DrG
Member
- Μηνύματα
- 149
- Likes
- 1.023
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαλαισία - Σιγκαπούρη
- Ταξίδι-Όνειρο
- Μπόρα Μπόρα
Πάμε λοιπόν από την αρχή:
Σύνορα – Βίζα – Koh Kong
Ξεκινώντας από το σταθμό λεωφορείων της πόλης του Trat στην Ταϊλάνδη υπάρχουν mini buses που σε πηγαίνουν ως τα σύνορα με την Καμπότζη, στο πέρασμα Hat Lek / Koh Kong. Έχει ανά μισή ή μία ώρα, με τιμές 120 baht και η διαδρομή διαρκεί 1,5 ώρα πάνω κάτω. Καλό θα είναι να ξεκινήσετε πρωί, για να προλάβετε το ένα και μοναδικό λεωφορείο από τα σύνορα για Sihanoukville ή Phnom Penh, το οποίο φεύγει από τα σύνορα στις 14:00. Εγώ δεν το πρόλαβα, γιατί είχα ξεκινήσει από το Koh Kood και έφτασα στα σύνορα Ταϊλάνδης – Καμπότζης στις 15:00.
Γιατί επέλεξα να περάσω από αυτό το συνοριακό πέρασμα: Γιατί έχει ελάχιστο κόσμο, άρα και ελάχιστη αναμονή και γιατί δεν έχει τις απάτες που έχει το άλλο δημοφιλές πέρασμα του Aranyaprathet / Poipet, το οποίο εξυπηρετεί την κλασική διαδρομή της πλειοψηφίας των τουριστών, αυτών δηλαδή που πηγαίνουν από την Bangkok στο Angkor wat και πίσω. Για τις απάτες στο συνοριακό αυτό πέρασμα θα μπορούσα να γράψω βιβλίο ολόκληρο. Μέχρι και ψεύτικα σύνορα έχουν φτιάξει οι αθεόφοβοι, προκειμένου να σου κλέψουν τα λεφτά της ψεύτικης βίζας που θα σου βγάλουν. Οπότε, προσπαθήστε να αποφύγετε αυτό το συνοριακό πέρασμα από Ταϊλάνδη προς Καμπότζη. Από την αντίθετη κατεύθυνση δεν υπάρχει πρόβλημα. Οι περισσότερες απάτες αφορούν στην έκδοση βίζας για την Καμπότζη.
Πίσω λοιπόν στη διαδρομή για τα σύνορα της Καμπότζης στο πέρασμα του Hat Lek / Koh Kong.
Όλη την ημέρα, από το πρωί στο Koh Kood μέχρι μισή ώρα πριν τα σύνορα της Καμπότζης ο καιρός ήταν χαρά Θεού. Με το που πλησιάσαμε στην Καμπότζη, άνοιξαν οι ουρανοί. Ότι χειρότερο, να μπεις σε μία χώρα, έχοντας το άγχος για τη βίζα, τις απάτες και το πώς θα καταφέρεις να πας στον τελικό σου προορισμό τη Sihanoukville και να προσπαθείς να τα κάνεις όλα αυτά υπό βροχή! Μέσα στη βροχή λοιπόν, φορτωμένος με 3 βαλίτσες (ήταν και τα ψώνια από την Ταϊλάνδη γαρ), έπρεπε να περπατήσω για κάνα 5λεπτο μέσα στη λάσπη, καθώς ο δρόμος ήταν χωμάτινος και όχι άσφαλτος, χωρίς να υπάρχουν ταμπέλες να σε οδηγούν για το που θα πρέπει να πας και έχοντας και πάνω από το κεφάλι μου 30 καμποτζιανούς που ήθελαν να μου προσφέρουν κάθε είδους «υπηρεσία». Από tuk tuk ή αυτοκίνητα για Phnom Penh ή Sihanoukville μέχρι και «βοήθεια» για να βγάλεις βίζα. Η Καμπότζη δεν με υποδεχόταν με τον καλύτερο τρόπο!
Έχοντας λοιπόν 30 νοματαίους να με κυνηγούν από πίσω και να μην μπορούν να καταλάβουν ότι το πρώτο μου μέλημα είναι να βγάλω βίζα και μετά θα με απασχολήσει το ζήτημα της μετάβασής μου στη Sihanoukville, φτάνω σε ένα παράπηγμα αριστερά, που ήταν το γραφείο για τη βίζα. Κόσμο δεν είχε. Συνολικά ήμασταν 5-6 τουρίστες ευτυχώς. Συμπλήρωσα ένα εύκολο έντυπο και με φώναξαν σε ένα δωματιάκι για τα περαιτέρω. Μέσα στο δωματιάκι 3 άντρες με στολές και μία γυναίκα χωρίς. Αυτή μου άρχισε τη συζήτηση. Πόσο καιρό θα κάτσεις; 3 βδομάδες λέω. Φωτογραφία έχεις; Έχω λέω και τη δίνω (αν δεν έχεις σε χρεώνουν 100 baht). Μάλιστα μου λέει. Η βίζα έχει 1.800 baht μου λέει. Κάπου στα 50 ευρώ δηλαδή! Της λέω δεν έχω baht, έχω μόνο δολάρια. Α δεν γίνεται μου λέει. Δεχόμαστε μόνο baht. Της λέω baht δεν έχω (εννοείται ότι είχα), έχω μόνο δολάρια και βγάζω από την τσέπη τα δολάρια για να τους δώσω. Με μεγάλη αγωνία κοιτούσαν το πόσα ακριβώς δολάρια θα βγάλω και θα ακουμπήσω στο τραπέζι. Προς μεγάλη τους απογοήτευση είδαν ότι έβγαλα 35 δολάρια, δηλαδή ακριβώς το ποσό της βίζας (ή τουλάχιστον έτσι νομίζω, καθώς δεν έβγαλα άκρη πόσο τελικά είναι το ακριβές ποσό της βίζας, αφού πουθενά δεν είχε σχετική ταμπέλα και οι πληροφορίες από το ίντερνετ ήταν σχετικά παλιές). Αφού κατάλαβαν ότι έπεσαν σε άνθρωπο που ήξερε το ποσό της βίζας και δεν θα μπορούσαν να μου φάνε εύκολα λεφτά, η κυρία ψέλλισε μόνο, aaa 35 dollars, aaa sir the visa costs 2 dollars more, 37 dollars! Και καλά λέω εγώ από μέσα μου, αλλά με μία διάθεση ανακούφισης, ότι τη γλίτωσα με μόλις 2 ντολάρς «καπέλο»! Και 15 ευρώ λιγότερα από τα 50 ευρώ που μου ζήτησαν αρχικά (1.800 baht).
Με τη βίζα πλέον κολλημένη στο διαβατήριο και τη βροχή απτόητη, το επόμενο μεγάλο πρόβλημα ήταν πώς θα πήγαινα στη Sihanoukville. Η ώρα ήταν 16:00 – 16:30, λεωφορείο δεν είχε και οι επιλογές μου ήταν δύο: Είτε αυτοκίνητα που λειτουργούσαν ως ταξί για τη Sihanoukville είτε tuk tuk για την πόλη του Koh Kong, η οποία απείχε περίπου 10 χλμ. από τα σύνορα. Τα 2 – 3 αυτοκίνητα που είχαν μείνει, προσπαθούσαν να ψαρέψουν τουρίστες. Ζητούσαν 40 δολάρια το κεφάλι. Τους είπα για 20. Το κατέβασαν 30, αλλά εγώ συνέχισα να κάνω το δύσκολο και να λέω 20. Εκ του ασφαλούς βέβαια, γιατί άλλοι τουρίστες δεν υπήρχαν. Και πάνω που ήταν έτοιμο να κλείσει το deal σκάει μύτη ένα ζευγάρι νεαρών ευρωπαίων, οι οποίοι πήγαιναν στο Siem Reap. Πώς τα κατάφερε ο άτιμος ο ταρίφας και τους έπεισε ότι το καλύτερο που είχαν να κάνουν ήταν να τους πάρει με το αυτοκίνητο στη Sihanoukville και από εκεί την άλλη μέρα να πάνε στο Siem Reap δεν το κατάλαβα. Αλλά είπαμε, μεγάλοι απατεώνες. Πραγματικά τα λυπάμαι τα καημένα τα παιδιά, που θα έφτασαν στη Sihanoukville νύχτα, μέσα στη βροχή, να ψάχνουν να βρουν δωμάτιο και την άλλη μέρα να πάρουν λεωφορείο για να κάνουν 14 ώρες ταξίδι και να φτάσουν βράδυ στο Siem Reap. Όπως και να έχει, ο ταρίφας κατάφερε να βγάλει το μεροκάματο και εγώ ξέμεινα στα σύνορα!
Αναγκαστικά πλέον την Sihanoukville την ξεχνούσα και θα περνούσα στο plan b, τη μετάβαση στο Koh Kong για το βράδυ και την αναχώρηση πρωί πρωί για Sihanoukville. Από τους ταρίφες λοιπόν στους τουκτουκατζήδες. Πόσο πάει το μαλλί μπάρμπα; 300 baht ο ένας, 8 ντολάρ ο άλλος. 100 baht ή 2 δολάρια τους λέω και άμα θέλετε. Έλα που δεν ήθελαν όμως. Και η βροχή συνεχιζόταν. Περπάτησα 100 μέτρα για να φύγω από τα σύνορα και τους τουκτουκατζήδες που φώναζαν πάνω από το κεφάλι μου και πήγα έξω από ένα ξενοδοχείο, προσπαθώντας να πάρω διερχόμενο tuk tuk. Τελικά, μετά από μισή ώρα και αφού οι τουκτουκατζήδες κατάλαβαν ότι είμαι ο μοναδικός τουρίστας που είχε απομείνει και πως ήμουν σκληρό καρύδι, ένας εξ αυτών, που ούτως ή άλλως θα πήγαινε προς το Koh Kong, με πήρε με 80 baht. Για να δούμε λέω, θα με πάει στην πόλη ή θα με πάει σε καμιά ερημιά για να με γδάρει (οικονομικά και κυριολεκτικά). Ευτυχώς γλίτωσα το γδάρσιμο! Με πήγε στην πόλη. Πρώτα κάπου να κλείσω εισιτήριο λεωφορείου για την επόμενη ημέρα και μετά σε ένα ξενοδοχείο για να μείνω. Σίγουρα θα πήρε μίζα και από τα δύο. Αλλά τι να κάνουμε; Το ξενοδοχείο ήταν καλό, κεντρικό και μόλις 8 δολάρια. Άφησα τα πράγματα και βγήκα να πάρω μια πρώτη δόση από Καμπότζη, λίγο πριν νυχτώσει και μιας και η βροχή είχε σταματήσει.
Η πόλη του Koh Kong, χτισμένη δίπλα σε ποτάμι, ήταν βρώμικη και αδιάφορη.
Εκμεταλλεύτηκα όμως το γεγονός ότι δεν ήταν τουριστική πόλη και έκανα κάποια ψώνια και αγόρασα και κάρτα sim για το τηλέφωνο με 2 δολάρια. Γύρισα πίσω στο ξενοδοχείο για ύπνο, πιστεύοντας ότι την επόμενη ημέρα, το πολύ ως τις 12 θα είμαι στη Sihanoukville και κατά τις 14:00 θα έκανα και το μπάνιο μου στη θάλασσα.
Κούνια που με κούναγε!!!
Σύνορα – Βίζα – Koh Kong
Ξεκινώντας από το σταθμό λεωφορείων της πόλης του Trat στην Ταϊλάνδη υπάρχουν mini buses που σε πηγαίνουν ως τα σύνορα με την Καμπότζη, στο πέρασμα Hat Lek / Koh Kong. Έχει ανά μισή ή μία ώρα, με τιμές 120 baht και η διαδρομή διαρκεί 1,5 ώρα πάνω κάτω. Καλό θα είναι να ξεκινήσετε πρωί, για να προλάβετε το ένα και μοναδικό λεωφορείο από τα σύνορα για Sihanoukville ή Phnom Penh, το οποίο φεύγει από τα σύνορα στις 14:00. Εγώ δεν το πρόλαβα, γιατί είχα ξεκινήσει από το Koh Kood και έφτασα στα σύνορα Ταϊλάνδης – Καμπότζης στις 15:00.
Γιατί επέλεξα να περάσω από αυτό το συνοριακό πέρασμα: Γιατί έχει ελάχιστο κόσμο, άρα και ελάχιστη αναμονή και γιατί δεν έχει τις απάτες που έχει το άλλο δημοφιλές πέρασμα του Aranyaprathet / Poipet, το οποίο εξυπηρετεί την κλασική διαδρομή της πλειοψηφίας των τουριστών, αυτών δηλαδή που πηγαίνουν από την Bangkok στο Angkor wat και πίσω. Για τις απάτες στο συνοριακό αυτό πέρασμα θα μπορούσα να γράψω βιβλίο ολόκληρο. Μέχρι και ψεύτικα σύνορα έχουν φτιάξει οι αθεόφοβοι, προκειμένου να σου κλέψουν τα λεφτά της ψεύτικης βίζας που θα σου βγάλουν. Οπότε, προσπαθήστε να αποφύγετε αυτό το συνοριακό πέρασμα από Ταϊλάνδη προς Καμπότζη. Από την αντίθετη κατεύθυνση δεν υπάρχει πρόβλημα. Οι περισσότερες απάτες αφορούν στην έκδοση βίζας για την Καμπότζη.
Πίσω λοιπόν στη διαδρομή για τα σύνορα της Καμπότζης στο πέρασμα του Hat Lek / Koh Kong.
Όλη την ημέρα, από το πρωί στο Koh Kood μέχρι μισή ώρα πριν τα σύνορα της Καμπότζης ο καιρός ήταν χαρά Θεού. Με το που πλησιάσαμε στην Καμπότζη, άνοιξαν οι ουρανοί. Ότι χειρότερο, να μπεις σε μία χώρα, έχοντας το άγχος για τη βίζα, τις απάτες και το πώς θα καταφέρεις να πας στον τελικό σου προορισμό τη Sihanoukville και να προσπαθείς να τα κάνεις όλα αυτά υπό βροχή! Μέσα στη βροχή λοιπόν, φορτωμένος με 3 βαλίτσες (ήταν και τα ψώνια από την Ταϊλάνδη γαρ), έπρεπε να περπατήσω για κάνα 5λεπτο μέσα στη λάσπη, καθώς ο δρόμος ήταν χωμάτινος και όχι άσφαλτος, χωρίς να υπάρχουν ταμπέλες να σε οδηγούν για το που θα πρέπει να πας και έχοντας και πάνω από το κεφάλι μου 30 καμποτζιανούς που ήθελαν να μου προσφέρουν κάθε είδους «υπηρεσία». Από tuk tuk ή αυτοκίνητα για Phnom Penh ή Sihanoukville μέχρι και «βοήθεια» για να βγάλεις βίζα. Η Καμπότζη δεν με υποδεχόταν με τον καλύτερο τρόπο!
Έχοντας λοιπόν 30 νοματαίους να με κυνηγούν από πίσω και να μην μπορούν να καταλάβουν ότι το πρώτο μου μέλημα είναι να βγάλω βίζα και μετά θα με απασχολήσει το ζήτημα της μετάβασής μου στη Sihanoukville, φτάνω σε ένα παράπηγμα αριστερά, που ήταν το γραφείο για τη βίζα. Κόσμο δεν είχε. Συνολικά ήμασταν 5-6 τουρίστες ευτυχώς. Συμπλήρωσα ένα εύκολο έντυπο και με φώναξαν σε ένα δωματιάκι για τα περαιτέρω. Μέσα στο δωματιάκι 3 άντρες με στολές και μία γυναίκα χωρίς. Αυτή μου άρχισε τη συζήτηση. Πόσο καιρό θα κάτσεις; 3 βδομάδες λέω. Φωτογραφία έχεις; Έχω λέω και τη δίνω (αν δεν έχεις σε χρεώνουν 100 baht). Μάλιστα μου λέει. Η βίζα έχει 1.800 baht μου λέει. Κάπου στα 50 ευρώ δηλαδή! Της λέω δεν έχω baht, έχω μόνο δολάρια. Α δεν γίνεται μου λέει. Δεχόμαστε μόνο baht. Της λέω baht δεν έχω (εννοείται ότι είχα), έχω μόνο δολάρια και βγάζω από την τσέπη τα δολάρια για να τους δώσω. Με μεγάλη αγωνία κοιτούσαν το πόσα ακριβώς δολάρια θα βγάλω και θα ακουμπήσω στο τραπέζι. Προς μεγάλη τους απογοήτευση είδαν ότι έβγαλα 35 δολάρια, δηλαδή ακριβώς το ποσό της βίζας (ή τουλάχιστον έτσι νομίζω, καθώς δεν έβγαλα άκρη πόσο τελικά είναι το ακριβές ποσό της βίζας, αφού πουθενά δεν είχε σχετική ταμπέλα και οι πληροφορίες από το ίντερνετ ήταν σχετικά παλιές). Αφού κατάλαβαν ότι έπεσαν σε άνθρωπο που ήξερε το ποσό της βίζας και δεν θα μπορούσαν να μου φάνε εύκολα λεφτά, η κυρία ψέλλισε μόνο, aaa 35 dollars, aaa sir the visa costs 2 dollars more, 37 dollars! Και καλά λέω εγώ από μέσα μου, αλλά με μία διάθεση ανακούφισης, ότι τη γλίτωσα με μόλις 2 ντολάρς «καπέλο»! Και 15 ευρώ λιγότερα από τα 50 ευρώ που μου ζήτησαν αρχικά (1.800 baht).
Με τη βίζα πλέον κολλημένη στο διαβατήριο και τη βροχή απτόητη, το επόμενο μεγάλο πρόβλημα ήταν πώς θα πήγαινα στη Sihanoukville. Η ώρα ήταν 16:00 – 16:30, λεωφορείο δεν είχε και οι επιλογές μου ήταν δύο: Είτε αυτοκίνητα που λειτουργούσαν ως ταξί για τη Sihanoukville είτε tuk tuk για την πόλη του Koh Kong, η οποία απείχε περίπου 10 χλμ. από τα σύνορα. Τα 2 – 3 αυτοκίνητα που είχαν μείνει, προσπαθούσαν να ψαρέψουν τουρίστες. Ζητούσαν 40 δολάρια το κεφάλι. Τους είπα για 20. Το κατέβασαν 30, αλλά εγώ συνέχισα να κάνω το δύσκολο και να λέω 20. Εκ του ασφαλούς βέβαια, γιατί άλλοι τουρίστες δεν υπήρχαν. Και πάνω που ήταν έτοιμο να κλείσει το deal σκάει μύτη ένα ζευγάρι νεαρών ευρωπαίων, οι οποίοι πήγαιναν στο Siem Reap. Πώς τα κατάφερε ο άτιμος ο ταρίφας και τους έπεισε ότι το καλύτερο που είχαν να κάνουν ήταν να τους πάρει με το αυτοκίνητο στη Sihanoukville και από εκεί την άλλη μέρα να πάνε στο Siem Reap δεν το κατάλαβα. Αλλά είπαμε, μεγάλοι απατεώνες. Πραγματικά τα λυπάμαι τα καημένα τα παιδιά, που θα έφτασαν στη Sihanoukville νύχτα, μέσα στη βροχή, να ψάχνουν να βρουν δωμάτιο και την άλλη μέρα να πάρουν λεωφορείο για να κάνουν 14 ώρες ταξίδι και να φτάσουν βράδυ στο Siem Reap. Όπως και να έχει, ο ταρίφας κατάφερε να βγάλει το μεροκάματο και εγώ ξέμεινα στα σύνορα!
Αναγκαστικά πλέον την Sihanoukville την ξεχνούσα και θα περνούσα στο plan b, τη μετάβαση στο Koh Kong για το βράδυ και την αναχώρηση πρωί πρωί για Sihanoukville. Από τους ταρίφες λοιπόν στους τουκτουκατζήδες. Πόσο πάει το μαλλί μπάρμπα; 300 baht ο ένας, 8 ντολάρ ο άλλος. 100 baht ή 2 δολάρια τους λέω και άμα θέλετε. Έλα που δεν ήθελαν όμως. Και η βροχή συνεχιζόταν. Περπάτησα 100 μέτρα για να φύγω από τα σύνορα και τους τουκτουκατζήδες που φώναζαν πάνω από το κεφάλι μου και πήγα έξω από ένα ξενοδοχείο, προσπαθώντας να πάρω διερχόμενο tuk tuk. Τελικά, μετά από μισή ώρα και αφού οι τουκτουκατζήδες κατάλαβαν ότι είμαι ο μοναδικός τουρίστας που είχε απομείνει και πως ήμουν σκληρό καρύδι, ένας εξ αυτών, που ούτως ή άλλως θα πήγαινε προς το Koh Kong, με πήρε με 80 baht. Για να δούμε λέω, θα με πάει στην πόλη ή θα με πάει σε καμιά ερημιά για να με γδάρει (οικονομικά και κυριολεκτικά). Ευτυχώς γλίτωσα το γδάρσιμο! Με πήγε στην πόλη. Πρώτα κάπου να κλείσω εισιτήριο λεωφορείου για την επόμενη ημέρα και μετά σε ένα ξενοδοχείο για να μείνω. Σίγουρα θα πήρε μίζα και από τα δύο. Αλλά τι να κάνουμε; Το ξενοδοχείο ήταν καλό, κεντρικό και μόλις 8 δολάρια. Άφησα τα πράγματα και βγήκα να πάρω μια πρώτη δόση από Καμπότζη, λίγο πριν νυχτώσει και μιας και η βροχή είχε σταματήσει.
Η πόλη του Koh Kong, χτισμένη δίπλα σε ποτάμι, ήταν βρώμικη και αδιάφορη.
Εκμεταλλεύτηκα όμως το γεγονός ότι δεν ήταν τουριστική πόλη και έκανα κάποια ψώνια και αγόρασα και κάρτα sim για το τηλέφωνο με 2 δολάρια. Γύρισα πίσω στο ξενοδοχείο για ύπνο, πιστεύοντας ότι την επόμενη ημέρα, το πολύ ως τις 12 θα είμαι στη Sihanoukville και κατά τις 14:00 θα έκανα και το μπάνιο μου στη θάλασσα.
Κούνια που με κούναγε!!!
Last edited: