emouli
Member
- Μηνύματα
- 1.239
- Likes
- 3.531
- Ταξίδι-Όνειρο
- Καταρράκτες Βικτώρια, ε;
Τα τρία ψέματα και η παρθενογένεση στην τέχνη
Ο ύπνος στην εξοχή είναι πολύ αναζωογονητικός κι έτσι το πρωί ξυπνάμε με όρεξη για ένα πλούσιο πρωινό. Δυστυχώς οι προσδοκίες μας δεν δικαιώθηκαν. Στην περιποιημένη σάλα επικρατεί αλαλούμ. Ο συμπαθέστατος ιδιοκτήτης πηγαινοέρχεται αγχωμένος χωρίς σκοπό.
Ανοργανωσιά κι άγιος ο θεός. Έναν ρημαδοκαφέ και μια φέτα ψωμί έκαστος περιλαμβάνει ο απολογισμός του γεύματος.
Η ηλιόλουστη μέρα όμως είναι καλός οιωνός για την συνέχεια, κι έτσι καβαλάμε το όχημα και αριβάρουμε στη Santillana del Mar, η οποία είναι μία από τις πιο σημαντικές ιστορικές πόλεις στην περιοχή της Κανταβρίας. Αυτή η τόσο καλοδιατηρημένη μεσαιωνική πόλη γίνεται πόλος έλξης πολλών τουριστών κι όχι άδικα βεβαίως. Βρίσκεται στο βορειότερο τμήμα του Δρόμου του Αγίου Ιακώβου και δίπλα στο σπήλαιο της Αλταμίρα. Ο θαυμάσιος καιρός και το γεγονός ότι είναι Σάββατο βοηθάει στο να εκδράμει ο κόσμος. Έτσι συναντάμε αρκετούς εκδρομείς στην Σαντιγιάνα. Περπατάμε στις ρούγες και μπαίνουμε στην La Colegiata, εκκλησία ρωμαϊκού ρυθμού χτισμένη τον 12ο αιώνα. Λίγο πιο κάτω μας κεντρίζει την προσοχή το Μουσείο Βασανιστηρίων (http://www.santillanadelmarturismo.com/eng/museo_inquisicion.php) και αποφασίζουμε να το δούμε από κοντά. Εκεί μας πιάνει ανατριχίλα βλέποντας διάφορα εργαλεία βασανιστηρίων που χρησιμοποιούσαν κατά την Ιερά Εξέταση και όχι μόνο. Πρωτότυπο και μακάβριο συνάμα αυτό το μουσείο σίγουρα δεν μας αφήνει ασυγκίνητους. Νοιώθοντας αποστροφή για το ίδιο μας το είδος, κάνουμε έναν τελευταίο περίπατο στα λιθόστρωτα δρομάκια αυτής της κουκλίστικης πόλης.








Η επόμενη στάση δεν είναι άλλη από το σπήλαιο της Αλταμίρα. Βασικά ο επισκέπτης δεν μπαίνει στο αυθεντικό σπήλαιο (είναι τέτοια η σπουδαιότητα του σπηλαίου που μένει κλειστό για το κοινό ώστε να μην υπάρχουν φθορές), αλλά σε μια πιστή ρεπλίκα του που στο τέλος οδηγεί στο μουσείο (http://en.museodealtamira.mcu.es/). Οι προϊστορικές βραχογραφίες που αναπαριστούν με λεπτομέρεια βίσωνες, ελάφια, άλογα κ.α. (μάλιστα σε κάποια σχέδια τα ζώα φαίνονται να βρίσκονται σε κίνηση, ενώ άλλα είναι χαραγμένα στον βράχο) μόνο θαυμασμό μπορούν να προκαλέσουν! Έχουμε μείνει εκστασιασμένοι από το θέαμα! Σκέφτομαι πόσο παράξενο ον είναι ο άνθρωπος, αφού έχει την ικανότητα να μεταπηδάει από τη λαμπρότητα στον σκοταδισμό, από την Τέχνη στη Φρίκη και τούμπαλιν! Λίγο παρακάτω συναντάμε έναν εξαιρετικό πίνακα.

(Για όποιον ενδιαφέρεται για τον καλλιτέχνη: http://www.fernandovicente.es/)
Αυτό το έργο τέχνης λοιπόν είναι το κερασάκι στην τούρτα! Πλέον έχει ριζώσει για τα καλά στη σκέψη μου η αναγκαιότητα ενός ταξιδιού στην Αφρική. Εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησαν όλα. Going back to my roots. Yeah!
Ένα πέρασμα από το κατάστημα του μουσείου κρίνεται απαραίτητο για την αγορά κάποιων ενθυμίων και χωρίς άλλη καθυστέρηση παίρνουμε το δρόμο για τα βουνά και συγκεκριμένα για τα Picos de Europa, ελληνιστί «οι κορυφές της Ευρώπης». Τα πρώτα βουνά δηλαδή που αντίκρυζαν οι ναυτικοί ερχόμενοι από Αμερική. Η περιοχή των Πίκος είναι εθνικό πάρκο από το 1918, το πρώτο που ιδρύθηκε στην Ισπανία. Το πάρκο καταλαμβάνει περιοχή 646,60 τετραγωνικών χλμ. και όπως καταλαβαίνετε έχει πλούσια χλωρίδα και πανίδα.
Στόχος μας είναι να βρεθούμε στο Fuente De όπου θα εμπλουτίσουμε κι άλλο τις εμπειρίες μας κάνοντας τη βόλτα με το τελεφερίκ. Μέχρι εκεί η διαδρομή είναι μακρά μεν (αφού πρέπει να διανύσουμε πάνω από 100 χλμ.) αλλά ανεπανάληπτη. Στο μεγαλύτερο μέρος της πηγαίνουμε κατά μήκος του Rio Deva και βρισκόμαστε συνεχώς μέσα στο πράσινο. Ψώνιο!
Η θερμοκρασία περιβάλλοντος έχει πάρει την ανιούσα και με τα πολλά φτάνουμε στην είσοδο τουteleferico. Η Α. δεν μας κάνει τη χάρη να ακολουθήσει λόγω υψοφοβίας κι έτσι επιβιβαζόμαστε οι υπόλοιποι τρεις στο τελεφερίκ στα 1070 μ. και αποβιβαζόμαστε στα 1823 μ. Από εκεί ψηλά οι θέα είναι ανεπανάληπτη! Ατενίζουμε τα χιονισμένα βουνά και ο συνδυασμός ήλιου και χιονιού μας ανεβάζει την διάθεση. Γύρω μας πετάν κάτι μαύρα πουλιά, μάλλον κοράκια. Λίγο αργότερα αποφασίζουμε να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής. Εχει πολύ κόσμο (αρκετοί και με εξοπλισμό για σκι και άλλα σπορ) κι έτσι έχει δημιουργηθεί μεγάλη ουρά. Τι να κάνουμε; Περιμένουμε υπομονετικά ώσπου να έρθει η σειρά μας να μπούμε στο βαγόνι. Επιτέλους! Συνωστιζόμαστε και ώρα για κατάβαση!





Μας έχει κόψει λόρδα και αποφασίζουμε να κάτσουμε για φαϊ στο Potes. Αφού κάναμε την βολτίτσα μας και φάγαμε πόρτα (εξαιτίας της περασμένης ώρας) σε ένα εστιατόριο που μας άρεσε κάνουμε το μέγα λάθος να καθίσουμε σε ένα τουριστάδικο στην πλατεία. Κακός σύμβουλος η πείνα! Πήραμε κάτι μπούρδες, τις (ας πούμε) φάγαμε και φύγαμε απογοητευμένοι. Ευτυχώς είχαμε μπροστά μας την διαδρομή προς στο Cangas de Onis να απολαύσουμε.



Αλλάζουμε και πάλι περιφέρεια και περνάμε στην Asturias αυτή τη φορά. Έχει ήδη βραδιάσει όταν πια φτάσαμε στο Cangas de Onis. Για διανυκτέρευση είχαμε κλείσει δωμάτια σε ένα φοβερό κατάλυμα (www.ablaneda.com/) λίγα χιλιόμετρα πιο έξω. Εκεί μας υποδέχεται ένας ωραίος τύπος, χαρλεάς, γύρω στα 50, πρόθυμος να μας εξυπηρετήσει. Αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια της σοφίτας, ακολουθήσαμε την πρότασή του για βραδινό φαγητό. Καθίσαμε σε ένα εστιατόριο λίγο παρακάτω με λιτή διακόσμηση αλλά με αρκετά αξιόλογο φαγητό. Εγώ που είχα πάθει overdose από το μοσχάρι κι ο Κ. πήραμε ψάρι (το δικό του ήταν καλύτερο), ο σύζυξ πήρε πάλι φιλέτο μισοψημένο (αμετανόητος!) κι η Α. σαλάτα. Νόστιμα πιάτα και με πολύ ωραία παρουσίαση. Είχε έρθει όμως η ώρα της ξεκούρασης. Τόσα πράγματα είδαμε και κάναμε σήμερα. Ήμασταν πλέον ψόφιοι! Νανάκια κι όνειρα γλυκά!
Ο ύπνος στην εξοχή είναι πολύ αναζωογονητικός κι έτσι το πρωί ξυπνάμε με όρεξη για ένα πλούσιο πρωινό. Δυστυχώς οι προσδοκίες μας δεν δικαιώθηκαν. Στην περιποιημένη σάλα επικρατεί αλαλούμ. Ο συμπαθέστατος ιδιοκτήτης πηγαινοέρχεται αγχωμένος χωρίς σκοπό.

Η ηλιόλουστη μέρα όμως είναι καλός οιωνός για την συνέχεια, κι έτσι καβαλάμε το όχημα και αριβάρουμε στη Santillana del Mar, η οποία είναι μία από τις πιο σημαντικές ιστορικές πόλεις στην περιοχή της Κανταβρίας. Αυτή η τόσο καλοδιατηρημένη μεσαιωνική πόλη γίνεται πόλος έλξης πολλών τουριστών κι όχι άδικα βεβαίως. Βρίσκεται στο βορειότερο τμήμα του Δρόμου του Αγίου Ιακώβου και δίπλα στο σπήλαιο της Αλταμίρα. Ο θαυμάσιος καιρός και το γεγονός ότι είναι Σάββατο βοηθάει στο να εκδράμει ο κόσμος. Έτσι συναντάμε αρκετούς εκδρομείς στην Σαντιγιάνα. Περπατάμε στις ρούγες και μπαίνουμε στην La Colegiata, εκκλησία ρωμαϊκού ρυθμού χτισμένη τον 12ο αιώνα. Λίγο πιο κάτω μας κεντρίζει την προσοχή το Μουσείο Βασανιστηρίων (http://www.santillanadelmarturismo.com/eng/museo_inquisicion.php) και αποφασίζουμε να το δούμε από κοντά. Εκεί μας πιάνει ανατριχίλα βλέποντας διάφορα εργαλεία βασανιστηρίων που χρησιμοποιούσαν κατά την Ιερά Εξέταση και όχι μόνο. Πρωτότυπο και μακάβριο συνάμα αυτό το μουσείο σίγουρα δεν μας αφήνει ασυγκίνητους. Νοιώθοντας αποστροφή για το ίδιο μας το είδος, κάνουμε έναν τελευταίο περίπατο στα λιθόστρωτα δρομάκια αυτής της κουκλίστικης πόλης.








Η επόμενη στάση δεν είναι άλλη από το σπήλαιο της Αλταμίρα. Βασικά ο επισκέπτης δεν μπαίνει στο αυθεντικό σπήλαιο (είναι τέτοια η σπουδαιότητα του σπηλαίου που μένει κλειστό για το κοινό ώστε να μην υπάρχουν φθορές), αλλά σε μια πιστή ρεπλίκα του που στο τέλος οδηγεί στο μουσείο (http://en.museodealtamira.mcu.es/). Οι προϊστορικές βραχογραφίες που αναπαριστούν με λεπτομέρεια βίσωνες, ελάφια, άλογα κ.α. (μάλιστα σε κάποια σχέδια τα ζώα φαίνονται να βρίσκονται σε κίνηση, ενώ άλλα είναι χαραγμένα στον βράχο) μόνο θαυμασμό μπορούν να προκαλέσουν! Έχουμε μείνει εκστασιασμένοι από το θέαμα! Σκέφτομαι πόσο παράξενο ον είναι ο άνθρωπος, αφού έχει την ικανότητα να μεταπηδάει από τη λαμπρότητα στον σκοταδισμό, από την Τέχνη στη Φρίκη και τούμπαλιν! Λίγο παρακάτω συναντάμε έναν εξαιρετικό πίνακα.

(Για όποιον ενδιαφέρεται για τον καλλιτέχνη: http://www.fernandovicente.es/)
Αυτό το έργο τέχνης λοιπόν είναι το κερασάκι στην τούρτα! Πλέον έχει ριζώσει για τα καλά στη σκέψη μου η αναγκαιότητα ενός ταξιδιού στην Αφρική. Εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησαν όλα. Going back to my roots. Yeah!
Ένα πέρασμα από το κατάστημα του μουσείου κρίνεται απαραίτητο για την αγορά κάποιων ενθυμίων και χωρίς άλλη καθυστέρηση παίρνουμε το δρόμο για τα βουνά και συγκεκριμένα για τα Picos de Europa, ελληνιστί «οι κορυφές της Ευρώπης». Τα πρώτα βουνά δηλαδή που αντίκρυζαν οι ναυτικοί ερχόμενοι από Αμερική. Η περιοχή των Πίκος είναι εθνικό πάρκο από το 1918, το πρώτο που ιδρύθηκε στην Ισπανία. Το πάρκο καταλαμβάνει περιοχή 646,60 τετραγωνικών χλμ. και όπως καταλαβαίνετε έχει πλούσια χλωρίδα και πανίδα.
Στόχος μας είναι να βρεθούμε στο Fuente De όπου θα εμπλουτίσουμε κι άλλο τις εμπειρίες μας κάνοντας τη βόλτα με το τελεφερίκ. Μέχρι εκεί η διαδρομή είναι μακρά μεν (αφού πρέπει να διανύσουμε πάνω από 100 χλμ.) αλλά ανεπανάληπτη. Στο μεγαλύτερο μέρος της πηγαίνουμε κατά μήκος του Rio Deva και βρισκόμαστε συνεχώς μέσα στο πράσινο. Ψώνιο!
Η θερμοκρασία περιβάλλοντος έχει πάρει την ανιούσα και με τα πολλά φτάνουμε στην είσοδο τουteleferico. Η Α. δεν μας κάνει τη χάρη να ακολουθήσει λόγω υψοφοβίας κι έτσι επιβιβαζόμαστε οι υπόλοιποι τρεις στο τελεφερίκ στα 1070 μ. και αποβιβαζόμαστε στα 1823 μ. Από εκεί ψηλά οι θέα είναι ανεπανάληπτη! Ατενίζουμε τα χιονισμένα βουνά και ο συνδυασμός ήλιου και χιονιού μας ανεβάζει την διάθεση. Γύρω μας πετάν κάτι μαύρα πουλιά, μάλλον κοράκια. Λίγο αργότερα αποφασίζουμε να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής. Εχει πολύ κόσμο (αρκετοί και με εξοπλισμό για σκι και άλλα σπορ) κι έτσι έχει δημιουργηθεί μεγάλη ουρά. Τι να κάνουμε; Περιμένουμε υπομονετικά ώσπου να έρθει η σειρά μας να μπούμε στο βαγόνι. Επιτέλους! Συνωστιζόμαστε και ώρα για κατάβαση!





Μας έχει κόψει λόρδα και αποφασίζουμε να κάτσουμε για φαϊ στο Potes. Αφού κάναμε την βολτίτσα μας και φάγαμε πόρτα (εξαιτίας της περασμένης ώρας) σε ένα εστιατόριο που μας άρεσε κάνουμε το μέγα λάθος να καθίσουμε σε ένα τουριστάδικο στην πλατεία. Κακός σύμβουλος η πείνα! Πήραμε κάτι μπούρδες, τις (ας πούμε) φάγαμε και φύγαμε απογοητευμένοι. Ευτυχώς είχαμε μπροστά μας την διαδρομή προς στο Cangas de Onis να απολαύσουμε.



Αλλάζουμε και πάλι περιφέρεια και περνάμε στην Asturias αυτή τη φορά. Έχει ήδη βραδιάσει όταν πια φτάσαμε στο Cangas de Onis. Για διανυκτέρευση είχαμε κλείσει δωμάτια σε ένα φοβερό κατάλυμα (www.ablaneda.com/) λίγα χιλιόμετρα πιο έξω. Εκεί μας υποδέχεται ένας ωραίος τύπος, χαρλεάς, γύρω στα 50, πρόθυμος να μας εξυπηρετήσει. Αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια της σοφίτας, ακολουθήσαμε την πρότασή του για βραδινό φαγητό. Καθίσαμε σε ένα εστιατόριο λίγο παρακάτω με λιτή διακόσμηση αλλά με αρκετά αξιόλογο φαγητό. Εγώ που είχα πάθει overdose από το μοσχάρι κι ο Κ. πήραμε ψάρι (το δικό του ήταν καλύτερο), ο σύζυξ πήρε πάλι φιλέτο μισοψημένο (αμετανόητος!) κι η Α. σαλάτα. Νόστιμα πιάτα και με πολύ ωραία παρουσίαση. Είχε έρθει όμως η ώρα της ξεκούρασης. Τόσα πράγματα είδαμε και κάναμε σήμερα. Ήμασταν πλέον ψόφιοι! Νανάκια κι όνειρα γλυκά!
