kalspiros
Member
- Μηνύματα
- 2.554
- Likes
- 3.998
- Επόμενο Ταξίδι
- remaining UK
- Ταξίδι-Όνειρο
- yeah, whatever...
Περιεχόμενα
Φεύγουμε με πορεία το τελεφερίκ της Harissa. H Harissa είναι ένας οικισμός στα 650μ. υψόμετρο από την μέση στάθμη της θάλασσας. Η θάλασσα από την κορυφή του λόφου απέχει 1,50 χλμ. οριζοντιογραφικά. Όπως λοιπόν αντιλαμβάνεστε, ο λόφος φαντάζει θεόρατος από χαμηλά. Έκδοση εισιτηρίου για το τελεφερίκ και, λόγω κόσμου, αναχώρηση για Byblos. Η διαδρομή μέχρι εκεί, αδιάφορη έως άσχημη. Βρισκόμαστε σχεδόν 30 χιλιόμετρα μακριά από την ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας και τίποτα δεν έχει αλλάξει. Ψηλά καταπράσινα βουνά με βαθιές χαράδρες, όλα τους βεβηλωμένα από πολυόροφα τσιμεντένια κουτιά χρώματος «Πλατεία Βάθης». Η Byblos τώρα μου έφερε μνήμες από Τυνησία. Ήταν Φοινικική πόλη που πήρε το όνομά όντας το κύριο λιμάνι που εξάγαγε πάπυρο προς την Ελλάδα. Συγκαταλέγεται στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς (απ, να κάνω update την λίστα!) από το 1984. Πολύ όμορφη περιοχή, συνδυάζει πολλά πράγματα: το γραφικό και ήσυχο λιμάνι, τους λιθόστρωτους πεζόδρομους με τα tourist maniac καταστήματα, το κάστρο της Βίβλου χτισμένο από τους σταυροφόρους τον 12 αιώνα. Επιστροφή στην Harissa και αναμονή μισάωρου για να ανεβώ στο τελεφερίκ και από την κορυφή του, συνέχεια ανόδου με βαγονάκι πλαγιάς. Από εκεί, επίσκεψη στο άγαλμα της Παναγίας (Notre Dame du Liban) και την ιδιόμορφη εκκλησία του Αγ. Παύλου. Η Παναγία βρίσκεται σε 20μετρό βάθρο ενώ το άγαλμα, 8.5 μέτρα. Στην κορυφή του βάθρου σε οδηγεί μια σπιράλ σκάλα που όλο και στενεύει ανεβαίνοντας. Από εκεί η θέα είναι εφάμιλλη με φωτογράφιση από αεροπλάνο!
Ο Hussein με περιμένει κάτω για να ολοκληρώσει το tour του πηγαίνοντάς με, όπως του ζήτησα, στις περιοχές της Νότιας Βηρυτού όπου δραστηριοποιείτο η Hezbollah (γιατί σύμφωνα με τα λεγόμενά του, δεν υπάρχει πλέον συγκεκριμένη περιοχή) αλλά και τις γειτονίες που έβαλλαν κυρίως οι Ισραηλινές δυνάμεις κατά τον πόλεμο του 2006. Επίσης περάσαμε από τα πρώην σύνορα της πόλης όπου χώριζε τους Φαλαγγιτές από τους Μουσουλμάνους. Εικόνες μιας διαφορετικής πόλης, περισσότερο οικιστικής και λιγότερο εμπορικής με τον υπερτοπικό χαρακτήρα των καταστημάτων των περιοχών που γύρισα εχθές. Κάποια κτίρια από την εποχή του εμφυλίου στέκουν ακόμα ως μάρτυρες. Ακόμα και σε ανακαινισμένα κτίρια, δεν δόθηκε δέουσα σημασία στην αποκατάσταση των αμέτρητων σημαδιών από σφαίρες (βλ. Κατεχόμενη Κύπρος). Όταν περνάς τον δρόμο- σύνορο αισθάνεσαι περίεργα βλέποντας την ζωή να συνεχίζεται αλλά έχοντας εικόνες μίσους, πολέμου και βομβαρδισμών. Θυμήθηκα τις εικόνες που έβλεπα στην τηλεόραση το 2006 και 2007 όπου, με φόντο το αεροδρόμιο στα νότια της πόλης, βόμβες κατέστρεφαν τα προάστια. Βέβαια αυτά τα σύνορα δεν υφίσταντο εκείνη την εποχή αλλά οι εικόνες σε συνδέουν. Ο Hussein μου εξηγεί ότι τα καταστραμμένα των τελευταίων πολέμων, αποκατασταθήκανε άμεσα με κεφάλαια που ήρθανε κυρίως από το Ιράν αλλά και την Σ. Αραβία. Η πόλη γιγαντώθηκε εντός 4ετίας και εκεί που υπήρχε μόνο σκόνη, τώρα στέκουν νεωτεριστικές πολυκατοικίες εν μέσω εντελώς αδιαμόρφωτων περιοχών (χωρίς δρόμους, πεζοδρόμια, φωτισμό)
Άφιξη στο αεροδρόμιο και αποχαιρετισμός. Αν βρεθείτε ποτέ στο αεροδρόμιο, αναζητήστε διπλές φωτογραφίες (εκείνες που αλλάζουν ανάλογα με την γωνία θέασης) κολλημένες στις ζώνες των gates όπου δείχνουν την πόλη πριν και μετά τον πόλεμο. Με τελευταίες τις εικόνες και τις σκέψεις της νότιας Βηρυτού, σπατάλησα περίπου μισή ώρα εδώ. Αμέτρητες φωτογραφίες τράβηξα και θα ποστάρω μερικές.
Έτσι στα ξαφνικά λοιπόν, μέσα σε ένα ΣΚ έμαθα για την χώρα όσα ποτέ δεν ενδιαφέρθηκα ή δεν έψαξα να μάθω. Μια καινούρια χώρα στον χάρτη με την περισσότερη τροφή για σκέψη. Καταδρομικά και μόνος μου στον Λίβανο, όλα μου ήρθανε τυχερά.

Ο Hussein με περιμένει κάτω για να ολοκληρώσει το tour του πηγαίνοντάς με, όπως του ζήτησα, στις περιοχές της Νότιας Βηρυτού όπου δραστηριοποιείτο η Hezbollah (γιατί σύμφωνα με τα λεγόμενά του, δεν υπάρχει πλέον συγκεκριμένη περιοχή) αλλά και τις γειτονίες που έβαλλαν κυρίως οι Ισραηλινές δυνάμεις κατά τον πόλεμο του 2006. Επίσης περάσαμε από τα πρώην σύνορα της πόλης όπου χώριζε τους Φαλαγγιτές από τους Μουσουλμάνους. Εικόνες μιας διαφορετικής πόλης, περισσότερο οικιστικής και λιγότερο εμπορικής με τον υπερτοπικό χαρακτήρα των καταστημάτων των περιοχών που γύρισα εχθές. Κάποια κτίρια από την εποχή του εμφυλίου στέκουν ακόμα ως μάρτυρες. Ακόμα και σε ανακαινισμένα κτίρια, δεν δόθηκε δέουσα σημασία στην αποκατάσταση των αμέτρητων σημαδιών από σφαίρες (βλ. Κατεχόμενη Κύπρος). Όταν περνάς τον δρόμο- σύνορο αισθάνεσαι περίεργα βλέποντας την ζωή να συνεχίζεται αλλά έχοντας εικόνες μίσους, πολέμου και βομβαρδισμών. Θυμήθηκα τις εικόνες που έβλεπα στην τηλεόραση το 2006 και 2007 όπου, με φόντο το αεροδρόμιο στα νότια της πόλης, βόμβες κατέστρεφαν τα προάστια. Βέβαια αυτά τα σύνορα δεν υφίσταντο εκείνη την εποχή αλλά οι εικόνες σε συνδέουν. Ο Hussein μου εξηγεί ότι τα καταστραμμένα των τελευταίων πολέμων, αποκατασταθήκανε άμεσα με κεφάλαια που ήρθανε κυρίως από το Ιράν αλλά και την Σ. Αραβία. Η πόλη γιγαντώθηκε εντός 4ετίας και εκεί που υπήρχε μόνο σκόνη, τώρα στέκουν νεωτεριστικές πολυκατοικίες εν μέσω εντελώς αδιαμόρφωτων περιοχών (χωρίς δρόμους, πεζοδρόμια, φωτισμό)
Άφιξη στο αεροδρόμιο και αποχαιρετισμός. Αν βρεθείτε ποτέ στο αεροδρόμιο, αναζητήστε διπλές φωτογραφίες (εκείνες που αλλάζουν ανάλογα με την γωνία θέασης) κολλημένες στις ζώνες των gates όπου δείχνουν την πόλη πριν και μετά τον πόλεμο. Με τελευταίες τις εικόνες και τις σκέψεις της νότιας Βηρυτού, σπατάλησα περίπου μισή ώρα εδώ. Αμέτρητες φωτογραφίες τράβηξα και θα ποστάρω μερικές.
Έτσι στα ξαφνικά λοιπόν, μέσα σε ένα ΣΚ έμαθα για την χώρα όσα ποτέ δεν ενδιαφέρθηκα ή δεν έψαξα να μάθω. Μια καινούρια χώρα στον χάρτη με την περισσότερη τροφή για σκέψη. Καταδρομικά και μόνος μου στον Λίβανο, όλα μου ήρθανε τυχερά.
Attachments
-
123,9 KB Προβολές: 128