emouli
Member
- Μηνύματα
- 1.239
- Likes
- 3.531
- Ταξίδι-Όνειρο
- Καταρράκτες Βικτώρια, ε;
Πώς τον λεν, πώς τον λεν τον ποταμό
Το Burgos βρίσκεται στην μεγαλύτερη αυτόνομη επαρχία της Ισπανίας, την Castilla y Leon και ήταν η ιστορική πρωτεύουσα του Βασιλείου της Καστίλης. Είναι χτισμένο σε υψόμετρο 850 μ. και γι’ αυτό η θερμοκρασία του είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα μέρη που επισκεφθήκαμε. Εννοείται πως κι από δω περνάει ποτάμι ονόματι Arlanzon.
Την επόμενη μέρα, μετά από ένα επιεικώς μετριότατο πρωινό στο ξενοδοχείο, φορτώνουμε τα μπαγκάζια στο αμάξι για να μην τα έχουμε έγνοια και περνάμε την εντυπωσιακή πύλη (η πιο όμορφη αψίδα του κόσμου, όπως μας πληροφόρησε ένας ντόπιος παππούς σε άπταιστα ισπανικά
) της παλιάς πόλης. Εγώ και η Α. έχουμε αποφασίσει να επισκεφτούμε το Μουσείο Ανθρώπινης Εξέλιξης (http://www.museoevolucionhumana.com/~museoevo/en) το οποίο βρίσκουμε εξαιρετικά ενδιαφέρον. Οι άντρες πάλι, προτιμούν να αράξουν για καφεδάκι και χάζι στην πόλη.
Αγκαζάρω την Α. και αφού περνάμε μια μεγαλόπρεπη γέφυρα κατά μήκος της οποίας και εκατέρωθεν στέκονται διάφορα αγάλματα, φτάνουμε στην είσοδο του μουσείου. Τα εκθέματα στεγάζονται σε ένα μεγάλο αλλά λιτό, φωτεινό και μοντέρνο κτίριο. Από την πρώτη στιγμή μας εντυπωσιάζουν αυτά που βλέπουμε. Ανθρώπινα απολιθώματα χιλιάδων ετών, μακέτες που αναπαριστούν την ανθρώπινη κοινωνία σε διάφορες εποχές της προϊστορίας και ένα σωρό πληροφορίες σίγουρα αξίζουν μια επίσκεψη σ’ αυτό το μοναδικό μουσείο. Αφού τελειώνουμε με την επιμόρφωση πάμε να συναντήσουμε τους συζύγους μας. Αρκετά αλώνισαν μονάχοι τους
. Σουλατσάρουμε όλοι μαζί στο ιστορικό κέντρο, αλλά η παρέα δεν θέλει να επισκεφτούμε το απόλυτο αξιοθέατο του Μπούργκος που δεν είναι άλλο από τον καθεδρικό ναό του. Η αλήθεια είναι πως ο καλός μου και η Α. υποφέρουν από τη μέση τους οπότε δεν αντέχουν την ταλαιπωρία. Ειδικά η Α. έχει ήδη κουραστεί και πονάει μετά την επίσκεψή μας στο μουσείο. Ο αντρούλης μου όμως που δεν θέλει να με κακοκαρδίσει, προθυμοποιείται να με συνοδεύσει. Μπα, δεν το διακινδυνεύω
. Ο εντυπωσιακότατος γοτθικού ρυθμού καθεδρικός είναι μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ κι όχι άδικα. Τον θαυμάζουμε εξωτερικά και βγάζουμε φωτογραφίες με το άγαλμα ενός προσκυνητή που ξαποσταίνει σ’ ένα παγκάκι έξω απ’ το ναό. Κάτι που μαρτυρά πως και το Μπούργκος είναι σημείο περάσματος για το El Camino de Santiago (http://en.wikipedia.org/wiki/Way_of_St._James). Αργότερα μπαίνοντας σε κάποια τουριστικά μαγαζιά για χάζι και ψώνια μαθαίνουμε πως η πόλη είναι η πατρίδα του Ελ Θιδ. Ποιος είναι αυτός ρε παιδιά; Βλέποντας την ταμπελίτσα στο διακοσμητικό αγαλματάκι με ένα άλογο και τον αναβάτη καταλαβαίνουμε πως ο Ισπανός εννοεί τον Ελ Σιντ. Εθνικός ήρωας της Ισπανίας, μέγας θρύλος. Το ίδιο άγαλμα το συναντήσαμε και μέσα στην πόλη. Αγοράζουμε το ομοίωμα για να μας θυμίζει την υπέροχη γλώσσα τους με τα θου και τα χου. Τέλεια! Πέρασε όμως η ώρα κι αναχωρούμε.













Έχουμε αναχωρήσει από το Μπούργκος (το οποίο μου άφησε την αίσθηση μιας κλασάτης πόλης με αριστοκρατικό αέρα) και κατευθυνόμαστε βόρεια. Η επόμενη στάση αποτελεί έκπληξη για 'μας αφού δεν ξέρουμε τι θα συναντήσουμε. Είδαμε φως και μπήκαμε ένα πράγμα! Παρόλα αυτά το Aquilar de Campoo δεν μας απογοήτευσε. Είναι αργά το μεσημέρι και θέλουμε να κάτσουμε κάπου για κανένα μεζεδάκι. Διασχίζουμε πεζοί την πλατεία του χωριού όπου δεσπόζει αγέρωχη η εκκλησία του. Επικρατεί απόλυτη ησυχία. Στο τέλος βγαίνουμε στις όχθες ενός ποταμού. Έχει μια καταπληκτική ηλιόλουστη μέρα. Ψώνιο! Βρίσκουμε ένα καφενείο και αράζουμε στον ήλιο με θέα το ποτάμι και πιο πέρα την πέτρινη γέφυρα. Προσπαθούμε να συνεννοηθούμε με τον παππού μαγαζάτορα ο οποίος δεν μας βλέπει με καλό μάτι! Έχουμε πάει άκυρη ώρα και ζητάμε κάτι να τσιμπίσουμε και καμιά μπύρα να πιούμε, μα είναι πράγματα αυτά; Ντροπή μας!
Κι όμως ο παππούς ξηγιέται σπαθί! Μας βγάζει ό,τι έχει πρόχειρο και μας φτιάχνει κι ένα καλαμάρι ( ; ) μούρλια, δεν μπορώ να το περιγράψω, πάντως είναι τοπική σπεσιαλιτέ. Ε ρε μεγαλεία!
Έχουμε κουδουνιάσει από τη ζέστη, τον ήλιο, τις μπύρες και εγώ με τον Γ. λέμε να περπατήσουμε λιγάκι. Περπατάμε κατά μήκος του ποταμού και φτάνουμε σ’ ένα πλάτωμα με δέντρα, παγκάκια και δροσιά. Αράζουμε λίγο και επιστρέφουμε στην παρέα μας. - Σηκωθείτε παιδιά, θα πιούμε καφέ στη Reinosa, είναι μόνο 35 χλμ μακριά.





Πράγματι σε λίγο αλλάζουμε περιφέρεια, μπαίνουμε πια στη Cantabria και μετά από λίγο βολτάρουμε στη Reinosa ψάχνοντας για κάποιο καφέ. Αυτά που βρίσκονται στις όχθες του ποταμού (άλλος αυτός, ο Εbro) είναι γεμάτα. Μπαίνουμε μέσα στα στενά της παλιάς πόλης και καθόμαστε κάπου. Γραφική κι εδώ η πλατεία με το Δημαρχείο. Αργότερα θα επισκεφτούμε και την μπαρόκ εκκλησία του Σαν Σεμπαστιάν. Δυστυχώς δεν έχουμε καθόλου φωτογραφίες από την Ρεϊνόσα αφού η μηχανή ξέμεινε στο αυτοκίνητο.
Είναι αργά το απόγευμα όμως και πρέπει να βιαστούμε γιατί μας περιμένει η ξακουστή Σαντιγιάνα ντελ Μαρ. Έχουμε κλείσει δωμάτια σε μια αγροικία του 18ου αιώνα λίγο έξω απ’ τη Σαντιγιάνα κι επιτέλους φτάνουμε. Το κατάλυμά μας λέγεται Casona los Caballeros (http://www.casonaloscaballeros.com/) και μας αρέσει αρκετά. Τα δωμάτια έχουν πέτρινους τοίχους και είναι άνετα και καθαρά. Απόψε θα κάνουμε ομαδική κούρα πριν βγούμε για φαγητό. Ξυρίσματα, ντουζάκια και χαλάρωμα. Την ώρα που αποφασίζουμε να ξεκινήσουμε απ’ το ξενοδοχείο είναι ήδη αργά (λίγο μετά τις 10.30). Ευτυχώς ο ιδιοκτήτης είναι πολύ εξυπηρετικός και παίρνει τηλέφωνα για να μας βρει εστιατόριο. Τελικά πετυχαίνουμε ένα που θα μας περιμένει. Φτάνουμε στην Σαντιγιάνα αλλά μες στη μαύρη νύχτα δεν βλέπουμε τίποτα. Χαμηλός φωτισμός και νέκρα τριγύρω. Με τα πολλά βρίσκουμε το μαγαζί που θα φάμε. Παραδοσιακή ταβέρνα σε όλα της. Περιβάλλον, διακόσμηση, φαγητό, τιμές. Μαζί με τον σύζυγο θα τιμήσουμε από μια σταβλίσια μοσχαρίσια μέτρια ψημένη, ξέρετε με το αιματάκι. Σκιζόμαστε στο φαγητό και πάμε για τούφες!
Το Burgos βρίσκεται στην μεγαλύτερη αυτόνομη επαρχία της Ισπανίας, την Castilla y Leon και ήταν η ιστορική πρωτεύουσα του Βασιλείου της Καστίλης. Είναι χτισμένο σε υψόμετρο 850 μ. και γι’ αυτό η θερμοκρασία του είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα μέρη που επισκεφθήκαμε. Εννοείται πως κι από δω περνάει ποτάμι ονόματι Arlanzon.
Την επόμενη μέρα, μετά από ένα επιεικώς μετριότατο πρωινό στο ξενοδοχείο, φορτώνουμε τα μπαγκάζια στο αμάξι για να μην τα έχουμε έγνοια και περνάμε την εντυπωσιακή πύλη (η πιο όμορφη αψίδα του κόσμου, όπως μας πληροφόρησε ένας ντόπιος παππούς σε άπταιστα ισπανικά

Αγκαζάρω την Α. και αφού περνάμε μια μεγαλόπρεπη γέφυρα κατά μήκος της οποίας και εκατέρωθεν στέκονται διάφορα αγάλματα, φτάνουμε στην είσοδο του μουσείου. Τα εκθέματα στεγάζονται σε ένα μεγάλο αλλά λιτό, φωτεινό και μοντέρνο κτίριο. Από την πρώτη στιγμή μας εντυπωσιάζουν αυτά που βλέπουμε. Ανθρώπινα απολιθώματα χιλιάδων ετών, μακέτες που αναπαριστούν την ανθρώπινη κοινωνία σε διάφορες εποχές της προϊστορίας και ένα σωρό πληροφορίες σίγουρα αξίζουν μια επίσκεψη σ’ αυτό το μοναδικό μουσείο. Αφού τελειώνουμε με την επιμόρφωση πάμε να συναντήσουμε τους συζύγους μας. Αρκετά αλώνισαν μονάχοι τους













Έχουμε αναχωρήσει από το Μπούργκος (το οποίο μου άφησε την αίσθηση μιας κλασάτης πόλης με αριστοκρατικό αέρα) και κατευθυνόμαστε βόρεια. Η επόμενη στάση αποτελεί έκπληξη για 'μας αφού δεν ξέρουμε τι θα συναντήσουμε. Είδαμε φως και μπήκαμε ένα πράγμα! Παρόλα αυτά το Aquilar de Campoo δεν μας απογοήτευσε. Είναι αργά το μεσημέρι και θέλουμε να κάτσουμε κάπου για κανένα μεζεδάκι. Διασχίζουμε πεζοί την πλατεία του χωριού όπου δεσπόζει αγέρωχη η εκκλησία του. Επικρατεί απόλυτη ησυχία. Στο τέλος βγαίνουμε στις όχθες ενός ποταμού. Έχει μια καταπληκτική ηλιόλουστη μέρα. Ψώνιο! Βρίσκουμε ένα καφενείο και αράζουμε στον ήλιο με θέα το ποτάμι και πιο πέρα την πέτρινη γέφυρα. Προσπαθούμε να συνεννοηθούμε με τον παππού μαγαζάτορα ο οποίος δεν μας βλέπει με καλό μάτι! Έχουμε πάει άκυρη ώρα και ζητάμε κάτι να τσιμπίσουμε και καμιά μπύρα να πιούμε, μα είναι πράγματα αυτά; Ντροπή μας!
Έχουμε κουδουνιάσει από τη ζέστη, τον ήλιο, τις μπύρες και εγώ με τον Γ. λέμε να περπατήσουμε λιγάκι. Περπατάμε κατά μήκος του ποταμού και φτάνουμε σ’ ένα πλάτωμα με δέντρα, παγκάκια και δροσιά. Αράζουμε λίγο και επιστρέφουμε στην παρέα μας. - Σηκωθείτε παιδιά, θα πιούμε καφέ στη Reinosa, είναι μόνο 35 χλμ μακριά.





Πράγματι σε λίγο αλλάζουμε περιφέρεια, μπαίνουμε πια στη Cantabria και μετά από λίγο βολτάρουμε στη Reinosa ψάχνοντας για κάποιο καφέ. Αυτά που βρίσκονται στις όχθες του ποταμού (άλλος αυτός, ο Εbro) είναι γεμάτα. Μπαίνουμε μέσα στα στενά της παλιάς πόλης και καθόμαστε κάπου. Γραφική κι εδώ η πλατεία με το Δημαρχείο. Αργότερα θα επισκεφτούμε και την μπαρόκ εκκλησία του Σαν Σεμπαστιάν. Δυστυχώς δεν έχουμε καθόλου φωτογραφίες από την Ρεϊνόσα αφού η μηχανή ξέμεινε στο αυτοκίνητο.
Είναι αργά το απόγευμα όμως και πρέπει να βιαστούμε γιατί μας περιμένει η ξακουστή Σαντιγιάνα ντελ Μαρ. Έχουμε κλείσει δωμάτια σε μια αγροικία του 18ου αιώνα λίγο έξω απ’ τη Σαντιγιάνα κι επιτέλους φτάνουμε. Το κατάλυμά μας λέγεται Casona los Caballeros (http://www.casonaloscaballeros.com/) και μας αρέσει αρκετά. Τα δωμάτια έχουν πέτρινους τοίχους και είναι άνετα και καθαρά. Απόψε θα κάνουμε ομαδική κούρα πριν βγούμε για φαγητό. Ξυρίσματα, ντουζάκια και χαλάρωμα. Την ώρα που αποφασίζουμε να ξεκινήσουμε απ’ το ξενοδοχείο είναι ήδη αργά (λίγο μετά τις 10.30). Ευτυχώς ο ιδιοκτήτης είναι πολύ εξυπηρετικός και παίρνει τηλέφωνα για να μας βρει εστιατόριο. Τελικά πετυχαίνουμε ένα που θα μας περιμένει. Φτάνουμε στην Σαντιγιάνα αλλά μες στη μαύρη νύχτα δεν βλέπουμε τίποτα. Χαμηλός φωτισμός και νέκρα τριγύρω. Με τα πολλά βρίσκουμε το μαγαζί που θα φάμε. Παραδοσιακή ταβέρνα σε όλα της. Περιβάλλον, διακόσμηση, φαγητό, τιμές. Μαζί με τον σύζυγο θα τιμήσουμε από μια σταβλίσια μοσχαρίσια μέτρια ψημένη, ξέρετε με το αιματάκι. Σκιζόμαστε στο φαγητό και πάμε για τούφες!