psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.109
- Likes
- 56.301
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Μέρα 1, η πρώτη επαφή
Η Παρασκευή στις 25 του Οκτώβρη λοιπόν μας βρήκε στο δρόμο από το πρωί, και μετά από ένα μικρό κομμάτι της παλιάς Εθνικής οδού Θες/νίκης – Καβάλας (μιας και είναι δίπλα από το Χορτιάτη που μένω), βγήκαμε στην Εγνατία οδό με κατεύθυνση τα σύνορα. Ο πολύ καλός δρόμος μας επέτρεψε να είμαστε εκεί σε περίπου τρεις ώρες. Τα διόδια που καταβάλαμε στο σύνολο μέχρι τα σύνορα δε ξεπερνούσαν τα 7 ευρώ, γεγονός που πλέον σε ξενίζει στους Ελληνικούς δρόμους.
Λόγω τριημέρου η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη από ιδιωτικά οχήματα, πέρα από τις αμέτρητες νταλίκες που περίμεναν να εκτελωνίσουν για να περάσουν τα σύνορα. Έτσι μετά από το τελείως διαδικαστικό κομμάτι στην Ελληνική πλευρά και αναμονή περίπου μιας ώρας στην ουρά, μπήκαμε στη Τουρκική πλευρά για τις προβλεπόμενες διαδικασίες, σφράγισμα διαβατηρίων (και ταυτοτήτων), έλεγχο των εγγράφων του αυτοκινήτου και τυπικό έλεγχο του port baggage. Λίγο μετά περνούσαμε τη γέφυρα του Έβρου, μισή βαμένη στα γαλανόλευκα και άλλη μισή στα ερυθρόλευκα, με τους αντίστοιχους φαντάρους εκατέρωθεν. Εντυπωσιακή εμπειρία!
Σταματήσαμε αμέσως να αλλάξουμε κάποια λίγα χρήματα για να μπορούμε να βάλουμε καύσιμα, και να πληρώσουμε τα εκεί διόδια. Ο υπάλληλος της τράπεζας βέβαια μας είπε ότι δεν είναι απαραίτητο αλλά εμείς θέλαμε να είμαστε τυπικοί. Εννοείται πως η τιμή της βενζίνης και του αερίου στη Τουρκία είναι αρκετά φθηνότερη οπότε φροντίσαμε να γεμίσουμε και στην είσοδο και στην έξοδο από τη χώρα. Κάρτα διοδίων είχα διαβάσει ότι έπρεπε να προμηθευτούμε από κάποιο shell.
Ξεκινήσαμε γεμάτοι περιέργεια και με αμείωτο κέφι, αφήνοντας πίσω μας τους Κήπους και μπροστά μας την Ipsala:
Είχαμε υπολογίσει να προσεγγίσουμε τη Πόλη σε περίπου τρεις ώρες, χρονοδιάγραμμα που έπεσε έξω αρχικά από το γεγονός ότι ο δρόμος δεν ήταν ο κλασσικός αυτοκινητόδρομος. Υπήρχαν παντού μικρά όρια ταχύτητας, καθώς περνούσαμε μέσα από κατοικημένες περιοχές, φανάρια, κυκλικούς κόμβους, πεζοί κτλ. Μόνο σε ένα κομμάτι 5 λωρίδων λίγο πριν τη πόλη συναντούσε κανείς συνθήκες αυτοκινητόδρομου.
Δεύτερος λόγος είναι ότι σταματήσαμε σε πολλά πρατήρια Shell προκειμένου να βρούμε τη κάρτα των διοδίων. Εκεί κι αν επικρατούσε μπάχαλο, καθώς ο καθένας μας έστελνε στο επόμενο shell λέγοντας μας ότι δεν έχει, με αποκορύφωμα το τελευταίο που μας έστειλε σε ένα άλλο σημείο 25 χιλιόμετρα έξω από τη Κωνσταντινούπολη. Ε όχι λοιπόν, δε θα κάτσουμε να σκάσουμε και να φάμε τις ώρες μας ψάχνοντας είπαμε, πάμε και ότι γίνει. Τελικά δεν έγινε τίποτα.
Τρίτο και πολύ βασικό ήταν η κίνηση που πετύχαμε 30-40 χιλιόμετρα εκτός Πόλης. Πραγματικά μεγάλο βάσανο, που σε ανάγκαζε να σταματάς και να ξεκινάς συνεχώς. Αυτό πάντως είναι κάτι που το περιμέναμε…
Όπως επίσης περιμέναμε και την άθλια οδήγηση των Τουρκων οδηγών, που αποδείχτηκε τελικά καλύτερη του αναμενομένου. Σε κάθε περίπτωση θέλαμε το αμάξι για την ευκολία μας και να πάμε και να έρθουμε, όχι για μετακίνηση εντός πόλης, οπότε και φροντίσαμε να βρούμε ξενοδοχείο με παρκινγκ. Απ’ ότι είδαμε βέβαια υπάρχουν αρκετά κλειστά παρκινγκ και στο κέντρο της πόλης.
Γύρω στις 5 το απόγευμα και αφού είχαμε περάσει τη μεγάλη γέφυρα ‘’Haliç Köprüsü’’ πλησιάζαμε προς το κέντρο με τη κίνηση να έχει μειωθεί αισθητά, συνεπαρμένοι από τις απίστευτες εικόνες που μας χάριζε η Πόλη καθώς τη διασχίζαμε.
Είχα ξεχάσει τελείως το γεγονός πως είναι χτισμένη σε λόφους από την ιστορία, κάτι που θυμήθηκα και διαπίστωσα ψάχνοντας να βρω μαζί με τους υπόλοιπους το δωμάτιο που κλείσαμε, καθώς ακόμα και με τη χρήση GPS ήταν πολύ δύσκολο στα στενάκια, τους μονόδρομους και τα απότομες ανηφόρες που περιβάλλουν τη πλατεία ‘’Taksim’’. Τελικώς με τη χρήση των ποδιών μας και μια μικρή παρανομία σε μονόδρομο τα καταφέραμε, αφήνοντας το αμάξι στο πάρκινγκ του ιδιοκτήτη ο οποίος μας καλωσόρισε με χαρά και πας πήγε στα δωμάτια μας.
Οι συμβουλές των φίλων μου που ήξεραν πολύ καλά τη Κωνσταντινούπολη, ήταν να μείνουμε όσο πιο κοντά γίνεται στο κομβικό σημείο που ονομάζεται πλατεία ‘’Taksim’’ κάτι που καταφέραμε με το κατάλυμα που πετύχαμε στο booking σε χαμηλή τιμή ‘’ Taksim Sem House’’ χωρίς όμως να είναι κάτι το ιδιαίτερο. Τώρα πλέον που έχω εικόνα δε θα έλεγα σε κάποιον που πάει πρώτη φορά ότι αυτή είναι η ιδανική περιοχή και καμία άλλη. Υπάρχουν πολλές επιλογές.
Προλαβαίνοντας για λίγο ακόμα τη μέρα και έχοντας αφήσει τα πράγματα στο δωμάτιο βγήκαμε τη πρώτη βόλτα. Η κατηφορική γειτονιά που μέναμε δεν ήταν και τόσο όμορφη, ήταν όμως βολική:
Λίγα βήματα αριστερά:
Και βρεθήκαμε στη πλατεία Taksim. Εκατό μέτρα ουσιαστικά μακριά μας:
Χωρίς να χάσουμε χρόνο περάσαμε απέναντι στην ‘’Istikal’’ το πιο γνωστό πεζόδρομο της Κωνσταντινούπολης, από τον οποίο περνάει και το μικρό τραμ της Taksim. Ωραίες αν και πολύ τουριστικές οι πρώτες εικόνες, με άπειρο κόσμο να ανεβοκατεβαίνει και να μου θυμίζει πεζόδρομο της Ασίας. Κάναμε μια πρώτη γύρα, χαλάσαμε συνάλλαγμα σε ένα από τα πολλά ανταλλακτήρια που υπάρχουν εκεί και τσιμπήσαμε κάτι να μας κόψει τη πείνα από τα πολλά ορθάδικα που πουλάνε ντονέρ, με την ιδιομορφία να ψήνουν το γύρο έξω από το μαγαζί. Ήταν και η πρώτη επαφή μας με το φαγητό της Τουρκίας, αν και το συγκεκριμένο δεν είχε τρομερές διαφορές απ’ το δικό μας:
Συνεχίσαμε τη βόλτα μπαίνοντας ξανά στην Istikal, με τον κόσμο να πυκνώνει περισσότερο. Πολλά ζαχαροπλαστεία, είδη δώρων, παγωτατζίδικα, εμπορικά καταστήματα κ.α.:
Λίγο μετά πέρασε και το τραμ, χαρίζοντας μας πολύ όμορφες λήψεις:
Ακόμα κι αν δε σου αρέσουν τα γλυκά, με τέτοιες βιτρίνες μπαίνεις σε πειρασμό:
Είχαν περάσει πόσες ώρες όμως κι εμείς δεν είχαμε πατήσει όπως έπρεπε το πόδι μας στη Πόλη, γι’ αυτό και βολτάραμε ακόμα λίγο, τόσο μέχρι να βρούμε σε κάποιο από τα παρακείμενα στενάκια της Istikal ένα φιλόξενο καφέ μπαρ για να πιούμε τη πρώτη Efes!
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο καθώς η ώρα είχε περάσει, προκειμένου να ετοιμαστούμε για έξω. Οι ώρες ήταν λίγες και δεν υπήρχαν περιθώρια για ξεκούραση. Πήραμε ένα ταξί και ξεκινήσαμε για τη συνοικία του ‘’Besiktas’’ η οποία βρίσκεται σε απόσταση 2,5 χιλιομέτρων από τη Taksim και φημίζεται για τη νυχτερινή ζωή εκτός των άλλων. Πληρώσαμε κάτι λιγότερο από 3 ευρώ.
Η αίσθηση που με διακατείχε από τη πρώτη στιγμή, αυτή δηλαδή της οικειότητας, συνεχίστηκε και στο Besiktas, περιοχή που θυμίζει κάτι από Λαδάδικα ή Βαλαωρίτου στη Θεσσαλονίκη. Περίεργο, αν και τελείως διαφορετικές πόλεις μου βγάζουν κάτι κοινό…
Κάναμε τη βόλτα μας σε μια περιοχή που τίποτα δε θύμιζε μουσουλμανική χώρα, και αφού βρήκαμε ένα ωραίο bar που έπαιζε δυνατή ροκ μουσική το ‘’Kanguru Pub&Bistro’’ πιάσαμε ένα τραπεζάκι στο πολυσύχναστο πεζόδρομο έξω και πλακωθήκαμε στις μπύρες:
Επιστρέψαμε με τον ίδιο τρόπο στη Taksim, πετυχαίνοντας κίνηση, με τον Τούρκο ταξιτζή να κάνει ότι να ναι στο δρόμο προκειμένου να την αποφύγει, και πήγαμε για μερικές τελευταίες μπύρες στην Irish pub, που η μόνη σχέση της με την Ιρλανδία ήταν οι guiness που ήπιαμε, εκτός αν τα τσιφτετέλια αποτελούν παράδοση του Δουβλίνου και του Κορκ…
Κατάκοποι γυρίσαμε για ύπνο. Η επόμενη μέρα θα ήταν απαιτητική & γεμάτη.
Η Παρασκευή στις 25 του Οκτώβρη λοιπόν μας βρήκε στο δρόμο από το πρωί, και μετά από ένα μικρό κομμάτι της παλιάς Εθνικής οδού Θες/νίκης – Καβάλας (μιας και είναι δίπλα από το Χορτιάτη που μένω), βγήκαμε στην Εγνατία οδό με κατεύθυνση τα σύνορα. Ο πολύ καλός δρόμος μας επέτρεψε να είμαστε εκεί σε περίπου τρεις ώρες. Τα διόδια που καταβάλαμε στο σύνολο μέχρι τα σύνορα δε ξεπερνούσαν τα 7 ευρώ, γεγονός που πλέον σε ξενίζει στους Ελληνικούς δρόμους.
Λόγω τριημέρου η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη από ιδιωτικά οχήματα, πέρα από τις αμέτρητες νταλίκες που περίμεναν να εκτελωνίσουν για να περάσουν τα σύνορα. Έτσι μετά από το τελείως διαδικαστικό κομμάτι στην Ελληνική πλευρά και αναμονή περίπου μιας ώρας στην ουρά, μπήκαμε στη Τουρκική πλευρά για τις προβλεπόμενες διαδικασίες, σφράγισμα διαβατηρίων (και ταυτοτήτων), έλεγχο των εγγράφων του αυτοκινήτου και τυπικό έλεγχο του port baggage. Λίγο μετά περνούσαμε τη γέφυρα του Έβρου, μισή βαμένη στα γαλανόλευκα και άλλη μισή στα ερυθρόλευκα, με τους αντίστοιχους φαντάρους εκατέρωθεν. Εντυπωσιακή εμπειρία!
Σταματήσαμε αμέσως να αλλάξουμε κάποια λίγα χρήματα για να μπορούμε να βάλουμε καύσιμα, και να πληρώσουμε τα εκεί διόδια. Ο υπάλληλος της τράπεζας βέβαια μας είπε ότι δεν είναι απαραίτητο αλλά εμείς θέλαμε να είμαστε τυπικοί. Εννοείται πως η τιμή της βενζίνης και του αερίου στη Τουρκία είναι αρκετά φθηνότερη οπότε φροντίσαμε να γεμίσουμε και στην είσοδο και στην έξοδο από τη χώρα. Κάρτα διοδίων είχα διαβάσει ότι έπρεπε να προμηθευτούμε από κάποιο shell.
Ξεκινήσαμε γεμάτοι περιέργεια και με αμείωτο κέφι, αφήνοντας πίσω μας τους Κήπους και μπροστά μας την Ipsala:

Είχαμε υπολογίσει να προσεγγίσουμε τη Πόλη σε περίπου τρεις ώρες, χρονοδιάγραμμα που έπεσε έξω αρχικά από το γεγονός ότι ο δρόμος δεν ήταν ο κλασσικός αυτοκινητόδρομος. Υπήρχαν παντού μικρά όρια ταχύτητας, καθώς περνούσαμε μέσα από κατοικημένες περιοχές, φανάρια, κυκλικούς κόμβους, πεζοί κτλ. Μόνο σε ένα κομμάτι 5 λωρίδων λίγο πριν τη πόλη συναντούσε κανείς συνθήκες αυτοκινητόδρομου.
Δεύτερος λόγος είναι ότι σταματήσαμε σε πολλά πρατήρια Shell προκειμένου να βρούμε τη κάρτα των διοδίων. Εκεί κι αν επικρατούσε μπάχαλο, καθώς ο καθένας μας έστελνε στο επόμενο shell λέγοντας μας ότι δεν έχει, με αποκορύφωμα το τελευταίο που μας έστειλε σε ένα άλλο σημείο 25 χιλιόμετρα έξω από τη Κωνσταντινούπολη. Ε όχι λοιπόν, δε θα κάτσουμε να σκάσουμε και να φάμε τις ώρες μας ψάχνοντας είπαμε, πάμε και ότι γίνει. Τελικά δεν έγινε τίποτα.
Τρίτο και πολύ βασικό ήταν η κίνηση που πετύχαμε 30-40 χιλιόμετρα εκτός Πόλης. Πραγματικά μεγάλο βάσανο, που σε ανάγκαζε να σταματάς και να ξεκινάς συνεχώς. Αυτό πάντως είναι κάτι που το περιμέναμε…
Όπως επίσης περιμέναμε και την άθλια οδήγηση των Τουρκων οδηγών, που αποδείχτηκε τελικά καλύτερη του αναμενομένου. Σε κάθε περίπτωση θέλαμε το αμάξι για την ευκολία μας και να πάμε και να έρθουμε, όχι για μετακίνηση εντός πόλης, οπότε και φροντίσαμε να βρούμε ξενοδοχείο με παρκινγκ. Απ’ ότι είδαμε βέβαια υπάρχουν αρκετά κλειστά παρκινγκ και στο κέντρο της πόλης.
Γύρω στις 5 το απόγευμα και αφού είχαμε περάσει τη μεγάλη γέφυρα ‘’Haliç Köprüsü’’ πλησιάζαμε προς το κέντρο με τη κίνηση να έχει μειωθεί αισθητά, συνεπαρμένοι από τις απίστευτες εικόνες που μας χάριζε η Πόλη καθώς τη διασχίζαμε.
Είχα ξεχάσει τελείως το γεγονός πως είναι χτισμένη σε λόφους από την ιστορία, κάτι που θυμήθηκα και διαπίστωσα ψάχνοντας να βρω μαζί με τους υπόλοιπους το δωμάτιο που κλείσαμε, καθώς ακόμα και με τη χρήση GPS ήταν πολύ δύσκολο στα στενάκια, τους μονόδρομους και τα απότομες ανηφόρες που περιβάλλουν τη πλατεία ‘’Taksim’’. Τελικώς με τη χρήση των ποδιών μας και μια μικρή παρανομία σε μονόδρομο τα καταφέραμε, αφήνοντας το αμάξι στο πάρκινγκ του ιδιοκτήτη ο οποίος μας καλωσόρισε με χαρά και πας πήγε στα δωμάτια μας.
Οι συμβουλές των φίλων μου που ήξεραν πολύ καλά τη Κωνσταντινούπολη, ήταν να μείνουμε όσο πιο κοντά γίνεται στο κομβικό σημείο που ονομάζεται πλατεία ‘’Taksim’’ κάτι που καταφέραμε με το κατάλυμα που πετύχαμε στο booking σε χαμηλή τιμή ‘’ Taksim Sem House’’ χωρίς όμως να είναι κάτι το ιδιαίτερο. Τώρα πλέον που έχω εικόνα δε θα έλεγα σε κάποιον που πάει πρώτη φορά ότι αυτή είναι η ιδανική περιοχή και καμία άλλη. Υπάρχουν πολλές επιλογές.
Προλαβαίνοντας για λίγο ακόμα τη μέρα και έχοντας αφήσει τα πράγματα στο δωμάτιο βγήκαμε τη πρώτη βόλτα. Η κατηφορική γειτονιά που μέναμε δεν ήταν και τόσο όμορφη, ήταν όμως βολική:
Λίγα βήματα αριστερά:
Και βρεθήκαμε στη πλατεία Taksim. Εκατό μέτρα ουσιαστικά μακριά μας:
Χωρίς να χάσουμε χρόνο περάσαμε απέναντι στην ‘’Istikal’’ το πιο γνωστό πεζόδρομο της Κωνσταντινούπολης, από τον οποίο περνάει και το μικρό τραμ της Taksim. Ωραίες αν και πολύ τουριστικές οι πρώτες εικόνες, με άπειρο κόσμο να ανεβοκατεβαίνει και να μου θυμίζει πεζόδρομο της Ασίας. Κάναμε μια πρώτη γύρα, χαλάσαμε συνάλλαγμα σε ένα από τα πολλά ανταλλακτήρια που υπάρχουν εκεί και τσιμπήσαμε κάτι να μας κόψει τη πείνα από τα πολλά ορθάδικα που πουλάνε ντονέρ, με την ιδιομορφία να ψήνουν το γύρο έξω από το μαγαζί. Ήταν και η πρώτη επαφή μας με το φαγητό της Τουρκίας, αν και το συγκεκριμένο δεν είχε τρομερές διαφορές απ’ το δικό μας:
Συνεχίσαμε τη βόλτα μπαίνοντας ξανά στην Istikal, με τον κόσμο να πυκνώνει περισσότερο. Πολλά ζαχαροπλαστεία, είδη δώρων, παγωτατζίδικα, εμπορικά καταστήματα κ.α.:
Λίγο μετά πέρασε και το τραμ, χαρίζοντας μας πολύ όμορφες λήψεις:
Ακόμα κι αν δε σου αρέσουν τα γλυκά, με τέτοιες βιτρίνες μπαίνεις σε πειρασμό:
Είχαν περάσει πόσες ώρες όμως κι εμείς δεν είχαμε πατήσει όπως έπρεπε το πόδι μας στη Πόλη, γι’ αυτό και βολτάραμε ακόμα λίγο, τόσο μέχρι να βρούμε σε κάποιο από τα παρακείμενα στενάκια της Istikal ένα φιλόξενο καφέ μπαρ για να πιούμε τη πρώτη Efes!
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο καθώς η ώρα είχε περάσει, προκειμένου να ετοιμαστούμε για έξω. Οι ώρες ήταν λίγες και δεν υπήρχαν περιθώρια για ξεκούραση. Πήραμε ένα ταξί και ξεκινήσαμε για τη συνοικία του ‘’Besiktas’’ η οποία βρίσκεται σε απόσταση 2,5 χιλιομέτρων από τη Taksim και φημίζεται για τη νυχτερινή ζωή εκτός των άλλων. Πληρώσαμε κάτι λιγότερο από 3 ευρώ.
Η αίσθηση που με διακατείχε από τη πρώτη στιγμή, αυτή δηλαδή της οικειότητας, συνεχίστηκε και στο Besiktas, περιοχή που θυμίζει κάτι από Λαδάδικα ή Βαλαωρίτου στη Θεσσαλονίκη. Περίεργο, αν και τελείως διαφορετικές πόλεις μου βγάζουν κάτι κοινό…
Κάναμε τη βόλτα μας σε μια περιοχή που τίποτα δε θύμιζε μουσουλμανική χώρα, και αφού βρήκαμε ένα ωραίο bar που έπαιζε δυνατή ροκ μουσική το ‘’Kanguru Pub&Bistro’’ πιάσαμε ένα τραπεζάκι στο πολυσύχναστο πεζόδρομο έξω και πλακωθήκαμε στις μπύρες:

Επιστρέψαμε με τον ίδιο τρόπο στη Taksim, πετυχαίνοντας κίνηση, με τον Τούρκο ταξιτζή να κάνει ότι να ναι στο δρόμο προκειμένου να την αποφύγει, και πήγαμε για μερικές τελευταίες μπύρες στην Irish pub, που η μόνη σχέση της με την Ιρλανδία ήταν οι guiness που ήπιαμε, εκτός αν τα τσιφτετέλια αποτελούν παράδοση του Δουβλίνου και του Κορκ…
Κατάκοποι γυρίσαμε για ύπνο. Η επόμενη μέρα θα ήταν απαιτητική & γεμάτη.
Last edited: