psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.109
- Likes
- 56.301
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Μέρα 3, το κάτι ξεχωριστό & αναχώρηση
Η Κυριακή ξεκίνησε και αυτή νωρίς, μιας και είχαμε λίγες ώρες στη διάθεση μας πριν την αναχώρηση. Συμβουλευτήκαμε τους χάρτες μας και βγήκαμε στο δρόμο σχετικά νωρίς, περνώντας πάλι από την ηλιόλουστη Taksim:
Θα κατεβαίναμε στη στάση της περιοχής του Kabatas με τα πόδια, σε μια κοντινή διαδρομή που ξεκινούσε λίγο μετά το πάρκο της Taksim:
Πήραμε το τραμ με σκοπό να κατέβουμε στη περιοχή του Eminonu:
Αφού περάσαμε τη γέφυρα του Γαλατά και με αυτό τον τρόπο, μπήκαμε στην υπόγεια διάβαση για να βγούμε απέναντι. Σε όσες υπόγειες διαβάσεις και να μπήκαμε στη Πόλη είδαμε ότι λειτουργούν αγορές, είτε με ρούχα, παπούτσια, γυαλιά, αναμνηστικά, ηλεκτρονικές συσκευές και ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Εντυπωσιακό:
Βγήκαμε στην αποβάθρα ‘’Eminönü İskelesi’’ απ’ όπου θα παίρναμε το καραβάκι. Προορισμός μας σήμερα ήταν η Ασιατική πλευρά της Πόλης και συγκεκριμένα η περιοχή του ‘’Kadıköy’’. To πλοίο έφτασε και γέμισε σχετικά γρήγορα. Ανεβήκαμε πάνω για να έχουμε τις καλύτερες δυνατόν λήψεις, αν και είχε λίγο παραπάνω κρύο:
Δέκα λεπτά μετά ξεκινήσαμε να διασχίζουμε τα νερά της θάλασσας του Βοσπόρου. Ακόμα μια πολύ ωραία εμπειρία είχε ξεκινήσει
Από τη μία η περιοχή του Γαλατά:
Από την άλλη του τοπ Καπί:
Στο βάθος το Eminonu:
Και απέναντι διαγώνια η μεγάλη γέφυρα του Βοσπόρου ‘’15 Temmuz Şehitler Köprüsü’’ :
Με τους γλάρους στη παρέα μας συνεχίσαμε προς το Kadıköy. Πραγματικά απολάμβανα τη διαδρομή:
Και τη θέα της νέα, μοντέρνας Πόλης:
Προσεγγίσαμε την Ασιατική πλευρά:
Περάσαμε έξω από το σιδηροδρομικό σταθμό, ο οποίος αποτελεί αξιοθέατο και είναι υπό ανακατασκευή:
Κοντά 25 λεπτά μετά θα φτάναμε στο Kadıköy. Εντυπωσιακό, αν αναλογιστεί κανείς ότι την απόσταση που κάναμε με το πλοίο μέσα σε μια πόλη, τη κάνουμε πολλές φορές για να πάμε από το ένα νησί στο άλλο στη χώρα μας:
Είχαμε φροντίσει επίτηδες να μη φάμε πρωϊνό, καθώς η πληροφορίες του φίλου μας για το Kadıköy είναι ότι παίζουν ακόμα καλύτερα καταστήματα. Καθίσαμε σε ένα σχεδόν απέναντι διαγώνια, και παραγγείλαμε 3 μπουγάτσες να δοκιμάσουμε, με κασέρι, κιμά, και μια που δεν είχα ξαναφάει και μου άρεσε πολύ με πατάτα. Επίσης μια ζύμη με πατάτα που μου θύμισε πολύ τα πιροσκί:
Για τελείωμα, αφού πήραμε και από ένα τσάι, αποφασίσαμε να τιμήσουμε το παραδοσιακό γλυκό με το ουδέτερο τύπου τυρί και φύλλο από κανταΐφι, που ετοιμάζεται εκείνη την ώρα και ακούει στο όνομα ‘’Kunefe’’. Εντάξει, ότι και να πω είναι λίγο για τη νοστιμιά του, και την ιδιότητα του να μη σε λιγώνει όπως όλα τα γλυκά στη Τουρκία:
Το Kadıköy είναι από τα μέρη που δεν έχει τόσους τουρίστες. Εκεί υπάρχει μια πιο εναλλακτική προσέγγιση των πραγμάτων αντίθετη με το καθεστώς που επικρατεί στη Τουρκία. Πολλοί λένε ότι το μέρος αυτό είναι τα αντίστοιχα Εξάρχεια, εγώ όμως δε θέλω να κάνω συγκρίσεις. Σίγουρα διαφέρει το κλίμα του από ότι είχαμε δει μέχρι εκείνη την ώρα, είναι πιο προσεγγίσιμο, πιο φιλικό, όχι τόσο στημένα τουριστικό.
Προσωπικά μου άρεσε πολύ από τη πρώτη στιγμή, και θα είναι σίγουρα η επιλογή μου όσον αφορά τη διαμονή όταν ξαναβρεθώ στη Κωνσταντινούπολη.
Αρχίσαμε την εξερεύνηση της περιοχής αμέσως:
Είναι από τα μέρη που δεν υφίστανται τόσο οι απαγορεύσεις σχετικά με το αλκοόλ & τα στριφτά τσιγάρα, αλλά ούτε θα δει κανείς τόσες πολλές μαντήλες και άλλου θεοκρατικού τύπου έθιμα. Επίσης σε περίπτωση ταραχών στη Πόλη, οι συλλήψεις ξεκινούν από κει. Γιατί άραγε;
Η γειτονιά είναι γεμάτη Bar και εστιατόρια. Γεμάτη όμως:
Λίγο μετά φτάσαμε σε μια γνωστή γειτονιά που μας έβαλε ακόμα καλύτερα στο κλίμα του Kadıköy και μας έδωσε να καταλάβουμε που περίπου βρισκόμαστε:
Πολύ όμορφη γειτονιά:
Σε λίγο συναντήσαμε και τη ταμπέλα που μας έδειχνε το δρόμο για το πολιτιστικό κέντρο ‘’Ναζίμ Χικμέτ’’ :
Προχωρήσαμε προς τα εκεί με σκοπό να το επισκεφτούμε. Ακόμα ένα όμορφο στενάκι:
Το κέντρο πολιτισμού το οποίο είναι αφιερωμένο στο μεγάλο αυτό Τούρκο κομμουνιστή ποιητή, γεννημένου στη Θεσσαλονίκη είναι ένας πολύ όμορφος χώρος με μια ωραία και περιποιημένη αυλή την οποία λειτουργεί καφέ - εστιατόριο:
Μέσα υπάρχει κατάστημα με αναμνηστικά από το οποίο κάναμε μερικά ψώνια, βιβλιοθήκη και βιβλιοπωλείο, με κάποια βιβλία που δε περίμενα να δω ποτέ στη Τουρκία:
Αφού το είδαμε όλο, βγήκαμε στην αυλή και βρήκαμε ένα τραπέζι. Ο κόσμος ήταν αρκετός εκείνη την ώρα, που έπινε το καφέ ή το τσάι του και γευμάτιζε ελαφρά. Σου έδινε την αίσθηση ότι ήσουν κάπου αλλού. Πίσω μας η προσωπογραφία του μεγάλου ποιητή:
Απολαύσαμε τη πρώτη παγωμένη Efes της ημέρας :
Και συνεχίσαμε το δρόμο μας και τη βόλτα:
Στη γειτονιά υπήρχαν και καταστήματα με αναμνηστικά, στα οποία κάναμε λίγα ψώνια ακόμη:
Πολλά αναμνηστικά που επίσης δε περίμενα:
Φτάσαμε στην αρχή του δρόμου στον οποίο υπάρχει η προτομή του Ali Suavi, εκπαιδευτικού και συγγραφέα ο οποίος είχε διακριθεί για τις δημοκρατικές απόψεις του:
Το τραγούδι με τους στίχους του Χικμέτ μου καρφώθηκε για τα καλά στο μυαλό για όλη την υπόλοιπη ημέρα:
Βγήκαμε και πάλι στο κεντρικό δρόμο για να συνεχίσουμε την εξερεύνηση της περιοχής:
Περνούσαμε από τα bar και μάθαμε ότι το βράδυ γίνεται εκεί ο κακός χαμός από κόσμο. Τι κρίμα που δεν είχαμε ακόμα ένα βράδυ διαθέσιμο:
Παντού έβλεπες αρκετά γατάκια, καθώς και δοχεία με το νερό και τη τροφή τους. Αργότερα έμαθα με χαρά σα γατόφιλος που είμαι ότι υπάρχει πολύς κόσμος που τις φροντίζει, και ανακάλυψα τη σελιδα : https://www.facebook.com/CatsofIstanbul/ :
Φτάνοντας στο συγκεκριμένο πολύ ωραίο μπαρ, δε θα μπορούσαμε να μη δοκιμάσουμε τις τοπικές του:
Συνεχίσαμε στα στενάκια του Kadıköy:
Εκεί πετύχαμε και μια παρέα με Έλληνες μεταξύ 50-60 οι οποίοι είχαν έρθει για πολλοστή φορά στα πλαίσια εκδρομής με μηχανές. Με συμπάθησαν αμέσως καθώς ήταν και αυτοί από Θεσσαλονίκη και Αρειανοί φυσικά.
Παντού αρκετός κόσμος, καθώς βοηθούσε και η καλή μέρα:
Νεαροί, αλλά και μεγαλύτεροι Τούρκοι αφοσιωμένοι στο επιτραπέζιο τους με προσήλωση:
Πιάσαμε κι εμείς τραπέζι σε ένα καφενείο μαζί με τους 60+ για να πιούμε μια τελευταία μπύρα, κάτι που έκαναν όλοι και μου προξένησε εντύπωση. Απέναντι μας υπήρχε ένα ιδιαίτερο μαγαζί με σάντουιτς που μπαινοέβγαινε κόσμος. Κινηθήκαμε κι εμείς προς τα εκεί για να δοκιμάσουμε μιας και είχαμε πεινάσει:
Δε συγκράτησα το όνομα του, πάντως πρόκειται για κομμάτια βοδινού που ψήνονται σε μια μεγάλη στρογγυλή μεταλλική πλάκα με νερό και λάδι, και μπαίνουν σε ψωμάκι μαζί με μαϊντανό, τομάτα κτλ. Μας άρεσε ιδιαίτερα, πήραμε και δεύτερο και το συνοδέψαμε με Ayran που ταιριάζει γάντι. Στο τέλος μας κέρασε και από ένα τσάι:
Η ώρα δυστυχώς είχε περάσει, κι εμείς είχαμε μπροστά μας αναχώρηση για Ελλάδα, οπότε με συνοπτικές διαδικασίες κατεβήκαμε στο λιμάνι του Kadıköy:
Και μπήκαμε στο πλοίο της επιστροφής:
Μιας επιστροφής που μας χάρισε ακόμα καλύτερες εικόνες:
Περάσαμε τη γέφυρα του Γαλατά για ακόμα μια φορά:
Τη κλειστή ψαραγορά:
Και από την υπόγεια στοά με τα καταστήματα ηλεκτρονικών:
Βρεθήκαμε στην απέναντι πλευρά του δρόμου:
Ανεβήκαμε προς το πύργο:
Βγάζοντας κάποιες τελευταίες φωτογραφίες, και ψωνίζοντας από τα διπλανά μαγαζάκια για να ξεφορτωθούμε λίρες:
Η ουρά για το πύργο ήταν μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά. Λογικό, η θέα πρέπει να είναι μαγική τούτη την ώρα:
Περάσαμε την Istikal σχετικά σύντομα, παρόλη τη πολυκοσμία:
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο, χαιρετήσαμε εγκάρδια το Τούρκο ιδιοκτήτη και περίπου στις 7 ξεκινήσαμε για το δρόμο της επιστροφής.
Ο δρόμος αν εξαιρέσεις ένα κομμάτι που είχε κίνηση λόγω ατυχήματος, ήταν πολύ καλύτερος σε σχέση με το πήγαινε και πολύ πιο άδειος. Δε μπορούσαμε όμως να τρέξουμε όσο θέλαμε και πηγαίναμε χαλαρά. Περάσαμε κι ένα διόδιο χωρίς μπάρες, απλά με κάμερα, έχοντας ακόμα μη καταφέρει να βγάλουμε άκρη. Μαζί με 2 μικρές στάσεις για ξεμούδιασμα και ανεφοδιασμό ήμασταν στα σύνορα σε 5 ώρες.
Εκεί δε μας έγινε πραγματικά ο παραμικρός έλεγχος και σε δέκα λεπτά είχαμε περάσει. Κανένας δε μας είπε τίποτα για τα διόδια και δε ξέρω πραγματικά τι παίζει μ’ αυτό. Γιατί το σύστημα να είναι τόσο δυσνόητο, δε μπορώ να καταλάβω.
Δεν είχαμε αρκετή οδήγηση ακόμα, καθώς θα διανυκτερεύαμε Αλεξανδρούπολη, μιας και ο Νίκος πετούσε για Αθήνα το πρωί, κι εμείς θα κάναμε στάση στη Ξάνθη και θα γυρνούσαμε απόγευμα. Είχα να πάω στη πόλη αυτή πάνω από 20 χρόνια, από παιδάκι της πρώτης λυκείου και μπορώ να πω ότι όπως την είδα τη νύχτα με απογοήτευσε πολύ. Ευτυχώς πετύχαμε το μαγαζί ‘’μουσική σκηνή’’ και μια τρομερή Blues μπάντα και πέρασε το βράδυ ευχάριστα. Την άλλη μέρα το πρωί μια βόλτα στη πόλη έσωσε κάπως τα προσχήματα, εν αντιθέσει με τη Ξάνθη που ήταν άμορφη ειδικά στο κομμάτι της παλιάς πόλης.
Κάπως έτσι τελείωσε μια σύντομη αλλά συναρπαστική εκδρομή, και κάπως έτσι τελειώνει μια σύντομη ιστορία.
Η Κυριακή ξεκίνησε και αυτή νωρίς, μιας και είχαμε λίγες ώρες στη διάθεση μας πριν την αναχώρηση. Συμβουλευτήκαμε τους χάρτες μας και βγήκαμε στο δρόμο σχετικά νωρίς, περνώντας πάλι από την ηλιόλουστη Taksim:
Θα κατεβαίναμε στη στάση της περιοχής του Kabatas με τα πόδια, σε μια κοντινή διαδρομή που ξεκινούσε λίγο μετά το πάρκο της Taksim:
Πήραμε το τραμ με σκοπό να κατέβουμε στη περιοχή του Eminonu:
Αφού περάσαμε τη γέφυρα του Γαλατά και με αυτό τον τρόπο, μπήκαμε στην υπόγεια διάβαση για να βγούμε απέναντι. Σε όσες υπόγειες διαβάσεις και να μπήκαμε στη Πόλη είδαμε ότι λειτουργούν αγορές, είτε με ρούχα, παπούτσια, γυαλιά, αναμνηστικά, ηλεκτρονικές συσκευές και ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Εντυπωσιακό:
Βγήκαμε στην αποβάθρα ‘’Eminönü İskelesi’’ απ’ όπου θα παίρναμε το καραβάκι. Προορισμός μας σήμερα ήταν η Ασιατική πλευρά της Πόλης και συγκεκριμένα η περιοχή του ‘’Kadıköy’’. To πλοίο έφτασε και γέμισε σχετικά γρήγορα. Ανεβήκαμε πάνω για να έχουμε τις καλύτερες δυνατόν λήψεις, αν και είχε λίγο παραπάνω κρύο:
Δέκα λεπτά μετά ξεκινήσαμε να διασχίζουμε τα νερά της θάλασσας του Βοσπόρου. Ακόμα μια πολύ ωραία εμπειρία είχε ξεκινήσει
Από τη μία η περιοχή του Γαλατά:
Από την άλλη του τοπ Καπί:
Στο βάθος το Eminonu:
Και απέναντι διαγώνια η μεγάλη γέφυρα του Βοσπόρου ‘’15 Temmuz Şehitler Köprüsü’’ :
Με τους γλάρους στη παρέα μας συνεχίσαμε προς το Kadıköy. Πραγματικά απολάμβανα τη διαδρομή:
Και τη θέα της νέα, μοντέρνας Πόλης:
Προσεγγίσαμε την Ασιατική πλευρά:
Περάσαμε έξω από το σιδηροδρομικό σταθμό, ο οποίος αποτελεί αξιοθέατο και είναι υπό ανακατασκευή:
Κοντά 25 λεπτά μετά θα φτάναμε στο Kadıköy. Εντυπωσιακό, αν αναλογιστεί κανείς ότι την απόσταση που κάναμε με το πλοίο μέσα σε μια πόλη, τη κάνουμε πολλές φορές για να πάμε από το ένα νησί στο άλλο στη χώρα μας:
Είχαμε φροντίσει επίτηδες να μη φάμε πρωϊνό, καθώς η πληροφορίες του φίλου μας για το Kadıköy είναι ότι παίζουν ακόμα καλύτερα καταστήματα. Καθίσαμε σε ένα σχεδόν απέναντι διαγώνια, και παραγγείλαμε 3 μπουγάτσες να δοκιμάσουμε, με κασέρι, κιμά, και μια που δεν είχα ξαναφάει και μου άρεσε πολύ με πατάτα. Επίσης μια ζύμη με πατάτα που μου θύμισε πολύ τα πιροσκί:
Για τελείωμα, αφού πήραμε και από ένα τσάι, αποφασίσαμε να τιμήσουμε το παραδοσιακό γλυκό με το ουδέτερο τύπου τυρί και φύλλο από κανταΐφι, που ετοιμάζεται εκείνη την ώρα και ακούει στο όνομα ‘’Kunefe’’. Εντάξει, ότι και να πω είναι λίγο για τη νοστιμιά του, και την ιδιότητα του να μη σε λιγώνει όπως όλα τα γλυκά στη Τουρκία:
Το Kadıköy είναι από τα μέρη που δεν έχει τόσους τουρίστες. Εκεί υπάρχει μια πιο εναλλακτική προσέγγιση των πραγμάτων αντίθετη με το καθεστώς που επικρατεί στη Τουρκία. Πολλοί λένε ότι το μέρος αυτό είναι τα αντίστοιχα Εξάρχεια, εγώ όμως δε θέλω να κάνω συγκρίσεις. Σίγουρα διαφέρει το κλίμα του από ότι είχαμε δει μέχρι εκείνη την ώρα, είναι πιο προσεγγίσιμο, πιο φιλικό, όχι τόσο στημένα τουριστικό.
Προσωπικά μου άρεσε πολύ από τη πρώτη στιγμή, και θα είναι σίγουρα η επιλογή μου όσον αφορά τη διαμονή όταν ξαναβρεθώ στη Κωνσταντινούπολη.
Αρχίσαμε την εξερεύνηση της περιοχής αμέσως:
Είναι από τα μέρη που δεν υφίστανται τόσο οι απαγορεύσεις σχετικά με το αλκοόλ & τα στριφτά τσιγάρα, αλλά ούτε θα δει κανείς τόσες πολλές μαντήλες και άλλου θεοκρατικού τύπου έθιμα. Επίσης σε περίπτωση ταραχών στη Πόλη, οι συλλήψεις ξεκινούν από κει. Γιατί άραγε;
Η γειτονιά είναι γεμάτη Bar και εστιατόρια. Γεμάτη όμως:
Λίγο μετά φτάσαμε σε μια γνωστή γειτονιά που μας έβαλε ακόμα καλύτερα στο κλίμα του Kadıköy και μας έδωσε να καταλάβουμε που περίπου βρισκόμαστε:
Πολύ όμορφη γειτονιά:
Σε λίγο συναντήσαμε και τη ταμπέλα που μας έδειχνε το δρόμο για το πολιτιστικό κέντρο ‘’Ναζίμ Χικμέτ’’ :
Προχωρήσαμε προς τα εκεί με σκοπό να το επισκεφτούμε. Ακόμα ένα όμορφο στενάκι:
Το κέντρο πολιτισμού το οποίο είναι αφιερωμένο στο μεγάλο αυτό Τούρκο κομμουνιστή ποιητή, γεννημένου στη Θεσσαλονίκη είναι ένας πολύ όμορφος χώρος με μια ωραία και περιποιημένη αυλή την οποία λειτουργεί καφέ - εστιατόριο:
Μέσα υπάρχει κατάστημα με αναμνηστικά από το οποίο κάναμε μερικά ψώνια, βιβλιοθήκη και βιβλιοπωλείο, με κάποια βιβλία που δε περίμενα να δω ποτέ στη Τουρκία:
Αφού το είδαμε όλο, βγήκαμε στην αυλή και βρήκαμε ένα τραπέζι. Ο κόσμος ήταν αρκετός εκείνη την ώρα, που έπινε το καφέ ή το τσάι του και γευμάτιζε ελαφρά. Σου έδινε την αίσθηση ότι ήσουν κάπου αλλού. Πίσω μας η προσωπογραφία του μεγάλου ποιητή:
Απολαύσαμε τη πρώτη παγωμένη Efes της ημέρας :
Και συνεχίσαμε το δρόμο μας και τη βόλτα:
Στη γειτονιά υπήρχαν και καταστήματα με αναμνηστικά, στα οποία κάναμε λίγα ψώνια ακόμη:
Πολλά αναμνηστικά που επίσης δε περίμενα:
Φτάσαμε στην αρχή του δρόμου στον οποίο υπάρχει η προτομή του Ali Suavi, εκπαιδευτικού και συγγραφέα ο οποίος είχε διακριθεί για τις δημοκρατικές απόψεις του:
Το τραγούδι με τους στίχους του Χικμέτ μου καρφώθηκε για τα καλά στο μυαλό για όλη την υπόλοιπη ημέρα:
Βγήκαμε και πάλι στο κεντρικό δρόμο για να συνεχίσουμε την εξερεύνηση της περιοχής:
Περνούσαμε από τα bar και μάθαμε ότι το βράδυ γίνεται εκεί ο κακός χαμός από κόσμο. Τι κρίμα που δεν είχαμε ακόμα ένα βράδυ διαθέσιμο:
Παντού έβλεπες αρκετά γατάκια, καθώς και δοχεία με το νερό και τη τροφή τους. Αργότερα έμαθα με χαρά σα γατόφιλος που είμαι ότι υπάρχει πολύς κόσμος που τις φροντίζει, και ανακάλυψα τη σελιδα : https://www.facebook.com/CatsofIstanbul/ :
Φτάνοντας στο συγκεκριμένο πολύ ωραίο μπαρ, δε θα μπορούσαμε να μη δοκιμάσουμε τις τοπικές του:
Συνεχίσαμε στα στενάκια του Kadıköy:
Εκεί πετύχαμε και μια παρέα με Έλληνες μεταξύ 50-60 οι οποίοι είχαν έρθει για πολλοστή φορά στα πλαίσια εκδρομής με μηχανές. Με συμπάθησαν αμέσως καθώς ήταν και αυτοί από Θεσσαλονίκη και Αρειανοί φυσικά.
Παντού αρκετός κόσμος, καθώς βοηθούσε και η καλή μέρα:
Νεαροί, αλλά και μεγαλύτεροι Τούρκοι αφοσιωμένοι στο επιτραπέζιο τους με προσήλωση:
Πιάσαμε κι εμείς τραπέζι σε ένα καφενείο μαζί με τους 60+ για να πιούμε μια τελευταία μπύρα, κάτι που έκαναν όλοι και μου προξένησε εντύπωση. Απέναντι μας υπήρχε ένα ιδιαίτερο μαγαζί με σάντουιτς που μπαινοέβγαινε κόσμος. Κινηθήκαμε κι εμείς προς τα εκεί για να δοκιμάσουμε μιας και είχαμε πεινάσει:

Δε συγκράτησα το όνομα του, πάντως πρόκειται για κομμάτια βοδινού που ψήνονται σε μια μεγάλη στρογγυλή μεταλλική πλάκα με νερό και λάδι, και μπαίνουν σε ψωμάκι μαζί με μαϊντανό, τομάτα κτλ. Μας άρεσε ιδιαίτερα, πήραμε και δεύτερο και το συνοδέψαμε με Ayran που ταιριάζει γάντι. Στο τέλος μας κέρασε και από ένα τσάι:
Η ώρα δυστυχώς είχε περάσει, κι εμείς είχαμε μπροστά μας αναχώρηση για Ελλάδα, οπότε με συνοπτικές διαδικασίες κατεβήκαμε στο λιμάνι του Kadıköy:
Και μπήκαμε στο πλοίο της επιστροφής:
Μιας επιστροφής που μας χάρισε ακόμα καλύτερες εικόνες:
Περάσαμε τη γέφυρα του Γαλατά για ακόμα μια φορά:
Τη κλειστή ψαραγορά:
Και από την υπόγεια στοά με τα καταστήματα ηλεκτρονικών:
Βρεθήκαμε στην απέναντι πλευρά του δρόμου:
Ανεβήκαμε προς το πύργο:

Βγάζοντας κάποιες τελευταίες φωτογραφίες, και ψωνίζοντας από τα διπλανά μαγαζάκια για να ξεφορτωθούμε λίρες:
Η ουρά για το πύργο ήταν μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά. Λογικό, η θέα πρέπει να είναι μαγική τούτη την ώρα:
Περάσαμε την Istikal σχετικά σύντομα, παρόλη τη πολυκοσμία:
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο, χαιρετήσαμε εγκάρδια το Τούρκο ιδιοκτήτη και περίπου στις 7 ξεκινήσαμε για το δρόμο της επιστροφής.
Ο δρόμος αν εξαιρέσεις ένα κομμάτι που είχε κίνηση λόγω ατυχήματος, ήταν πολύ καλύτερος σε σχέση με το πήγαινε και πολύ πιο άδειος. Δε μπορούσαμε όμως να τρέξουμε όσο θέλαμε και πηγαίναμε χαλαρά. Περάσαμε κι ένα διόδιο χωρίς μπάρες, απλά με κάμερα, έχοντας ακόμα μη καταφέρει να βγάλουμε άκρη. Μαζί με 2 μικρές στάσεις για ξεμούδιασμα και ανεφοδιασμό ήμασταν στα σύνορα σε 5 ώρες.
Εκεί δε μας έγινε πραγματικά ο παραμικρός έλεγχος και σε δέκα λεπτά είχαμε περάσει. Κανένας δε μας είπε τίποτα για τα διόδια και δε ξέρω πραγματικά τι παίζει μ’ αυτό. Γιατί το σύστημα να είναι τόσο δυσνόητο, δε μπορώ να καταλάβω.
Δεν είχαμε αρκετή οδήγηση ακόμα, καθώς θα διανυκτερεύαμε Αλεξανδρούπολη, μιας και ο Νίκος πετούσε για Αθήνα το πρωί, κι εμείς θα κάναμε στάση στη Ξάνθη και θα γυρνούσαμε απόγευμα. Είχα να πάω στη πόλη αυτή πάνω από 20 χρόνια, από παιδάκι της πρώτης λυκείου και μπορώ να πω ότι όπως την είδα τη νύχτα με απογοήτευσε πολύ. Ευτυχώς πετύχαμε το μαγαζί ‘’μουσική σκηνή’’ και μια τρομερή Blues μπάντα και πέρασε το βράδυ ευχάριστα. Την άλλη μέρα το πρωί μια βόλτα στη πόλη έσωσε κάπως τα προσχήματα, εν αντιθέσει με τη Ξάνθη που ήταν άμορφη ειδικά στο κομμάτι της παλιάς πόλης.
Κάπως έτσι τελείωσε μια σύντομη αλλά συναρπαστική εκδρομή, και κάπως έτσι τελειώνει μια σύντομη ιστορία.
Last edited: