλησία. Ευτυχώς αυτός κατάλαβε ότι λέω, κάτι τέλος πάντων, για την εκκλησία και μιλάει στη κυριούλα στα Ρουμάνικα νομίζω (γιατί είχα αρχίσει να αμφιβάλω αν η κυρία μιλάει Ρουμάνικα). Τότε γυρίζει αυτή προς εμένα και με ύφος "κακιάς δασκάλας" αρχίζει να μου μιλάει (στα Ρουμάνικα μάλλον…), με ένα έντονο ύφος, σαν να με μάλωνε για κάτι!!! Για κάποια στιγμή, νόμισα ότι θα ορμήσει να με δείρει :eek::eek::eek: Κάνω ένα βήμα πίσω εγώ και τότε ο κύριος της λέει κάτι, του λέει και αυτή κάτι και βλέπω τον κύριο να βγάζει από τη τσέπη του το κινητό του και να παίρνει τηλέφωνο. Σκέφτομαι:
- Η φωνάζουν την αστυνομία για να με μαζέψουν ή παίρνουν τον κλειδοκράτορα να ρθεί…εύχομαι το δεύτερο!

Κατεβάζει το τηλέφωνο από το αυτί ο κύριος και μου λέει κάτι αρνητικό, σύμφωνα με τις κινήσεις των χεριών του. Τώρα, ή μου είπε ότι δεν το σηκώνει…ή μου είπε ότι δεν έχει σήμα…ή μου είπε να πάω να πνιγώ :haha: Του δείχνω την εκκλησία και κουνάει το κεφάλι αρνητικά…Μουτρώνω και εγώ :( Τηλέφωνο…γιόκ!

Όλη αυτήν την ώρα, ο αδερφός μου έφερνε γύρες την εκκλησία, περιεργαζόταν τους τάφους και με είχε αφήσει εμένα να βγάλω το φίδι από τη τρύπα…κλασικά!!! Με τα πολλά, το παίρνω απόφαση ότι εσωτερικό εκκλησίας, δεν πρόκειται να δώ…Το λέω στον αδερφό μου
- Π: Αλήθεια, πόσες θα δούμε;
- Ε: Άλλες 7
- Π: Σήμερα;;;; :eek:
- Ε: Όχι βρέ! Κάποιες σήμερα και κάποιες αύριο.
- Π: Δεν πειράζει τότε, θα δούμε κάποια άλλη εσωτερικά.
- Ε: :(:(:(
Αργότερα, όταν είδε πως είναι μέσα αυτές οι εκκλησίες, κάθε φορά που πηγαίναμε σε κάποια, κοιτούσε να δεί αν έρχεται κάποιος να μας ανοίξει!...

Περιεργάστηκα την εκκλησία εξωτερικά και τα νεκροταφεία


Εδώ φαίνονται τα ξυλόγλυπτα αλογάκια που την κοσμούν



Η είσοδος που δεν άνοιξε τελικά…


Από το πλάι είχε μακρύς πάγκους


Εδώ φαίνεται η κυριούλα με το βλέμμα αγελάδας που σκαλίζει τον τάφο (στα αριστερά της φώτο)


Κάποιοι τάφοι είχαν επιτύμβια στήλη, ενώ τα περισσότερα είχαν ξύλινη σκαλιστή στήλη, που σχημάτιζε ένα τρίγωνο στη κορυφή, σαν σκεπούλα.




Εδώ είναι η δεύτερη εκκλησία, που βρίσκεται λίγα μέτρα πιο πέρα.





Δίπλα από τα νεκροταφεία έχει κατοικίες!!! Ξυπνάνε το πρωί, ανοίγουν το παράθυρο και βλέπουν…νεκροταφεία :innocent:




Είναι αξιέπαινο πάντως, πόσο καλά είναι συμφιλιωμένοι με τον θάνατο...Είναι ένα φυσικό επακόλουθο, που όσο πιο σύντομα το αποδεχτείς, τόσο καλύτερα θα ζήσεις! Οι κάτοικοι των Μαραμούρων, το έχουν πιάσει το νόημα!!!

Ακόμα και οι κοτούλες τους, το έχουν πιάσει το νόημα και βόσκουν στα νεκροταφεία!



Πρίν φύγουμε έριξα μία τελευταία ματιά, είπα ευχαριστώ στους κυρίους (η κυριούλα ήταν μέσα ακόμα και έσκαβε) και μπήκα στο αυτοκίνητο για να φύγουμε.






Επόμενος προορισμός ήταν το χωριό Plopis!
Βγαίνουμε πάλι στον 109F, γυρίζοντας στην ουσία πίσω στο Τargus Lapus, για να πάρουμε μετά τον 18Β. Κατά μήκος αυτού του δρόμου περάσαμε έξω από χωριά…





…για να φτάσουμε σε ένα σημείο με βλάστηση, όλο χρώμα!!! Κάναμε στάση για μικρή βολτίτσα χαζεύοντας τα δέντρα και έπειτα από λίγα λεπτά συνεχίσαμε….





…για να φτάσουμε σ’ ένα σημείο πολύ όμορφο, με ένα σταυρό στην άκρη του δρόμου, περίτεχνα σκαλισμένο και κάτω από αυτό υπήρχαν λουλούδια, κεριά και λαδάκι για το άναμμα του καντηλιού. Μου θύμισε τα μικρά εκκλησάκια που έχουμε εμείς στους δρόμους. Εκεί έχουν σταυρούς ξύλινους αντί μικρών εκκλησιών και βρίσκονται παντού διάσπαρτοι στους δρόμους. Λίγο πιο κάτω υπήρχε ένας βράχος και πάνω στο βράχο υπήρχε ένα γλυπτό, με μία μορφή καθιστή και το ένα χέρι στο μάγουλο, σαν σκεπτόμενος φιλόσοφος (to be or not to be ένα πράγμα). Λίγο πιο δίπλα υπήρχε μία μικρή πινακίδα, που έδειχνε προς ένα μικρό χωματόδρομο, λέγοντας ότι αν τον ακολουθήσεις θα φτάσεις σε ένα μουσείο :rolleyes-80: Ξεκινάω και εγώ με τα πόδια…και πάω…και πάω…νόμιζα ότι θα είναι κάτι εκεί κοντά, αλλά δεν…:rolleyes-80: Γυρίζω πίσω και είμαι εδώ και εδώ να πάρω το αυτοκίνητο και να πάω να δώ, αλλά μου θύμισε ο αδερφός μου τι ώρα είναι, θύμισα και εγώ στον εαυτό μου για άλλη μία φορά τι δεν μπορώ να τα δώ ΟΛΑ και αφού έβγαλα τις φωτογραφίες μου, μπήκαμε στο αυτοκίνητο και συνεχίσαμε.






Λίγο έξω από το χωριό Copalnic Manastur συναντήσαμε κάποιες αγελάδες, εκ των οποίων η μια με κοιτούσε όντως με το "βλέμμα της αγελάδας" και μου θύμισε την κυριούλα στο Rogoz :haha::haha::haha:



Συνεχίσαμε, στρίβοντας δεξιά στον 182C, για να πάμε στο χωριό Plopis.


Πρίν το Plopis, μπήκαμε στο χωριό Laschia. Ξαφνικά βλέπω μπροστά μας μία ξύλινη εκκλησιά :shock: Λέω στον αδερφό μου να σταματήσει!!!






Ήταν πολύ όμορφη και μου ήταν αδύνατον να της αντισταθώ!!! :innocent: Έμοιαζε καμωμένη από χρυσό…
- Ε: Πάμε να τη δούμε;
- Π: Φυσικά!!
Μπροστά από την είσοδο είχε μία ταμπέλα που έλεγε ότι πρόκειται για ιστορικό μνημείο που χρονολογείται από το 1868. H εκκλησία είναι αφιερωμένη στη γέννηση της Θεοτόκου. Ανεβήκαμε τα σκαλιά. Δεξιά και αριστερά υπήρχαν μνήματα και φτάσαμε μπροστά από την είσοδο. Στη βάση του πύργου της, είχε γραμμένη μία χρονολογία (1861) που δεν έχω ιδέα σε τι αφορά.








Ανοίγω την εξώπορτα, η οποία δεν ήταν κλειδωμένη:shock: Συγκρατώ τη χαρά μου, γιατί υπήρχε και άλλη πόρτα μπροστά μου. Βρίσκομαι σε ένα χώρο σαν εξωτερική σάλα. Στα δεξιά μου είχε μία ξύλινη σκάλα που οδηγούσε μάλλον στον πύργο. Δεν μπορούσες να ανέβεις. Μπροστά μου ήταν η κύρια είσοδος στην εκκλησία. Γύρω μου υπήρχαν ζωγραφιές και δίπλα από τη κύρια είσοδο μία εικόνα της Θεοτόκου.





Επιχειρώ να ανοίξω τη πόρτα της κύρια εισόδου και…είναι ανοιχτή :clap::clap::clap:Μπαίνω και μένω με το στόμα ανοιχτό !!! Πρίν το ταξίδι, εσκεμμένα είχα αποφύγει να δώ φωτογραφίες από το εσωτερικό των ξύλινων εκκλησιών. Είχα διαβάσει όμως για τις ζωγραφιές! Είπα να κάνω μία έκπληξη στον εαυτό μου :p Πόσο χαλιά μπορούσε να ήταν;…

Η πρώτη εικόνα που αντίκρισα


Μπήκα στην εσωτερική σάλα της εκκλησίας, που βρίσκεται πρίν από το κεντρικό κλίτος. Δεξιά και αριστερά υπήρχαν παράθυρα και δίπλα από τα παράθυρα είχε κρεμασμένες εικόνες στολισμένες με παραδοσιακά κεντήματα. Από κάτω ακριβώς είχε κατά μήκος της εκκλησίας στασίδια με μαξιλαράκια και κάτω από αυτά σώματα θέρμανσης….Άρα η εκκλησία λειτουργούσε κανονικά για τους πιστούς. Σε όλη την υπόλοιπη επιφάνεια της, ήταν καλυμμένη με ζωγραφιές. Κυριαρχούσε το έντονο μπλέ χρώμα στις ζωγραφιές.



Προχώρησα στο κεντρικό κλίτος και κοίταξα την οροφή από πάνω μου:shock: Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν η ζωγραφιά που έδειχνε αγγέλους να ανεβαίνουν;…να κατεβαίνουν;…στον/από τον ουρανό, από μία σκάλα!...μου θύμισε το στολίδι του Άγιου Βασίλη, που κρεμάνε όλοι στα κάγκελα του μπαλκονιού τα Χριστούγεννα και τον δείχνει πάνω σε μία σκάλα :haha::haha::haha:


Προχώρησα και έφτασα μπροστά στο ιερό. Το τέμπλο του ιερού ήταν φορτωμένο με πολλές εικόνες, τα επιδαπέδια φώτα ήταν όλα ξύλινα με περίτεχνα σχέδια, πολλά λουλούδια σε βάζα, πολλά παραδοσιακά κεντήματα και μία εικόνα του;….δεν ξέρω ποιος ήταν αυτός ο ρασοφόρος! Το δάπεδο ήταν όλο καλυμμένο με χοντρά χαλιά, σε διάφορα χρώματα και σχέδια και παντού γύρω γύρω είχε κουρτινάκια άσπρα.

Ήταν όντως κάτι πρωτότυπο! Όμως το έντονο μπλέ στις ζωγραφιές ήταν too much για την αισθητική μου. Ήταν σαν κάποιος να είχε πάρει μία βούρτσα για να ασβεστώσει την εκκλησία με έντονο μπλέ και όποιον πάρει ο χάρος!!!! Οι ζωγραφιές όντως ήταν "αφελής"!!! Πραγματικά, ήταν σαν την είχαν βάψει και ζωγραφίσει παιδιά :) Και επίσης δεν μου αρέσουν τα κεντήματα….εδώ και πολλά χρόνια αντιστέκομαι σθεναρά στη μάνα μου, εμποδίζοντας την να στρώσει "πετσετάκια" και "καρεδάκια" στο σπίτι μου….:mad::mad::mad: Δεν μου αρέσουν λέμε :mad::mad::mad:






Αφήνοντας την εκκλησία πίσω μου, καθώς κατέβαινα τα σκαλιά πρόσεξα έναν κύριο που καθόταν πάνω σε έναν τάφο….Του χαμογέλασα, μου χαμογέλασε και σήκωσε το χέρι να με χαιρετήσει…ανταπέδωσα τον χαιρετισμό και γύρισε το κεφάλι του μετά….

Είχε έρθει η ώρα να αποχωρήσουμε από το χωριό Laschia….


….και να πάμε στο Plopis!


Συνεχίζεται…
 

tupacgr13

Member
Μηνύματα
283
Likes
597
Επόμενο Ταξίδι
Άγνωστο!
Ταξίδι-Όνειρο
Νεπάλ
Επειδή το πατρικό μου είναι ακριβώς δίπλα σε ένα νεκροταφείο και κάθε πρωί που ξυπνούσα είχα αυτή τη θέα μπορώ να σου πω ότι αυτοί οι γείτονες τουλάχιστον έχουν δύο μεγάλα πλεονεκτήματα. Είναι πάντα ήσυχοι και ποτέ δε θα σου κάνουν κακό! Ενώ είχα κανονικό γείτονα που μου είχε σκάσει την μπάλα με κατσαβίδι επειδή του είχα βρει τον καθρέφτη με ένα σουτ. Άσε καλύτερα οι "άλλοι" γείτονες. Και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο...
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.138
Likes
20.415
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Εσυ κοριτσι μου δεν αφησες χωριουδακι και εκκλησακι να σου ξεφυγει!
Ουτε Ρουμανος παπας να ησουν!!! :D
:haha::haha::haha: Με φαντάζεσαι μικρούλα με μούσι να ψέλνω;;;;;....πολύ γέλιο θα έπεφτε μέσα στην εκκλησιά :haha::haha::haha::haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.182
Μηνύματα
883.218
Μέλη
38.891
Νεότερο μέλος
CrisPan

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom