spanagiou
Member
- Μηνύματα
- 43
- Likes
- 148
Γ' ΜΕΡΟΣ - ΛΙΒΑΝΟΣ
Φύγαμε από Αθήνα σχεδόν μεσάνυχτα και μετά από δύο ώρες φτάσαμε Βηρυτό.
Τέτοια ώρα δε βρίσκεις παρά μόνο κανονικά ταξί για την πόλη.
Το είχαμε κανονίσει με το ξενοδοχείο και μας περίμενε ταξί, με κόστος 20$. [Τελικά, έβαλε και άλλα 4$ επιτόπου, γιατί λέει μας περίμενε στο parking!].
*TIP: ΑΝ κάνεις υπομονή ΚΑΙ περιμένεις να ξημερώσει ΚΑΙ μπορείς να σύρεις τα πράγματά σου για περίπου 1 χλμ, τότε φεύγεις από το αεροδρόμιο και περπατάς ως έναν κόμβο από όπου μπορείς να πάρεις τα service taxis ή σκέτο servίs, τα οποία με +/- 2000 LBP (1000 για σένα, 1000 για τη βαλίτσα αν πιάνει θέση....ίσως και άλλα 1000 επειδή είσαι τουρίστας..!?) φτάνεις στην πόλη της Βηρυτού. Και αν δε σε αφήσει στον προορισμό σου/hotel αυτό, τότε κάπου τριγύρω θα υπάρχει άλλη πιάτσα servis από όπου θα βρεις ένα πιο κατάλληλο για τον τελικό προορισμό.
Γενικά η ταρίφα για αυτά τα τύπου "ρεφενέ ταξί" είναι 1000LBP/άτομο, για διαδρομές στην ακτίνα της πόλης.
[μέσα σε ένα από αυτά τα ταξί]
Δεν πηγαίνουν όλα παντού. Από συγκεκριμένα σημεία περνούν για συγκεκριμένα σημεία. Π.Χ. από την περιοχή του Port όλα πηγαίνουν προς το αεροδρόμιο. Με λίγο ψάξιμο και ερωτήσεις το μαθαίνεις το σύστημά τους.
Σφυρίζουν συνέχεια για να σε κάνουν να τους προσέξεις και έχουν μια τάση[sic!] να φουσκώνουν την τιμή στους τουρίστες!
Μη διστάζετε να αντιπροτείνετε την τιμή που ξέρετε. Δεν είναι τόσο σκληροί γιατί κυκλοφορούν πάρα πολλά.
Φεύγει ο ένας σταματά ο άλλος. Και επίσης οι περισσότεροι από αυτούς δεν είναι κακοποιοί! Απλά κάνουν μια προσπάθεια, μπας και τους κάτσει η απατεωνιά.
Παίζει επίσης τρελό φλερτ και από τα κανονικά ταξί. Και εδώ επιβάλλεται το παζάρι και η συμφωνία για την τιμή πριν ξεκινήσετε.
Αν αφού ξεκινήσει και παρά τη συμφωνία αρχίσει να σας κάνει σκηνή, μη διστάσετε, ζητείστε αυστηρά να σας κατεβάσει.
Θα σταματήσουν άπειροι επόμενοι.Όταν είσαι σε διακοπές έχεις, συνήθως, πολύ ελεύθερο χρόνο
Ξενοδοχείο.
Ψάξαμε πολύ. Η Βηρυτός δεν έχει οικονομικά & καλά ξενοδοχεία.
Σε αυτήν την κατηγορία, αυτό που κυκλοφορεί πρώτο στο booking είναι το Talal, με καλή βαθμολογία και περίπου 45$ το δίκλινο ensuite δωμάτιο/βράδυ.
Και απορώ??!! Είναι ίσως τ ο χ ε ι ρ ό τ ε ρ ο ξενοδοχείο που έχουμε κλείσει ως τώρα!
Όταν το πρωτοείδαμε ήταν μαύρα μεσάνυχτα και σχεδόν νιώσαμε και οι δύο την ανάγκη να του το σκάσουμε!
Είχαμε κλείσει για 4 νύχτες. Τις πρώτες δύο μέρες ψάχναμε για άλλο, γύρω από τη Hamra. Βρήκαμε αξιοπρεπή με 80-90 $. Όμως δεν αλλάξαμε τελικά, γιατί εκεί που τα πάει πολύ καλά είναι η τοποθεσία του και ο πολύ συμπαθητικός ξενοδόχος. Και, ευτυχώς για την ψυχολογία μας, μετά κάπως το συνηθίσαμε. Μη φανταστείτε βέβαια χουχούλιασμα στο ξενοδοχείο...μπαίναμε μόνο για ύπνο και ντους! Και να φανταστείς είχαμε δωμάτιο στα ψηλά, με πλάγια θέα στη θάλασσα και το λιμάνι...!
[Η θέα από το μπαλκόνι μας, στο Talal]
Α! Για την υπερπήδηση κάποιων πολεοδομικών θεμάτων, αυτό το ξενοδοχείο δεν έχει καμία ταμπέλα με το όνομά του. Οπότε, αν σας ενδιαφέρει, με ρωτάτε για οδηγίες.
Τώρα που έχω εικόνα της κατάστασης, στα ίδια περίπου χρήματα, ίσως το Saifi Urban Gardens, που είναι εκει γύρω, είναι καλύτερο. Δεν το είδα όμως.
Για τον ξενοδόχο τώρα, το πρώτο πρωί που τον κοιτάζαμε χαμένοι, μας σχεδίασε επιτόπου σούπερ χάρτη όλης σχεδόν της πόλης και μας ανέλυσε πώς θα πάμε μέσα κι έξω από αυτήν. Και ήταν εκεί πάντα, χαμογελαστός και χαλαρός, να εξηγεί και να δίνει πληροφορίες για μεταφορές, καλούς φούρνους, εστιατόρια κλπ κλπ.
[Αυτοσχέδιος χάρτης της Βηρυτού! ]
Η συγκεκριμένη περιοχή=Gemmazyeh μας άρεσε πάρα πολύ, δίπλα στη θάλασσα, δίπλα στην Downtown περιοχή, με πολλά κομψά και καλά εστιατόρια, καφέ, μπαράκια. Κάπως σαν το Κολωνάκι, με ολίγον από Γκάζι και Ψυρρή ένα πράμα!
[Gouraud str., Gemmazyeh]
[Saint Antoine church, Gouraud str., Gemmazyeh]
[View from Gouraud str., Gemmazyeh]
Κι επειδή όλοι αναφέρουν την περιοχή Hamra, έχω να πω ότι την περπατήσαμε την πρώτη μέρα, αλλά δε μας έκανε το αναμενόμενο κλικ.
Εκεί όμως θα πάτε αν θέλετε να επισκεφτείτε το Information Center και να αγοράσετε souvenirs.
Το πρώτο βρίσκεται στο ισόγειο του Υπ. Τουρισμού, επί της οδού Hamra και θέλει λίγη προσοχή για τον εντοπισμό του. Μη φανταστείτε πολυτέλειες, κάπως φέρνει σε εγκατάλειψη σοβιετικού τύπου, η υπάλληλός του όμως είναι πολύ γλυκιά και εξυπηρετική.
Μας έδωσε top info: για τα καλύτερα λιβανέζικα γλυκά και ξηρούς καρπούς μην αγχώνεστε στην πόλη! Τα βρίσκετε στο αεροδρόμιο, στον Hallab και τον Al Rifaiαντίστοιχα. Όντως. Τα βρίσκεις δίπλα δίπλα, ακριβούτσικα και φρεσκότατα. Με ειδικά αναμνηστικά τσίγκινα κουτάκια, κατάλληλα για ταξίδι, ο πρώτος και σούπερ αεροστεγείς συσκευασίες ο δεύτερος.
[Al Rifai shop στο Rafik Hariri Airport]
Για τα σουβενίρ θα προχωρήσετε τη Hamra, με κατεύθυνση προς τη θάλασσα. Στο αριστερό χέρι θα βρείτε δύο μαγαζιά. Το πρώτο, γωνιακό, μας φάνηκε καλύτερο. Ψάχνετε το "Al Amir".
Εάν βέβαια έχετε σκοπό να πάτε στη Byblos, τότε εκεί θα βρείτε περισσότερα καταστήματα με καλά σουβενίρ, σε καλές τιμές.
[-] Εδώ να κάνω μία παρένθεση και να μιλήσω για wifi. Γενικά όχι άνετα. Το ξενοδοχείο το χρέωνε extra. Στα καφέ και εστιατόρια σου έδιναν χαρτάκια με δωρεάν σύνδεση για μία ώρα. Ένα χαρτάκι ανά συσκευή.
Γι'αυτό και κάναμε στέκι μας το καφέ "Urbanista", στην Gouraud str., με άνετα καθίσματα, κήπο και άψογο, ατελείωτο wifi!
Συνεχίζω με τα της πόλης. Περπατήσαμε πολύ. Απίστευτες αποστάσεις. Που και που συναντάς στρατιωτικά μπλόκα. Δε μας ενόχλησαν παρά μόνο ένα βράδυ που μας εντόπισαν να βγάζουμε φωτογραφίες πίσω τους. Και τότε απλά μας ζήτησαν να δουν την τελευταία φωτογραφία, ησύχασαν και μας χαιρέτησαν.
[Beitut περιοχή Downtown]
[Beirut, περιοχή Downtown]
[Beirut, ένα από τα μέσα μεταφοράς]
[Beirut, περιοχή Hamra]
[Beirut, περιοχή Downtown]
[Beirut, περιοχή Corniche]
[Beirut, περιοχή Corniche]
[Beirut, πώς απολαμβάνουν τη θάλασσα!]
[Beirut, περιοχή Raouche]
[Beirut, περιοχή Corniche, συνύπαρξη...]
[Beirut, περιοχή Downtown, το χαρακτηριστικό Μπλε Τζαμί, που όμως δεν λέγεται έτσι!]
[Beirut, Martyrs Square, περιοχή Downtown]
[Beirut, περιοχή Downtown, έξω από το ξενοδοχείο Le Gray]
Πού φάγαμε? Πού ήπιαμε?
1] Π ρ ω ι ν ά στους φούρνους "Abou Issa" στο λιμάνι και "Fern Ghattas" στο Gemmazyeh. Και στους δύο πήραμε καταπληκτικές ντόπιες πίτες (=manaouche) με zaatar, λαχανικά, τυρί, κιμά, πιτάκια fatayer, κ.ά. Συνοδεύαμε με χυμούς ή ayran.
[Fern Ghattas: Οι οδηγοί το έχουν σε λάθος σημείο. Βρίσκεται στην Gouraud street, Gemmazyeh]
[Manaouche με zaatar, ayran, juice από το Fern Ghattas]
2] Γ ε ύ μ α στο "Grand Cafe" στην παραλιακή, με απίστευτη θέα στη θάλασσα. Ένα από τα καλύτερα σημεία για ηλιοβασίλεμα στην πόλη. Και με πολύ καλή ντόπια κουζίνα.
[Η θέα από το Grand Cafe, πάνω στην παραλιακή, δίπλα στους βράχους Raouche]
[Ηλιοβασίλεμα στο Grand Cafe]
Επίσης, γεύμα στο ''Le Chef" στο Gemmazyeh (Gouraud street). Βασικό λιβανέζικο φαγητό, φθηνό.
3]Κ α φ έ δέ ς & Π ο τ ά στα "Cafe Hamra" , "Urbanista" και στη Main str., στην περιοχή του Downtown, όπου σε ένα πολύ όμορφο σημείο είναι μαζεμένα πολλά μπαράκια. Ναργιλέ έχει σχεδόν παντού. Είδαμε και στο "Cafe Hamra" και στο"Grand Cafe".
[Hamra cafe, Hamra street]
[Urbanista Cafe, Gouraud street, Gemmazyeh]
*ΤΙΡ: Μη φύγετε από τη Middle East χωρίς να δοκιμάσετε τη "minted lemonade". Εγώ δοκίμασα πρώτη φορά σε αυτό το ταξίδι και κόλλησα!
[Όπως τη σέρβιραν στο καφέ στην Byblos!]
Τώρα μάλλον αντιλαμβάνεστε τι βιώνω... από τη μία ήθελα να κρατήσω την περιγραφή σπαρτιάτικη, από την άλλη δεν μπορώ να ελέγξω την πολυλογία==>>σταματώ εδώ για την ώρα. Οι βόλτες σε Tripoli, Byblos, Sidon και Tyr θα ενταχθούν στο επόμενο κομμάτι.
Μέχρι τότε- και επειδή καλά τα λόγια αλλά άλλη η χάρη της φωτογραφίας- μπορείτε να δείτε υλικό στους λογαριασμούς μας στο Instagram: n.galanos και tetasparou.
Καληνύχτα σας
Φύγαμε από Αθήνα σχεδόν μεσάνυχτα και μετά από δύο ώρες φτάσαμε Βηρυτό.
Τέτοια ώρα δε βρίσκεις παρά μόνο κανονικά ταξί για την πόλη.
Το είχαμε κανονίσει με το ξενοδοχείο και μας περίμενε ταξί, με κόστος 20$. [Τελικά, έβαλε και άλλα 4$ επιτόπου, γιατί λέει μας περίμενε στο parking!].
*TIP: ΑΝ κάνεις υπομονή ΚΑΙ περιμένεις να ξημερώσει ΚΑΙ μπορείς να σύρεις τα πράγματά σου για περίπου 1 χλμ, τότε φεύγεις από το αεροδρόμιο και περπατάς ως έναν κόμβο από όπου μπορείς να πάρεις τα service taxis ή σκέτο servίs, τα οποία με +/- 2000 LBP (1000 για σένα, 1000 για τη βαλίτσα αν πιάνει θέση....ίσως και άλλα 1000 επειδή είσαι τουρίστας..!?) φτάνεις στην πόλη της Βηρυτού. Και αν δε σε αφήσει στον προορισμό σου/hotel αυτό, τότε κάπου τριγύρω θα υπάρχει άλλη πιάτσα servis από όπου θα βρεις ένα πιο κατάλληλο για τον τελικό προορισμό.
Γενικά η ταρίφα για αυτά τα τύπου "ρεφενέ ταξί" είναι 1000LBP/άτομο, για διαδρομές στην ακτίνα της πόλης.
[μέσα σε ένα από αυτά τα ταξί]
Δεν πηγαίνουν όλα παντού. Από συγκεκριμένα σημεία περνούν για συγκεκριμένα σημεία. Π.Χ. από την περιοχή του Port όλα πηγαίνουν προς το αεροδρόμιο. Με λίγο ψάξιμο και ερωτήσεις το μαθαίνεις το σύστημά τους.
Σφυρίζουν συνέχεια για να σε κάνουν να τους προσέξεις και έχουν μια τάση[sic!] να φουσκώνουν την τιμή στους τουρίστες!
Μη διστάζετε να αντιπροτείνετε την τιμή που ξέρετε. Δεν είναι τόσο σκληροί γιατί κυκλοφορούν πάρα πολλά.
Φεύγει ο ένας σταματά ο άλλος. Και επίσης οι περισσότεροι από αυτούς δεν είναι κακοποιοί! Απλά κάνουν μια προσπάθεια, μπας και τους κάτσει η απατεωνιά.
Παίζει επίσης τρελό φλερτ και από τα κανονικά ταξί. Και εδώ επιβάλλεται το παζάρι και η συμφωνία για την τιμή πριν ξεκινήσετε.
Αν αφού ξεκινήσει και παρά τη συμφωνία αρχίσει να σας κάνει σκηνή, μη διστάσετε, ζητείστε αυστηρά να σας κατεβάσει.
Θα σταματήσουν άπειροι επόμενοι.Όταν είσαι σε διακοπές έχεις, συνήθως, πολύ ελεύθερο χρόνο
Ξενοδοχείο.
Ψάξαμε πολύ. Η Βηρυτός δεν έχει οικονομικά & καλά ξενοδοχεία.
Σε αυτήν την κατηγορία, αυτό που κυκλοφορεί πρώτο στο booking είναι το Talal, με καλή βαθμολογία και περίπου 45$ το δίκλινο ensuite δωμάτιο/βράδυ.
Και απορώ??!! Είναι ίσως τ ο χ ε ι ρ ό τ ε ρ ο ξενοδοχείο που έχουμε κλείσει ως τώρα!
Όταν το πρωτοείδαμε ήταν μαύρα μεσάνυχτα και σχεδόν νιώσαμε και οι δύο την ανάγκη να του το σκάσουμε!
Είχαμε κλείσει για 4 νύχτες. Τις πρώτες δύο μέρες ψάχναμε για άλλο, γύρω από τη Hamra. Βρήκαμε αξιοπρεπή με 80-90 $. Όμως δεν αλλάξαμε τελικά, γιατί εκεί που τα πάει πολύ καλά είναι η τοποθεσία του και ο πολύ συμπαθητικός ξενοδόχος. Και, ευτυχώς για την ψυχολογία μας, μετά κάπως το συνηθίσαμε. Μη φανταστείτε βέβαια χουχούλιασμα στο ξενοδοχείο...μπαίναμε μόνο για ύπνο και ντους! Και να φανταστείς είχαμε δωμάτιο στα ψηλά, με πλάγια θέα στη θάλασσα και το λιμάνι...!
[Η θέα από το μπαλκόνι μας, στο Talal]
Α! Για την υπερπήδηση κάποιων πολεοδομικών θεμάτων, αυτό το ξενοδοχείο δεν έχει καμία ταμπέλα με το όνομά του. Οπότε, αν σας ενδιαφέρει, με ρωτάτε για οδηγίες.
Τώρα που έχω εικόνα της κατάστασης, στα ίδια περίπου χρήματα, ίσως το Saifi Urban Gardens, που είναι εκει γύρω, είναι καλύτερο. Δεν το είδα όμως.
Για τον ξενοδόχο τώρα, το πρώτο πρωί που τον κοιτάζαμε χαμένοι, μας σχεδίασε επιτόπου σούπερ χάρτη όλης σχεδόν της πόλης και μας ανέλυσε πώς θα πάμε μέσα κι έξω από αυτήν. Και ήταν εκεί πάντα, χαμογελαστός και χαλαρός, να εξηγεί και να δίνει πληροφορίες για μεταφορές, καλούς φούρνους, εστιατόρια κλπ κλπ.
[Αυτοσχέδιος χάρτης της Βηρυτού! ]
Η συγκεκριμένη περιοχή=Gemmazyeh μας άρεσε πάρα πολύ, δίπλα στη θάλασσα, δίπλα στην Downtown περιοχή, με πολλά κομψά και καλά εστιατόρια, καφέ, μπαράκια. Κάπως σαν το Κολωνάκι, με ολίγον από Γκάζι και Ψυρρή ένα πράμα!
[Gouraud str., Gemmazyeh]
[Saint Antoine church, Gouraud str., Gemmazyeh]
[View from Gouraud str., Gemmazyeh]
Κι επειδή όλοι αναφέρουν την περιοχή Hamra, έχω να πω ότι την περπατήσαμε την πρώτη μέρα, αλλά δε μας έκανε το αναμενόμενο κλικ.
Εκεί όμως θα πάτε αν θέλετε να επισκεφτείτε το Information Center και να αγοράσετε souvenirs.
Το πρώτο βρίσκεται στο ισόγειο του Υπ. Τουρισμού, επί της οδού Hamra και θέλει λίγη προσοχή για τον εντοπισμό του. Μη φανταστείτε πολυτέλειες, κάπως φέρνει σε εγκατάλειψη σοβιετικού τύπου, η υπάλληλός του όμως είναι πολύ γλυκιά και εξυπηρετική.
Μας έδωσε top info: για τα καλύτερα λιβανέζικα γλυκά και ξηρούς καρπούς μην αγχώνεστε στην πόλη! Τα βρίσκετε στο αεροδρόμιο, στον Hallab και τον Al Rifaiαντίστοιχα. Όντως. Τα βρίσκεις δίπλα δίπλα, ακριβούτσικα και φρεσκότατα. Με ειδικά αναμνηστικά τσίγκινα κουτάκια, κατάλληλα για ταξίδι, ο πρώτος και σούπερ αεροστεγείς συσκευασίες ο δεύτερος.
[Al Rifai shop στο Rafik Hariri Airport]
Για τα σουβενίρ θα προχωρήσετε τη Hamra, με κατεύθυνση προς τη θάλασσα. Στο αριστερό χέρι θα βρείτε δύο μαγαζιά. Το πρώτο, γωνιακό, μας φάνηκε καλύτερο. Ψάχνετε το "Al Amir".
Εάν βέβαια έχετε σκοπό να πάτε στη Byblos, τότε εκεί θα βρείτε περισσότερα καταστήματα με καλά σουβενίρ, σε καλές τιμές.
[-] Εδώ να κάνω μία παρένθεση και να μιλήσω για wifi. Γενικά όχι άνετα. Το ξενοδοχείο το χρέωνε extra. Στα καφέ και εστιατόρια σου έδιναν χαρτάκια με δωρεάν σύνδεση για μία ώρα. Ένα χαρτάκι ανά συσκευή.
Γι'αυτό και κάναμε στέκι μας το καφέ "Urbanista", στην Gouraud str., με άνετα καθίσματα, κήπο και άψογο, ατελείωτο wifi!
Συνεχίζω με τα της πόλης. Περπατήσαμε πολύ. Απίστευτες αποστάσεις. Που και που συναντάς στρατιωτικά μπλόκα. Δε μας ενόχλησαν παρά μόνο ένα βράδυ που μας εντόπισαν να βγάζουμε φωτογραφίες πίσω τους. Και τότε απλά μας ζήτησαν να δουν την τελευταία φωτογραφία, ησύχασαν και μας χαιρέτησαν.
[Beitut περιοχή Downtown]
[Beirut, ένα από τα μέσα μεταφοράς]
[Beirut, περιοχή Hamra]
[Beirut, περιοχή Downtown]
[Beirut, περιοχή Corniche]
[Beirut, περιοχή Corniche]
[Beirut, πώς απολαμβάνουν τη θάλασσα!]
[Beirut, περιοχή Raouche]
[Beirut, περιοχή Corniche, συνύπαρξη...]
[Beirut, περιοχή Downtown, το χαρακτηριστικό Μπλε Τζαμί, που όμως δεν λέγεται έτσι!]
[Beirut, Martyrs Square, περιοχή Downtown]
[Beirut, περιοχή Downtown, έξω από το ξενοδοχείο Le Gray]
Πού φάγαμε? Πού ήπιαμε?
1] Π ρ ω ι ν ά στους φούρνους "Abou Issa" στο λιμάνι και "Fern Ghattas" στο Gemmazyeh. Και στους δύο πήραμε καταπληκτικές ντόπιες πίτες (=manaouche) με zaatar, λαχανικά, τυρί, κιμά, πιτάκια fatayer, κ.ά. Συνοδεύαμε με χυμούς ή ayran.
[Manaouche με zaatar, ayran, juice από το Fern Ghattas]
2] Γ ε ύ μ α στο "Grand Cafe" στην παραλιακή, με απίστευτη θέα στη θάλασσα. Ένα από τα καλύτερα σημεία για ηλιοβασίλεμα στην πόλη. Και με πολύ καλή ντόπια κουζίνα.
[Η θέα από το Grand Cafe, πάνω στην παραλιακή, δίπλα στους βράχους Raouche]
[Ηλιοβασίλεμα στο Grand Cafe]
Επίσης, γεύμα στο ''Le Chef" στο Gemmazyeh (Gouraud street). Βασικό λιβανέζικο φαγητό, φθηνό.
3]Κ α φ έ δέ ς & Π ο τ ά στα "Cafe Hamra" , "Urbanista" και στη Main str., στην περιοχή του Downtown, όπου σε ένα πολύ όμορφο σημείο είναι μαζεμένα πολλά μπαράκια. Ναργιλέ έχει σχεδόν παντού. Είδαμε και στο "Cafe Hamra" και στο"Grand Cafe".
[Urbanista Cafe, Gouraud street, Gemmazyeh]
*ΤΙΡ: Μη φύγετε από τη Middle East χωρίς να δοκιμάσετε τη "minted lemonade". Εγώ δοκίμασα πρώτη φορά σε αυτό το ταξίδι και κόλλησα!
[Όπως τη σέρβιραν στο καφέ στην Byblos!]
Τώρα μάλλον αντιλαμβάνεστε τι βιώνω... από τη μία ήθελα να κρατήσω την περιγραφή σπαρτιάτικη, από την άλλη δεν μπορώ να ελέγξω την πολυλογία==>>σταματώ εδώ για την ώρα. Οι βόλτες σε Tripoli, Byblos, Sidon και Tyr θα ενταχθούν στο επόμενο κομμάτι.
Μέχρι τότε- και επειδή καλά τα λόγια αλλά άλλη η χάρη της φωτογραφίας- μπορείτε να δείτε υλικό στους λογαριασμούς μας στο Instagram: n.galanos και tetasparou.
Καληνύχτα σας

Last edited: