• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Βοσνία-Ερζεγοβίνη Δεκαπενταύγουστος στο Сарајево

psilos3

Member
Μηνύματα
7.094
Likes
56.049
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!

Υπόλοιπο Ερζεγοβίνης και πίσω στη βάση



Όχι μακριά, στο κλασσικό μισάωρο της διαδρομής ήταν και η επόμενη στάση της ημέρας στο χωριό του «Počitelj» ιδιαίτερο κι εντυπωσιακό από τα πρώτα κιόλας βήματα, με τη ζέστη της ημέρας να ‘χει γίνει αφόρητη την ώρα εκείνη:


DSC_0657.JPG



DSC_0663.JPG



«Αν βρισκόταν στη Γαλλία θα γινότανε χαμός από επισκέψεις και η δημοφιλία του θα ανάγκαζε και τη Unesco να το εντάξει στο πρόγραμμα της» μας είπε η ξεναγός με παράπονο και μεταξύ μας ίσως να μην είχε πολύ άδικο, καθώς όσο ανεβαίναμε ανακαλύπταμε το εντυπωσιακό του όλου πράγματος:


DSC_0665.JPG



DSC_0666.JPG



Χτισμένο κατά το 15ο αιώνα από τους Βόσνιους και κατόπιν κατεκτημένο από τους Οθωμανούς, το Počitelj στην ακμή του διοικητικό κέντρο και σημείο διακυβέρνησης, αποτέλεσμα ίσως και της κομβικής του θέσης. Πλέον είναι ολοφάνερο πόσο έχουν επηρεάσει και τα δύο αυτά στυλ τον οχυρωματικό του πυρήνα:


DSC_0667.JPG



DSC_0670.JPG



Γνώρισε μεγάλη ακμή έως τον 19ο αιώνα και παραδόθηκε κατόπιν στην τύχη του, έως τις καταστροφές του πρόσφατου πολέμου που άφησε και εκεί (κυρίως στην ευρύτερη περιοχή στο πλάι του Νερέτβα) τα ίχνη του:


DSC_0672.JPG



DSC_0674.JPG



Ήταν ακόμη ένα μέρος στο οποίο θα ήθελα να έχουμε λίγο περισσότερο χρόνο, όμως αυτός δε περίσσευε όπως είχαμε καταλάβει. Αφού επισκεφτήκαμε ένα παλιό χαμάμ – πανδοχείο του 16ου αιώνα όπου μου έκανε εντύπωση η δροσιά που επικρατούσε στο εσωτερικό εν αντιθέσει με ότι γινόταν έξω, αναχωρήσαμε γι’ άλλα:


DSC_0681.JPG



Δεν αλλάζει κάτι. Άλλη μισή ώρα διαδρομής, πάρκινγκ στο διπλανό χωριό και συνέχεια με το πόδι για λίγα μέτρα, προσπερνώντας τα σουβενιράδικα προς στιγμήν μέχρι το νέο, πολύ διάσημο αξιοθέατο που επίσης είχαμε προπληρώσει και ήταν η σειρά του να επισκεφτούμε:


DSC_0691.JPG



DSC_0695.JPG



Εθνικό μνημείο του μοναστηριού των Δερβίσιδων ή αλλιώς «Blagaj tekke» ήταν ήδη μπροστά στα μάτια μας. Σημαντικότατο μνημείο για τους Μουσουλμάνους όπως καταλάβαμε, με την υποχρεωτική διαδικασία του ντυσίματος με κάτι σαν ποδιά να γίνεται πριν τη πρόσβαση μας στο κτήριο, όπως ήταν λογικό μιας και φορούσαμε βερμούδες:


DSC_0696.JPG



DSC_0701.JPG



Με τη βοήθεια του ξεναγού μας περιηγηθήκαμε στους χώρους της μελέτης και λιτής διατροφής των πνευματικών, του ξενώνα (musafirhana) και τα δωμάτια,


DSC_0702.JPG



DSC_0705.JPG



όπως και τους χώρους συγκεντρώσεων και συζητήσεων, την ίδια ώρα που όσοι μουσουλμάνοι επισκέπτονταν τον Blagaj tekke κατευθύνονταν προς το ειδικό δωμάτιο προσευχής. Ειδικά στο τελευταίο η θέα προς το ποτάμι είναι καταπληκτική όπως μπορείτε να δείτε:


DSC_0712b.jpg



DSC_0713b.jpg



Το αρχιτεκτονικό σύνολο επί της ουσίας του καταλύματος των Σούφι, βρίσκεται ενσωματωμένο απόλυτα στο μαγικό αυτό τοπίο της πηγής του ποταμού Buna και φωλιάζει τέλεια στο φυσικό περιβάλλον. Η αρχική του κατασκευή εικάζεται ότι ξεκίνησε πριν το 17ο αιώνα, με αρκετές εργασίες συντήρησης να έχουν ακολουθήσει όπως είναι λογικό:


DSC_0719.JPG



DSC_0729.JPG



Με μια φωτογραφία αποχωρίστηκα το κάλυμμα που φορούσα για να ‘χω να το θυμάμαι, εικόνα όχι ξενική σε μένα μιας και μου θύμιζε λίγο το Ιαπωνικό Hakama που φορούσαν οι δάσκαλοι μου στο Aikido. Μια φορά το χάρηκα:


DSC_0716c.jpg



Αφού καθυστέρησα για λίγο όλο το λεωφορείο (ευτυχώς μαζί μ’ ένα ζευγάρι Τούρκων) γιατί ξέχασα το δρόμο της επιστροφής, γύρισα προκειμένου ν’ αναχωρήσουμε καθώς η ώρα είχε περάσει. Υπήρχε μια πρόταση στην οποία συμφωνήσαμε όλοι οι επιβαίνοντες, αυτή για μια ακόμη στάση μια ώρα μετά στο χωριό «Jablanica» όπου βρίσκεται το κατάστημα «Pekara PUTNIK», πασίγνωστο σημείο στάσης για τα παραδοσιακά μπουρέκ του, ψημένα με τον πατροπαράδοτο τρόπο στο κάρβουνο.

Μ’ ένα μικρό αντίτιμο έκαστος και κατόπιν συνεννόησης μας περίμεναν δύο μεγάλες ταψάρες, μία με κιμά και άλλη μία με τυρί, όπου πέσαμε ωσάν τις ακρίδες όλοι:


DSC_0745.JPG



«Ανάποδα τα κάνουν αυτοί ρε μαλάκα» που ‘πε ο @Konstantinb και δεν είχε άδικο εδώ που τα λέμε, «αντί να μας πάνε τώρα στα κατσίκια να γίνει μάχη και το πρωί στα μπουρέκ, έκαναν το αντίθετο». Έτσι ακριβώς είναι φίλε, αλλά που να ξέρουνε…

Τι απέμενε από την εκδρομή της ημέρας; Απλά να γυρίσουμε ή τουλάχιστον έτσι νομίζαμε ότι θα γίνει, η ξεναγός μας όμως είχε (ευτυχώς) εντελώς διαφορετική άποψη. Από το πρωί κιόλας είχαμε διαπιστώσει αμφότεροι την τάση να μας μιλήσει για τη χώρα της και τις συνθήκες που επικρατούν μετά τον πόλεμο, κάτι που έγινε εντονότερο την τελευταία ώρα της επιστροφής.

Το λεωφορείο περνούσε ανάμεσα από διάφορες περιοχές του Σαράγιεβο, μ’ αυτήν να μας εξηγεί κάτι που ήταν ομολογουμένως δύσκολο να καταλάβει κάποιος αν δε γνωρίζει: Εδώ είναι ο Σέρβικος τομέας, απαγορεύονται οι σημαίες της Βοσνίας, από την άλλη ο Κροατικός κτλ. Πράγματα αδιανόητα, κατάλοιπα του πολέμου που έγινε με πρόφαση τις θρησκείες, μιας και απ’ ότι μας είπε κάτι άλλο δεν υφίσταται. Ίδια κουλτούρα, ίδια γλώσσα, ίδια μουσική, τα παιδιά πλέον 28 χρόνια μετά είναι στις ίδιες παρέες, αλλά ξέρουμε όλοι πως δε πρόκειται να υπάρξουμε ξανά κοινό κράτος…

Δε κατάλαβα την προσωπική της εκτίμηση για την Γιουγκοσλαβία. Από τη μία εξήρε το ισχυρό κράτος που υπήρχε λέγοντας παράλληλα για τους ανίκανους πολιτικούς της χώρα της στο σήμερα, από την άλλη ίσως να προτιμούσε αυτό. Δε θέλησα να ρωτήσω, απλά άκουγα και προβληματιζόμουν.

Άποψη έχω και πολύ συγκεκριμένη για το πως με έξωθεν «συμφέρουσες» παρεμβάσεις έγιναν …ρδέλο τα πάντα ευαίσθητα Βαλκάνια, ωστόσο την κρατάω για τον εαυτό μου κι όχι γι’ αυτή την ιστορία.


Με το πέρασμα μας από την «Ακαδημία καλών τεχνών» της πόλης που ιδρύθηκε το 1972 από διαπρεπείς καθηγητές, επιστήμονες και καταξιωμένους καλλιτέχνες που εκπαιδεύτηκαν κυρίως στο Βελιγράδι, τη Λιουμπλιάνα και το Ζάγκρεμπ, καταλάβαμε ότι η περιήγηση έφτανε στο τέλος της:


DSC_0745b (3).jpg



Συνεχίσαμε με τα πόδια αφού κάναμε μια σύντομη στάση να τσιμπήσει κάτι ο Κώστας που τον είχε κόψει κι εγώ να δοκιμάσω άλλη μια τοπική. Η απορία μου αν όντως υπάρχει συναγωγή στην πόλη μιας και νόμιζα ότι κάπου το διάβασα επιβεβαιώθηκε, περνώντας τυχαία έξω από την «Novi Hram» και το μουσείο «Jevreja», αφιερωμένο στον πληθυσμό των Εβραίων της Βοσνίας Ερζεγοβίνης:


DSC_0745b (4).jpg



Ήταν η στιγμή που πήραμε την απόφαση να συνεχίσουμε σερί, μιας και η ώρα ήταν περασμένες δέκα και δεν υπήρχε περίπτωση να γυρίσουμε δωμάτια, να καθυστερήσουμε και να ξαναβγούμε:


DSC_0745b (5).jpg



DSC_0745b (7).jpg



Για ακόμη ένα βράδυ συναντήσαμε πολύ κόσμο αν και καθημερινή, με γεμάτα μαγαζιά στο κέντρο. Τουρίστες ως επί το πλείστον αλλά και ντόπιοι όπως μπόρεσα να καταλάβω:


DSC_0745b (8).jpg



DSC_0745b (10).jpg



«Καλώς ήρθατε στα Λαδάδικα» αναφωνήσαμε και οι δυο μας την ώρα που προχωρούσαμε στην Zelenih beretki, με μπαράκια ανάλογου τύπου, αισθητικής και ίσως μουσικής:


DSC_0745b (11).jpg



Επιλογή μας ήταν το «City Pub» που ο Κώστας είχε τσεκάρει απ’ την προηγούμενη, καταλήγοντας να πίνουμε μπυρίτσες ακούγοντας τη μπάντα να παίζει παράλληλα. Ωραία πράγματα:


DSC_0745b (16).jpg



Δεν είχε όμως τελειώσει η βραδιά μου, μιας κι αφού χωριστήκαμε θέλησα να πιώ μια τελευταία στην πλατεία μπροστά στο ξύλινο σιντριβάνι παρατηρώντας τον κόσμο, εξίσου αρκετό υπολογίζοντας ότι η ώρα πλησίαζε μία.


DSC_0745b (18).jpg



«Σε ποια άλλη μουσουλμανική χώρα θα μπορούσες να κάνεις κάτι τέτοιο;» με ρώτησε γελώντας ο @Kyriakao μόλις είδε την εικόνα. Έλα μου ντε…

 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.097
Likes
24.239
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Πάμε παρέα σε μια σύντομη θέλω να πιστεύω ιστορία μιας και εκτυλίσσεται σε δύο και κάτι εικοσιτετράωρα
Το γεγονός ότι σε δύο 24ωρα πήγες Σεράγεβο, Μοσταρ και καταρράκτες Kravica, μου δίνει ελπίδα ότι τα δυο 24ωρα που έχω βάλει για το Σαραγεβο θα μου φτάσουν για να δω αυτά που θέλω να δω... Για να δούμε 😄
 

annoula

Member
Μηνύματα
547
Likes
1.365
Δεκαπενταύγουστος στο Сарајево


Εντάξει, παραμονή δεκαπενταύγουστου αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες. Το μεγάλο ζητούμενο της ιστορίας και εν γένει της εκδρομής είναι το πως από τα νησιά που συνήθως κινούμαι τέτοιες μέρες βρέθηκα στο Σαράγιεβο και την υπόλοιπη ενδοχώρα, κάτι που προφανώς δε περίμενα να συμβεί μιας και στη μέχρι τώρα λογική μου τα ταξίδια του καλοκαιριού αφορούσαν αποκλειστικά την Ελλάδα.

Από τη μία ήταν ο Αύγουστος του 2024 που τον λογάριαζα γεμάτο προσωπικές ανακατατάξεις και αρκετές δουλειές, με αποτέλεσμα όλο αυτό να μη μου δίνει περιθώρια να προχωρήσω σε κάποια κράτηση μέχρι να μια σίγουρος, κάτι που οριστικοποιήθηκε τις πρώτες του μέρες. Από την άλλη πάλι ήρθε η Ryan της καρδιάς μας :heart: (χειροκρότημα & μεγάλο ευχαριστώ) ν’ ανοίξει μια νέα προοπτική πτήσεων σε μια ακόμη χώρα των Βαλκανίων όπως συνηθίζει τα τελευταία χρόνια, να μας εκπλήσσει και να μας χαροποιεί!

View attachment 473696

Έχω περάσει εξαιρετικά στη χερσόνησο αυτή τώρα που το συζητάμε, ειδικότερα δε σε όσες χώρες της Γιουγκοσλαβίας έχω καταφέρει να δω. Ταιριάζουμε σε κουλτούρες, ιδιοσυγκρασίες, ξέρουμε να διασκεδάζουμε & περνάμε καλά, να τρώμε και να πίνουμε ακόμη καλύτερα, γεγονός αναμφισβήτητο.

Η Βοσνία – Ερζεγοβίνη όμως και ειδικότερα το Σαράγιεβο δε φέρνουν στο πρώτο άκουσμα τους και τις καλύτερες εντυπώσεις. Εννιά στους δέκα να ρωτήσεις «τι λέξη θα έβαζες δίπλα απ’ το Σαράγιεβο;» θα σου απαντούσαν «Πόλεμος», μιας και δε τους έφτανε η σύνδεση με τον πρώτο Παγκόσμιο, ήρθε και ο αποτρόπαιος εμφύλιος της δεκαετίας του ’90 ν΄ αφήσει τις πληγές του, πληγές που δεν έχουν κλείσει ακόμα και σήμερα που μιλάμε, κάτι που με λίγο ψάξιμο μπορεί να καταλάβει καθένας. Είναι και κείνο το άτιμο το τραγούδι των Magic de Spell που έχει στιγματίσει την εφηβεία μου που μόνο κακούς συνειρμούς φέρνει στο μυαλό.

Τα πράγματα όμως είναι συγκεκριμένα κι εν προκειμένω όμορφα, σε μια εξίσου όμορφη χώρα και μια πόλη που εθνολογικά και θρησκευτικά παραείναι ιδιαίτερη κι έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον, σκληρή ίσως σε κάποια σημεία της, πόλη που αξίζει πραγματικά να δει και να επισκεφτεί κανείς ζώντας εντελώς διαφορετικές καταστάσεις μέσα σε λίγα μόνο μέτρα, κι όλο αυτό τόσο κοντά μας, στη γειτονιά μας.

Πάμε παρέα σε μια σύντομη θέλω να πιστεύω ιστορία μιας και εκτυλίσσεται σε δύο και κάτι εικοσιτετράωρα, ένα ταξίδι που προέκυψε σχεδόν απ’ το πουθενά, ξεκίνησε ως solo αλλά μόνο τέτοιο δεν ήταν εν τέλει, μια Βαλκανική εκδρομή που βάζω εξίσου ψηλά στη βαθμολογία μου.

View attachment 473697


Ξεκινάμε! 🇧🇦😎🤘
Πανέμορφο και το Μόσταρ και οι καταρράκτες στο Kravice!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.094
Likes
56.049
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Θα ορκιζομουν πως διάβασα δεκαπενταύγουστο στο Καπέσοβο και λέω τι Βοσνία γράφει 🤣
Αμ εγώ που διάβασα Καπατζέμπο κ ξυνόμουνα με απορία?? :haha: :oops:
Ρε συ κι εγω το ιδιο διαβασα 😂
Κάθε φορά θα τα γράφω στα Σλάβικα για να σας μπερδεύω! :haha:
Στο μεταξύ δεν είχα ιδέα τι είναι το Καπέσοβο, τώρα είδα οτι πρόκειται για Ηπειρώτικο χωριό.
Τι χωριό δηλαδή, χωριουδάρα έτσι όπως το βλέπω.

Υ.Γ. για κείνο το Μόναχο δε μάθαμε ποτέ..εγώ δε ξεχνώ 🙃
Ε τώρα κι εσύ, ιστορία για το Μόναχο; Ποιος ενδιαφέρεται; :rolleyes:
Είχα ξεκινήσει η αλήθεια είναι αλλά την άφησα στην αρχή λόγω άλλων.

Το γεγονός ότι σε δύο 24ωρα πήγες Σεράγεβο, Μοσταρ και καταρράκτες Kravica, μου δίνει ελπίδα ότι τα δυο 24ωρα που έχω βάλει για το Σαραγεβο θα μου φτάσουν για να δω αυτά που θέλω να δω... Για να δούμε 😄
Άνετα νομίζω με λίγη καλή θέληση. Μη περιμένεις βέβαια να έχεις την ώρα που πρέπει στο καθένα, αυτό θα χρειαζόταν περισσότερο χρόνο και ίσως διαμονή κάπου εκεί, όχι στο Σαράγιεβο, ωστόσο μια καλή γεύση την παίρνεις.

Πανέμορφο και το Μόσταρ και οι καταρράκτες στο Kravice!
Καταπληκτική όλη η Ερζεγοβίνη, τα μέρη ήταν υπέροχα και δεν είχα πραγματικά ιδέα!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.097
Likes
24.239
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Άνετα νομίζω με λίγη καλή θέληση. Μη περιμένεις βέβαια να έχεις την ώρα που πρέπει στο καθένα, αυτό θα χρειαζόταν περισσότερο χρόνο και ίσως διαμονή κάπου εκεί, όχι στο Σαράγιεβο, ωστόσο μια καλή γεύση την παίρνεις.
Όχι βρε, δεν εννοώ αυτό. Τα δύο 24ωρα που λέω είναι μόνο για το Σαράγεβο. Απλά θεωρώ οτι δύο 24ωρα είναι λίγα για να δω το Σαραγεβο τελικά, και οτι τα έχω υπολογίσει λάθος. Αλλά αν εσύ με μετακινήσεις είδες και επαρχία σε δύο 24ωρα, τότε μπορεί τελικά και εγώ να καταφέρω να δω το Σαραγεβο σε δύο 24ωρα...Θα θελα δλδ :rolleyes-80:
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.094
Likes
56.049
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Όχι βρε, δεν εννοώ αυτό. Τα δύο 24ωρα που λέω είναι μόνο για το Σαράγεβο. Απλά θεωρώ οτι δύο 24ωρα είναι λίγα για να δω το Σαραγεβο τελικά, και οτι τα έχω υπολογίσει λάθος. Αλλά αν εσύ με μετακινήσεις είδες και επαρχία σε δύο 24ωρα, τότε μπορεί τελικά και εγώ να καταφέρω να δω το Σαραγεβο σε δύο 24ωρα...Θα θελα δλδ :rolleyes-80:
Αφού πρόκειται μόνο για το Σαράγιεβο τότε ακόμη πιο εύκολα. Είναι μικρή πόλη, θεωρώ τις δύο ημέρες τόσες - όσες για να κάνεις όλα όσα θέλεις. Έχει και ωραία πραγματάκια περιφερειακά όπως πάρκα και μνημεία, την ανάβαση με το τελεφερίκ, πράγματα που εγώ δεν έκανα γιατί δεν έβγαινε εφόσον επέλεξα την εκδρομή στην επαρχία.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.097
Likes
24.239
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Αφού πρόκειται μόνο για το Σαράγιεβο τότε ακόμη πιο εύκολα. Είναι μικρή πόλη, θεωρώ τις δύο ημέρες τόσες - όσες για να κάνεις όλα όσα θέλεις. Έχει και ωραία πραγματάκια περιφερειακά όπως πάρκα και μνημεία, την ανάβαση με το τελεφερίκ, πράγματα που εγώ δεν έκανα γιατί δεν έβγαινε εφόσον επέλεξα την εκδρομή στην επαρχία.
Μόνο που έχω 5 σημεία ενδιαφέροντος που θέλω να δω εσωτερικά και δεν θέλω να είμαι απο μουσείο σε μουσείο χωρίς ενδιάμεση βόλτα ή καφέ ή ποτό-φαγητό κτλ! Επίσης εγώ θα έχω μικρότερο εύρος μέρας τον Οκτώβριο σε σχέση με εσένα που πήγες καλοκαίρι. Το τελεφερίκ το έχω ξεχάσει ήδη...προτιμώ να δω τους μουσειακούς χώρους σε αυτό το ταξίδι και σε επόμενο να δω τα πιο περιφερειακά, γιατί πάλι με αυτοκίνητο θα προσγειωθώ στη πόλη :) Έχει και πολλά και διαφορετικά νεκροταφεία αυτή η πόλη, αυτό που το πας;...
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.094
Likes
56.049
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Προετοιμασία & σχεδιασμός εκδρομής (λέμε τώρα)


Προφανώς δε θα γίνετε σοφότεροι απ’ αυτό το κεφάλαιο, όπως είναι λογικό για μια εκδρομή που ετοιμάζεται τις τελευταίες ημέρες και δεν είχα τον κατάλληλο χρόνο για να την ψάξω διεξοδικά.

Αυτό όμως που πρέπει να γνωρίζετε είναι πως η πτήση από Θεσσαλονίκη για Σαράγιεβο που μας ήρθε ουρανοκατέβατη από τη Ryan βγαίνει έως τώρα αποκλειστικά σε πολύ χαμηλές -ίσως προωθητικές- τιμές, κάτι που συνέβη αντίστοιχα αν θυμάστε με το Ζάγκρεμπ. Αυτός είναι κι ο λόγος που γέμισε ξαφνικά το φόρουμ με φωτογραφίες απ’ το Σαράγιεβο από μας τους βόρειους, αλλά επίσης ο λόγος πως λίγες μέρες πριν την εκδρομή βρήκα εισιτήριο κάτω των 60€ μετ’ επιστροφής. Αρκετά, αν αναλογιστεί κανείς πως το ίδιο δρομολόγιο κάποιες μέρες προσφέρεται και με τα μισά χρήματα…

Αντίστοιχα εύκολη ήταν και η αναζήτηση καταλύματος, καταλήγοντας δίχως περιττές σκέψεις στο «Hotel Lula» μέσω της πλατφόρμας booking, σε ιδιαιτέρως κεντρικό σημείο της παλιάς πόλης το οποίο και συνιστώ, με τιμή 82€ τα δύο βράδια με πρωινό, άσχετα που δε πρόλαβα να το τιμήσω. Δίπλα ο πεζόδρομος, δυο βήματα η στάση του λεωφορείου για το αεροδρόμιο, όλα κοντά:

map2.jpg


Στα ίδια πλαίσια κυμάνθηκε και η συμπλήρωση όπως πάντα του ηλεκτρονικού χάρτη με τα αξιοθέατα της πόλης, κάτι που έγινε το προηγούμενο βράδυ της εκδρομής και όπως είναι λογικό, δε μπόρεσα να δω τα πάντα. Δε βαριέσαι, με τέτοια τιμή μάλλον θα με ξαναδεί το Σαράγιεβο… :cool:

map1.jpg


Στο γεγονός αυτό συντέλεσε και μια άλλη βεβιασμένη αλλά επιτυχημένη όπως αποδείχτηκε απόφαση, η εξερεύνηση της υπόλοιπης χώρας όσο αυτό ήταν εφικτό σε μια μέρα. Αρχικά είχα σκοπό την επίσκεψη στο
Mostar που όταν μιλάμε για Βοσνία – Ερζεγοβίνη μπαίνει πάντα στο κάδρο, ωστόσο με την τιμή του λεωφορείου στα 30€ μετ’ επιστροφής και τις 5 συνολικά ώρες μετάβασης κάτι δε μου κολλούσε.

Έτσι, λίγες ώρες πριν την πτήση αποφάσισα να κλείσω μέσω του Viator μια από τις οργανωμένες εκδρομές & τα πακέτα που προσέφερε, στα 55€, η οποία μια μέρα πριν ευτυχώς ακυρώθηκε. Λέω ευτυχώς, γιατί εν τέλει πραγματοποιήθηκε από άλλο πρακτορείο στο οποίο έκανα κράτηση μέσω της ιστοσελίδας MeetBosnia και μιας μικρής επιπλέον χρέωσης (65€), διεξάγοντας την με παρέα, κάτι που θα εξηγήσω στο επόμενο κεφάλαιο αναλυτικά.

Προς το παρόν πάρτε μια γεύση της διαδρομής που ακολουθήθηκε:

map3.jpg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.009
Μηνύματα
923.697
Μέλη
39.726
Νεότερο μέλος
Christos Rev

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom