travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.972
- Likes
- 17.264
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
Αεροδρόμιο, επιστροφή
Βρισκόμαστε τώρα στο αεροδρόμιο για την πτήση προς την Αθήνα, όμως έχει καθυστερήσει και αντί για τις 9:00 παρά πέντε θα φύγει στις 9:45. (τελικά έφυγε μετά τις δέκα) Αυτό σημαίνει ότι θα φτάσουμε στην Αθήνα αντί για τις 1:30 μετά τις 2 και καλό ύπνο Δεν πειράζει όμως. Αρκεί να πάμε καλά γιατί η εκδρομή ως τώρα έχει πάει περίφημα. Μπορεί να ξοδέψαμε κάποια χρήματα παραπάνω για τα πάρκινγκ, αλλά αυτό δεν είναι τίποτα. Σημασία έχει ότι είδαμε σε τέσσερις μέρες τόσα πράγματα που ένα πρακτορείο θα έδειχνε σε ένα ταξίδι επτά ή οκτώ ημερών. Αυτό σημαίνει ότι θα κόστιζε παραπάνω από 1.000 ευρώ ενώ σε εμάς το κόστος του είναι γύρω στα 600 ευρώ, εννοείται το άτομο. Πολύ ακριβά αφού έρχεται 150 ευρώ η κάθε μέρα. Που είναι τα ταξίδια στην Πολωνία ή στην Τσεχία με 50 – 60 ευρώ τη μέρα μέσο όρο!
Το πρωί σηκωθήκαμε κανονικά κατά τις 7 και ετοιμάσαμε τα πράγματα μας, ώστε με τη μία που θα κατεβαίναμε από το δωμάτιο του τετάρτου ορόφου με τα πόδια, να μην χρειαστεί να ανέβουμε ξανά. Το παρκάρισμα του αυτοκινήτου από το χθεσινό βράδυ και λόγω Κυριακής ήταν δωρεάν μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε βόλτες και να δούμε το Άμστερνταμ λίγο ακόμα (αν και δεν το είχαμε δει και τόσο πολύ με τόσες βόλτες αλλού!) περπατώντας για πάνω από τρεις ώρες σε μέρη κυρίως που δεν είχαμε δει ως τώρα.
Ξεκινήσαμε από την πλατεία Νταμ με τα καταπληκτικά κτίρια και συνεχίσαμε με τα πόδια για το σπίτι της Άννα Φρανκ. Απέξω το σπίτι αυτό είναι μία αηδία. Δεν ξέρω μέσα τι έχει. Φυσικά εμείς δεν το επισκεφτήκαμε και ας ήταν και δωρεάν (που δε νομίζω να ήταν, κάτσε να δω: 10 ευρώ, φτηνά για Ολλανδία). Είχαμε άλλα πράγματα να κάνουμε στην πόλη. Έτσι συνεχίσαμε πηγαίνοντας προς τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό. Εγώ τον είχα επισκεφτεί ξανά πριν από 37 χρόνια ακριβώς αλλά δεν θυμάμαι τίποτα βέβαια. Σήμερα είναι σύγχρονος με πάρα πολλά σημεία για να βγάζεις ηλεκτρονικά εισιτήρια και ο κόσμος είναι με το κινητό στο χέρι και μία τσάντα τρόλεϊ συνήθως και ένα backpack μικρό όχι τα τεράστια που είχαμε εμείς τότε.
Να και το μουσείο της Άννα Φρανκ:
Ο σιδηροδρομικός σταθμός:
Μετά συνεχίσαμε για να πάμε στο ολλανδικό ναυτικό μουσείο και σε άλλα σημεία της πόλης που δεν είχαμε δει. Η βόλτα αυτή συνολικά κράτησε σχεδόν τρεισήμισι ώρες και φυσικά μας κούρασε. Οι βόλτες δίπλα στα κανάλια είναι υπέροχες, όμως οι εικόνες επαναλαμβάνονται. Βέβαια αυτό δεν μειώνει την αξία της πόλης και θα μπορούσα κι άλλο να περιφέρομαι σε αυτά τα όμορφα κανάλια και σπίτια του Άμστερνταμ. Και τώρα που το θυμήθηκα, οι δρόμοι του Άμστερνταμ σήμερα είχαν κακές μυρωδιές, από μπύρες αλλά και από ούρα από τους χθεσινούς ανθρώπους που ξενύχτησαν Σαββατιάτικα πίνοντας και διασκεδάζοντας.
Το μειονέκτημα αυτής της πόλης, αλλά και όλων των πόλεων της Ολλανδίας, για μας τους επισκέπτες, είναι το πρόβλημα με τα ποδήλατα. Είναι τόσο πολλά και τόσο ενοχλητικά που κινδυνεύεις πολλές φορές να σε τρακάρουν. Επίσης για να κυκλοφορούν οι ποδηλάτες ελεύθερα οι δρόμοι έχουν πάρει πάρα πολύ μεγάλο μέρος από το χώρο των πεζών. Αυτοί που την έχουν πατήσει είναι εκείνοι που κινούνται με αυτοκίνητα, που δεν τους μένει πολύς χώρος. Ευτυχώς όμως που δεν υπάρχει μεγάλη κίνηση στους δρόμους, πιστεύω λόγω των ποδηλάτων που χρησιμοποιούν αλλά και της καλής συγκοινωνίας με τα δημόσια μέσα μεταφοράς.
Μετά την υπέροχη βόλτα που κάναμε στο Άμστερνταμ αποφασίσαμε ότι έπρεπε να πάμε να δούμε και το Ρότερνταμ το οποίο χθες αποφύγαμε, γιατί έπρεπε να επιλέξουμε ποιες πόλεις θα βλέπαμε. Και αυτές που είδαμε ήταν πολλές και ενδιαφέρουσες.
Σήμερα λοιπόν πήγαμε να δούμε το Rotterdam. Όταν φτάσαμε έπρεπε φυσικά να ασχοληθούμε με το παρκάρισμα. Ευτυχώς πολύ γρήγορα βρήκαμε μία θέση και με 15 ευρώ για τρεισήμισι ώρες αφήσαμε το αυτοκίνητο. Ξέχασα να συμπληρώσω ότι η σημερινή μέρα ήταν ηλιόλουστη, και είναι ακόμα δηλαδή, Η θερμοκρασία στο Ρότερνταμ είχε φτάσει τους 25 βαθμούς. Στο Άμστερνταμ επίσης έκανε ζέστη. Έτσι η βόλτα μας μπορώ να πω ότι ήταν πιο άνετη από τις υπόλοιπες μέρες που είχε κάποιο κρύο. Ευτυχώς ουδέποτε έβρεξε.
Όταν φτάσαμε στο Ρότερνταμ δεν ξέραμε τι να πάμε να δούμε στην πόλη, γι αυτό αφού περπατήσαμε λίγο ρωτήσαμε δύο νεαρούς και μας είπαν ότι η πόλη δεν έχει παλιά κτίρια γιατί με τους βομβαρδισμούς στον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο δεν έχει μείνει τίποτα εκτός από μία εκκλησία. Βέβαια αυτό κάπου το είχα ξανακούσει, αλλά το είχα ξεχάσει. Μας είπαν όμως που είναι η περιοχή που κυκλοφορεί ο κόσμος (εκεί κοντά βρισκόμασταν άλλωστε) και έτσι πήγαμε σε εκείνη την κατεύθυνση. Εγώ κάθε φορά που πηγαίναμε σε μία πόλη έβαζα το GPS, έτσι ώστε να μας οδηγήσει στο κέντρο της πόλης. Συνήθως όμως μας οδηγεί λίγο έξω από αυτό, εννοώ 500 με 1000 μέτρα, και χρειάζεται να προσανατολιστούμε. Έτσι είμαστε πάντα κοντά στο κέντρο που πρέπει να περπατήσουμε. Και μη ρωτάτε για πιο έξω: ο χρόνος είναι λίγος.
Να και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως πρέπει να είναι:
Στο Ρότερνταμ, από εκεί που φοβόμασταν ότι δεν θα είχαμε τι να κάνουμε, αφού δεν είχε κτίρια για να δούμε, κάναμε αρκετές ώρες ενδιαφέρουσες βόλτες. Μας αρέσει τελικά αρκετά, γιατί κάναμε βόλτα στην αγορά και επιτέλους μπήκαμε και σε μερικά μαγαζιά. Όμως μετά προχωρήσαμε προς το λιμάνι όπου είδαμε τα διάφορα πλοία, καθώς και δύο από τις μεγάλες γέφυρες που ενώνουν τα δύο τμήματα της πόλης. Το Ρότερνταμ δεν είναι πολύ κοντά στην ανοιχτή θάλασσα αλλά ένα μεγάλο κανάλι περνά από την πόλη και γι αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο λιμάνι, από τα μεγαλύτερα ίσως του κόσμου.
Καί πάρκο στην πόλη για άραγμα:
Αφού κάναμε τη βόλτα μας επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο και γυρίσαμε πίσω στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και με την παράδοση του αυτοκινήτου.
Όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο κάτσαμε σε μία γωνιά, αφού είχαμε έρθει και λίγο νωρίτερα για λόγους ασφαλείας, και φάγαμε όσα φαγητά είχαν μείνει, πίνοντας και λίγο από το κρασί που επίσης είχε μείνει από χθες το βράδυ. Τελικά ήπιαμε δύο λίτρα κρασί που ήταν από την Χιλή. Ήταν μία χαρά τα φαγητά που φάγαμε και δεν μας κόστισαν περισσότερο από 30 ευρώ, δηλαδή τίποτα.
Ήθελα να πω μερικά πράγματα για τους δρόμους εδώ της και Ολλανδίας. Οι δρόμοι που έχει είναι τεράστιοι. Οι μεγάλες εθνικές οδοί έχουν 5 λωρίδες σε κάθε κατεύθυνση και γίνεται ένας χαμός. Από τη μία εθνική οδό φεύγεις και μπαίνεις στην άλλη. Βέβαια η σήμανση θεωρώ ότι είναι πολύ καλή. Επειδή συνήθως εγώ δεν βλέπω τη σήμανση του δρόμου, αλλά ακολουθώ τις οδηγίες του GPS, είχα δυο-τρεις φορές πρόβλημα. Νομίζω ότι το πρόβλημα είναι στις οδηγίες ή στους χάρτες του GPS και όχι δικό μου. Δεν ξέρω, ίσως πρέπει να αλλάξω πρόγραμμα πλοήγησης. Τέλος πάντων η Ολλανδία έχει παντού δρόμους οι οποίοι είναι συνήθως πολύ μεγάλοι και είναι φυσικό γιατί έχει 17 ή 18 εκατομμύρια κόσμο και η έκτασή της είναι πολύ μικρότερη από την Ελλάδα, όσο η Μακεδονία (μας).
Οι οδηγοί των οχημάτων εδώ μπορώ να πω ότι οδηγούν αρκετά γρήγορα και δεν τηρούν ακριβώς ούτε τα σήματα ούτε τις ταχύτητες, δηλαδή τα όρια ταχυτήτων. Εγώ μερικές φορές που πήγαινα ακριβώς στο όριο έβλεπα αυτοκίνητα να με προσπερνούν. Επίσης μερικές φορές είδα οδηγούς να περνάνε με κόκκινο ή να στρίβουν χωρίς να προσέχουν τους ποδηλάτες.
Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο παρά μόνο τον οδικό χάρτη της ημέρας. Είναι από το ξενοδοχείο μας μέχρι το Ρότερνταμ και πίσω στο αεροδρόμιο:
Να και το βίντεο της τέταρτης μέρας με στιγμιότυπα από το Άμστερνταμ και το Ρόττερνταμ:
Βρισκόμαστε τώρα στο αεροδρόμιο για την πτήση προς την Αθήνα, όμως έχει καθυστερήσει και αντί για τις 9:00 παρά πέντε θα φύγει στις 9:45. (τελικά έφυγε μετά τις δέκα) Αυτό σημαίνει ότι θα φτάσουμε στην Αθήνα αντί για τις 1:30 μετά τις 2 και καλό ύπνο Δεν πειράζει όμως. Αρκεί να πάμε καλά γιατί η εκδρομή ως τώρα έχει πάει περίφημα. Μπορεί να ξοδέψαμε κάποια χρήματα παραπάνω για τα πάρκινγκ, αλλά αυτό δεν είναι τίποτα. Σημασία έχει ότι είδαμε σε τέσσερις μέρες τόσα πράγματα που ένα πρακτορείο θα έδειχνε σε ένα ταξίδι επτά ή οκτώ ημερών. Αυτό σημαίνει ότι θα κόστιζε παραπάνω από 1.000 ευρώ ενώ σε εμάς το κόστος του είναι γύρω στα 600 ευρώ, εννοείται το άτομο. Πολύ ακριβά αφού έρχεται 150 ευρώ η κάθε μέρα. Που είναι τα ταξίδια στην Πολωνία ή στην Τσεχία με 50 – 60 ευρώ τη μέρα μέσο όρο!


Το πρωί σηκωθήκαμε κανονικά κατά τις 7 και ετοιμάσαμε τα πράγματα μας, ώστε με τη μία που θα κατεβαίναμε από το δωμάτιο του τετάρτου ορόφου με τα πόδια, να μην χρειαστεί να ανέβουμε ξανά. Το παρκάρισμα του αυτοκινήτου από το χθεσινό βράδυ και λόγω Κυριακής ήταν δωρεάν μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε βόλτες και να δούμε το Άμστερνταμ λίγο ακόμα (αν και δεν το είχαμε δει και τόσο πολύ με τόσες βόλτες αλλού!) περπατώντας για πάνω από τρεις ώρες σε μέρη κυρίως που δεν είχαμε δει ως τώρα.

Ξεκινήσαμε από την πλατεία Νταμ με τα καταπληκτικά κτίρια και συνεχίσαμε με τα πόδια για το σπίτι της Άννα Φρανκ. Απέξω το σπίτι αυτό είναι μία αηδία. Δεν ξέρω μέσα τι έχει. Φυσικά εμείς δεν το επισκεφτήκαμε και ας ήταν και δωρεάν (που δε νομίζω να ήταν, κάτσε να δω: 10 ευρώ, φτηνά για Ολλανδία). Είχαμε άλλα πράγματα να κάνουμε στην πόλη. Έτσι συνεχίσαμε πηγαίνοντας προς τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό. Εγώ τον είχα επισκεφτεί ξανά πριν από 37 χρόνια ακριβώς αλλά δεν θυμάμαι τίποτα βέβαια. Σήμερα είναι σύγχρονος με πάρα πολλά σημεία για να βγάζεις ηλεκτρονικά εισιτήρια και ο κόσμος είναι με το κινητό στο χέρι και μία τσάντα τρόλεϊ συνήθως και ένα backpack μικρό όχι τα τεράστια που είχαμε εμείς τότε.




Να και το μουσείο της Άννα Φρανκ:


Ο σιδηροδρομικός σταθμός:


Μετά συνεχίσαμε για να πάμε στο ολλανδικό ναυτικό μουσείο και σε άλλα σημεία της πόλης που δεν είχαμε δει. Η βόλτα αυτή συνολικά κράτησε σχεδόν τρεισήμισι ώρες και φυσικά μας κούρασε. Οι βόλτες δίπλα στα κανάλια είναι υπέροχες, όμως οι εικόνες επαναλαμβάνονται. Βέβαια αυτό δεν μειώνει την αξία της πόλης και θα μπορούσα κι άλλο να περιφέρομαι σε αυτά τα όμορφα κανάλια και σπίτια του Άμστερνταμ. Και τώρα που το θυμήθηκα, οι δρόμοι του Άμστερνταμ σήμερα είχαν κακές μυρωδιές, από μπύρες αλλά και από ούρα από τους χθεσινούς ανθρώπους που ξενύχτησαν Σαββατιάτικα πίνοντας και διασκεδάζοντας.



Το μειονέκτημα αυτής της πόλης, αλλά και όλων των πόλεων της Ολλανδίας, για μας τους επισκέπτες, είναι το πρόβλημα με τα ποδήλατα. Είναι τόσο πολλά και τόσο ενοχλητικά που κινδυνεύεις πολλές φορές να σε τρακάρουν. Επίσης για να κυκλοφορούν οι ποδηλάτες ελεύθερα οι δρόμοι έχουν πάρει πάρα πολύ μεγάλο μέρος από το χώρο των πεζών. Αυτοί που την έχουν πατήσει είναι εκείνοι που κινούνται με αυτοκίνητα, που δεν τους μένει πολύς χώρος. Ευτυχώς όμως που δεν υπάρχει μεγάλη κίνηση στους δρόμους, πιστεύω λόγω των ποδηλάτων που χρησιμοποιούν αλλά και της καλής συγκοινωνίας με τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Μετά την υπέροχη βόλτα που κάναμε στο Άμστερνταμ αποφασίσαμε ότι έπρεπε να πάμε να δούμε και το Ρότερνταμ το οποίο χθες αποφύγαμε, γιατί έπρεπε να επιλέξουμε ποιες πόλεις θα βλέπαμε. Και αυτές που είδαμε ήταν πολλές και ενδιαφέρουσες.
Σήμερα λοιπόν πήγαμε να δούμε το Rotterdam. Όταν φτάσαμε έπρεπε φυσικά να ασχοληθούμε με το παρκάρισμα. Ευτυχώς πολύ γρήγορα βρήκαμε μία θέση και με 15 ευρώ για τρεισήμισι ώρες αφήσαμε το αυτοκίνητο. Ξέχασα να συμπληρώσω ότι η σημερινή μέρα ήταν ηλιόλουστη, και είναι ακόμα δηλαδή, Η θερμοκρασία στο Ρότερνταμ είχε φτάσει τους 25 βαθμούς. Στο Άμστερνταμ επίσης έκανε ζέστη. Έτσι η βόλτα μας μπορώ να πω ότι ήταν πιο άνετη από τις υπόλοιπες μέρες που είχε κάποιο κρύο. Ευτυχώς ουδέποτε έβρεξε.


Όταν φτάσαμε στο Ρότερνταμ δεν ξέραμε τι να πάμε να δούμε στην πόλη, γι αυτό αφού περπατήσαμε λίγο ρωτήσαμε δύο νεαρούς και μας είπαν ότι η πόλη δεν έχει παλιά κτίρια γιατί με τους βομβαρδισμούς στον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο δεν έχει μείνει τίποτα εκτός από μία εκκλησία. Βέβαια αυτό κάπου το είχα ξανακούσει, αλλά το είχα ξεχάσει. Μας είπαν όμως που είναι η περιοχή που κυκλοφορεί ο κόσμος (εκεί κοντά βρισκόμασταν άλλωστε) και έτσι πήγαμε σε εκείνη την κατεύθυνση. Εγώ κάθε φορά που πηγαίναμε σε μία πόλη έβαζα το GPS, έτσι ώστε να μας οδηγήσει στο κέντρο της πόλης. Συνήθως όμως μας οδηγεί λίγο έξω από αυτό, εννοώ 500 με 1000 μέτρα, και χρειάζεται να προσανατολιστούμε. Έτσι είμαστε πάντα κοντά στο κέντρο που πρέπει να περπατήσουμε. Και μη ρωτάτε για πιο έξω: ο χρόνος είναι λίγος.




Να και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως πρέπει να είναι:

Στο Ρότερνταμ, από εκεί που φοβόμασταν ότι δεν θα είχαμε τι να κάνουμε, αφού δεν είχε κτίρια για να δούμε, κάναμε αρκετές ώρες ενδιαφέρουσες βόλτες. Μας αρέσει τελικά αρκετά, γιατί κάναμε βόλτα στην αγορά και επιτέλους μπήκαμε και σε μερικά μαγαζιά. Όμως μετά προχωρήσαμε προς το λιμάνι όπου είδαμε τα διάφορα πλοία, καθώς και δύο από τις μεγάλες γέφυρες που ενώνουν τα δύο τμήματα της πόλης. Το Ρότερνταμ δεν είναι πολύ κοντά στην ανοιχτή θάλασσα αλλά ένα μεγάλο κανάλι περνά από την πόλη και γι αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο λιμάνι, από τα μεγαλύτερα ίσως του κόσμου.



Καί πάρκο στην πόλη για άραγμα:


Αφού κάναμε τη βόλτα μας επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο και γυρίσαμε πίσω στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και με την παράδοση του αυτοκινήτου.
Όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο κάτσαμε σε μία γωνιά, αφού είχαμε έρθει και λίγο νωρίτερα για λόγους ασφαλείας, και φάγαμε όσα φαγητά είχαν μείνει, πίνοντας και λίγο από το κρασί που επίσης είχε μείνει από χθες το βράδυ. Τελικά ήπιαμε δύο λίτρα κρασί που ήταν από την Χιλή. Ήταν μία χαρά τα φαγητά που φάγαμε και δεν μας κόστισαν περισσότερο από 30 ευρώ, δηλαδή τίποτα.
Ήθελα να πω μερικά πράγματα για τους δρόμους εδώ της και Ολλανδίας. Οι δρόμοι που έχει είναι τεράστιοι. Οι μεγάλες εθνικές οδοί έχουν 5 λωρίδες σε κάθε κατεύθυνση και γίνεται ένας χαμός. Από τη μία εθνική οδό φεύγεις και μπαίνεις στην άλλη. Βέβαια η σήμανση θεωρώ ότι είναι πολύ καλή. Επειδή συνήθως εγώ δεν βλέπω τη σήμανση του δρόμου, αλλά ακολουθώ τις οδηγίες του GPS, είχα δυο-τρεις φορές πρόβλημα. Νομίζω ότι το πρόβλημα είναι στις οδηγίες ή στους χάρτες του GPS και όχι δικό μου. Δεν ξέρω, ίσως πρέπει να αλλάξω πρόγραμμα πλοήγησης. Τέλος πάντων η Ολλανδία έχει παντού δρόμους οι οποίοι είναι συνήθως πολύ μεγάλοι και είναι φυσικό γιατί έχει 17 ή 18 εκατομμύρια κόσμο και η έκτασή της είναι πολύ μικρότερη από την Ελλάδα, όσο η Μακεδονία (μας).
Οι οδηγοί των οχημάτων εδώ μπορώ να πω ότι οδηγούν αρκετά γρήγορα και δεν τηρούν ακριβώς ούτε τα σήματα ούτε τις ταχύτητες, δηλαδή τα όρια ταχυτήτων. Εγώ μερικές φορές που πήγαινα ακριβώς στο όριο έβλεπα αυτοκίνητα να με προσπερνούν. Επίσης μερικές φορές είδα οδηγούς να περνάνε με κόκκινο ή να στρίβουν χωρίς να προσέχουν τους ποδηλάτες.
Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο παρά μόνο τον οδικό χάρτη της ημέρας. Είναι από το ξενοδοχείο μας μέχρι το Ρότερνταμ και πίσω στο αεροδρόμιο:

Να και το βίντεο της τέταρτης μέρας με στιγμιότυπα από το Άμστερνταμ και το Ρόττερνταμ: