DrG
Member
- Μηνύματα
- 149
- Likes
- 1.023
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαλαισία - Σιγκαπούρη
- Ταξίδι-Όνειρο
- Μπόρα Μπόρα
Long beach ή 7k beach
Στη δυτική πλευρά. Η ωραιότερη παραλία του νησιού και μία από τις ωραιότερες της Ασίας και του κόσμου. Μήκους 7 χλμ. (εξ ου και το 7k). Με λευκή άμμο και φανταστικά γαλάζια νερά. Η παραλία που πέρασα δύο μέρες ολόκληρες και θα πήγαινα και 3η, αν δεν με έτρωγαν κυριολεκτικά, αυτοί οι διάολοι που ακούν στο όνομα sandflies!
Πάμε από την αρχή. Η παραλία είναι προσβάσιμη από το Koh Toch με δύο τρόπους: Με βάρκες που σε πηγαίνουν και σε γυρίζουν πίσω μετά το ηλιοβασίλεμα. Και με «μονοπάτι» 1 ώρας μέσα από τη ζούγκλα. Φυσικά, ως άνθρωπος της περιπέτειας προτίμησα το δεύτερο τρόπο. Ξεκίνησα λοιπόν σκαρφαλώνοντας κυριολεκτικά το λόφο πάνω από το Koh Touch και στη συνέχεια ακολούθησα τη διαδρομή μέσα στη ζούγκλα, την οποία σηματοδοτούν οι σαγιονάρες των τουριστών που νόμιζαν ότι το συγκεκριμένο μονοπάτι είναι ένας αθώος περίπατος στο πάρκο. Και αγνόησαν τις συμβουλές να φορέσουν κλειστά παπούτσια και όχι σαγιονάρες!
Το μονοπάτι περίπατος δεν ήταν. Ήταν σχετικά δύσκολο, μέσα στη ζούγκλα. Καλό θα είναι να το κάνετε περισσότερα άτομα. Μην πάτε μόνοι σας. Αλλά το χειρότερο δεν είναι το μονοπάτι. Είναι το γεγονός ότι το μονοπάτι καταλήγει στην άκρη του βουνού πάνω από την παραλία και για να φράσετε σε αυτή θα πρέπει να κατεβείτε κάθετα το βουνό, ανάμεσα σε κάτι κοτρώνες 2 μέτρα και μία καθαρή ζούγκλα, με τα όλα της, αλλά και με τα κουνούπια της που παραμονεύουν στη σκιά για να σας πιουν το αίμα! Η κατάβαση είναι πολύ δύσκολη. Τα βράχια είναι υγρά και γλιστρούν. Το να σπάσετε το πόδι σας είναι πολύ εύκολο. Μην πείτε ότι δεν σας προειδοποίησα!
Μετά από μισή ώρα κατάβασης, βγαίνεις από τη ζούγκλα και τα βράχια και βρίσκεσαι πάνω από την παραλία. Η πρώτη εικόνα άκρως απογοητευτική. Αυτή είναι η περιβόητη Long beach, για την οποία περπατούσα μια ώρα στα κατσάβραχα; Τι αντικρίζεις; Ένα σκαμμένο βουνό, σαν λατομείο, με κοκκινόχωμα, προφανώς κάτι θα χτίσουν εκεί, έναν άθλιο προβλήτα για βάρκες, μέσα στη σκουριά και το κοκκινόχωμα και μια θάλασσα, στην οποία έχει καταλήξει αυτό το κοκκινόχωμα. Το χάλι το μαύρο. Η απόλυτη οικολογική καταστροφή. Και μέσα στην απογοήτευση, τσουπ, σου σκάει μύτη και ένας μπάρμπας, που έχει στήσει καραούλι εκεί στην έξοδο του μονοπατιού, για να σου πουλήσει εισιτήριο επιστροφής με τη βάρκα! Άσε μας ρε μπάρμπα στον πόνο μας. Ακόμα 10 το πρωί είναι. Μέχρι να έρθει η ώρα της επιστροφής θα δούμε!
Για να μην τα πολυλογώ, η παραλία ήταν εντελώς χάλια στο 1ο της χιλιόμετρο. Πέρα από το αρχικό σημείο, για 1 χλμ. χτιζόταν ένα resort και η θάλασσα ήταν χάλια. Μετά όμως. Ε ναι ρε φίλε. Μετά άρχιζε ο παράδεισος! Τι παραλία ήταν αυτή; Τι γαλάζια νερά; Τι λευκή άμμος; Πραγματικά σαν χιόνι. Από τις ωραιότερες παραλίες που έχω δει στη ζωή μου. Και δεν έχω δει και λίγες! Για τα επόμενα 5 χλμ. δεν υπήρχε απολύτως τίποτα. Μόνο κάτι σκόρπιες καλύβες και ένα ας πούμε παραλιακό μπαράκι με 6 ξαπλώστρες και 3 τουρίστες. 5 χλμ. ερημικής παραδεισένιας παραλίας. Πρέπει να έβγαλα 1000 φωτογραφίες μόνο σε αυτή την παραλία! Στο τελευταίο χιλιόμετρο βρίσκεται το Sok San village. Συμπαθητικό πασσαλοχώρι, με κάποιες επιλογές διαμονής. Αλλά η θάλασσα βρώμικη, καθώς και πάλι, όλα τα λύματα χύνονται εκεί. Αλλά ας όψεται. Έχουν καταστρέψει τα 2 από τα 7 χλμ. της παραλίας στα δύο άκρα της. Μένουν άλλα 5 χλμ. παρθένας παραλίας. Για πόσο ακόμα δεν ξέρω. Όσο πιο γρήγορα πάτε, τόσο το καλύτερο.
Sok San village
Η ώρα πέρασε (7 + 7 χλμ. περπάτημα είναι αυτά) και άρχισε να έρχεται η ώρα της επιστροφής. Πώς γυρίζουν πίσω τώρα; Να ανέβω το βουνό και να γυρίσω όπως ήρθα ήταν αδύνατον. Να το επαναλάβω: Αδύνατον. Δεν υπήρχε περίπτωση να ανέβεις αυτά τα κατσάβραχα. Με το ζόρι τα κατέβαινες, όχι να τα ανέβεις. Και εκεί που τα σκεφτόμουν αυτά, τσουπ ξανά ο πρωινός μπάρμπας! Συνέχιζε να ψάχνει για πελάτες για τη βάρκα του! Πόσο πάει το μαλλί μπάρμπα λέω; 5 δολάρια μου λέει. 3 δολάρια του λέω εγώ. 4 αυτός και δεν κατέβαινε παρακάτω. Καλά λέω, θα το σκεφτώ, καθώς είχε και 2 – 3 βάρκες ακόμα. Καλά μου λέει, πάρε ένα εισιτήριο και με πληρώνεις αν και όταν έρθεις με τη βάρκα. Καλά λέω εγώ, άμα είναι να μην πληρώσω, ας το πάρω. Και συνέχισα προς την άκρη της παραλίας. Εκεί βρήκα ένα ωραίο τυπάκι, 20 χρονών θα ήταν, με δικιά του βάρκα και σκέτη αφασία. Θα με πάρει του λέω; Αμέ μου λέει. Πόσα θες του λέω; 3 δολάρια μου λέει. Deal του λέω εγώ. Σε πόση ώρα φεύγουμε; Όταν δύσει ο ήλιος μου λέει. Σε μία ώρα δηλαδή. Μέχρι να περάσει αυτή η ώρα είχαν μαζευτεί 5 – 6 τουρίστες ακόμα, οι οποίοι με ρώτησαν για επιστροφή και τους πρότεινα τη βάρκα που είχα κανονίσει. Και πάνω εκεί σκάει μύτη και πάλι ο μπάρμπας! Και αρχίζει η φασαρία. Θα έρθετε με τη δικιά μου βάρκα. Γιατί του λέω εγώ; Γιατί σας έχω δώσει εισιτήρια! Μα δεν πληρώσαμε τίποτα του λέω. Δεν έχει σημασία. Σας έδωσα εισιτήρια, θα έρθετε μαζί μου θέλετε δεν θέλετε. Βρε ουστ του λέω εγώ. Και πάει ο μπάρμπας και αρχίζει τη φασαρία με το «δικό μας» βαρκάρη. Μάλωναν για τουλάχιστον μισή ώρα. Μέχρι που ο δικός μας ήρθε και μου λέει, δυστυχώς πρέπει να πάτε με το μπάρμπα. Με τίποτα του λέω εγώ. Θα έρθω μαζί σου. Δεν γίνεται μου λέει. Γίνεται του λέω εγώ. Καλά μου λέει. Όταν με δεις να φεύγω και να περπατάω προς τη βάρκα (η βάρκα ήταν καμιά 50αριά μέτρα προς τα μέσα και το νερό ως το γόνατο), έλα κι εσύ από πίσω. Εντάξει λέω εγώ. Κι εμείς μαζί σου μου λένε οι άλλοι 5 – 6 που περίμεναν! Και έτσι έγινε. Αφήσαμε το μπάρμπα να αφρίζει που έχασε 7 – 8 5δόλαρα και πήγαμε στη βάρκα. Είδαμε ένα καταπληκτικό ηλιοβασίλεμα, είδαμε, έστω και λίγο (γιατί είχε πανσέληνο) το φαινόμενο του φωσφορίζοντος πλαγκτόν και γυρίσαμε πίσω στο χωριό.
Sandflies αυτός ο διάολος!
Όχι δεν είναι κάποια παραλία. Αλλά επιβάλλεται ειδική αναφορά! Τι είναι αυτές οι sandflies (σκνίπες όπως το μεταφράζει το Google); Τι είναι; Ο διάολος επί της γης! Για την ακρίβεια 1000 διάολοι μαζεμένοι! Μικροσκοπικοί, διάφανοι και αθέατοι! Που σε τσιμπούν μέρα μεσημέρι, είτε κάθεσαι είτε κινείσαι και δεν το παίρνεις χαμπάρι. Είχα διαβάσει δεκάδες αναφορές για αυτές από τουρίστες σε διάφορα blogs. Πως σε τρώνε ζωντανό και καταλήγεις με εκατοντάδες σπυριά που σε ξύνουν τρελά για κάνα δυο βδομάδες! Πως πρέπει να βάλεις coconut oil για να προστατευτείς! Πώς να βάλω ρε παιδιά coconut oil τη στιγμή που ανά 5 – 10 λεπτά βουτάω στη θάλασσα; Πλάκα μου κάνετε; Άσε που τα θεώρησα υπερβολές. Θα είναι λέω τίποτα ασπρουλιάρηδες σκανδιναβοί ή αυστραλοί, γλυκοαίματοι. Λογικό να τους φάνε οι παλιόμυγες. Τόσα χρόνια, τόσα ταξίδια, τόσες παραλίες δεν με τσίμπησε τίποτα, εκτός από μερικά κουνούπια. Δεν θα είχα ακούσει τίποτα γι’ αυτές τις διαολόμυγες; Οπότε θα θεώρησα υπερβολές. Αμ δε! Όλη μέρα δεν είχα πάρει χαμπάρι να με τσίμπησε κάτι. Ούτε είχα καμιά φαγούρα. Όταν πήγα στο δωμάτιο και έκανα ντους, άρχισα να παρατηρώ εκατοντάδες μικρά κόκκινα στίγματα (μεγέθους κεφαλιού καρφίτσας) σε όλο μου το σώμα! WTF? Όμως, ούτε σπυριά, ούτε φαγούρα. Λες να είναι οι διαολόμυγες αναρωτήθηκα; Μπα λέω. Αποκλείεται και έπεσα για ύπνο. Ξαφνικά κατά τις 3 – 4 το πρωί άρχισα να ξύνομαι σαν τρελός. Ανοίγω το φως και βλέπω ότι όλα αυτά τα κόκκινα στίγματα είχαν εξελιχθεί σε μεγάλα σπυριά που σε φαγούριζαν τρελά. Έβαλα ότι fenistil και τέτοια είχα για τα τσιμπήματα και κοιμήθηκα. Το πρωί, έτσι από περιέργεια κάθισα να μετρήσω πόσα τσιμπήματα είχα. Σταμάτησα στα 60 μόνο στο ένα χέρι! Πραγματικά με είχαν κάνει κόσκινο.
Η φαγούρα κράτησε μία βδομάδα. Αλλά δεν με πτόησε. Δύο μέρες μετά ξαναπήγαμε στη Long beach! Και μάλιστα με τον ίδιο τρόπο. Μονοπάτι για τη μετάβαση και τον 20άρη βαρκάρη για την επιστροφή. Αν μας ξανατσίμπησαν οι διαολόμυγες δεν ξέρω. Μάλλον ναι, αλλά πώς να καταλάβεις αν είχες 60 τσιμπήματα στο χέρι ή 80; Λογικά θα μας τσίμπησαν και πάλι, αλλά λιγότερες, καθώς περάσαμε την περισσότερη ώρα μέσα στη θάλασσα. Όπως και να ‘χει πάντως, ακόμα και αυτό δεν ήταν ικανό να μου αλλάξει γνώμη για τη Long beach. Η παραλία είναι απίθανη, απερίγραπτη με λόγια. Μοναδικό μελανό σημείο της δεύτερης φοράς που πήγαμε ήταν ότι το απόγευμα, λόγω της φοράς του ανέμου, άρχισαν να ξεβράζονται και πάλι σκουπίδια από τη Sihanoukville. Κρίμα. Τέτοιο υπέροχο μέρος και να κάνουν ότι μπορούν για να το καταστρέψουν.
Ο διάολος αυτοπροσώπως!
Κόσκινο κυριολεκτικά (φωτογραφία από το internet, καθώς δεν προνόησα να τραβήξω φωτογραφίες). Σε λίγο καλύτερη κατάσταση εμείς!
Αν δείτε το χάρτη του νησιού, θα διαπιστώσετε ότι αυτά τα μέρη που καταφέραμε να πάμε καλύπτουν λιγότερο από το μισό νησί. Για την ακρίβεια το νότιο τμήμα του. Στο βόρειο τμήμα και ιδίως στη Lonely beach δεν καταφέραμε να πάμε. Περίσσευε μία μέρα λοιπόν. Το δίλημμα ήταν Long beach ή Coconut beach? Θα ήθελα να ξαναπάω στη Long beach για τρίτη φορά. Αλλά από τη μία η «κατάβαση» και από την άλλη οι sandflies μας οδήγησαν τελικά στην Coconut beach. Έπρεπε να χαλαρώσουμε και λίγο και να απολαύσουμε την τελευταία μας μέρα στο παραδεισένιο Koh Rong.
Την επόμενη ημέρα στις 8 το πρωί πήραμε τη βάρκα από Koh Rong για το Koh Rong Samloem (1 ώρα – 5 δολάρια) και περάσαμε τη μέρα μας στο Koh Rong Samloem. Στις 5 το απόγευμα, χρησιμοποιήσαμε το εισιτήριο επιστροφής μας και επιστρέψαμε στη Sihanoukville, με κατεύθυνση την πρωτεύουσα Phnom Penh.
Συμπερασματικά: Το Koh Rong είναι ο δεύτερος λόγος για να πάτε στην Καμπότζη μετά το Angkor Wat. Οι παραλίες του νησιού είναι φανταστικές και ιδίως η Long beach και η Coconut beach. Ίσως και η long Set beach. Το νησί, αν εξαιρέσεις το κεντρικό χωριό, είναι παρθένο και με λίγους τουρίστες. Οι υποδομές όμως δεν είναι καλές και το νησί καταστρέφεται συστηματικά. Σε 10 – 20 χρόνια θα είναι ένα διαφορετικό νησί. Οπότε, να πάτε τώρα που προλαβαίνετε. Και προσοχή στις sandflies! Αν τις υποτιμήσετε, θα το πληρώσετε με αίμα και φαγούρα!
Στη δυτική πλευρά. Η ωραιότερη παραλία του νησιού και μία από τις ωραιότερες της Ασίας και του κόσμου. Μήκους 7 χλμ. (εξ ου και το 7k). Με λευκή άμμο και φανταστικά γαλάζια νερά. Η παραλία που πέρασα δύο μέρες ολόκληρες και θα πήγαινα και 3η, αν δεν με έτρωγαν κυριολεκτικά, αυτοί οι διάολοι που ακούν στο όνομα sandflies!
Πάμε από την αρχή. Η παραλία είναι προσβάσιμη από το Koh Toch με δύο τρόπους: Με βάρκες που σε πηγαίνουν και σε γυρίζουν πίσω μετά το ηλιοβασίλεμα. Και με «μονοπάτι» 1 ώρας μέσα από τη ζούγκλα. Φυσικά, ως άνθρωπος της περιπέτειας προτίμησα το δεύτερο τρόπο. Ξεκίνησα λοιπόν σκαρφαλώνοντας κυριολεκτικά το λόφο πάνω από το Koh Touch και στη συνέχεια ακολούθησα τη διαδρομή μέσα στη ζούγκλα, την οποία σηματοδοτούν οι σαγιονάρες των τουριστών που νόμιζαν ότι το συγκεκριμένο μονοπάτι είναι ένας αθώος περίπατος στο πάρκο. Και αγνόησαν τις συμβουλές να φορέσουν κλειστά παπούτσια και όχι σαγιονάρες!
Το μονοπάτι περίπατος δεν ήταν. Ήταν σχετικά δύσκολο, μέσα στη ζούγκλα. Καλό θα είναι να το κάνετε περισσότερα άτομα. Μην πάτε μόνοι σας. Αλλά το χειρότερο δεν είναι το μονοπάτι. Είναι το γεγονός ότι το μονοπάτι καταλήγει στην άκρη του βουνού πάνω από την παραλία και για να φράσετε σε αυτή θα πρέπει να κατεβείτε κάθετα το βουνό, ανάμεσα σε κάτι κοτρώνες 2 μέτρα και μία καθαρή ζούγκλα, με τα όλα της, αλλά και με τα κουνούπια της που παραμονεύουν στη σκιά για να σας πιουν το αίμα! Η κατάβαση είναι πολύ δύσκολη. Τα βράχια είναι υγρά και γλιστρούν. Το να σπάσετε το πόδι σας είναι πολύ εύκολο. Μην πείτε ότι δεν σας προειδοποίησα!
Μετά από μισή ώρα κατάβασης, βγαίνεις από τη ζούγκλα και τα βράχια και βρίσκεσαι πάνω από την παραλία. Η πρώτη εικόνα άκρως απογοητευτική. Αυτή είναι η περιβόητη Long beach, για την οποία περπατούσα μια ώρα στα κατσάβραχα; Τι αντικρίζεις; Ένα σκαμμένο βουνό, σαν λατομείο, με κοκκινόχωμα, προφανώς κάτι θα χτίσουν εκεί, έναν άθλιο προβλήτα για βάρκες, μέσα στη σκουριά και το κοκκινόχωμα και μια θάλασσα, στην οποία έχει καταλήξει αυτό το κοκκινόχωμα. Το χάλι το μαύρο. Η απόλυτη οικολογική καταστροφή. Και μέσα στην απογοήτευση, τσουπ, σου σκάει μύτη και ένας μπάρμπας, που έχει στήσει καραούλι εκεί στην έξοδο του μονοπατιού, για να σου πουλήσει εισιτήριο επιστροφής με τη βάρκα! Άσε μας ρε μπάρμπα στον πόνο μας. Ακόμα 10 το πρωί είναι. Μέχρι να έρθει η ώρα της επιστροφής θα δούμε!
Για να μην τα πολυλογώ, η παραλία ήταν εντελώς χάλια στο 1ο της χιλιόμετρο. Πέρα από το αρχικό σημείο, για 1 χλμ. χτιζόταν ένα resort και η θάλασσα ήταν χάλια. Μετά όμως. Ε ναι ρε φίλε. Μετά άρχιζε ο παράδεισος! Τι παραλία ήταν αυτή; Τι γαλάζια νερά; Τι λευκή άμμος; Πραγματικά σαν χιόνι. Από τις ωραιότερες παραλίες που έχω δει στη ζωή μου. Και δεν έχω δει και λίγες! Για τα επόμενα 5 χλμ. δεν υπήρχε απολύτως τίποτα. Μόνο κάτι σκόρπιες καλύβες και ένα ας πούμε παραλιακό μπαράκι με 6 ξαπλώστρες και 3 τουρίστες. 5 χλμ. ερημικής παραδεισένιας παραλίας. Πρέπει να έβγαλα 1000 φωτογραφίες μόνο σε αυτή την παραλία! Στο τελευταίο χιλιόμετρο βρίσκεται το Sok San village. Συμπαθητικό πασσαλοχώρι, με κάποιες επιλογές διαμονής. Αλλά η θάλασσα βρώμικη, καθώς και πάλι, όλα τα λύματα χύνονται εκεί. Αλλά ας όψεται. Έχουν καταστρέψει τα 2 από τα 7 χλμ. της παραλίας στα δύο άκρα της. Μένουν άλλα 5 χλμ. παρθένας παραλίας. Για πόσο ακόμα δεν ξέρω. Όσο πιο γρήγορα πάτε, τόσο το καλύτερο.
Η ώρα πέρασε (7 + 7 χλμ. περπάτημα είναι αυτά) και άρχισε να έρχεται η ώρα της επιστροφής. Πώς γυρίζουν πίσω τώρα; Να ανέβω το βουνό και να γυρίσω όπως ήρθα ήταν αδύνατον. Να το επαναλάβω: Αδύνατον. Δεν υπήρχε περίπτωση να ανέβεις αυτά τα κατσάβραχα. Με το ζόρι τα κατέβαινες, όχι να τα ανέβεις. Και εκεί που τα σκεφτόμουν αυτά, τσουπ ξανά ο πρωινός μπάρμπας! Συνέχιζε να ψάχνει για πελάτες για τη βάρκα του! Πόσο πάει το μαλλί μπάρμπα λέω; 5 δολάρια μου λέει. 3 δολάρια του λέω εγώ. 4 αυτός και δεν κατέβαινε παρακάτω. Καλά λέω, θα το σκεφτώ, καθώς είχε και 2 – 3 βάρκες ακόμα. Καλά μου λέει, πάρε ένα εισιτήριο και με πληρώνεις αν και όταν έρθεις με τη βάρκα. Καλά λέω εγώ, άμα είναι να μην πληρώσω, ας το πάρω. Και συνέχισα προς την άκρη της παραλίας. Εκεί βρήκα ένα ωραίο τυπάκι, 20 χρονών θα ήταν, με δικιά του βάρκα και σκέτη αφασία. Θα με πάρει του λέω; Αμέ μου λέει. Πόσα θες του λέω; 3 δολάρια μου λέει. Deal του λέω εγώ. Σε πόση ώρα φεύγουμε; Όταν δύσει ο ήλιος μου λέει. Σε μία ώρα δηλαδή. Μέχρι να περάσει αυτή η ώρα είχαν μαζευτεί 5 – 6 τουρίστες ακόμα, οι οποίοι με ρώτησαν για επιστροφή και τους πρότεινα τη βάρκα που είχα κανονίσει. Και πάνω εκεί σκάει μύτη και πάλι ο μπάρμπας! Και αρχίζει η φασαρία. Θα έρθετε με τη δικιά μου βάρκα. Γιατί του λέω εγώ; Γιατί σας έχω δώσει εισιτήρια! Μα δεν πληρώσαμε τίποτα του λέω. Δεν έχει σημασία. Σας έδωσα εισιτήρια, θα έρθετε μαζί μου θέλετε δεν θέλετε. Βρε ουστ του λέω εγώ. Και πάει ο μπάρμπας και αρχίζει τη φασαρία με το «δικό μας» βαρκάρη. Μάλωναν για τουλάχιστον μισή ώρα. Μέχρι που ο δικός μας ήρθε και μου λέει, δυστυχώς πρέπει να πάτε με το μπάρμπα. Με τίποτα του λέω εγώ. Θα έρθω μαζί σου. Δεν γίνεται μου λέει. Γίνεται του λέω εγώ. Καλά μου λέει. Όταν με δεις να φεύγω και να περπατάω προς τη βάρκα (η βάρκα ήταν καμιά 50αριά μέτρα προς τα μέσα και το νερό ως το γόνατο), έλα κι εσύ από πίσω. Εντάξει λέω εγώ. Κι εμείς μαζί σου μου λένε οι άλλοι 5 – 6 που περίμεναν! Και έτσι έγινε. Αφήσαμε το μπάρμπα να αφρίζει που έχασε 7 – 8 5δόλαρα και πήγαμε στη βάρκα. Είδαμε ένα καταπληκτικό ηλιοβασίλεμα, είδαμε, έστω και λίγο (γιατί είχε πανσέληνο) το φαινόμενο του φωσφορίζοντος πλαγκτόν και γυρίσαμε πίσω στο χωριό.
Sandflies αυτός ο διάολος!
Όχι δεν είναι κάποια παραλία. Αλλά επιβάλλεται ειδική αναφορά! Τι είναι αυτές οι sandflies (σκνίπες όπως το μεταφράζει το Google); Τι είναι; Ο διάολος επί της γης! Για την ακρίβεια 1000 διάολοι μαζεμένοι! Μικροσκοπικοί, διάφανοι και αθέατοι! Που σε τσιμπούν μέρα μεσημέρι, είτε κάθεσαι είτε κινείσαι και δεν το παίρνεις χαμπάρι. Είχα διαβάσει δεκάδες αναφορές για αυτές από τουρίστες σε διάφορα blogs. Πως σε τρώνε ζωντανό και καταλήγεις με εκατοντάδες σπυριά που σε ξύνουν τρελά για κάνα δυο βδομάδες! Πως πρέπει να βάλεις coconut oil για να προστατευτείς! Πώς να βάλω ρε παιδιά coconut oil τη στιγμή που ανά 5 – 10 λεπτά βουτάω στη θάλασσα; Πλάκα μου κάνετε; Άσε που τα θεώρησα υπερβολές. Θα είναι λέω τίποτα ασπρουλιάρηδες σκανδιναβοί ή αυστραλοί, γλυκοαίματοι. Λογικό να τους φάνε οι παλιόμυγες. Τόσα χρόνια, τόσα ταξίδια, τόσες παραλίες δεν με τσίμπησε τίποτα, εκτός από μερικά κουνούπια. Δεν θα είχα ακούσει τίποτα γι’ αυτές τις διαολόμυγες; Οπότε θα θεώρησα υπερβολές. Αμ δε! Όλη μέρα δεν είχα πάρει χαμπάρι να με τσίμπησε κάτι. Ούτε είχα καμιά φαγούρα. Όταν πήγα στο δωμάτιο και έκανα ντους, άρχισα να παρατηρώ εκατοντάδες μικρά κόκκινα στίγματα (μεγέθους κεφαλιού καρφίτσας) σε όλο μου το σώμα! WTF? Όμως, ούτε σπυριά, ούτε φαγούρα. Λες να είναι οι διαολόμυγες αναρωτήθηκα; Μπα λέω. Αποκλείεται και έπεσα για ύπνο. Ξαφνικά κατά τις 3 – 4 το πρωί άρχισα να ξύνομαι σαν τρελός. Ανοίγω το φως και βλέπω ότι όλα αυτά τα κόκκινα στίγματα είχαν εξελιχθεί σε μεγάλα σπυριά που σε φαγούριζαν τρελά. Έβαλα ότι fenistil και τέτοια είχα για τα τσιμπήματα και κοιμήθηκα. Το πρωί, έτσι από περιέργεια κάθισα να μετρήσω πόσα τσιμπήματα είχα. Σταμάτησα στα 60 μόνο στο ένα χέρι! Πραγματικά με είχαν κάνει κόσκινο.
Η φαγούρα κράτησε μία βδομάδα. Αλλά δεν με πτόησε. Δύο μέρες μετά ξαναπήγαμε στη Long beach! Και μάλιστα με τον ίδιο τρόπο. Μονοπάτι για τη μετάβαση και τον 20άρη βαρκάρη για την επιστροφή. Αν μας ξανατσίμπησαν οι διαολόμυγες δεν ξέρω. Μάλλον ναι, αλλά πώς να καταλάβεις αν είχες 60 τσιμπήματα στο χέρι ή 80; Λογικά θα μας τσίμπησαν και πάλι, αλλά λιγότερες, καθώς περάσαμε την περισσότερη ώρα μέσα στη θάλασσα. Όπως και να ‘χει πάντως, ακόμα και αυτό δεν ήταν ικανό να μου αλλάξει γνώμη για τη Long beach. Η παραλία είναι απίθανη, απερίγραπτη με λόγια. Μοναδικό μελανό σημείο της δεύτερης φοράς που πήγαμε ήταν ότι το απόγευμα, λόγω της φοράς του ανέμου, άρχισαν να ξεβράζονται και πάλι σκουπίδια από τη Sihanoukville. Κρίμα. Τέτοιο υπέροχο μέρος και να κάνουν ότι μπορούν για να το καταστρέψουν.


Κόσκινο κυριολεκτικά (φωτογραφία από το internet, καθώς δεν προνόησα να τραβήξω φωτογραφίες). Σε λίγο καλύτερη κατάσταση εμείς!
Αν δείτε το χάρτη του νησιού, θα διαπιστώσετε ότι αυτά τα μέρη που καταφέραμε να πάμε καλύπτουν λιγότερο από το μισό νησί. Για την ακρίβεια το νότιο τμήμα του. Στο βόρειο τμήμα και ιδίως στη Lonely beach δεν καταφέραμε να πάμε. Περίσσευε μία μέρα λοιπόν. Το δίλημμα ήταν Long beach ή Coconut beach? Θα ήθελα να ξαναπάω στη Long beach για τρίτη φορά. Αλλά από τη μία η «κατάβαση» και από την άλλη οι sandflies μας οδήγησαν τελικά στην Coconut beach. Έπρεπε να χαλαρώσουμε και λίγο και να απολαύσουμε την τελευταία μας μέρα στο παραδεισένιο Koh Rong.
Την επόμενη ημέρα στις 8 το πρωί πήραμε τη βάρκα από Koh Rong για το Koh Rong Samloem (1 ώρα – 5 δολάρια) και περάσαμε τη μέρα μας στο Koh Rong Samloem. Στις 5 το απόγευμα, χρησιμοποιήσαμε το εισιτήριο επιστροφής μας και επιστρέψαμε στη Sihanoukville, με κατεύθυνση την πρωτεύουσα Phnom Penh.
Συμπερασματικά: Το Koh Rong είναι ο δεύτερος λόγος για να πάτε στην Καμπότζη μετά το Angkor Wat. Οι παραλίες του νησιού είναι φανταστικές και ιδίως η Long beach και η Coconut beach. Ίσως και η long Set beach. Το νησί, αν εξαιρέσεις το κεντρικό χωριό, είναι παρθένο και με λίγους τουρίστες. Οι υποδομές όμως δεν είναι καλές και το νησί καταστρέφεται συστηματικά. Σε 10 – 20 χρόνια θα είναι ένα διαφορετικό νησί. Οπότε, να πάτε τώρα που προλαβαίνετε. Και προσοχή στις sandflies! Αν τις υποτιμήσετε, θα το πληρώσετε με αίμα και φαγούρα!
Last edited: