marydim
Member
- Μηνύματα
- 1.631
- Likes
- 414
- Επόμενο Ταξίδι
- Μεσόγειος
- Ταξίδι-Όνειρο
- Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Το Μεγάλο Τέμενος είναι το σημαντικότερο τζαμί στην Πόλη και υπεύθυνο για την ιερότητα της Καιρουάν ανάμεσα στους Μουσουλμάνους. Λέγεται μάλιστα ότι επτά προσκυνήματα εκεί ισοδυναμούν με ένα προσκύνημα στη Μέκκα. Το Τζαμί κατασκευάσθηκε το 670 μΧ από τον Okba Ibn Nafaa (εξου και η μια από τις ονομασίες του τζαμιού) αλλά όποιος ηγεμόνας πέρναγε από εκεί πρόσθετε και κάτι. Το οικοδόμημα που αντικρίσαμε εμείς είναι τεράστιο και εντυπωσιακότατο. Αυτό που θυμάμαι πολύ έντονα ήταν οι πόρτες που οδηγούσαν στο χώρο προσευχής του τζαμιού οι οποίες εκτός από θεόρατες πρέπει να ήταν και ασήκωτες! Μην ξεχνάτε ότι ο χώρος είναι ιερός και μέρος προσευχής για τους ισλαμιστές και πρέπει να δείξετε ιδιαίτερη προσοχή στο ντύσιμό σας και στην συμπεριφορά σας όσο θα βρίσκεστε εκεί. Στις γυναίκες που φορούν αμάνικα ρούχα και στους άντρες με σορτσάκια θα δωθούν τεράστια μαντήλια προκειμένου να καλύψουν τα επίμαχα γυμνά σημεία του σώματός τους. Όσον αφορά τις γυναίκες χρήσιμο είναι να έχουν μαζί τους μια εσάρπα προκειμένου να καλύψουν τους ώμους τους αν δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν αυτές που θα τους δωθούν. Αν και απ' ότι βλέπω στις φώτο η μαντίλα-τραπεζομάντηλο μια χαρά ταίριαζε πάνω μας και μάλιστα πρόσθετε ένα στοιχείο εξωτισμού στην όλη εικόνα μας.
Υπάρχει κοινό εισιτήριο για όλα τα αξιοθέατα της Καιρουάν, το οποίο κοστίζει πέρι τα 6 Τυνησιακά δηνάρια (4 Ευρώ περίπου) και μπορείτε να το προμηθευτείτε από το γραφείο τουρισμού της πόλης. Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα της πόλης Καιρουάν: kairouan.org που τώρα πια είναι και στην αγγλική γλώσσα.
Το Μεγάλο Τζαμί είναι πολύ κοντά στη Μεντίνα της πόλης δηλαδή στο κέντρο και έτσι η ξεναγός μας έδωσε σαράντα ολόκληρα λεπτά προκειμένου να περιπλανηθούμε στους δρόμους της και πιο συγκεκριμένα στην αγορά της! Φυσικά, μέσα σε σαράντα λεπτά δεν προλαβαίνεις ούτε να διασχίσεις την αγορά, πολύ περισσότερο να χαζέψεις τα μικροπράγματα! Έτσι ξεκινήσαμε το τρέξιμο ακολουθώντας την ξεναγό γιατί δεν έλεγε και να χαθούμε μέσα στο λαβύρινθο από σοκάκια! Η βόλτα πάντως στα σουκ της πόλης έστω και κατ' αυτόν τον τρόπο ήταν όμορφη εμπειρία και θα ήθελα να ξαναβρεθώ εκεί κάποτε! Εκείνο το μπλε προς γαλάζιο στις πόρτες και στα παράθυρα των κατάλευκων σπιτιών γινόταν ακόμα πιο έντονο κάτω από το δυνατό φως του ήλιου και έδινε μια ονειρική εικόνα στην πόλη. Προσθέστε σ' αυτό το σκηνικό τα πολύχρωμα υφαντά, τα ασημικά και διάφορα άλλα χειροτεχνήματα και ορίστε το ονειρικό ανατολίτικο παζάρι.
Η Καιρουάν φημίζεται για τα χειροποίητα υφαντά και χαλιά της. Γι' αυτούς ένα χαλί δεν είναι μόνο προϊόν προς πώληση αλλά παράδοση αιώνων και βάζουν όλη τη φαντασία και την τέχνη τους στη δημιουργία τους. Και το αποτέλεσμα δεν απογοητεύει κανέναν. Υπάρχουν δεκάδες μαγαζιά διάσπαρτα στην πόλη που πουλάνε χαλιά. Σε ένα από αυτά -με το οποίο συνεργαζόταν το πρακτορείο- βρεθήκαμε και εμείς για να παρακολουθήσουμε επίδειξη χαλιών. Μπήκαμε με επιφυλακτικότητα αλλά βγήκαμε κατενθουσιασμένοι! Δεν ξέρω αν η βιοτεχνία που επισκεπτήκαμε ήταν η καλύτερη στην ποιότητα ή η φθηνότερη στις τιμές ή ο ιδανικός συνδυασμός αυτών των δυο αλλά ξέρω σίγουρα ότι εκεί μέσα αντίκρισα πολύ όμορφα πράγματα! Ένα θέμα που τότε δεν με ενδιάφερε αλλά φέτος που έψαχνα για χαλιά βρέθηκα να συγκρίνω ότι έβλεπα με τα εκείνα της Καιρουάν! Να σημειώσω, επίσης, ότι στο μαγαζί με τα χαλιά, που δεν θυμάμαι εννοείται τόσα χρόνια μετά πως λεγόταν, ήπια για πρώτη φορά στη ζωή μου τσάι με μέντα. Ε, από τότε δεν σταμάτησα να βάζω μέντα στο τσάι μου!
Η επίσκεψη στην Καιρουάν συμπληρώθηκε ιδανικά με ένα υπέροχο μεσημεριανό γεύμα στο εστιατόριο του ξενοδοχείου La Kasbah που εκτός από την υπέροχη διακόσμηση και ατμόσφαιρα δοκιμάσαμε την κουζίνα της Τυνησίας στην γευστικότερη εκδοχή της. Θα μου μείνει αξέχαστο το κους κους που φάγαμε! Και για να έχουμε τις πιο γλυκές αναμνήσεις από την Καιρουάν κλείσαμε το γεύμα μας με τοπικά γλυκά όπως είναι το makroudh (μόνο αυτό θυμάμαι γιατί μας είχαν πει ότι είναι σπεσιαλιτέ της πόλης).
Τέλος.
Υπάρχει κοινό εισιτήριο για όλα τα αξιοθέατα της Καιρουάν, το οποίο κοστίζει πέρι τα 6 Τυνησιακά δηνάρια (4 Ευρώ περίπου) και μπορείτε να το προμηθευτείτε από το γραφείο τουρισμού της πόλης. Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα της πόλης Καιρουάν: kairouan.org που τώρα πια είναι και στην αγγλική γλώσσα.
Το Μεγάλο Τζαμί είναι πολύ κοντά στη Μεντίνα της πόλης δηλαδή στο κέντρο και έτσι η ξεναγός μας έδωσε σαράντα ολόκληρα λεπτά προκειμένου να περιπλανηθούμε στους δρόμους της και πιο συγκεκριμένα στην αγορά της! Φυσικά, μέσα σε σαράντα λεπτά δεν προλαβαίνεις ούτε να διασχίσεις την αγορά, πολύ περισσότερο να χαζέψεις τα μικροπράγματα! Έτσι ξεκινήσαμε το τρέξιμο ακολουθώντας την ξεναγό γιατί δεν έλεγε και να χαθούμε μέσα στο λαβύρινθο από σοκάκια! Η βόλτα πάντως στα σουκ της πόλης έστω και κατ' αυτόν τον τρόπο ήταν όμορφη εμπειρία και θα ήθελα να ξαναβρεθώ εκεί κάποτε! Εκείνο το μπλε προς γαλάζιο στις πόρτες και στα παράθυρα των κατάλευκων σπιτιών γινόταν ακόμα πιο έντονο κάτω από το δυνατό φως του ήλιου και έδινε μια ονειρική εικόνα στην πόλη. Προσθέστε σ' αυτό το σκηνικό τα πολύχρωμα υφαντά, τα ασημικά και διάφορα άλλα χειροτεχνήματα και ορίστε το ονειρικό ανατολίτικο παζάρι.
Η Καιρουάν φημίζεται για τα χειροποίητα υφαντά και χαλιά της. Γι' αυτούς ένα χαλί δεν είναι μόνο προϊόν προς πώληση αλλά παράδοση αιώνων και βάζουν όλη τη φαντασία και την τέχνη τους στη δημιουργία τους. Και το αποτέλεσμα δεν απογοητεύει κανέναν. Υπάρχουν δεκάδες μαγαζιά διάσπαρτα στην πόλη που πουλάνε χαλιά. Σε ένα από αυτά -με το οποίο συνεργαζόταν το πρακτορείο- βρεθήκαμε και εμείς για να παρακολουθήσουμε επίδειξη χαλιών. Μπήκαμε με επιφυλακτικότητα αλλά βγήκαμε κατενθουσιασμένοι! Δεν ξέρω αν η βιοτεχνία που επισκεπτήκαμε ήταν η καλύτερη στην ποιότητα ή η φθηνότερη στις τιμές ή ο ιδανικός συνδυασμός αυτών των δυο αλλά ξέρω σίγουρα ότι εκεί μέσα αντίκρισα πολύ όμορφα πράγματα! Ένα θέμα που τότε δεν με ενδιάφερε αλλά φέτος που έψαχνα για χαλιά βρέθηκα να συγκρίνω ότι έβλεπα με τα εκείνα της Καιρουάν! Να σημειώσω, επίσης, ότι στο μαγαζί με τα χαλιά, που δεν θυμάμαι εννοείται τόσα χρόνια μετά πως λεγόταν, ήπια για πρώτη φορά στη ζωή μου τσάι με μέντα. Ε, από τότε δεν σταμάτησα να βάζω μέντα στο τσάι μου!
Η επίσκεψη στην Καιρουάν συμπληρώθηκε ιδανικά με ένα υπέροχο μεσημεριανό γεύμα στο εστιατόριο του ξενοδοχείου La Kasbah που εκτός από την υπέροχη διακόσμηση και ατμόσφαιρα δοκιμάσαμε την κουζίνα της Τυνησίας στην γευστικότερη εκδοχή της. Θα μου μείνει αξέχαστο το κους κους που φάγαμε! Και για να έχουμε τις πιο γλυκές αναμνήσεις από την Καιρουάν κλείσαμε το γεύμα μας με τοπικά γλυκά όπως είναι το makroudh (μόνο αυτό θυμάμαι γιατί μας είχαν πει ότι είναι σπεσιαλιτέ της πόλης).
Τέλος.
Attachments
-
157,7 KB Προβολές: 93