Περιεχόμενα
Η μυρωδιά του ναργιλέ κυριαρχεί στα στενά της πόλης. Πολλά μαγαζιά με υπαίθριους χώρους, για τους λάτρεις του είδους, προσφέρουν γεύσεις και αρώματα για κάθε γούστο! Αυτή η μυρωδιά σε συντροφεύει παντού και σε ζαλίζει ευχάριστα... Αν δεν αποφασίσεις να καθήσεις σε κάποιο από τα μαγαζιά και να απολαύσεις αυτό το αγαπημένο "σπορ" που στο Κουβέιτ αποκαλούν shisha, μπορείς να συνεχίσεις τις βόλτες σου στην αγορά.
Η περιοχή που έμενα λέγεται Salmiya. Στην Salmiya λοιπόν εκτός από πολλά εμπορικά κέντρα, μπορείς να ανακαλύψεις πολλούς θησαυρούς, κρυμμένους μέσα σε στοές που υπάρχουν κατά μήκος του κεντρικού δρόμου Hamad Al Mubarak. Μπαίνεις σε μια στοά και από εκεί ξετυλίγεται μια μικρή εμπορική γειτονιά, με μικρά μαγαζάκια Ινδών και Πακιστανών ως επί το πλείστον, όπου μπορείς να βρεις χίλια δυο πραγματάκια να αγοράσεις και το κυριότερο... οικονομικά! Αντικείμενα, υφάσματα, χρώματα και αρώματα φερμένα από διαφορετικές μεριές του πλανήτη. Ακόμα κι αν δεν θέλεις να αγοράσεις κάτι, αξίζει να τα δεις. Πηγαίνοντας προς το κέντρο της πόλης του Κουβέιτ, έχεις την ευκαιρία να επισκεφθείς τις διάσημες υπαίθριες αγορές, τα λεγόμενα souks. Υπάρχουν αγορές χρυσού, μπαχαρικών και ρούχων, όλες downtown. Φυσικά η ατμόσφαιρα και όλος ο περιβάλλον χώρος σε ταξιδεύει σε άλλες εποχές. Κάθε Παρασκευή διοργανώνεται η Souq al Jum'a, ή αλλιώς Friday market, στην περιοχή Shuwaikh. Χρειάζεσαι καπελάκι, νεράκι και όρεξη για ψάξιμο αφού η εν λόγω αγορά εκτείνεται σε μια πολύ μεγάλη περιοχή, είναι φυσικά υπαίθρια και εκεί μπορείς να βρεις μεταχειρισμένα ή και καινούρια προϊόντα σε πολύ μα πολύ χαμηλές τιμές. Από είδη ένδυσης και υπόδησης μέχρι έπιπλα και ηλεκτρικές συσκευές, θαυμάσια περίτεχνα διακοσμητικά για το σπίτι, κατοικίδια ζωάκια, ό,τι βάλει το μυαλό σου!
Μεταφερόμενοι στη μοντέρνα εποχή και αν δεν αντέχουμε τις υψηλές θερμοκρασίες, μπορούμε να επισκεφθούμε κάποιο από τα πολλά εμπορικά κέντρα που φυτρώνουν τα τελευταία χρόνια σαν τα μανιτάρια στην ευρύτερη περιοχή του Kuwait city και που μας προσφέρουν όλες τις ανέσεις. Κατά τη δική μου πάντα γνώμη, τα πιο όμορφα από αυτά είναι εκείνα που βρίσκονται πάνω στην παραλία, όπου μετά το shopping therapy μπορείς να απολαύσεις το καφεδάκι σου αγναντεύοντας την απεραντοσύνη της θάλασσας. Τέτοια εμπορικά κέντρα είναι το Marina mall, το Shark souq και το απομακρυσμένο Al Kout. Σε όλα τα εμπορικά κέντρα εκτός από τα εμπορικά καταστήματα υπάρχουν καφετέριες, εστιατόρια και σινεμά.
Πέρα όμως από το χάζεμα στις βιτρίνες, υπάρχουν και άλλα πράγματα που μπορείς να κάνεις στο Κουβέιτ, όπως ας πούμε να επισκεφθείς κάποιο από τα μουσεία της χώρας. Το μουσείο που ξεχωρίζω εγώ είναι το Kuwait House of National Memorial, όπου με μια είσοδο ενός διναρίου (3 ευρώ), έχεις προσωπικό ξεναγό και ενημερώνεσαι για την ιστορία αυτού του κράτους, πριν και μετά τον πόλεμο, βλέπεις μια πολύ μεγάλη μακέτα της πόλης με την εικόνα που είχε όταν μπήκαν μέσα οι Ιρακινοί το 1990 και μπορείς να παρακολουθήσεις και δύο ταινιούλες με θέμα φυσικά τον πόλεμο. Τα γεγονότα του 1990 όπως καταλαβαίνετε έχουν στιγματίσει αυτό το λαό. Οι εικόνες που μου έχουν περιγράψει ντόπιοι για τις στιγμές της εισβολής αλλά και αυτών που ακολούθησαν θα μου μείνουν αξέχαστες. Όπως αξέχαστες θα μου μείνουν και οι σειρήνες που άκουγα εγώ το 2003, όταν οι Ιρακινοί αποφάσισαν ξανά να χτυπήσουν το Κουβέιτ, ρίχνοντας πυραύλους ακόμα και στο εμπορικό κέντρο Sharq souk που προανέφερα. Θυμάμαι να έχουμε βάλει σε όλα τα τζάμια αυτοκόλλητα, να έχουν τοιχοκολληθεί παντού σημάνσεις για το πλησιέστερο καταφύγιο, οι πτήσεις να έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο και αφού η κατάσταση έδειχνε να χειροτερεύει, μας έστειλαν πίσω στις πατρίδες μας για ένα μήνα μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Ευτυχώς η κατάσταση εξομαλύνθηκε σύντομα και όλα γύρισαν στους κανονικούς ρυθμούς...
Σε ένα κράτος που το ισλαμικό στοιχείο έχει πολύ έντονη παρουσία και όλα δείχνουν να κινούνται βάση της θρησκείας, ίσως κάποιος δεν περιμένει να βρει κάτι άλλο εκτός από τζαμί. Κι όμως προς μεγάλη μου έκπληξη υπήρχε και ορθόδοξη εκκλησία. Μία βέβαια, αλλά υπήρχε! Αξέχαστη η πρώτη μου Ανάσταση στο Κουβέιτ ακούγοντας το Χριστός Ανέστη σε ελληνικά και σε αραβικά! Μία περίοδος που είναι δύσκολη για τον μέσο άνθρωπο εκεί, είναι η περίοδος του Ραμαζανιου. Το καλό για εμάς ήταν ότι στις πτήσεις κατά τη διάρκεια της μέρας δεν είχαμε να κάνουμε σέρβις, αλλά υπήρχε και το δύσκολο κομμάτι όταν προσγειωνόμασταν εκεί κοντά στη δύση του ήλιου και τρέχαμε να προλάβουμε να σερβίρουμε τους πεινασμένους μας ταξιδιώτες λίγο πριν το αεροπλάνο ακουμπίσει στο έδαφος... Τον ιερό μήνα της νηστείας τους όσο ο ήλιος είναι ψηλά στον ουρανό, τα πάντα είναι κλειστά και οι υπηρεσίες γενικότερα υπολειτουργούν. Απαγορεύεται ρητά σε όλους, μουσουλμάνους ή μη, να φάνε και να πιούνε σε δημόσια θέα. Για εμάς τους ξένους φυσικά τα πράγματα ήταν λίγο πιο εύκολα αφού μεριμνούσαμε να έχουμε τα πάντα στο σπίτι, ώστε να μπορούμε να κάνουμε τις "ατασθαλίες" μας. Όταν όμως αφήναμε την θαλπωρή του σπιτιού και βγαίναμε έξω, δεν επιτρεπόταν ούτε τσίχλα να μασήσουμε, ούτε τσιγάρο να καπνίσουμε. Το σκηνικό άλλαζε το βράδυ, καθώς η πόλη έπαιρνε ένα χρώμα γιορτινό. Μετά τη δύση του ήλιου άνοιγαν όλα τα μαγαζιά, τα εστιατόρια και οι δρόμοι γέμιζαν με κόσμο και όλοι ήταν χαρούμενοι και γεμάτοι ενέργεια, μέχρι να ανατείλει ο ήλιος τα ξημερώματα, οπότε φτου κι απ'την αρχή!
Η περιοχή που έμενα λέγεται Salmiya. Στην Salmiya λοιπόν εκτός από πολλά εμπορικά κέντρα, μπορείς να ανακαλύψεις πολλούς θησαυρούς, κρυμμένους μέσα σε στοές που υπάρχουν κατά μήκος του κεντρικού δρόμου Hamad Al Mubarak. Μπαίνεις σε μια στοά και από εκεί ξετυλίγεται μια μικρή εμπορική γειτονιά, με μικρά μαγαζάκια Ινδών και Πακιστανών ως επί το πλείστον, όπου μπορείς να βρεις χίλια δυο πραγματάκια να αγοράσεις και το κυριότερο... οικονομικά! Αντικείμενα, υφάσματα, χρώματα και αρώματα φερμένα από διαφορετικές μεριές του πλανήτη. Ακόμα κι αν δεν θέλεις να αγοράσεις κάτι, αξίζει να τα δεις. Πηγαίνοντας προς το κέντρο της πόλης του Κουβέιτ, έχεις την ευκαιρία να επισκεφθείς τις διάσημες υπαίθριες αγορές, τα λεγόμενα souks. Υπάρχουν αγορές χρυσού, μπαχαρικών και ρούχων, όλες downtown. Φυσικά η ατμόσφαιρα και όλος ο περιβάλλον χώρος σε ταξιδεύει σε άλλες εποχές. Κάθε Παρασκευή διοργανώνεται η Souq al Jum'a, ή αλλιώς Friday market, στην περιοχή Shuwaikh. Χρειάζεσαι καπελάκι, νεράκι και όρεξη για ψάξιμο αφού η εν λόγω αγορά εκτείνεται σε μια πολύ μεγάλη περιοχή, είναι φυσικά υπαίθρια και εκεί μπορείς να βρεις μεταχειρισμένα ή και καινούρια προϊόντα σε πολύ μα πολύ χαμηλές τιμές. Από είδη ένδυσης και υπόδησης μέχρι έπιπλα και ηλεκτρικές συσκευές, θαυμάσια περίτεχνα διακοσμητικά για το σπίτι, κατοικίδια ζωάκια, ό,τι βάλει το μυαλό σου!
Μεταφερόμενοι στη μοντέρνα εποχή και αν δεν αντέχουμε τις υψηλές θερμοκρασίες, μπορούμε να επισκεφθούμε κάποιο από τα πολλά εμπορικά κέντρα που φυτρώνουν τα τελευταία χρόνια σαν τα μανιτάρια στην ευρύτερη περιοχή του Kuwait city και που μας προσφέρουν όλες τις ανέσεις. Κατά τη δική μου πάντα γνώμη, τα πιο όμορφα από αυτά είναι εκείνα που βρίσκονται πάνω στην παραλία, όπου μετά το shopping therapy μπορείς να απολαύσεις το καφεδάκι σου αγναντεύοντας την απεραντοσύνη της θάλασσας. Τέτοια εμπορικά κέντρα είναι το Marina mall, το Shark souq και το απομακρυσμένο Al Kout. Σε όλα τα εμπορικά κέντρα εκτός από τα εμπορικά καταστήματα υπάρχουν καφετέριες, εστιατόρια και σινεμά.
Πέρα όμως από το χάζεμα στις βιτρίνες, υπάρχουν και άλλα πράγματα που μπορείς να κάνεις στο Κουβέιτ, όπως ας πούμε να επισκεφθείς κάποιο από τα μουσεία της χώρας. Το μουσείο που ξεχωρίζω εγώ είναι το Kuwait House of National Memorial, όπου με μια είσοδο ενός διναρίου (3 ευρώ), έχεις προσωπικό ξεναγό και ενημερώνεσαι για την ιστορία αυτού του κράτους, πριν και μετά τον πόλεμο, βλέπεις μια πολύ μεγάλη μακέτα της πόλης με την εικόνα που είχε όταν μπήκαν μέσα οι Ιρακινοί το 1990 και μπορείς να παρακολουθήσεις και δύο ταινιούλες με θέμα φυσικά τον πόλεμο. Τα γεγονότα του 1990 όπως καταλαβαίνετε έχουν στιγματίσει αυτό το λαό. Οι εικόνες που μου έχουν περιγράψει ντόπιοι για τις στιγμές της εισβολής αλλά και αυτών που ακολούθησαν θα μου μείνουν αξέχαστες. Όπως αξέχαστες θα μου μείνουν και οι σειρήνες που άκουγα εγώ το 2003, όταν οι Ιρακινοί αποφάσισαν ξανά να χτυπήσουν το Κουβέιτ, ρίχνοντας πυραύλους ακόμα και στο εμπορικό κέντρο Sharq souk που προανέφερα. Θυμάμαι να έχουμε βάλει σε όλα τα τζάμια αυτοκόλλητα, να έχουν τοιχοκολληθεί παντού σημάνσεις για το πλησιέστερο καταφύγιο, οι πτήσεις να έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο και αφού η κατάσταση έδειχνε να χειροτερεύει, μας έστειλαν πίσω στις πατρίδες μας για ένα μήνα μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Ευτυχώς η κατάσταση εξομαλύνθηκε σύντομα και όλα γύρισαν στους κανονικούς ρυθμούς...
Σε ένα κράτος που το ισλαμικό στοιχείο έχει πολύ έντονη παρουσία και όλα δείχνουν να κινούνται βάση της θρησκείας, ίσως κάποιος δεν περιμένει να βρει κάτι άλλο εκτός από τζαμί. Κι όμως προς μεγάλη μου έκπληξη υπήρχε και ορθόδοξη εκκλησία. Μία βέβαια, αλλά υπήρχε! Αξέχαστη η πρώτη μου Ανάσταση στο Κουβέιτ ακούγοντας το Χριστός Ανέστη σε ελληνικά και σε αραβικά! Μία περίοδος που είναι δύσκολη για τον μέσο άνθρωπο εκεί, είναι η περίοδος του Ραμαζανιου. Το καλό για εμάς ήταν ότι στις πτήσεις κατά τη διάρκεια της μέρας δεν είχαμε να κάνουμε σέρβις, αλλά υπήρχε και το δύσκολο κομμάτι όταν προσγειωνόμασταν εκεί κοντά στη δύση του ήλιου και τρέχαμε να προλάβουμε να σερβίρουμε τους πεινασμένους μας ταξιδιώτες λίγο πριν το αεροπλάνο ακουμπίσει στο έδαφος... Τον ιερό μήνα της νηστείας τους όσο ο ήλιος είναι ψηλά στον ουρανό, τα πάντα είναι κλειστά και οι υπηρεσίες γενικότερα υπολειτουργούν. Απαγορεύεται ρητά σε όλους, μουσουλμάνους ή μη, να φάνε και να πιούνε σε δημόσια θέα. Για εμάς τους ξένους φυσικά τα πράγματα ήταν λίγο πιο εύκολα αφού μεριμνούσαμε να έχουμε τα πάντα στο σπίτι, ώστε να μπορούμε να κάνουμε τις "ατασθαλίες" μας. Όταν όμως αφήναμε την θαλπωρή του σπιτιού και βγαίναμε έξω, δεν επιτρεπόταν ούτε τσίχλα να μασήσουμε, ούτε τσιγάρο να καπνίσουμε. Το σκηνικό άλλαζε το βράδυ, καθώς η πόλη έπαιρνε ένα χρώμα γιορτινό. Μετά τη δύση του ήλιου άνοιγαν όλα τα μαγαζιά, τα εστιατόρια και οι δρόμοι γέμιζαν με κόσμο και όλοι ήταν χαρούμενοι και γεμάτοι ενέργεια, μέχρι να ανατείλει ο ήλιος τα ξημερώματα, οπότε φτου κι απ'την αρχή!

Last edited by a moderator: