Καμπότζη Καμπότζη - η χώρα των Khmer και του Angkor

mpiftex

Member
Μηνύματα
892
Likes
265
Ταξίδι-Όνειρο
παντού για πάντα
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2ο (Πληροφορίες για την Καμπότζη 1)][B]Βασικά στοιχεία:[/B
  3. Κεφάλαιο 3ο (Πληροφορίες για την Καμπότζη 2)][B]Πως να πάτε[/B
  4. Κεφάλαιο 4ο (Πληροφορίες για την Καμπότζη 3)][B]Κίνδυνοι, ενοχλήσεις[/B
  5. Κεφάλαιο 5ο (Ταϊλάνδη - Καμπότζη: Ταξίδι στο χρόνο)]Στην Καμπότζη βρέθηκα τον Σεπτέμβρη με Οκτώβρη του 2007, εν μέσω εκτεταμένης επίσκεψης στην νοτιοανατολική Ασία. Έμεινα συνολικά 3 εβδομάδες, χρόνο περισσότερο από αυτόν που αφιερώνει ο μέσος επισκέπτης στην χώρα (συνήθως 3-10 μέρες) και επισκέφτηκα αρκετά μέρη. Λόγω του ότι έπεσα στην περίοδο των μουσσώνων, δεν κατάφερα να επισκεφτώ κάποιες απομακρυσμένες τοποθεσίες μιας και οι δρόμοι ήταν απροσπέλαστοι. Στο παρακάτω κείμενο θα προσπαθήσω παράλληλα με την ταξιδιωτική μου ιστορία να δώσω και αρκετές πρακτικές πληροφορίες για τον μελλοντικό επισκέπτη. [CENTER
  6. Κεφάλαιο 6ο (Πρώτη γεύση Καμπότζης)]Από τα σύνορα ως το [B]Pailin[/B
  7. Κεφάλαιο 7ο]Δεύτερη μέρα στην Καμπότζη και στην πόλη Battambang. Η [B]Battambang[/B
  8. Κεφάλαιο 8ο (Siem Reap)]Όπως ανέφερα και προηγουμένως, η [B]Siem Reap[/B] είναι η έδρα για τους επισκέπτες του [B]Angkor[/B]. Το Angkor είναι το νούμερο 1 αξιοθέατο της χώρας και αρκετός κόσμος έρχεται στην Καμπότζη μόνο για να επισκεφτεί αυτό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει τουρίστας ή ταξιδιώτης που να μην περνάει από εδώ. Αυτό κάνει φυσικά την Siem Reap την πιο τουριστική πόλη της χώρας. Με εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο, η τουριστική υποδομή έχει αναπτυχθεί δυσανάλογα σε σχέση με τις υπόλοιπες πόλεις. Το κέντρο είναι η περιοχή γύρω από την παλιά αγορά ([B]Psar Chaa[/B
  9. Κεφάλαιο 9ο (Πληροφορίες για το Angkor)
  10. Κεφάλαιο 10ο (Στους ναούς του Angkor Ι)
  11. Κεφάλαιο 11ο (Angkor II - Angkor Thom)
  12. Κεφάλαιο 12ο (Angkor III)][B]Preah Khan[/B
  13. Κεφάλαιο 13ο (Εγώ το αξιοθέατο – Angkor IV)]Έχω ανέβει λοιπόν και εγώ στο [B]Phnoom Bakheng[/B

Περιτριγυρισμένο από τάφρο πλάτους 100μέτρων και τείχη ύψους 8 μέτρων, το Angkor Thom (“Μεγάλη Πόλη”) είναι το κέντρο του ιστορικού πάρκου και επίκεντρο της αυτοκρατορίας. Υπάρχει από μια είσοδος σε κάθε πλευρά της πόλης (εκτός από τη ανατολική που έχει δύο) ύψους 20 μέτρων. Μπροστά από κάθε πύλη, στις γέφυρες πάνω από την τάφρο υπάρχουν από τη μια πλευρά 54 αγάλματα θεών και από την άλλη 54 αγάλματα δαιμόνων. Εκτός από τους μεγάλους ναούς που σώζονται μέσα στην πόλη (Bayon, Baphoun κτλ) υπάρχουν διάσπαρτα χαλάσματα και μικρότεροι ναοί σε διάφορα σημεία καλυμμένα από την απίστευτη βλάστηση και τα πανύψηλα δέντρα.


Η εισοδος, οι θεοί, οι δαίμονες και μέσα στην πόλη

Bayon
Προσπερνώντας τα 108 αγάλματα και την μεγάλη πύλη στη νότια πλευρά μπήκαμε στην πόλη που πλέον θυμίζει πιο πολύ δάσος. Μετά από 1,5 χιλιόμετρο περίπου, φτάσαμε στο κέντρο ακριβώς του Angkor Thom όπου βρίσκεται το Bayon, ο δεύτερος σημαντικότερος ναός μετά το Angkor Wat και ένας από τους πιο μυστηριώδεις.

Από το δρόμο, αυτό που φαίνεται είναι ένας μεγάλος ναός, μισογκρεμισμένος που δεν κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, ειδικά αν έχεις πάει ήδη στο Angkor Wat που το μέγεθος και η κατάσταση στην οποία έχει διατηρηθεί είναι εντυπωσιακότατα, με ένα κεντρικό πύργο στη μέση και αρκετούς μικρότερους γύρω του. Περπατάς ένα διάδρομο, προσπερνώντας μια τεχνητή λίμνη από κάθε πλευρά και πολλά σκόρπια χαλάσματα και πεσμένα κομμάτια και φτάνεις στην είσοδο. Μπαίνοντας μέσα διαπιστώνεις πως τελικά δεν είναι σε τόσο άσχημη κατάσταση όσο φαίνεται απ’έξω. Αλλά ακόμα δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί αυτός ο ναός είναι δα τόσο σημαντικός. Περνάς μέσα από στενά περάσματα και ανεβαίνεις τα επίπεδα μέχρι που φτάνεις στο τρίτο και τελευταίο....


Απ΄έξω δεν φαίνεται να είναι κάτι το ιδιαίτερο

Και εκεί που νομίζεις πως είσαι μόνος σου σχεδόν, ξαφνικά νιώθεις πως σε παρακολουθούν. Αυτή την αίσθηση που έχεις πως δεκάδες μάτια είναι καρφωμένα πάνω σου και γυρίζεις και κοιτάς πίσω αλλά δεν είναι κανείς! Γιατί αντί να κοιτάς πίσω θα έπρεπε να κοιτάω πάνω! Στο τρίτο και τελευταίο επίπεδο είναι που αποκαλύπτεται η σπουδαιότητα του ναού. Παντού γύρω σου, πάνω στους πύργους υπάρχουν μεγάλα, πέτρινα, χαμογελαστά πρόσωπα. Λέγεται πως σε όποιο σημείο και να κάτσεις, τουλάχιστον 12 από τα πρόσωπα θα σε κοιτάνε, δύσκολα θα νιώσεις μοναξιά!


Πολυκοσμία

Εκτός από τα πρόσωπα, που είναι φυσικά το αποκορύφωμα, στον ναό υπάρχουν 1,2 χιλιόμετρα ανάγλυφων τειχών που απεικονίζουν σκηνές της καθημερινής ζωής του 12ου αιώνα και περιλαμβάνουν 11.000 φιγούρες!

Τα πρόσωπα διακρίνονται πιο εύκολα μετά

Baphuon
Γύρω στα 150 μέτρα βόρεια του Bayon, βρίσκεται το Baphuon. Ο μεγάλος αυτός ναός με μορφή πυραμίδας θα ήταν από τους πιο εντυπωσιακούς, αν δεν ήταν κλειστός για συντήρηση εδώ και... 30 χρόνια! Όταν ξεκίνησε η συντήρηση του, πολλά κομμάτια του αφαιρέθηκαν με σκοπό να τοποθετηθούν ξανά μετά. Ο εμφύλιος πόλεμος που ξέσπασε είχε ως αποτέλεσμα να καταστραφούν όλα τα αρχεία που υπήρχαν για τη θέση του κάθε κομματιού και άφησε τους αρχαιολόγους και τους συντηρητές με τα χέρια δεμένα. Η ανακατασκευή τελικά ξεκίνησε το 1995 και υποτίθεται θα τελείωνε μέχρι το 2005 αλλά το 2007 που πήγα εγώ, ήταν ακόμα κλειστό. Παντού γύρω από το ναό υπάρχουν σκόρπια κομμάτια του.


Ο ναός υπό ανακατακευή και τα κομμάτια γύρω

Phimeanakas
Απογοητευμένος από το Baphuon που ήταν κλειστό, είπα να κάνω μια βόλτα γύρω του για να το δω τουλάχιστον εξωτερικά. Με το που έφτασα στη βόρεια πλευρά (σε όλους τους ναούς πλην του Angkor Wat, η είσοδος βλέπει την ανατολή) πρόσεξα πολλά χαλάσματα στο έδαφος (φαντάζομαι τα κομμάτια του Baphuon) και κάποια μονοπάτια ανάμεσα στα πανύψηλα δέντρα και είπα να τα ακολουθήσω. Τα χαλάσματα σε συνδυασμό με τη βλάστηση και το γεγονός πως ήμουν μόνος μου (low season γαρ), έδινε μια αίσθηση περιπέτειας! Τα μονοπάτια οδηγούσαν βόρεια. Έφτασα σε ένα πέτρινο τείχος, πάνω στο οποίο η φύση είχε οργιάσει! Έπρεπε να περπατήσω παράλληλα σε αυτό ώστε να βρω μια μικρή είσοδο μισογκρεμισμένη και περιτριγυρισμένη από τα γκρεμίσματα τα οποία έπρεπε να σκαρφαλώσω για να περάσω στη μέσα μεριά του τείχους όπου βρήκα το Phimeanakas.


Εγώ και ο Indiana Jones

Μέσα σε αυτά τα τείχη βρισκόταν εκτός από το ναό και το παλάτι από το οποίο σήμερα δεν έχει απομείνει τίποτα σχεδόν. Ο ναός σώζεται μερικώς. Είναι και αυτός πυραμιδικού σχήματος και από το τρίτο του επίπεδο έχεις ωραία θέα τη γύρω φύση και τις λίμνες που υπάρχουν μέσα στον περίβολο.


Ο ναός και μια λίμνη

Terrace of the Elephants
Καθώς κατευθύνεσαι προς το δρόμο από το Phimeanakas, βρίσκεσαι πάνω σε μια μεγάλη εξέδρα, την “Εξέδρα των Ελεφάντων”. Η εξέδρα αυτή μήκους 350 μέτρων βλέπει στην “πλατεία” της πόλης, που είναι ένα μεγάλο ξέφωτο. Εκεί πάνω στεκόταν ο βασιλείας όταν απευθυνόταν στο λαό ή παρακολουθούσε παρελάσεις στο κεντρικό δρόμο ακριβώς μπροστά. Η εξέδρα είναι φυσικά διακοσμημένη με γλυπτά μεταξύ των οποίον και κεφάλια ελεφάντων σε κανονικό μέγεθος.


Η εξέδρα των ελεφάντων

Terrace of the Leper King
Ελάχιστα βόρεια της “Εξέδρα των Ελεφάντων” και σαν φυσική συνέχεια της, βρίσκεται η “Εξέδρα του Λεπρού Βασιλιά” και η οποία έχει επάνω το άγαλμα του θεού Yama, θεού του θανάτου για τους Ινδουιστές. Λέγεται όμως πως το άγαλμα μπορεί να απεικονίζει και κάποιο βασιλιά του Angkor ο οποίος ήταν λεπρός. Και εδώ γλυπτά διακοσμούν την εξέδρα.


Η εξέδρα του λεπρού βασιλιά

Prasat Suor Prat
Απέναντι από την “Εξέδρα των Ελεφάντων”, στην πλατεία και κατά μήκος της κεντρική οδού, βρίσκεται μια σειρά από 12 πύργους. Σε αυτούς τους πύργους δεν σταμάτησα αλλά φαίνονται να στέκονται μεγαλοπρεπής από την εξέδρα. Εκεί η πλατεία τελειώνει και από πίσω τους ξεκινάει πάλι η πυκνή βλάστηση.


Η πύργοι του Prasat Suor Prat στην πλατεία

Σε εκείνο το σημείο είχε μεσημεριάσει και ο ήλιος έκαιγε από ψηλά. Πήγα και βρήκα τον οδηγό μου που καθόταν κάτω από ένα δέντρο μαζί με άλλους οδηγούς και έτρωγαν. Έκατσα μαζί τους και περίμενα να τελειώσει το φαγητό του ενώ έπιασα την κουβέντα και με τους υπόλοιπους (ο ένας μίλαγε καλά αγγλικά και έκανε τη μετάφραση όταν οι άλλοι δεν καταλάβαιναν τι έλεγα ή δεν μπορούσαν να πουν αυτό που ήθελαν στα αγγλικά).
 

Attachments

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Επιτελους! Mpiftex χαιρομαι που ξεκινας απο μια τοσο ενδιαφερουσα χωρα οπως η Καμποτζη.
Πιστευω οτι εχεις πολλα να μας πεις αφου η οκταμηνη ανεξαρτητη περιηγηση σου στη νοτιοανατολικη Ασια σιγουρα βοηθησε ωστε να δεις τα πραγματα αλλιως.
 

mpiftex

Member
Μηνύματα
892
Likes
265
Ταξίδι-Όνειρο
παντού για πάντα
Πληροφορίες για την Καμπότζη (I)

Βασικά στοιχεία:
Πρωτεύουσα Πνομ Πενχ
Επίσημη γλώσσα Χμερ
Πολίτευμα Δημοκρατική συνταγμ. μοναρχία
Θρησκεία Βουδισμός (95%)
Έκταση 181.035 km²
Πληθυσμός 13.971.000
Νόμισμα Riel
Ζώνη ώρας UTC+7
(πηγή: wikipedia)

Τοποθεσία:
Η Καμπότζη βρίσκεται στην καρδιά της νοτιοανατολικής Ασίας. Συνορεύει στα δυτικά με την Ταϊλάνδη, στα ανατολικά με το Βιετνάμ, βόρεια της βρίσκεται το Λάος και στο νότο η θάλασσα του κόλπου της Ταϊλάνδης. Είναι χώρα κυρίως επίπεδη που την κάνει κατάλληλη για καλλιέργεια ρυζιού, κάτι που αντιλαμβάνεσαι με το που βγεις από τις πόλεις, αφού οι φυτείες ρυζιού καταλαμβάνουν τεράστιες εκτάσεις. Το υγρό στοιχείο είναι σημαντικό με τον ποταμού Mekong να διασχίζει τη χώρα και τη θάλασσα να βρέχει τις νότιες περιοχές της.

Κλίμα:
Τροπικό, ίδιο με τις περισσότερες χώρες της ΝΑ Ασίας. Συγκεκριμένα,
Νοέμβρης-Φεβρουάριος είναι ο χειμώνας τους, με τις ηπιότερες θερμοκρασίες και την χαμηλή βροχόπτωση και είναι η ιδανική εποχή για επίσκεψη.
Μάρτιος-Μάιος, ξηρασία και αφόρητη ζέστη.
Μάιος-Οκτώβρης, βροχερή περίοδος με μουσώνες. Λόγω έλλειψης υποδομών (κυρίως δρόμων) στη χώρα, κάποιες απομακρυσμένες περιοχές είναι δυσπρόσιτες κατά την περίοδο αυτή.

Ιστορία:
Φυσικά δεν μπορώ να γράψω την ιστορία ολόκληρης της χώρας εδώ. Όμως για να καταλάβεις το λαό αυτό αλλά και την ιστορία αυτή, πρέπει να γνωρίζεις έστω τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα της χώρας.

Οι πρώτες ενδείξεις ανεπτυγμένου πολιτισμού στην περιοχή τοποθετούνται γύρω στο 1.000 π.Χ. Η περιοχή υπήρξε κέντρο της Αυτοκρατορίας των Χμερ, που άκμασε από τον 9ο έως και τον 13ο-14ο αιώνα. Κατόπιν η χώρα πέρασε διαδοχικά στην κυριαρχία Ταϊλανδών και Βιετναμέζων. Το 1863 έγινε προτεκτοράτο της Γαλλίας, από την οποία κέρδισε την ανεξαρτησία της το 1953. Αν και επίσημα ουδέτερη κατά τον πόλεμο του Βιετνάμ, η χώρα βομβαρδίστηκε από την αμερικανική αεροπορία και έγινε θέατρο επιχειρήσεων του αμερικανικού στρατού, καθώς η μεθόριός της αποτελούσε καταφύγιο των Βιετκόνγκ. Ταυτόχρονα, βρισκόταν σε εξέλιξη το αντάρτικο των Κόκκινων Χμερ, με αρχηγό τον Πολ Ποτ, για την κατάληψη της εξουσίας, κάτι που κατάφεραν το 1975. Το 1978 το Βιετνάμ εισέβαλλε στη χώρα για να σταματήσει τις δολοφονίες Βιετναμέζων από το καθεστώς, ξεκινώντας έναν πόλεμο που κράτησε μέχρι το 1991.
(πηγή: wikipedia)

Χρήματα:
Το επίσημο νόμισμα της Καμπότζης είναι το Riel. Ανεπίσημα όμως είναι το δολάριο. Όπου και να πάτε όλες οι συναλλαγές γίνονται σε δολάρια. Τα Riel (αυτά τα χάρτινα πατσαβούρα που με δυσκολία διακρίνεις το ποσό) χρησιμοποιούνται ελάχιστα και μόνο για πολύ μικρά ποσά. Δεν χρειάζεται να αλλάξετε χρήματα σε Riel, περιμένετε και κάποια στιγμή θα σας δώσουν τα ρέστα σας στο νόμισμα αυτό. Προσοχή: σε αντίθεση με τα τοπικά χαρτονομίσματα που είναι σε αχρεία κατάσταση συνήθως, τα δολάρια πρέπει να είναι κολλαριστά. Ένα μικρό σκίσιμο, μια μουτζούρα ή ένα κάπως παλιό και τσαλακωμένο χαρτονόμισμα ίσως να μη γίνει δεκτό και να έχετε πρόβλημα να το χρησιμοποιήσετε. Εφοδιαστείτε με μικρής αξίας χαρτονομίσματα γιατί όταν οι αγορές σας είναι της τάξεως των $2-3, δύσκολα θα μπορούν να σας χαλάσουν το χαρτονόμισμα των $100.
$1 = 4000r

Κόστος ταξιδιού:
Όπως και στις περισσότερες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, το κυριότερο έξοδο είναι το να φτάσεις (δες παρακάτω). Μετά η ζωή μπορεί είναι σχεδόν τσάμπα. Εξαρτάται πάντα από το τις επιλογές σου και το τι θες να κάνεις. Για να πάρετε μια ιδέα οι τιμές τον Σεπτέμβρη/Οκτώβρη του 2007 ήταν περίπου οι εξής:

Διαμονή (εξαρτάται και από το μέρος, την εποχή, την κατάσταση και το μέγεθος του δωματίου, αν το δωμάτιο θα έχει δικό του μπάνιο κτλ):
Δωμάτιο σε guesthouse με ανεμιστήρα $2-8
Δωμάτιο με A/C $10-20
Πολυτελές δωμάτιο $20 και πάνω

Φαγητό:
Σε αγορές και στο δρόμο από $0,5
Σε εστιατόριο τοπικό ή για backpackers $1-$3 το πιάτο
Σε εστιατόριο για τουρίστες $2-$5 το πιάτο

Γενικά έξοδα:
Μεγάλο μπουκάλι νερό $0,5
Μεγάλο μπουκάλι μπύρα $1-2
Μασάζ $4-6 οι 1 ώρα
Αναμνηστικό t-shirt $2-3
Moto με οδηγό για ολόκληρη μέρα $7-10 (εξαρτάται και από τις αποστάσεις)
Κάποιες επιπλέον τιμές θα αναφέρω και στην ιστορία.
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
mpiftex σιγουρα οταν τελειωσει η ιστορια σου θα ειναι ενας καταπληκτικος
ταξιδιωτικος οδηγος για την Καμποτζη.
Περιμενω την συνεχεια και τις πληροφοριες σου.
 

mpiftex

Member
Μηνύματα
892
Likes
265
Ταξίδι-Όνειρο
παντού για πάντα
Go2dbeach, xenos σας ευχαριστώ και τους δύο! ;)
Αποφάσισα να ξεκινήσω να γράφω για την Καμπότζη αφού για τη χώρα δεν υπάρχει ταξιδιωτική ιστορία ακόμα στο site και είναι κρίμα. Επίσης είναι η χώρα που έκατσα λιγότερο (κάτι παραπάνω από 3 βδομάδες) και έτσι θα μου είναι πιο εύκολο να γράψω με λεπτομέρειες αλλά να μην βγει τεράστιο.
Τέλος στο θέμα με τους ΤΟΠ 10 προορισμούς, πρόσεξα πως πολλά μέλη έχουν την Καμπότζη στη λίστα τους. Γι’αυτό αντί να γράψω μόνο την ιστορία, γράφω και γενικές πληροφορίες ώστε να είναι μια καλή αρχή για την προετοιμασία των μελλοντικών επισκεπτών. Κάποιοι ίσως θα βαρεθούν μέχρι να ξεκινήσω την ιστορία, αφού έχω 2 ακόμα posts με πληροφορίες. :)
 

mpiftex

Member
Μηνύματα
892
Likes
265
Ταξίδι-Όνειρο
παντού για πάντα
Πληροφορίες για την Καμπότζη (IΙ)

Πως να πάτε:
Ο πιο εύκολος και οικονομικός τρόπος να φτάσετε στην Καμπότζη είναι να πάτε αεροπορικός μέχρι την Bangkok για την οποία οι πτήσεις είναι σχετικά φτηνές (πληροφορίες για να φτάσετε στην Ταϊλάνδη υπάρχουν εδώ) και από εκεί είτε αεροπορικώς είτε οδικώς να περάσετε στη γειτονική Καμπότζη.
Πτήσεις προς Pnohm Pehn και Siem Reap πραγματοποιούν οι Thai Airways και Bangkok Airways.
Αν προτιμάτε να το κάνετε οδικός μπορείτε εύκολα να πάρετε λεωφορείο ή τραίνο από την Bangkok έως τα σύνορα και από εκεί με shared-taxi (δες παρακάτω) να συνεχίσετε μέχρι την πρώτη σας στάση στην Καμπότζη.

Προσοχή: Στην Bangkok και ειδικά στην Khao San rd θα δείτε πολλά γραφεία να διαφημίζουν λεωφορεία που κάνουν το Bangkok – Siem Reap με ελάχιστα λεφτά. Προτού κλείσετε όμως θέσεις ξανασκεφτείτε το, αφού πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές απάτες. Η απάτη περιλαμβάνει: κλέψιμο στα σύνορα (στο διαβόητο πέρασμα Aranya Prathet – Poipet) αφού θα σας πουν πως η visa κοστίζει πολύ περισσότερο από τα $20 που στοιχίζει κανονικά, πολύωρη καθυστέρηση στα σύνορα λόγω φόρτου και για να ξεμπερδέψετε πιο γρήγορα θα πρέπει να κάνετε κάποιο “δωράκι” στον συνοριοφύλακα, λεωφορεία που δεν θα είναι εκεί για να σας παραλάβουν και θα σας ζητηθούν παραπάνω χρήματα για να βρεθεί άλλο, άφιξη στην Siem Reap αργά το βράδυ και το λεωφορείο θα σας αφήσει σε συγκεκριμένο ξενοδοχείο και άλλα. Ο καλύτερος τρόπος κατά τη γνώμη μου είναι να το κάνετε ανεξάρτητα και στο τέλος θα γλιτώσετε χρόνο και χρήματα και δεν θα σας έχουν σπάσει και τα νεύρα. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε πως πέρασα εγώ τα σύνορα σε άλλο σημείο.

Αν είστε ήδη στην περιοχή υπάρχει δυνατότητα να περάσετε από εδάφους από και προς όλες τις γειτονικές χώρες. Η visa βγαίνει στα σύνορα και κοστίζει $20.

Mετακινήσεις:
Για τις μετακινήσεις στο εσωτερικό της χώρας το πιο συνηθισμένο μέσο είναι τα λεωφορεία, τα οποία όμως είναι παλιά και άβολα ενώ οι δρόμοι είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση. Αν θέλετε να έχετε την άνεση σας, μπορείτε να ναυλώσετε ένα από τα πολλά taxi. Στις απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν πάνε τα μεγάλα λεωφορεία, πηγαίνουν pick up trucks, minivans και shared-taxis. Και τα τρία αυτά μέσα είναι τόσο φορτωμένα που κάθετε ο ένας πάνω στον άλλον (και αυτός πάνω σε σακιά). Επίσης κάποιες διαδρομές (πχ Battambang-Siem Reap, Siem Reap-Pnohm Pehn κα) μπορείτε να της κάνετε από το ποτάμι αλλά είναι λίγο τουριστική απάτη και τα ταχύπλοα που χρησιμοποιούνται επικίνδυνα.

Μέσα στις πόλεις υπάρχουν tuk tuk και moto (μηχανάκια ταξί). Για μικρές αποστάσει στοιχίζουν έως $1 ενώ αν θέλετε να τα κλείσετε για ολόκληρη μέρα από $7 και πάνω. Ποτέ μην δεχτείτε την αρχική τους τιμή αφού θα είναι τουλάχιστον 2 φορές πάνω από την κανονική.
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.610
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
Ωραίες και χρηστικές οι πληροφορίες σου mpiftex. Δεν κουράζουν καθόλου. Περιμένω τις εντυπώσεις σου για τη ζωή , τους ανθρώπους και τον ναό Ανγκορ που ειναι απ τα απωθημένα μου.
Αληθεύει οτι υπάρχουν κι άλλοι εξ ισου ενδιαφέροντες ναοί, σε μη τουριστικά μέρη;
 

mpiftex

Member
Μηνύματα
892
Likes
265
Ταξίδι-Όνειρο
παντού για πάντα
Σε ευχαριστώ Vegantos! Εκτός από την αφήγηση των δραστηριοτήτων μου και των αξιοθέατων που είδα, προσπαθώ θα συμπεριλαμβάνω στα γραπτά μου και τις εντυπώσεις μου για τα απλά και καθημερινά πράγματα, τη γνώμη που σχημάτισα για ανθρώπους και καταστάσεις και μικρές λεπτομέρειες που παρατήρησα.. Ελπίζω να μείνεις ευχαριστημένος!

Οι ναοί του Angkor είναι όντως τόσο εντυπωσιακοί όσο λένε αλλά θα τα γράψω αναλυτικά, κάνε υπομονή! :) Εκτός από την περιοχή του Angkor που είναι γεμάτη με ναούς μικρούς και μεγάλους, υπάρχουν και άλλοι ναοί διάσπαρτοι στη χώρα αλλά και στις γύρω χώρες (πχ Phimai και Phanom Khao στην Ταϊλάνδη και Wat Phu στο Λάος). Στους μη τουριστικούς ναούς που βρίσκονται μέσα στην Καμπότζη είναι δυστυχώς δύσκολο να φτάσεις, αφού δεν υπάρχουν καλοί δρόμοι και μέσα μεταφοράς. Πχ το Prasat Preah Vihear είναι πιο εύκολα προσιτό από την Ταϊλάνδη. Κάποιοι λιγότερο γνωστοί ναοί είναι αυτοί γύρω από το Kompong Thom, ο Preah Khan, η πόλη Koh Ker κα (όλοι αυτοί είναι στο βόρειο μέρος της χώρας). Εγώ για να είμαι ειλικρινής δεν πήγα σε κάποιον πέρα από του γνωστούς γιατί έπαθα αυτό που παθαίνουν οι περισσότεροι. Πας στο Angkor, βλέπεις τοοόσους ναούς και μνημεία μαζεμένα, παθαίνεις overdose και μετά δεν σε νοιάζει και πολύ να δεις και τα υπόλοιπα! Ειδικά όταν ξέρεις πως για να φτάσεις στα άλλα θα ταλαιπωρηθείς, θα σου πάρει αρκετό χρόνο και θα τα πληρώσεις “ακριβά”. Πάντως αν πας στην Καμπότζη αποφασισμένος να δεις όσο περισσότερους ναούς γίνεται, ναι υπάρχουν πάρα πολλοί εκτός από αυτούς στο Angkor!

υγ. Όσο ήμουν στο Λάος, πήγα στο Wat Phu ο οποίος είναι πολύ όμορφος ναός αλλά λιγότερο εντυπωσιακός από το Angkor Wat (φυσικά). Όμως ότι το βλέπεις χωρίς τις ορδές τουριστών είναι κάτι που αξίζει. Φαντάζομαι το ίδιο θα ισχύει για τους ναούς μέσα στην Καμπότζη.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
mpiftekaki πότε πήγες και το έκρυβες ?????
βλέπεις εδώ υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι και ζηλιάρηδες ...βλέπε (xenos vagantos ) εγώ καθόλου!!!!! σημειώνω γιατί θα τα χρειαστώ σύντομα !!!!!
εισαι ο καλύτερος μου !!!!
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.610
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
βλέπεις εδώ υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι και ζηλιάρηδες ...βλέπε (xenos vagantos ) εγώ καθόλου!!!!! σημειώνω γιατί θα τα χρειαστώ σύντομα !!!!!
εισαι ο καλύτερος μου !!!!
Ρενάτα, το επόμενο ταξίδι θα ναι προς τα εκεί; Πότε;
(Να ξέρω ...αν θα ζηλέψω :haha:)
Κι εμείς προς τα κει λέμε ( Το λέγαμε και για φέτος , αλλά καταλήξαμε τελείως αντίθετα)
 

mpiftex

Member
Μηνύματα
892
Likes
265
Ταξίδι-Όνειρο
παντού για πάντα
Renata ποτέ δεν το έκρυψα!!! :bleh: Τόσους μήνες στην ΝΑ Ασία, λες να μου ξέφυγε η Καμπότζη; χεχε (βέβαια μου ξέφυγαν άλλες κι άλλες χώρες αλλά τις άφησα για την επόμενη φορά :)).

Αλήθεια πότε με το καλό λες να πας; Θα σου πω αυτό που λέω σε όλους: η Ασία θέλει χρόνο! (το ξέρεις άλλωστε, δεν είσαι πρωτάρα στην περιοχή) Γι'αυτό μάζευε μέρες άδειας! Αν είναι να πας και στις 3 χώρες στο ίδιο ταξίδι μην πας από 5 μέρες στη κάθε μια γιατί δεν θα πάρεις μυρωδιά! :D
 

Markos

Member
Μηνύματα
132
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
Ταϊλάνδη
Ταξίδι-Όνειρο
Τανζανία - Ζανζιβάρη
Πραγματικά εξαιρετικές περιγραφές!!! Συγχαρητήρια!!!

Το πιθανότερο τον Νοέμβριο που θα ξαναπάω Ταϋλάνδη, θα περάσω και από Καμπότζη... για να δούμε...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.222
Μηνύματα
884.098
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom