Αυστραλία Μελβούρνη - Καμπέρα - Σίδνεϊ : Οι Νοτιοανατολικές Πρωτεύουσες

Nikos1986

Member
Μηνύματα
897
Likes
3.945
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ονειρεμένο Ταξίδι
Αυστραλία - Καλιφόρνια

13. Επίλογος

Για μια μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου, η Αυστραλία είναι συνώνυμο του "πολύ μακριά". Η σχετικά πρόσφατη ιστορία της χώρας, σε συνδυασμό με την έλλειψη π.χ. μουσείων παγκόσμιας εμβέλειας (εν αντιθέσει για παράδειγμα με τις ΗΠΑ), αποτελούν αρχικά ανασταλτικούς παράγοντες για κάποιον που σκέφτεται να επιχειρήσει το ταξίδι. Όμως, ξεκινώντας το ψάξιμο για τη χώρα (η οποία σχεδόν από μόνη της αποτελεί μια ήπειρο) κάποιος δεν αργεί να αρχίσει να ανακαλύπτει πολλούς λόγους για να την επισκεφθεί.

Όλες οι μεγάλες πόλεις της χώρας βρίσκονται στα παράλια, με κλίμα που επιτρέπει σε κάποιον να τις επισκεφθεί όλο τον χρόνο (εκτός ίσως από το Ντάργουιν). Όλο και περισσότερες πρωτεύουσες της Αυστραλίας συνδέονται με την Αθήνα (ή και άλλες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες) με μία αλλαγή αεροπλάνου, ενώ η Qantas σχεδιάζει από το 2018 να ξεκινήσει non-stop πτήσεις μεταξύ Λονδίνου - Περθ.

Για την Αυστραλία, μπορεί κανείς να επιλέξει να επισκεφθεί είτε την πρωτεύουσα κάποιας πολιτείας είτε να επισκεφθεί την επαρχία, συνδιάζοντας και ένα road trip.

Από τις πρωτεύουσες πιστεύω για τους περισσότερους οι πρώτες επιλογές θα ήταν η Μελβούρνη και το Σίδνεί. Προσπάθησα να δώσω στις εισαγωγικές ενότητες κάποιες επιπλέον πληροφορίες για να βοηθήσω κάποιον που σχεδιάζει το ταξίδι εκεί.

Όσον αφορά τη Μελβούρνη, τουλάχιστον για κάποιον που επιλέξει να μείνει στο κέντρο, ίσως και να μη χρειαστεί να χρησιμοποιήσει τα ΜΜΜ. Τα κύρια αξιοθέατα της πόλης είναι κοντά μεταξύ τους και η πόλη είναι εξαιρετικά ευχάριστη στο περπάτημα. Στη Southbank το κύριο αξιοθέατο είναι ο Eureka Tower με το παρατηρητήριο στον 88ο όροφο όπου μπορεί κανείς να θαυμάσει το κέντρο της Μελβούρνης. Επίσης είναι ευχάριστη η βόλτα στους βοτανικούς κήπους. Στην βόρεια όχθη του Yarra, πιστεύω δεν πρέπει να χάσει κανείς την επίσκεψη στο Melbourne Museum, που καλύπτει τα πάντα από τη φυσική μέχρι την ιστορία. Μια άλλη περιοχή της πόλης που μου άρεσε, ήταν η Parliament Area, γύρω από το κοινοβούλιο. Αλλά και στην CBD είναι ωραία η βόλτα, όπως στην Collins Street. Όλα αυτά τα αξιοθέατα μπορεί κανείς να τα δει σε ένα γεμάτο τετραήμερο, όμως πιστεύω πως στην πόλη αξίζουν 5-7 ημέρες.
Αφήνοντας κάποιον στην Καμπέρα χωρίς να το γνωρίζει, αποκλείεται να υποπτευθεί πως βρίσκεται στην πρωτεύουσα μιας χώρας. Η Καμπέρα έχει πολύ λίγο κόσμο και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό. Τα περισσότερα αξιοθέατα της πόλης βρίσκονται στο Parliament Triangle και κυρίως στο κομμάτι βορειοανατολικά του κοινοβουλίου. Από μουσεία επισκεφθήκαμε το Questacon, ένα επιστημονικό μουσείο. Κάποιος με καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα θα προτιμούσε την Εθνική Πινακοθήκη. Πέρα από το κοινοβούλιο, πιστεύω θα ήταν πολύ ωραίο να επισκεπτόμασταν το Australian War Memorial, που δεν το προλάβαμε. Στην Καμπέρα είναι πολύ ευχάριστη η βόλτα στις όχθες τις λίμνης Griffin και (ιδανικά με λίγα σύννεφα και λίγο αεράκι) είναι ό,τι πρέπει για ένα ξέγνοιαστο απόγευμα. Καθώς την πατήσαμε υποτιμώντας τις αποστάσεις, θα προειδοποιήσω πως η βόλτα γύρω από τη λίμνη παίρνει περισσότερη ώρα απ'ότι υπολογίσει κανείς κοιτώντας τον χάρτη :). Την Καμπέρα, τουλάχιστον το κέντρο, τη βλέπει κανείς σε 1-2 μέρες, ανάλογα με το πόσο είναι διατεθειμένος να περπατήσει ή αν έχει αυτοκίνητο.
Το Σίδνεϊ πιστεύω χρειάζεται τις περισσότερες μέρες από τις τρεις πόλεις που επισκεφθήκαμε. Τα αξιοθέατα γύρω από τη Circular Quay, δηλαδή την Γέφυρα του Λιμανιού και την Όπερα τα ξέρουμε όλοι. Όταν πήγαμε ήταν κλειστοί οι Βοτανικοί Κήποι απ'όπου πρέπει να έχει και πολύ ωραία θέα προς τα δύο κύρια αξιοθέατα του λιμανιού. Το Australian Museum αποτελεί κυρίως μουσείο φυσικής ιστορίας, ενώ το Powerhouse είναι σχετικό με τις επιστήμες. Από τον Sydney Tower έχει κανείς θέα όλης της πόλης, αλλά δυστυχώς όχι και προς την Κυκλική Αποβάθρα. Τελειώνοντας με το κέντρο, γύρω από το Darling Harbour υπάρχουν διάφορα πόλοι έλξης σχετικοί με τη θάλασσα, όπως το ενυδρείο και το Ναυτικό Μουσείο. Το εκεί καλοκαίρι οι παραλίες στα ανατολικά γεμίζουν κόσμο, τόσο ντόπιους όσο και επισκέπτες. Τέλος, ώρες μπορεί να φάει κανείς στον Taronga Zoo και στο Manly, συνδυάζοντας τα και με μια κρουαζιέρα στο Port Jackson. Για το Σίδνεϊ πιστεύω 6 μέρες είναι οι ελάχιστες που θα έπρεπε να αφιερώσει κάποιος.

Για κάποιον που επιλέξει το road trip, υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές. Η χώρα έχει πολύ ωραία τοπία και μπορεί κανείς να δει από έρημο μέχρι τροπικό δάσος. Κλασικές μεγάλες (έως πολύ μεγάλες) διαδρομές είναι το Σίδνεϊ-Περθ ή το Αδελαΐδα-Ντάργουιν που διασχίζουν τη χώρα οριζόντια και κάθετα αντίστοιχα. Όμως, τουλάχιστον όσο έχω δει εγώ, θα ήθελα πρώτα να κάνω το Σίδνεϊ-Μπρισμπέιν ή το Περθ-Μπρουμ! Πέρα από τις τεράστιες αποστάσεις και ενδεχομένως τις καιρικές συνθήκες στην έρημο, κανείς θα πρέπει να ξέρει πως η οδήγηση γίνεται στα αριστερά, όπως την Αγγλία.

Ο κόσμος μου έκανε πολύ ευχάριστη εντύπωση. Αν και το εκεί καλοκαίρι (και κυρίως την περίοδο των εορτών) επισκέπτονται πολλοί ξένοι την χώρα, οι ντόπιοι παραμένουν ιδιαίτερα ευγενικοί και καλοσυνάτοι προς τον επισκέπτη. Πιο ευγενικός μου φάνηκε ο κόσμος στη Μελβούρνη, με το "How is your day?" για κάποιο λόγο να το θυμάμαι ακόμα. Όχι ότι στις άλλες πόλεις δεν ήταν ευγενικοί, ίσα-ίσα, απλά αλλά στη Μελβούρνη είχαν αναγάγει την ευγένεια σε άλλο επίπεδο.
Με αφορμή τους γνωστούς εορτασμούς, πολύς κόσμος επισκέπτεται το Σίδνεϊ για την Πρωτοχρονιά. Όμως, από τις 3-4 Ιανουαρίου ο κόσμος έχει αρχίσει να πέφτει αισθητά σε σχέση π.χ. με την παραμονή της Πρωτοχρονιάς όπου γίνεται ένας ψιλοχαμός. Οπότε αν κάποιος δεν μπορέσει να βρίσκεται στην πόλη την Πρωτοχρονιά, θα μπορέσει τουλάχιστον να τη δει χωρίς την κοσμοσυρροή.

Αν είναι να επιστήσω την προσοχή κάποιου που αποφασίζει να επισκεφθεί τελικά τη χώρα, αυτό είναι το κόστος της επικοινωνίας με την Ελλάδα. Τα αεροπορικά και τα ξενοδοχεία τα ξέρει κανείς και κατά τον προγραμματισμό του ταξιδιού, ενώ το φαγητό είναι λίγο πιο ακριβό από τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες. Όμως, το τηλέφωνο και η περιαγωγή κοστίζουν πάρα πολύ και μπορεί κανείς να φτάσει να πληρώσει όταν γυρίσει πίσω, τηλεφωνικό λογαριασμό συγκρίσιμο με τα αεροπορικά. Οπότε, θα συμβούλευα κάποιον να χρησιμοποιεί είτε κάποιο πρόγραμμα VoIP (π.χ. Skype) μέσω Wi-Fi είτε να ψάξει καλά για κάποιο πρόγραμμα με φθηνές κλήσεις προς Αυστραλία.

Το ταξίδι στην Αυστραλία για εμένα ήταν ένα ταξίδι που ήθελα να κάνω από μικρός. Αν και αυτή την πρώτη φορά επικεντρωθήκαμε στις 3 νοτιοανατολικές πρωτεύουσες, όλα όσα είδαμε ανταποκρίθηκαν πλήρως στις προσδοκίες που είχαμε πριν το ταξίδι. Πρόκειται για μια χώρα που συνδυάζει μια Σκανδιναβική ποιότητα ζωής με τη Μεσογειακή ζεστασιά και πάλι ανυπομονώ να την ξαναεπισκεφθώ: μάλλον κάνοντας το road trip Σίδνεϊ - Μπρισμπέιν!!! :)
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
897
Likes
3.945
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ονειρεμένο Ταξίδι
Αυστραλία - Καλιφόρνια
2. Λίγα Λόγια για την Αυστραλία

Γενικά
Η Αυστραλία βρίσκεται στο νότιο ημισφαίριο, μεταξύ Ινδονησίας και Νέας Ζηλανδίας. Με έκταση σχεδόν 8.000.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, είναι λίγο μικρότερη από τη Βραζιλία και περίπου 55 φορές μεγαλύτερη από την Ελλάδα. Όμως είναι αραιοκατοικημένη, με πληθυσμό μόλις 22.000.000 κατοίκους. Καθώς το εσωτερικό της χώρας είναι έρημος, η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων μένουν σε παράκτιες πόλεις, κυρίως της ανατολικής ακτής.

Η χώρα διαιρείται σε πολιτείες.
  • Η μεγαλύτερη πολιτεία, η Δυτική Αυστραλία, με πρωτεύουσα το Perth, καταλαμβάνει το δυτικό 1/3 της χώρας. Αν και τεράστιο τμήμα της πολιτείας καταλαμβάνεται από έρημο, υπάρχουν πολλές ωραίες παραλίες που βρέχονται από τον ζεστό Ινδικό Ωκεανό.
  • Στο κέντρο και βόρεια, βρίσκεται το Βόρειο Διαμέρισμα με πρωτεύουσα το Darwin. Σίγουρα η εικόνα που έχει ο καθένας από την περιοχή αυτή, είναι αυτή του Uluru. Ο τεράστιος μονόλιθος από αμμόλιθο, ηλικίας περίπου 600 εκατομμυρίων ετών, βρίσκεται στο γεωγραφικό κέντρο της χώρας. Σχεδόν η μισή έκταση της πολιτείας έχει παραχωρηθεί πλέον στους Αβορίγινες, οι οποίοι κατοικούσαν στη χώρα πολύ πριν την ανακάλυψή της από τους Ευρωπαίους.
  • Στο κέντρο και νότια, βρίσκεται η πολιτεία της Νότιας Αυστραλίας, με πρωτεύουσα την Adelaide. Μεγάλο μέρος και αυτής της πολιτείας καταλαμβάνεται από έρημο, ενώ στα νότια και κοντά στα σύνορα με τη Βικτώρια, υπάρχουν εκτάσεις που καλλιεργούνται αμπέλια, παράγοντας φημισμένα κρασιά.
  • Το βορειοανατολικό τμήμα της χώρας, καταλαμβάνεται από το Κουίνσλαντ, με πρωτεύουσα το Brisbane. Πέρα από το τροπικό δάσος που καταλαμβάνει μεγάλο μέρος της πολιτείας, η περιοχή φημίζεται κυρίως για το Μεγάλο Κοραλλιογενή Ύφαλο. Τα κοράλλια εκτείνονται παράλληλα με την ανατολική ακτή της πολιτείας, σε μήκος 2.000 km.
  • Το μεγαλύτερο μέρος από το υπόλοιπο νοτιοανατολικό τμήμα της χώρας, καταλαμβάνεται από την πολιτεία της Νέας Νότιας Ουαλίας. Πρωτεύουσα της πολιτείας, είναι η μεγαλύτερη πόλη της χώρας, το Sydney. Πέρα από τα δάση της Μεγάλης Διαχωριστικής Οροσειράς που βρίσκονται δίπλα από την πόλη (σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα Blue Mountains), εκτείνεται έρημος.
  • Εντός της Νέας Νότιας Ουαλίας, βρίσκεται η μικρότερη πολιτεία της χώρας, το Εδαφικό Διαμέρισμα της Πρωτεύουσας. Περιλαμβάνει την πρωτεύουσα της χώρας, την Canberra, καθώς και το Namadgi National Park, το οποίο, από μόνο του, καταλαμβάνει σχεδόν τη μισή έκταση της πολιτείας.
  • Νότια της Νέας Νότιας Ουαλίας βρίσκεται η πολιτεία της Βικτώρια. Πρωτεύουσα της πολιτείας είναι η Melbourne, ενώ οι "12 Απόστολοι" είναι το δεύτερο πιο φημισμένο φυσικό αξιοθέατο της χώρας, μετά από το Uluru.
  • Τέλος, νότια της Βικτώρια, βρίσκεται το νησί της Τασμανίας. Με πρωτεύουσα το Hobart, αποτελεί το σπίτι του γνωστού "διαβόλου της Τασμανίας".


Σχεδιάγραμμα της Χώρας [πηγή: wikipedia.org]

Σύντομη Ιστορική Ανασκόπηση
Οι Αβορίγινες (ή Κουρί) είναι οι “ιθαγενείς” της Αυστραλίας. Είναι απόγονοι των Γκράσιλ, ενός λαού που κατά πάσα πιθανότητα εγκαταστάθηκε στην χώρα πριν από τουλάχιστον 45.000 χρόνια. Καθώς εκείνη την περίοδο ήταν εποχή παγετώνων και η στάθμη της θάλασσας ήταν πολύ χαμηλότερη απ’ότι σήμερα, ενδέχεται να έφτασαν περπατώντας στην Αυστραλία, καθώς ίσως η χώρα να ήταν ενωμένη με τη νοτιοανατολική Ασία. Οι πρώτοι Ευρωπαίοι που πιστεύεται πως αντίκρισαν την Αυστραλία, ήταν Πορτογάλοι, με βάση ευρήματα στο Broome της Δυτικής Αυστραλίας. Στη συνέχεια, οι Ολλανδοί προσπάθησαν να εγκατασταθούν στη νέα ήπειρο, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Ο Κουκ αποβιβάστηκε πρώτη φορά το 1770 στον κόλπο Botany (κοντά στο Sydney) και ύψωσε λίγο αργότερα τη Βρετανική σημαία στο σημερινό Κουίνσλαντ. Καθώς η Βρετανία είχε αρχίσει να χάνει τα εδάφη της στην Αμερική, από το 1788 άρχισε η αποστολή καταδίκων στην Αυστραλία, η οποία συνεχίστηκε μέχρι το 1868. Εν τέλει, η Αυστραλία κήρυξε την ανεξαρτησία της το 1901.

Διαφορά Ώρας
Η Αυστραλία ακολουθεί 3 ζώνες ώρας. Κάποιες πολιτείες (Δυτική Αυστραλία, Βόρειο Διαμέρισμα, Κουίνσλαντ) δεν αλλάζουν ώρα χειμώνα-καλοκαίρι.
Η Δυτική Αυστραλία βρίσκεται 5 ώρες μπροστά από την Ελλάδα το δικό μας καλοκαίρι και 6 ώρες μπροστά το δικό μας χειμώνα.
Για το Βόρειο Διαμέρισμα, οι ώρες είναι 6,5 και 7,5 αντίστοιχα.
Για τη Νότια Αυστραλία, οι ώρες είναι 6,5 και 8,5 αντίστοιχα.
Για το Κουίνσλαντ, οι ώρες είναι 7 και 8 αντίστοιχα.
Για τις υπόλοιπες πολιτείες, οι ώρες είναι 7 και 9 αντίστοιχα.

Επικοινωνίες
Εδώ τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά από τις ζώνες ώρας... Με τίποτα δεν χρησιμοποιούμε την περιαγωγή για να μιλήσουμε με Ελλάδα. Οι εταιρείες κινητής χρεώνουν εξαιρετικά ακριβά την επικοινωνία: με 40 ευρώ / ώρα εισερχόμενης κλήσης και 170 ευρώ / ώρα εξερχόμενης κλήσης, είτε πρέπει να είμαστε πολύ σύντομοι είτε να καταφύγουμε σε VoIP (Skype, Viber κλπ). Ίσως εδώ να υπάρχουν πακέτα με φθηνές κλήσεις προς την Αυστραλία. Ή εκεί να υπάρχει κάποιο πακέτο με φθηνές χρήσεις προς Ελλάδα.
Όπως και να έχει, όποιος ταξιδέψει εκεί, θα πρέπει να ρίξει λίγο βάρος και στο πως θα επικοινωνεί με την πατρίδα. Αλλιώς, το κόστος ανεβαίνει κατακόρυφα, και από ένα σημείο και μετά συμφέρει να πάρει κανείς τους φίλους του μαζί στο ταξίδι. Παρεμπιπτόντως, το κόστος των αεροπορικών, ανά ώρα πτήσης, βγαίνει γύρω στα 25 ευρώ ανά ώρα για την economy, 75 για την business και 140 για την first... :mad:

Καιρός

Η χώρα είναι τεράστια, και καθώς περιλαμβάνει τροπικά δάση, ερήμους και εύκρατες περιοχές, δεν υπάρχει μια κατάλληλη εποχή για επίσκεψη οπουδήποτε. Γενικά, η χώρα μπορεί να χωριστεί στα 3, και ανάλογα με το τμήμα που σκοπεύει να επισκεφθεί κανείς, υπάρχουν κάποιες περισσότερο ή λιγότερο κατάλληλες “εποχές”.
Όπως είναι αναμενόμενο, στο κέντρο της χώρας (κυρίως σε Δυτική Αυστραλία και Βόρειο Εδαφικό Διαμέρισμα, αλλά και σε τμήματα της Νότιας Αυστραλίας και Νέας Νότιας Ουαλίας) όπου κυριαρχεί η έρημος, το εκεί καλοκαίρι είναι δύσκολο, με θερμοκρασίες πάνω από 40. Από την άλλη, τον εκεί χειμώνα, τα βράδια έχει κρύο.
Τα βόρεια, κυρίως το βόρειο Βόρειο Εδαφικό Διαμέρισμα και το βόρειο Κουίνσλαντ, επηρεάζονται από τους μουσώνες, με έντονες βροχές στο εκεί καλοκαίρι.
Αντίθετα με το κεντρικό και βόρειο τμήμα της χώρας, στο νότο το εκεί καλοκαίρι είναι η καλύτερη περίοδος του χρόνου. Το κλίμα σε Περθ, Αδελαΐδα, Μελβούρνη, Χόμπαρτ και Σίδνεϊ είναι εύκρατο, χωρίς ακραίες θερμοκρασίες και βροχοπτώσεις. Μπορεί να τα επισκεφθεί κανείς και τον εκεί χειμώνα. Αλλά σε αυτή την εποχή, ο καλός καιρός έχει επιστρέψει στον βορρά, και είναι ευκαιρία για επίσκεψη στο βόρειο Κουίνσλαντ ή το Ντάργουιν.
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
897
Likes
3.945
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ονειρεμένο Ταξίδι
Αυστραλία - Καλιφόρνια
3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις

Από την Ευρώπη, δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις για Αυστραλία. Η πιο συνηθισμένη επιλογή από την Ελλάδα, είναι μέσω κάποιας χώρας του Κόλπου (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ κλπ). Τα προηγούμενα καλοκαίρια εκτελούνταν απευθείας πτήσεις για Σιγκαπούρη. Εδώ και χρόνια, έχει σταματήσει το δρομολόγιο για Μπανκόνκ. Αυτές οι δύο πόλεις την ΝΑ Ασίας είχαν παλιότερα τη μερίδα του λέοντος, αλλά πλέον οι περισσότεροι νομίζω πάνε μέσω κάποιας Αραβικής εταιρείας.
Το ταξίδι μέχρι π.χ. τα ΗΑΕ διαρκεί γύρω στις 5 ώρες. Από εκεί είναι άλλες 11 ώρες για Περθ και 14-15 μέχρι Μελβούρνη ή Σίδνεϊ. Γενικά, το ταξίδι με το αεροπλάνο διαρκεί γύρω στις 19-20 ώρες για την Ανατολική Ακτή, ενώ για Περθ είναι 3-4 ώρες λιγότερο.

Τα ΗΑΕ, δεν χρειάζεται βίζα, τουλάχιστον όσο μείνεις στο αεροδρόμιο. Αν θες να γυρίσεις το Άμπου Ντάμπι ή το Nτoυμπάι, δεν ξέρω τι παίζει για βίζα.

Πέρα από τη βίζα που πρέπει να βγάλεις για την Αυστραλία (βγαίνει και ηλεκτρονικά), στο αεροπλάνο σου δίνουν και ένα χαρτί για να συμπληρώσεις. Αυτό το παραδίδεις στον έλεγχο διαβατηρίων, μόλις προσγειωθείς. Ένα αντίστοιχο χαρτί συμπληρώνεις και πριν αναχωρήσεις από τη χώρα.

Οι τιμές των αεροπορικών για Αυστραλία παίζουν γύρω στο χιλιάρικο. Περιστασιακά, βγαίνουν κάποιες καλές προσφορές. Λίγο αφότου κλείσαμε τα εισιτήρια με την Etihad, η ίδια εταιρεία έβγαλε προσφορά στα 2 εισιτήρια το δεύτερο με έκπτωση 50%, δηλαδή 750 ευρώ το άτομο.

Η χώρα είναι τεράστια σε έκταση και οι μεγάλες πόλεις απέχουν πολύ μεταξύ τους. Εκτός αν έχει κανείς χρόνο και χρήμα, ώστε να νοικιάσει αμάξι για μέρες, η καλύτερη λύση για τις μεγάλες μετακινήσεις είναι το αεροπλάνο. Ενδεικτικά, η απόσταση Μελβούρνη – Καμπέρα, παρότι φαίνεται μικρή στο χάρτη, είναι 650 km (10 ώρες με το αμάξι), ενώ είναι άλλα 300 km έως το Σίδνεϊ. Πάντως, υπάρχουν πολλές κλασικές διαδρομές με αυτοκίνητο, όπως ο Great Ocean Road, η διάσχιση της Νάλαμπορ, η Ακτή των Κοραλίων, το Μπρισμπέιν – Κερνς κλπ. Η οδήγηση στην Αυστραλία γίνεται στα αριστερά, όπως στην Αγγλία. Η βενζίνη, όταν τουλάχιστον πήγαμε εμείς, ήταν γύρω στο 1,4$ / λίτρο στις πόλεις, ενώ σε απομακρυσμένα πρατήρια μάθαμε ότι έπαιζε λίγο πάνω από 2$ / λίτρο.
 
Last edited:

Samion

Member
Μηνύματα
10.355
Likes
9.276
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Ενα μικρης σημασιας update...
Οι πολεις της ΝΑ Ασιας εχουν επιστρέψει κ δυναμικα μαλιστα αφου πετουν κ low cost σε σχετικά χαμηλες τιμες. Αυτα θα τα βρουν οι ενδιαφερομενοι...
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
897
Likes
3.945
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ονειρεμένο Ταξίδι
Αυστραλία - Καλιφόρνια
4. Πρόγραμμα

Το πρόγραμμα στο οποίο καταλήξαμε, ήταν το εξής:
  • 19/12/2011 - 20/12/2011: Αναχώρηση από Αθήνα για Μελβούρνη, μέσω Άμπου Ντάμπι. Θα φτάναμε στη Μελβούρνη το απόγευμα.
  • 21/12/2011 - 26/12/2011: Θα γυρνούσαμε τη Μελβούρνη.
  • 27/12/2011: Πτήση το πρωί Μελβούρνη - Καμπέρα.
  • 27/12/2011 - 28/12/2011: Θα βλέπαμε την Καμπέρα.
  • 29/12/2011: Πτήση το πρωί Καμπέρα - Σίδνεϊ.
  • 29/12/2011 - 5/1/2012: Θα γυρνούσαμε το Σίδνεϊ.
  • 5/1/2012 - 6/1/2012: Επιστροφή από Σίδνεϊ για Αθήνα, πάλι μέσω Άμπου Ντάμπι.

Οι πτήσεις Αθήνα - Άμπου Ντάμπι - Μελβούρνη και Σίδνεϊ - Άμπου Ντάμπι - Αθήνα θα ήταν με την Etihad.
Οι εσωτερικές πτήσεις, Μελβούρνη - Καμπέρα και Καμπέρα - Σίδνεϊ, θα ήταν με την Qantas.

Στη Μελβούρνη, θα μέναμε στο Crown Promenade.
Στην Καμπέρα, θα μέναμε στο Crowne Plaza.
Στο Σίδνεϊ, μέχρι την πρωτοχρονιά θα μέναμε στο Ibis Sydney Airport, ενώ από την πρωτοχρονιά και μέχρι να φύγουμε στο Holiday Inn Darling Harbour.
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
897
Likes
3.945
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ονειρεμένο Ταξίδι
Αυστραλία - Καλιφόρνια
5. Αθήνα - Άμπου Ντάμπι - Μελβούρνη

Επιτέλους η μεγάλη μέρα είχε έρθει! Είχαμε καταφέρει να τελειώσουμε και με τις τελευταίες εκκρεμότητες με τις εργασίες της σχολής και ήμασταν έτοιμοι να φύγουμε.

Από την Αθήνα θα αναχωρούσαμε με την Etihad στις 13:50. Θα φτάναμε στο Άμπου Ντάμπι στις 20:25. Ύστερα από 2 ώρες, στις 22:30, θα αναχωρούσαμε για τη Μελβούρνη, όπου και θα φτάναμε στις 19:20, το απόγευμα της επόμενης ημέρας.

Από την Αθήνα φύγαμε στην ώρα μας. Το αεροπλάνο της Etihad διαφήμιζε το grand prix στο Άμπου Ντάμπι.


Το αεροπλάνο της Etihad στην Αθήνα

Αν και "μικρό" το Airbus 320, μας έκαναν εντύπωση οι ατομικές οθόνες που είχε σε κάθε θέση. Ωραίο για κάποιον (όπως εμείς) που δεν έχει ξαναδεί τέτοιες, σου έδιναν τη δυνατότητα να περάσεις την ώρα σου ευχάριστα, βλέποντας ταινίες. Επίσης, μπορούσες να δεις τη θέα από διάφορες κάμερες στο εξωτερικό του αεροπλάνου.
Όσον αφορά το φαγητό, ήταν η πρώτη φορά που μας έφεραν μενού για να διαλέξουμε μεταξύ 3 πιάτων. Ήταν κάτι που είχαμε ακούσει για τις μακρινές πτήσεις, αλλά δεν περιμέναμε την εταιρεία να τα παρέχει και σε μια πτήση 4,5 ωρών. Γενικά, από την εταιρεία μείναμε πλήρως ικανοποιημένοι.
Το φαγητό ήταν καλό, το πλήρωμα πολύ ευγενικό και το ηλεκτρονικό σύστημα ψυχαγωγίας έκανε το ταξίδι να φαίνεται συντομότερο.


Φωτογραφία από τον διάδρομο του αεροδρομίου του Άμπου Ντάμπι (η φωτογραφία είναι από την πτήση της επιστροφής)


Το Ferrari World στο Yas Island (η φωτογραφία είναι από την πτήση της επιστροφής)

Εν τέλει, φτάσαμε στην ώρα μας. Το αεροδρόμιο μας έκανε εντύπωση, καθώς φαινόταν σχετικά μικρό, τουλάχιστον σε σχέση με το μέγεθος της Etihad και τον κόσμο που πηγαινοέρχεται καθημερινά.
Αφού καθίσαμε για φαγητό, κάναμε μερικές βόλτες και περιμέναμε με ανυπομονησία την αναχώρηση για την επόμενη πτήση.


Φωτογραφία από το αεροδρόμιο του Άμπου Ντάμπι

Για το σκέλος Άμπου Ντάμπι - Μελβούρνη, θα πετούσαμε με το μεγαλύτερο αεροπλάνο που είχαμε μπει μέχρι τότε, ένα Airbus 340-500. Πρώτη φορά μπαίναμε σε αεροπλάνο με 2 διαδρόμους! Λίγο πριν την απογείωση, που θα γινόταν στην ώρα της, ένας επιβάτης αντιμετώπισε ένα πρόβλημα υγείας, οπότε γυρίσαμε πίσω για να έρθει γιατρός. Εν τέλει, καθυστερήσαμε κανένα τρίωρο να φύγουμε. Κάποιοι επιβάτες είχαν αρχίσει τη γκρίνια για την καθυστέρηση, αλλά εμάς δεν μας ενοχλούσε καθόλου. Μια μικρή καθυστέρηση δεν θα μας χαλούσε στο ελάχιστο την διάθεση του ταξιδιού. Εν τέλει, απογειωθήκαμε λίγο μετά τα μεσάνυχτα.

Όπως και στην πτήση από Αθήνα, υπήρχαν οθόνες σε κάθε κάθισμα. Επίσης και το φαγητό είχε να επιλέξεις από 3 πιάτα. Αν θυμάμαι καλά, πρέπει να μας σέρβιραν 2-3 φορές κατά τη διάρκεια της πτήσης, ενώ αν κανείς ήθελε να τσιμπήσει κάτι, έφερναν και στο ενδιάμεσο. Γενικά, το πλήρωμα ήταν πολύ εξυπηρετικό, ενώ υπήρχε και μια Ελληνίδα αεροσυνοδός.


Ηλεκτρονικός χάρτης της διαδρομής, ενώ είμαστε στην Ινδία

Αν και προσπάθησα να κοιμηθώ περισσότερο, εν τέλει κοιμήθηκα κανένα τρίωρο, ενώ ήμασταν πάνω από τις Μαλδίβες.

Όταν μπήκαμε πάνω από την Αυστραλία, λίγες ώρες πριν την προσγείωση, μας μοίρασαν κάτι χαρτιά για να συμπληρώσουμε. Αυτά θα τα παραδίδαμε στο αεροδρόμιο μόλις θα φτάναμε. Εν τέλει, προσγειωθήκαμε κατά τις 10 το βράδυ. Καθυστερήσαμε λίγο στον έλεγχο διαβατηρίων, αλλά δεν πείραζε. Επιτέλους είχαμε φτάσει!
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
897
Likes
3.945
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ονειρεμένο Ταξίδι
Αυστραλία - Καλιφόρνια
Αχαχούχα. Αγαπάμε Αυστραλία. Δώσε. :D
Είχα ζητήσει κάποτε την δυνατότητα για like^2... Πανέμορφες πόλεις, αν και με διαφορετική ατμόσφαιρα, και εξαιρετικά ευγενικός κόσμος! Πιστεύω πως η Μελβούρνη παίρνει βραβείο σε αυτό, αλλά αν είναι για κάποια σύγκριση, στον επίλογο. ;)

Ενα μικρης σημασιας update...
Οι πολεις της ΝΑ Ασιας εχουν επιστρέψει κ δυναμικα μαλιστα αφου πετουν κ low cost σε σχετικά χαμηλες τιμες. Αυτα θα τα βρουν οι ενδιαφερομενοι...
Σαφώς υπάρχουν πολλές περισσότερες επιλογές, υπό την προϋπόθεση πως κάποιος είναι διατεθειμένος να κάνει 2+ στάσεις για να πάει στον προορισμό του. Εγώ, όπως έγραψα και στο post, αναφερόμουν στην (κατά τη γνώμη μου) πιο συνηθισμένη επιλογή τουλάχιστον αυτή τη στιγμή.
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
897
Likes
3.945
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ονειρεμένο Ταξίδι
Αυστραλία - Καλιφόρνια
6. Λίγα Λόγια για τη Μελβούρνη

Η πρωτεύουσα της πολιτείας της Βικτώρια, βρίσκεται σε χαρακτηριστική θέση, βόρεια του κόλπου Port Fillip. Το κέντρο της πόλης δε βρέχεται από θάλασσα, αλλά υπάρχουν παραλιακά προάστια, όπως το St Kilda. Ο ποταμός Yarra διαρρέει το κέντρο της πόλης κατά τον άξονα Ανατολής – Δύσης. Το downtown, με τα περισσότερα αξιοθέατα για τον επισκέπτη, βρίσκεται στη βόρεια όχθη του ποταμού. Τα χαρακτηριστικότερα ορόσημα της νότιας όχθης (Southbank), είναι ο ουρανοξύστης Eureka και οι Βασιλικοί Βοτανικοί Κήποι.


Χάρτης του κέντρου της Μελβούρνης

Για τις μετακινήσεις στην πόλη, κανείς μπορεί να χρησιμοποιήσει τα λεωφορεία και το τραμ. Η πόλη δεν έχει μετρό. Επίσης υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο. Όταν είχαμε επισκεφθεί την πόλη, τέλη του 2011, για τα εισιτήρια των ΜΜΜ μπορούσε να επιλέξει κανείς μεταξύ του Metcard και του myki. Αν θυμάμαι καλά, το παλιό Metcard ήταν σαν τα κανονικά εισιτήρια. Αντίθετα, το myki, ήταν σαν κάρτα που τη γεμίζεις με χρήματα, και την χτυπάς κάθε φορά που παίρνεις κάποιο ΜΜΜ. Τα δύο συστήματα έτρεχαν παράλληλα, αλλά πλέον η Metcard μάλλον θα έχει καταργηθεί.

Πάντως, πέρα από τη διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο, εάν κάποιος θελήσει να εξερευνήσει το κέντρο της πόλης και όχι τα προάστια (και έχει κλείσει ξενοδοχείο εκεί κοντά), τα ΜΜΜ είναι περιττά. Τα αξιοθέατα βρίσκονται κοντά μεταξύ τους, και σίγουρα η πόλη είναι πολύ ευχάριστη για να την περπατάς.

Μεταξύ του αεροδρομίου (Tullamarine) και του Southern Cross Station (σε Spencer Street στο κέντρο της πόλης) μπορεί κανείς να μετακινηθεί με τα λεωφορεία SkyBus. Είναι 24ωρα και η διαδρομή παίρνει γύρω στη μισή ώρα. Από το σταθμό Southern Cross περνούν λεωφορεία και τραμ, οπότε κανείς μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για τη διαδρομή προς το ξενοδοχείο.
 
Last edited:

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.398
Likes
17.200
Ονειρεμένο Ταξίδι
Αλάσκα
Η metcard όντως έχει καταργηθεί, και ο μοναδικός τρόπος πλέον να κινηθεί κάποιος στη Μελβούρνη είναι με κάρτα myki. :)
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.355
Likes
9.276
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Σαφώς υπάρχουν πολλές περισσότερες επιλογές, υπό την προϋπόθεση πως κάποιος είναι διατεθειμένος να κάνει 2+ στάσεις για να πάει στον προορισμό του.
Θα τα βρει οποιος θελει...προς το παρον εχει για το μισο χρονο με μια μονο σταση SIN, κοστος εως κ κατω απο 700 και ολο με low cost...(scoot+jet star).
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
897
Likes
3.945
Επόμενο Ταξίδι
Γενεύη - Ανεσί
Ονειρεμένο Ταξίδι
Αυστραλία - Καλιφόρνια
7. Μελβούρνη

Στη Μελβούρνη φτάσαμε στις 20/12 το βράδυ. Θα μέναμε στην πόλη έως τις 27/12, οπότε και το πρωί θα αναχωρούσαμε για την πρωτεύουσα της χώρας, Καμπέρα.

Η Άφιξη
Ύστερα από σχεδόν 18 ώρες μέσα στο αεροπλάνο, έχοντας φτάσει βράδυ, το μόνο που μας ένοιαζε ήταν η ξεκούραση. Για τις μέρες που θα μέναμε στη Μελβούρνη, είχαμε διαλέξει το Crown Promenade. Το ξενοδοχείο βρίσκεται στην κάτω (νότια) πλευρά του Yarra, αλλά ουσιαστικά ήταν δίπλα στο ποτάμι και με λίγα λεπτά περπάτημα φτάναμε στο downtown.


Η θέα από το δωμάτιο του ξενοδοχείου

Αφού αφήσαμε τις βαλίτσες, πήγαμε σε ένα φαστφουντάδικο που είχαμε δει ενώ ερχόμασταν, καθώς ήμασταν κουρασμένοι και ήταν αργά για να ψάξουμε για εστιατόριο. Μετά το φαγητό, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ύπνο, ώστε να γεμίσουμε τις μπαταρίες για την πρώτη μέρα στην πόλη!

Ημέρα 1: Melbourne Aquarium & Central Business District (CBD) & Yarra River
Αρχικά, να παραθέσω κάποια tips για το διαβόητο jet-lag... Αν και η αντίδραση του καθενός στη μεγάλη διαφορά ώρας προφανώς είναι διαφορετική, και ίσως και κάποιοι να τα παραλένε, θα αναφέρω 2-3 πράγματα που (εμένα τουλάχιστον) με βοήθησαν, ώστε από το πρώτο πρωί εκεί ήταν σαν να είχαμε ξυπνήσει στην Ελλάδα. Καθώς πάμε ανατολικά, βοηθάει λίγες μέρες πριν πετάξουμε να αρχίσουμε να ξυπνάμε λίγο νωρίτερα και να κοιμόμαστε λίγο νωρίτερα, προσομοιώνοντας έτσι τις ώρες που θα κοιμόμαστε "κανονικά" εκεί. Επίσης, φτάνοντας εκεί βραδάκι, μπορούμε έχοντας κοιμηθεί λίγες ώρες στο αεροπλάνο, να κρατήσουμε μεν δυνάμεις για να πάμε στο ξενοδοχείο χωρίς να μας πάρει ο ύπνος στη διαδρομή, αλλά και ταυτόχρονα να είμαστε κουρασμένοι αρκετά ώστε να πέσουμε για ύπνο κανονικά το βράδυ. Θυσιάζεις δηλαδή τον πολύωρο ύπνο στο αεροπλάνο, ώστε να μην κυκλοφορείς εκεί σαν το φάντασμα. :cool:

Το πρώτο πρωί, θα βλέπαμε (τι άλλο) φυσικά το ενυδρείο και θα κάναμε μια βόλτα στο ποτάμι, για να γνωρίσουμε την περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο. Κάνοντας μια μικρή παρένθεση, συνήθως τα ξενοδοχεία δεν περιλαμβάνουν πρωινό. Όμως, τόσο στην Southbank, όσο και στην Central Business District (βόρεια του ποταμού Yarra), υπάρχουν φαγάδικα, όπου μπορεί κανείς να πάρει σάντουιτς κλπ.

Το Melbourne Aquarium (είναι διαφορετικό από το Maritime Museum που είναι και αυτό εκεί κοντά) βρίσκεται δίπλα από τον ποταμό, στο δυτικό άκρο της CBD. Στο ενυδρείο υπάρχουν, μεταξύ άλλων, πιγκουίνοι, ξιφίες, καρχαρίες και σαλάχια. Πολλές από τις δεξαμενές είναι ανοικτές από πάνω. Επίσης υπάρχουν τροπικά ψάρια του Μεγάλου Κοραλλιογενούς Υφάλου, που εκτείνεται κατά μήκος της ανατολικής ακτής της χώρας, όπως τα lionfish. Εντυπωσιακά είναι και τα blind cave fish που, όπως προδίδει και το όνομά τους, είναι ψάρια χωρίς μάτια. Παρότι δεν μπορούν να δουν, όπως και οι νυχτερίδες, δημιουργούν μια νοητή εικόνα του περιβάλλοντος χώρου μέσω ηχητικών κυμάτων.








Πιγκουίνοι, ξιφίας, καρχαρίας και σαλάχι στο Melbourne Aquarium

Μετά το φαγητό, συνεχίσαμε για να εξερευνήσουμε την CBD με τα πόδια. Ένας από τους κεντρικούς δρόμους της περιοχής, είναι η Collins Street, που εκτείνεται παράλληλα στο ποτάμι. Ένα από τα ορόσημα της πόλης, οι Rialto Towers, βρίσκονται στον δρόμο αυτό. Οι "δίδυμοι πύργοι" χτίστηκαν το 1986 και έχουν ύψος 58 ορόφων (253 μέτρα). Παλιότερα υπήρχε παρατηρητήριο στον 55ο όροφο, αλλά πλέον οι πύργοι είναι κλειστοί για το κοινό.


Ο ένας από τους Rialto Towers (ο άλλος φαίνεται στην αντανάκλαση :))

Συναντήσαμε και πολλές μηχανές που είχαν στολιστεί τάρανδοι, λόγω των Χριστουγέννων που πλησίαζαν.


Πολλές μηχανές, αλλά και αυτοκίνητα, είχαν στολιστεί τάρανδοι

Στη διασταύρωση της Collins με έναν άλλο κεντρικό δρόμο, την Swanston Street, βρίσκεται το δημαρχείο της πόλης. Και το κτήριο του δημαρχείου ήταν ευφάνταστα στολισμένο, λόγω των γιορτών!


Το δημαρχείο της Μελβούρνης

Κατεβαίνοντας την Swanston Street, προς το ποτάμι, φτάσαμε έξω από τον Flinders Street Station, τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό. Απέναντι από τον σταθμό, βρίσκεται η Federation Square. Στην πλατεία υπάρχουν καφετέριες, και επίσης διοργανώνονται εκδηλώσεις, όπως η "Carols by Candlelight" την παραμονή των Χριστουγέννων. Διαγώνια από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, βρίσκεται και ο St Paul’s Cathedral.


Ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της πόλης, και στο βάθος ο Eureka Tower

Την υπόλοιπη ημέρα, την περάσαμε κάνοντας βόλτα κατά μήκος του ποταμού. Υπήρχαν άνθρωποι που έκαναν τζόκινγκ, ενώ ήταν και πολλοί που έκαναν κωπηλασία στο ποτάμι. Φτάσαμε μέχρι το Cricket Ground και γυρίσαμε από την Swan Street και τη... Λεωφόρο!






Φωτογραφίες από τη βόλτα κατά μήκος του Yarra River



Παντού υπάρχει μια Λεωφόρος :clap:

Η πρώτη μέρα πέρασε πολύ ευχάριστα. Δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με την διαφορά ώρας, είδαμε για πρώτη φορά στη ζωή μας καρχαρίες, ξιφίες και σαλάχια και γνωρίσαμε λίγο την περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο.

Ημέρα 2: Old Melbourne Gaol
Για την δεύτερη μέρα, αρχικά σχεδιάζαμε να επισκεφθούμε το (κατά τη γνώμη μου) καλύτερο μουσείο της πόλης, το Melbourne Museum. Σε αυτό θα αφιερώναμε 2 ημέρες, ώστε να το γυρίσουμε με την ησυχία μας. Καθώς όμως είναι από τα λίγα αξιοθέατα που παραμένουν ανοικτά και την παραμονή των Χριστουγέννων, αποφασίσαμε να το αφήσουμε για την επόμενη και τη μεθεπόμενη μέρα (23 και 24/12).

Έτσι, για τη δεύτερη ημέρα μας στην πόλη, επιλέξαμε να δούμε το κτήριο των παλαιών φυλακών, το Old Melbourne Gaol. Το κτήριο χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή από το 1842 έως το 1929 και στα χρόνια αυτά απαγχονίστηκαν εκεί 133 κατάδικοι. Μεγάλο μέρος του συγκροτήματος έχει κατεδαφιστεί, αλλά τα κτήρια της 2ης πτέρυγας υπάρχουν ακόμα. Εκεί μπορεί κανείς να δει τα κελιά, καθώς και την αγχόνη.


Το εσωτερικό των φυλακών με τα κελιά


Η αγχόνη των φυλακών

Από τους γνωστότερους κατάδικους που εκτελέστηκαν στις φυλακές αυτές, ήταν ο Ned Kelly. Η ιστορία του Ned Kelly έχει ως εξής: Στα νοτιοανατολικά της χώρας, από το 1850 και μετά, άρχισαν να ανακαλύπτονται κοιτάσματα χρυσού. Όπως και στην Αμερική, στην περιοχή άρχισαν να συρρέουν χρυσοθήρες. Επίσης είχαν εμφανιστεί ληστές, οι αποκαλούμενοι bushrangers, οι οποίοι όμως στα μάτια πολλών φτωχών είχαν αναχθεί σε λαϊκοί ήρωες. Ο πιο γνωστός από αυτούς, ήταν ο Edward "Ned" Kelly. Ο Kelly γεννήθηκε το 1854. Ύστερα από διάφορες ληστείες και επιδρομές στη Βικτώρια αλλά και στη Νέα Νότια Ουαλία, η αστυνομία τον εντόπισε το 1880 στην πόλη Glenrowan, κοντά στα σύνορα της Βικτώρια με τη Νέα Νότα Ουαλία. Ύστερα από την πυρπόληση του κτηρίου στο οποίο είχε κρυφτεί ο Ned Kelly με τα υπόλοιπα μέλη της συμμορίας, ο Kelly συνελήφθη. Δικάστηκε στη Μελβούρνη και απαγχονίστηκε τις 11 Νοεμβρίου 1880, στο Old Melbourne Gaol.

Στο εισιτήριο, περιλαμβάνεται επίσης η ξενάγηση στο Watch House, που λειτουργούσε ως κρατητήριο της πόλης από το 1909 έως το 1994. Οι ξεναγήσεις των γκρουπ γίνονται από "αστυνομικό" που υποτίθεται σε συλλαμβάνει και σε περνάει από τη διαδικασία του αυτοφώρου. Η "σύλληψη" δεν είναι τρομακτική για ένα μεγάλο, αλλά ένα μικρό παιδί ίσως νιώσει άβολα.

Σίγουρα η σημερινή ήταν ξεχωριστή εμπειρία. Είδαμε τις φυλακές εκ του ασφαλούς και η ξενάγηση στο τμήμα ήταν τελείως διαφορετική από τις συνηθισμένες ξεναγήσεις!

Ημέρα 3: Melbourne Museum & Parliament Precinct
Την τρίτη ημέρα, θα ξεκινούσαμε να βλέπουμε το πιο πλήρες μουσείο της πόλης, και ένα από τα καλύτερα που επισκεφθήκαμε στη χώρα, το Melbourne Museum. Για καλύτερη συνοχή, θα παραθέσω τα στοιχεία για το μουσείο, ένα μέρος του οποίου θα βλέπαμε σήμερα και το υπόλοιπο αύριο, σαν να το εξερευνούσαμε όλο την ίδια μέρα.
Το Melbourne Museum βρίσκεται βόρεια του ποταμού Yarra, στους Carlton Gardens. Απέναντι από το Melbourne Museum, στην ίδια πλατεία, βρίσκεται το Royal Exhibition Building. Υπάρχει πρόσβαση με ΜΜΜ, αλλά η διαδρομή από το ποτάμι μπορεί να γίνει εύκολα και με τα πόδια, παρότι το μουσείο είναι το πιο απομακρυσμένο από τα αξιοθέατα του κέντρου και ο δρόμος είναι κατά τμήματα ανηφορικός. Το μουσείο άνοιξε το 2000, και ως εκ τούτου ίσως να μην αναφέρεται σε παλαιότερους οδηγούς, όπως αυτός της Αυστραλίας του National Geographic Traveler (έκδοσης 1999).


Το μοντέρνο εξωτερικό του Melbourne Museum

Το Melbourne Museum, όσον αφορά τα εκθέματα τουλάχιστον, αποτελεί ένωση πολλών μουσείων σε ένα. Ένα τμήμα του είναι σχετικό με τη φυσική ιστορία. Εκτίθενται από σκελετοί και αυγά δεινοσαύρων, μέχρι βαλσαμωμένα λιοντάρια και πάντα. Φυσικά, υπάρχουν και ζώα άρρηκτα δεμένα με τη συγκεκριμένη χώρα, όπως καγκουρό, κοάλα, εμού (ζώο παρόμοιο με τη στρουθοκάμηλο), και οι εντυπωσιακοί πλατύποδες (ζώο με σώμα ενυδρίδας, ουρά κάστορα και πόδια και ράμφος σαν της πάπιας, το οποίο γεννά αυγά με τα μικρά στη συνέχεια να θηλάζουν)!




Σκελετός τυρρανόσαυρου (πάνω) και απολιθωμένα αυγά δεινοσαύρου (κάτω)




Βαλσαμωμένο λιοντάρι (πάνω) και πάντα (κάτω)


Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα εκθέματα, οι διαφορές στη δομή του κεντριού της μέλισσας και του σκορπιού






Τρία χαρακτηριστικά ζώα της Αυστραλίας: καγκουρό, κοάλα, πλατύποδας

Επίσης, σε άλλο τμήμα του μουσείου υπάρχουν εκθέματα σχετικά με τη γεωλογία, όπως πετρώματα, κρύσταλλοι και μετεωρίτες που έχουν πέσει στην Γη.






Ηφαιστειακή βόμβα (πάνω) και κρύσταλλοι (μέση και κάτω)


Μετεωρίτης, αν θυμάμαι καλά από τη Δυτική Αυστραλία

Ένα άλλο τμήμα είναι αφιερωμένο στην φυσική, από το οποίο όμως οι φωτογραφίες δεν βγήκαν καλές.

Υπάρχει επίσης ένα τμήμα στο οποίο καταγράφεται η ιστορία της χώρας γενικότερα, αλλά και της Μελβούρνης συγκεκριμένα.


Το Εθνόσημο της χώρας


Φωτογραφία της πόλης από τα πρώτα χρόνια

Τα εκθέματα του μουσείου τα είδαμε σε 2 ημέρες, καθώς το πρώτο απόγευμα θέλαμε να δούμε και την περιοχή γύρω από το κοινοβούλιο.

Το ίδιο το κτήριο του κοινοβουλίου, είναι ένα κτήριο του 1850, και βρίσκεται βόρεια των κήπων Fitzroy. Γενικά, η περιοχή στην "Parliament Area" είναι ευχάριστη για περπάτημα, με πολλά εντυπωσιακά κτήρια της Βικτωριανής περιόδου. Η περίοδος αυτή ήταν περίοδος ακμής, καθώς ανακαλύπτονταν κοιτάσματα χρυσού στην χώρα, το ένα μετά το άλλο. Ένα άλλο ορόσημο της περιοχής, είναι ο καθεδρικός του St Patrick, γοτθικού ρυθμού, το κτίσιμο του οποίου ολοκληρώθηκε το 1897. Φυσικά, στην περιοχή υπάρχουν διάφοροι κήποι, με πιο γνωστούς τους κήπους Fitzroy. Όπως και τα περισσότερα ιστορικά κτήρια της περιοχής, έτσι και οι κήποι Fitzroy σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1850. Μέσα στους κήπους βρίσκεται και το Cook's Cottage, το πατρικό σπίτι του καπετάνιου James Cook, το οποίο μεταφέρθηκε από την Αγγλία στην Αυστραλία το 1934. Πλέον είναι μουσείο, το οποίο όμως δεν είχαμε χρόνο να επισκεφθούμε.


Το κτήριο του Κοινοβουλίου της Βικτώρια


Ο καθεδρικός του St Patrick


Όταν το απλό Hummer σου πέφτει λίγο μικρό... :)

Σε ένα τμήμα των Fitzroy Gardens έχει κατασκευαστεί η μινιατούρα ενός χωριού. Δίπλα βρίσκεται το Ola Cohn's Fairies Tree. Ο κορμός αυτού του ευκαλύπτου, που είναι περίπου 300 ετών, είναι σκαλισμένος με νεράιδες και ξωτικά, αλλά και με πραγματικά ζώα όπως καγκουρό και κοάλα. Είναι δύο πολύ όμορφα δώρα της γλύπτριας και συγγραφέως Ola Cohn, από το 1932, αφιερωμένα στα παιδιά της πόλης.




Το χωριό και ο κορμός (στο βάθος), που αφιέρωσε η Ola Cohn στα παιδιά της πόλης

Το πρωί, καθώς ανεβαίναμε προς το Melbourne Museum, είχαμε εντοπίσει διάφορα εστιατόρια με Ελληνική κουζίνα στην Lonsdale Street και είχαμε αποφασίσει να πάμε σε κάποιο από αυτά για φαγητό. Εν τέλει, επιλέξαμε το Tsindos και δεν το μετανιώσαμε, με ωραίο φαγητό, ελληνική μουσική και πολύ ευγενικό προσωπικό. Υπήρχαν Αυστραλοί που μιλούσαν Αγγλικά αλλά ακούγαμε και Ελληνικά. Όμως πρέπει να ήμασταν οι μόνοι που είχαμε έρθει από την πατρίδα. Κάνοντας μια μικρή παρένθεση, πρέπει να παραδεχθώ πως δεν πηγαίνω σε εστιατόρια με ξένη κουζίνα στο εξωτερικό (με εξαίρεση φυσικά τις πιτσαρίες). Όμως, η ατμόσφαιρα στο εστιατόριο που επιλέξαμε ήταν πολύ ωραία. Φυσικά δεν μπορείς να μην συγκινηθείς έστω, ξέροντας πως είσαι στην άλλη άκρη του πλανήτη και ακούς και μιλάς στα Ελληνικά και ανταλλάσεις απόψεις με ανθρώπους που επέλεξαν να εγκατασταθούν τόσο μακριά από την πατρίδα. Αν και είχαμε μια κουραστική ημέρα με πολύ ορθοστασία, αυτό το απόγευμα στο Ελληνικό εστιατόριο θα το θυμάμαι για πάντα.

Συνοψίζοντας, παρότι κουρασμένοι, κυρίως από την ορθοστασία στο μουσείο, ήμασταν εντυπωσιασμένοι από τα εκθέματα που είχαμε δει. Επίσης η βόλτα στην Parliament Area ήταν πολύ ωραία, με εντυπωσιακά κτήρια αλλά και πολύ κόσμο. Μεγάλη εντύπωση μου έκανε, τουλάχιστον με βάση όσα έχουμε συνηθίσει εδώ, που είδαμε πολλούς φιλάθλους από 2 ομάδες (δεν θυμάμαι ποιες ήταν) που θα έπαιζαν λίγο αργότερα, να κάθονται μαζί στις καφετέριες περιμένοντας να αρχίσει ο αγώνας στο Melbourne Cricket Ground. Πολλούς φιλάθλους συναντήσαμε και αργότερα να πηγαίνουν στο γήπεδο, ενώ κάμποσοι είχαν μαζευτεί και στα μαγαζιά κοντά στο ξενοδοχείο μας. Τέλος, αν και 5 γεμάτα χρόνια μετά, ακόμα θυμάμαι σαν χθες την Ελληνική ατμόσφαιρα στο Tsindos.

Ημέρα 4: Melbourne Museum & Carols by Candlelight
Επιτέλους ξημέρωσε η παραμονή των Χριστουγέννων! Σήμερα θα συνεχίζαμε την επίσκεψη στο Melbourne Museum, καθώς ήταν ένα από τα λίγα μουσεία που θα παρέμενε ανοικτό εκείνη την ημέρα.

Τις λεπτομέρειες για το μουσείο τις έχω παραθέσει στην προηγούμενη ημέρα (3η), οπότε θα πάω απευθείας στο "ψητό" της ημέρας. Είχαμε επισκεφθεί τη χώρα την περίοδο των γιορτών και δεν θα χάναμε το "Carols by Candlelight".

Το Carols by Candlelight είναι μια γιορτή-φεστιβάλ που πραγματοποιείται κάθε παραμονή Χριστουγέννων. Δεν είμαι σίγουρος αν πραγματοποιείται μόνο στην Μελβούρνη και με αυτό το όνομα, ή σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Αυστραλίας. Πάντως στην Μελβούρνη η γιορτή γίνεται στη Federation Square, μια πλατεία απέναντι ακριβώς από τον σιδηροδρομικό σταθμό Flinders. Η πλατεία κατασκευάστηκε το 2002, με αφορμή τα 100 χρόνια από την ανεξαρτησία της Αυστραλίας.
Στην πλατεία, για τις ανάγκες της εκδήλωσης, στήνεται εξέδρα και μια γιγαντοοθόνη. Πέρα από τα ζωντανά τραγούδια, η παραγωγή δείχνει ζωντανή εικόνα στη γιγαντοοθόνη και από άλλες πόλεις της χώρας που γίνονταν αντίστοιχες εκδηλώσεις. Είχε μαζευτεί αρκετός κόσμος, και το κλίμα ήταν σίγουρα εορταστικό, με τραγούδια και φυσικά τα κάλαντα!


Στη Federation Square, που θα ξεκινούσε σε λίγο η εκδήλωση "Carols by Candlelight"

Ημέρα 5 – Χριστούγεννα: Eureka Tower & Royal Botanic Gardens
Είχαμε πλέον δύο ακόμα ολόκληρες ημέρες στη Μελβούρνη. Πιστεύαμε πως θα βρίσκαμε την ευκαιρία να επισκεπτόμασταν το St Kilda, ένα από τα παραθαλάσσια προάστια της Μελβούρνης, το οποίο είναι και προσβάσιμο με τα τραμ της πόλης. Όμως λογαριάζαμε χωρίς τον καιρό.

Από το πρωί των Χριστουγέννων ο καιρός φαινόταν πως θα μας τα χαλούσε. Είχε πολύ συννεφιά, φύσαγε και από ένα σημείο και μετά άρχισε να βρέχει για τα καλά. Λέμε εντάξει, πάμε να δούμε τον υψηλότερο ουρανοξύστη της πόλης, τον Eureka Tower. Παρ'όλ'αυτά, μας έπιασε χαλάζι στην (πολύ σύντομη) διαδρομή από το ξενοδοχείο. Ήμασταν τυχεροί, καθώς προλάβαμε να κάτσουμε σε μια από τις καφετέριες στη Southbank Promenade, μαζί με κάμποσους άλλους ξένους (μόνο οι ξένοι θα ξύπναγαν για να γυρίσουν την πόλη το πρωί των Χριστουγέννων :p). Όταν εν τέλει το χαλάζι σταμάτησε, κατευθυνθήκαμε προς τον ουρανοξύστη.

Ο Eureka Tower βρίσκεται στην νότια όχθη του Yarra. Με ύψος περίπου 300 μέτρα, είναι ο υψηλότερος ουρανοξύστης της πόλης, και ο δεύτερος υψηλότερος της χώρας, μετά τον Q1 στο Μπρισμπέιν. Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε μόλις το 2006, και συνεπώς δεν αναφέρεται σε παλιότερους οδηγούς ούτε διακρίνεται σε παλιές φωτογραφίες της πόλης. Αξίζει να αναφερθεί πως ένας από τους αρχιτέκτονες του κτηρίου είναι Ελληνο-Αυστραλός. Πέρα από το ύψος του, ο ουρανοξύστης ξεχωρίζει και από τα παράθυρα των 10 τελευταίων από τους 92 ορόφους, που είναι επιστρωμένα με φύλλα χρυσού.


Ο Eureka Tower

Οι επισκέπτες μπορούν να ανέβουν με το πολύ γρήγορο ασανσέρ στον 88ο όροφο (Skydeck 88), όπου υπάρχει εντυπωσιακή θέα της πόλης από τα 285 μέτρα. Για όσους θέλουν να... βγουν έξω, υπάρχει ο γυάλινος κύβος "The Edge", ο οποίος προεξέχει 3 μέτρα έξω από το υπόλοιπο κτήριο. Τα εισιτήρια είναι ξεχωριστά για το παρατηρητήριο στο Skydeck 88 και για τον The Edge. Πάντως, έστω και αν αρκεστεί κανείς στο παρατηρητήριο, η θέα στην πόλη είναι εκπληκτική. Ακόμη και γειτονικοί ουρανοξύστες φαίνονται σπιρτόκουτα από εκεί πάνω!


Θέα από τον Eureka προς τα βορειοανατολικά (στο κέντρο κάτω φαίνεται η άκρη της Federation Square)


Ακόμη και οι άλλοι ουρανοξύστες φαίνονται πολύ μικροί από τον Eureka (θέα προς δυτικά)


Το Albert Park, χώρος που διεξάγονται οι αγώνες της F1 στα νοτιοανατολικά


Θέα προς τα νότια, στον Port Phillip Bay

Φεύγοντας από τον Eureka Tower δε ρισκάραμε να ξεκινήσουμε για το St Kilda. Έτσι, είπαμε να επισκεφθούμε τους διπλανούς κήπους. Στην πραγματικότητα, οι μεγάλοι κήποι στο σημείο καμπής του Yarra, αποτελούνται από 4 επιμέρους κήπους: τους Alexandra Gardens, Queen Victoria Gardens, Kings Domain και Royal Botanic Gardens. Από αυτούς, οι Kings Domain και Royal Botanic Gardens αξίζουν σίγουρα μια επίσκεψη.
Πέρα από τη βόλτα που μπορεί να κάνει κανείς στον χώρο πρασίνου, υπάρχουν και κάποια αξιοθέατα. Πέρα από τον χώρο εκδηλώσεων "Sydney Myer Music Bowl", τα κύρια ιστορικά αξιοθέατα είναι το Government House (η κατοικία του Κυβερνήτη) και το La Trobe's Cottage (η κατοικία του πρώτου Κυβερνήτη της Βικτώρια, Charles La Trobe, κατασκευασμένη το 1839).
Πάντως, από όλα τα κτίσματα στο πάρκο, ξεχωρίζει το Shrine of Remembrance (Ιερό της Μνήμης). Το μνημείο του 1934, κατασκευάστηκε έχοντας ως πρότυπο τις περιγραφές του Μαυσωλείου της Αλικαρνασσού. Με το μνημείο αυτό η Αυστραλία τιμά τους νεκρούς της κατά τη διάρκεια των πολέμων. Έξω από το μνημείο, βρίσκεται η Άσβεστη Φλόγα. Επίσης υπάρχουν οβελίσκοι, στους οποίους αναγράφονται οι πόλεμοι στους οποίους έχει συμμετάσχει η χώρα κατά τη διάρκεια των χρόνων. Τέλος, υπάρχει ένα μικρός χώρος με εκθέματα Πολεμικού Μουσείου, αν θυμάμαι καλά μέσα στο Shrine of Remembrance. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην Μάχη της Κρήτης, κατά τη διάρκεια του Β' ΠΠ.




Το Ιερό της Μνήμης (πάνω) και η Άσβεστη Φλόγα (κάτω)






Φωτογραφίες από το εσωτερικό του Ιερού της Μνήμης (πάνω) και κάποια από τα εκθέματα (μέση και κάτω)

Φεύγοντας από το μνημείο, ο καιρός είχε αρχίσει να φτιάχνει. Μιας και πλέον είχε βγάλει λιακάδα, είπαμε να επισκεφθούμε τους γειτονικούς Royal Botanic Gardens. Οι κήποι είναι σχεδιασμένοι γύρω από την Ornamental Lake, και αν και μεγάλοι είναι πολύ ευχάριστο το περπάτημα. Περιλαμβάνονται φυτά από διάφορες περιοχές του πλανήτη, τόσο από τις εύκρατες περιοχές της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας όσο από ερήμους ή τροπικές περιοχές της Αφρικής και από αλλού. Ακόμη και αν σε κάποιον δεν αρέσουν τα φυτά, μπορεί να κάνει ξέγνοιαστους περιπάτους γύρω από τις λιμνούλες.


Ευφάνταστα κλαδεμένοι θάμνοι, στην είσοδο των Βοτανικών Κήπων






Φωτογραφίες από τους Royal Botanic Gardens

Καθώς πλησίαζε το σούρουπο, πάλι συννέφιασε και άρχισε να βρέχει. Παρότι δεν πήγαμε στο St Kilda, είδαμε μεγάλο μέρος των κήπων που ήταν δίπλα από το ξενοδοχείο μας. Θα δοκιμάζαμε την τύχη μας με τον καιρό την επόμενη (και τελευταία) ημέρα που θα είχαμε στην Μελβούρνη. Το highlight της σημερινής ημέρας, ήταν, εννοείται, η πρωινή επίσκεψη στον Eureka Tower. Ήταν η πρώτη φορά που ανεβήκαμε σε κάποιο τέτοιο κτήριο (όχι μόνο στην Αυστραλία αλλά και γενικά) και η θέα ήταν εκπληκτική!

Ημέρα 6: Yarra River & Royal Botanic Gardens
Η δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων, ξημέρωσε όπως και η προηγούμενη, με καταρρακτώδη βροχή. Η εκδρομή στο St Kilda φαινόταν πως θα έπρεπε να προγραμματιστεί για την επόμενη φορά που θα επισκεπτόμασταν την πόλη.

Το πρόγραμμα που είχαμε σχεδιάσει για την Μελβούρνη είχε βγει χωρίς απρόοπτα. Καθώς είχαμε πάρει πλέον απόφαση πως το St Kilda δεν θα το βλέπαμε, αποφασίσαμε να περάσουμε την τελευταία μας ημέρα με βόλτες δίπλα στο ποτάμι και στους βοτανικούς κήπους που είχαμε δει και την προηγούμενη ημέρα. Τα διαστήματα που έβρεχε καλυπτόμασταν στα κιόσκια που υπήρχαν στο πάρκο.

Αργά το απόγευμα, και αφού είχαμε κάνει κάποια ψώνια, κατευθυνθήκαμε προς το ξενοδοχείο. Την επόμενη ημέρα το πρωί θα πετούσαμε για Καμπέρα. Καθώς στην Καμπέρα θα είχαμε ουσιαστικά μόνο 2 ημέρες, θα έπρεπε να ξεκινήσουμε την εξερεύνηση της πόλης από την πρώτη ημέρα. Έτσι έπρεπε να πέσουμε για ύπνο νωρίς, καθώς το επόμενο διήμερο θα είχαμε πολύ περπάτημα...

Ημέρα 7: Μελβούρνη – Καμπέρα [αρχή]
Σήμερα δεν θα προλαβαίναμε να βλέπαμε κάτι άλλο από τη Μελβούρνη. Παρά τον βροχερό καιρό των δύο προηγούμενων ημερών, η τελευταία μέρα ξημέρωσε με λαμπρό ήλιο. Αφού φύγαμε από το ξενοδοχείο, πήραμε το τραμ και στη συνέχεια το λεωφορείο για το αεροδρόμιο.

Η πτήση της Qantas θα αναχωρούσε στις 11:25 το πρωί, και σε μια ώρα θα φτάναμε στην πρωτεύουσα της Αυστραλίας. Λόγω των μόλις 2 ημερών στην Καμπέρα, θα ξεκινούσαμε να την βλέπουμε, αμέσως αφότου τακτοποιούμασταν στο εκεί ξενοδοχείο μας.


Το 737 με το οποίο θα πηγαίναμε από τη Μελβούρνη στην Καμπέρα


Συνοψίζοντας για τις μέρες που περάσαμε στη Μελβούρνη, σχεδόν όλα όσα είχαμε προγραμματίσει να δούμε, τα είδαμε. Από μουσεία, σίγουρα ξεχώριζε το Melbourne Museum, το οποίο περιελάμβανε από σκελετούς δεινοσαύρων μέχρι παλιές φωτογραφίες της πόλης. Επίσης, ήταν η πρώτη φορά που ανεβαίναμε σε ουρανοξύστη, και σίγουρα η θέα από τον Eureka Tower ήταν κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί έως τότε. Οι βόλτες στις όχθες του Yarra ήταν αναζωογονητικές, όπως και στην περιοχή γύρω από το κοινοβούλιο. Το ίδιο και στους σκιερούς δρόμους της Central Business District. Πέντε χρόνια μετά, θυμάμαι σαν χθες την παρεΐστικη ατμόσφαιρα στο Ελληνικό εστιατόριο, καθώς και το γιορτινό κλίμα στο "Carols by Candlelight" την παραμονή των Χριστουγέννων.

Επίσης, πιστεύω είναι άξια αναφοράς η ευγένεια και το καλωσόρισμα των Αυστραλών. Το "How are you?" ή το "How is your day?" πέρα από το τυπικό "Good Morning" σε πολλά από τα καταστήματα και φαγάδικα, μου έκανε τρομερή εντύπωση. Κυρίως αντιπαραβαλλόμενο με το καλωσόρισμα στις κεντρο-ευρωπαϊκές χώρες, που κυρίως είχα ταξιδέψει έως τότε. Δεν ήξερα αν απλά ήταν η ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων, αλλά και με συζητήσεις με άτομα που έχουν περάσει περισσότερο καιρό εκεί απ'ότι εγώ, έτσι είναι η νοοτροπία τους και η στάση τους γενικά. Το σλόγκαν "The Place To Be" που έχουν στις πινακίδες τα αυτοκίνητα της Βικτώρια, ταιριάζει γάντι στους κατοίκους και στη γενικότερη στάση τους. Δεν είναι άξιο απορίας το γιατί η Μελβούρνη (και άλλες πόλεις της Αυστραλίας) θεωρείται από τις πόλεις με την καλύτερη ποιότητα ζωής στον κόσμο.

Όσον αφορά αυτά που δεν είδαμε: δεν ήταν πολλά. Αν ήταν κάποιο μουσείο που δεν επισκεφθήκαμε αν και θα θέλαμε, αυτό ήταν το Immigration Museum, σχεδόν απέναντι από το ξενοδοχείο μας. Αυτό που είχα πει στην πρώτη μου ταξιδιωτική ιστορία «πάντα υπάρχει ένα αξιοθέατο/μουσείο κλπ, το οποίο ενώ είναι κοντά στο ξενοδοχείο και λέμε “σίγουρα κάποια στιγμή θα πάμε να το δούμε”, τελικά δεν το επισκεπτόμαστε». Το συγκεκριμένο μουσείο περιλαμβάνει πραγματικές προσωπικές ιστορίες, από ανθρώπους από όλο τον κόσμο, που ήρθαν για να ξεκινήσουν μια νέα ζωή στη Βικτώρια.
Όσον αφορά το παραθαλάσσιο προάστιο St Kilda, για 2 μέρες ο καιρός μας τα χάλασε και δεν το επισκεφθήκαμε.
Τέλος, αν είχαμε τη δυνατότητα, θα θέλαμε να παρακολουθήσουμε έναν αγώνα της Formula 1 στο Albert Park, το πάρκο που περιβάλλει τη λίμνη που φαίνεται από τον Eureka Tower. Όμως οι ημερομηνίες δεν συνέπεφταν.

Τέλος, αν κανείς έχει αυτοκίνητο, υπάρχουν πολλές εκδρομές που μπορεί να κάνει στην περιοχή. Η κλασική διαδρομή της πολιτείας είναι ο Great Ocean Road, που διατρέχει ένα μεγάλο τμήμα της ακτογραμμής από τη Μελβούρνη έως τα σύνορα Βικτώριας - Νότιας Αυστραλίας. Επίσης, υπάρχουν πόλεις που πλούτισαν από τα κοιτάσματα χρυσού και αξίζουν μια επίσκεψη, όπως το Bendigo, το Maldon και φυσικά το Ballarat με το Sovereign Hill. Παραθαλάσσιοι προορισμοί είναι και το Phillip Island με τους πιγκουίνους και τα κοάλα, καθώς και η χερσόνησος Mornington, μια ανάσα από τη Μελβούρνη. Στα βουνά της πολιτείας, μπορεί να κάνει εκδρομές στα Macedon, Dandenong, καθώς και στις Βικτωριανές Άλπεις.
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.113
Μηνύματα
880.685
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom